Ford Mondeo Club Hungary
2025.10.09 csütörtök, 16:02:52
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
352
353
354
355
356
357
358
[
359
]
360
361
362
363
364
365
366
...
799
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 13336694 alkalommal)
Petya
és 20 vendég van a témában
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17900 Dátum:
2013.11.02 szombat, 18:11:10 »
Idézetet írta: fnzfrd - 2013.11.02 szombat, 14:55:09
hali!
a kocsi kiírja, hogy "oil service". olvastam korábban már a fórumon, hogy volt erről szó, de nem találom. olajcserét szeretne, csak mert kb. 8000 km-rel ezelőtt volt olajcserén? vagy jelzi, hogy közeledik lassan a 10e km és vigyem szervizbe?
Helló!!
Nekem is rémlik, h már volt szó erről a fórumon.
Ha jól emlékszem, akkor a legutóbbi olajcsere miatt jelez, de h pontosan miért nem tudom. De van rá vmi módszer, h eltűnjön a kiírás, talán törölni kell a komputerből.
De majd vki akinek volt ilyen úgy is megírja újból!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17901 Dátum:
2013.11.02 szombat, 18:15:13 »
Idézetet írta: fnzfrd - 2013.11.02 szombat, 14:55:09
hali!
a kocsi kiírja, hogy "oil service". olvastam korábban már a fórumon, hogy volt erről szó, de nem találom. olajcserét szeretne, csak mert kb. 8000 km-rel ezelőtt volt olajcserén? vagy jelzi, hogy közeledik lassan a 10e km és vigyem szervizbe?
Ezt a jelzést elméletileg akkor kellene dobni, amikor valóban szükséges lenne az olajcsere.
De ettől függetlenül volt már többünknek, hogy egyszerűen csak jött a jelzés.
Ki lehet törölni.
Tessék:
Ha a fedélzeti számítógép jelez egy SERVICE OIL hibaüzenetet, ideje lecserélni a motorolajat és a tartozékait. (motorolaj-szűrő, levegőszűrő) Nem elég azonban, hogy ezeket megtesszük, az autót is tudatni kell erről. Megmutatjuk, hogyan is kell azt.
Csukjuk be az ajtókat
Kapcsoljunk gyújtás II állásba
Nyomjuk be, majd tartsuk benyomva a fék- és gázpedált
15 másodperc elteltével a figyelmeztetés eltűnik
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
Gab19
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17902 Dátum:
2013.11.02 szombat, 20:13:34 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.24 csütörtök, 15:41:36
A Skywalkerre gondolsz?
bár az Luke...
Szóval én eddig csak a defend lock-ról hallottam...
Looool. ÉSzrevételed jogos.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.02 szombat, 20:26:30 írta Gab19
»
Naplózva
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17903 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 17:30:54 »
Idézetet írta: MrBrown - 2013.10.31 csütörtök, 17:54:00
Bocs, hogy beleszólok, nekem van benne sávelhagyás figy., de csak figyelmeztet (ráz a kormány) nem veszi át az "irányítást"....
Mert gagyi ford azééé
Ezért a VW csoport a világelső és nem a ford
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17904 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 17:32:26 »
Idézetet írta: tomeed - 2013.11.03 vasárnap, 17:30:54
Ezért a VW csoport a világelső és nem a ford
a VW csoport a világelső?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17905 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 17:32:45 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 17:32:26
a VW csoport a világelső?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26701
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17906 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 17:33:26 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 17:32:26
a VW csoport a világelső?
Van biztos olyan adat, amiben igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17907 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 17:34:19 »
Idézetet írta: tomeed - 2013.11.03 vasárnap, 17:30:54
Mert gagyi ford azééé
Ezért a VW csoport a világelső és nem a ford
A merci, bmw nem világelső...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17908 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:07:50 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.03 vasárnap, 17:34:19
A merci, bmw nem világelső...
jaja, bár azért mert sok trabit adtak el annó, azért még a trabi egy nagy kalap .... volt
a VW nálam a suzuki szintjén van. Nem nagyon adnék érte pénzt, mert semmi nincs benne ami megfogna. Inkább vennék egy új p 508-at, mint bármelyik VW AG terméket. Esetleg a Jeti az egyetlen ami elgondolkodtató, de az meg pici.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26701
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17909 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:12:42 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.03 vasárnap, 18:07:50
jaja, bár azért mert sok trabit adtak el annó, azért még a trabi egy nagy kalap .... volt
a VW nálam a suzuki szintjén van. Nem nagyon adnék érte pénzt, mert semmi nincs benne ami megfogna. Inkább vennék egy új p 508-at, mint bármelyik VW AG terméket. Esetleg a Jeti az egyetlen ami elgondolkodtató, de az meg pici.
Pedig nem ilyen vészes a helyzet. Ergonómiailag sokkal előrébb van... Ugyanolyan jó, vagyis xar, mint a Ford.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17910 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:18:46 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.03 vasárnap, 18:12:42
Pedig nem ilyen vészes a helyzet. Ergonómiailag sokkal előrébb van... Ugyanolyan jó, vagyis xar, mint a Ford.
biztos így van, de amiket kirpóbáltam (polo, jetta, passat, phateon, tuareg, octavia, rapid, yeti, cordoba, ibiza...) ezek egyike sem az én világom. Nem éreztem jól magam egyikben sem. Volt egy két bivaly, aminek tetszett az ereje, de ennyi.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17911 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:20:43 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.03 vasárnap, 18:12:42
Pedig nem ilyen vészes a helyzet. Ergonómiailag sokkal előrébb van... Ugyanolyan jó, vagyis xar, mint a Ford.
itt a pont. jelenleg az autóipar hulladékot gyárt és tervez. Ez alól csak a kis szériás lehet kivétel, de ott meg az árral és a műszaki tartalommal van a baj.
A downsizing-gel meg szépen ki fogják csinálni a használtautó piacot 6-8 éven belül. Még megérjük, hogy 10ccm metiles modellmotor hajt egy bálnamercit
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17912 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:24:33 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 18:20:43
itt a pont. jelenleg az autóipar hulladékot gyárt és tervez. Ez alól csak a kis szériás lehet kivétel, de ott meg az árral és a műszaki tartalommal van a baj.
A downsizing-gel meg szépen ki fogják csinálni a használtautó piacot 6-8 éven belül. Még megérjük, hogy 10ccm metiles modellmotor hajt egy bálnamercit
Az utolsó mondatodból ítélve.... vagy ne igyál többet vagy mit szívsz? Adjál nekem is...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17913 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:41:12 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.03 vasárnap, 18:24:33
Az utolsó mondatodból ítélve.... vagy ne igyál többet vagy mit szívsz? Adjál nekem is...
most miért, matematikailag levezethető! 2000 ig az 1.6 volt a legkisebb benyás motor a mondeóban, jövőre a 1.0, ez évi bő 40ccm lökettérfogat csökkenés. szóval 24 év múlva már a 40ccm motoroknál járhatunk ebben a tempóban.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26701
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17914 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:50:25 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 18:41:12
most miért, matematikailag levezethető! 2000 ig az 1.6 volt a legkisebb benyás motor a mondeóban, jövőre a 1.0, ez évi bő 40ccm lökettérfogat csökkenés. szóval 24 év múlva már a 40ccm motoroknál járhatunk ebben a tempóban.
Aztán nég egy pár év, és motor se lesz. Frédi-béni autók lesznek.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17915 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 18:52:53 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.03 vasárnap, 18:50:25
Aztán nég egy pár év, és motor se lesz. Frédi-béni autók lesznek.
válság van/volt/lesz kérem
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17916 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:03:41 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 18:41:12
most miért, matematikailag levezethető! 2000 ig az 1.6 volt a legkisebb benyás motor a mondeóban, jövőre a 1.0, ez évi bő 40ccm lökettérfogat csökkenés. szóval 24 év múlva már a 40ccm motoroknál járhatunk ebben a tempóban.
Azért ez nem ilyen egyenes arányban csökken........
Addigra a kis ccm-es motor majd csak egy generátort fog hajtani. Arra meg elég.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ltomi78
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17917 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:36:28 »
Sziasztok.
Az mk4 hez jo az mk3 acélfelni je. ?
A leírás szerint csak az ET szamban van különbség. Az mk4 nel 50 az mk3 nal 52.2.
A lényeg hogy 205/55/ R16 os teligumit akarok az mkiv moneomra tenni ez maradt az mk3 asbol es ehhez kene acelfelni. Egy pótkerék maradt ami acelfelni is csak nen tudom hogy mehet ra az mk4 re?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17918 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:45:32 »
Idézetet írta: Ltomi78 - 2013.11.03 vasárnap, 19:36:28
Sziasztok.
Az mk4 hez jo az mk3 acélfelni je. ?
A leírás szerint csak az ET szamban van különbség. Az mk4 nel 50 az mk3 nal 52.2.
A lényeg hogy 205/55/ R16 os teligumit akarok az mkiv moneomra tenni ez maradt az mk3 asbol es ehhez kene acelfelni. Egy pótkerék maradt ami acelfelni is csak nen tudom hogy mehet ra az mk4 re?
eltekintve attól, hogy nem az mk4 mérete én feltenném.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17919 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:49:20 »
Idézetet írta: Ltomi78 - 2013.11.03 vasárnap, 19:36:28
Sziasztok.
Az mk4 hez jo az mk3 acélfelni je. ?
A leírás szerint csak az ET szamban van különbség. Az mk4 nel 50 az mk3 nal 52.2.
A lényeg hogy 205/55/ R16 os teligumit akarok az mkiv moneomra tenni ez maradt az mk3 asbol es ehhez kene acelfelni. Egy pótkerék maradt ami acelfelni is csak nen tudom hogy mehet ra az mk4 re?
tökéletesen passzol. 2 évig jártam vele, semmi gond nem volt.
Naplózva
Karvaly
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17920 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:50:06 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 19:45:32
eltekintve attól, hogy nem az mk4 mérete én feltenném.
Az én MK IV-hez is 205/55/R16-os gumit ír a gépkönyv.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17921 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:53:09 »
Idézetet írta: Karvaly - 2013.11.03 vasárnap, 19:50:06
Az én MK IV-hez is 205/55/R16-os gumit ír a gépkönyv.
akkor sorry én 215/55R16 ra emlékeztem
Naplózva
Ltomi78
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17922 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 19:58:34 »
Hu...koszi a gyors válaszokat.
Akkor mehet ra az mk3 as acelfelni?
Vzoli a gumi méret tuti jo en az acelfelni t kerdeztem mert az ET szam nem világos hogy 50 vagy 52 az okoz e gondot?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17923 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 20:00:04 »
Idézetet írta: Ltomi78 - 2013.11.03 vasárnap, 19:58:34
Hu...koszi a gyors válaszokat.
Akkor mehet ra az mk3 as acelfelni?
Vzoli a gumi méret tuti jo en az acelfelni t kerdeztem mert az ET szam nem világos hogy 50 vagy 52 az okoz e gondot?
mehet rá az acélfelni. Nekem rajta volt két évig. Most csak azért nem mert már télen is alum van
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17924 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 20:02:01 »
Idézetet írta: Ltomi78 - 2013.11.03 vasárnap, 19:58:34
Hu...koszi a gyors válaszokat.
Akkor mehet ra az mk3 as acelfelni?
Vzoli a gumi méret tuti jo en az acelfelni t kerdeztem mert az ET szam nem világos hogy 50 vagy 52 az okoz e gondot?
2mm ET eltérés nem okoz gondot.
Naplózva
Ltomi78
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17925 Dátum:
2013.11.03 vasárnap, 20:15:25 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 20:02:01
2mm ET eltérés nem okoz gondot.
Szuper. .Köszönöm. .most már csak kéne 3db ot vennem a meglévő hoz
Naplózva
fnzfrd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 101
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17926 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 09:05:46 »
Idézetet írta: zsoel - 2013.11.02 szombat, 18:15:13
Ezt a jelzést elméletileg akkor kellene dobni, amikor valóban szükséges lenne az olajcsere.
De ettől függetlenül volt már többünknek, hogy egyszerűen csak jött a jelzés.
Ki lehet törölni.
Tessék:
Ha a fedélzeti számítógép jelez egy SERVICE OIL hibaüzenetet, ideje lecserélni a motorolajat és a tartozékait. (motorolaj-szűrő, levegőszűrő) Nem elég azonban, hogy ezeket megtesszük, az autót is tudatni kell erről. Megmutatjuk, hogyan is kell azt.
Csukjuk be az ajtókat
Kapcsoljunk gyújtás II állásba
Nyomjuk be, majd tartsuk benyomva a fék- és gázpedált
15 másodperc elteltével a figyelmeztetés eltűnik
ezer köszönet, sikerült eltüntetni.
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Titanium ?? LE 5 ajtó
Gab19
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17927 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 11:08:00 »
Sziasztok!
Téligumi választás előtt állok.Kinek melyik jött be?Tippek,tapasztalatok esetleg?
Köszi
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17928 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 11:32:41 »
Idézetet írta: Gab19 - 2013.11.04 hétfő, 11:08:00
Sziasztok!
Téligumi választás előtt állok.Kinek melyik jött be?Tippek,tapasztalatok esetleg?
Köszi
Michelin Alpin A4.
Tavaly vettem, ez a második szezon.
Pont tegnap raktam fel. Csendes, komfortos, tartós, jól tapad.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17929 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 18:45:34 »
Idézetet írta: Gab19 - 2013.11.04 hétfő, 11:08:00
Sziasztok!
Téligumi választás előtt állok.Kinek melyik jött be?Tippek,tapasztalatok esetleg?
Köszi
Szia!
Lehet nekem lesz eladó 205/55/R16 téli gumi, gyári acélfelnin, gyári dísztárcsákkal.
Így néz ki:
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17930 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 19:57:37 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.03 vasárnap, 17:33:26
Van biztos olyan adat, amiben igen.
Jajaja az eladasban
Es az egy platformra gyartott 20 fele auto gyartasaban.
Naplózva
tomeed
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17931 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 20:01:59 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.03 vasárnap, 18:07:50
jaja, bár azért mert sok trabit adtak el annó, azért még a trabi egy nagy kalap .... volt
a VW nálam a suzuki szintjén van. Nem nagyon adnék érte pénzt, mert semmi nincs benne ami megfogna. Inkább vennék egy új p 508-at, mint bármelyik VW AG terméket. Esetleg a Jeti az egyetlen ami elgondolkodtató, de az meg pici.
Megbeszéltük, vegyél egy A8L -t, én adok neked egy 93as Swiftet cserébe, aztán kamillázhatsz benne,
Nagy dumám nekem is van
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17932 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 20:02:27 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 18:20:43
itt a pont. jelenleg az autóipar hulladékot gyárt és tervez.
Marhaság... ma egy kb akármelyik autó lemegy 200e kilométert... de inkább 500e-et. Megnézném én azt a ladát, amelyik ennyit kibír.
Ha már lement 80e-et, örült az ember. Olajcsere 20-30-50e kilométerenként... vezérműszíj 180e? régen nem bírt ki ennyit...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17933 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 20:22:34 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.04 hétfő, 20:02:27
Marhaság... ma egy kb akármelyik autó lemegy 200e kilométert... de inkább 500e-et. Megnézném én azt a ladát, amelyik ennyit kibír.
Ha már lement 80e-et, örült az ember. Olajcsere 20-30-50e kilométerenként... vezérműszíj 180e? régen nem bírt ki ennyit...
Mondod ezt egy tegnapi autóból
nem a ladákról beszéltem, mert az 40+ éves konstrukció.
Nem azt mondtam, hogy nem megy el de azért kiváncsi leszek, egy 1.0 mondeóra 300.000km után
A dizájn úgy általánosságban sablonos, belső terek ridegek, fantáziátlanok.
Naplózva
potyo57
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17934 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 20:40:01 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.03 vasárnap, 19:53:09
akkor sorry én 215/55R16 ra emlékeztem
Az enyémre gyárilag 215/50R17
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17935 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 23:03:37 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.04 hétfő, 20:22:34
Mondod ezt egy tegnapi autóból
nem a ladákról beszéltem, mert az 40+ éves konstrukció.
Nem azt mondtam, hogy nem megy el de azért kiváncsi leszek, egy 1.0 mondeóra 300.000km után
A dizájn úgy általánosságban sablonos, belső terek ridegek, fantáziátlanok.
le merem fogadni, hogy elmegy az még többet is.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17936 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 23:06:59 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.04 hétfő, 23:03:37
le merem fogadni, hogy elmegy az még többet is.
majd meglátjuk
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17937 Dátum:
2013.11.04 hétfő, 23:34:18 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.04 hétfő, 23:06:59
majd meglátjuk
ha belegondolunk, hogy az anyagok ötvözése mennyit fejlődött, és hogy a legkorszerűbb benzines moci is max 30%-os hatásfokkal dolgozik, akkor van még itt jövő. Engem az zavar csak, hogy nincs belőle V6-os
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17938 Dátum:
2013.11.05 kedd, 00:05:27 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.04 hétfő, 23:34:18
ha belegondolunk, hogy az anyagok ötvözése mennyit fejlődött, és hogy a legkorszerűbb benzines moci is max 30%-os hatásfokkal dolgozik, akkor van még itt jövő. Engem az zavar csak, hogy nincs belőle V6-os
1.0 V6 ? Na azt megnézném
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17939 Dátum:
2013.11.05 kedd, 02:06:51 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.05 kedd, 00:05:27
1.0 V6 ? Na azt megnézném
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6488
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17940 Dátum:
2013.11.05 kedd, 07:15:21 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.05 kedd, 00:05:27
1.0 V6 ? Na azt megnézném
A dolog tök 1xü:
végy 6 db 175ös Zetka blokkot....
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17941 Dátum:
2013.11.05 kedd, 21:40:56 »
Üdv Fórumlakók!
Immár másfél hónapja használok boldogan egy 2008-as 5 ajtós automata MKIV Ghia-t. Ez idő alatt teljesen hozzámnőtt és beleszerettem.
Nem mondom, hogy tökéletes, hisz manapság mi az, de igazán kellemes, szerethető kisbálna és ár-érték arányban tekntve igazán remek darab szerintem.
Van persze néhány idegesítő és helyenként érthetetlenül slendrián tervezésre utaló apróbb hibája, de szerintem a tömeggyártott autóknál ez már csak így van és lesz. Elnézzük neki, mert összességében remek gép.
Amikor hozzám került, igyekeztem rendbe tenni (folyadékok, szűrők, vezérműszíj csere, csomagtér teleszkópok cseréje, komplett fékfelújítás, futómű szilentek cseréje.) Maradt néhány dolog, amiről nem tudom, hogy meghibásodás, vagy típushiba-e, ezekkel kapcsolatosan érdeklődnék.
Minthogy ez az első Mondeo a kezem alatt(Fordom volt már pár, de azok Transitok voltak :-)), lenne pár kérdésem a tapasztaltabb kollégákhoz:
- Az mennyire normális, hogy az 5 ajtós modell csomagtér tetejének felemelése valóban sportértékkel bíró teljesítmény? (Saccra 8-10 kg-ot kell félkézzel lazán fej fölé emelni, vadonatúj teleszkópok beszerelése után.)
- Ez az első xenonos autóm és tényleg nagyon vagány a hideg kék fény és a parasztvakítós magasság állítgatás felkapcsoláskor, de ki lehet ebből csalni azért valami fényt is? Értem, hogy nem világít úgy, mint egy halogén, de azért a klasszíkus 12 voltos izzók szintje megközelíthető vele valamilyen módon? (Nedves útnál éjszaka konkrétan percenként megnézem, hogy fel van-e kapcsolva, mert ez nem derül ki a fényéből.) Esetleg van olyan, hogy erősebb xenon, vagy ilyesmi? Ha nem megy előttem senki éjjel, akkor cca 70-80-as sebességnél már csak tapogatózom. Nyugtassatok meg, hogy ennek nem kell ennyire vacaknak lennie! (Volt már olyan autóm, aminek nagyon hitvány volt a lámpája, mondjuk azért ennyire nem, hacsak nem soroljuk ide a 6 voltos Trabit :-). Szóval volt gyengén világító autóm, arra azt mondták, hogy ugye van a szériafelszereltségű lámpa, az alapáras, meg van amelyik világít, no de az már feláras extra. Talán a xenon nem feláras kicseszés, csak valamit csinálni kell vele, hogy fényt adjon?)
- Sajnos a legbutább Sony rádió (1CD-s kihangosító nélküli) került a gépsárkányba, amit szívem szerint mihamarabb lecserélnék valami értelmesebbre. Láttam pár (nem gyári Ford) fejegységet, amit kifejezetten erre a helyre terveztek. Multimédiás szolgáltatások, esetleg Androidos motyó van rajtuk. Van valakinek ilyennel tapasztalata? Érdemes rááldozni?
Egy szuszra ennyi kérdés elég is, hálás leszek minden válaszért és elnézést, ha kicsit terjengősre sikerült a post.
Kellemes Fordozást Mindenkinek! :-)
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17942 Dátum:
2013.11.05 kedd, 21:58:07 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.05 kedd, 21:40:56
Üdv Fórumlakók!
Kellemes Fordozást Mindenkinek! :-)
gyere el a minitalira!
most penteken 1700 tol az arenaban.
ott minden kerdesedre valaszt kapsz!
udv a forumon!
Gy
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
aquame
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17943 Dátum:
2013.11.05 kedd, 22:14:52 »
Idézetet írta: gravitydave - 2013.11.05 kedd, 21:58:07
gyere el a minitalira!
most penteken 1700 tol az arenaban.
ott minden kerdesedre valaszt kapsz!
udv a forumon!
Gy
Köszi, de hetente csak egyszer járok Pesten és az a nap a kedd. Pénteken bajai elfoglaltságom van, ez nehezen lenne megoldható...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17944 Dátum:
2013.11.05 kedd, 23:15:23 »
Idézetet írta: aquame - 2013.11.05 kedd, 21:40:56
Üdv Fórumlakók!
Immár másfél hónapja használok boldogan egy 2008-as 5 ajtós automata MKIV Ghia-t. Ez idő alatt teljesen hozzámnőtt és beleszerettem.
Nem mondom, hogy tökéletes, hisz manapság mi az, de igazán kellemes, szerethető kisbálna és ár-érték arányban tekntve igazán remek darab szerintem.
Van persze néhány idegesítő és helyenként érthetetlenül slendrián tervezésre utaló apróbb hibája, de szerintem a tömeggyártott autóknál ez már csak így van és lesz. Elnézzük neki, mert összességében remek gép.
Amikor hozzám került, igyekeztem rendbe tenni (folyadékok, szűrők, vezérműszíj csere, csomagtér teleszkópok cseréje, komplett fékfelújítás, futómű szilentek cseréje.) Maradt néhány dolog, amiről nem tudom, hogy meghibásodás, vagy típushiba-e, ezekkel kapcsolatosan érdeklődnék.
Minthogy ez az első Mondeo a kezem alatt(Fordom volt már pár, de azok Transitok voltak :-)), lenne pár kérdésem a tapasztaltabb kollégákhoz:
- Az mennyire normális, hogy az 5 ajtós modell csomagtér tetejének felemelése valóban sportértékkel bíró teljesítmény? (Saccra 8-10 kg-ot kell félkézzel lazán fej fölé emelni, vadonatúj teleszkópok beszerelése után.)
- Ez az első xenonos autóm és tényleg nagyon vagány a hideg kék fény és a parasztvakítós magasság állítgatás felkapcsoláskor, de ki lehet ebből csalni azért valami fényt is? Értem, hogy nem világít úgy, mint egy halogén, de azért a klasszíkus 12 voltos izzók szintje megközelíthető vele valamilyen módon? (Nedves útnál éjszaka konkrétan percenként megnézem, hogy fel van-e kapcsolva, mert ez nem derül ki a fényéből.) Esetleg van olyan, hogy erősebb xenon, vagy ilyesmi? Ha nem megy előttem senki éjjel, akkor cca 70-80-as sebességnél már csak tapogatózom. Nyugtassatok meg, hogy ennek nem kell ennyire vacaknak lennie! (Volt már olyan autóm, aminek nagyon hitvány volt a lámpája, mondjuk azért ennyire nem, hacsak nem soroljuk ide a 6 voltos Trabit :-). Szóval volt gyengén világító autóm, arra azt mondták, hogy ugye van a szériafelszereltségű lámpa, az alapáras, meg van amelyik világít, no de az már feláras extra. Talán a xenon nem feláras kicseszés, csak valamit csinálni kell vele, hogy fényt adjon?)
- Sajnos a legbutább Sony rádió (1CD-s kihangosító nélküli) került a gépsárkányba, amit szívem szerint mihamarabb lecserélnék valami értelmesebbre. Láttam pár (nem gyári Ford) fejegységet, amit kifejezetten erre a helyre terveztek. Multimédiás szolgáltatások, esetleg Androidos motyó van rajtuk. Van valakinek ilyennel tapasztalata? Érdemes rááldozni?
Egy szuszra ennyi kérdés elég is, hálás leszek minden válaszért és elnézést, ha kicsit terjengősre sikerült a post.
Kellemes Fordozást Mindenkinek! :-)
Szia
vannak válaszok. Ha bp-en jársz esetléegesen az árpádhídnál, akkor még több infó van. Nekem is ugyan ez a fejegység volt, azóta ebay-es multimédiás van. Teljesen jó, persze ennek is vannak hibái, de a tudásához mérve nem nagy gondok.
Nekem is 2008-as, de nem kellett sok mindent cserélnem benne. A lámpa mondjuk az egyik mániám, szóval az jelenleg éppen adaptív kanyarkövetős h7 xenon.
A xenon esetében van néhány dolog. Alapvetően sokkal jobban világít mint egy halogén. A xenon jóval 2000Lumen felett világít, míg a halogénből a nightbraker is max 1400lumen, de a normál halogén kb 900.
A xenon fényerő csökkenését sok minden okozhatja. A cső már öreg, sokathasznált, így lecsökken az ereje, a fényvető foncsora bemattúlt, a trafó nem tud elegendő energiát adni. A legegyszerűbb egy nem gyári, de jó minőségű csővel cserélni, esetlegesen kitakarítani a fényvetőt vagy megnézni az állapotát.
a víz és a száraz út egy trükkös dolog. A vizes felületen az alacsonyabb kelvinszámú lámpák a nyerők, mint pl a halogén 2500K környékén. A gyári 4300K-s az aranyközépút, míg felette a vizes úton vezetés egyre rosszabb, ráadásul a projektornak kevesebb a szórt fénye, így az sem segít ilyenkor. Minél kékebb a fény, annál rosszabb a látás vizesen, azonban kiemeli az útburkolati jeleket, már ha van olyan.
5 ajtósban nem tudok csomagétrajtóban nyilatkozni, de a kombié eléggé egyszerűen akár gyerek által is nyitható, egy darabig (amíg eléri
)
üdv a fórumon
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17945 Dátum:
2013.11.06 szerda, 09:22:42 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2013.11.05 kedd, 23:15:23
a trafó nem tud elegendő energiát adni.....
Ezzel kapcsolatban van plusz infód?
Én is kifejezetten gyengének találom a xenont, pedig már kétszer cseréltem csövet. A foncsor fényesnek tűnik. Kapásból a trafó(elektronika?) gyengeségére gondoltam, de a xenon-hu-s srácok szerint annak ilyen hibája nincs, vagy működik vagy nem.
Szóval érdekelne, hogy elektronika probléma okozhat-e fényerő gyengülést.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26701
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17946 Dátum:
2013.11.06 szerda, 09:25:22 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.06 szerda, 09:22:42
Ezzel kapcsolatban van plusz infód?
Én is kifejezetten gyengének találom a xenont, pedig már kétszer cseréltem csövet. A foncsor fényesnek tűnik. Kapásból a trafó(elektronika?) gyengeségére gondoltam, de a xenon-hu-s srácok szerint annak ilyen hibája nincs, vagy működik vagy nem.
Szóval érdekelne, hogy elektronika probléma okozhat-e fényerő gyengülést.
Az mk4-ben is d1s cső van, nem? És ott nem egyben van a trafó?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17947 Dátum:
2013.11.06 szerda, 09:26:11 »
Idézetet írta: Sakos - 2013.11.06 szerda, 09:22:42
Ezzel kapcsolatban van plusz infód?
Én is kifejezetten gyengének találom a xenont, pedig már kétszer cseréltem csövet. A foncsor fényesnek tűnik. Kapásból a trafó(elektronika?) gyengeségére gondoltam, de a xenon-hu-s srácok szerint annak ilyen hibája nincs, vagy működik vagy nem.
Szóval érdekelne, hogy elektronika probléma okozhat-e fényerő gyengülést.
Tekerd feljebb 3,5 fordulatot és jó lesz! (by SzJani)
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17948 Dátum:
2013.11.06 szerda, 10:55:54 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.11.06 szerda, 09:26:11
Tekerd feljebb 3,5 fordulatot és jó lesz! (by SzJani)
Nem hiszem, hogy az növeli a fényerőt. Nekem elsősorban ez a bajom, nem a vetítés iránya.
A hétvégén egy sötét útszakaszon egy ismerősöm jött mögöttem kicsit rosszul (magasra) beállított halogén tompítottal. Láttam magam előtt a saját autóm árnyékát!
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #17949 Dátum:
2013.11.06 szerda, 10:57:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.11.06 szerda, 09:25:22
Az mk4-ben is d1s cső van, nem? És ott nem egyben van a trafó?
A csőben van trafó valóban, de a lámpatestben is van még egy tenyérnyi elektronika.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak:
1
...
352
353
354
355
356
357
358
[
359
]
360
361
362
363
364
365
366
...
799
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ