Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.01 hétfő, 17:18:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 539 540 541 542 543 544 545 [546] 547 548 549 550 551 552 553 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11283272 alkalommal)
0 Felhasználó és 38 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27250 Dátum: 2015.07.29 szerda, 13:59:25 »

Sziasztok!

Még nem történt meg a javítás, de utána már utánaolvastam a dolgoknak. Smiley Egyébként a teljesítményen semmi csökkenést nem észlelek, de egy sárga lámpa engem azért zavar...  eplus2  A TalkFord-on azt írják, hogy a gumicső cseréje szükséges, mert az tud eltöredezni, s a hibakód kapcsán a program is azt írja megoldásként, hogy ellenőrizzük a csatlakozásokat. Kíváncsi lennék, hogy egyébként már volt ilyen gondja valakinek, s végül hol és ki oldotta meg a cserét? Mintha olvastam volna, de nem tudom ki tollából...

A Talkford linkje (ha jól értem, hogy mk4 és 2.0. tdci, mert máshol is erre a topicra utalnak más MK4 tulajok, hogy ezt olvassa el az, aki érintett).

http://www.talkford.com/community/topic/195474-eml-code-p2002-diesel-particulate-filter-efficiency/
 wave

estére megkeresem a hszt......na meg is van.Szlobi volt az:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg995985#msg995985
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.29 szerda, 14:06:46 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27251 Dátum: 2015.07.29 szerda, 15:09:22 »

estére megkeresem a hszt......na meg is van.Szlobi volt az:

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg995985#msg995985

Nekem nem a csövekkel volt/van gond, hanem maga a szenzor mér hibásan és hibakódot se dob rá.
Sokat szívtam vele, volt hogy fél óráig csinált egy regenet össze-vissza indítgatta a fals adat miatt szerencsétlen. Sad

Ez nekem úgy derült ki, hogy ugye ki van belezve a szűrő és diaggal megnézték mennyi a nyomáskülönbség nulla helyett jó magas volt. Sad
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27252 Dátum: 2015.07.29 szerda, 17:36:17 »

Nekem nem a csövekkel volt/van gond, hanem maga a szenzor mér hibásan és hibakódot se dob rá.
Sokat szívtam vele, volt hogy fél óráig csinált egy regenet össze-vissza indítgatta a fals adat miatt szerencsétlen. Sad

Ez nekem úgy derült ki, hogy ugye ki van belezve a szűrő és diaggal megnézték mennyi a nyomáskülönbség nulla helyett jó magas volt. Sad

akkor valóban más volt,mert akire emlékszem,az tisztíttatta a csöveket amik a szenzorhoz mennek. worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27253 Dátum: 2015.07.29 szerda, 17:54:44 »

Na megvan:



Megtaláltam a hiba  forrását. A nyomás szenzorra menő gumicső szét volt málva ki volt keményedve. Ma akarom cserélni.
Ideiglenesen egy auto pumpa gumicsővel pótoltam.
A nyomás szenzort mivel lehet kitakaritani?
A gumicső telis tele volt korommal. Gondolom a szenzorbs is juthatott belőle
.
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:
MZ


forrás: http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg996156#msg996156
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #27254 Dátum: 2015.07.30 csütörtök, 14:29:13 »


Srácok,

Ez a cső és a szenzor, pontosan merre van? A motortérben valahol, vagy lent a DPF környékén ?


 worship

Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27255 Dátum: 2015.07.30 csütörtök, 14:42:31 »

Srácok,

Ez a cső és a szenzor, pontosan merre van? A motortérben valahol, vagy lent a DPF környékén ?


 worship



Lent van.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #27256 Dátum: 2015.07.30 csütörtök, 17:00:39 »

Lent van.

A DPF nél, vagy a motor alatt?
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27257 Dátum: 2015.07.30 csütörtök, 18:59:58 »

A DPF nél, vagy a motor alatt?
a tűzfalon
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #27258 Dátum: 2015.07.31 péntek, 10:33:52 »

a tűzfalon

köszönöm
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Titanium-X Zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #27259 Dátum: 2015.07.31 péntek, 15:16:05 »

Sziasztok,

A motorvédő műanyag burkolatom zavaró hangot ad ki járó motornál (nyikorog, nyekereg)
Csinált már vele valaki valamit? Hogy lehet elnémítani??? nyes
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27260 Dátum: 2015.07.31 péntek, 18:41:00 »

Sziasztok,

A motorvédő műanyag burkolatom zavaró hangot ad ki járó motornál (nyikorog, nyekereg)
Csinált már vele valaki valamit? Hogy lehet elnémítani??? nyes

Az alsó műanyag burkolat?? Vagy a motor tetején levő?

Ezeknek a hangját nem fogod diesel autónál kihallani... szerintem máshonnan jön a hang.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Titanium-X Zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #27261 Dátum: 2015.07.31 péntek, 19:54:56 »

A felső rezonál be. Felnyitottam a motorháztetőt, és amikor lefogom nincs hangja.
Egyértelműen a műanyag mozog vagy hozzáér valamihez.
Reméltem másnál is volt már ilyen eseet   Wink

Az alsó műanyag burkolat?? Vagy a motor tetején levő?

Ezeknek a hangját nem fogod diesel autónál kihallani... szerintem máshonnan jön a hang.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27262 Dátum: 2015.07.31 péntek, 20:21:17 »

A felső rezonál be. Felnyitottam a motorháztetőt, és amikor lefogom nincs hangja.
Egyértelműen a műanyag mozog vagy hozzáér valamihez.
Reméltem másnál is volt már ilyen eseet   Wink


Ez a műanyag burkolat gumiszilentekkel kapcsolódik a motorhoz. Íme:

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620625-motorter-felso-burkolat-reszei/143170-motorter-felso-burkolat-gumiszilent-focus/c-max2003-2007

Ha úgy gondolod hogy ez rezonál, akkor mindenképp cseréld ki azt, amelyik rossz.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #27263 Dátum: 2015.07.31 péntek, 23:32:19 »

Sziasztok Cartársak!

Egy kis gyakorlati tapasztalat.

Szóval kaptam a P2002 hibakódot, ami tulajdonképpen a részecskeszűrő szenzor csöveinek lazulását/tömődését hivatott jelezni.
MZ kartárs küldött egy leírást, hogy hogy kell cserélni, s ugyan még azt sem tudtam, hogy hol van a részecskeszűrő-szenzor, de sikerült a csőcsere. Tulajdonképpen megától rájön az ember, hogy mit hogyan.

A cső nem eldugulva volt, hanem egyszerűen elporladt az egyik vége.   Huh?  Tartotta magát, így nem tűnt fel egyből, csak arra lettem figyelmes, hogy a cső mellett egy kis részen kormos a tűzfal. Itt más sejtettem, hogy nem egyszerű lazulás/dugulás lesz. Megfogtam a csövet és a kezemben maradt.  Ez tulajdonképpen egy gumicső, amelyre ráhúznak egy (vélhetően) hővédő másik csövet, a gumicső azonban belül szétesik. Mivel két cső van (szenzorra rámenő és arról lejövő), az egyik gondolom nagy hőterhelést kap, s idővel szétszárad, a repedésen kifúj a cucc, így falsch adatot kap a szenzor. Ezt jelzi gondolom a P2002 hibakód.

A cserét én javallom mindenkinek, mert tényleg semmi előjele nincs a dolognak, egyszer csak kap egy hibakódot az ember. Jobb, ha megelőzzük szerintem, minthogy valahol külföldön jőjjön elő.

A csere egyébként nem nehéz, ha már csinálta egyszer az ember. Alsó műanyag motorburkolat le. Alulról nézve útban van egy kereszttartó, ami két gumibakot fog. Két 10-es csavart krovával vagy csillagkulccsal kicsavarjuk, majd hátrahúzzuk a tartólemezt (a bakok engedik), szigszalaggal rögzítjük. Így már ha felnézünk a tűzfalra, látjuk a két csövet és a szenzort is. Javallt tehát alulról cserélni, a tartólemez lehajlítása után bőven van hely, de hosszú kéz kell hozzá. A bilincs a roppantós fajta, (ami a csövön van) én kicseréltem újra őket. Az egyik cső teljesen oda lesz, majd látjátok, a másiknak semmi baja nincsen. Időhiány miatt csk az egyiket cseréltem, de ha lesz időm sorra kerül a másik.

Anyagigény: kb. 1,5 méter 6-os gumi benzincső. Egy 2 mm vastag gyorskötöző (ez fogja a két csövet a tűzfalhoz), 2 bilincs. Ha két csövet cseréltek, erre elég a 1,5 méter cső bőven, de akkor 4 új bilincs javallt.

Kíváncsi vagyok, hogy a hibakód kiütése után visszajön-e a MIL lámpa.

Ha egyébként leveszi az ember a fent hivatkozott kereszttartót, amit a két 10-es csavar fog, hozzáfér a misztikus - és mindenki által hozzáférhetetlennek minősített - kormányműcsavarhoz is.

Szóval köszönet Alf-nak és MZ kartársnak!

Remélem hasznos amit leírtam, ha valaki már a googliban rákeres a P2002-es hibakódra, talán ezt a hsz-t is kiadja  Wink
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27264 Dátum: 2015.08.01 szombat, 10:20:09 »

Sziasztok Cartársak!

Egy kis gyakorlati tapasztalat.

Szóval kaptam a P2002 hibakódot, ami tulajdonképpen a részecskeszűrő szenzor csöveinek lazulását/tömődését hivatott jelezni.
MZ kartárs küldött egy leírást, hogy hogy kell cserélni, s ugyan még azt sem tudtam, hogy hol van a részecskeszűrő-szenzor, de sikerült a csőcsere. Tulajdonképpen megától rájön az ember, hogy mit hogyan.

A cső nem eldugulva volt, hanem egyszerűen elporladt az egyik vége.   Huh?  Tartotta magát, így nem tűnt fel egyből, csak arra lettem figyelmes, hogy a cső mellett egy kis részen kormos a tűzfal. Itt más sejtettem, hogy nem egyszerű lazulás/dugulás lesz. Megfogtam a csövet és a kezemben maradt.  Ez tulajdonképpen egy gumicső, amelyre ráhúznak egy (vélhetően) hővédő másik csövet, a gumicső azonban belül szétesik. Mivel két cső van (szenzorra rámenő és arról lejövő), az egyik gondolom nagy hőterhelést kap, s idővel szétszárad, a repedésen kifúj a cucc, így falsch adatot kap a szenzor. Ezt jelzi gondolom a P2002 hibakód.

A cserét én javallom mindenkinek, mert tényleg semmi előjele nincs a dolognak, egyszer csak kap egy hibakódot az ember. Jobb, ha megelőzzük szerintem, minthogy valahol külföldön jőjjön elő.

A csere egyébként nem nehéz, ha már csinálta egyszer az ember. Alsó műanyag motorburkolat le. Alulról nézve útban van egy kereszttartó, ami két gumibakot fog. Két 10-es csavart krovával vagy csillagkulccsal kicsavarjuk, majd hátrahúzzuk a tartólemezt (a bakok engedik), szigszalaggal rögzítjük. Így már ha felnézünk a tűzfalra, látjuk a két csövet és a szenzort is. Javallt tehát alulról cserélni, a tartólemez lehajlítása után bőven van hely, de hosszú kéz kell hozzá. A bilincs a roppantós fajta, (ami a csövön van) én kicseréltem újra őket. Az egyik cső teljesen oda lesz, majd látjátok, a másiknak semmi baja nincsen. Időhiány miatt csk az egyiket cseréltem, de ha lesz időm sorra kerül a másik.

Anyagigény: kb. 1,5 méter 6-os gumi benzincső. Egy 2 mm vastag gyorskötöző (ez fogja a két csövet a tűzfalhoz), 2 bilincs. Ha két csövet cseréltek, erre elég a 1,5 méter cső bőven, de akkor 4 új bilincs javallt.

Kíváncsi vagyok, hogy a hibakód kiütése után visszajön-e a MIL lámpa.

Ha egyébként leveszi az ember a fent hivatkozott kereszttartót, amit a két 10-es csavar fog, hozzáfér a misztikus - és mindenki által hozzáférhetetlennek minősített - kormányműcsavarhoz is.

Szóval köszönet Alf-nak és MZ kartársnak!

Remélem hasznos amit leírtam, ha valaki már a googliban rákeres a P2002-es hibakódra, talán ezt a hsz-t is kiadja  Wink
eljen  ha gondolod egyszer elugrasz,és kiolvassuk a hibatárolót.....vagy törlünk mindent,és később újracsekkoljuk. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Savanya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



E-mail
« Új hozzászólás #27265 Dátum: 2015.08.01 szombat, 18:02:32 »

Sziasztok Cartársak!

Egy kis gyakorlati tapasztalat.

Szóval kaptam a P2002 hibakódot, ami tulajdonképpen a részecskeszűrő szenzor csöveinek lazulását/tömődését hivatott jelezni.
MZ kartárs küldött egy leírást, hogy hogy kell cserélni, s ugyan még azt sem tudtam, hogy hol van a részecskeszűrő-szenzor, de sikerült a csőcsere. Tulajdonképpen megától rájön az ember, hogy mit hogyan.

A cső nem eldugulva volt, hanem egyszerűen elporladt az egyik vége.   Huh?  Tartotta magát, így nem tűnt fel egyből, csak arra lettem figyelmes, hogy a cső mellett egy kis részen kormos a tűzfal. Itt más sejtettem, hogy nem egyszerű lazulás/dugulás lesz. Megfogtam a csövet és a kezemben maradt.  Ez tulajdonképpen egy gumicső, amelyre ráhúznak egy (vélhetően) hővédő másik csövet, a gumicső azonban belül szétesik. Mivel két cső van (szenzorra rámenő és arról lejövő), az egyik gondolom nagy hőterhelést kap, s idővel szétszárad, a repedésen kifúj a cucc, így falsch adatot kap a szenzor. Ezt jelzi gondolom a P2002 hibakód.

A cserét én javallom mindenkinek, mert tényleg semmi előjele nincs a dolognak, egyszer csak kap egy hibakódot az ember. Jobb, ha megelőzzük szerintem, minthogy valahol külföldön jőjjön elő.

A csere egyébként nem nehéz, ha már csinálta egyszer az ember. Alsó műanyag motorburkolat le. Alulról nézve útban van egy kereszttartó, ami két gumibakot fog. Két 10-es csavart krovával vagy csillagkulccsal kicsavarjuk, majd hátrahúzzuk a tartólemezt (a bakok engedik), szigszalaggal rögzítjük. Így már ha felnézünk a tűzfalra, látjuk a két csövet és a szenzort is. Javallt tehát alulról cserélni, a tartólemez lehajlítása után bőven van hely, de hosszú kéz kell hozzá. A bilincs a roppantós fajta, (ami a csövön van) én kicseréltem újra őket. Az egyik cső teljesen oda lesz, majd látjátok, a másiknak semmi baja nincsen. Időhiány miatt csk az egyiket cseréltem, de ha lesz időm sorra kerül a másik.

Anyagigény: kb. 1,5 méter 6-os gumi benzincső. Egy 2 mm vastag gyorskötöző (ez fogja a két csövet a tűzfalhoz), 2 bilincs. Ha két csövet cseréltek, erre elég a 1,5 méter cső bőven, de akkor 4 új bilincs javallt.

Kíváncsi vagyok, hogy a hibakód kiütése után visszajön-e a MIL lámpa.

Ha egyébként leveszi az ember a fent hivatkozott kereszttartót, amit a két 10-es csavar fog, hozzáfér a misztikus - és mindenki által hozzáférhetetlennek minősített - kormányműcsavarhoz is.

Szóval köszönet Alf-nak és MZ kartársnak!

Remélem hasznos amit leírtam, ha valaki már a googliban rákeres a P2002-es hibakódra, talán ezt a hsz-t is kiadja  Wink
Mi volt a tünete, miért kellett kiolvastad a hibakódot?
Naplózva

Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #27266 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 00:50:56 »

Mi volt a tünete, miért kellett kiolvastad a hibakódot?
[/quote
Savanya,
Kaptam egy check engine lámpát.

Alf,

Köszi,  képzeld a műtét után kb. Ötödik inditasnal már nem rakta ki a lámpát. Így ha már nincs oka a hibának nem ég. Persze a hibataroloban ott van gondolom. Köszönöm a felajanlast.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27267 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 10:15:44 »

Mi volt a tünete, miért kellett kiolvastad a hibakódot?
[/quote
Savanya,
Kaptam egy check engine lámpát.

Alf,

Köszi,  képzeld a műtét után kb. Ötödik inditasnal már nem rakta ki a lámpát. Így ha már nincs oka a hibának nem ég. Persze a hibataroloban ott van gondolom. Köszönöm a felajanlast.

100% hogy ott a hiba a taroloban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #27268 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 12:12:43 »

Üdv mindenkinek!

Klímával kapcsolatban kérdeznék. Tapasztaltátok esetleg többen azt, hogy vagy amikor klíma használat után ( kikapcsolod ) 1-2 percig érdekes szag ( nem büdös, de illatnak nem nevezném ) jön a szellőzőből. Aztán nem érzem. Ez akkor is előjön ha pl tűző napon áll az autó aztán klíma nélkül megy a ventilátor, és addig az 1-2 percig amíg nem szellőzteti ki azt az állott levegőt addig is érzem. Az elpárologtató szemmel láthatóan tiszta. Habos fertőtlenítést csináltam 2x. Pollenszűrő csere volt. Aztán amikor megint éreztem beraktam az ózongenerátort 1 órára. Aztán 1-2 hét múlva még egyszer 1 órára. Sajnos nem tűnt el a probléma. Klímás is meg pár ismerős is azt mondta, úgy hallották ez a klímás ( digit ? ) autóknál normális, és nem szüntethető meg.
Kérdezném tapasztalta e ezt már valaki, és ha igen meg tudták e szüntetni, vagy nem sikerült és úgy maradt.
Előre is köszönöm.
Üdv.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27269 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 13:40:33 »

Üdv mindenkinek!

Klímával kapcsolatban kérdeznék. Tapasztaltátok esetleg többen azt, hogy vagy amikor klíma használat után ( kikapcsolod ) 1-2 percig érdekes szag ( nem büdös, de illatnak nem nevezném ) jön a szellőzőből. Aztán nem érzem. Ez akkor is előjön ha pl tűző napon áll az autó aztán klíma nélkül megy a ventilátor, és addig az 1-2 percig amíg nem szellőzteti ki azt az állott levegőt addig is érzem. Az elpárologtató szemmel láthatóan tiszta. Habos fertőtlenítést csináltam 2x. Pollenszűrő csere volt. Aztán amikor megint éreztem beraktam az ózongenerátort 1 órára. Aztán 1-2 hét múlva még egyszer 1 órára. Sajnos nem tűnt el a probléma. Klímás is meg pár ismerős is azt mondta, úgy hallották ez a klímás ( digit ? ) autóknál normális, és nem szüntethető meg.
Kérdezném tapasztalta e ezt már valaki, és ha igen meg tudták e szüntetni, vagy nem sikerült és úgy maradt.
Előre is köszönöm.
Üdv.
Egyetlen digit klímás autóban nem éreztem még ilyet, ott valami nincs rendben.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27270 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 15:57:17 »

Szia!

Egyszer jott ez nekem elo, amikor fulledt paras idoben klimaztam es megfeledkeztem arrol hogy idoben lekapcsoljam a klimat. Ajanlott erkezes elott 5-10 perccel kikapcsolni, es csak siman jaratni a ventillatort. Igy rendesen ki tud szaradni. Es a szervezeted is tud alkalmazkodni a kinti homerseklethez. Persze utobbi csak meleg idore ervenyes.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #27271 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 16:25:33 »

Ha már autómata klimáról van szó. Szerintetek van értelme frissíttetni a szoftverét, nekem például pár perces leállás után valamikor hosszú ideig legnagyobb fokozaton hűt, néha meg a felmelegedett utastér ellenére is csak ugyan úgy fúj tovább mint 10-15 perce mikor megálltam. Lefuttattam a klima belső tesztjét és nem talált hibát és hibakód sincs benne tárolódva. Szoftver verzió száma: 77 d0 6f 03 00 Valakinek esetleg volt már frissítve, és volt valami pozitív hatása a dolognak?
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27272 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 18:27:45 »

Használ valaki légterelőt az ablakokra?  Fel tudta úgy tenni, hogy automata felhúzás esetén, ne érzékelje úgy hogy oda csípődött?  Mert ilyenkor állandóan lehúzza. Sad
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #27273 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 18:42:58 »

Használ valaki légterelőt az ablakokra?  Fel tudta úgy tenni, hogy automata felhúzás esetén, ne érzékelje úgy hogy oda csípődött?  Mert ilyenkor állandóan lehúzza. Sad
Pampi nevű felhasználónak sikerült vhogy.
Privátban kérdezz rá!
 wave
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27274 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 21:07:17 »

Pampi nevű felhasználónak sikerült vhogy.
Privátban kérdezz rá!
 wave

Köszi.  worship
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #27275 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 21:10:39 »

Használ valaki légterelőt az ablakokra?  Fel tudta úgy tenni, hogy automata felhúzás esetén, ne érzékelje úgy hogy oda csípődött?  Mert ilyenkor állandóan lehúzza. Sad

olyan légterelőt kell venni, amihez adnak kicsi fém tartókat. Amikor berakod a helyére a légterelőt ezt a cuccot tolod be az üveg vájatába, hogy odaszorítsa a légterelőt. Az első egy-két felhúzás a helyére tolja és már többet nem jön le az ablak.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27276 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 21:24:26 »

olyan légterelőt kell venni, amihez adnak kicsi fém tartókat. Amikor berakod a helyére a légterelőt ezt a cuccot tolod be az üveg vájatába, hogy odaszorítsa a légterelőt. Az első egy-két felhúzás a helyére tolja és már többet nem jön le az ablak.

Ilyen szatuna van, de hiába a fém tartó lehúzta szorul vmiért.  http://www.szatuna.hu/legterelo/ford/mondeo/5/2007-

Pampi nevű tag nem aktív már a fórumon jó ideje. Sad
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.02 vasárnap, 21:26:09 írta Szlobi » Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48471



« Új hozzászólás #27277 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 21:46:38 »

Pampi nevű felhasználónak sikerült vhogy.
Privátban kérdezz rá!
 wave
ő mk4-es volt?szerintem nem...vagy mégis?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #27278 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 22:29:24 »

 
Sziasztok Cartársak!

Egy kis gyakorlati tapasztalat.

Szóval kaptam a P2002 hibakódot, ami tulajdonképpen a részecskeszűrő szenzor csöveinek lazulását/tömődését hivatott jelezni.
MZ kartárs küldött egy leírást, hogy hogy kell cserélni, s ugyan még azt sem tudtam, hogy hol van a részecskeszűrő-szenzor, de sikerült a csőcsere. Tulajdonképpen megától rájön az ember, hogy mit hogyan.

A cső nem eldugulva volt, hanem egyszerűen elporladt az egyik vége.   Huh?  Tartotta magát, így nem tűnt fel egyből, csak arra lettem figyelmes, hogy a cső mellett egy kis részen kormos a tűzfal. Itt más sejtettem, hogy nem egyszerű lazulás/dugulás lesz. Megfogtam a csövet és a kezemben maradt.  Ez tulajdonképpen egy gumicső, amelyre ráhúznak egy (vélhetően) hővédő másik csövet, a gumicső azonban belül szétesik. Mivel két cső van (szenzorra rámenő és arról lejövő), az egyik gondolom nagy hőterhelést kap, s idővel szétszárad, a repedésen kifúj a cucc, így falsch adatot kap a szenzor. Ezt jelzi gondolom a P2002 hibakód.

A cserét én javallom mindenkinek, mert tényleg semmi előjele nincs a dolognak, egyszer csak kap egy hibakódot az ember. Jobb, ha megelőzzük szerintem, minthogy valahol külföldön jőjjön elő.

A csere egyébként nem nehéz, ha már csinálta egyszer az ember. Alsó műanyag motorburkolat le. Alulról nézve útban van egy kereszttartó, ami két gumibakot fog. Két 10-es csavart krovával vagy csillagkulccsal kicsavarjuk, majd hátrahúzzuk a tartólemezt (a bakok engedik), szigszalaggal rögzítjük. Így már ha felnézünk a tűzfalra, látjuk a két csövet és a szenzort is. Javallt tehát alulról cserélni, a tartólemez lehajlítása után bőven van hely, de hosszú kéz kell hozzá. A bilincs a roppantós fajta, (ami a csövön van) én kicseréltem újra őket. Az egyik cső teljesen oda lesz, majd látjátok, a másiknak semmi baja nincsen. Időhiány miatt csk az egyiket cseréltem, de ha lesz időm sorra kerül a másik.

Anyagigény: kb. 1,5 méter 6-os gumi benzincső. Egy 2 mm vastag gyorskötöző (ez fogja a két csövet a tűzfalhoz), 2 bilincs. Ha két csövet cseréltek, erre elég a 1,5 méter cső bőven, de akkor 4 új bilincs javallt.

Kíváncsi vagyok, hogy a hibakód kiütése után visszajön-e a MIL lámpa.

Ha egyébként leveszi az ember a fent hivatkozott kereszttartót, amit a két 10-es csavar fog, hozzáfér a misztikus - és mindenki által hozzáférhetetlennek minősített - kormányműcsavarhoz is.

Szóval köszönet Alf-nak és MZ kartársnak!

Remélem hasznos amit leírtam, ha valaki már a googliban rákeres a P2002-es hibakódra, talán ezt a hsz-t is kiadja  Wink


 eljen hasznos!  worship
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #27279 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 23:36:21 »

Wink Örülök.

Majd le is fényképezem a kis csövet, hogy hogy nézett ki. Alulról nem is látni egyébként, mert kívülről védi a "szövet". Csak a tűzfalon a korom a gyanús.



 eljen hasznos!  worship
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #27280 Dátum: 2015.08.02 vasárnap, 23:47:45 »

Ilyen szatuna van, de hiába a fém tartó lehúzta szorul vmiért.  http://www.szatuna.hu/legterelo/ford/mondeo/5/2007-

Pampi nevű tag nem aktív már a fórumon jó ideje. Sad

nekem is olyan volt. Lapos csavarhúzóval nyomd jobban be
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #27281 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 05:48:14 »

Használ valaki légterelőt az ablakokra?  Fel tudta úgy tenni, hogy automata felhúzás esetén, ne érzékelje úgy hogy oda csípődött?  Mert ilyenkor állandóan lehúzza. Sad
vfts.hu
a heko is jó minőség. vékonyabb anyag.van hozzá rögzítő fül+kívülről 2oldalú öntapadós.eddig mnden autómra ezt vettem.
a szatuna több ismerősömnél szorult. nekem van a mondeon.kb9000huf a 4db kombira.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27282 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 09:29:33 »

Köszi a tanácsokat légterelő ügyben.  worship
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27283 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 19:44:27 »

Sziasztok!

Most, hogy elcsendesült az MK3 V6 topik, ide dobnék egy kibiztosított kézigránátot és feltenném a nagy kérdést, érdemes-e 2.0 vagy 2.2 TDCI MK4-et venni, nem FL-t, monduk a 2 literes benzinessel szemben?
Felhasználási mód: évi min. 15000 km, vagy több, hétköznap 10 km-s etapok, havi egyszer min. 500 km-s járás, de lehet több...
Amit elvárnék: tudom, hogy ezekben a dízelekben van DPF, meg EGR, meg injektor, meg turbó, amik érzékenyekek/hibásak/cserések lennének

Ezen kívül jó lenne minél felszereltebb lenne, ezért is lenne a kérdés: mennyire bírják ezek az extrák?

Kiindulási alap: 2006-os MK3, szerettem, jó volt, aztán visszatértem BMW-re, mert imádtam. Ismét kinőttem egy hármast és ezek az MK4 Mondeók tetszenek annyira, hogy egyszer legyen Smiley

másfél hete olvasok, mindent nem sikerült természetesen, de olvstam olyat, hogy hűűű, tök jó ez, mások azt mondták, hogy MK3 jobb volt, volt aki azt írta, hogy az egész egy hulladék (lehet nem ezekkel a szavakkal).

szóval nem az lenne a kérdés, mennyit eszik, hanem melyik a megbízhatóbb és melyiknek milyen típushibái adódhatnak Smiley

Segít valaki eligazodni ebben a rengetegben?
Köszi Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.03 hétfő, 19:49:37 írta ChPh » Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27284 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 20:13:49 »

Sziasztok!

Most, hogy elcsendesült az MK3 V6 topik, ide dobnék egy kibiztosított kézigránátot és feltenném a nagy kérdést, érdemes-e 2.0 vagy 2.2 TDCI MK4-et venni, nem FL-t, monduk a 2 literes benzinessel szemben?
Felhasználási mód: évi min. 15000 km, vagy több, hétköznap 10 km-s etapok, havi egyszer min. 500 km-s járás, de lehet több...
Amit elvárnék: tudom, hogy ezekben a dízelekben van DPF, meg EGR, meg injektor, meg turbó, amik érzékenyekek/hibásak/cserések lennének

Ezen kívül jó lenne minél felszereltebb lenne, ezért is lenne a kérdés: mennyire bírják ezek az extrák?

Kiindulási alap: 2006-os MK3, szerettem, jó volt, aztán visszatértem BMW-re, mert imádtam. Ismét kinőttem egy hármast és ezek az MK4 Mondeók tetszenek annyira, hogy egyszer legyen Smiley

másfél hete olvasok, mindent nem sikerült természetesen, de olvstam olyat, hogy hűűű, tök jó ez, mások azt mondták, hogy MK3 jobb volt, volt aki azt írta, hogy az egész egy hulladék (lehet nem ezekkel a szavakkal).

szóval nem az lenne a kérdés, mennyit eszik, hanem melyik a megbízhatóbb és melyiknek milyen típushibái adódhatnak Smiley

Segít valaki eligazodni ebben a rengetegben?
Köszi Smiley

Szia! Ha FL elottit akarsz, akkor az max. 2010-es. Ez mar jo indulattal is minimum 5 eves auto. Ismerve a dizelek hasznalatat, alapbol valszeg 200+ km. Vagy megcsinaltak a vezerles cseret, vagy biztak benne hogy nem esik szet, es elsunnyogtak. Ilyenkor mar altalaban a kettos tomegu is kezdi a veget jarni. Ami fontos hogy foleg telen 10 km alatt be se melegszik. Ez szerintem a dpf-nek se tesz jot. Egy egeszsegeset nem tud regeneralni. Szoval szerintem inkabb keress benzinest. Nem konnyu a keresgeles, nemreg kisertem vegig Balazs S-Max vadaszatat. Honapokig tartott, hasonlo felhasznalasi mod, a vege igaz dizel lett, mert nem talalt az igenyeinek megfelelo aron es allapotban sajnos benzinest. En ket ev alatt 55ot mentem, atlagosan munkanap 80+ km, emiatt valasztottam a dizelt, pedig a benzines 1 millioval olcsobb lett volna.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27285 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 20:35:52 »

Szia! Ha FL elottit akarsz, akkor az max. 2010-es. Ez mar jo indulattal is minimum 5 eves auto. Ismerve a dizelek hasznalatat, alapbol valszeg 200+ km. Vagy megcsinaltak a vezerles cseret, vagy biztak benne hogy nem esik szet, es elsunnyogtak. Ilyenkor mar altalaban a kettos tomegu is kezdi a veget jarni. Ami fontos hogy foleg telen 10 km alatt be se melegszik. Ez szerintem a dpf-nek se tesz jot. Egy egeszsegeset nem tud regeneralni. Szoval szerintem inkabb keress benzinest. Nem konnyu a keresgeles, nemreg kisertem vegig Balazs S-Max vadaszatat. Honapokig tartott, hasonlo felhasznalasi mod, a vege igaz dizel lett, mert nem talalt az igenyeinek megfelelo aron es allapotban sajnos benzinest. En ket ev alatt 55ot mentem, atlagosan munkanap 80+ km, emiatt valasztottam a dizelt, pedig a benzines 1 millioval olcsobb lett volna.

Köszi Smiley

Hát igen, dízelből van választék, cserében nem való neki az általános felhasználásom, ezért nagy a fejvakarás... Pláne, hogy abból a kevés benzinesből is sok az 1.6-os...
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.03 hétfő, 20:37:45 írta ChPh » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27286 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 21:26:31 »

Sziasztok!

Most, hogy elcsendesült az MK3 V6 topik, ide dobnék egy kibiztosított kézigránátot és feltenném a nagy kérdést, érdemes-e 2.0 vagy 2.2 TDCI MK4-et venni, nem FL-t, monduk a 2 literes benzinessel szemben?
Felhasználási mód: évi min. 15000 km, vagy több, hétköznap 10 km-s etapok, havi egyszer min. 500 km-s járás, de lehet több...
Amit elvárnék: tudom, hogy ezekben a dízelekben van DPF, meg EGR, meg injektor, meg turbó, amik érzékenyekek/hibásak/cserések lennének

Ezen kívül jó lenne minél felszereltebb lenne, ezért is lenne a kérdés: mennyire bírják ezek az extrák?

Kiindulási alap: 2006-os MK3, szerettem, jó volt, aztán visszatértem BMW-re, mert imádtam. Ismét kinőttem egy hármast és ezek az MK4 Mondeók tetszenek annyira, hogy egyszer legyen Smiley

másfél hete olvasok, mindent nem sikerült természetesen, de olvstam olyat, hogy hűűű, tök jó ez, mások azt mondták, hogy MK3 jobb volt, volt aki azt írta, hogy az egész egy hulladék (lehet nem ezekkel a szavakkal).

szóval nem az lenne a kérdés, mennyit eszik, hanem melyik a megbízhatóbb és melyiknek milyen típushibái adódhatnak Smiley

Segít valaki eligazodni ebben a rengetegben?
Köszi Smiley
Nekem egy 2007-es 2.0 van 140@170 LE. 6,2 a nagy átlagom, ennek kb. harmada Bp, a többi országút-autópálya, inkább takarékosan vezetek (azért időnként meg van mozgatva rendesen). Ez ennyi, 17 mázsát valaminek vinni kell, ráadásul a 140 ló ma már az átlag dinamikához elég csak, autópályán annyival nem az van, hogy besorolok, mert be akarok. A turbobenzin Focus 1,6 (150 ló) után még 170 lovasan is elég lomha.

Bennem fel sem merült a szívó benzines, rövid a váltó, így sokat pörög (130-nál 4000-et), nagyobb tempónál zajosabb, sokat fogyaszt, erőtlen kis fordulaton, nem. Turbos meg csak 2011-től van, nem szántam annyit autóra. Volt már turbobenzinem, soha többet szívót. Ja, perverzió lehet, de szeretem a kerregés hangját is meg a 328i sorhatosát is. Cheesy A sornégy benzineseket viszont nem.

Eddig mentem vele 35e km-t (most van benne szűk 220e elvileg). Dízelséggel kapcsolatos hibája nem volt, az alábbiak jöttek elő a motor környékén:
-önindító (ez ennél a motornál hullékony)
-akku
-egy korai (12e km-nél) olajcsere, mert sok volt a regen
-EGR szelep csere
-néha önálló minimális gázfröccs
Nem a motor környékén:
-lámpaállító (xenon)
-bal hátsó kerék nyikorgása melegben
-övcsat rosszul jelez vissza
-tetőablak beázás (dugulás volt)
-váltó csapágyas volt, másik bontottat kapott
-egyik tolatóradar érzékeny a melegre
-memóriás ülés 1x önállósította magát és beállt a 4-es pozícióra
-apróságok

Kollégának 2.0 szívó benzinese van, ingadozó alapjáratra a Fordos magán szerviznek két tippje volt: akku vagy valami 140 ezres elektronika. Az első bejött. Szóval a benzineseknél is lehet drága hibát találni.

Ami viszont megfizethetetlen: komfort módban nem közlekedek, hanem odaterjed az ember az úticélhoz.  Cool
Naplózva
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27287 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 21:31:03 »

Nekem egy 2007-es 2.0 van 140@170 LE. 6,2 a nagy átlagom, ennek kb. harmada Bp, a többi országút-autópálya, inkább takarékosan vezetek (azért időnként meg van mozgatva rendesen). Ez ennyi, 17 mázsát valaminek vinni kell, ráadásul a 140 ló ma már az átlag dinamikához elég csak, autópályán annyival nem az van, hogy besorolok, mert be akarok. A turbobenzin Focus 1,6 (150 ló) után még 170 lovasan is elég lomha.

Bennem fel sem merült a szívó benzines, rövid a váltó, így sokat pörög (130-nál 4000-et), nagyobb tempónál zajosabb, sokat fogyaszt, erőtlen kis fordulaton, nem. Turbos meg csak 2011-től van, nem szántam annyit autóra. Volt már turbobenzinem, soha többet szívót. Ja, perverzió lehet, de szeretem a kerregés hangját is meg a 328i sorhatosát is. Cheesy A sornégy benzineseket viszont nem.

Eddig mentem vele 35e km-t (most van benne szűk 220e elvileg). Dízelséggel kapcsolatos hibája nem volt, az alábbiak jöttek elő a motor környékén:
-önindító (ez ennél a motornál hullékony)
-akku
-egy korai (12e km-nél) olajcsere, mert sok volt a regen
-EGR szelep csere
-néha önálló minimális gázfröccs
Nem a motor környékén:
-lámpaállító (xenon)
-bal hátsó kerék nyikorgása melegben
-övcsat rosszul jelez vissza
-tetőablak beázás (dugulás volt)
-váltó csapágyas volt, másik bontottat kapott
-egyik tolatóradar érzékeny a melegre
-memóriás ülés 1x önállósította magát és beállt a 4-es pozícióra
-apróságok

Kollégának 2.0 szívó benzinese van, ingadozó alapjáratra a Fordos magán szerviznek két tippje volt: akku vagy valami 140 ezres elektronika. Az első bejött. Szóval a benzineseknél is lehet drága hibát találni.

Ami viszont megfizethetetlen: komfort módban nem közlekedek, hanem odaterjed az ember az úticélhoz.  Cool

Köszönöm, kielégítő volt a válasz Smiley
Gondolom nem napi 2x10 km az átlagos futása, ugye? Smiley
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27288 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 22:34:33 »

Köszönöm, kielégítő volt a válasz Smiley
Gondolom nem napi 2x10 km az átlagos futása, ugye? Smiley
Nem. Heti 3 napon 2x4 km. Heti 2 napon 4+9+8 km. A többi napokon esetleg kimegy Bp-ről, de nem biztos.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27289 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 22:52:53 »

Köszi Smiley

Hát igen, dízelből van választék, cserében nem való neki az általános felhasználásom, ezért nagy a fejvakarás... Pláne, hogy abból a kevés benzinesből is sok az 1.6-os...

Asszem másfél éve kerestem paripát. Benzinesbôl nem volt kínálat.
Naplózva
sabat
Vendég
« Új hozzászólás #27290 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 23:14:04 »

Kollégának 2.0 szívó benzinese van, ingadozó alapjáratra a Fordos magán szerviznek két tippje volt: akku vagy valami 140 ezres elektronika. Az első bejött. Szóval a benzineseknél is lehet drága hibát találni.

Én vagyok az említett benzinest hajtó kolléga. Egy TDCI MK3 után lett benzinesem. Az annyira *** volt, hogy használt dízel soha többet nem teszi be a lábát a garázsomba.
Az ingadozó alapjáratról annyit, h valóban a 7 éves akksi cseréje megoldotta a porblémát. A gyári 52 Ah-s akksit cseréltem 58 Ah Motorcraftra. A Nagyautnál épp volt a polcon 18 eFt-ért.
Anno fél évembe telt mire megtaláltam ezt az autót (Ragaszkodtam a Titanium szinthez). Ez volt a 2. autó emit elmentem megnézni. CSak a tetőablak hiányzik (nekem) belőle.
A következő autóm kabrio lesz. Öregszem és hülyülök...
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27291 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 23:28:36 »

Többnyire én is ilyen 5km-t megyek meló hely miatt a dpf-el volt szopó rendesen, de mióta kiütöttük semmi gond, főleg télen lesz ezzel baj mivel ennyi km alatt nem fog tudni regenerálni. Biztos jó a benzines is, de pl ha nyaralni megyek azért örülök hogy nem fizetek annyit az üzemanyagra na meg alapból se...
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #27292 Dátum: 2015.08.03 hétfő, 23:36:41 »

Szia!

Mint BMW-s   eplus2 nyugodt szívvel tudom ajánlani a Mondeo-t. Smiley Ami miatt mellette döntttem, hogy a BMW-vel ellentétben, azért nem egy nyűgös konstrukció. (Tény, hogy előttem lévő tulaj lelkiismeretes volt, ő azért cserélt dolgokat). Szóval, nem, nem lehet összehasonlítani egy mk4-et egy e60-nal vagy e60-gyel. Az más, más összegért, de más igényekkel is. ( e60: részecskeszűrő, szívósorlapát, turbó, befecskendezés, elektromos problémák, stb. De ha jó, nagyon jó.) Ez elvisz A-ból B-be, igen tágas, szerintem kényelmes, praktikus autó, nem feltűnő. Mk5 azért már más! Smiley Szóval ár-érték ajánlatban a legjobb. Sok van belőle, pont ezért sok jó embert meg tudsz itt a fórumon ismerni Wink

10km-ekre tényleg ne vegyél kormost, de azt még a benzines sem fogja szeretni.

A benzines Ti-Vtc-k (nem tudom, hogy a Mondeokban is ez van-e, de C-maxban volt) vezérlésmódosító kerekei lehetnek nyűgösek, cseréjük nem olcsó. A benzinesek átlalában pörgősebbek, nincs alul nyomaték, felül hangosabbak. Ti-Vtc azért fogyaszt. De ez C-max vélemény, benzines Mondeo Cartársunk is azért leledzik.



Sziasztok!

Most, hogy elcsendesült az MK3 V6 topik, ide dobnék egy kibiztosított kézigránátot és feltenném a nagy kérdést, érdemes-e 2.0 vagy 2.2 TDCI MK4-et venni, nem FL-t, monduk a 2 literes benzinessel szemben?
Felhasználási mód: évi min. 15000 km, vagy több, hétköznap 10 km-s etapok, havi egyszer min. 500 km-s járás, de lehet több...
Amit elvárnék: tudom, hogy ezekben a dízelekben van DPF, meg EGR, meg injektor, meg turbó, amik érzékenyekek/hibásak/cserések lennének

Ezen kívül jó lenne minél felszereltebb lenne, ezért is lenne a kérdés: mennyire bírják ezek az extrák?

Kiindulási alap: 2006-os MK3, szerettem, jó volt, aztán visszatértem BMW-re, mert imádtam. Ismét kinőttem egy hármast és ezek az MK4 Mondeók tetszenek annyira, hogy egyszer legyen Smiley

másfél hete olvasok, mindent nem sikerült természetesen, de olvstam olyat, hogy hűűű, tök jó ez, mások azt mondták, hogy MK3 jobb volt, volt aki azt írta, hogy az egész egy hulladék (lehet nem ezekkel a szavakkal).

szóval nem az lenne a kérdés, mennyit eszik, hanem melyik a megbízhatóbb és melyiknek milyen típushibái adódhatnak Smiley

Segít valaki eligazodni ebben a rengetegben?
Köszi Smiley
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27293 Dátum: 2015.08.04 kedd, 06:12:44 »

Szia!

Mint BMW-s   eplus2 nyugodt szívvel tudom ajánlani a Mondeo-t. Smiley Ami miatt mellette döntttem, hogy a BMW-vel ellentétben, azért nem egy nyűgös konstrukció. (Tény, hogy előttem lévő tulaj lelkiismeretes volt, ő azért cserélt dolgokat). Szóval, nem, nem lehet összehasonlítani egy mk4-et egy e60-nal vagy e60-gyel. Az más, más összegért, de más igényekkel is. ( e60: részecskeszűrő, szívósorlapát, turbó, befecskendezés, elektromos problémák, stb. De ha jó, nagyon jó.) Ez elvisz A-ból B-be, igen tágas, szerintem kényelmes, praktikus autó, nem feltűnő. Mk5 azért már más! Smiley Szóval ár-érték ajánlatban a legjobb. Sok van belőle, pont ezért sok jó embert meg tudsz itt a fórumon ismerni Wink

10km-ekre tényleg ne vegyél kormost, de azt még a benzines sem fogja szeretni.

A benzines Ti-Vtc-k (nem tudom, hogy a Mondeokban is ez van-e, de C-maxban volt) vezérlésmódosító kerekei lehetnek nyűgösek, cseréjük nem olcsó. A benzinesek átlalában pörgősebbek, nincs alul nyomaték, felül hangosabbak. Ti-Vtc azért fogyaszt. De ez C-max vélemény, benzines Mondeo Cartársunk is azért leledzik.



Nekem Focusban volt 1,6 TI-VTC, teljesen egyetértek. Az állítókerék problémáját 2005-6 körül orvosolták, a Mondeo MK4-ben nem kellene, hogy ilyen gond legyen. Jó pörgős motor borzalmas hangszínnel és 3500-as fordulat felett ugrásszerűen növekvő fogyasztással (ez 115-ös tempó 5-ben). A 2,0 viszont nem TI-VTC tudtommal.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27294 Dátum: 2015.08.04 kedd, 06:13:30 »

Én vagyok az említett benzinest hajtó kolléga. Egy TDCI MK3 után lett benzinesem. Az annyira *** volt, hogy használt dízel soha többet nem teszi be a lábát a garázsomba.
Az ingadozó alapjáratról annyit, h valóban a 7 éves akksi cseréje megoldotta a porblémát. A gyári 52 Ah-s akksit cseréltem 58 Ah Motorcraftra. A Nagyautnál épp volt a polcon 18 eFt-ért.
Anno fél évembe telt mire megtaláltam ezt az autót (Ragaszkodtam a Titanium szinthez). Ez volt a 2. autó emit elmentem megnézni. CSak a tetőablak hiányzik (nekem) belőle.
A következő autóm kabrio lesz. Öregszem és hülyülök...
Igen, ezeket rendre megvitatjuk. Smiley Én még hiszek.
Naplózva
Savanya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



E-mail
« Új hozzászólás #27295 Dátum: 2015.08.04 kedd, 07:42:09 »

Sziasztok!

Most, hogy elcsendesült az MK3 V6 topik, ide dobnék egy kibiztosított kézigránátot és feltenném a nagy kérdést, érdemes-e 2.0 vagy 2.2 TDCI MK4-et venni, nem FL-t, monduk a 2 literes benzinessel szemben?
Felhasználási mód: évi min. 15000 km, vagy több, hétköznap 10 km-s etapok, havi egyszer min. 500 km-s járás, de lehet több...
Amit elvárnék: tudom, hogy ezekben a dízelekben van DPF, meg EGR, meg injektor, meg turbó, amik érzékenyekek/hibásak/cserések lennének

Ezen kívül jó lenne minél felszereltebb lenne, ezért is lenne a kérdés: mennyire bírják ezek az extrák?

Kiindulási alap: 2006-os MK3, szerettem, jó volt, aztán visszatértem BMW-re, mert imádtam. Ismét kinőttem egy hármast és ezek az MK4 Mondeók tetszenek annyira, hogy egyszer legyen Smiley

másfél hete olvasok, mindent nem sikerült természetesen, de olvstam olyat, hogy hűűű, tök jó ez, mások azt mondták, hogy MK3 jobb volt, volt aki azt írta, hogy az egész egy hulladék (lehet nem ezekkel a szavakkal).

szóval nem az lenne a kérdés, mennyit eszik, hanem melyik a megbízhatóbb és melyiknek milyen típushibái adódhatnak Smiley

Segít valaki eligazodni ebben a rengetegben?
Köszi Smiley
Én is így voltam. Régi erős benzines csere érett lett. Mi legyen:benzin vagy dízel. Hasonló napi futás. Eddigi tapasztalataim miatt csak Ford jöhet szóba, főleg ha dízelről van szó. Sajnos a nagy benzines motorok szinte kihaltak, így marad a kétezres benzines vagy a kétezres tdci. Nekem a kétezres benzines kicsit kevés, és ráadásul nem találtam megfelelő felszereltségűt. Maradt a tdci. Majdnem egy éve megvan, bal hátsó ajtó zárat kellett csak cserélni. Bontó 10000ft. Ennyi.
Naplózva

Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #27296 Dátum: 2015.08.04 kedd, 08:00:02 »

.... a dpf-el volt ***ó rendesen, de mióta kiütöttük semmi gond, főleg télen lesz ezzel baj mivel ennyi km alatt nem fog tudni regenerálni. ....

Lehet, én értem félre, de a kiütés miatt lesz baj?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27297 Dátum: 2015.08.04 kedd, 08:22:48 »

Szia! Ha FL elottit akarsz, akkor az max. 2010-es. Ez mar jo indulattal is minimum 5 eves auto. Ismerve a dizelek hasznalatat, alapbol valszeg 200+ km. Vagy megcsinaltak a vezerles cseret, vagy biztak benne hogy nem esik szet, es elsunnyogtak. Ilyenkor mar altalaban a kettos tomegu is kezdi a veget jarni. Ami fontos hogy foleg telen 10 km alatt be se melegszik. Ez szerintem a dpf-nek se tesz jot. Egy egeszsegeset nem tud regeneralni. Szoval szerintem inkabb keress benzinest. Nem konnyu a keresgeles, nemreg kisertem vegig Balazs S-Max vadaszatat. Honapokig tartott, hasonlo felhasznalasi mod, a vege igaz dizel lett, mert nem talalt az igenyeinek megfelelo aron es allapotban sajnos benzinest. En ket ev alatt 55ot mentem, atlagosan munkanap 80+ km, emiatt valasztottam a dizelt, pedig a benzines 1 millioval olcsobb lett volna.
Akkor had osszam meg a saját tapasztalatomat.
Nekem ugye 2008-as 2.2TDCi-m van. Jellemzően napi 2x 10km-t megyek vele városban. Most 7 éves, és nemrég érte le a 150e km-t. Az átlagfogyasztás 7,5.
Úgy terveztem, hogy idén cserélek, de egyrészt annyira rendben van az autó, másrészt bolondok az árak, úgyhogy marad. Úgy néztem, hogy kb. annyiért el tudnám adni, mint amennyiért 3 éve vettem  wow1
Előtte MK3 dízelem volt, ahhoz képest ég és föld. Például ez télen is pár km után bemelegszik. Ráadásul a kiegészítő elektromos fűtés miatt 1-2 percen belül már meleget fúj. A regenerálással nincs gond. Ha látom, hogy nekiáll, akor megyek vele egy kört, hogy be tudja fejezni. Az esetek 99%-ában teletanknál és pont féltanknál csinálja, úgyhogy könnyű kiszámítani.
Amióta nálam van, különösebb gond nem volt vele.Szokásos olajcsere, fékek, téligumi meg pár apróság, de semmi meghibásodás.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #27298 Dátum: 2015.08.04 kedd, 08:27:00 »

Szia!

Mint BMW-s   eplus2 nyugodt szívvel tudom ajánlani a Mondeo-t. Smiley Ami miatt mellette döntttem, hogy a BMW-vel ellentétben, azért nem egy nyűgös konstrukció. (Tény, hogy előttem lévő tulaj lelkiismeretes volt, ő azért cserélt dolgokat). Szóval, nem, nem lehet összehasonlítani egy mk4-et egy e60-nal vagy e60-gyel. Az más, más összegért, de más igényekkel is. ( e60: részecskeszűrő, szívósorlapát, turbó, befecskendezés, elektromos problémák, stb. De ha jó, nagyon jó.) Ez elvisz A-ból B-be, igen tágas, szerintem kényelmes, praktikus autó, nem feltűnő. Mk5 azért már más! Smiley Szóval ár-érték ajánlatban a legjobb. Sok van belőle, pont ezért sok jó embert meg tudsz itt a fórumon ismerni Wink

10km-ekre tényleg ne vegyél kormost, de azt még a benzines sem fogja szeretni.

A benzines Ti-Vtc-k (nem tudom, hogy a Mondeokban is ez van-e, de C-maxban volt) vezérlésmódosító kerekei lehetnek nyűgösek, cseréjük nem olcsó. A benzinesek átlalában pörgősebbek, nincs alul nyomaték, felül hangosabbak. Ti-Vtc azért fogyaszt. De ez C-max vélemény, benzines Mondeo Cartársunk is azért leledzik.

Köszi Smiley

Ahogy írtam, már voltam itt, jó a banda, néha elvesznek részletekben, de ennyi Smiley
BMW, ismerem az összes nyűgjüket, ezzel együtt vettem kettőt is, szóval nem új autóval számolok, ha ismerem a nyűgöket, akkor annak tudatában döntök. Smiley

DPF-esekhez, mennyi idő alatt regenerál? 10km? 50? Most látom Sakos hozzászólását, szóval mekkora az a kör? Smiley
Ha minden hétvégén megyek egy hosszabb távot, mondjuk a nulláson állandó tempóval segít?
Ha ki van ütve észrevehetően romlik?
Ja, 2.0 TDCI, vagy 2.2?

Benzinesek infóit köszi, mérlegelem Smiley

Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27299 Dátum: 2015.08.04 kedd, 09:18:54 »

Lehet, én értem félre, de a kiütés miatt lesz baj?

Te érted félre, ha ki van ütve akkor megszűnik mindenféle gond a DPF-el. Smiley Nincs regeneráció, csökken a fogyasztás, nem tud eltömődni a szűrő ezáltal nem lesznek hibakódok és vészüzem sem.


Chp:  Ezt így nem lehet meg mondani, a motorvezérlő dönti el, hogy mikor indít regenerációt, ha ő azt érzékeli, hogy kezd eldugulni a szűrő, akkor indít egy regenerációt. A baj az, hogy télen 5-10 km alatt nem melegszik fel annyira, hogy elindítsa, ha meg még is addigra már te leállítod a motort a gázolaj meg benne marad a motorba ezáltal hígítva az olajat és erre jön a service oil hibaüzi. Én sokat szívtam vele tavaly télen cseréltem olajat is vagy 3x. Ehhez mondjuk hozzátartozik, hogy nekem a szenzorom is hibás.  Ha találsz olyat ami korrekt állapot, akkor csak is 2.2-est venném, de kevés van belőlük nagyon, nem mintha a 2 literessel baj lenne, de ha már lúd legyen kövér.  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.04 kedd, 09:24:37 írta Szlobi » Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Oldalak: 1 ... 539 540 541 542 543 544 545 [546] 547 548 549 550 551 552 553 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.115 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.