Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:55:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 571 572 573 574 575 576 577 [578] 579 580 581 582 583 584 585 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11989993 alkalommal)
0 Felhasználó és 70 vendég van a témában
DJK111
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 325



E-mail
« Új hozzászólás #28850 Dátum: 2015.11.06 péntek, 08:22:08 »


Tehát spuri + omv prémium, vagy elég csak az omv premium?

Szerintem standard üzemanyag+ spuri. Egy flakont 1000-ért kapok. Tapasztalatok alapján hallottam, hogy a prémium üzemanyag tankolásánál ez jobb párositas.
Naplózva

2012 MK4 2.0 TDCi 163LE PowerShift Titanium-Luxury
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #28851 Dátum: 2015.11.06 péntek, 08:31:50 »

Szerintem standard üzemanyag+ spuri. Egy flakont 1000-ért kapok. Tapasztalatok alapján hallottam, hogy a prémium üzemanyag tankolásánál ez jobb párositas.

Sosem volt még dolgom ezzel a Spurival, egy linket dobtok, hogy melyiket és hol érdemes venni? Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #28852 Dátum: 2015.11.06 péntek, 09:26:54 »


Tehát spuri + omv prémium, vagy elég csak az omv premium?

én csak prémiumot tolok. Egy jó szerelő barátom azt mondta, hogy ezeket az autókat nem arra tervezik, hogy mindenféle egyéb anyagot töltesz az üzemanyag rendszerbe. Ha normális üzemanyagot raksz bele és mindent az előírások szerint cserélsz, akkor maga a motornak nem valószínű, hogy lesz baja (de az adalék anyag sem óvná meg). De erre mondom, hogy a bánat sem tudja, mert nincs semmilyen exact eredmény a kezünkben.

Amúgy a spuri-t olvasva van benne valami anyag, amivel a kipufogó gáz 60-80fokkal hidegebb. Télen nekem ez annyit jelent, hogy a 12km-es úton a munkahelyemig nem fog bemelegedni az autó és részecskeszűrő csere kell. Hááát, akkor inkább nem.
Naplózva
tayrol
Vendég
« Új hozzászólás #28853 Dátum: 2015.11.06 péntek, 09:43:07 »

én csak prémiumot tolok. Egy jó szerelő barátom azt mondta, hogy ezeket az autókat nem arra tervezik, hogy mindenféle egyéb anyagot töltesz az üzemanyag rendszerbe. Ha normális üzemanyagot raksz bele és mindent az előírások szerint cserélsz, akkor maga a motornak nem valószínű, hogy lesz baja (de az adalék anyag sem óvná meg). De erre mondom, hogy a bánat sem tudja, mert nincs semmilyen exact eredmény a kezünkben.

Amúgy a spuri-t olvasva van benne valami anyag, amivel a kipufogó gáz 60-80fokkal hidegebb. Télen nekem ez annyit jelent, hogy a 12km-es úton a munkahelyemig nem fog bemelegedni az autó és részecskeszűrő csere kell. Hááát, akkor inkább nem.

Köszi az infót!
Naplózva
DJK111
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 325



E-mail
« Új hozzászólás #28854 Dátum: 2015.11.06 péntek, 20:12:07 »

Ma teletankoltam OMW premium dízellel. Nem volt se időm, de türelmem a spurival tökölni.  wave
Naplózva

2012 MK4 2.0 TDCi 163LE PowerShift Titanium-Luxury
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28855 Dátum: 2015.11.07 szombat, 09:35:10 »

alf:
ha elmoconfigolok, akkor a BT-os OBD-n keresztül csináljam, vagy a kapcsolós USB kábelesen?
 eplus2  falbav worship police (bocsi, ezeket az emóciókat a kislányom kérte, hogy rakjam ide  vigyor3 )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #28856 Dátum: 2015.11.07 szombat, 09:42:18 »

alf:
ha elmoconfigolok, akkor a BT-os OBD-n keresztül csináljam, vagy a kapcsolós USB kábelesen?
 eplus2  falbav worship police (bocsi, ezeket az emóciókat a kislányom kérte, hogy rakjam ide  vigyor3 )


Nem alf vagyok, de tudom a választ.  vigyor3 
USB-s kapcsolós ELM kell hozzá.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #28857 Dátum: 2015.11.07 szombat, 09:44:02 »

alf:
ha elmoconfigolok, akkor a BT-os OBD-n keresztül csináljam, vagy a kapcsolós USB kábelesen?
 eplus2  falbav worship police (bocsi, ezeket az emóciókat a kislányom kérte, hogy rakjam ide  vigyor3 )

Alfnak nem is megy az elmconfig... hehe

Csak kábeles obd-n!!!!!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28858 Dátum: 2015.11.07 szombat, 11:55:22 »

alf:
ha elmoconfigolok, akkor a BT-os OBD-n keresztül csináljam, vagy a kapcsolós USB kábelesen?
 eplus2  falbav worship police (bocsi, ezeket az emóciókat a kislányom kérte, hogy rakjam ide  vigyor3 )
a lassú adatátvitel miatt ne használd a BT-(s)t..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28859 Dátum: 2015.11.07 szombat, 13:27:58 »



Nem alf vagyok, de tudom a választ.  vigyor3 
USB-s kapcsolós ELM kell hozzá.

Köszi
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28860 Dátum: 2015.11.07 szombat, 13:28:41 »

Az ElmConfig az látja az MK4.5-öt is? (fl)
S menet közben kéri a program a kapcsolgatást?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #28861 Dátum: 2015.11.07 szombat, 13:42:24 »

Az ElmConfig az látja az MK4.5-öt is? (fl)
S menet közben kéri a program a kapcsolgatást?



Látja.
Ha jól emlékszem csak a forscan kéri a kapcsolgatást.  Az ElmConfignál neked kell kapcsolgatni......bal oldali oszlopban fel vannak sorolva, hogy mely modulok hol vannak (MS-Can, HS-Can) ennek megfelelő helyre kell a kapcsolót billenteni.  
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28862 Dátum: 2015.11.07 szombat, 20:10:08 »

Mondeo MK4.5 facelift automatikus tükörbehajtás elmconfig

Próbáltam ma ezt a funkciót megszüntetni.
Érdekes, hogy egy 2006os Fiestán ezt menüből ki lehet kapcsolni, úgy látszik a Ford üzletpolitika szerint a Mondeo tulajtól ezért minden egyes ki, -bekapcsoláskor szervizdíjat „szednek be”. Nem igazán tetszik ez az üzletpolitika, így próbáltam magam kikapcsolni.

ElmConfig –os hozzáférés.
Először az átalakított H/M CAN kapcsolós kábeles OBD olvasóval próbáltam 2 program verziót is: 0.2.10, 0.2.16. Hiába másoltam alá minden dll-t regisztráltam registryben, stb., a kábeles kapcsolattal nem bírtam működésre bírni, pedig variáltam port kiosztással, baudrate-ekkel, stb.
Aztán megpróbáltam a sima BT-os OBD-vel, na ezzel ment… Bár BCM kommunikációnál rinyált, hogy lassú…
Az autóból vin alapján szépen kiolvasható a config. De sajnos ez a funkció (automatic folding mirror) nincs az állítható paraméterek között. Tehát ez a paraméter nem az autó konfigurációs (as_built) fájljához köthető.
Illetve a powerfoldingmirror-t ki lehet kapcsolni without-ra, de akkor gondolom belülről sem működik az ajtóról a továbbiakban.
Kinti fórumok szerint csak IDS…
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28863 Dátum: 2015.11.07 szombat, 20:10:56 »



Látja.
Ha jól emlékszem csak a forscan kéri a kapcsolgatást.  Az ElmConfignál neked kell kapcsolgatni......bal oldali oszlopban fel vannak sorolva, hogy mely modulok hol vannak (MS-Can, HS-Can) ennek megfelelő helyre kell a kapcsolót billenteni.  

Egyszer a 0.2.16os verzió vmiért előrébb jutott a kommunikációnál, s megkérdezte van-e kapcsoló. a 10-es nem.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #28864 Dátum: 2015.11.07 szombat, 20:20:42 »

Egyszer a 0.2.16os verzió vmiért előrébb jutott a kommunikációnál, s megkérdezte van-e kapcsoló. a 10-es nem.

nálam a 2.11c működik a legstabilabban. Szerintem a powerfold a DDM opciója, így ott lehetne ki/be kapcsolni. Ha más nem, húzd ki a csatiból a behajtó motor lábát. Az enyémen még KOTTA csináltta meg a behajló tükröt, de ahhoz a két első ajtóban modult cserélt.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28865 Dátum: 2015.11.07 szombat, 20:33:09 »

nálam a 2.11c működik a legstabilabban. Szerintem a powerfold a DDM opciója, így ott lehetne ki/be kapcsolni. Ha más nem, húzd ki a csatiból a behajtó motor lábát. Az enyémen még KOTTA csináltta meg a behajló tükröt, de ahhoz a két első ajtóban modult cserélt.

Ha a kommunikáció normális lenne, akkor hozzáférnék az egyes modulok állítható opcióihoz?
Mert mos csak azt látom, hogy a Central Configuration-t tudom az autóból felolvasni a vin alapján, ezt a file-t tudom módosítani, lokálisan menteni, illetve a módosítot tkonfigot az autóba visszatölteni.
Szóval az elmconfig ezen kívül jó másra is? Hozz élehe tférni az egyes modulok paramétereihez is?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28866 Dátum: 2015.11.07 szombat, 20:37:04 »

Ha a kommunikáció normális lenne, akkor hozzáférnék az egyes modulok állítható opcióihoz?
Mert mos csak azt látom, hogy a Central Configuration-t tudom az autóból felolvasni a vin alapján, ezt a file-t tudom módosítani, lokálisan menteni, illetve a módosítot tkonfigot az autóba visszatölteni.
Szóval az elmconfig ezen kívül jó másra is? Hozz élehe tférni az egyes modulok paramétereihez is?


Na, most látom a youtube-os elmconfig videókon, hogy igen...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28867 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:13:20 »

küldjetek nekem pls régebbi elmconfig verziókat emailben.
0.2.8
0.2.13a
0.2.13b
0.2.15
érdekelne.
Köszi
Jani
(10, 16 van)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28868 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:19:00 »

küldjetek nekem pls régebbi elmconfig verziókat emailben.
0.2.8
0.2.13a
0.2.13b
0.2.15
érdekelne.
Köszi
Jani
(10, 16 van)
előkeresem az archívokat....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28869 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:25:52 »

küldjetek nekem pls régebbi elmconfig verziókat emailben.
0.2.8
0.2.13a
0.2.13b
0.2.15
érdekelne.
Köszi
Jani
(10, 16 van)
van 0.2.12; 0.2.11;
a 10es is megvan.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.07 szombat, 21:28:23 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28870 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:33:02 »

van 0.2.12; 0.2.11;
a 10es is megvan.

11, 12-t küldd pls.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28871 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:47:43 »

11, 12-t küldd pls.

ment  email
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28872 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:50:39 »

ment  email

még nem látom.
a gmail nem szereti az exe-ket.
Toldacuccot sztem. Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28873 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:51:59 »

még nem látom.
a gmail nem szereti az exe-ket.
Toldacuccot sztem. Smiley

zip-ben ment,csekkold!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28874 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:53:01 »

zip-ben ment,csekkold!

IMAP
azonnal látnám.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28875 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:53:34 »

IMAP
azonnal látnám.

pedig elment.azonnal nézd....5mega.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28876 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:54:45 »

IMAP
azonnal látnám.

visszajött,hogy nagy a mérete.... vigyor3  küldöm egyenként..... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28877 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:55:50 »

IMAP
azonnal látnám.

namost?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28878 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:56:52 »

visszajött,hogy nagy a mérete.... vigyor3  küldöm egyenként..... Wink

20megáig át kellene jönni...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28879 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:57:32 »

namost?

semmi.
mondom: gmail nem küld/fogad exet
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28880 Dátum: 2015.11.07 szombat, 21:59:05 »

20megáig át kellene jönni...
baxxus,ne mond mán.így jönnek vissza sorra:

This Message was undeliverable due to the following reason:

Your message is larger than the destination computer is willing to accept, so it was returned.  The error message below indicates the size of your message and the maximum size allowed by the receiving E-mail system.  You may be able to split your message into several smaller pieces and have them delivered separately.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28881 Dátum: 2015.11.07 szombat, 22:00:18 »

semmi.
mondom: gmail nem küld/fogad exet
betömörítettem zip-be,mert külön könyvtárat nem lehet küldeni csak a file-okat egyenként.


Adj másik címet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28882 Dátum: 2015.11.07 szombat, 22:01:09 »

betömörítettem zip-be,mert külön könyvtárat nem lehet küldeni csak a file-okat egyenként.


Adj másik címet.

privit nézz
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28883 Dátum: 2015.11.07 szombat, 22:01:52 »

privit nézz

ment válasz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #28884 Dátum: 2015.11.07 szombat, 22:08:10 »

ment válasz.

megjött, thx,
megpróbálom vmelyiket feltámasztani.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28885 Dátum: 2015.11.07 szombat, 22:10:36 »

megjött, thx,
megpróbálom vmelyiket feltámasztani.
eljen

ezek műkszenek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28886 Dátum: 2015.11.07 szombat, 22:59:10 »

Szia!

Castrolnak a váltóolaja, én is ezt tettem bele, kb. 3-4 hónapja. Talkfordon pont volt téma MK4 Mondeo kapcsán

http://www.castrol.com/en_au/australia/products/cars/manual-transmission-fluids/syntrans-fe-75w1.html



ez engem is érdekelne, mivel most h elkezdett hideg lenni, egy kicsit nehézkes a váltás, de csak amíg rendesen be nem melegszik minden. Segítene rajta? 178e km van már a paripában
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28887 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:01:08 »

Én az ellenkezőjét tapasztaltam, szerencsére... Smiley

A ford szerint nem kell benne cserélni a kézinél. Jönnek a hideg napok itt is nehezbben veszi már a hátramentet. Mondjuk az új olajtól nem fogja jobban venni, de érdemes-e cserélni vagy nem.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28888 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:04:41 »

Van a CR dieselek számára készült adalék. A lényeg, hogy nem csak tisztán tart, hanem kenést is szolgálja. (Elviekben). Én minden tankolás előtt ezt öntöm bele. Ennyit megérdemel, ki tudja, mi hiányzik az üzemanyagból. Az is igaz, hogy csak OMV. Wink

Szóval ez az adalék:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_5139.html?Opendocument&land=DE
http://www.olajwebshop.hu/termek-Liqui%20Moly%20System-Pflege-Diesel%20Common%20Rail%20diesel-rendszer%20%C3%A1pol%C3%B3%20adal%C3%A9k%20250ml/709/

nem tudom ez a spuri a dizelekben mennyire jó vagy sem...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28889 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:07:04 »

Szia Laci!

Exed (mármint Blau4) akkor nagyon el van nálam kényeztetve Smiley. Le is cserélted egy duplacsövesre Smiley))


1000x leírtam: olyan, mint a szenteltvíz  Cheesy (gyk: ne árt, nem használ)

Olajcsere váltóban (6-os mech.): a ford és Józsi szerint felesleges, de a váltó topikban is volt róla szó többx is.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #28890 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:11:53 »

Én az ellenkezőjét tapasztaltam, szerencsére... Smiley


Mármint? Javul a hidegben való váltás?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28891 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:16:24 »

Igen. Szándékosan nem írtam le egyből váltóolajcsere után, megvártam a hidegebb időt. Leginkább 1-ből kettőbe érzem a különbséget. Olajcserekor megkértem, hogy ezt is cseréljék le.

Mármint? Javul a hidegben való váltás?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28892 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:19:21 »

Van a CR dieselek számára készült adalék. A lényeg, hogy nem csak tisztán tart, hanem kenést is szolgálja. (Elviekben). Én minden tankolás előtt ezt öntöm bele. Ennyit megérdemel, ki tudja, mi hiányzik az üzemanyagból. Az is igaz, hogy csak OMV. Wink

Szóval ez az adalék:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_5139.html?Opendocument&land=DE
http://www.olajwebshop.hu/termek-Liqui%20Moly%20System-Pflege-Diesel%20Common%20Rail%20diesel-rendszer%20%C3%A1pol%C3%B3%20adal%C3%A9k%20250ml/709/


Hát, nem frissítik túl sűrűn a cikket:
A közös nyomocsöves (Common-Rail) befecskendezéskor rendkívül magas, kb. 1350 bar a nyomás.
A 2002-ben megjelent TDCi már 1600 bárt tudott. Most 2015 van... remélem, azért teljesíti küldetését:
A motor így megőrzi teljesítményét és csökken az üzemanyag-fogyasztás.
Ha megőrzi a teljesítmény, akkor miért csökken a fogyi? Na mind1, kicsit HHO szagú.
Gondolom, ártani nem árt.  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28893 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:36:38 »

Lehet, hogy kamu, lehet, hogy nem. Semmi érdekeltségem nincs náluk, de ha már téma volt, hozzászóltam.Igazából én olyan adalékot kerestem, ami azért nem noname, meg kifejezetten a Crail motorra készült.

Spurit én is használtam, benzinesnél határozottan számít (mind a C-max, mind a BMW, Polo, halkabbak voltak tőle) , dieselnél [mk4]semmit nem vettem észre. Én úgy vagyok vele, hogy egy tankoláshoz egy adalék nem ver a földhöz, s így legalább adtam valamit jót a motornak. Bizalomra kell épüljön a világ, különben oda minden Smiley. Azaz azt vélelmezem, hogy ami le van írva az adalékra, azt is nyújtja. Kiindulhatok abból, hogy kamu, ilyen alapon a homeopátiás szerek is azok. Aztán az allergiám meg attól gyógyult meg.



Hát, nem frissítik túl sűrűn a cikket:
A közös nyomocsöves (Common-Rail) befecskendezéskor rendkívül magas, kb. 1350 bar a nyomás.
A 2002-ben megjelent TDCi már 1600 bárt tudott. Most 2015 van... remélem, azért teljesíti küldetését:
A motor így megőrzi teljesítményét és csökken az üzemanyag-fogyasztás.
Ha megőrzi a teljesítmény, akkor miért csökken a fogyi? Na mind1, kicsit HHO szagú.
Gondolom, ártani nem árt.  Wink
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28894 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:42:14 »

Lehet, hogy kamu, lehet, hogy nem. Semmi érdekeltségem nincs náluk, de ha már téma volt, hozzászóltam.Igazából én olyan adalékot kerestem, ami azért nem noname, meg kifejezetten a Crail motorra készült.

Spurit én is használtam, benzinesnél határozottan számít (mind a C-max, mind a BMW, Polo, halkabbak voltak tőle) , dieselnél [mk4]semmit nem vettem észre. Én úgy vagyok vele, hogy egy tankoláshoz egy adalék nem ver a földhöz, s így legalább adtam valamit jót a motornak. Bizalomra kell épüljön a világ, különben oda minden Smiley. Azaz azt vélelmezem, hogy ami le van írva az adalékra, azt is nyújtja. Kiindulhatok abból, hogy kamu, ilyen alapon a homeopátiás szerek is azok. Aztán az allergiám meg attól gyógyult meg.

Nem mondom, hogy kamu, hanem hogy gyenge a szöveg. Ettől még a szer lehet jó...
...másrészt elég sokan mentek le többszáz ezer kilométer adalék nélkül.
A mosógépbe sem kell a calgon... holott reklámozzák bőven.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #28895 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:43:47 »

nálam a 2.11c működik a legstabilabban. Szerintem a powerfold a DDM opciója, így ott lehetne ki/be kapcsolni. Ha más nem, húzd ki a csatiból a behajtó motor lábát. Az enyémen még KOTTA csináltta meg a behajló tükröt, de ahhoz a két első ajtóban modult cserélt.

az ajtómodul nem programozható sajna ilyen szinten. Ezért is kellet olyan modult szereznem, ami ezt a funkciót tudja.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28896 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:48:52 »

Telejsen jogos, amit írtál. Csak a helyzet az, hogy Blau4 motorjában már nem 100e km van...Ha tehetem, megadom neki, amitől még tovább jó lehet, mivel hosszabb időre tervezem. Olajba pld. soha nem tennék adalékot, ahogy a mosógépbe sem. Előbbibe azért mert nem látom értelmét ( jó olajat kell venni), utóbbiba is feleslegesnek tartom, mert a javítás nem annyiba kerül, mint a CR-nek a nagynyomásúja és a porlasztócsúcsai. Üzemanyagnál sajnos nem tudom, ki mit pancsol, milyen tisztaságú a cucc, mégha csak OMV és szinte ugyanaz a kút.

Nem mondom, hogy kamu, hanem hogy gyenge a szöveg. Ettől még a szer lehet jó...
...másrészt elég sokan mentek le többszáz ezer kilométer adalék nélkül.
A mosógépbe sem kell a calgon... holott reklámozzák bőven.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #28897 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:49:29 »

Lehet, hogy kamu, lehet, hogy nem. Semmi érdekeltségem nincs náluk, de ha már téma volt, hozzászóltam.Igazából én olyan adalékot kerestem, ami azért nem noname, meg kifejezetten a Crail motorra készült.

Spurit én is használtam, benzinesnél határozottan számít (mind a C-max, mind a BMW, Polo, halkabbak voltak tőle) , dieselnél [mk4]semmit nem vettem észre. Én úgy vagyok vele, hogy egy tankoláshoz egy adalék nem ver a földhöz, s így legalább adtam valamit jót a motornak. Bizalomra kell épüljön a világ, különben oda minden Smiley. Azaz azt vélelmezem, hogy ami le van írva az adalékra, azt is nyújtja. Kiindulhatok abból, hogy kamu, ilyen alapon a homeopátiás szerek is azok. Aztán az allergiám meg attól gyógyult meg.


részemről mindenkit azt rak bele az autójába amit akar és abban hisz amiben akar, de miért gondolod, hogy ha belerakod, akkor adtál valami jót a motornak? Honnan tudod, hogy jó. Azért mert a gyártó leírta, hogy jó? Én is elolvastam és ellentmondást találtam benne. Ha csökkenti a kipufogó gáz hőmérsékletét, akkor nem hiszem, hogy télen éppen jót művel a motorral. Mint jeleztem, ez ahhoz vezet, hogy a hidegebb környezetben, az amúgy is nehezen felmelegedő részecskeszűrő nem fogja elérni az üzemi hőmérsékletét, ami szerintem nem éppen a jó.

Sajna nem láttunk semmilyen tesztet pro és kontra, így még mindig szkeptikus vagyok az adalékokkal és inkább azt mondom, hogy tél, akkor prémium üzemanyag, olajcsere 15e Km-ként.

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #28898 Dátum: 2015.11.07 szombat, 23:52:50 »

Telejsen jogos, amit írtál. Csak a helyzet az, hogy Blau4 motorjában már nem 100e km van...Ha tehetem, megadom neki, amitől még tovább jó lehet, mivel hosszabb időre tervezem. Olajba pld. soha nem tennék adalékot, ahogy a mosógépbe sem. Előbbibe azért mert nem látom értelmét ( jó olajat kell venni), utóbbiba is feleslegesnek tartom, mert a javítás nem annyiba kerül, mint a CR-nek a nagynyomásúja és a porlasztócsúcsai. Üzemanyagnál sajnos nem tudom, ki mit pancsol, milyen tisztaságú a cucc, mégha csak OMV és szinte ugyanaz a kút.


pedig nyáron, amikor már az olajad a felénél jár, egy jó olajadalék pont visszahozza azt a viszkozitást, ami jót tesz a motornak. A lényeg, hogy senki nem bizonyította, hogy a spuri vagy bármelyik adalék miért jó (a gyártó szerintem nem mérvadó). Amit látok, hogy egy újonnan vett autó, ha normálisan használják, akkor nagyon sokat megy el. MK4-es dizi taxiban ültem 570eKm volt benne, mondta, hogy még 300e-t elmegy vele. Béreltem egy opel vivaro-t, 470eKm volt benne, mondta a srác, hogy még ennyi és utána eladja és veszi a következőt. Egyikben sem adagolgatnak semmit.

Szóval egyenlőre arra van csak tapasztalat, hogy a karbantartott autó sokat megy
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #28899 Dátum: 2015.11.08 vasárnap, 00:07:05 »

Olajcsere nálam 12-15e km között, s ahogy olvastad, a váltóolajat is lecseréltem. Nem azért, mert Laciról azt feltételeztem, hogy nem csinálta meg ( tudtam, hogy nem is olyan rég kapott új olajat), hanem azért, mert 2-be húzva télen nem volt az a könnyen becsusszanó érzés. Na ebből hogy jövök ki  nyes Komolyra fordítva, elkezdtem olvasni a Talkford-ot s ott leírták ugyanezt mások is, s hogy mi lett a megoldás. Miért írtam le ezt megint? Mert elhittem, amit a gyártó ír az olajról (Castrol az FE olaja kapcsán), legfőképp azért, mert mások is írták, hogy jó lett. Naivság vagy nem, igen, azért hiszem el, hogy jó az autónak a LM Systempflege adaléka, mert itt is a gyártó ezt írja. Nyilván ez nem a "váltófelújító adalék", "Prolong" és társai kategória, elég széles és specifikus termékpalettájuk van és nem egy mondjuk kínai termék és távolkeleti gyár produktuma. 

Az amit írtok az is teljesen logikus, hogy a részecskeszűrőre milyen hatással lehet, igaz, nálam egy út min. 15-20 km, először város, majd pálya. Az is igaz, hogy nem bizonyított az adalék előnye, s nem is fogom tudni. Mert lehet, hogy nélküle is elmennék még 200-300k-t probléma nélkül, de lehet, hogy nem, sőt az is, hogy rosszat teszek vele.



részemről mindenkit azt rak bele az autójába amit akar és abban hisz amiben akar, de miért gondolod, hogy ha belerakod, akkor adtál valami jót a motornak? Honnan tudod, hogy jó. Azért mert a gyártó leírta, hogy jó? Én is elolvastam és ellentmondást találtam benne. Ha csökkenti a kipufogó gáz hőmérsékletét, akkor nem hiszem, hogy télen éppen jót művel a motorral. Mint jeleztem, ez ahhoz vezet, hogy a hidegebb környezetben, az amúgy is nehezen felmelegedő részecskeszűrő nem fogja elérni az üzemi hőmérsékletét, ami szerintem nem éppen a jó.

Sajna nem láttunk semmilyen tesztet pro és kontra, így még mindig szkeptikus vagyok az adalékokkal és inkább azt mondom, hogy tél, akkor prémium üzemanyag, olajcsere 15e Km-ként.


Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Oldalak: 1 ... 571 572 573 574 575 576 577 [578] 579 580 581 582 583 584 585 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.102 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.