Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.11.20 csütörtök, 20:44:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 792 793 794 795 796 797 798 [799] 800   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 13543428 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48616



« Új hozzászólás #39900 Dátum: 2024.09.02 hétfő, 16:07:57 »

Sziasztok!
Ma autóm motor hibát illetve előremeneti hibát írt ki.Valakinek van ezzel tapasztalata mire számíthatok?
szia. van konkrét hibakódod is?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #39901 Dátum: 2024.09.04 szerda, 14:37:18 »

Szia! Igen van az is gazdagon.
P1563
P1664
P0252
P0335
P0216
P1631
Motorhibát ír s le is ál.Ha mégis megy egy darabig idő után előre meneti hibát dob és le is ál








szia. van konkrét hibakódod is?
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48616



« Új hozzászólás #39902 Dátum: 2024.09.04 szerda, 20:21:36 »

Szia! Igen van az is gazdagon.
P1563
P1664
P0252
P0335
P0216
P1631
Motorhibát ír s le is ál.Ha mégis megy egy darabig idő után előre meneti hibát dob és le is ál
minden bizonnyal a sok hiba közül egy elekromos hiba okozza a többit.illetve tiltja az üza rendszert,és onnan a sok hiba.
Ez bonyolultabb lesz,mintsem itt tippeléssel kitalálja valaki.Javaslom keress egy jó diagnosztikai szakembert pl Vik-et.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #39903 Dátum: 2024.09.05 csütörtök, 04:56:52 »

Köszönöm!

minden bizonnyal a sok hiba közül egy elekromos hiba okozza a többit.illetve tiltja az üza rendszert,és onnan a sok hiba.
Ez bonyolultabb lesz,mintsem itt tippeléssel kitalálja valaki.Javaslom keress egy jó diagnosztikai szakembert pl Vik-et.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 251


E-mail
« Új hozzászólás #39904 Dátum: 2024.09.17 kedd, 15:09:28 »

Sziasztok!
Hátsó szárny ragasztása a csomagtérajtó tetején elengedett. Mivel tudom rögzíteni?
Köszi!
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48616



« Új hozzászólás #39905 Dátum: 2024.09.17 kedd, 17:40:40 »

Sziasztok!
Hátsó szárny ragasztása a csomagtérajtó tetején elengedett. Mivel tudom rögzíteni?
Köszi!
szélvédő ragasztóval,vagy bármi hasonlóval.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 251


E-mail
« Új hozzászólás #39906 Dátum: 2024.10.04 péntek, 21:44:06 »

Sziasztok!
Xenon/halogén fényszórók belseje mennyiben tér el? Átszerelhető? Nekem xenon van és beázik, nem jöttem rá, hogy hol, vennék bontottat, de xenont most nem találok.
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1300



E-mail
« Új hozzászólás #39907 Dátum: 2024.10.07 hétfő, 10:11:11 »

Sziasztok!
Xenon/halogén fényszórók belseje mennyiben tér el? Átszerelhető? Nekem xenon van és beázik, nem jöttem rá, hogy hol, vennék bontottat, de xenont most nem találok.
Szia!
Ezt a böngésző fordítójával fordítsd le, egész emészthető lesz:
https://www.drive2.ru/l/527359037981854201/
Ha nem sérült, akkor tipikusan a hátsó burkolat nem szokott jól zárni, ha letörik a füle.
Naplózva

Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 251


E-mail
« Új hozzászólás #39908 Dátum: 2024.10.07 hétfő, 19:01:25 »

Szia!
Ezt a böngésző fordítójával fordítsd le, egész emészthető lesz:
https://www.drive2.ru/l/527359037981854201/
Ha nem sérült, akkor tipikusan a hátsó burkolat nem szokott jól zárni, ha letörik a füle.
Szia!
Köszi, meglestem, ezek szerint ez egy kissé bonyolultabb, egyszerűbb lesz egy xenonost keresni nyes
A hátsó burkolat teljesen új gyári Ford, amit kétszer is cseréltem, mert mindkettőnek kb még felszereléskor letört a füle Sad
Ha szerzek egy jobb kormányoshoz való xenon fényszórót, annak vajon csak a projektorja tér el? Szóval elég csak átrakni a projektort a sajátomból?
« Utoljára szerkesztve: 2024.10.09 szerda, 09:13:23 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #39909 Dátum: 2025.01.24 péntek, 22:17:18 »

Hello!
Van egy MK4 mondeo-m 2.0 tdci qxba

hogyan tudok rajta obd olvasó nélkül ECU resetet csinálni?
teljes gyári alaphelyzeti ECU resetet.

itt is mint a régebbi modellnél esetleg van ilyen biztosíték kivevős kis hack, vagy sima akku saru lehúzás stb? vagy valami trükk? vagy csak OBD olvasóval lehet?
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
Fogaskerekgyarto
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #39910 Dátum: 2025.01.27 hétfő, 10:41:14 »

Mondeo ülés emelő fogaskerék gyári hibás.
Utángyártom: Sárközi János Műszerész Mester
B.p. 1064 Vörösmarty utca 42. 3. emelet 24.
06 20 432 8187  9 től 13 ig.
Ne vegyél Török gyártmányt, mert spiáter!
Nálam fő a minőség. Föl is esztergálom a tengelyére.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4970



E-mail
« Új hozzászólás #39911 Dátum: 2025.03.03 hétfő, 22:07:21 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget,tanácsot kérni.

Udvariatlanság három helyre ugyanazt beírni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #39912 Dátum: 2025.05.02 péntek, 12:37:44 »

Sziasztok!

Tudja-e valaki esetleg, hogy a 2.2 tdci-t gyártották-e sedan karosszériával? 1 éve nézem a hahut minden nap, de csak kombit meg 5 ajtósokat árulnak mindig. Létezik, hogy sedant nem is csináltak azzal a motorral?
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1695


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #39913 Dátum: 2025.05.04 vasárnap, 17:05:46 »

Sziasztok!

Tudja-e valaki esetleg, hogy a 2.2 tdci-t gyártották-e sedan karosszériával? 1 éve nézem a hahut minden nap, de csak kombit meg 5 ajtósokat árulnak mindig. Létezik, hogy sedant nem is csináltak azzal a motorral?
Egy van idekint, azaz ritka wave

"There is one registered Ford Mondeo Sedan generation BD/BE/BG 2.2 TDCi Manual, 6-speed in Sweden."
Naplózva

08 Mondi 2.2TDCi M6
07 S-max 2.5T M6
08 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/480Nm
05 Audi S4 Avant V8 M6
02 BMW E-46 330 cab M5
Ex: Mondi Mk3 2.0-2.2 Tdci, Galaxy 2.0 Tdci
fitti2
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157


E-mail
« Új hozzászólás #39914 Dátum: 2025.05.06 kedd, 16:38:39 »

Sziasztok!
Hátsó szárny ragasztása a csomagtérajtó tetején elengedett. Mivel tudom rögzíteni?
Köszi!

Érdesítő mindenkép kell a szélvédő ragasztó alá!
Naplózva
Gravity
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


WWW E-mail
« Új hozzászólás #39915 Dátum: 2025.07.27 vasárnap, 16:55:51 »

Sziasztok!

Pollenszűrő csere után a digit klimán nem tudtam semmit sem állítani - működött csak hiába nyomkodtam nem reagált - viszont a középső nyil villogot és valami kattogot a középső konzol mögött, ilyesmi kattagás halható leállítás után pár percel és inditás útán is.
A szerelés közben megfeszítettem a kék színű szenzort kábelét. Ez egy hőérzékelő lehet.
Minden segítséget előre is nagyon köszönök!
Naplózva

Mk4 benzin 2.0
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376


E-mail
« Új hozzászólás #39916 Dátum: 2025.08.07 csütörtök, 13:47:42 »

Sziasztok!

Letört a bal hátsó kilincs egy ráeső faágtól. Kilincset színre fújva kell rendelni? Mi a "Midnight Sky" szín kódja? Esetleg ennek a színű kilincsnek van külön Ford cikkszáma?
A segítséget előre is köszönöm.

üdv, Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83



WWW E-mail
« Új hozzászólás #39917 Dátum: 2025.08.07 csütörtök, 16:53:35 »

Sziasztok!

Letört a bal hátsó kilincs egy ráeső faágtól. Kilincset színre fújva kell rendelni? Mi a "Midnight Sky" szín kódja? Esetleg ennek a színű kilincsnek van külön Ford cikkszáma?
A segítséget előre is köszönöm.

üdv, Bonca

Szia!
Mondjuk esély van rá, de gyanítom hogy színre kell fújni.
Ha Fehérvár környékén vagy, ha kell megcsinálom.
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376


E-mail
« Új hozzászólás #39918 Dátum: 2025.08.08 péntek, 07:24:50 »

Szia!
Mondjuk esély van rá, de gyanítom hogy színre kell fújni.
Ha Fehérvár környékén vagy, ha kell megcsinálom.


Köszönöm a felajánlást. Kicsit messze van Székesfehérvár, még reménykedem egy bontottban Smiley

üdv, Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39919 Dátum: 2025.09.09 kedd, 21:37:20 »

Sziasztok!

Mk4-et szeretnék vásárolni. A kinézett kocsi rendszáma: MHF099 (WF0GXXGBBGCG03478)

Tudtok segíteni, hogy érdemes-e megvenni a kocsit?

A carVertical szerint 8 javítás volt rajta.  wow1

https://ibb.co/Ld9c9vv4
https://ibb.co/S4Gq9rZw
https://ibb.co/M5sFq1Tp
https://ibb.co/NdmSvpch
https://ibb.co/PvM8T43R
« Utoljára szerkesztve: 2025.09.09 kedd, 21:41:35 írta Ronnydown » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4970



E-mail
« Új hozzászólás #39920 Dátum: 2025.09.10 szerda, 16:06:32 »

Sziasztok!

Mk4-et szeretnék vásárolni. A kinézett kocsi rendszáma: MHF099 (WF0GXXGBBGCG03478)

Tudtok segíteni, hogy érdemes-e megvenni a kocsit?

A carVertical szerint 8 javítás volt rajta.  wow1

https://ibb.co/Ld9c9vv4
https://ibb.co/S4Gq9rZw
https://ibb.co/M5sFq1Tp
https://ibb.co/NdmSvpch
https://ibb.co/PvM8T43R


Beszélj a tulajdonossal. Kérdezd meg milyen sérülései voltak az autónak. Majd kiderül, hogy érdemes-e tőle autót venni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39921 Dátum: 2025.09.11 csütörtök, 10:27:22 »

Beszélj a tulajdonossal. Kérdezd meg milyen sérülései voltak az autónak. Majd kiderül, hogy érdemes-e tőle autót venni.


Úgy gondolom nem érdemes. Inkább kihagyom. worship
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39922 Dátum: 2025.09.17 szerda, 22:18:43 »

Meg tudjátok mondani, hogy a bal első szellőzőrostélyt hogyan tudom kiszedni a helyéről?
Sajnos a 2 lamella összekötő műanyag pöcök kiesett belőle, így nem köti össze semmi. Lehet, hogy cserélném is, csak nem tudom, hogyan lehetni kiszedni a helyéről.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1695


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #39923 Dátum: 2025.09.18 csütörtök, 15:10:27 »

Meg tudjátok mondani, hogy a bal első szellőzőrostélyt hogyan tudom kiszedni a helyéről?
Sajnos a 2 lamella összekötő műanyag pöcök kiesett belőle, így nem köti össze semmi. Lehet, hogy cserélném is, csak nem tudom, hogyan lehetni kiszedni a helyéről.
Erre gondolsz?
https://www.youtube.com/shorts/X4mCK_GvkMM
Naplózva

08 Mondi 2.2TDCi M6
07 S-max 2.5T M6
08 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/480Nm
05 Audi S4 Avant V8 M6
02 BMW E-46 330 cab M5
Ex: Mondi Mk3 2.0-2.2 Tdci, Galaxy 2.0 Tdci
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39924 Dátum: 2025.09.19 péntek, 12:12:34 »


Igen, köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39925 Dátum: 2025.09.19 péntek, 20:42:48 »


Én próbálom, de az atyaúristennek sem jön ki. Én nem is értem.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23848


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #39926 Dátum: 2025.09.19 péntek, 21:12:20 »

Én próbálom, de az atyaúristennek sem jön ki. Én nem is értem.
műszerfal és szellőző között benyúlva egy műanyag patentkiszedővel a legkönyebb
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39927 Dátum: 2025.09.23 kedd, 11:46:13 »

Abban tudnátok segíteni, hogyan tudom beállítani az ablaktörlőt? Visszamegy a helyére rendben, de egy picit (kb 5 cm-t) visszaemel.
Van rá valami trükk, hogy ezt ne csinálja?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376


E-mail
« Új hozzászólás #39928 Dátum: 2025.09.25 csütörtök, 13:50:44 »

Sziasztok!

Eladom az autómat váltás miatt. Szeretnék segítséget kérni az árral kapcsolatban. Előre is köszönöm.
http://mondeo.hu/index.php?topic=30812.0

üdv, Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2025.09.25 csütörtök, 18:50:52 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
steve78
Haladó
**
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 402



« Új hozzászólás #39929 Dátum: 2025.09.28 vasárnap, 22:52:08 »

Sziasztok!

Eladom az autómat váltás miatt. Szeretnék segítséget kérni az árral kapcsolatban. Előre is köszönöm.
http://mondeo.hu/index.php?topic=30812.0

üdv, Bonca

Szia!

Úgy látom, hogy Te már kigondoltad azt az árat, amiért megválnál az autótól. Mit vársz Tőlünk?  Huh?
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376


E-mail
« Új hozzászólás #39930 Dátum: 2025.09.29 hétfő, 07:43:29 »

Szia!

Úgy látom, hogy Te már kigondoltad azt az árat, amiért megválnál az autótól. Mit vársz Tőlünk?  Huh?

A használtautó piacon nagyot szórnak az árak. Nem állt össze, miért. Eltapsolni nem szeretném, de túlárazni sem. Egy hét alatt egy érdeklődő volt. Nem tudom, hogy a km sok, az ár túl alacsony, és félnek tőle. Ezért kérek véleményt, hogy mi lenne most a jó ár.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2025.09.29 hétfő, 08:47:32 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37309


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #39931 Dátum: 2025.09.29 hétfő, 09:15:30 »

A használtautó piacon nagyot szórnak az árak. Nem állt össze, miért. Eltapsolni nem szeretném, de túlárazni sem. Egy hét alatt egy érdeklődő volt. Nem tudom, hogy a km sok, az ár túl alacsony, és félnek tőle. Ezért kérek véleményt, hogy mi lenne most a jó ár.

Bonca

Ha viszonylag gyorsan el akarod adni, heti 50e Ft-al csökkentsd az árat még el nem megy.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2025
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26711


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #39932 Dátum: 2025.09.29 hétfő, 11:58:39 »

A használtautó piacon nagyot szórnak az árak. Nem állt össze, miért. Eltapsolni nem szeretném, de túlárazni sem. Egy hét alatt egy érdeklődő volt. Nem tudom, hogy a km sok, az ár túl alacsony, és félnek tőle. Ezért kérek véleményt, hogy mi lenne most a jó ár.

Bonca
Ne haragudj, de ha már így kérdezed.
3 fotóval hirdetetd az autót, olyan képekkel, amiket ilyen kirohanva csinálhattál, az autó le sincs mosva, belső kép egy sincs…
Nekem ez súrolj az igénytelenség határát, ki is húznám a megnézendő autók listájáról.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 194

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #39933 Dátum: 2025.10.06 hétfő, 10:36:57 »

Szerintetek ez a hűtőrács jó lehet egy 2013-as TDCI-re? Közvetlenül a motorháztető alatt lévő hűtőrácsot keresek.

https://peppi.hu/products/ford-mondeo-mk4-07-10-hutoracs?_pos=16&_sid=c078a8e96&_ss=r
« Utoljára szerkesztve: 2025.10.06 hétfő, 10:38:53 írta Ronnydown » Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK IV, Titanium Black, Powershift, 2013.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1695


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #39934 Dátum: 2025.10.07 kedd, 13:26:54 »

Szerintetek ez a hűtőrács jó lehet egy 2013-as TDCI-re? Közvetlenül a motorháztető alatt lévő hűtőrácsot keresek.

https://peppi.hu/products/ford-mondeo-mk4-07-10-hutoracs?_pos=16&_sid=c078a8e96&_ss=r

AI: A linkelt Peppi.hu termék egy Ford Mondeo MK4 2007–2010 közötti modellhez való hűtőrács. Mivel a te autód egy 2013-as TDCi, az már a facelift utáni változat, amelyet 2010 közepétől gyártottak, a facelift során a hűtőrács formája és rögzítése is módosult  szomoru1
Naplózva

08 Mondi 2.2TDCi M6
07 S-max 2.5T M6
08 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/480Nm
05 Audi S4 Avant V8 M6
02 BMW E-46 330 cab M5
Ex: Mondi Mk3 2.0-2.2 Tdci, Galaxy 2.0 Tdci
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39935 Dátum: 2025.11.08 szombat, 08:41:11 »

Sziasztok!
2008-as, MK4 2.2 TDCi-t, (előzőt) 300E+km-rel szabad venni.
Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26711


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #39936 Dátum: 2025.11.08 szombat, 18:11:20 »

Sziasztok!
2008-as, MK4 2.2 TDCi-t, (előzőt) 300E+km-rel szabad venni.

Inkább a 2.0 teci-t, de simán, ha gondozva volt.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2817



E-mail
« Új hozzászólás #39937 Dátum: 2025.11.08 szombat, 19:47:51 »

Nem kérdés, hanem kijelentés volt  nyes
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39938 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 08:41:54 »

Nem kérdés, hanem kijelentés volt  nyes

Látom, figyelsz.  vigyor3
(pedig az aláírásomban is utalok  Wink )
« Utoljára szerkesztve: 2025.11.09 vasárnap, 09:10:51 írta SzJani » Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48616



« Új hozzászólás #39939 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 10:50:15 »

Látom, figyelsz.  vigyor3
(pedig az aláírásomban is utalok  Wink )
hogyhogy ilyen öregecske dízelt választottál?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39940 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:01:47 »

hogyhogy ilyen öregecske dízelt választottál?

Kerestem most backup kocsit, plusz olyat, amivel tudnak a Lányaim gyakorolni vezetni (kéziváltóst kerestem így alapvetően). Megnéztem jó pár nem Fordot is, de erre a célra a 1,5-2(-3)M árkategóriában eléggé problémás, de legfőképpen ismeretlen múltú minden. Főleg a prémiumok. Állnak szépen sorban, s arra várnak, hogy (jó esetben) a következő tulaj a vételár 2-3 szorosát egy pár éves terv keretében ráköltse. (sok esetben úgy, hogy akkor sem lesz az autó jó, lsd pl TFSi motorok...) Ott engedtem el a dolgokat, amikor a közvetlen befecskendezéses motorok dióhéjas tisztításról már úgy írtak, mint ha már nem is a szent grál lenne, hanem mint vmi rendszeres-kötelező, mindenki által tudott és elfogadott dolog.
Néztem még Mondeóból MK4.5 1.6EcoBoost-ot meg MK5 1.5EB-ot, de nem dúlt a láv' egyiknél sem. A fókák meg ok, hogy jók és golyóállóak ebben a kategóriában, de kb Mondeo árban vannak, ha néha nem drágább a jóval kevésbé felszereltebb, csak azért mert egyhatszívóbenzin-kéziváltóval....
Aztán eszembe jutott, hogy...
Ami MK4 Mondeót vettem még anno nullkilóméteresen 2008-ban, azt ugye eladtam 2015-ben 223E km-rel. Akkor kb patika állapotban adtam át a tulajnak.
Innen jött az ötlet, hogy utána járok. Néztem a JSZP-n, ott ok volt vele minden. Aztán felhívtam a srácot, hogy ami Mondeot eladtam neki, az ugyan merre van. Mondta, hogy nála van még, 305E km van benne, s próbálta már eladni kétszer (2 és 1 éve), de egy hívása sem volt rá. Most meg vszínű nincs fent a hirdetés, mert lejárhatott. Ez volt 1 hete. Most pedig itt áll az autó, szépen lemosva a garázsban. Cheesy
Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39941 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:02:56 »

(amúgy kerestem még a 94-ben ötöslottónyeretlenszelvénytárgynyereménysorsolásonanyukámékáltalnyert, de falusicsórókként 2 hetesen, 500km-rel eladott Toyota Corolla 1.4 XLi szedánunkat -> elbontva,
szintén kerestem a toyota árából rögtön vett 94-es piros kocka 21043 kombinkat, amit 2005ben 36E km-rel, patika állapotban adtunk el... -> elbontva)

Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39942 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:03:13 »

Amikor először beszéltem 1 hete a Mondeo előző tulajával, azt mondta, hogy örül a kocsinak, mert a 10 év alatt nem kellett költeni rá. Ez miatt kicsit morogtam, de 2 napja pénteken egy kupac számlát mutatott, hogy ezek a szervizszámlák, amiket kapott... Szóval a 10 év alatt azért folyamatosan foglalkozott vele, ha vmi kínja volt a kocsinak, vitte szervizbe azonnal. Ő annak örült, hogy ezeken a kötelezőkön kívül nem volt komolyabb baj.
Legtöbbször akksi problémája volt: keveset járt vele, s lemerült folyamatosan.
Amikor mondta, hogy 2 baja van alapvetően az autónak, az egyik, hogy nem megy a hátsó ablakmosó, a másik meg, hogy az általam a sofőrlábtérbe anno beszerelt kék lábtérvilágítás ledpanelt lerúgta (amit én - most visszakerestem a fotók között - 2009.01.22-én vettem a homasitában akkor kb 1000Ft-ért); na ekkor éreztem, hogy jó helyen kapirgászok.
Amikor nézegettem a kocsit 2 napja, több, mint félig volt a tank Cheesy (ebben az árkategóriában ez is érték... Cheesy )
Szóval 10 év, 82E km szünet után két napja, a novemberi minitali előtt egy órával visszavettem az autót. Cheesy
9 nap múlva lesz 17 éves és 305E km van benne.
A pénteki minire már ezzel gurultam oda. S tegnap is ezzel kocsikázgattam itt fel-alá. Jó érzés, van nosztalgia is bőven.

Ezt az autót érzelmialapon-impulzusvásároltam meg (így kötőjellel egybe). Anno a Lányaimat ezzel hoztam haza, amikor megszülettek, később ebben játszottak sokat, cibálták a pöttöm kezükkel a váltót, s mondogatták piciként, hogy majd ha nagyok lesznek, ők is vezetni fogják Cheesy Most el jött ez az idő is. Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2025.11.09 vasárnap, 13:16:55 írta SzJani » Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39943 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:03:50 »

A visszavett Mondeo állapota 17 évesen, 305E km-nél.

Külső:
Az autót ugye bevonattam öngyógyulós karosszériavédő fóliával még 1 napos korában anno. A fólia pár helyen sérült, de a fényezés ok alatta. Az autó nálam is garázsos volt és az elmúlt 10 évben is vagy az otthoni garázsában állt a srácnak, vagy az irodaiban, így a 10 év napsütése nem ette meg a kasztnifóliát. A fóliákhoz nem nyúlok addig biztosan, amíg vezetnitanulás-apátólMonditelkérés lesz.
Van 2 kisebb ajtórányitás a bódén. Egyelőre hagyom, "védősérülés" Wink .
Az utólagos szemöldökből a bal oldalit letörte egy felrepülő doboz, én tegnap leszedtem a maradékot, meg a jobb szemöldököt is.  Mindkét fényszóró karcmentes a fólia alatt, így kap most új lámpafóliákat.
A rádió antenna letört, a talpa repedezett, vszínű itt (is) ázik be (tegnap tapasztaltam), majd cserélem. Gyárit keresek, nem heroin árban
A napfénytető vízlevezető csövei mindkettő első eldugulva, szóval esőben kanyarodáskor csepeg a víz a sminktükörből. Majd tisztítom a kasztni becsatlakozásnál (hülye ford egy egyirányú szelepet rakott oda, az dugul el, + megtörik a cső az A oszlopok műszerfal feletti részénél).
Motorháztető belső burkolat szakadt, keresek jó állapotút.
A hátsó ablakmosó nem megy, nem foglalkoztak már vele, mert gazdasági totálkár lenne. Én majd azért megnézem.
A csomagtérajtó teleszkópok gatyák. Cseréljük most.
Hátsó Ford jel: ha húzom le a kasztni fóliát róla, jön le a minta is. Ha jól tudom Fordék adnak újat még, majd rákérdezek.
A bódé alul rendben, a hátsó lengőkaroknál van felületi rozsda, majd megsimogatjuk picit.
A 18as nyári 5Y felni szélei kaptak azért padkákat, bp-i városi autó volt. Nem gond, gyakorolni pont jó lesz már így. A téli 16os gyári sokkülős felnik kb újak.. Gyári szép Ford felnikupak érdekel 8db.
A nyári gumik keveset futott, jó állapotúak, a téli 2éves Hankook-ok kb újak.
Keréknyomás szenzor TPMS-ek beszhartak, egy sincs már benne. Most nem is érdekel.
Kulcshéjak kopottak. Kár, hogy nem találok olcsón-szépgyárit (gombok körüli krómkeretest, hátulfordlogóst). Rendeltem most sima feketét.

Belső:
Az utastér alapvetően rendben van. Meglepődtem, hogy a bőr-alcantara ülések milyen jó állapotban vannak. Volt kezelve amúgy az előző tulajnál is, meghálálta.
Amivel foglalkozni kell:
Nemrég elvitte még az előző tulaj egy fullos tisztításra, s okosék elkezdték gőzzel a tetőkárpitot pucolni... a 17 éves autóban... Szerencsére hátul kezdtek, s azonnal elengedett, így csak a középső lámpáig lett baldachinos az autó... Majd javíttatom.
BE ülés magasságállítás nem működik, jobb esetben a spiáter fogaskerék. Rossz esetben majd megnézzük a többi dolgot is.
BE ülés néha nyiszorog. Létezik vmi perselyszett ehhez?
Váltógomb elkopva. Váltószoknya csak egy helyen szakadt pár cm hosszban. A gyári gomb-szoknya az autó 2 nappal ezelőtti vételárának a picivel több, mint 1/3-a Cheesy , így utángyártottat rendeltem most. Gyári gomb, nemrommákopott 123456R érdekel, meg szoknya is, de az autó árához-értékéhez mérten.
A kormány nincs kopva, csak kifényesedve. Sztem majd bőröztetem, a korabeli Titánium-S kormányának részben perforált mintájára, de szürke cérnával és picit pufibbra.
(ESP-)Parkolóradar gombja kopott, keresek szép állapotút.
Klímavezérlőnél a belső levegő keringtetés gombja és a jobb tekerő (AC be-ki) gombja kopott; keresek szép állapotú vezérlőt. Matrica nem játszik.
Bal oldali ülésfűtés-szellőztetés gomb kopott, keresek szép állapotút.
Könyöktámasz kirepedezett. Vagy jó állapotút keresek, vagy majd bőröztetem.
Utólagos szövetszőnyegek: még az van benne, amit én gyártattam anno, szét van taposva, ki van keményedve. Kap majd újakat.
A csomagtartóban zörgött valami; aztán fél nap után rájöttem, hogy benne hagytam az ágdarálót, amit a haverom szombat délelőtt adott vissza. Annyira örültem az autónak a tegnapi kocsikázás közben, hogy el is felejtettem. Kivettem az ágdarálót, most ok minden arrafelé. Cheesy

Motor:
A motor szépen jár, kivéve az alapjárati hortyogást, amit a beragadt generátor szabadonfutó okoz. Ez miatt látszik a hosszbordásszíj alapjárati remegése is, ami pici gázra kisimul. A szabadonfutót lehet kapni külön (kb30E).
Vezérlést még én cseréltem 13'-ban 160E-nél. Most cserélem majd megint én. Ezzel kezdek.
A vízhőfok nehezen mozdul fel, a motortér jó meleg leállás után: ez termosztát lesz. Bár úgy tudom, cserélték már.
A többi rész: turbó, DPF, stb, ok, pár éve lettek az izzítógyertyák cserélve. Turbócső nálam is cserés volt már, meg a srácnál is. Veszek majd egy tizes csomagot, s el leszek vele jó pár évig. Csukott szemmel tudom cserélni (tesóméknak is MK4 2.2TDCi volt egy darabig)
Leállításnál pici remegés van, de kinyomott kuplunggal is, szóval a bakok már beültek 17 év alatt, cserélem.
Kipufogó: emlékszem rá, már 2008ban az átadóban rozsdás volt... Ha majd lyukad, javítjuk rozsdamentesre.
A csomagtartóban volt egy fél flakon motorolaj (ez még ok), meg egy fél flakon hűtőfolyadék (ez nem annyira ok). Remélem a termosztát miatt nem lett jóval korábban (az előző tulajnál történt termosztát csere előtt) még hengerfejes, majd figyelgetem; ha az lett, javítjuk.

Hajtáslánc:
A kuplunghoz nem nyúltak még, s már nekem is taknyolt tizenéve a hátsó főtengely szimmering. Ha valaha lesz kéttömegű-kuplung csere, majd cseréljük.
A kéttömegű nem ad hangot, a kuplung jó helyen fog. Ezekhez addig nem fogok nyúlni, amíg: 1: a Lányok nem tanultak meg kézi váltóval vezetni, 2: szét nem hullik. Mondjuk az első 223E km 7 év alatt úgy ment bele, hogy reggel Tatán felkapcsoltam 6.-ig, Budaörsön meg vissza, délután fordítva. Vszínű ezért bírja még.
Féltengelyek, csapágyak, stb ok.

Futómű, fék:
Pár éve kapott új lengéscsillapítókat. 130nál is nyíl egyenesen megy, ezzel sztem teendő nincs. A fékek gatyák, kopó alkatrész, kap mindenből most újat.

Elektromosság:
A xenon úgy világít, mint ha w5w izzók lennének a lencsék mögött, kap nemsokára új Osram D1S Xenarc Night Breaker-eket. A lencséket is megtisztítom majd.
A BE ablak néha elfelejtette az egygombos felhúzást. Újra tanítottam. Egy ideje jó. Talán komfort modul, talán vezeték, majd figyelem.
A csomagtartó ajtó egyszer jelezte zárt állapotban, hogy nyitva van, de azt néztem, hogy rázártam az ajtót a téli kerekekre, vszínű feszült, s ezért volt.
Az előző tulaj elmondása szerint követőradar nagy ritkán hibát jelez. Gondolom a fűtőpanelje lehet.

« Utoljára szerkesztve: 2025.11.10 hétfő, 11:50:19 írta SzJani » Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39944 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:08:07 »

Eddigi fejlesztések beruházások:
- Vettem bele téli ablakmosót. Mert folyamatosan sípolt miatta. Szerencsére találtam az 5 literesek mellett 2 literest is: 2E.
- Lemostam. Kézzel. Én. A mosó díja: 2E. A hétvégi óradíjam kb... legyen mondjuk 40-80E... Cheesy (Ez az autó árának a kb 10%-a, tehát innen nézve vagy a kocsit nem érte meg megvenni, vagy lemosni nem érte meg  eplus2 )
S azt hittem, hogy itt megállunk, de
- Vettem még 2db CR2032-es gombelemet a keyless távirányítókba. Ez miatt is sípolt. 2E-et terveztem rá, de 2850!!! Ft lett. Viszont 4 darabos csomag!!!  eplus2  2funny
- Plusz vettem még egy illatosítót is. New Car. 999Ft. Szerencsére mással együtt vettem, így a 999-re nem kértek el ezret kp-ban... Plusz rafkós vagyok, mert mindig kártyával fizetek!  vigyor3
- Kiráztam az első szőnyegeket (de csak a két elsőt, hogy ne kelljen az óradíjammal komolyabban kalkulálni, így) ez ingyé' vót'.
Figyelnem kell nagyon, mert ez öreg és olcsó autó, nem költhetek rá már bármennyit csak úgy, mint régen... Cheesy Cheesy Cheesy
Akartam tegnap még rá venni egy 6890Ft-os vármegyei matricát, de várok ezzel a jövő hétig, amíg a szerelőm is átnézi és azt nem mondja, hogy ezt az autót egy legalább közepesen jó ötlet volt visszavenni. Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2025.11.09 vasárnap, 14:53:23 írta SzJani » Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39945 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:09:23 »

Amivel most kezdek:
vezérléscsere vízpumpával, generátor szabadonfutó, hosszbordásszíj szett görgőkkel, termosztát (ház is?), olaj-szűrők csere motortartó bakok és nyomatéktámasz csere. Csomagtérajtó teleszkópok.

Közben keresem/keresek:
- a fent felsoroltak megoldásait, ha tudtok segíteni (alkatrész, kontakt, stb) megköszönöm. ;-)
- olyan megoldást a gyári Sony rádióhoz, amivel tudok BT streaminget (ami esetleg közben működik a kormányról vezérlés is). (én csak sima BlueTooth-VoiceControl modult tudtam még anno belerendelni, ami nem tud streaminget)

Távlati terv:
addig tartom majd, ameddig csak lehet. Az első OT-s MK4 lesz. Cheesy Aztán lehet, hogy a LIC-es rendszám érzelmi része miatt csak szépen tartom majd.

Fotók

https://1drv.ms/f/c/ce84397d377252a9/Eu7hYFsbZVVMuX0DhGrCWGIBPM_WOXu8cfE4Um7JsQ7hOg?e=LaxogB
Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39946 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:14:39 »

A régi szép idők, amikor ennyiket írogattam... Annyi a különbség, hogy most már szemüveggel sem látom jól a szmájlikat...  2funny
S az autó még mindig ugyanaz  angel
Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26711


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #39947 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:36:27 »

Amivel most kezdek:
vezérléscsere vízpumpával, generátor szabadonfutó, hosszbordásszíj szett görgőkkel, termosztát (ház is?), olaj-szűrők csere motortartó bakok és nyomatéktámasz csere. Csomagtérajtó teleszkópok.

Közben keresem/keresek:
- a fent felsoroltak megoldásait, ha tudtok segíteni (alkatrész, kontakt, stb) megköszönöm. ;-)
- olyan megoldást a gyári Sony rádióhoz, amivel tudok BT streaminget (ami esetleg közben működik a kormányról vezérlés is). (én csak sima BlueTooth-VoiceControl modult tudtam még anno belerendelni, ami nem tud streaminget)

Távlati terv:
addig tartom majd, ameddig csak lehet. Az első OT-s MK4 lesz. Cheesy Aztán lehet, hogy a LIC-es rendszám érzelmi része miatt csak szépen tartom majd.

Fotók

https://1drv.ms/f/c/ce84397d377252a9/Eu7hYFsbZVVMuX0DhGrCWGIBPM_WOXu8cfE4Um7JsQ7hOg?e=LaxogB


Majd írok hosszabban. Ha te leszel az alkatrészbeszerző, akkor segítek, de az allegro.hu-n nézz körbe.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6347



« Új hozzászólás #39948 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 13:56:37 »

Majd írok hosszabban. Ha te leszel az alkatrészbeszerző, akkor segítek, de az allegro.hu-n nézz körbe.


Thx.  poigneemain

Hajrá Kinetic Design felújítók  Wink
Naplózva

re-ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48616



« Új hozzászólás #39949 Dátum: 2025.11.09 vasárnap, 14:38:16 »

A visszavett Mondeo állapota 17 évesen, 305E km-nél.

Külső:
Az autót ugye bevonattam öngyógyulós karosszériavédő fóliával még 1 napos korában anno. A fólia pár helyen sérült, de a fényezés ok alatta. Az autó nálam is garázsos volt és az elmúlt 10 évben is vagy az otthoni garázsában állt a srácnak, vagy az irodaiban, így a 10 év napsütése nem ette meg a kasztnifóliát. A fóliákhoz nem nyúlok addig biztosan, amíg vezetnitanulás-apátólMonditelkérés lesz.
Van 2 kisebb ajtórányitás a bódén. Egyelőre hagyom, "védősérülés" Wink .
Az utólagos szemöldökből a bal oldalit letörte egy felrepülő doboz, én tegnap leszedtem a maradékot, meg a jobb szemöldököt is.  Mindkét fényszóró karcmentes a fólia alatt, így kap most új lámpafóliákat.
A rádió antenna letört, a talpa repedezett, vszínű itt (is) ázik be (tegnap tapasztaltam), majd cserélem. Gyárit keresek, nem heroin árban
A napfénytető vízlevezető csövei mindkettő első eldugulva, szóval esőben kanyarodáskor csepeg a víz a sminktükörből. Majd tisztítom a kasztni becsatlakozásnál (hülye ford egy egyirányú szelepet rakott oda, az dugul el, + megtörik a cső az A oszlopok műszerfal feletti részénél).
Motorháztető belső burkolat szakadt, keresek jó állapotút.
A hátsó ablakmosó nem megy, nem foglalkoztak már vele, mert gazdasági totálkár lenne. Én majd azért megnézem.
A csomagtérajtó teleszkópok gatyák. Cseréljük most.
Hátsó Ford jel: ha húzom le a kasztni fóliát róla, jön le a minta is. Ha jól tudom Fordék adnak újat még, majd rákérdezek.
A bódé alul rendben, a hátsó lengőkaroknál van felületi rozsda, majd megsimogatjuk picit.
A 18as nyári 5Y felni szélei kaptak azért padkákat, bp-i városi autó volt. Nem gond, gyakorolni pont jó lesz már így. A téli 16os gyári sokkülős felnik kb újak.. Gyári szép Ford felnikupak érdekel 8db.
A nyári gumik keveset futott, jó állapotúak, a téli 2éves Hankook-ok kb újak.
Keréknyomás szenzor TPMS-ek beszhartak, egy sincs már benne. Most nem is érdekel.
Kulcshéjak kopottak. Kár, hogy nem találok olcsón-szépgyárit (gombok körüli krómkeretest, hátulfordlogóst). Rendeltem most sima feketét.

Belső:
Az utastér alapvetően rendben van. Meglepődtem, hogy a bőr-alcantara ülések milyen jó állapotban vannak. Volt kezelve amúgy az előző tulajnál is, meghálálta.
Amivel foglalkozni kell:
Nemrég elvitte még az előző tulaj egy fullos tisztításra, s okosék elkezdték gőzzel a tetőkárpitot pucolni... a 17 éves autóban... Szerencsére hátul kezdtek, s azonnal elengedett, így csak a középső lámpáig lett baldachinos az autó... Majd javíttatom.
BE ülés magasságállítás nem működik, jobb esetben a spiáter fogaskerék. Rossz esetben majd megnézzük a többi dolgot is.
BE ülés néha nyiszorog. Létezik vmi perselyszett ehhez?
Váltógomb elkopva. Váltószoknya csak egy helyen szakadt pár cm hosszban. A gyári gomb-szoknya az autó 2 nappal ezelőtti vételárának az 1/7-e Cheesy , így utángyártottat rendeltem most. Gyári gomb, nemrommákopott 123456R érdekel, meg szoknya is, de az autó árához-értékéhez mérten.
A kormány nincs kopva, csak kifényesedve. Sztem majd bőröztetem, a korabeli Titánium-S kormányának részben perforált mintájára, de szürke cérnával és picit pufibbra.
(ESP-)Parkolóradar gombja kopott, keresek szép állapotút.
Klímavezérlőnél a belső levegő keringtetés gombja és a jobb tekerő (AC be-ki) gombja kopott; keresek szép állapotú vezérlőt. Matrica nem játszik.
Bal oldali ülésfűtés-szellőztetés gomb kopott, keresek szép állapotút.
Könyöktámasz kirepedezett. Vagy jó állapotút keresek, vagy majd bőröztetem.
Utólagos szövetszőnyegek: még az van benne, amit én gyártattam anno, szét van taposva, ki van keményedve. Kap majd újakat.
A csomagtartóban zörgött valami; aztán fél nap után rájöttem, hogy benne hagytam az ágdarálót, amit a haverom szombat délelőtt adott vissza. Annyira örültem az autónak a tegnapi kocsikázás közben, hogy el is felejtettem. Kivettem az ágdarálót, most ok minden arrafelé. Cheesy

Motor:
A motor szépen jár, kivéve az alapjárati hortyogást, amit a beragadt generátor szabadonfutó okoz. Ez miatt látszik a hosszbordásszíj alapjárati remegése is, ami pici gázra kisimul. A szabadonfutót lehet kapni külön (kb30E).
Vezérlést még én cseréltem 13'-ban 160E-nél. Most cserélem majd megint én. Ezzel kezdek.
A vízhőfok nehezen mozdul fel, a motor jó meleg leállás után: ez termosztát lesz.
A többi rész: turbó, DPF, stb, ok, pár éve lettek az izzítógyertyák cserélve. Turbócső nálam is cserés volt már, meg a srácnál is. Veszek majd egy tizes csomagot, s el leszek vele jó pár évig. Csukott szemmel tudom cserélni (tesóméknak is MK4 2.2TDCi volt egy darabig)
Leállításnál pici remegés van, de kinyomott kuplunggal is, szóval a bakok már beültek 17 év alatt, cserélem.
Kipufogó: emlékszem rá, már 2008ban az átadóban rozsdás volt... Ha majd lyukad, javítjuk rozsdamentesre.
A csomagtartóban volt egy fél flakon motorolaj (ez még ok), meg egy fél flakon hűtőfolyadék (ez nem annyira ok). Remélem a termosztát miatt nem lett még hengerfejes, majd figyelgetem; ha az lett, javítjuk.

Hajtáslánc:
A kuplunghoz nem nyúltak még, s már nekem is taknyolt tizenéve a hátsó főtengely szimmering. Ha valaha lesz kéttömegű-kuplung csere, majd cseréljük.
A kéttömegű nem ad hangot, a kuplung jó helyen fog. Ezekhez addig nem fogok nyúlni, amíg: 1: a Lányok nem tanultak meg kézi váltóval vezetni, 2: szét nem hullik. Mondjuk az első 223E km 7 év alatt úgy ment bele, hogy reggel Tatán felkapcsoltam 6.-ig, Budaörsön meg vissza, délután fordítva. Vszínű ezért bírja még.
Féltengelyek, csapágyak, stb ok.

Futómű, fék:
Pár éve kapott új lengéscsillapítókat. 130nál is nyíl egyenesen megy, ezzel sztem teendő nincs. A fékek gatyák, kopó alkatrész, kap mindenből most újat.

Elektromosság:
A xenon úgy világít, mint ha w5w izzók lennének a lencsék mögött, kap nemsokára új Osram D1S Xenarc Night Breaker-eket. A lencséket is megtisztítom majd.
A BE ablak néha elfelejtette az egygombos felhúzást. Újra tanítottam. Egy ideje jó. Talán komfort modul, talán vezeték, majd figyelem.
A csomagtartó ajtó egyszer jelezte zárt állapotban, hogy nyitva van, de azt néztem, hogy rázártam az ajtót a téli kerekekre, vszínű feszült, s ezért volt.
Az előző tulaj elmondása szerint követőradar nagy ritkán hibát jelez. Gondolom a fűtőpanelje lehet.


*** sokat írzs mint mindig.... nyes
TPMS nem megy tönkre.Lemerült az akku.Kis affinitással cserélhető,hivatalosan nem.7évig bírja papírforma szeint.
De veszel 6200ft ért kínai oldalakon 4db ot és ettől is boldog leszel a spórolással. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 792 793 794 795 796 797 798 [799] 800   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.