Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:18:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ecoboost motorok  (Megtekintve 109717 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 19:45:12 »

Olvastad az 1.6 Ecoboost kezelésijét?  vigyor3

Azt gondolom, hogy ha nem is minden nap az első elindulás előtt, de 2-3 naponta érdemes felnyitni a motorháztetőt és ellenőrizni a folyadék szinteket.
Nincs 2 perc az egész, emellett erősen saját érdek! Még ha garanciális az autó, akkor is és az nem mentesíti a felhasználót a jármű -rá eső- műszaki ellenőrzésétől!
Ahogy korábban is említettem, ugye a jogosítvány szerzés közben is ki lett képezve mindenki ezen egyszerű ellenőrzési eljárások végrehajtására.  Wink



ui: Ha alapjában minden érintett motor rossz lenne, akkor minddel ez történt volna/történik.....de nem.  wave
   
A 2010-es Cmaxét olvastam. Miért kéne párnaponta ellenőrizni, ha a kezelési is egy hónapot ir?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #151 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 20:13:13 »

A 2010-es Cmaxét olvastam. Miért kéne párnaponta ellenőrizni, ha a kezelési is egy hónapot ir?

Saját érdekedben, leginkább.

Pl. éjjel elrágja (most nem zárt garázsról van szó) valami a hűtőfolyadék csövet és elfolyik a hűtőfolyadék.
Reggel kimész, bepattansz és elindulsz....aztán nemsokára akár visszafordíthatatlan károk keletkeznek. Arról nem is beszélve, hogy egyéb más ellenőrzési kötelessége is van a járművezetőnek elindulás előtt.

De legyen úgy, hogy  nem kell.   (viszont ahogy korábban írtam, ha lassú folyadékvesztés miatt motorkárosodás történne, az a járművezető hanyagsága/figyelmetlensége.
Azért kell javasolt ellenőrizni, hogy megelőzhető legyen a nagyobb kár! Ugyanis amíg pl. garanciális a jármű, akkor minden esetben kárenyhítési kötelezettsége -is- van a járművezetőnek. De ez bármikor így észszerű.

Egyre több autóban van műszercsoporton/egyéb kijelzős megjeleníthető motorolaj szint és a kiegyenlítőtartályban hűtőfolyadék szint érzékelő. A lusták miatt, meg persze kényelmesebb. De szivárgást, szint csökkenést csak egy meghatározott minimum szint alatt jeleznek. Holott ellenőrzéssel (csak rá kell pillantani) már korábban is észrevehető lenne egy esetleges folyadékvesztés.


Amúgy ha ennyire a könyv szerint kellene élni, akkor szerinted hányan csinálják/teszik meg azokat a dolgokat, amik le vannak írva a könyvben? Mindent biztosan senki, én sem.
Szóval szerintem hagyjuk is ezt, hogy mi van leírva.  wave

Az meg egyáltalán nincs leírva, hogy ha esik az eső húzzuk fel az ablakot..... mégis mindenki felhúzza. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.28 csütörtök, 20:30:41 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #152 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 21:48:30 »

de valami oknál fogva a visszahívás csak a visszajelző beépítésére vonatkozik, és joggal feltételezi a tulajdonos, hogy ha visszajelez, akkor kell ránéznie... ez az öngól ebben a történetben, hogy nem a hiba lett kijavítva, megoldva, hanem hogy tudj a hibáról, de ezek szeriont az sem sikerült.

Kb pontosan ez a válasz sztem is... erről hogy miért nem került beépítésre, nincs szó a szervíz válaszban.

Egy ilyen tipusu hibánál (kigyulladás-életveszély) a márka kereskedésnek minden el kéne követnie hogy
minden egyes autó tulajdonost kiértesítsenek./ez biztos valamennyire meg is tették/.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #153 Dátum: 2019.11.28 csütörtök, 22:06:27 »

Kb pontosan ez a válasz sztem is... erről hogy miért nem került beépítésre, nincs szó a szervíz válaszban.

Egy ilyen tipusu hibánál (kigyulladás-életveszély) a márka kereskedésnek minden el kéne követnie hogy
minden egyes autó tulajdonost kiértesítsenek./ez biztos valamennyire meg is tették/.



A cikkben nincs róla szó. Te olvastad a szerviz válaszát?  Roll Eyes
Akkor fordulhat elő probléma, ha "lesz.rod" az autód és nem veszed észre/ismered fel, hogy hűtőfolyadék szivárgásod van. Mert akkor ezzel a problémával elmész és megjavíttatod, ennyi. Az amúgy nem "javítás", hogy utánatöltés.

Akiket lehet, hidd el ki is értesítette a Ford és visszahívta az autókat.
Szerinted mi az a minden, amit el kéne követnie a márkakereskedésnek (Melyiknek?), hogy minden egyes autó tulajdonost értesítsenek? Nem tudja és nem is tudhatja (nem adják ki, mert nem lehet) a Ford, hogy kik a tulajok.
Azt tudja, aki elsőként vette és hozzájárult az adatainak a rendszerbe való felvételéhez.
Ha minden Ford tulajdonos bemenne egy márkaszervizbe és nyilatkozna az adatairól, onnan már tudja a Ford és bizony ha szükséges ki is tudja értesíteni.

Ilyen típusú hibánál?
Amikor már figyelmetlenség (emberi tényező) miatt, annyi hűtőfolyadék elszivárog, hogy jelentősen túlmelegedhet a motor (csak a vakok nem látják a mutatót a piros mezőben)  a tovább használat miatt, akkor ez már nem a hűtőfolyadék szivárgás miatt történik közvetlenül. Vagyis a járművezető magatartására vezethető vissza ha annyira túl tudna melegedni, hogy esetleg kigyulladna.

De a leírt jelenség szinte minden autóra igaz. wave

Vagy akár egy lassú defektnél. Tönkremegy a gumid, mert tovább közlekedsz vele. Figyeltél a megfelelő guminyomásra? (Nem véletlenül vezették be, hogy 2014 után már csak defekt -nyomáscsökkenést- jelző rendszerrel lehet új autót forgalomba helyezni. Természetesen a lusta, trehány emberek miatt is. Pedig másodpercek körbejárni az autót elindulás előtt és szemrevételezni a kerekeket, még a KRESZ is tartalmazza.)
Nem, tovább használtad. Tehát a nem rendeltetésszerű használatból eredő kár okozója/felelőse nem a gumigyártó......  Ez viszont valóban életveszélyes lehet!
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.28 csütörtök, 22:41:55 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2019.11.29 péntek, 09:36:49 »

Az meg egyáltalán nincs leírva, hogy ha esik az eső húzzuk fel az ablakot..... mégis mindenki felhúzza. vigyor3
Nem akarod megérteni, hogy van ami elvárható egy átlagembertől (pl, kinyissa az esernyőt vagy felhúzza az ablakot ha esik) és van ami nem. Annak felismerése, hogy a hűtőfolyadék közepesen gyors szivárgása olyan súlyos hibához vezethet, amelyet egyébként az autó rendszerei nem jeleznek előre és emiatt a folyadékszintek 2-3 naponkénti ellenőrzése szükséges, pl. tipikusan nem ilyen.
BTW mi van, ha egy sokórás úton, menet közben fogy annyi, hogy közben károsodik a motor? Vagy 100km-enként ki kell szállni megnézni, különben hanyag és lusta vagyok?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #155 Dátum: 2019.11.29 péntek, 10:15:05 »


Szerinted mi az a minden, amit el kéne követnie a márkakereskedésnek (Melyiknek?), hogy minden egyes autó tulajdonost értesítsenek? Nem tudja és nem is tudhatja (nem adják ki, mert nem lehet) a Ford, hogy kik a tulajok.
Azt tudja, aki elsőként vette és hozzájárult az adatainak a rendszerbe való felvételéhez.
Ha minden Ford tulajdonos bemenne egy márkaszervizbe és nyilatkozna az adatairól, onnan már tudja a Ford és bizony ha szükséges ki is tudja értesíteni.



Egy rendszám és alvázszám adatbázissal bemegy a KEKKH-hoz, visz egy levéltervet, és a KEKKH mindenkit kiértesít. Ja, hogy ez egy kicsit többe kerül? Jabocs... Sőt, akit nem értesítenek ki, az még jól is jön nekik, mert ott aztán még arra is hivatkozhatnak, hogy én szóltam volna, de te semmilyen adatot nem adtad meg.
Ez a garanciális visszahívás pont arra volt jó, hogy a jótállási idő alatt ne legyen nagyobb baj, ha van, akkor azt még megoldják, utána meg, amikor a már általad is elismert rejtett hiba teljesen kimutatkozik, akkor mossák kezeiket...

Ez nagyon gáz szerintem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2019.11.29 péntek, 10:21:39 »

Egy rendszám és alvázszám adatbázissal bemegy a KEKKH-hoz, visz egy levéltervet, és a KEKKH mindenkit kiértesít. Ja, hogy ez egy kicsit többe kerül? Jabocs... Sőt, akit nem értesítenek ki, az még jól is jön nekik, mert ott aztán még arra is hivatkozhatnak, hogy én szóltam volna, de te semmilyen adatot nem adtad meg.
Ez a garanciális visszahívás pont arra volt jó, hogy a jótállási idő alatt ne legyen nagyobb baj, ha van, akkor azt még megoldják, utána meg, amikor a már általad is elismert rejtett hiba teljesen kimutatkozik, akkor mossák kezeiket...

Ez nagyon gáz szerintem.

 eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #157 Dátum: 2019.11.29 péntek, 11:14:12 »

Nem akarod megérteni, hogy van ami elvárható egy átlagembertől (pl, kinyissa az esernyőt vagy felhúzza az ablakot ha esik) és van ami nem. Annak felismerése, hogy a hűtőfolyadék közepesen gyors szivárgása olyan súlyos hibához vezethet, amelyet egyébként az autó rendszerei nem jeleznek előre és emiatt a folyadékszintek 2-3 naponkénti ellenőrzése szükséges, pl. tipikusan nem ilyen.
BTW mi van, ha egy sokórás úton, menet közben fogy annyi, hogy közben károsodik a motor? Vagy 100km-enként ki kell szállni megnézni, különben hanyag és lusta vagyok?

Az utolsó mondatod példája sarkított, már-már kissé cinikus.
Meg szerintem átsiklottál vagy direkt nem veszed figyelembe, hogy én lassú folyadékveszteségről beszélek.
Ez sok nap, akár hetek alatt csökkenő szintet jelent. Amit rendszeres ellenőrzéssel fel lehet ismerni, sikerül is sok embernek és most nem az ecoboost esetről van szó.

Ami példát hoztál az gyors, hirtelen és nagy mennyiségű folyadékvesztés.
Ilyen is van és bármelyik autónál előfordulhat! Olyanoknál is, ahol szintjelző sincs!
Az ilyen meghibásodás nyilván nem megelőzhető ellenőrzéssel. De a műszerfalon a figyelmeztető jelzés esetén nyilván nem kell továbbhaladni. Ez le van írva az autók kezelési könyvében.
Honnan tudod, hogy ha félreálsz addigra károsodott a motor?
Senki nem tudja, de ha csak ennyi történik.... még nem minden esetben  többnyire nem okoz problémát.

A példád amúgy történhet motor olajjal is.

Csak ez az egész más téma a korábbihoz képest.


 De ha neked úgy jobb, akkor nem kell ellenőrizni semmit.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #158 Dátum: 2019.11.29 péntek, 11:24:54 »

Egy rendszám és alvázszám adatbázissal bemegy a KEKKH-hoz, visz egy levéltervet, és a KEKKH mindenkit kiértesít. Ja, hogy ez egy kicsit többe kerül? Jabocs... Sőt, akit nem értesítenek ki, az még jól is jön nekik, mert ott aztán még arra is hivatkozhatnak, hogy én szóltam volna, de te semmilyen adatot nem adtad meg.
Ez a garanciális visszahívás pont arra volt jó, hogy a jótállási idő alatt ne legyen nagyobb baj, ha van, akkor azt még megoldják, utána meg, amikor a már általad is elismert rejtett hiba teljesen kimutatkozik, akkor mossák kezeiket...

Ez nagyon gáz szerintem.

Nem feladatom eldönteni kinek van /lehet igaza.


De ha nem adom meg a címem neked, te nem tudsz levelet írni nekem. Ha egyszer megadom és elköltözöm, akkor szintén nem tudsz levelet írni nekem, mert már más a címem. Arra a címre tudsz írni, de az nem én vagyok. Senkinek nem kötelessége továbbküldeni nekem, főleg mert nem is tudatja az új címem. Addig nem tudsz, amíg meg nem adom az új címem.
Te küldöd/küldenéd a levelet, de nem jut el hozzám.
Nekem érdekem, hogy meg kapjam? Nyilván. Akkor meg kell adnom az új címem neked.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #159 Dátum: 2019.11.29 péntek, 11:35:29 »

Nem feladatom eldönteni kinek van /lehet igaza.


De ha nem adom meg a címem neked, te nem tudsz levelet írni nekem. Ha egyszer megadom és elköltözöm, akkor szintén nem tudsz levelet írni nekem, mert már más a címem. Arra a címre tudsz írni, de az nem én vagyok. Senkinek nem kötelessége továbbküldeni nekem, főleg mert nem is tudatja az új címem. Addig nem tudsz, amíg meg nem adom az új címem.
Te küldöd/küldenéd a levelet, de nem jut el hozzám.
Nekem érdekem, hogy meg kapjam? Nyilván. Akkor meg kell adnom az új címem neked.


Miért kellene nekem megadnom a címem? vettem egy tartós fogyasztási cikket jópénzért, amiért jótállási kötelezettsége van a gyártónak, importőrnek. Kiderül, hogy egy iszonyat nagy baklövés, konstrukciós hiba van benne. Akkora, hogy nem egyszerűen használhatatlanná válik az, hanem akár ki is gyullad. Személy és vagyonbiztonságot veszélyeztet. Ilyenkor nem kiáll a gyártó, hogy azonnal jöjjetek vissza... és mindent elkövet, hogy helyrehozza a dolgokat, hanem keresi a kiskapukat, kenegeti a xart és megvárja míg szépen mindenki kifut a határidőkből, aztán hátradől, hogy a sok birka úgysem fog pereskedni...
zseniális hozzállás
 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #160 Dátum: 2019.11.29 péntek, 12:59:04 »

Miért kellene nekem megadnom a címem? vettem egy tartós fogyasztási cikket jópénzért, amiért jótállási kötelezettsége van a gyártónak, importőrnek. Kiderül, hogy egy iszonyat nagy baklövés, konstrukciós hiba van benne. Akkora, hogy nem egyszerűen használhatatlanná válik az, hanem akár ki is gyullad. Személy és vagyonbiztonságot veszélyeztet. Ilyenkor nem kiáll a gyártó, hogy azonnal jöjjetek vissza... és mindent elkövet, hogy helyrehozza a dolgokat, hanem keresi a kiskapukat, kenegeti a xart és megvárja míg szépen mindenki kifut a határidőkből, aztán hátradől, hogy a sok birka úgysem fog pereskedni...
zseniális hozzállás
  

Hová kéne kiállnia a gyártónak?
Kik jöjjenek vissza azonnal?

Nem konstrukciós hiba, hanem anyagminőségi probléma. A csőgyártó részéről. 
Sajnos ilyen beszállítói probléma előfordulhat mindenhol.

A kigyulladás már a valódi probléma (szivárgás) nem felismert okozata lehet.
Azért ne legyünk már ennyire struccok, hogy nem akarjuk ellenőrizni a folyadékszinteket. Mert "nem kell"....  zavart2
A felismerés esetén pedig a javítást kezdeményezni. (kárenyhítés) Hanem megyünk tovább.... azt sem vesszük észre ha túlmelegszik.
Mert nekünk csak vezetni kell az autót.  wave


« Utoljára szerkesztve: 2019.11.29 péntek, 13:12:56 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #161 Dátum: 2019.11.29 péntek, 13:12:15 »

Hová kéne kiállnia a gyártónak?
Kik jöjjenek vissza azonnal?


Mikor az aldis mogyoróban uránt találnak, akkor kiadnak egy közleményt több helyen, és még a csapból is az folyik, hogy vidd vissza... vagy legalább ne egyél belőle
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #162 Dátum: 2019.11.29 péntek, 13:16:38 »

Mikor az aldis mogyoróban uránt találnak, akkor kiadnak egy közleményt több helyen, és még a csapból is az folyik, hogy vidd vissza... vagy legalább ne egyél belőle

A kettő dolog ugyanaz?

A kajánál nincsenek kötelezettségeid, nem tartós fogyasztási cikk.  vigyor3
Tudod, hogy az autónál meg feltétel az időszakos szerviz, átvizsgálás stb.

Szerinted mit kéne tenni?
Az összes ilyen motoros autó tulaja azonnal menjen márkaszervizbe?
Ha nem tudja igazolni a szervizeket/átvizsgálásokat, ahol egyébként a rendszer kidobná , hogy érvényes rá a visszahívás... és még is csinálták volna.

Egy motor előbb sül be hűtés nélkül, mintsem annyira túlmelegedhetne, hogy valami meggyullad körülötte.

Hamarabb gyullad ki egy hibás  telefontöltőtől a kocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.29 péntek, 13:25:17 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #163 Dátum: 2019.11.29 péntek, 13:29:09 »

Nem védek senkit és semmit.
Csak részt vettem már jópár igazságügyi gépjárműszakértői vizsgálatban, szakvéleményben és bizony nem lehet olyan egyszerűen látni és megítélni efféle dolgokat, ahogy itt sokan gondolják.
Nem mondom, hogy jó..... de ez van.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #164 Dátum: 2019.11.29 péntek, 14:05:08 »

A kettő dolog ugyanaz?

A kajánál nincsenek kötelezettségeid, nem tartós fogyasztási cikk.  vigyor3
Tudod, hogy az autónál meg feltétel az időszakos szerviz, átvizsgálás stb.

Szerinted mit kéne tenni?
Az összes ilyen motoros autó tulaja azonnal menjen márkaszervizbe?
Ha nem tudja igazolni a szervizeket/átvizsgálásokat, ahol egyébként a rendszer kidobná , hogy érvényes rá a visszahívás... és még is csinálták volna.

Egy motor előbb sül be hűtés nélkül, mintsem annyira túlmelegedhetne, hogy valami meggyullad körülötte.

Hamarabb gyullad ki egy hibás  telefontöltőtől a kocsi.


A kettő dolog nagyon ugyanaz. Sőt. Bent égni az autóban, az kevésbé veszélyes?

És hogy mit kell csinálni? Nem kellene sunnyogni... közleményt kell kiadni, az összes autót visszahívni és a problémára végleges, valós megoldást adni.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #165 Dátum: 2019.11.29 péntek, 15:02:31 »

A kettő dolog nagyon ugyanaz. Sőt. Bent égni az autóban, az kevésbé veszélyes?

És hogy mit kell csinálni? Nem kellene sunnyogni... közleményt kell kiadni, az összes autót visszahívni és a problémára végleges, valós megoldást adni.



Annak hogy emiatt kigyullad és benn ég valaki szinte nulla az esélye ahhoz képest, hogy szennyezett élelmiszert eszel.
Az instant hozza a problémát, míg a kigyullad egy extra szélsőséges eset.....lenne. De már nem egyszer írtam, hogy ha ettől kigyulladhatna, addigra előbb lenne más hiba és ha azzal nem foglalkozik a járművezető, az már gondatlanság részéről.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2019.11.30 szombat, 15:17:27 »


A cikkben nincs róla szó. Te olvastad a szerviz válaszát?  Roll Eyes
Akkor fordulhat elő probléma, ha "lesz.rod" az autód és nem veszed észre/ismered fel, hogy hűtőfolyadék szivárgásod van. Mert akkor ezzel a problémával elmész és megjavíttatod, ennyi. Az amúgy nem "javítás", hogy utánatöltés.

Akiket lehet, hidd el ki is értesítette a Ford és visszahívta az autókat.
Szerinted mi az a minden, amit el kéne követnie a márkakereskedésnek (Melyiknek?), hogy minden egyes autó tulajdonost értesítsenek? Nem tudja és nem is tudhatja (nem adják ki, mert nem lehet) a Ford, hogy kik a tulajok.
Azt tudja, aki elsőként vette és hozzájárult az adatainak a rendszerbe való felvételéhez.
Ha minden Ford tulajdonos bemenne egy márkaszervizbe és nyilatkozna az adatairól, onnan már tudja a Ford és bizony ha szükséges ki is tudja értesíteni.

Ilyen típusú hibánál?
Amikor már figyelmetlenség (emberi tényező) miatt, annyi hűtőfolyadék elszivárog, hogy jelentősen túlmelegedhet a motor (csak a vakok nem látják a mutatót a piros mezőben)  a tovább használat miatt, akkor ez már nem a hűtőfolyadék szivárgás miatt történik közvetlenül. Vagyis a járművezető magatartására vezethető vissza ha annyira túl tudna melegedni, hogy esetleg kigyulladna.

De a leírt jelenség szinte minden autóra igaz. wave

Vagy akár egy lassú defektnél. Tönkremegy a gumid, mert tovább közlekedsz vele. Figyeltél a megfelelő guminyomásra? (Nem véletlenül vezették be, hogy 2014 után már csak defekt -nyomáscsökkenést- jelző rendszerrel lehet új autót forgalomba helyezni. Természetesen a lusta, trehány emberek miatt is. Pedig másodpercek körbejárni az autót elindulás előtt és szemrevételezni a kerekeket, még a KRESZ is tartalmazza.)
Nem, tovább használtad. Tehát a nem rendeltetésszerű használatból eredő kár okozója/felelőse nem a gumigyártó......  Ez viszont valóban életveszélyes lehet!

Kedves Tibi! Szeretünk..de nem az ilyenekért  vigyor3 nyes eplus2 Wink (elolvastam persze)

A face-n olvastam egy jó megközelítést ami legjobban adja vissza a lényeget.
Ez a motor gyártási hibás...meghibásodik, egyedül a mikorja kérdéses.(pl a sürités 15/1 ha igaz)
(a legnagyobb hiba hogy nincs hűtőfolyadék visszajelző / A MIEINKBEN SEM!!/ ez a legnagyobb hiba
főleg ha belevesszük a totalcaros cikk olvasatában az idézett cikk utáni szövegrészt.
Nevezetesen amikor arról volt szó, a mutató csak egy dolog hogy mit mutat, mert a hőfok
x - y.ig a valóságban eltérő is lehet. (29 éve autózom, de ez eszembe nem jutott volna és döbbenten olvastam).

Igen az autósnak is van felelőssége amit te is irtál, de azt is lássuk be, ilyen
szerviz ciklust megelőző gyors lefolyású és súlyos hiba nem róható
fel az autósnak. Rutinszerűen mindenki a nagyobb út előtt átnézi az autót
ellenőrzi a szinteket...és he te csak a városban jársz 2-3 hétig...soha nem nézel rá max a gumikra  Wink  



« Utoljára szerkesztve: 2019.11.30 szombat, 15:20:04 írta wofer » Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2019.11.30 szombat, 17:19:20 »

Kedves Tibi! Szeretünk..de nem az ilyenekért  vigyor3 nyes eplus2 Wink (elolvastam persze)

A face-n olvastam egy jó megközelítést ami legjobban adja vissza a lényeget.
Ez a motor gyártási hibás...meghibásodik, egyedül a mikorja kérdéses.(pl a sürités 15/1 ha igaz)
(a legnagyobb hiba hogy nincs hűtőfolyadék visszajelző / A MIEINKBEN SEM!!/ ez a legnagyobb hiba
főleg ha belevesszük a totalcaros cikk olvasatában az idézett cikk utáni szövegrészt.
Nevezetesen amikor arról volt szó, a mutató csak egy dolog hogy mit mutat, mert a hőfok
x - y.ig a valóságban eltérő is lehet. (29 éve autózom, de ez eszembe nem jutott volna és döbbenten olvastam).

Igen az autósnak is van felelőssége amit te is irtál, de azt is lássuk be, ilyen
szerviz ciklust megelőző gyors lefolyású és súlyos hiba nem róható
fel az autósnak. Rutinszerűen mindenki a nagyobb út előtt átnézi az autót
ellenőrzi a szinteket...és he te csak a városban jársz 2-3 hétig...soha nem nézel rá max a gumikra  Wink  





Nem zsiguli korszakban élünk, hogy hetente nyitogassam a géptetőt...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2019.11.30 szombat, 17:54:33 »

Nem zsiguli korszakban élünk, hogy hetente nyitogassam a géptetőt...

Hja..
Apám egyszer azt mondta, nem nyitja fel a ház előtt a géptetőt, nehogy azt higgyék elromlott az autó  vigyor3
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #169 Dátum: 2019.11.30 szombat, 19:08:00 »

Kedves Tibi! Szeretünk..de nem az ilyenekért  vigyor3 nyes eplus2 Wink (elolvastam persze)

A face-n olvastam egy jó megközelítést ami legjobban adja vissza a lényeget.
Ez a motor gyártási hibás...meghibásodik, egyedül a mikorja kérdéses.(pl a sürités 15/1 ha igaz)
(a legnagyobb hiba hogy nincs hűtőfolyadék visszajelző / A MIEINKBEN SEM!!/ ez a legnagyobb hiba
főleg ha belevesszük a totalcaros cikk olvasatában az idézett cikk utáni szövegrészt.
Nevezetesen amikor arról volt szó, a mutató csak egy dolog hogy mit mutat, mert a hőfok
x - y.ig a valóságban eltérő is lehet. (29 éve autózom, de ez eszembe nem jutott volna és döbbenten olvastam).

Igen az autósnak is van felelőssége amit te is irtál, de azt is lássuk be, ilyen
szerviz ciklust megelőző gyors lefolyású és súlyos hiba nem róható
fel az autósnak. Rutinszerűen mindenki a nagyobb út előtt átnézi az autót
ellenőrzi a szinteket...és he te csak a városban jársz 2-3 hétig...soha nem nézel rá max a gumikra  Wink  





Nem kell szeretni, itt nem erről van szó.

FB-n olvastad.....     nincs mit mondanom!   taps      Ez ütős, az egyik borzasztóan hiteles forrás.  zavart2
Gondolom te mindent elhiszel, amit a FB-on olvasol és olyasmi, amiben te is hinni szeretnél. Hány éves vagy?  zavart2

Óóó, FB-on tanuló bölcs mester! Kérlek, mond már el nekem/nekünk, hogy milyen gyártási hiba van a motorban?

Tudod mennyi autóban nincs hűtőfolyadék szintjelző?  Rengetegben! Na és?
Meg lehet nézni.....  wave

Valamiért mindig megemlíted, hogy hány éve autózol.... teljesen indifferens adat.
Kezd elegem lenni, de azért ezt még leírom.

A hőfok mutató egy üzemállapot mutató, néhány esetben számok is találhatóak a mutató skáláján. Senki nem mondta, hogy pontos! Sőt!
Valamint pont azért nem reagál néhány fokos eltérésekre, mert annyi simán benne van a motorüzemben.
Viszont! (és itt jön a lényeg, még ha nem is mondta volna senki, 29 év alatt csak rájöhettél volna)
A hirtelen hőmérséklet emelkedés/változás....piros mező felé közelítés bizony jelez valamit! Hibát!
Ja, észre kéne venni? Figyelni is kell sok mindent vezetés közben, ebben benne van a műszerek is.....de úgy látszik már azt sem kellene? Ki ne találjuk már......    Amiben nincs mutató, van magas hűtőfolyadék hőmérséklet piros lámpa.

Te tényleg nem olvasod, ami le van írva vagy nem érted?  vigyor3
Te, mint szakértő (ezek szerint), mi is ez a "ilyen szerviz ciklust megelőző gyors lefolyású és súlyos hiba "?
Milyen szerviz ciklusú? Ha hetek/hónapok alatt csökken a szint az neked gyors lefolyású?  Hát nagyon be lehetsz lassulva.... laugh
A gyors lefolyású hiba, ha eldurran egy hűtőfolyadék cső egyből elfolyik a hűtőfolyadék.

 wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.30 szombat, 19:17:50 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #170 Dátum: 2019.11.30 szombat, 19:13:09 »

Nem zsiguli korszakban élünk, hogy hetente nyitogassam a géptetőt...

Ez szintén butuska megállapítás volt és nyilván semmi értelme.  Cool

Miért zsiguli?
Miért olyan korszak?
Az milyen?

Mikortól nem kell ellenőrizni fontos dolgokat egy autó üzemeltetése során?
Például a nívópálcát tudod mikor nem kell kihúzni? Ha a gyártó nem tett bele.  Cool

Hát basszus, akkor ne nyitogasd!
De ha valamit nem veszel észre, amit észrevehettél volna, akkor ne az autógyártót szidd majd, hogy nem képes egy olyan autót gyártani, ami karbantartás/ellenőrzésmentes...... mert én csak beülök és megyek!

« Utoljára szerkesztve: 2019.11.30 szombat, 19:29:39 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Csabi01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2020.04.08 szerda, 10:38:46 »

Sziasztok. 2011es 1,6 ecoboost, gyorsításnál enyhe sípoló, szirénázó hang hallható a motortérből, ez a turbó jellegzetes hangja mellett hallható, inkább az alsó (2-3) fokozatokban hallom csak. A teljesítmény rendben van ugyanúgy megy vagyis a turbó rendesen teszi a dolgát.
Naplózva
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #172 Dátum: 2020.05.26 kedd, 12:48:34 »

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy adott egy 2011-es kombi 1,6-os benzines Mondeo. Probléma a következő: melegen nehezebben indul be. Hideg indításkor forgat 2-t kb és már indul is, viszont melegen van, hogy 5-6-ik forgatásra indul csak be. Mi lehet a probléma?
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 13:11:57 »

Sziasztok! A téma egy 2013-as kombi 2.0 ecoboost, 123ezer km-el. Nemrég vettem, az első probléma, hogy néha kicsit jobban, néha alig észrevehetően rángat. Egyenletes haladásnál inkább érezni, mint gyorsitásnál. Vettem egy új gyújtótrafót, és azt cserélgetem a régiekkel egyesével. Találtam egy trafot amivel kicserélve az újra jóval jobb a helyzet, valoszinuleg jo helyen keresgelek, igy talán ki kellene cserélnem a maradék hármat is. Gyertyacsere 2 ezer km-el ezelott volt. Jellemző ezekre a motorokra a gyújtótrafó meghibásodás, vagy esetleg más ismert hiba okozhatja a rángatást? Hibakódod nem ír a forscan, fojtószelep tisztítás még nem volt, de tervben van. Odb-n figyelve a gázpedál potik és a fojtószelep helyzet jeladók is a vártnak megfelelő értékeket adnak. O2 és MAF szenzirok szintén jónak néznek ki. Köszi előre is!
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.26 vasárnap, 14:00:49 írta sajtqkac » Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
FMondeo2012
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2020.08.20 csütörtök, 15:30:11 »

Sziasztok
Szóval az alany egy 2012 1,6 ecoboost benzin mondeo, namuálias váltó . A helyzet a következő 1200-2000 fordulat között ráz az autó, bármelyik fokozatban is nyomom neki.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Naplózva
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2020.08.21 péntek, 05:08:52 »

Sziasztok
Szóval az alany egy 2012 1,6 ecoboost benzin mondeo, namuálias váltó . A helyzet a következő 1200-2000 fordulat között ráz az autó, bármelyik fokozatban is nyomom neki.
Szerintetek mi lehet a probléma?

Szia!

Nyilván sejted,hogy ez alapján nehéz megmondani a tutit.. Én hasonlóan jártam egyszer,de nekem csak dinamikus gyorsításnlál rázkódott,csattogott,de olyan erősen hogy a gázpedálon is érezni lehetett az ütéseket. Óvatos gyorsításnál semmi. Mindenki kettőstömegűre tippelt,végül 2 db zárlatos gyertya csinálta a gebaszt.. A vicces,hogy semmi hibakód nem jelent meg a műszerfalon emiatt.
Naplózva
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2020.09.07 hétfő, 15:37:45 »

Sziasztok! Van valakinek infoja arról, hogy mekkora a normálisnak mondható nyomástartomány az alacsony nyomású üzemanyag körben? 2.0 ecoboost 203LE, TNBA motorkód.

Köszi!
Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
FMondeo2012
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2020.09.23 szerda, 21:21:58 »

Sziasztok
Valaki nem bont egy Mondeo 1,6 ecoboost os autót? Egész motor érdekelne. Ha valaki tud, ne tartsa magában.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #178 Dátum: 2020.09.23 szerda, 21:31:54 »

Sziasztok
Valaki nem bont egy Mondeo 1,6 ecoboost os autót? Egész motor érdekelne. Ha valaki tud, ne tartsa magában.
Mi lett a mocival? Elgörbült a hajtókar?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KillerMondeo96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #179 Dátum: 2020.10.17 szombat, 07:35:28 »

Sziasztok!

Ez valami hőmérséklet jeladó lenne? Az alany egy 1,6 Ecoboost.

Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #180 Dátum: 2020.11.10 kedd, 12:18:03 »

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/11/10/matyasnak_pechje_volt_fordjat_2_2_millio_forintbol_lehetne_megjavitani/?fbclid=IwAR3dWUZWOu_Twfc2m0g9CkTHFw7KhvaJ5AakHAATYnFfJua6Qcqf8u8hIWQ
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 14:41:16 »

Sziasztok!

2012, 2.0 ecoboost, 203le.
Véleményeket kérhetek? Beteges, mint a kisebb ecoboost-ok?
450ekm van benne, 390ig szakszervizben volt szervizelve.
Bevállalható vagy inkább hanyagolandó?
Köszi
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #182 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 15:34:58 »

Sziasztok!

2012, 2.0 ecoboost, 203le.
Véleményeket kérhetek? Beteges, mint a kisebb ecoboost-ok?
450ekm van benne, 390ig szakszervizben volt szervizelve.
Bevállalható vagy inkább hanyagolandó?
Köszi
Kérdés hanyadik turbó van rajta,és mióta... vigyor3 10-12-14liter benzinből,még akkor is amikor jó a moci,de az attól már messze van.
Hobbynak ok,de mindennapra...de te tudod.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2021.01.19 kedd, 20:12:48 »

Sziasztok!

2013. MK4 2.0 Ecoboost 203LE mondeo a beteg. Eddig kis rángatások jelentkeztek gyorsításkor, de alig észrevehetőek. Ma többször le is állt a motor, volt hogy lassan gurulva megálláskor mikor kinyomtam a kuplungot leállt magától, de most már bármikor leáll ha hagyom alapjáraton pötyögni, kb fél-1 perc járatás után. Hibakód kiolvasva, nincs hiba. Forscan-el a mellékelt ábrákon látható hogy az üzemanyag nyomást vizsgáltam, és mielőtt bármit érezni a kocsin elkezd esni az üzemanyag nyomás, majd leáll a motor. Ezután nagyon nehezen lehet újra beindítani Lehet hogy rossz a tankban lévő üzemanyag szivattyú de mégsem dob rá hibát? Akitől vettem a kocsit azt mondta, hogy kb 70 ezernél cseréltek gariba szivattyút mert volt hogy csak 90-el ment maximum, és nehezen indult. Most 133 ezer van benne. Van valakinek tippje mielőtt megveszem az új szivattyút 109 ezerért?

Köszi!


« Utoljára szerkesztve: 2021.01.19 kedd, 20:14:20 írta sajtqkac » Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #184 Dátum: 2021.01.19 kedd, 20:44:50 »

Sziasztok!

2013. MK4 2.0 Ecoboost 203LE mondeo a beteg. Eddig kis rángatások jelentkeztek gyorsításkor, de alig észrevehetőek. Ma többször le is állt a motor, volt hogy lassan gurulva megálláskor mikor kinyomtam a kuplungot leállt magától, de most már bármikor leáll ha hagyom alapjáraton pötyögni, kb fél-1 perc járatás után. Hibakód kiolvasva, nincs hiba. Forscan-el a mellékelt ábrákon látható hogy az üzemanyag nyomást vizsgáltam, és mielőtt bármit érezni a kocsin elkezd esni az üzemanyag nyomás, majd leáll a motor. Ezután nagyon nehezen lehet újra beindítani Lehet hogy rossz a tankban lévő üzemanyag szivattyú de mégsem dob rá hibát? Akitől vettem a kocsit azt mondta, hogy kb 70 ezernél cseréltek gariba szivattyút mert volt hogy csak 90-el ment maximum, és nehezen indult. Most 133 ezer van benne. Van valakinek tippje mielőtt megveszem az új szivattyút 109 ezerért?

Köszi!

[img width=800 height=449]http://kepkezelo.com/images/etx6yit2di3kzgsvqf6c.png

vagy csak kontakthibás a szivattyú csatlakozása.Azt ellenőrizd.

Tobi_as írta.
"A benzinpompan levo csatlakozo egyik pinje adta meg magat , konkretan elegett(megolvadt).

Amugy a tegnapi nap ugyanez a jelenseg megtortent egy masik uncsim benzines 2.0-as 2008-as Mondeojaval. Tank leszed (nagy szo..s) , pompa megvizsgal...ugyanahoz a szalhoz tartozo lab (azt hiszem testszal) volt megolvadva mint a Galaxynal. Mindket esetben meg tudtuk oldani a problemat, de mindenesetre talan masnak tanulsagul szolgalhat a 2.0-as benzines Galaxy/Mondeo-nal, igy 12 ev felett, erdemes lesz leellenorizni azt a bizonyos csatlakozot. Sajnos minden elojel nelkul jon elo a jelenseg es csunyan ott tud hagyni az ut szelen..."


Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2021.01.19 kedd, 20:49:57 »

Köszönöm a tippet, csekkolni fogom! Aztán jelentkezem!


vagy csak kontakthibás a szivattyú csatlakozása.Azt ellenőrizd.

Tobi_as írta.
"A benzinpompan levo csatlakozo egyik pinje adta meg magat , konkretan elegett(megolvadt).

Amugy a tegnapi nap ugyanez a jelenseg megtortent egy masik uncsim benzines 2.0-as 2008-as Mondeojaval. Tank leszed (nagy szo..s) , pompa megvizsgal...ugyanahoz a szalhoz tartozo lab (azt hiszem testszal) volt megolvadva mint a Galaxynal. Mindket esetben meg tudtuk oldani a problemat, de mindenesetre talan masnak tanulsagul szolgalhat a 2.0-as benzines Galaxy/Mondeo-nal, igy 12 ev felett, erdemes lesz leellenorizni azt a bizonyos csatlakozot. Sajnos minden elojel nelkul jon elo a jelenseg es csunyan ott tud hagyni az ut szelen..."



Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 18:10:41 »

Tankszivattyú ellenőrizve, járatva közvetlenül megtáplálva fél órán át, nincs baja. A csatlakozók és vezetékelés sértetlen. Következő tipp amiket kaptam az a nagynyomású szivattyú illetve az azon lévő nyomásszabályzó solenoid szelep, valamint a nagynyomású oldalon lévő nyomás szenzor. Ezek a sz*póroller következő megállói. Egyéb ötlet?

vagy csak kontakthibás a szivattyú csatlakozása.Azt ellenőrizd.

Tobi_as írta.
"A benzinpompan levo csatlakozo egyik pinje adta meg magat , konkretan elegett(megolvadt).

Amugy a tegnapi nap ugyanez a jelenseg megtortent egy masik uncsim benzines 2.0-as 2008-as Mondeojaval. Tank leszed (nagy szo..s) , pompa megvizsgal...ugyanahoz a szalhoz tartozo lab (azt hiszem testszal) volt megolvadva mint a Galaxynal. Mindket esetben meg tudtuk oldani a problemat, de mindenesetre talan masnak tanulsagul szolgalhat a 2.0-as benzines Galaxy/Mondeo-nal, igy 12 ev felett, erdemes lesz leellenorizni azt a bizonyos csatlakozot. Sajnos minden elojel nelkul jon elo a jelenseg es csunyan ott tud hagyni az ut szelen..."



Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2021.03.06 szombat, 11:44:14 »

Sziasztok! Leírom, hátha valakinek hasznos a jövőben. A lentebb idézett hibára nagy nehezen végre bedobta a P2540 hibát, miszerint "Alacsony nyomású tüzelőanyag-rendszer érzékelő: A jel amplitúdó a maximálisnál nagyobb." Az alacsony nyomású üzemanyag nyomás szenzort kicseréltem, a hiba megszűnt. Reméljük így is marad.
Sziasztok!

2013. MK4 2.0 Ecoboost 203LE mondeo a beteg. Eddig kis rángatások jelentkeztek gyorsításkor, de alig észrevehetőek. Ma többször le is állt a motor, volt hogy lassan gurulva megálláskor mikor kinyomtam a kuplungot leállt magától, de most már bármikor leáll ha hagyom alapjáraton pötyögni, kb fél-1 perc járatás után. Hibakód kiolvasva, nincs hiba. Forscan-el a mellékelt ábrákon látható hogy az üzemanyag nyomást vizsgáltam, és mielőtt bármit érezni a kocsin elkezd esni az üzemanyag nyomás, majd leáll a motor. Ezután nagyon nehezen lehet újra beindítani Lehet hogy rossz a tankban lévő üzemanyag szivattyú de mégsem dob rá hibát? Akitől vettem a kocsit azt mondta, hogy kb 70 ezernél cseréltek gariba szivattyút mert volt hogy csak 90-el ment maximum, és nehezen indult. Most 133 ezer van benne. Van valakinek tippje mielőtt megveszem az új szivattyút 109 ezerért?

Köszi!

Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #188 Dátum: 2021.05.09 vasárnap, 12:44:29 »

Sziasztok! Leírom, hátha valakinek hasznos a jövőben. A lentebb idézett hibára nagy nehezen végre bedobta a P2540 hibát, miszerint "Alacsony nyomású tüzelőanyag-rendszer érzékelő: A jel amplitúdó a maximálisnál nagyobb." Az alacsony nyomású üzemanyag nyomás szenzort kicseréltem, a hiba megszűnt. Reméljük így is marad.

Elképzelhető akkor, hogy nálam a visszahűléskor tapasztalható nehezebb indítás is ez miatt lehet? Ugyanis hibakódot nekem sem dob és sötétben tapogatózom. Folytószelep ki lett tisztítva egyébként.

« Utoljára szerkesztve: 2021.05.09 vasárnap, 12:46:50 írta TuningWorld96 » Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2021.05.17 hétfő, 19:01:45 »

Elképzelhető akkor, hogy nálam a visszahűléskor tapasztalható nehezebb indítás is ez miatt lehet? Ugyanis hibakódot nekem sem dob és sötétben tapogatózom. Folytószelep ki lett tisztítva egyébként.



Amikor kezdett elhatalmasodni a hiba, akkor hidegen alig tudtam beindítani, kb második-harmadik próbára röffent csak be. az a baj ezt is sok minden okozhatja, nem csak a fent említett szenzor...
Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
sajtqkac
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16



E-mail
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2021.05.21 péntek, 10:48:54 »

Sziasztok! Van tapasztalata valakinek, hogy egy 140-150 ezer km-t futott 2.0 ecoboost motornál már lenne értelme a dióhéjas szemcseszórásos szívószelep tisztításnak? Továbbra sem teljesen egyenletes az alapjárat, főként hidegen, ezért gondoltam erre. Ha javasoljátok, tudtok ajánlani megbízható helyet Pest megyében ahol foglalkoznak ezzel?
Naplózva

2013/7 Mondeo Mk4 kombi, 2.0 SCTi (203LE)
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #191 Dátum: 2022.03.23 szerda, 22:41:31 »

Hali!
Jó régen nem járt erre senki, de azért én próbálkozom. Smiley
Szóval egy ecoboost motor (1.6) a tapasztalatok szerint mennyi kilométert bír ki? Van egy autó ami érdekel, valószínűleg hiteles a kilométer állása, de attól félek, most jönnek majd ki a hibái, főleg a motornál.
Az autó: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.6_ecoboost_titanium-18021928
Persze megnézetem szakemberrel, de ha tipikusan 200e km fölött jönnek a bajok ezeknél az autóknál, akkor inkább elengedem.
Köszi a válaszokat.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 09:17:19 »

Hali!
Jó régen nem járt erre senki, de azért én próbálkozom. Smiley
Szóval egy ecoboost motor (1.6) a tapasztalatok szerint mennyi kilométert bír ki? Van egy autó ami érdekel, valószínűleg hiteles a kilométer állása, de attól félek, most jönnek majd ki a hibái, főleg a motornál.
Az autó: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.6_ecoboost_titanium-18021928
Persze megnézetem szakemberrel, de ha tipikusan 200e km fölött jönnek a bajok ezeknél az autóknál, akkor inkább elengedem.
Köszi a válaszokat.


240e km-t ígér a Ford fődarab csere nélkül.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #193 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 09:26:39 »

Hali!
Jó régen nem járt erre senki, de azért én próbálkozom. Smiley
Szóval egy ecoboost motor (1.6) a tapasztalatok szerint mennyi kilométert bír ki? Van egy autó ami érdekel, valószínűleg hiteles a kilométer állása, de attól félek, most jönnek majd ki a hibái, főleg a motornál.
Az autó: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.6_ecoboost_titanium-18021928
Persze megnézetem szakemberrel, de ha tipikusan 200e km fölött jönnek a bajok ezeknél az autóknál, akkor inkább elengedem.
Köszi a válaszokat.


Felejtős, főleg az 1.6 edoboost.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #194 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 10:04:09 »

240e km-t ígér a Ford fődarab csere nélkül.
Az szép! Ebből is látszik, hogy ezeket már nem az örökkévalóságnak tervezték. Sad
Köszi
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 10:05:37 »

Én mK4ből hamarabb vennék 2.0 dízelt, mint 1,6 ecoboostot
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #196 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 10:09:18 »

Az szép! Ebből is látszik, hogy ezeket már nem az örökkévalóságnak tervezték. Sad
Köszi

Az mk3 tdci-je után az egyik legszarabb motorja lett a Fordnak az 1.6 ecoboost. Csak annyit mondok, hogy nem kizárt, mire hazaérsz, elfogy belőle a hűtővíz.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #197 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 10:10:31 »

Felejtős, főleg az 1.6 edoboost.
Neked is köszi. Valószínűleg megmentettetek egy szopórollertől.  worship
Néztem amúgy egy ilyet is: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_ffv_trend_168.000_km_digit_klima_tempomat_ulesfutes-18054057
Ritka sajnos ez a sok ecoboost mellett.
Ahogy itt olvasgattam, nekem az jött le, hogy ebben közel azonos motor van, mint az MK3-as 2.0-ásban. Jól gondolom?
Köszi
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #198 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 10:13:34 »

Én mK4ből hamarabb vennék 2.0 dízelt, mint 1,6 ecoboostot
Megértelek.  nyes
Egyébként a te 2.0-ás dízeled mennyit fogyaszt?
Javasolnád napi 25km-es munkába járáshoz?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #199 Dátum: 2022.03.24 csütörtök, 10:23:52 »

Az mk3 tdci-je után az egyik legszarabb motorja lett a Fordnak az 1.6 ecoboost. Csak annyit mondok, hogy nem kizárt, mire hazaérsz, elfogy belőle a hűtővíz.
Ez a hűtővizes probléma még mindig aktuális? Azt hittem ezt már az évek során megoldották?!
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Oldalak: 1 2 3 [4] 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.