Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.03 szerda, 17:46:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 534 535 536 537 538 539 540 [541] 542 543 544 545 546 547 548 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11297533 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27000 Dátum: 2015.05.31 vasárnap, 21:49:10 »

halihó
kílmahűtőt szerelte már ki valaki ? a szegecselésnél elkezdett szivárogni a klímahűtő, ki kéne építeni és meghegesztetni, esetleg tudtok valakit aki ilyesmit megoldana  bp környékén ?

Nekem az offba befújtak egy 2500Ft-os ragasztót, ami a klímagáz-olaj környezetben folyékony állapotú, viszont levegővel érintkezve megköt. 3 hete jó.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #27001 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 00:25:38 »

Szép napot!

Tegnap előtt cseréltem az enyémbe. Nem annyira bonyolult...viszont ha meg lesz bontva a tömítéseket mindenképpen cseréld újra. Wink
Sajna nem pesti vagyok így ajánlani nem tudok senkit...

Üdv. orion77
szerdán nézegettem én is a dolgot, de azért ahogy látom elég sok mindent ki kell venni, nem ? gondolom felfele lehet kihúzni, de ahhoz azt a műanyag elemet kikell bontani ,ami megy egészen a lámpákig és elől vissza az első lökhárítóhoz,nem ? vagy ha te tudsz valami egyszerűbb módját, akkor meghallgatom  worship  vigyor3
Naplózva
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #27002 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 00:27:10 »

Nekem az offba befújtak egy 2500Ft-os ragasztót, ami a klímagáz-olaj környezetben folyékony állapotú, viszont levegővel érintkezve megköt. 3 hete jó.

látom akkor nem vagyok egyedül ezzel a lukas klíma kérdéssel, hol csinálták ezt a dolgot neked ?  ha működőképes a dolog lehet én se állok neki szétberhelni a kocsit vigyor3 mennyibe került a művelet ?
Naplózva
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #27003 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 09:31:54 »

Ha hosszabb útra megyek gyakori kuplungozással kb 1 óra múlva a kuplunk kinyomásakor kb. a felső 1/3-ig nyikorgó hang hallható a pedál felöl. Mi okozhatja ezt a hangjelenséget? Hogyan orvosolható?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #27004 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 09:44:51 »

Ha hosszabb útra megyek gyakori kuplungozással kb 1 óra múlva a kuplunk kinyomásakor kb. a felső 1/3-ig nyikorgó hang hallható a pedál felöl. Mi okozhatja ezt a hangjelenséget? Hogyan orvosolható?

Kinyomócsapágy. Csere. De akkor már érdemes a többi cumót is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27005 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 09:49:25 »

látom akkor nem vagyok egyedül ezzel a lukas klíma kérdéssel, hol csinálták ezt a dolgot neked ?  ha működőképes a dolog lehet én se állok neki szétberhelni a kocsit vigyor3 mennyibe került a művelet ?

Tatán. De sztem bármelyi klímás meg tudja ezt oldani. Ha küldesz egy mailt, visszaküldöm a cucc flakonjának fényképét. Nekem ingyen volt, de vszínű azért, mert töltettem 1700grammnyi gázt (3 Passatnyit) 30-ért…  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27006 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 12:52:56 »

Kinyomócsapágy. Csere. De akkor már érdemes a többi cumót is...
Lófaxt.  Wink 5 forintból megoldható.
Van egy rugó a pedálnál. Műanyag csúszik a fémen. Oda kell egy kis zsírt bejuttatni. Valahogy össze kell nyomni a rugót, hogy a csúszó felületre bejusson a zsír.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #27007 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 13:56:36 »

Kinyomócsapágy. Csere. De akkor már érdemes a többi cumót is...

Tuti 79.000km van az autóban és most lesz 4 éves. Ez ilyen hamar elromlik?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #27008 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 13:58:19 »

Lófaxt.  Wink 5 forintból megoldható.
Van egy rugó a pedálnál. Műanyag csúszik a fémen. Oda kell egy kis zsírt bejuttatni. Valahogy össze kell nyomni a rugót, hogy a csúszó felületre bejusson a zsír.

WD is jó esetleg?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27009 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 14:03:00 »

WD is jó esetleg?

Ez a jelenség már nálam is volt. WD-40 csak ideglenesen segített, a zsír az megfelelőbb. Egyébként tervezői hibának gondolom, hogy a rugós tag csúszkálni tud a fém száron... Miért szükséges oldalirányú mozgás? A pedál sem mozog oldalra...

Tervezem már egy jó ideje, hogy esztergáltatok egy méretpontos csapot, amin nem tud csúszkálni a rugóstag.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #27010 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 14:08:11 »

Ez a jelenség már nálam is volt. WD-40 csak ideglenesen segített, a zsír az megfelelőbb. Egyébként tervezői hibának gondolom, hogy a rugós tag csúszkálni tud a fém száron... Miért szükséges oldalirányú mozgás? A pedál sem mozog oldalra...

Tervezem már egy jó ideje, hogy esztergáltatok egy méretpontos csapot, amin nem tud csúszkálni a rugóstag.

OK, akkor szerzek egy kis zsírt, avval orvosolom a hibát.

Ha beválik az esztergált csap, akkor az ár függvényében vevő lennék rá.
 
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27011 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 15:50:13 »

OK, akkor szerzek egy kis zsírt, avval orvosolom a hibát.

Ha beválik az esztergált csap, akkor az ár függvényében vevő lennék rá.
 
Felesleges. Én 3 éve zsíroztam be, amikor vettem. Azóta kussban van.
Nem is értem ezt a csapot. Szerintem üzemszerűen csúszik egymáson a két felület, ahogy fordul a pedál szára.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.01 hétfő, 15:53:30 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #27012 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 22:26:12 »

Tatán. De sztem bármelyi klímás meg tudja ezt oldani. Ha küldesz egy mailt, visszaküldöm a cucc flakonjának fényképét. Nekem ingyen volt, de vszínű azért, mert töltettem 1700grammnyi gázt (3 Passatnyit) 30-ért…  eplus2
hajdutamas19900507@gmail.com
 melyik klímásnál csináltattad?
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #27013 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 23:26:42 »

Felesleges. Én 3 éve zsíroztam be, amikor vettem. Azóta kussban van.
Nem is értem ezt a csapot. Szerintem üzemszerűen csúszik egymáson a két felület, ahogy fordul a pedál szára.
Asszem' ezt én is megcsinálom, nekem melegben nyikorog, de mint valami 40 éves rozsdaboglyában. Smiley
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #27014 Dátum: 2015.06.02 kedd, 02:52:47 »

hajdutamas19900507@gmail.com
 melyik klímásnál csináltattad?

mail ment
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #27015 Dátum: 2015.06.02 kedd, 10:51:48 »

Kinyomócsapágy. Csere. De akkor már érdemes a többi cumót is...

A pedál nyekereg, nem a kinyomó...  Wink

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #27016 Dátum: 2015.06.02 kedd, 10:55:02 »

Felesleges. Én 3 éve zsíroztam be, amikor vettem. Azóta kussban van.
Nem is értem ezt a csapot. Szerintem üzemszerűen csúszik egymáson a két felület, ahogy fordul a pedál szára.

 eljen

A zsír működik, nekem még csak egy éve ugyan, de meg sem nyikkan! Kis műanyag orvosi fecskendővel "oltottam" be.

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
fireball
Vendég
« Új hozzászólás #27017 Dátum: 2015.06.02 kedd, 18:27:39 »

mail ment
köszi Smiley
Naplózva
badjo
Vendég
« Új hozzászólás #27018 Dátum: 2015.06.03 szerda, 08:31:07 »

Sziasztok!Lenne egy olyan kérdésem,hogy valakinek volt e már olyan jelenség,hogy lemerült az akkumulator utánna rátöltés rövid ideig...,teljesen jol kezd tekerni a motor de nem indul!ezt 2-3 szor eljatszottam 20 perc töltés nem indul!Utánna 1 óra töltés ugyan ugy teker de beindul..!Eltelt 2 nap ma reggel inditanam csumán lemerülve ratöltök ugyan az a jaték...viszont eddig nem indult be...!Na erre varjon valaki gombot..! :)Olyan létezhet,hogy van valami tiltás vagy mittuom én..,hogy ha nincs meg a teljes feszültség még ha teker akkor sem indul?Előre köszi a választ...MK4 Mondeo TDCI 2.0 140Le 2007
Jah és valami relé vagy nem tudom mi időközönként kattog ugy magának ha zárva van az auto akkor is...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #27019 Dátum: 2015.06.03 szerda, 08:35:31 »

Sziasztok!Lenne egy olyan kérdésem,hogy valakinek volt e már olyan jelenség,hogy lemerült az akkumulator utánna rátöltés rövid ideig...,teljesen jol kezd tekerni a motor de nem indul!ezt 2-3 szor eljatszottam 20 perc töltés nem indul!Utánna 1 óra töltés ugyan ugy teker de beindul..!Eltelt 2 nap ma reggel inditanam csumán lemerülve ratöltök ugyan az a jaték...viszont eddig nem indult be...!Na erre varjon valaki gombot..! :)Olyan létezhet,hogy van valami tiltás vagy mittuom én..,hogy ha nincs meg a teljes feszültség még ha teker akkor sem indul?Előre köszi a választ...MK4 Mondeo TDCI 2.0 140Le 2007
Jah és valami relé vagy nem tudom mi időközönként kattog ugy magának ha zárva van az auto akkor is...

persze.ha alacsony az akkufesz,még ha az indító teker is, a befecskendezés már nem megy.....

Ha csumára letud merülni az aksid,akkor bizony elkell kezdeni újat keresgetni,de legalább is egy villamossági szerelővel leellenőriztetni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
badjo
Vendég
« Új hozzászólás #27020 Dátum: 2015.06.03 szerda, 08:39:15 »

persze.ha alacsony az akkufesz,még ha az indító teker is, a befecskendezés már nem megy.....

Ha csumára letud merülni az aksid,akkor bizony elkell kezdeni újat keresgetni,de legalább is egy villamossági szerelővel leellenőriztetni.

Köszönöm a választ... :wave:Ma még megveszem az akksit ha az a baj...de előtte termszetesen ráméretek van e töltés egyaltalan...Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #27021 Dátum: 2015.06.03 szerda, 10:31:18 »

persze.ha alacsony az akkufesz,még ha az indító teker is, a befecskendezés már nem megy.....

Ha csumára letud merülni az aksid,akkor bizony elkell kezdeni újat keresgetni,de legalább is egy villamossági szerelővel leellenőriztetni.


Ha megtekeri, be kellene, hogy induljon...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #27022 Dátum: 2015.06.03 szerda, 10:33:02 »


Ha megtekeri, be kellene, hogy induljon...
nem így van.nekem 10v nál már nem volt üzemanyagrendszernyomás.indításkor 9v alá esett.új akksi lett a vége.6éves volt a gyári aksi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #27023 Dátum: 2015.06.03 szerda, 10:34:58 »

nem így van.nekem 10v nál már nem volt üzemanyagrendszernyomás.indításkor 9v alá esett.új akksi lett a vége.6éves volt a gyári aksi.

10 voltnál már nem teker az önindító, csak kattog... Biztos nem jól láttad a multimétert, mert az akksi tetejére tetted, ami túl magasan volt neked...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #27024 Dátum: 2015.06.03 szerda, 10:44:55 »

10 voltnál már nem teker az önindító, csak kattog... Biztos nem jól láttad a multimétert, mert az akksi tetejére tetted, ami túl magasan volt neked...  hehe
igen.magasan.Fuck! eplus2
teker az egészen 6v-ig.....hidd el tudom.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27025 Dátum: 2015.06.03 szerda, 12:57:00 »

igen.magasan.Fuck! eplus2
teker az egészen 6v-ig.....hidd el tudom.... nyes
Így van. Ha nem is fickósan, de tekernie kell. Viszont illene 10V-ról még működnie a befecskendezésnek is.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #27026 Dátum: 2015.06.03 szerda, 13:08:41 »

Így van. Ha nem is fickósan, de tekernie kell. Viszont illene 10V-ról még működnie a befecskendezésnek is.
hogy hol a határ,én sem tudom.az viszont biztos,hogy 9 v-nál már biztosan nem muzsikál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
badjo
Vendég
« Új hozzászólás #27027 Dátum: 2015.06.03 szerda, 17:21:51 »


Ha megtekeri, be kellene, hogy induljon...


Akksi volt a baj tekert de leejtette annyira a feszt hogy nem ment a befecskendező rendszer...uj akksi és minden patent lett  taps integet2
Naplózva
badjo
Vendég
« Új hozzászólás #27028 Dátum: 2015.06.03 szerda, 17:53:33 »

hogy hol a határ,én sem tudom.az viszont biztos,hogy 9 v-nál már biztosan nem muzsikál.

Akksi volt a baj tekert de leejtette annyira a feszt hogy nem ment a befecskendező rendszer...uj akksi és minden patent lett   integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #27029 Dátum: 2015.06.03 szerda, 18:58:53 »

Akksi volt a baj tekert de leejtette annyira a feszt hogy nem ment a befecskendező rendszer...uj akksi és minden patent lett   integet2
eljen és örülünk vala.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bobicb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #27030 Dátum: 2015.06.03 szerda, 20:43:50 »

Hello

Tapasztalt már valaki olyat hogy a klíma néha elindul néha nem, úgy vettem észre hogy nagyobb fordulaton indul el
de lehet tévedek,gáz van bent mert azt megnézettem?!
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium 2009
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #27031 Dátum: 2015.06.03 szerda, 22:48:47 »

Nem lehet, hgoy kevés a nyomás a rendszerben?


Hello

Tapasztalt már valaki olyat hogy a klíma néha elindul néha nem, úgy vettem észre hogy nagyobb fordulaton indul el
de lehet tévedek,gáz van bent mert azt megnézettem?!
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
bobicb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #27032 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 16:10:41 »

Nem lehet, hgoy kevés a nyomás a rendszerben?



A gázt lefejtették meg vissza is tették és azt mondták a gázzal minden rendbe van!
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium 2009
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27033 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 17:38:41 »

Hello

Tapasztalt már valaki olyat hogy a klíma néha elindul néha nem, úgy vettem észre hogy nagyobb fordulaton indul el
de lehet tévedek,gáz van bent mert azt megnézettem?!

Több dolog is lehet amiért kikapcsol... vagy kevés gáz (alacsony nyomás), vagy magas nyomás. A nyomáskapcsoló mindkettőre lekapcsolja a kompresszort. A magas nyomás ilyen melegben könnyen lehet hogy (vagy túl sok gáz került bele), avagy a kondenzátor nem tud "lekondenzálni", amit legtöbbször a lamellák eltömődése okozza.

Ha a gáz rendben van, akkor a kondenzátort kellene óvatosan kiveretni vízzel, a lamellák köze idővel nagyon feltelik bogárral, ugyanis ez van legelöl.

Tényleg, nálatok hány fokos levegőt fúj be?! Én hétvégén mértem normál szobai hőmérőt odarakva a befúvólamellához, 12 fokra ment le... szerintem lehetne ez még jobb is, bár autó típusa válogatja. Kiváncsi lennék más véleményére is.

Köszi.

 

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #27034 Dátum: 2015.06.06 szombat, 01:01:08 »

Üdv!

Érdeklődöm, használt már valaki Retech Air Con Cleanert klímatisztításra, fertőtlenítésre? Kicsit nyugtalan vagyok. Vázolom miért. Beszéltem egy ismerősömmel, aki olyan helyen dolgozik már sok éve ahol klímát is szerelnek tisztítanak stb. Ez a tisztító, fertőtlenítő hab állítólag a jobbak közé tartozik. Ezt használták addig amíg vett a cég egy ózongenerátort. El akartam vinni hozzá, tisztítani fertőtleníteni. Nincs egy éve hogy vettem az autót, gondoltam meg kell csinálni, ki tudja mikor volt ilyen művelet a gépjárművön. Azt mondta szerinte ( ez a tapasztalata ) ez a hab jó, és elégséges. Ne fizessek, mert nem egy bonyolult művelet, meg tudom én is csinálni.
Mondom oké. Megvettem a habot, elolvastam hogyan kell használni, meg ő is elmondta. Kiszereltem a gázpedált, kiszedtem a pollenszűrőt, aztán nyomtam be a habot. Aztán vissza a takaró műanyag ajtót, motor beindít, teljes ventilátor fokozat, legkisebb hőmérséklet. Először elfelejtettem belső keringésre állítani. Járattam 10-15 percig, a leállítás előtt azt hiszem átkapcsoltam fűtésre. Aztán megcsináltam még egyszer azzal a különbséggel, hogy most belső keringésre állítottam. Na itt lettem kicsit nyugtalan. A szellőzőkön keresztül elkezdte köpködni a habot, nem durván. Azt olvastam, hogy a hab nem jó ha a szellőző rendszerbe kerül, mert ott folyadék lesz belőle, ami ha kikerül onnan egy esetleges rossz illesztés miatt, szétmarhat  elektronikát, rádióba, szellőzőrendszer vezérlés, stb. Járt már esetleg így valaki? Abban a cikkben amiben olvastam, óva intettek a hab használatától. Hittem az ismerősnek, hogy ők sokat használták, de nem volt vele gond. Az mondta a spray változatok többsége csak ideiglenesen megoldás. Jó illat lesz tőle egy darabig, de ha gond van, büdös, akkor nem ér semmit. Nézegettem az ózongenerátorokat, de drága, és ha nem elég a teljesítménye nem sokat ér. Még elmegyek berakatom egy fél órára, aztán csak reménykedhetek, hogy a hab nem csinált semmi bajt. Az elpárologtató tisztának tűnt, szennyeződést nem láttam rajta. A telefonomat bedugtam, lefényképeztem, levideóztam, mert nem látni be. Mielőtt belevágtam a tisztításba néha éreztem valami furcsa szagot, de nem büdös volt, csak nem a tiszta levegő illata. Nem volt intenzív. Ha ment a klíma akkor nem is éreztem, inkább mikor kikapcsoltam, vagy a napon állt az autó, és még ki nem szellőztette a felmelegedett levegőt addig éreztem.

Ja még lenne egy kérdésem. A kondenzvíz, hol távozik  az MK4-nél? Alánéztem de nem látom hogy hol csepeg ki. Vannak autó típusok amiknél látni, hogy hol csepeg, de itt nem találtam. Lehet hogy el van dugulva és nem tud kifolyni? Félek nehogy berohadjon valami,  szőnyeg stb. Bár még nem tapasztaltam sehol vizesedést. Ha valaki tudja, örülnék ha megírná.
Köszönöm.
Naplózva
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #27035 Dátum: 2015.06.06 szombat, 01:05:42 »

Több dolog is lehet amiért kikapcsol... vagy kevés gáz (alacsony nyomás), vagy magas nyomás. A nyomáskapcsoló mindkettőre lekapcsolja a kompresszort. A magas nyomás ilyen melegben könnyen lehet hogy (vagy túl sok gáz került bele), avagy a kondenzátor nem tud "lekondenzálni", amit legtöbbször a lamellák eltömődése okozza.

Ha a gáz rendben van, akkor a kondenzátort kellene óvatosan kiveretni vízzel, a lamellák köze idővel nagyon feltelik bogárral, ugyanis ez van legelöl.

Tényleg, nálatok hány fokos levegőt fúj be?! Én hétvégén mértem normál szobai hőmérőt odarakva a befúvólamellához, 12 fokra ment le... szerintem lehetne ez még jobb is, bár autó típusa válogatja. Kiváncsi lennék más véleményére is.

Köszi.

Csak a befújt hőmérsékletre reagálnék. Nekem ha jó a kütyü amivel mértem, néha lement a befújt levegő hőmérséklete 4-5 fokra. Aztán feljebb ment.
Ahogy ki be kapcsolgat a kompresszor, úgy ingadozik a hőmérséklet, nekem 4-5 től  7-8 fokig ha jól emlékszem. Még meg akarom mérni más eszközzel is.
 


Naplózva
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #27036 Dátum: 2015.06.06 szombat, 01:06:30 »

Több dolog is lehet amiért kikapcsol... vagy kevés gáz (alacsony nyomás), vagy magas nyomás. A nyomáskapcsoló mindkettőre lekapcsolja a kompresszort. A magas nyomás ilyen melegben könnyen lehet hogy (vagy túl sok gáz került bele), avagy a kondenzátor nem tud "lekondenzálni", amit legtöbbször a lamellák eltömődése okozza.

Ha a gáz rendben van, akkor a kondenzátort kellene óvatosan kiveretni vízzel, a lamellák köze idővel nagyon feltelik bogárral, ugyanis ez van legelöl.

Tényleg, nálatok hány fokos levegőt fúj be?! Én hétvégén mértem normál szobai hőmérőt odarakva a befúvólamellához, 12 fokra ment le... szerintem lehetne ez még jobb is, bár autó típusa válogatja. Kiváncsi lennék más véleményére is.

Köszi.

 



Csak a befújt hőmérsékletre reagálnék. Nekem ha jó a kütyü amivel mértem, néha lement a befújt levegő hőmérséklete 4-5 fokra. Aztán feljebb ment.
Ahogy ki be kapcsolgat a kompresszor, úgy ingadozik a hőmérséklet, nekem 4-5 től  7-8 fokig ha jól emlékszem. Még meg akarom mérni más eszközzel is.
Naplózva
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #27037 Dátum: 2015.06.06 szombat, 01:16:22 »

Jövő héten szabadságon leszek, akkor jobban ráérek. Megosztok pár tapasztalatot amit ezen rövid, 8 hónap alatt tapasztaltam az autóval.
Csak még utána kell olvasnom, hogyan lehet ide fényképet feltenni.
Ha valakit érdekel, mert hasonló problémája van, hátha segít.
Pl: szervó+ szervóolajtartály probléma.
hátsó ajtó zár csere. A csere nem nagy történet, de kinyitni az ajtót, az érdekes, mikor nem működik a zár. nyes
Lenne egy másik téma amiben meg én kérnék még ötletet.
Elektromos gázpedál. Lehet valamit kezdeni avval, hogy ne késve reagáljon, hanem úgy mint egy bowdenes? Akár gázadásnál, akár gázelvételnél.
Olvastam valami elektromos gázpedál optimalizálóról, de nem 1-2 ezer ft, és nem nagyon hiszek benne. Van evvel valakinek tapasztalata?
Előre is köszönöm.
Naplózva
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #27038 Dátum: 2015.06.06 szombat, 01:26:04 »

Sziasztok!Lenne egy olyan kérdésem,hogy valakinek volt e már olyan jelenség,hogy lemerült az akkumulator utánna rátöltés rövid ideig...,teljesen jol kezd tekerni a motor de nem indul!ezt 2-3 szor eljatszottam 20 perc töltés nem indul!Utánna 1 óra töltés ugyan ugy teker de beindul..!Eltelt 2 nap ma reggel inditanam csumán lemerülve ratöltök ugyan az a jaték...viszont eddig nem indult be...!Na erre varjon valaki gombot..! :)Olyan létezhet,hogy van valami tiltás vagy mittuom én..,hogy ha nincs meg a teljes feszültség még ha teker akkor sem indul?Előre köszi a választ...MK4 Mondeo TDCI 2.0 140Le 2007
Jah és valami relé vagy nem tudom mi időközönként kattog ugy magának ha zárva van az auto akkor is...


Nekem is most döglött meg az akkum.  falbav
6 éves eredeti ford akku volt. Egyik nap még beindult, következő nap meg nem. Töltöttem, nem tudom mennyit, aztán csont nélkül beindult. De a szerelő azt mondta, ennek vége, vettem másikat, azóta jó. taps
Az a furcsa, hogy a műszerfalon kellett volna jeleznie, hogy alacsony az akkufeszültség. Korábban volt hogy jelezte, de egy feltöltés után sokáig nem vettem észre semmi különöset. Nekem amikor lemerült, össze vissza dobálta a hibakódokat, szerelő szerint az alacsony feszültség miatt. Azóta jó.
Egy ismerős meg úgy járt, hogy érdekes módon tekert de nem indult. Kicserélték az akkut azóta semmi baja. Ja ez focus volt.
A kattogásról meg annyi, hogy én is hallottam már lezárt autónál valami mocorgást kattogást a motorháztető alól.
Nem tudom mi lehet, de ha nem egyedi eset, akkor biztosan nem gond. Lehet másnál is van ilyen.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #27039 Dátum: 2015.06.06 szombat, 11:21:43 »

Üdv!

Érdeklődöm, használt már valaki Retech Air Con Cleanert klímatisztításra, fertőtlenítésre? Kicsit nyugtalan vagyok. Vázolom miért. Beszéltem egy ismerősömmel, aki olyan helyen dolgozik már sok éve ahol klímát is szerelnek tisztítanak stb. Ez a tisztító, fertőtlenítő hab állítólag a jobbak közé tartozik. Ezt használták addig amíg vett a cég egy ózongenerátort. El akartam vinni hozzá, tisztítani fertőtleníteni. Nincs egy éve hogy vettem az autót, gondoltam meg kell csinálni, ki tudja mikor volt ilyen művelet a gépjárművön. Azt mondta szerinte ( ez a tapasztalata ) ez a hab jó, és elégséges. Ne fizessek, mert nem egy bonyolult művelet, meg tudom én is csinálni.
Mondom oké. Megvettem a habot, elolvastam hogyan kell használni, meg ő is elmondta. Kiszereltem a gázpedált, kiszedtem a pollenszűrőt, aztán nyomtam be a habot. Aztán vissza a takaró műanyag ajtót, motor beindít, teljes ventilátor fokozat, legkisebb hőmérséklet. Először elfelejtettem belső keringésre állítani. Járattam 10-15 percig, a leállítás előtt azt hiszem átkapcsoltam fűtésre. Aztán megcsináltam még egyszer azzal a különbséggel, hogy most belső keringésre állítottam. Na itt lettem kicsit nyugtalan. A szellőzőkön keresztül elkezdte köpködni a habot, nem durván. Azt olvastam, hogy a hab nem jó ha a szellőző rendszerbe kerül, mert ott folyadék lesz belőle, ami ha kikerül onnan egy esetleges rossz illesztés miatt, szétmarhat  elektronikát, rádióba, szellőzőrendszer vezérlés, stb. Járt már esetleg így valaki? Abban a cikkben amiben olvastam, óva intettek a hab használatától. Hittem az ismerősnek, hogy ők sokat használták, de nem volt vele gond. Az mondta a spray változatok többsége csak ideiglenesen megoldás. Jó illat lesz tőle egy darabig, de ha gond van, büdös, akkor nem ér semmit. Nézegettem az ózongenerátorokat, de drága, és ha nem elég a teljesítménye nem sokat ér. Még elmegyek berakatom egy fél órára, aztán csak reménykedhetek, hogy a hab nem csinált semmi bajt. Az elpárologtató tisztának tűnt, szennyeződést nem láttam rajta. A telefonomat bedugtam, lefényképeztem, levideóztam, mert nem látni be. Mielőtt belevágtam a tisztításba néha éreztem valami furcsa szagot, de nem büdös volt, csak nem a tiszta levegő illata. Nem volt intenzív. Ha ment a klíma akkor nem is éreztem, inkább mikor kikapcsoltam, vagy a napon állt az autó, és még ki nem szellőztette a felmelegedett levegőt addig éreztem.

Ja még lenne egy kérdésem. A kondenzvíz, hol távozik  az MK4-nél? Alánéztem de nem látom hogy hol csepeg ki. Vannak autó típusok amiknél látni, hogy hol csepeg, de itt nem találtam. Lehet hogy el van dugulva és nem tud kifolyni? Félek nehogy berohadjon valami,  szőnyeg stb. Bár még nem tapasztaltam sehol vizesedést. Ha valaki tudja, örülnék ha megírná.
Köszönöm.
Szerintem nem kell aggódnod, ha a kifröcsögött anyag egyébként nem tett kárt semmiben.
A leírásod alapján kis mennyiségről lehet szó. A gond inkább akkor lehet, ha telefújják a csöveket és áll benne a hab.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27040 Dátum: 2015.06.06 szombat, 13:46:03 »

Csak a befújt hőmérsékletre reagálnék. Nekem ha jó a kütyü amivel mértem, néha lement a befújt levegő hőmérséklete 4-5 fokra. Aztán feljebb ment.
Ahogy ki be kapcsolgat a kompresszor, úgy ingadozik a hőmérséklet, nekem 4-5 től  7-8 fokig ha jól emlékszem. Még meg akarom mérni más eszközzel is.

A klima a túlnyomás miatt kapcsol ki. A hűtés azért ilyen jó (4-5 fok). A kondenzátor (hűtő) tisztítása után lehet nem kapcsolna ki, le tudna kondenzálni. Vagy sok gáz van bent.
Nekem sajnos egyenlőre 12 fokot fúj be, kimosatom a kondenzátort aztán majd meglátom. Lehet kell bele egy kis gáz még.

Talán az ideális befújt hőmérséklet (bár ez több minden függvénye), 7-9 fok lehet.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27041 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 09:28:34 »

A klima a túlnyomás miatt kapcsol ki. A hűtés azért ilyen jó (4-5 fok). A kondenzátor (hűtő) tisztítása után lehet nem kapcsolna ki, le tudna kondenzálni. Vagy sok gáz van bent.
Nekem sajnos egyenlőre 12 fokot fúj be, kimosatom a kondenzátort aztán majd meglátom. Lehet kell bele egy kis gáz még.

Talán az ideális befújt hőmérséklet (bár ez több minden függvénye), 7-9 fok lehet.



Ha már most 30 fokban kikapcsol (magas nyomás miatt), akkor, nyáron 40 fokban ki-be fog kapcsolgatni, ami egyáltalán nem jó. Korábbi autómnál jártam én is így, túl volt töltve. Ha több mint 5%-al eltér a töltet mennyisége, már nem működik tökéletesen. Ezeknél a "környezetbarát" autóknál ez úgy 30-40 gramm gázt jelent.

Ma garázsban rámértem újra a befújt levegő hőmérsékletére 5 perc járatás után nekem 10-11 fok volt.

Nálatok mennyi?


Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #27042 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 14:54:51 »

Nekem (MK5) most 7-8 fokos levegőt fúj maximális ventinél, belső kerintegésnél meg 6-7 fokosat. De ennél hidegebb szerintem már kellemetlen lenne.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #27043 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 16:55:08 »

Ha már most 30 fokban kikapcsol (magas nyomás miatt), akkor, nyáron 40 fokban ki-be fog kapcsolgatni, ami egyáltalán nem jó. Korábbi autómnál jártam én is így, túl volt töltve. Ha több mint 5%-al eltér a töltet mennyisége, már nem működik tökéletesen. Ezeknél a "környezetbarát" autóknál ez úgy 30-40 gramm gázt jelent.

Ma garázsban rámértem újra a befújt levegő hőmérsékletére 5 perc járatás után nekem 10-11 fok volt.

Nálatok mennyi?
nekem is sajnos ilyen 11-13 fok körül van. egy örökkévalóság mire lehűl az autó, és ebben az időben max, vagy max alatt eggyel tudja tartani a 20-21fokot...
szerintem szégyen. az astra ezt félgőzzel elvitte. asszony 4-es golfja is jéghideg, 2-es fokozaton már kellemetlenül nagyon széthűt mindent... Shocked
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #27044 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 17:18:33 »

nekem is sajnos ilyen 11-13 fok körül van. egy örökkévalóság mire lehűl az autó, és ebben az időben max, vagy max alatt eggyel tudja tartani a 20-21fokot...
szerintem szégyen. az astra ezt félgőzzel elvitte. asszony 4-es golfja is jéghideg, 2-es fokozaton már kellemetlenül nagyon széthűt mindent... Shocked

Szombaton voltam töltetni a párom Fusionjának a klímáját, csak 5 gramm gáz volt benne. Keveset használja, és akkor se nagyon klímázik. 4,8 - 5 fokos levegőt fújt be töltés után. A szomszéd is utánam volt, a klímás ma hívott hogy benne hagyta a kocsijában a hőmérőt, ha hazaértem megmérem hogy a Mondeo mit tud fújni. De szerintem bőven 10 fok alatt lesz. Próbáltam már LOW állásban hirtelen lehűteni strandolás után, végig tűző napon volt. A fejem fájni kezdett, olyan hideget tolt.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #27045 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 23:12:44 »

nekem is sajnos ilyen 11-13 fok körül van. egy örökkévalóság mire lehűl az autó, és ebben az időben max, vagy max alatt eggyel tudja tartani a 20-21fokot...
szerintem szégyen. az astra ezt félgőzzel elvitte. asszony 4-es golfja is jéghideg, 2-es fokozaton már kellemetlenül nagyon széthűt mindent... Shocked

Nem szoktam klímázni, de ma sokat utaztam egész végig ment 4-es fokozaton és azt vettem észre, hogy ez nagyon gyenge eresztés ez a klíma...a Vitara sokkal hidegebbet fúj, de még a céges skoda is.

Hiába állítottam 18 fokra alig bírta lehűteni a kabint. Ez most akkor ennyit tudhat, vagy töltessem meg klímással? Még gyári, de viszont alig volt használva a klímája.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #27046 Dátum: 2015.06.09 kedd, 00:14:48 »

Nem szoktam klímázni, de ma sokat utaztam egész végig ment 4-es fokozaton és azt vettem észre, hogy ez nagyon gyenge eresztés ez a klíma...a Vitara sokkal hidegebbet fúj, de még a céges skoda is.

Hiába állítottam 18 fokra alig bírta lehűteni a kabint. Ez most akkor ennyit tudhat, vagy töltessem meg klímással? Még gyári, de viszont alig volt használva a klímája.

az a gond, hogy alig volt használva. Valószínűleg hiányzik a gázból. A gázban van az olajozó anyag és ha sokáig nem megy a klíma, akkor a kenés sem történik meg, illetve a szimeringnél megül és elillan a gáz.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #27047 Dátum: 2015.06.09 kedd, 06:07:46 »

Sziasztok!

Két azonos típusú autót éremes összehasonlítani "azonos" körülmények között. Árnyékban, 28-30 fokban, 2-3-as venti fokozaton nekem 10 fokot fújt be. Biztosan tud ennél jobbat is az MK4. Hétvégén slaggal megverettem a kondenzátort, háát elég sok bogár kijött belőle...


Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #27048 Dátum: 2015.06.09 kedd, 08:48:31 »

Sziasztok!

Ti milyen halogén izzót használtok? (már aki nem xenon) H4 kell bele? Nézegettem az osram nightbreaket vagy philips x-tream. Valakinek valami jó tapasztalat?
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #27049 Dátum: 2015.06.09 kedd, 08:53:15 »

Szombaton voltam töltetni a párom Fusionjának a klímáját, csak 5 gramm gáz volt benne. Keveset használja, és akkor se nagyon klímázik. 4,8 - 5 fokos levegőt fújt be töltés után. A szomszéd is utánam volt, a klímás ma hívott hogy benne hagyta a kocsijában a hőmérőt, ha hazaértem megmérem hogy a Mondeo mit tud fújni. De szerintem bőven 10 fok alatt lesz. Próbáltam már LOW állásban hirtelen lehűteni strandolás után, végig tűző napon volt. A fejem fájni kezdett, olyan hideget tolt.
akkor majd adjátok meg a klímás számát, mert már 3 éve szarul hűt és ebben volt már hűtőcsere és gáztöltés is...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 534 535 536 537 538 539 540 [541] 542 543 544 545 546 547 548 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.