Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:04:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 352 353 354 355 356 357 358 [359] 360 361 362 363 364 365 366 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11987128 alkalommal)
0 Felhasználó és 134 vendég van a témában
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #17900 Dátum: 2013.11.02 szombat, 18:11:10 »

hali!

a kocsi kiírja, hogy "oil service". olvastam korábban már a fórumon, hogy volt erről szó, de nem találom. olajcserét szeretne, csak mert kb. 8000 km-rel ezelőtt volt olajcserén? vagy jelzi, hogy közeledik lassan a 10e km és vigyem szervizbe?
Helló!!

Nekem is rémlik, h már volt szó erről a fórumon.
Ha jól emlékszem, akkor a legutóbbi olajcsere miatt jelez, de h pontosan miért nem tudom. De van rá vmi módszer, h eltűnjön a kiírás, talán törölni kell a komputerből.
De majd vki akinek volt ilyen úgy is megírja újból!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #17901 Dátum: 2013.11.02 szombat, 18:15:13 »

hali!

a kocsi kiírja, hogy "oil service". olvastam korábban már a fórumon, hogy volt erről szó, de nem találom. olajcserét szeretne, csak mert kb. 8000 km-rel ezelőtt volt olajcserén? vagy jelzi, hogy közeledik lassan a 10e km és vigyem szervizbe?

Ezt a jelzést elméletileg akkor kellene dobni, amikor valóban szükséges lenne az olajcsere.
De ettől függetlenül volt már többünknek, hogy egyszerűen csak jött a jelzés.
Ki lehet törölni.

Tessék:

Ha a fedélzeti számítógép jelez egy SERVICE OIL hibaüzenetet, ideje lecserélni a motorolajat és a tartozékait. (motorolaj-szűrő, levegőszűrő) Nem elég azonban, hogy ezeket megtesszük, az autót is tudatni kell erről. Megmutatjuk, hogyan is kell azt.
Csukjuk be az ajtókat
Kapcsoljunk gyújtás II állásba
Nyomjuk be, majd tartsuk benyomva a fék- és gázpedált
15 másodperc elteltével a figyelmeztetés eltűnik
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Gab19
Vendég
« Új hozzászólás #17902 Dátum: 2013.11.02 szombat, 20:13:34 »

A Skywalkerre gondolsz?   wave bár az Luke... hehe

Szóval én eddig csak a defend lock-ról hallottam...  vigyor3


Looool. ÉSzrevételed jogos. worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.02 szombat, 20:26:30 írta Gab19 » Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #17903 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 17:30:54 »

Bocs, hogy beleszólok, nekem van benne sávelhagyás figy., de csak figyelmeztet (ráz a kormány) nem veszi át az "irányítást"....

Mert gagyi ford azééé
Ezért a VW csoport a világelső és nem a ford  nyes vigyor3
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17904 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 17:32:26 »

Ezért a VW csoport a világelső és nem a ford  nyes vigyor3

a VW csoport a világelső?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #17905 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 17:32:45 »

a VW csoport a világelső?
   nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #17906 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 17:33:26 »

a VW csoport a világelső?

Van biztos olyan adat, amiben igen. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17907 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 17:34:19 »

Mert gagyi ford azééé
Ezért a VW csoport a világelső és nem a ford  nyes vigyor3

A merci, bmw nem világelső...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17908 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:07:50 »

A merci, bmw nem világelső...

jaja, bár azért mert sok trabit adtak el annó, azért még a trabi egy nagy kalap .... volt

a VW nálam a suzuki szintjén van. Nem nagyon adnék érte pénzt, mert semmi nincs benne ami megfogna. Inkább vennék egy új p 508-at, mint bármelyik VW AG terméket. Esetleg a Jeti az egyetlen ami elgondolkodtató, de az meg pici.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #17909 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:12:42 »

jaja, bár azért mert sok trabit adtak el annó, azért még a trabi egy nagy kalap .... volt

a VW nálam a suzuki szintjén van. Nem nagyon adnék érte pénzt, mert semmi nincs benne ami megfogna. Inkább vennék egy új p 508-at, mint bármelyik VW AG terméket. Esetleg a Jeti az egyetlen ami elgondolkodtató, de az meg pici.

Pedig nem ilyen vészes a helyzet. Ergonómiailag sokkal előrébb van... Ugyanolyan jó, vagyis xar, mint a Ford. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17910 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:18:46 »

Pedig nem ilyen vészes a helyzet. Ergonómiailag sokkal előrébb van... Ugyanolyan jó, vagyis xar, mint a Ford. vigyor3

biztos így van, de amiket kirpóbáltam (polo, jetta, passat, phateon, tuareg, octavia, rapid, yeti, cordoba, ibiza...) ezek egyike sem az én világom. Nem éreztem jól magam egyikben sem. Volt egy két bivaly, aminek tetszett az ereje, de ennyi.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17911 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:20:43 »

Pedig nem ilyen vészes a helyzet. Ergonómiailag sokkal előrébb van... Ugyanolyan jó, vagyis xar, mint a Ford. vigyor3
itt a pont. jelenleg az autóipar hulladékot gyárt és tervez. Ez alól csak a kis szériás lehet kivétel, de ott meg az árral és a műszaki tartalommal van a baj.
A downsizing-gel meg szépen ki fogják csinálni a használtautó piacot 6-8 éven belül. Még megérjük, hogy 10ccm metiles modellmotor hajt egy bálnamercit  falbav
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #17912 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:24:33 »

itt a pont. jelenleg az autóipar hulladékot gyárt és tervez. Ez alól csak a kis szériás lehet kivétel, de ott meg az árral és a műszaki tartalommal van a baj.
A downsizing-gel meg szépen ki fogják csinálni a használtautó piacot 6-8 éven belül. Még megérjük, hogy 10ccm metiles modellmotor hajt egy bálnamercit  falbav

Az utolsó mondatodból ítélve....   vagy ne igyál többet vagy mit szívsz? Adjál nekem is... nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17913 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:41:12 »

Az utolsó mondatodból ítélve....   vagy ne igyál többet vagy mit szívsz? Adjál nekem is... nyes
most miért, matematikailag levezethető! 2000 ig az 1.6 volt a legkisebb benyás motor a mondeóban, jövőre a 1.0, ez évi bő 40ccm lökettérfogat csökkenés. szóval 24 év múlva már a 40ccm motoroknál járhatunk ebben a tempóban.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #17914 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:50:25 »

most miért, matematikailag levezethető! 2000 ig az 1.6 volt a legkisebb benyás motor a mondeóban, jövőre a 1.0, ez évi bő 40ccm lökettérfogat csökkenés. szóval 24 év múlva már a 40ccm motoroknál járhatunk ebben a tempóban.

Aztán nég egy pár év, és motor se lesz. Frédi-béni autók lesznek. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17915 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:52:53 »

Aztán nég egy pár év, és motor se lesz. Frédi-béni autók lesznek. vigyor3
válság van/volt/lesz kérem  integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #17916 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:03:41 »

most miért, matematikailag levezethető! 2000 ig az 1.6 volt a legkisebb benyás motor a mondeóban, jövőre a 1.0, ez évi bő 40ccm lökettérfogat csökkenés. szóval 24 év múlva már a 40ccm motoroknál járhatunk ebben a tempóban.

Azért ez nem ilyen egyenes arányban csökken........
Addigra a kis ccm-es motor majd csak egy generátort fog hajtani. Arra meg elég.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #17917 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:36:28 »

Sziasztok.

Az mk4 hez jo az mk3 acélfelni je. ?
A leírás szerint csak az ET szamban van különbség.  Az mk4 nel 50 az mk3 nal 52.2.

A lényeg hogy 205/55/ R16 os teligumit akarok az mkiv moneomra tenni ez maradt az mk3 asbol es ehhez kene acelfelni.  Egy pótkerék maradt ami acelfelni is csak nen tudom hogy mehet ra az mk4 re?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17918 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:45:32 »

Sziasztok.

Az mk4 hez jo az mk3 acélfelni je. ?
A leírás szerint csak az ET szamban van különbség.  Az mk4 nel 50 az mk3 nal 52.2.

A lényeg hogy 205/55/ R16 os teligumit akarok az mkiv moneomra tenni ez maradt az mk3 asbol es ehhez kene acelfelni.  Egy pótkerék maradt ami acelfelni is csak nen tudom hogy mehet ra az mk4 re?


eltekintve attól, hogy nem az mk4 mérete én feltenném.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17919 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:49:20 »

Sziasztok.

Az mk4 hez jo az mk3 acélfelni je. ?
A leírás szerint csak az ET szamban van különbség.  Az mk4 nel 50 az mk3 nal 52.2.

A lényeg hogy 205/55/ R16 os teligumit akarok az mkiv moneomra tenni ez maradt az mk3 asbol es ehhez kene acelfelni.  Egy pótkerék maradt ami acelfelni is csak nen tudom hogy mehet ra az mk4 re?


tökéletesen passzol. 2 évig jártam vele, semmi gond nem volt.
Naplózva
Karvaly
Vendég
« Új hozzászólás #17920 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:50:06 »

eltekintve attól, hogy nem az mk4 mérete én feltenném.

Az én MK IV-hez is 205/55/R16-os gumit ír a gépkönyv.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17921 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:53:09 »

Az én MK IV-hez is 205/55/R16-os gumit ír a gépkönyv.

akkor sorry én 215/55R16 ra emlékeztem
Naplózva
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #17922 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 19:58:34 »

Hu...koszi a gyors válaszokat.
Akkor mehet ra az mk3 as acelfelni?
Vzoli a gumi méret tuti jo en az acelfelni t kerdeztem mert az ET szam nem világos hogy 50 vagy 52 az okoz e gondot?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17923 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 20:00:04 »

Hu...koszi a gyors válaszokat.
Akkor mehet ra az mk3 as acelfelni?
Vzoli a gumi méret tuti jo en az acelfelni t kerdeztem mert az ET szam nem világos hogy 50 vagy 52 az okoz e gondot?

mehet rá az acélfelni. Nekem rajta volt két évig. Most csak azért nem mert már télen is alum van Smiley
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17924 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 20:02:01 »

Hu...koszi a gyors válaszokat.
Akkor mehet ra az mk3 as acelfelni?
Vzoli a gumi méret tuti jo en az acelfelni t kerdeztem mert az ET szam nem világos hogy 50 vagy 52 az okoz e gondot?

2mm ET eltérés nem okoz gondot.
Naplózva
Ltomi78
Vendég
« Új hozzászólás #17925 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 20:15:25 »

2mm ET eltérés nem okoz gondot.
Szuper. .Köszönöm. .most már csak kéne 3db ot vennem a meglévő hoz worship smile
Naplózva
fnzfrd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


« Új hozzászólás #17926 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 09:05:46 »

Ezt a jelzést elméletileg akkor kellene dobni, amikor valóban szükséges lenne az olajcsere.
De ettől függetlenül volt már többünknek, hogy egyszerűen csak jött a jelzés.
Ki lehet törölni.

Tessék:

Ha a fedélzeti számítógép jelez egy SERVICE OIL hibaüzenetet, ideje lecserélni a motorolajat és a tartozékait. (motorolaj-szűrő, levegőszűrő) Nem elég azonban, hogy ezeket megtesszük, az autót is tudatni kell erről. Megmutatjuk, hogyan is kell azt.
Csukjuk be az ajtókat
Kapcsoljunk gyújtás II állásba
Nyomjuk be, majd tartsuk benyomva a fék- és gázpedált
15 másodperc elteltével a figyelmeztetés eltűnik

ezer köszönet, sikerült eltüntetni.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Titanium ?? LE 5 ajtó
Gab19
Vendég
« Új hozzászólás #17927 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 11:08:00 »

Sziasztok!

Téligumi választás előtt állok.Kinek melyik jött be?Tippek,tapasztalatok esetleg?
Köszi
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17928 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 11:32:41 »

Sziasztok!

Téligumi választás előtt állok.Kinek melyik jött be?Tippek,tapasztalatok esetleg?
Köszi
Michelin Alpin A4.
Tavaly vettem, ez a második szezon.
Pont tegnap raktam fel. Csendes, komfortos, tartós, jól tapad.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #17929 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 18:45:34 »

Sziasztok!

Téligumi választás előtt állok.Kinek melyik jött be?Tippek,tapasztalatok esetleg?
Köszi

Szia!

Lehet nekem lesz eladó 205/55/R16 téli gumi, gyári acélfelnin, gyári dísztárcsákkal.
Így néz ki:

Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #17930 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 19:57:37 »

Van biztos olyan adat, amiben igen. vigyor3

Jajaja az eladasban Smiley
Es az egy platformra gyartott 20 fele auto gyartasaban.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #17931 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 20:01:59 »

jaja, bár azért mert sok trabit adtak el annó, azért még a trabi egy nagy kalap .... volt

a VW nálam a suzuki szintjén van. Nem nagyon adnék érte pénzt, mert semmi nincs benne ami megfogna. Inkább vennék egy új p 508-at, mint bármelyik VW AG terméket. Esetleg a Jeti az egyetlen ami elgondolkodtató, de az meg pici.


Megbeszéltük, vegyél egy A8L -t, én adok neked egy 93as Swiftet cserébe, aztán kamillázhatsz benne,
Nagy dumám nekem is van SmileySmiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17932 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 20:02:27 »

itt a pont. jelenleg az autóipar hulladékot gyárt és tervez.

Marhaság... ma egy kb akármelyik autó lemegy 200e kilométert... de inkább 500e-et. Megnézném én azt a ladát, amelyik ennyit kibír.
Ha már lement 80e-et, örült az ember. Olajcsere 20-30-50e kilométerenként... vezérműszíj 180e? régen nem bírt ki ennyit...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17933 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 20:22:34 »

Marhaság... ma egy kb akármelyik autó lemegy 200e kilométert... de inkább 500e-et. Megnézném én azt a ladát, amelyik ennyit kibír.
Ha már lement 80e-et, örült az ember. Olajcsere 20-30-50e kilométerenként... vezérműszíj 180e? régen nem bírt ki ennyit...

Mondod ezt egy tegnapi autóból Wink nem a ladákról beszéltem, mert az 40+ éves konstrukció.
Nem azt mondtam, hogy nem megy el de azért kiváncsi leszek, egy 1.0 mondeóra 300.000km után Wink
A dizájn úgy általánosságban sablonos, belső terek ridegek, fantáziátlanok.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #17934 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 20:40:01 »

akkor sorry én 215/55R16 ra emlékeztem
Az enyémre gyárilag 215/50R17
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17935 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 23:03:37 »

Mondod ezt egy tegnapi autóból Wink nem a ladákról beszéltem, mert az 40+ éves konstrukció.
Nem azt mondtam, hogy nem megy el de azért kiváncsi leszek, egy 1.0 mondeóra 300.000km után Wink
A dizájn úgy általánosságban sablonos, belső terek ridegek, fantáziátlanok.

le merem fogadni, hogy elmegy az még többet is.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17936 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 23:06:59 »

le merem fogadni, hogy elmegy az még többet is.

majd meglátjuk
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17937 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 23:34:18 »

majd meglátjuk

ha belegondolunk, hogy az anyagok ötvözése mennyit fejlődött, és hogy a legkorszerűbb benzines moci is max 30%-os hatásfokkal dolgozik, akkor van még itt jövő. Engem az zavar csak, hogy nincs belőle V6-os Smiley
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17938 Dátum: 2013.11.05 kedd, 00:05:27 »

ha belegondolunk, hogy az anyagok ötvözése mennyit fejlődött, és hogy a legkorszerűbb benzines moci is max 30%-os hatásfokkal dolgozik, akkor van még itt jövő. Engem az zavar csak, hogy nincs belőle V6-os Smiley
1.0 V6 ? Na azt megnézném  eplus2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17939 Dátum: 2013.11.05 kedd, 02:06:51 »

1.0 V6 ? Na azt megnézném  eplus2

 nyes
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #17940 Dátum: 2013.11.05 kedd, 07:15:21 »

1.0 V6 ? Na azt megnézném  eplus2
A dolog tök 1xü:
végy 6 db 175ös Zetka blokkot....  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17941 Dátum: 2013.11.05 kedd, 21:40:56 »

Üdv Fórumlakók!

Immár másfél hónapja használok boldogan egy 2008-as 5 ajtós automata MKIV Ghia-t. Ez idő alatt teljesen hozzámnőtt és beleszerettem.
Nem mondom, hogy tökéletes, hisz manapság mi az, de igazán kellemes, szerethető kisbálna és ár-érték arányban tekntve igazán remek darab szerintem.
Van persze néhány idegesítő és helyenként érthetetlenül slendrián tervezésre utaló apróbb hibája, de szerintem a tömeggyártott autóknál ez már csak így van és lesz. Elnézzük neki, mert összességében remek gép.
Amikor hozzám került, igyekeztem rendbe tenni (folyadékok, szűrők, vezérműszíj csere, csomagtér teleszkópok cseréje, komplett fékfelújítás, futómű szilentek cseréje.) Maradt néhány dolog, amiről nem tudom, hogy meghibásodás, vagy típushiba-e, ezekkel kapcsolatosan érdeklődnék.
Minthogy ez az első Mondeo a kezem alatt(Fordom volt már pár, de azok Transitok voltak :-)), lenne pár kérdésem a tapasztaltabb kollégákhoz:

- Az mennyire normális, hogy az 5 ajtós modell csomagtér tetejének felemelése valóban sportértékkel bíró teljesítmény? (Saccra 8-10 kg-ot kell félkézzel lazán fej fölé emelni, vadonatúj teleszkópok beszerelése után.)
- Ez az első xenonos autóm és tényleg nagyon vagány a hideg kék fény és a parasztvakítós magasság állítgatás felkapcsoláskor, de ki lehet ebből csalni azért valami fényt is? Értem, hogy nem világít úgy, mint egy halogén, de azért a klasszíkus 12 voltos izzók szintje megközelíthető vele valamilyen módon? (Nedves útnál éjszaka konkrétan percenként megnézem, hogy fel van-e kapcsolva, mert ez nem derül ki a fényéből.) Esetleg van olyan, hogy erősebb xenon, vagy ilyesmi? Ha nem megy előttem senki éjjel, akkor cca 70-80-as sebességnél már csak tapogatózom. Nyugtassatok meg, hogy ennek nem kell ennyire vacaknak lennie! (Volt már olyan autóm, aminek nagyon hitvány volt a lámpája, mondjuk azért ennyire nem, hacsak nem soroljuk ide a 6 voltos Trabit :-). Szóval volt gyengén világító autóm, arra azt mondták, hogy ugye van a szériafelszereltségű lámpa, az alapáras, meg van amelyik világít, no de az már feláras extra. Talán a xenon nem feláras kicseszés, csak valamit csinálni kell vele, hogy fényt adjon?)
- Sajnos a legbutább Sony rádió (1CD-s kihangosító nélküli) került a gépsárkányba, amit szívem szerint mihamarabb lecserélnék valami értelmesebbre. Láttam pár (nem gyári Ford) fejegységet, amit kifejezetten erre a helyre terveztek. Multimédiás szolgáltatások, esetleg Androidos motyó van rajtuk. Van valakinek ilyennel tapasztalata? Érdemes rááldozni?

Egy szuszra ennyi kérdés elég is, hálás leszek minden válaszért és elnézést, ha kicsit terjengősre sikerült a post.

Kellemes Fordozást Mindenkinek! :-)
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #17942 Dátum: 2013.11.05 kedd, 21:58:07 »

Üdv Fórumlakók!

Kellemes Fordozást Mindenkinek! :-)


gyere el a minitalira!
most penteken 1700 tol az arenaban.
ott minden kerdesedre valaszt kapsz!
udv a forumon! wave
Gy
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17943 Dátum: 2013.11.05 kedd, 22:14:52 »

gyere el a minitalira!
most penteken 1700 tol az arenaban.
ott minden kerdesedre valaszt kapsz!
udv a forumon! wave
Gy

Köszi, de hetente csak egyszer járok Pesten és az a nap a kedd. Pénteken bajai elfoglaltságom van, ez nehezen lenne megoldható...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17944 Dátum: 2013.11.05 kedd, 23:15:23 »

Üdv Fórumlakók!

Immár másfél hónapja használok boldogan egy 2008-as 5 ajtós automata MKIV Ghia-t. Ez idő alatt teljesen hozzámnőtt és beleszerettem.
Nem mondom, hogy tökéletes, hisz manapság mi az, de igazán kellemes, szerethető kisbálna és ár-érték arányban tekntve igazán remek darab szerintem.
Van persze néhány idegesítő és helyenként érthetetlenül slendrián tervezésre utaló apróbb hibája, de szerintem a tömeggyártott autóknál ez már csak így van és lesz. Elnézzük neki, mert összességében remek gép.
Amikor hozzám került, igyekeztem rendbe tenni (folyadékok, szűrők, vezérműszíj csere, csomagtér teleszkópok cseréje, komplett fékfelújítás, futómű szilentek cseréje.) Maradt néhány dolog, amiről nem tudom, hogy meghibásodás, vagy típushiba-e, ezekkel kapcsolatosan érdeklődnék.
Minthogy ez az első Mondeo a kezem alatt(Fordom volt már pár, de azok Transitok voltak :-)), lenne pár kérdésem a tapasztaltabb kollégákhoz:

- Az mennyire normális, hogy az 5 ajtós modell csomagtér tetejének felemelése valóban sportértékkel bíró teljesítmény? (Saccra 8-10 kg-ot kell félkézzel lazán fej fölé emelni, vadonatúj teleszkópok beszerelése után.)
- Ez az első xenonos autóm és tényleg nagyon vagány a hideg kék fény és a parasztvakítós magasság állítgatás felkapcsoláskor, de ki lehet ebből csalni azért valami fényt is? Értem, hogy nem világít úgy, mint egy halogén, de azért a klasszíkus 12 voltos izzók szintje megközelíthető vele valamilyen módon? (Nedves útnál éjszaka konkrétan percenként megnézem, hogy fel van-e kapcsolva, mert ez nem derül ki a fényéből.) Esetleg van olyan, hogy erősebb xenon, vagy ilyesmi? Ha nem megy előttem senki éjjel, akkor cca 70-80-as sebességnél már csak tapogatózom. Nyugtassatok meg, hogy ennek nem kell ennyire vacaknak lennie! (Volt már olyan autóm, aminek nagyon hitvány volt a lámpája, mondjuk azért ennyire nem, hacsak nem soroljuk ide a 6 voltos Trabit :-). Szóval volt gyengén világító autóm, arra azt mondták, hogy ugye van a szériafelszereltségű lámpa, az alapáras, meg van amelyik világít, no de az már feláras extra. Talán a xenon nem feláras kicseszés, csak valamit csinálni kell vele, hogy fényt adjon?)
- Sajnos a legbutább Sony rádió (1CD-s kihangosító nélküli) került a gépsárkányba, amit szívem szerint mihamarabb lecserélnék valami értelmesebbre. Láttam pár (nem gyári Ford) fejegységet, amit kifejezetten erre a helyre terveztek. Multimédiás szolgáltatások, esetleg Androidos motyó van rajtuk. Van valakinek ilyennel tapasztalata? Érdemes rááldozni?

Egy szuszra ennyi kérdés elég is, hálás leszek minden válaszért és elnézést, ha kicsit terjengősre sikerült a post.

Kellemes Fordozást Mindenkinek! :-)


Szia

vannak válaszok. Ha bp-en jársz esetléegesen az árpádhídnál, akkor még több infó van. Nekem is ugyan ez a fejegység volt, azóta ebay-es multimédiás van. Teljesen jó, persze ennek is vannak hibái, de a tudásához mérve nem nagy gondok.

Nekem is 2008-as, de nem kellett sok mindent cserélnem benne. A lámpa mondjuk az egyik mániám, szóval az jelenleg éppen adaptív kanyarkövetős h7 xenon.

A xenon esetében van néhány dolog. Alapvetően sokkal jobban világít mint egy halogén. A xenon jóval 2000Lumen felett világít, míg a halogénből a nightbraker is max 1400lumen, de a normál halogén kb 900.
A xenon fényerő csökkenését sok minden okozhatja. A cső már öreg, sokathasznált, így lecsökken az ereje, a fényvető foncsora bemattúlt, a trafó nem tud elegendő energiát adni. A legegyszerűbb egy nem gyári, de jó minőségű csővel cserélni, esetlegesen kitakarítani a fényvetőt vagy megnézni az állapotát.

a víz és a száraz út egy trükkös dolog. A vizes felületen az alacsonyabb kelvinszámú lámpák a nyerők, mint pl a halogén 2500K környékén. A gyári 4300K-s az aranyközépút, míg felette a vizes úton vezetés egyre rosszabb, ráadásul a projektornak kevesebb a szórt fénye, így az sem segít ilyenkor. Minél kékebb a fény, annál rosszabb a látás vizesen, azonban kiemeli az útburkolati jeleket, már ha van olyan.

5 ajtósban nem tudok csomagétrajtóban nyilatkozni, de a kombié eléggé egyszerűen akár gyerek által is nyitható, egy darabig (amíg eléri Smiley )

üdv a fórumon
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17945 Dátum: 2013.11.06 szerda, 09:22:42 »

a trafó nem tud elegendő energiát adni.....

Ezzel kapcsolatban van plusz infód?
Én is kifejezetten gyengének találom a xenont, pedig már kétszer cseréltem csövet. A foncsor fényesnek tűnik. Kapásból a trafó(elektronika?) gyengeségére gondoltam, de a xenon-hu-s srácok szerint annak ilyen hibája nincs, vagy működik vagy nem.
Szóval érdekelne, hogy elektronika probléma okozhat-e fényerő gyengülést.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #17946 Dátum: 2013.11.06 szerda, 09:25:22 »

Ezzel kapcsolatban van plusz infód?
Én is kifejezetten gyengének találom a xenont, pedig már kétszer cseréltem csövet. A foncsor fényesnek tűnik. Kapásból a trafó(elektronika?) gyengeségére gondoltam, de a xenon-hu-s srácok szerint annak ilyen hibája nincs, vagy működik vagy nem.
Szóval érdekelne, hogy elektronika probléma okozhat-e fényerő gyengülést.

Az mk4-ben is d1s cső van, nem? És ott nem egyben van a trafó?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #17947 Dátum: 2013.11.06 szerda, 09:26:11 »

Ezzel kapcsolatban van plusz infód?
Én is kifejezetten gyengének találom a xenont, pedig már kétszer cseréltem csövet. A foncsor fényesnek tűnik. Kapásból a trafó(elektronika?) gyengeségére gondoltam, de a xenon-hu-s srácok szerint annak ilyen hibája nincs, vagy működik vagy nem.
Szóval érdekelne, hogy elektronika probléma okozhat-e fényerő gyengülést.
Tekerd feljebb 3,5 fordulatot és jó lesz! (by SzJani)
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17948 Dátum: 2013.11.06 szerda, 10:55:54 »

Tekerd feljebb 3,5 fordulatot és jó lesz! (by SzJani)
Nem hiszem, hogy az növeli a fényerőt. Nekem elsősorban ez a bajom, nem a vetítés iránya.
A hétvégén egy sötét útszakaszon egy ismerősöm jött mögöttem kicsit rosszul (magasra) beállított halogén tompítottal. Láttam magam előtt a saját autóm árnyékát!
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17949 Dátum: 2013.11.06 szerda, 10:57:04 »

Az mk4-ben is d1s cső van, nem? És ott nem egyben van a trafó?
A csőben van trafó valóban, de a lámpatestben is van még egy tenyérnyi elektronika.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 ... 352 353 354 355 356 357 358 [359] 360 361 362 363 364 365 366 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.