Ford Mondeo Club Hungary
2025.12.15 hétfő, 18:36:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
590
591
592
593
594
595
596
[
597
]
598
599
600
601
602
603
604
...
800
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 13734048 alkalommal)
steve78
és 10 vendég van a témában
bader
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29800 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 18:56:21 »
Sziasztok! A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem. Még nem szereztem meg de néhány napon belül kerül hozzám egy 2011.03. születésű Mondeo tdci 103kw-os. Dániai piacról behozott. Automata klímás. Mennyire esélyes, hogy ebben a kocsiban lesz elektromos kiegészítő fűtés? Jelenleg nem tudom a kocsit megnézni csak érdekelne, hogy valószínűleg van benne van nincs. Bocsánat , hogy nem tudok túl sokat visszaolvasni lehet az előzményekből kiderülne. Köszönettel: Badáczi Attila
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29801 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 19:08:45 »
Idézetet írta: bader - 2016.01.24 vasárnap, 18:56:21
Sziasztok! A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem. Még nem szereztem meg de néhány napon belül kerül hozzám egy 2011.03. születésű Mondeo tdci 103kw-os. Dániai piacról behozott. Automata klímás. Mennyire esélyes, hogy ebben a kocsiban lesz elektromos kiegészítő fűtés? Jelenleg nem tudom a kocsit megnézni csak érdekelne, hogy valószínűleg van benne van nincs. Bocsánat , hogy nem tudok túl sokat visszaolvasni lehet az előzményekből kiderülne. Köszönettel: Badáczi Attila
100%
Van benne.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29802 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 19:09:55 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.24 vasárnap, 17:59:10
Szerintem önindítóval is felszívja.
A büdös életbe nem indulna be kb...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29803 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 19:15:43 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.24 vasárnap, 17:59:10
Szerintem önindítóval is felszívja.
már sokan megcáfolták....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bader
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29804 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 19:45:43 »
GSR-nek köszönöm a választ.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29805 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 20:35:18 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.24 vasárnap, 19:15:43
már sokan megcáfolták....
A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.
A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29806 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 21:39:10 »
Idézetet írta: Willjam - 2016.01.24 vasárnap, 09:21:31
Igen, most vétel-átadás előtt megcsinálják a vezérlés cserét, olajcserét, szűrő cseréket, sőt a motortér burkolatot is kicserélik. Nyílván bele lesz írva, az eddig is vezetett elektronikus szervizkönyvébe. Én ugyanitt a Petrányinál vettem 4 éve a Focusomat, ugyanennél a srácnál és csak jót tudok mondani. Ide is viszem vissza leadni a Focust. Én bennük megbízom.
Egy métert nem mentünk a kocsival és aztmondtam ezt megvesszük...
Beszéltem egy rakat szutyok kereskedővel meg magánszeméllyel. Volt akihez el se mentem megnézni a kocsit, mert a telefonbeszélgetésünk alapján egy rágót nem vennék tőle, nemhogy egy autót... lekövethetetlen, lelakott, behozott hulladékokat árulnak purdé telepeken...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29807 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 21:56:51 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.24 vasárnap, 20:35:18
A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.
A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
sikerült is antikolni a szivattyút....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29808 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 06:26:39 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.24 vasárnap, 20:35:18
A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.
A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
Nekem is.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29809 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 06:37:49 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.01.25 hétfő, 06:26:39
Nekem is.
neked is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29810 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 07:45:24 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.25 hétfő, 06:37:49
neked is.
Nekem is.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29811 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 07:54:22 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.24 vasárnap, 20:35:18
A sün egy makacs állat. Csak akkor repül, ha belerúgok.
A tények pedig makacs dolgok. Az a qrva önindító felszopta nekem a go-t.
Nem tudom mennyi ideig erőltettétek, esetleg megsegítettétek egy kis féktisztítóval a légszűrőn keresztül, de jót nem tett neki... Még amikor pumpával lelégtelenítik, akkor is kicsit levegős marad és csak fordulaton tartással esik át az első nehéz pillanatokon...
És a kszenon nem befolyásolja ezt.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29812 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 11:30:54 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.25 hétfő, 07:54:22
Nem tudom mennyi ideig erőltettétek, esetleg megsegítettétek egy kis féktisztítóval a légszűrőn keresztül, de jót nem tett neki... Még amikor pumpával lelégtelenítik, akkor is kicsit levegős marad és csak fordulaton tartással esik át az első nehéz pillanatokon...
És a kszenon nem befolyásolja ezt.
A féktisztító tuningot nem ismerem, de ha jól emlékszem, akkor kb 20-30mp volt, három részletben.
Go szűrőm van, de xenonom (vagy keszonom) nincs. Nekem h1-h7 kombó világít.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29813 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 11:40:33 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.25 hétfő, 11:30:54
A féktisztító tuningot nem ismerem, de ha jól emlékszem, akkor kb 20-30mp volt, három részletben.
Go szűrőm van, de xenonom (vagy keszonom) nincs. Nekem h1-h7 kombó világít.
ezt mind nem kellett volna,ha felvan töltve a szűrő.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29814 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 14:34:30 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.25 hétfő, 07:54:22
Nem tudom mennyi ideig erőltettétek, esetleg megsegítettétek egy kis féktisztítóval a légszűrőn keresztül, de jót nem tett neki... Még amikor pumpával lelégtelenítik, akkor is kicsit levegős marad és csak fordulaton tartással esik át az első nehéz pillanatokon...
És a kszenon nem befolyásolja ezt.
szerintem befolyásolja, mert....
Naplózva
tayrol
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29815 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 15:00:12 »
Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29816 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 15:06:51 »
Idézetet írta: tayrol - 2016.01.25 hétfő, 15:00:12
Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?
Nah, ez nagyon yo kérdés!
Tibi?
(A szóban forgó autó 126kw - ra van felhúzva!)
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4973
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29817 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 16:36:56 »
Idézetet írta: tayrol - 2016.01.25 hétfő, 15:00:12
Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?
Szerintem ez csak a mesében van.
Egyszer megpróbáltam vagy 15 percen át 3000-3500 között tartani a fordulatot, mert tudtam, hogy közeledik a szokásos regenerálás. Biztos voltam benne, hogy jól kiégette. Másnap a szokásos km után indult az aktív regen. Szóval semmit nem jelentett neki ez a tortúra. Nemhogy nem regenerált passzívan, de egy méterrel nem nőtt az aktív regenek közti távolság.
Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29818 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 16:45:40 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.25 hétfő, 16:36:56
Szerintem ez csak a mesében van.
Egyszer megpróbáltam vagy 15 percen át 3000-3500 között tartani a fordulatot, mert tudtam, hogy közeledik a szokásos regenerálás. Biztos voltam benne, hogy jól kiégette. Másnap a szokásos km után indult az aktív regen. Szóval semmit nem jelentett neki ez a tortúra. Nemhogy nem regenerált passzívan, de egy méterrel nem nőtt az aktív regenek közti távolság.
Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.
A tiedben sincs?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29819 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 16:52:25 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.25 hétfő, 16:36:56
Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.
Mert már a H7+-t használjuk
és figyelj a keszonszűrő izooktán-trimetilpentan tartalmára
Naplózva
tayrol
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29820 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 17:44:47 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.25 hétfő, 16:36:56
Szerintem ez csak a mesében van.
Egyszer megpróbáltam vagy 15 percen át 3000-3500 között tartani a fordulatot, mert tudtam, hogy közeledik a szokásos regenerálás. Biztos voltam benne, hogy jól kiégette. Másnap a szokásos km után indult az aktív regen. Szóval semmit nem jelentett neki ez a tortúra. Nemhogy nem regenerált passzívan, de egy méterrel nem nőtt az aktív regenek közti távolság.
Pedig a keszonszűrőt kétszer is feltöltöttem előtte H7-tel.
Tehát akkor nincs erre szabály, teljesen random esetekben regenerál? Akkó mindegy...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6347
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29821 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 17:52:18 »
Idézetet írta: tayrol - 2016.01.25 hétfő, 15:00:12
Meg tudjátok mondani, hogy a FL előtti 103 kw-os dízelnél mekkora fordulatszámon és mennyi ideig kell haladni, hogy tuti regeneráljon?
Ez nem így működik.
Leírom megint.
A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)
A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.
Naplózva
re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29822 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 18:27:15 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.25 hétfő, 17:52:18
Ez nem így működik.
Leírom megint.
A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)
A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.
wow, nem is láttam amikor ezt előzőleg leírtad. ez magyarázat, hogy nekem miért nem regenerált a mondi soha (havonta többször mentem a balcsira, de én 130-ra álltam be)
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6347
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29823 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 18:31:45 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.25 hétfő, 18:27:15
wow, nem is láttam amikor ezt előzőleg leírtad. ez magyarázat, hogy nekem miért nem regenerált a mondi soha (havonta többször mentem a balcsira, de én 130-ra álltam be)
pár éve írtam le.
Naplózva
re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4973
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29824 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 19:14:40 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.25 hétfő, 17:52:18
Ez nem így működik.
Leírom megint.
A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)
A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.
Akkor én is leírom még egyszer. Az én 2.2-esem tartós 130-as autópálya menet közben is rendszeresen aktívan regenerál, illetve gyakori, hogy pár km-rel a pályázás után vág neki.
Nagyon könnyű észrevenni, amikor a 7 liter körül ingadozó átlagfogyi felmegy 13-14-re egy jópár km-en keresztül, majd hirtelen visszaáll, miközben egyenletes sebességgel haladok a közel vízszintes úton.
Nálam egyébként azt csinálja, hogy tankolás után 20-30 km-en belül regenerál, illetve pontosan féltanknál. Na jó volt, hogy elcsúszott ettől a ritmustól, de nagyon hamar visszaáll.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
umfrider
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29825 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 19:51:23 »
Sziasztok!
Motor visszahülésről van esetleg valakinek tapasztalata? Kb 1 éve ingadozik a hőfokom, de nincs rá tippem, hogy mi lehet a probléma. Az utóbbi hetekben egyre drasztikusabb lett a jelenség, miután elérek egy település táblát és motorfékkel guruluk akár 100 métert is rögtön ugranak vissza a 15 fokok. Eddig kb 5-10 fokos max esés volt megfigyelhető, de mostanság már gyakran visszamegy 60-70-re is.
Termosztát természetesen lett cserélve, sőt! termosztát 'kupak' + ház is.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6347
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29826 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 20:04:17 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.25 hétfő, 19:14:40
Akkor én is leírom még egyszer. Az én 2.2-esem tartós 130-as autópálya menet közben is rendszeresen aktívan regenerál, illetve gyakori, hogy pár km-rel a pályázás után vág neki.
Nagyon könnyű észrevenni, amikor a 7 liter körül ingadozó átlagfogyi felmegy 13-14-re egy jópár km-en keresztül, majd hirtelen visszaáll, miközben egyenletes sebességgel haladok a közel vízszintes úton.
Nálam egyébként azt csinálja, hogy tankolás után 20-30 km-en belül regenerál, illetve pontosan féltanknál. Na jó volt, hogy elcsúszott ettől a ritmustól, de nagyon hamar visszaáll.
Nekem nem regenerált az utolsó 5 évben. (csak pályáztam)
Tömődöttebb a szűrőd.
Újonnan vetted a kocsit, vagy mennyi km-rel?
Naplózva
re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
tayrol
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29827 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 20:43:06 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.25 hétfő, 17:52:18
Ez nem így működik.
Leírom megint.
A fl előtti dízelekben 2 fajta regeneráció létezik: aktív, passzív.
Az aktív regeneráció az a kényszerített regeneráció, a passzív, az pedig a normál üzemben fennálló (természetes) regen.
Passzív regeneráció:
amikor minimum akkora hőmérsékletű a kipuffgáz, hogy ezen a hőfokon, már "magától" ég a korom a szűrőben. Ez jellemzően 550C fok, vagy ez feletti hőmérséklet. Én a 2.2-esemmel anno amikor jártam vmi 115 km/h-tól volt az, hogy 550 fok volt a kipuff. Ha folyamatosan fenn tud állni ez az állapot, akkor az autó nem aktív regenerál soha. Viszont! Ha 140 felett járunk, akkor már több korom képződik, mint ami magától tud égni a kipuffban.
Tehát 115-140km/h közötti tartományban ha utazol folyamatosan, akkor magától ég a korom, nincs aktív regeneráció. Én így jártam 6 évig.
Aktív regeneráció:
ezt az autó akkor eszközöli, amikor a koromszűrő differenciál-nyomás érzékelője azt jelzi, hogy kellőképpen tömődött már a szűrő, s nem áll fent a passzív regennél leírt legalább 550fokos állapot. Kellő telítettség esetén az autó indít egy aktív regent, ilyenkor a kipufogási ütemben üzemanyagot fecskendez be 2 ütemben. Ez az elégetlen üa kerül a koromszűrőbe, s segíti a korom égetését. (valamint ez az elégetlen üa okozza az olaj hígulását is, ugyanis a befecskendezett gázolaj egy része a hengerfalon köt ki, amit a kompresszió és olajlehúzó gyűrűk lehúznak a motorolajba.)
A kérdésedre van egyébként válasz: ha tartósan mész mondjuk 150-nel vagy felette, akkor a szűrőd telítettségétől függően egy idő után elindít egy regent.
Köszi. Mivel Pécelen lakunk ezért naponta M0-ázom, ami 125-ös sebességet jelent. Akkor ezzel így elleszek egy darabig.
Köszi amúgy a hasznos infokat!
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29828 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 21:12:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.25 hétfő, 18:31:45
pár éve írtam le.
öreg vagyok én már ahhoz, hogy emlékezzem
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4973
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29829 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 22:06:54 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.25 hétfő, 20:04:17
Nekem nem regenerált az utolsó 5 évben. (csak pályáztam)
Tömődöttebb a szűrőd.
Újonnan vetted a kocsit, vagy mennyi km-rel?
115-tel. De nem volt regen gondom soha. Nagyon pontos rendszer szerint csinálja, tankonként kétszer.
Megjegyzem, ha nem a pill fogyasztás lenne a kijelzőn, pályán meg nem mondanám, hogy regenerál.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29830 Dátum:
2016.01.25 hétfő, 22:22:58 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.25 hétfő, 22:06:54
115-tel. De nem volt regen gondom soha. Nagyon pontos rendszer szerint csinálja, tankonként kétszer.
Megjegyzem, ha nem a pill fogyasztás lenne a kijelzőn, pályán meg nem mondanám, hogy regenerál.
én soha nem vettem észre, hogy regenerál, pedig nagyon figyeltem fogyasztási adatokkal is meg amivel lehet, de nem volt soha
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6347
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29831 Dátum:
2016.01.26 kedd, 07:27:51 »
egy jó kis 2.2?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s-9761422
Naplózva
re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29832 Dátum:
2016.01.26 kedd, 07:47:09 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.26 kedd, 07:27:51
egy jó kis 2.2?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s-9761422
Ha ebben tényleg ennyi van, nincs szétverve a pesti utakon és nincs évjárat-fétise a vevőnek, akkor komolyabb alku után nem is akkora hülyeség.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29833 Dátum:
2016.01.26 kedd, 07:58:18 »
Idézetet írta: Carmaged - 2016.01.26 kedd, 07:47:09
Ha ebben tényleg ennyi van, nincs szétverve a pesti utakon és nincs évjárat-fétise a vevőnek, akkor komolyabb alku után nem is akkora hülyeség.
ez vicc kategória.Én 2013ban vettem ennyiért az smaxot 2,5évesen.
Nincs az a madár,aki ad ennyit ezért a mondeóért.Na meg aki elhiszi,hogy bevásárló autó volt...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29834 Dátum:
2016.01.26 kedd, 08:35:52 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.26 kedd, 07:27:51
egy jó kis 2.2?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s-9761422
Ez nem tit-s, ne vezess félre mindenkit!
Ez Dzsémsz Bond reprezentáló autója volt. Pénteken szabin leszek, megnézem, mert kíváncsi vagyok rá csak úgy.
ez enyém 2,7Litert fogyaszt százon...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29835 Dátum:
2016.01.26 kedd, 08:59:37 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.26 kedd, 07:58:18
ez vicc kategória.Én 2013ban vettem ennyiért az smaxot 2,5évesen.
Nincs az a madár,aki ad ennyit ezért a mondeóért.Na meg aki elhiszi,hogy bevásárló autó volt...
Amíg madár van, lószar is van.
Mondjuk a feléért rendben lenne.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29836 Dátum:
2016.01.26 kedd, 09:24:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.26 kedd, 07:27:51
egy jó kis 2.2?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s-9761422
wow
azt hittem az ilyeneket már bezárták, de van még szabadon néhány elmebeteg
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4973
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29837 Dátum:
2016.01.26 kedd, 09:29:39 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.25 hétfő, 22:22:58
én soha nem vettem észre, hogy regenerál, pedig nagyon figyeltem fogyasztási adatokkal is meg amivel lehet, de nem volt soha
Fogyasztási adatokkal figyelted? Azt meg hogy?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29838 Dátum:
2016.01.26 kedd, 09:34:29 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.26 kedd, 09:29:39
Fogyasztási adatokkal figyelted? Azt meg hogy?
Felírtam mennyit tankoltam, mennyit mentem, osztottam. Összehasonlítottam a fed comppal, hogy lássam mennyit hazudik. Ezt minden tankolásnál megcsináltam (egy darabig még elektronikusan is vezettem) és nem találtam "rendellenes" fogyasztást, menet közben meg nem tapasztaltam semmi eltérő jelenséget
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29839 Dátum:
2016.01.26 kedd, 09:40:07 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.01.26 kedd, 09:29:39
Fogyasztási adatokkal figyelted? Azt meg hogy?
Az alapjárati pillanatnyi fogyasztás megemelkedik.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29840 Dátum:
2016.01.26 kedd, 09:49:06 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.26 kedd, 09:24:44
wow
azt hittem az ilyeneket már bezárták, de van még szabadon néhány elmebeteg
Mivel első tulajdonos, ha valahogy kiderülne a tekerés, akkor büntethető lenne.
Persze, ha valós az évi 6ekm, akkor én kérem az elnézést.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29841 Dátum:
2016.01.26 kedd, 09:55:59 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.26 kedd, 09:49:06
Mivel első tulajdonos, ha valahogy kiderülne a tekerés, akkor büntethető lenne.
Persze, ha valós az évi 6ekm, akkor én kérem az elnézést.
akkor sem ér ennyit, ha 0km-es lenne.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29842 Dátum:
2016.01.26 kedd, 10:26:33 »
Idézetet írta: KOTTA - 2016.01.26 kedd, 09:55:59
akkor sem ér ennyit, ha 0km-es lenne.
ott a pont.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29843 Dátum:
2016.01.26 kedd, 10:54:27 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.26 kedd, 09:40:07
Az alapjárati pillanatnyi fogyasztás megemelkedik.
Te meg honnan tudod? Te is szoktad látens regeneráltatni a kocsidat?
Az enyém 2,6-ot fogyaszt!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29844 Dátum:
2016.01.26 kedd, 10:55:40 »
Idézetet írta: Candle - 2016.01.26 kedd, 09:49:06
Mivel első tulajdonos, ha valahogy kiderülne a tekerés, akkor büntethető lenne.
Persze, ha valós az évi 6ekm, akkor én kérem az elnézést.
Km stimmel, csak lehet, hogy gtk-s volt!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29845 Dátum:
2016.01.26 kedd, 11:00:10 »
Idézetet írta: Knut Wilthil - 2016.01.26 kedd, 10:55:40
Km stimmel, csak lehet, hogy gtk-s volt!
Mint Arabic autója?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29846 Dátum:
2016.01.26 kedd, 11:05:53 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.26 kedd, 11:00:10
Mint Arabic autója?
ezt kifogja kérni magának.csak a szélvédőig hiányzott az eleje...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3728
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29847 Dátum:
2016.01.26 kedd, 11:10:13 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.01.26 kedd, 07:27:51
egy jó kis 2.2?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s-9761422
Hja persze.. vesz valaki egy mk4et és a lakótelepen parkoltatja
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29848 Dátum:
2016.01.26 kedd, 11:19:21 »
Idézetet írta: wofer - 2016.01.26 kedd, 11:10:13
Hja persze.. vesz valaki egy mk4et és a lakótelepen parkoltatja
Nonono!
Elvontatott egy Zilt és helyére állt, hogy jobb legyen a fotó!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #29849 Dátum:
2016.01.26 kedd, 11:26:39 »
Idézetet írta: wofer - 2016.01.26 kedd, 11:10:13
Hja persze.. vesz valaki egy mk4et és a lakótelepen parkoltatja
biztos ellapátolta a havat is mielőtt odaállt
Naplózva
Oldalak:
1
...
590
591
592
593
594
595
596
[
597
]
598
599
600
601
602
603
604
...
800
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ