Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:58:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 234 235 236 237 238 239 240 [241] 242 243 244 245 246 247 248 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21896202 alkalommal)
0 Felhasználó és 161 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #12000 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:03:00 »

Na jól megjártam... Mivel éppen nem járok a Mondival, mondom megcsinálom a tempomat beszerelést. kezdjük a kormány szétszerelésével. zaccy-tól tudom, hogy gyerekjáték...kétcsavar és hopp lenn is van. Na ja... Nekem úgy be volt rágódva mindkettő, hogy átugrott a torq bit és frankón elnyírta a csavar fejét!
Na most mi a fenét csinálja???

Segítsééééég!!!
Eleve olyan kicsi a hely...az életben ki nem fogom csavarni azokat a csavarokat
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12001 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:07:00 »

Na akkor...
Nekem nincs olyan, hogy nem megy a klíma. elvileg "Lo" állásban nem kéne neki, csak a külső levegőt beengedni. De simán kapcsolgatja a klímát befelé.
Ha OFF-ba teszem, nincs levegő (hacsak le nem engedem az ablakot).
Ez "ellen" jó a manuális. Vagy valaki mondja meg, hogyan lehet csak külső levegő befúvatást csinálni, abszolút klíma nélkül...
A lo nálam azt jelenti, hogy a étező leghidegebbet fújja be, a max, meg a maximális meleget.
 
Ha az eco nálam be van lőve, és hidegre állítom (akár lo), akkor is csak a külső levegőt nyomja be, azaz elzárja teljesen a fűtést.
Az ECO meg azt jelenti, hogy nem is forog a klíma kompresszora. Ha ez nincs bekapcsolva nálunk, akkor ha kell, a klíma hűt.
Hogy fizikailag spórolás-e vagy nem, nem tudom, de én úgy hallottam, hogy
A klíma, amikor hűt, az ugyi tiszta sor, megy a kompresszor, csinálja a hideget.
Amikor nem hűt, akkor úgy kapcsol ki-be, hogy kergeti ugyan körbe a gázt, de elengedi a nyomást, így nem hűt.
Az eco meg egy kuplunggal lekapcsolja a klímát, és az nem is forog.
 
Hogy ez tényleg így van-e, nem tudom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12002 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:08:00 »

Ott volt, hogy "Kb."!
Nincs olyan, hogy kb. Valami vagy jó, vagy nem! :-) érted...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12003 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:16:00 »

Angel,
 
Tevedes. Ha kikapcsolod a klimat, akkor elenged a kuplung. Es olyan nincs hogy elengedi a nyomast. Megis hova engedne ? Azutasterbe ?
A kompresszor kenesehez elengedhetetlen a gaz, mert abban van azolaj. Ahhoz meg nyomas kol, hogy keringjen a gazos olaj. Amikor nem hut eppen a klima, tehat a ki-be kapcsolasi fazisnal eppen a ki-nel tart, akkor ecceruen csak elenged a kuplung. Ha meg a be fazisnal tart, akkor behuz a kuplung es porog a kompresszor. Minnel gyakrabban kapcosl be a kompresszor, annal hidegebb lesz. Minnel ritkabban, annal melegebb levegot csinazik. Halal ecceru a mukodese.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12004 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:18:00 »

Totya,
 
Nah, akkor kapcsold be AUTO-ra utana nyomd meg 2x az A/C gombot. Eloszor direkte bekapcsol (ezt a lampa vilagitasa is jelzi), a masodik gombnyomasra meg kikapcsol. Nah ilyenkor jon azaza uzemmod, hogy nem megy a kompresszor, de a befjuas muxik. Tehat a belso ventillator mukodik. Ha nem igy tesz, akkor rossz a klimad !
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12005 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:20:00 »

Totya,
 
jah es ilyenkor eltunik az AUTO felirat. Ettol fuggetlenul a homersekletet meg probalja tartani ugy, hogyha tul meleg van, akkor nagyobb fokozatra kapcsolja a belso ventit. Vag yeppen leveszi, ha epp idealis a homerseklet.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12006 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:24:00 »

Angel,
 
Tevedes. Ha kikapcsolod a klimat, akkor elenged a kuplung. Es olyan nincs hogy elengedi a nyomast. Megis hova engedne ? Azutasterbe ?
A kompresszor kenesehez elengedhetetlen a gaz, mert abban van azolaj. Ahhoz meg nyomas kol, hogy keringjen a gazos olaj. Amikor nem hut eppen a klima, tehat a ki-be kapcsolasi fazisnal eppen a ki-nel tart, akkor ecceruen csak elenged a kuplung. Ha meg a be fazisnal tart, akkor behuz a kuplung es porog a kompresszor. Minnel gyakrabban kapcosl be a kompresszor, annal hidegebb lesz. Minnel ritkabban, annal melegebb levegot csinazik. Halal ecceru a mukodese.
Az lehet, hogy tévedés, de a klíma űgy működik, hogy nyomás van, az egyik helyen meg egy szűk kapillárison kereszül szökik ki, ahol kitágul, és hőt von el. De ha emellé teszel egy szelepet, ami egy vastag csövön engedi ki a gázt, akkor nem lesz nyomás előtte, nem lesz térfogatkülönbség, nincs hűtés. A gáz kering, és olajoz. Ugyanoda kerül, csak éppen nem hűt. Egy ilyen szelep mindenképpen van benne, mert így szabályozza a nyomást.
 
De hogy ez valójában így működik-e, vagy ez csak egy elmélet, na azt nem tudom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12007 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:27:00 »

Angel,
 
Hat az tuti, hogyha ki van kaopcsozva a klima, akkor nem huz be a kuplung, ergo nem forog a kompresszor, ergo nincs terheles, nem hut, nem csinazik semmit sem. Szerintem nincs benne nyomas szabalyzo, max. nyomas erzekelo. De majd megnezem doksit...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12008 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:28:00 »

Sezrintem semmi ertelme feleslegesen progetni a kompresszort ugy, hogy nem csinal hideget.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12009 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:30:00 »

Totya,
 
Nah, akkor kapcsold be AUTO-ra utana nyomd meg 2x az A/C gombot. Eloszor direkte bekapcsol (ezt a lampa vilagitasa is jelzi), a masodik gombnyomasra meg kikapcsol. Nah ilyenkor jon azaza uzemmod, hogy nem megy a kompresszor, de a befjuas muxik. Tehat a belso ventillator mukodik. Ha nem igy tesz, akkor rossz a klimad !
Nnnnna ezt még nem próbáltam... De ma kipróbálom hazafelé menet - tényleg jó lenne ha működne (amúgy semmi jele nincs hogy rossz lenne, sőt a megfelelő kóddal* kérdem öndiagnosztikát, hibátlan). Köszi!
---------------------------------------
*: AutoData-ban van ilyen, működik
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12010 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:32:00 »

Nnnnna ezt még nem próbáltam... De ma kipróbálom hazafelé menet - tényleg jó lenne ha működne (amúgy semmi jele nincs hogy rossz lenne, sőt a megfelelő kóddal* kérdem öndiagnosztikát, hibátlan). Köszi!
---------------------------------------
*: AutoData-ban van ilyen, működik
Például a régi teherautóknál a kompresszor úgy volt megcsinálva, ha feltöltötte a tartályt, akkor simán kifújta a levegőt a szabadba, és nem állították le.
 
A klímában van nyomásszabályzó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #12011 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:39:00 »

Na látod Angel, ezekről a dolgokról beszéltem dióhéjban.
Hogy tulképpen azt sem tudjátok mikor mit csinál a klima automatika. Én meg ha kikapcsolom, akkor nem megy, oszt jónapot
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12012 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 16:39:00 »

Őőőőőőő - ez mire is volt válasz?
 
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12013 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 17:45:00 »

Szappy,
 
Az asszem 2.0i vot, manualis valtoval es igen, panaszkodott, hogy 10-11-et zabal. Es igen, elektronyika...
Sajna az én Mondikám 13 litert simán bezabál a városban!Igaz automata és én mindig klímázom!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12014 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 17:56:00 »

oszi,
 
Az mondhatni teljesen jo, mivel a gyar is 13litert mond az automatice valtos 2.0i benyasra.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12015 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 17:57:00 »

oszi,
 
En egyebkent most olyan 9.2-nel jarok mondhatni full varos. Persze az eminye ilyen fapados rangatos valtos, nem olyan csucssuper mint a tied.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12016 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 17:58:00 »

Szappy,
 
En tom, hogy mit csinal, csak Angel nem tudja
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12017 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 17:59:00 »

Nnnnna ezt még nem próbáltam... De ma kipróbálom hazafelé menet - tényleg jó lenne ha működne (amúgy semmi jele nincs hogy rossz lenne, sőt a megfelelő kóddal* kérdem öndiagnosztikát, hibátlan). Köszi!
---------------------------------------
*: AutoData-ban van ilyen, működik
Totya,
 
Nah, kivancsi vagyok...
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12018 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 18:05:00 »

oszi,
 
Az mondhatni teljesen jo, mivel a gyar is 13litert mond az automatice valtos 2.0i benyasra.
Szia Zacci!
Tudom,hogy jó a fogyasztás,csak a benzin ára sok!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12019 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 18:09:00 »

oszi,
 
En egyebkent most olyan 9.2-nel jarok mondhatni full varos. Persze az eminye ilyen fapados rangatos valtos, nem olyan csucssuper mint a tied.
Budapesti lévén a városban ha nem kergetem,akkor tudom tartani a 13 litert.Ha egy kicsit durvábban vezetek,vagy nagyobb dugóba kerülök,akkor 14-15 litert is benyel!Ez már azért sok!A Fogyasztásoddal már én is kiegyeznék!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12020 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 18:49:00 »

oszi,
 
Nah, akkor en atneznem a helyedben azta verdat. Bar nemtom mennyit mesz varosban...En minden nap be-ki. Befele kb. 1 ora az ut, haza fele meg kb. 30-45perec forgalomtol fuggoen. Nagykorosi-M5-lagymanyosi-budafoki utvonal.
Igaz, hogy a 13littyo a papir format igazolja, de szerintem azert picit szerintem is sok(k). Szivosor rendben ? Nalam a hibas szivosor megdobta vagy 1-1.5littyoval a fogyit.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12021 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 18:51:00 »

oszi,
 
Ennek azert van jelentosege, mert a hibas szivosor pont a varosi totymorgesben erezteti hatasat.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12022 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 19:45:00 »

Zacci!
Lehet,hogy igazad Van,bár én úgyvélem,hogy inkább bennem van a hiba!Vén fejjel igaz,csak nagy ritkán nem tudok ellenállni a versenyszellemnek!:-))))Aztán,ha lealáztam az ellent,akkor már nem érdekel tovább az ügy,elmehet mellettem!De,ilyenkor full telitalp!:-)))Na meg a benzinzaba!:-(((Most jöttem haza vidékről szintén nyomtam neki rendesen 160 alatt nemigen volt a mutató,most jó volt a fogyasztás!Mindenesetre egy vizsgálatot azért megér!Úgyis nemsokára szervizelnem kell!Majd akkor megnézetem a szerelővel!
Köszi a tippet!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12023 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 20:25:00 »

Na látod Angel, ezekről a dolgokról beszéltem dióhéjban.
Hogy tulképpen azt sem tudjátok mikor mit csinál a klima automatika. Én meg ha kikapcsolom, akkor nem megy, oszt jónapot
Nagy tévedés. Ez a része tök ugyanaz mindkettőnél. Csak te nem tudod szabályozni, a digit meg igen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #12024 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 20:38:00 »

Totya,
 
Nah, kivancsi vagyok...
Hali!
 
Eddig jónak tűnik (hazafelé végig a "kikapcsolt" A/C-vel jöttem, és nem kapcsolt a kompresszor...)
Hálás köszi!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12025 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 20:43:00 »

Totya,
 
Most mar elarulhatod, hogy hany evig jartal folyamatosan bekapcsolt klimaval ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12026 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 20:59:00 »

Nagy tévedés. Ez a része tök ugyanaz mindkettőnél. Csak te nem tudod szabályozni, a digit meg igen.
Bocs, de nem értek egyet.
Ha az igaz amit Zacci itt mond, hogy "duplán" kell kikapcsolni, akkor azt hiszem ezt _nagyon_ sokan nem tudják, és bekapcsolt kompresszorral járnak. Aztán a fogyi meg magasabb.
Mondom mégegyszer _ha_ez_igaz_ akkor nagyon nem ugyanaz.
 
Nem állítom egy pillanatig sem, hogy jobb lenne a manuális, hiszen - mint mondtad is - én nem tudom szabályozni. Vagy van vagy nincs. Esetleg hozzákeverhetek meleg levegőt. De az meg gazdaságtalan, hogy lehűtöm, aztán felmelegítem.
De azért az nonszensz, hogy ha megnyomom, hogy A/C off akkor nem kapcsol ki.
Pontosan erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy okosabb akar lenni a vezérlés.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12027 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:10:00 »

Totya,
 
Most mar elarulhatod, hogy hany evig jartal folyamatosan bekapcsolt klimaval ?
Háááááát - inkább úgy fogalmaznék, hogy "Auto 22°C" állásban nagyon sokat, így a tavaszi/őszi kellemes napokon meg lehúzott ablakkal valamennyit (kivéve országút+pálya, ott "Auto")
Az A/C gomb visszajelzője nem szok' világítani, ha ezt érted folyamatosan bekapcsolt alatt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12028 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:21:00 »

Na akkor...
Nekem nincs olyan, hogy nem megy a klíma. elvileg "Lo" állásban nem kéne neki, csak a külső levegőt beengedni. De simán kapcsolgatja a klímát befelé.
Ha OFF-ba teszem, nincs levegő (hacsak le nem engedem az ablakot).
Ez "ellen" jó a manuális. Vagy valaki mondja meg, hogyan lehet csak külső levegő befúvatást csinálni, abszolút klíma nélkül...
Na ezt már én is kérdeztem egyszer, de még a mai napig sem tudtam rájönni...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12029 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:33:00 »

Totya, mleslie,
 
Nah, akko ez vot a tanulopiiz. Marmint a picit magasabb fogyi Cool
Tehat, ha AUTO-n van a klima, akkor nem jelez az A/C gombon levo led, de a kompresszor ki-be kapcsolgat ahogy annak kol.A gombon levo LED csak akkor vilagit, ha ugymond direkte kapcsolod a klimat. Ilyenkor ha kell ha nem megy a kompresszor es ezt a A/C gombocskaban lako LED jelzi.
Ha 2x megnyomod az A/C gombot, akkor azzal kikapcsolod a klimat. Ilyenkor az AUTO felirat eltunik, de a klima kapcsolason kivul minden mas funkcio automatice marad. Tehat a szel tereleset es a venti erosseget tovabbra is vezerli, csak ecceruen nem kapcsolja a kompresszort. Ha netan kell a hideg, akkor ecceruen csak meg kell nyomni az AUTO gombot. Innentol kezdve full automatice lesz megint, es kapcsolja a kompresszort. Ha nem kol hutes, akkor meg ujra meg kol nyomni 2x az A/C gombot. Ezta beallitast megjegyzi a gep, tehat ha kikapcsoltad a hutest (2x A/C gomb), leveszed a gyujtast, majd ujra rateszed, a rendszer tovabbra is klima nelkul fog uzemelni. Tehat csak fujja-fujja azta franya smogot az utasterbe, de ohne hutes
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12030 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:34:00 »

Nnnnna ezt még nem próbáltam... De ma kipróbálom hazafelé menet - tényleg jó lenne ha működne (amúgy semmi jele nincs hogy rossz lenne, sőt a megfelelő kóddal* kérdem öndiagnosztikát, hibátlan). Köszi!
---------------------------------------
*: AutoData-ban van ilyen, működik
Ezt elküldenéd nekem privátban?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12031 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:37:00 »

Totya,
 
jah, engem is erdekelne eza teszt bigyula.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12032 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:37:00 »

Szappy,
 
"Ha az igaz amit Zacci itt mond, hogy "duplán" kell kikapcsolni, akkor azt hiszem ezt _nagyon_ sokan nem tudják, és bekapcsolt kompresszorral járnak."
 
Pedig igaz. A nagy feher konyvben is meg vagyon irva (kezelesi). Csak elkene olvasni neha napjan, es akkor nem jarnanak az otomata klimasok ejjel nappal, telen-nyaron bekapcsolt klimaval Nagyon soxor nincs szukseg a hutesre. pl. ma is nagyon kellemes ido volt. Picit meleg vot bent, de kintrol nyomta befele szolidan a huvoskes levegot es az pont eleg vot. Ilyenkor halal felesleges a kompresszort zaklatni.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12033 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:39:00 »

Totya, mleslie,
 
Nah, akko ez vot a tanulopiiz. Marmint a picit magasabb fogyi Cool
Tehat, ha AUTO-n van a klima, akkor nem jelez az A/C gombon levo led, de a kompresszor ki-be kapcsolgat ahogy annak kol.A gombon levo LED csak akkor vilagit, ha ugymond direkte kapcsolod a klimat. Ilyenkor ha kell ha nem megy a kompresszor es ezt a A/C gombocskaban lako LED jelzi.
Ha 2x megnyomod az A/C gombot, akkor azzal kikapcsolod a klimat. Ilyenkor az AUTO felirat eltunik, de a klima kapcsolason kivul minden mas funkcio automatice marad. Tehat a szel tereleset es a venti erosseget tovabbra is vezerli, csak ecceruen nem kapcsolja a kompresszort. Ha netan kell a hideg, akkor ecceruen csak meg kell nyomni az AUTO gombot. Innentol kezdve full automatice lesz megint, es kapcsolja a kompresszort. Ha nem kol hutes, akkor meg ujra meg kol nyomni 2x az A/C gombot. Ezta beallitast megjegyzi a gep, tehat ha kikapcsoltad a hutest (2x A/C gomb), leveszed a gyujtast, majd ujra rateszed, a rendszer tovabbra is klima nelkul fog uzemelni. Tehat csak fujja-fujja azta franya smogot az utasterbe, de ohne hutes
Na alig várom, hogy ezt kipróbáljam... de azt tudod ugye, hogy nem így írja a kézikönyv? Vagy csak rosszul Mléxem?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12034 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:42:00 »

Mleslie,
 
Pedig asszem eleg 1ertelmuen irja, hogy hogyan kell csak levegoztetest alkalmazni klima nelkul. Te meg csodalkozol, hogy harmincharomszazezer litert fogyaszt a verda
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12035 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:45:00 »

Totya, mleslie,
 
Nah, akko ez vot a tanulopiiz. Marmint a picit magasabb fogyi Cool
Tehat, ha AUTO-n van a klima, akkor nem jelez az A/C gombon levo led, de a kompresszor ki-be kapcsolgat ahogy annak kol.A gombon levo LED csak akkor vilagit, ha ugymond direkte kapcsolod a klimat. Ilyenkor ha kell ha nem megy a kompresszor es ezt a A/C gombocskaban lako LED jelzi.
Ha 2x megnyomod az A/C gombot, akkor azzal kikapcsolod a klimat. Ilyenkor az AUTO felirat eltunik, de a klima kapcsolason kivul minden mas funkcio automatice marad. Tehat a szel tereleset es a venti erosseget tovabbra is vezerli, csak ecceruen nem kapcsolja a kompresszort. Ha netan kell a hideg, akkor ecceruen csak meg kell nyomni az AUTO gombot. Innentol kezdve full automatice lesz megint, es kapcsolja a kompresszort. Ha nem kol hutes, akkor meg ujra meg kol nyomni 2x az A/C gombot. Ezta beallitast megjegyzi a gep, tehat ha kikapcsoltad a hutest (2x A/C gomb), leveszed a gyujtast, majd ujra rateszed, a rendszer tovabbra is klima nelkul fog uzemelni. Tehat csak fujja-fujja azta franya smogot az utasterbe, de ohne hutes
Ez bizony így van!
Én az AUTO módot ritkán kapcsolom be pont emiatt, mert ész nélkü kapcsolgatja a klímát. Ha OFF állásból csak a ventillátort kapcsolod be, akkor bizony elindul a klíma is, akkor csaka Zacci által említet bekapcs-kikapcs segít. Viszont azt tapasztaltam, hogy ha leállított motornál bekapcsolva volt a ventillátor, akkor az az újraindításnál nem indítja el a klímát, hanem csak a külső leveőt fújja befelé.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12036 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:47:00 »

jah, a lenyeg, hogy HA az AUTO felirat jelen van, akkor a rendszer kapcsolja a kompresszort. Ez azert fontos momentum, mert ha mondjuk valamiert atallitod a fuvasi iranyt, vagy az erosseget, es utana vissza akarod allitani olyan automatice modba, hogy a fujasi erosseget, vagy az iranyt automatice vegezze, de a kompresszort nekapcsolja, akkor eloszor meg kell nyomni az AUTO gombot. Ezzel ugye full automatice lessz a rendszer, majd kikapcsolod a kompresszort (2x A/C). Tehat a lenyeg, hogy mindig vissza kell terni ugymond a FULL AUTO allapotba, es onnan kell lefele butitani a rendszert.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12037 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:49:00 »

Ez most persze picit bonyinak tunhet, meg macerasnak, de igazabol max. 3x kell  gombot nyomni, abbol 1 az AUTO es 2x az A/C gombot. Igazan megszokhato es kb.2sec alatt elvegezheto muvelet.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12038 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:50:00 »

Tomi3118,
 
Igen, neked jol muxik a klimatika. Pont ugy ahogy kol
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12039 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 21:52:00 »

Tomi3118,
 
En egyebkent nem is szoktam piszkalni a klimat. Altalaban 22.5fokra van allitva. Reggel neha felnyomom 23-ra, aztan delutan leveszem 22 vagy 22.5-re, es ha kell a hutes, csak megnyomom az AUTO-t es mar hut is. Ha meguntam, akkor A/C es hali. En kb. ennyit szoktam bizgeralni, de ez csak az esetek 20%-a. Tobbnyire meg ennyire se baxtatom.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12040 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:02:00 »

Gondolom nem lesz belőle gond, ha az infót idedobom közösbe...
Szóval A/C diagnosztika digitklíma esetén:
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12041 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:10:00 »

Szóval a lényeg:
1.: gyújtás
2.: "OFF" és "lábfújatás" egyidejű megnyomása, majd 2 másodpercen belül
3.: "Auto" gomb benyomása.
A "nem állandó" hibák megjelenítésére:
1.: gyújtás
2.: "OFF" és "lábfújatás" egyidejű megnyomása, majd 2 másodpercen belül
3.: "Középső fújatás" gomb benyomása.
Ha van hiba, akkor azt 2x2 számjegyen ábrázolja, de a hibakódlistát nem tenném be ide...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12042 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:12:00 »

Tomi3118,
 
En egyebkent nem is szoktam piszkalni a klimat. Altalaban 22.5fokra van allitva. Reggel neha felnyomom 23-ra, aztan delutan leveszem 22 vagy 22.5-re, es ha kell a hutes, csak megnyomom az AUTO-t es mar hut is. Ha meguntam, akkor A/C es hali. En kb. ennyit szoktam bizgeralni, de ez csak az esetek 20%-a. Tobbnyire meg ennyire se baxtatom.
Én viszont gyakran nem akarom, hogy menjen egyáltalán a klíma (pl. kint 15 fok, bent ~20-22, és a 22.5-re állított cucc kapcsolgatja a kompresszort - gondolom a pára miatt. Ne tegye Tongue)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12043 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:24:00 »

Zacci, csak úgy óvatosan jegyezném meg, hogy a faceliftben egyértelmű, hogy megy-e a klíma. Ha megnyomod az eco gombot, nem megy. Ennyi előnye csak van...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12044 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:32:00 »

Angel,
 
Hat nemtom, szamomra az ECO mod azt jelenti, energia takarekos. Ebbe meg siman belefer az, hogy neha-neha bebe roffenti a kompresszort. Igazabol ki kene probalni. Gepteto felnyit, ECO mod kapcs., oszt figyelni a kompresszor kuplungot, vagy csak ecceruen hallgatozni, hogy mikor csattan.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12045 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:39:00 »

Szerintem az előző OFF-omban az ECO állás azt jelentette, amit Zacci mond. A logika alapján is...  
ECO =/= Off... Szerintem.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12046 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:42:00 »

Totya,
 
Igen, enis egy OFF-nal talalkoztam eloszor az ECO fogalmaval. Persze ez nem zarja ki azt, amit Angel kollega mond, es tenyleg orokre kikapcsol a kompresszor. OFF Liananal volt asszem ilyen feature, es ott konkretan leirtak, hogy az ECO nem egyenlo kompresszor OFF-al, csak egy olyan kompromisszumos megoldas, ahol van is hutes, meg nem annyira zabal a verda.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12047 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:47:00 »

Egyebkent az ECO elvileg azt jelentene, hogy a klima ugyan bekapcsolva marad, de surubben kapcsol ki, tehat kvazi mintha kisebb teljesitmenyen uzemelne. Ettol ECO. Van is hutes meg nincs is.
Tévedés az ECO gomb azt jelenti, hogy marad automatikus csak nem használja a klímát. Nekem a Galaxy is így működik. És tegnap már volt is egy számomra nem tetsző húzása. Este jöttem hazafelé, tök kellemes idő volt a verdában, a klima vezérlés 20 fokra és ECO módba állítva kinit hőmérséklet 14 fok, erre elkezd nekem rámfűteni. Hát mit ne mondjak, nem örültem neki. Mondjuk csak a dolgát tette nyilván, mert úgy gondolta, hogy kell a fűtés.
 
Egyébként a digit klíma is játszik a hőfokkal úgy hogy kapcsol hozzá egy kis fűtést. Persze azzal együtt, hogy sűrűbben kapcsolgatja a kompresszort.
Üdv Shadow
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12048 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:48:00 »

Totya,
 
Igen, enis egy OFF-nal talalkoztam eloszor az ECO fogalmaval. Persze ez nem zarja ki azt, amit Angel kollega mond, es tenyleg orokre kikapcsol a kompresszor. OFF Liananal volt asszem ilyen feature, es ott konkretan leirtak, hogy az ECO nem egyenlo kompresszor OFF-al, csak egy olyan kompromisszumos megoldas, ahol van is hutes, meg nem annyira zabal a verda.
Nekem a suziban volt ilyen ECO állása a klímának, az is szakaszosan üzemelt (azon pláne érezni lehetett, ha bekapcsolt), igaz nem is hűtött valami állat módjára ilyenkor.
Az ECO szerintem is a "megy, de nem állandóan" módot jelenti.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12049 Dátum: 2007.04.19 csütörtök, 22:51:00 »

Shadow,
 
Igen, valahogy sejtettem,h ogy a japcsik es a nemetek is picit maskep ertelmezik az ECO fogalmat. Futes valceg azert kapcsolt be,mert lecsokkent a homerseklet a beallitott 20fok ala. Az egy dolog, hogy a TE hoerzeted eppen megfelelo volt.
Igen, biztosan jatszik a klima a hideg-meleg arannyal, de ezt mar eleg nehez megallapitani.
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 ... 234 235 236 237 238 239 240 [241] 242 243 244 245 246 247 248 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.