Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.06 szombat, 01:34:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 590 591 592 593 594 595 596 [597] 598 599 600 601 602 603 604 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11313189 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
bader
Vendég
« Új hozzászólás #29800 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 18:56:21 »

Sziasztok! A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem. Még nem szereztem meg de néhány napon belül kerül hozzám egy 2011.03. születésű Mondeo tdci 103kw-os. Dániai piacról behozott. Automata klímás. Mennyire esélyes, hogy ebben a kocsiban lesz elektromos kiegészítő fűtés? Jelenleg nem tudom a kocsit megnézni csak érdekelne, hogy valószínűleg van benne van nincs. Bocsánat , hogy nem tudok túl sokat visszaolvasni lehet az előzményekből kiderülne. Köszönettel: Badáczi Attila
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #29801 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 19:08:45 »

Sziasztok! A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem. Még nem szereztem meg de néhány napon belül kerül hozzám egy 2011.03. születésű Mondeo tdci 103kw-os. Dániai piacról behozott. Automata klímás. Mennyire esélyes, hogy ebben a kocsiban lesz elektromos kiegészítő fűtés? Jelenleg nem tudom a kocsit megnézni csak érdekelne, hogy valószínűleg van benne van nincs. Bocsánat , hogy nem tudok túl sokat visszaolvasni lehet az előzményekből kiderülne. Köszönettel: Badáczi Attila

100%
Van benne.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #29802 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 19:09:55 »

Szerintem önindítóval is felszívja.
A büdös életbe nem indulna be kb... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29803 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 19:15:43 »

Szerintem önindítóval is felszívja.
már sokan megcáfolták.... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bader
Vendég
« Új hozzászólás #29804 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 19:45:43 »

GSR-nek köszönöm a választ.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29805 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 20:35:18 »

már sokan megcáfolták.... Wink

A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.

A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29806 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 21:39:10 »

Igen, most vétel-átadás előtt megcsinálják a vezérlés cserét, olajcserét, szűrő cseréket, sőt a motortér burkolatot is kicserélik. Nyílván bele lesz írva, az eddig is vezetett elektronikus szervizkönyvébe. Én ugyanitt a Petrányinál vettem 4 éve a Focusomat, ugyanennél  a srácnál és csak jót tudok mondani. Ide is viszem vissza leadni a Focust. Én bennük megbízom. Egy métert nem mentünk a kocsival és aztmondtam ezt megvesszük...
Beszéltem egy rakat szutyok kereskedővel meg magánszeméllyel. Volt akihez el se mentem megnézni a kocsit, mert a telefonbeszélgetésünk  alapján egy rágót nem vennék tőle, nemhogy egy autót... lekövethetetlen, lelakott, behozott hulladékokat árulnak purdé telepeken...
wow1 wow1 wow1 wow1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29807 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 21:56:51 »

A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.

A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
sikerült is antikolni a szivattyút.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #29808 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 06:26:39 »

A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.

A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
Nekem is.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29809 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 06:37:49 »

Nekem is.

neked is. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #29810 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 07:45:24 »

neked is. vigyor3
Nekem is.  action  duhos2
 vigyor3
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #29811 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 07:54:22 »

A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.

A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.

Nem tudom mennyi ideig erőltettétek, esetleg megsegítettétek egy kis féktisztítóval a légszűrőn keresztül, de jót nem tett neki... Még amikor pumpával lelégtelenítik, akkor is kicsit levegős marad és csak fordulaton tartással esik át az első nehéz pillanatokon...

És a kszenon nem befolyásolja ezt.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29812 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 11:30:54 »

Nem tudom mennyi ideig erőltettétek, esetleg megsegítettétek egy kis féktisztítóval a légszűrőn keresztül, de jót nem tett neki... Még amikor pumpával lelégtelenítik, akkor is kicsit levegős marad és csak fordulaton tartással esik át az első nehéz pillanatokon...

És a kszenon nem befolyásolja ezt.  nyes

A féktisztító tuningot nem ismerem, de ha jól emlékszem, akkor kb 20-30mp volt, három részletben.
Go szűrőm van, de xenonom (vagy keszonom) nincs. Nekem h1-h7 kombó világít.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29813 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 11:40:33 »

A féktisztító tuningot nem ismerem, de ha jól emlékszem, akkor kb 20-30mp volt, három részletben.
Go szűrőm van, de xenonom (vagy keszonom) nincs. Nekem h1-h7 kombó világít.
ezt mind nem kellett volna,ha felvan töltve a szűrő.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29814 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 14:34:30 »

Nem tudom mennyi ideig erőltettétek, esetleg megsegítettétek egy kis féktisztítóval a légszűrőn keresztül, de jót nem tett neki... Még amikor pumpával lelégtelenítik, akkor is kicsit levegős marad és csak fordulaton tartással esik át az első nehéz pillanatokon...

És a kszenon nem befolyásolja ezt.  nyes

 nyes szerintem befolyásolja, mert....  eplus2  eplus2
Naplózva
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #29815 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 15:00:12 »

Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29816 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 15:06:51 »

Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?

Nah, ez nagyon yo kérdés!  eplus2

Tibi?

(A szóban forgó autó 126kw - ra van felhúzva!)
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #29817 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 16:36:56 »

Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?
Szerintem ez csak a mesében van.
Egyszer megpróbáltam vagy 15 percen át 3000-3500 között tartani a fordulatot, mert tudtam, hogy közeledik a szokásos regenerálás. Biztos voltam benne, hogy jól kiégette. Másnap a szokásos km után indult az aktív regen. Szóval semmit nem jelentett neki ez a tortúra. Nemhogy nem regenerált passzívan, de egy méterrel nem nőtt az aktív regenek közti távolság.

Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29818 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 16:45:40 »

Szerintem ez csak a mesében van.
Egyszer megpróbáltam vagy 15 percen át 3000-3500 között tartani a fordulatot, mert tudtam, hogy közeledik a szokásos regenerálás. Biztos voltam benne, hogy jól kiégette. Másnap a szokásos km után indult az aktív regen. Szóval semmit nem jelentett neki ez a tortúra. Nemhogy nem regenerált passzívan, de egy méterrel nem nőtt az aktív regenek közti távolság.

Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.

A tiedben sincs?  eplus2 eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29819 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 16:52:25 »

Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.

Mert már a H7+-t használjuk  nyes  nyes  nyes és figyelj a keszonszűrő izooktán-trimetilpentan tartalmára  nyes
Naplózva
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #29820 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 17:44:47 »

Szerintem ez csak a mesében van.
Egyszer megpróbáltam vagy 15 percen át 3000-3500 között tartani a fordulatot, mert tudtam, hogy közeledik a szokásos regenerálás. Biztos voltam benne, hogy jól kiégette. Másnap a szokásos km után indult az aktív regen. Szóval semmit nem jelentett neki ez a tortúra. Nemhogy nem regenerált passzívan, de egy méterrel nem nőtt az aktív regenek közti távolság.

Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.

Tehát akkor nincs erre szabály, teljesen random esetekben regenerál? Akkó mindegy...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #29821 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 17:52:18 »

Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?

Ez nem így működik.

Leírom megint.

A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)

A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29822 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 18:27:15 »

Ez nem így működik.

Leírom megint.

A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)

A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.


wow, nem is láttam amikor ezt előzőleg leírtad. ez magyarázat, hogy nekem miért nem regenerált a mondi soha (havonta többször mentem a balcsira, de én 130-ra álltam be)
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #29823 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 18:31:45 »

wow, nem is láttam amikor ezt előzőleg leírtad. ez magyarázat, hogy nekem miért nem regenerált a mondi soha (havonta többször mentem a balcsira, de én 130-ra álltam be)

pár éve írtam le.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #29824 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 19:14:40 »

Ez nem így működik.

Leírom megint.

A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)

A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.


Akkor én is leírom még egyszer. Az én 2.2-esem tartós 130-as autópálya menet közben is rendszeresen aktívan regenerál, illetve gyakori, hogy  pár km-rel a pályázás után vág neki.
Nagyon könnyű észrevenni, amikor a 7 liter körül ingadozó átlagfogyi felmegy 13-14-re egy jópár km-en keresztül, majd hirtelen visszaáll, miközben egyenletes sebességgel haladok a közel vízszintes úton.
Nálam egyébként azt csinálja, hogy tankolás után 20-30 km-en belül regenerál, illetve pontosan féltanknál. Na jó volt, hogy elcsúszott ettől a ritmustól, de nagyon hamar visszaáll.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
umfrider
Vendég
« Új hozzászólás #29825 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 19:51:23 »

Sziasztok!

Motor visszahülésről van esetleg valakinek tapasztalata? Kb 1 éve ingadozik a hőfokom, de nincs rá tippem, hogy mi lehet a probléma. Az utóbbi hetekben egyre drasztikusabb lett a jelenség, miután elérek egy település táblát és motorfékkel guruluk akár 100 métert is rögtön ugranak vissza a 15 fokok. Eddig kb 5-10 fokos max esés volt megfigyelhető, de mostanság már gyakran visszamegy 60-70-re is.
Termosztát természetesen lett cserélve, sőt! termosztát 'kupak' + ház is.

 Huh?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #29826 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 20:04:17 »

Akkor én is leírom még egyszer. Az én 2.2-esem tartós 130-as autópálya menet közben is rendszeresen aktívan regenerál, illetve gyakori, hogy  pár km-rel a pályázás után vág neki.
Nagyon könnyű észrevenni, amikor a 7 liter körül ingadozó átlagfogyi felmegy 13-14-re egy jópár km-en keresztül, majd hirtelen visszaáll, miközben egyenletes sebességgel haladok a közel vízszintes úton.
Nálam egyébként azt csinálja, hogy tankolás után 20-30 km-en belül regenerál, illetve pontosan féltanknál. Na jó volt, hogy elcsúszott ettől a ritmustól, de nagyon hamar visszaáll.

Nekem nem regenerált az utolsó 5 évben. (csak pályáztam)
Tömődöttebb a szűrőd.
Újonnan vetted a kocsit, vagy mennyi km-rel?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #29827 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 20:43:06 »

Ez nem így működik.

Leírom megint.

A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)

A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.


Köszi. Mivel Pécelen lakunk ezért naponta M0-ázom, ami 125-ös sebességet jelent. Akkor ezzel így elleszek egy darabig.
Köszi amúgy a hasznos infokat! Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29828 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 21:12:51 »

pár éve írtam le.  Wink


öreg vagyok én már ahhoz, hogy emlékezzem Cheesy
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #29829 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 22:06:54 »

Nekem nem regenerált az utolsó 5 évben. (csak pályáztam)
Tömődöttebb a szűrőd.
Újonnan vetted a kocsit, vagy mennyi km-rel?

115-tel. De nem volt regen gondom soha. Nagyon pontos rendszer szerint csinálja, tankonként kétszer.
Megjegyzem, ha nem a pill fogyasztás lenne a kijelzőn, pályán meg nem mondanám, hogy regenerál.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29830 Dátum: 2016.01.25 hétfő, 22:22:58 »

115-tel. De nem volt regen gondom soha. Nagyon pontos rendszer szerint csinálja, tankonként kétszer.
Megjegyzem, ha nem a pill fogyasztás lenne a kijelzőn, pályán meg nem mondanám, hogy regenerál.

én soha nem vettem észre, hogy regenerál, pedig nagyon figyeltem fogyasztási adatokkal is meg amivel lehet, de nem volt soha
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #29831 Dátum: 2016.01.26 kedd, 07:27:51 »

egy jó kis 2.2?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s-9761422

 eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29832 Dátum: 2016.01.26 kedd, 07:47:09 »

Ha ebben tényleg ennyi van, nincs szétverve a pesti utakon és nincs évjárat-fétise a vevőnek, akkor komolyabb alku után nem is akkora hülyeség.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29833 Dátum: 2016.01.26 kedd, 07:58:18 »

Ha ebben tényleg ennyi van, nincs szétverve a pesti utakon és nincs évjárat-fétise a vevőnek, akkor komolyabb alku után nem is akkora hülyeség.
ez vicc kategória.Én 2013ban vettem ennyiért az smaxot 2,5évesen.
Nincs az a madár,aki ad ennyit ezért a mondeóért.Na meg aki elhiszi,hogy bevásárló autó volt...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29834 Dátum: 2016.01.26 kedd, 08:35:52 »


Ez nem tit-s, ne vezess félre mindenkit!  duhos2

Ez Dzsémsz Bond reprezentáló autója volt. Pénteken szabin leszek, megnézem, mert kíváncsi vagyok rá csak úgy.

ez enyém 2,7Litert fogyaszt százon...
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29835 Dátum: 2016.01.26 kedd, 08:59:37 »

ez vicc kategória.Én 2013ban vettem ennyiért az smaxot 2,5évesen.
Nincs az a madár,aki ad ennyit ezért a mondeóért.Na meg aki elhiszi,hogy bevásárló autó volt...

Amíg madár van, lószar is van.

Mondjuk a feléért rendben lenne.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29836 Dátum: 2016.01.26 kedd, 09:24:44 »


wow  wow1  wow1 azt hittem az ilyeneket már bezárták, de van még szabadon néhány elmebeteg  nyes
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #29837 Dátum: 2016.01.26 kedd, 09:29:39 »

én soha nem vettem észre, hogy regenerál, pedig nagyon figyeltem fogyasztási adatokkal is meg amivel lehet, de nem volt soha
Fogyasztási adatokkal figyelted? Azt meg hogy?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29838 Dátum: 2016.01.26 kedd, 09:34:29 »

Fogyasztási adatokkal figyelted? Azt meg hogy?

Felírtam mennyit tankoltam, mennyit mentem, osztottam. Összehasonlítottam a fed comppal, hogy lássam mennyit hazudik. Ezt minden tankolásnál megcsináltam (egy darabig még elektronikusan is vezettem) és nem találtam "rendellenes" fogyasztást, menet közben meg nem tapasztaltam semmi eltérő jelenséget
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #29839 Dátum: 2016.01.26 kedd, 09:40:07 »

Fogyasztási adatokkal figyelted? Azt meg hogy?

Az alapjárati pillanatnyi fogyasztás megemelkedik.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29840 Dátum: 2016.01.26 kedd, 09:49:06 »

wow  wow1  wow1 azt hittem az ilyeneket már bezárták, de van még szabadon néhány elmebeteg  nyes

Mivel első tulajdonos, ha valahogy kiderülne a tekerés, akkor büntethető lenne.

Persze, ha valós az évi 6ekm, akkor én kérem az elnézést.  taps wave
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29841 Dátum: 2016.01.26 kedd, 09:55:59 »

Mivel első tulajdonos, ha valahogy kiderülne a tekerés, akkor büntethető lenne.

Persze, ha valós az évi 6ekm, akkor én kérem az elnézést.  taps wave

akkor sem ér ennyit, ha 0km-es lenne.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29842 Dátum: 2016.01.26 kedd, 10:26:33 »

akkor sem ér ennyit, ha 0km-es lenne.
ott a pont.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29843 Dátum: 2016.01.26 kedd, 10:54:27 »

Az alapjárati pillanatnyi fogyasztás megemelkedik.

Te meg honnan tudod? Te is szoktad látens regeneráltatni a kocsidat?  eplus2 eplus2

Az enyém 2,6-ot fogyaszt!
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29844 Dátum: 2016.01.26 kedd, 10:55:40 »

Mivel első tulajdonos, ha valahogy kiderülne a tekerés, akkor büntethető lenne.

Persze, ha valós az évi 6ekm, akkor én kérem az elnézést.  taps wave

Km stimmel, csak lehet, hogy gtk-s volt!  nyes
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #29845 Dátum: 2016.01.26 kedd, 11:00:10 »

Km stimmel, csak lehet, hogy gtk-s volt!  nyes

Mint Arabic autója? hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #29846 Dátum: 2016.01.26 kedd, 11:05:53 »

Mint Arabic autója? hehe
ezt kifogja kérni magának.csak a szélvédőig hiányzott az eleje... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #29847 Dátum: 2016.01.26 kedd, 11:10:13 »

Hja persze..  vesz valaki egy mk4et és a lakótelepen parkoltatja  nyes
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29848 Dátum: 2016.01.26 kedd, 11:19:21 »

Hja persze..  vesz valaki egy mk4et és a lakótelepen parkoltatja  nyes

Nonono!

Elvontatott egy Zilt és helyére állt, hogy jobb legyen a fotó!  eplus2 eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29849 Dátum: 2016.01.26 kedd, 11:26:39 »

Hja persze..  vesz valaki egy mk4et és a lakótelepen parkoltatja  nyes

biztos ellapátolta a havat is mielőtt odaállt Cheesy
Naplózva
Oldalak: 1 ... 590 591 592 593 594 595 596 [597] 598 599 600 601 602 603 604 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.