Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:26:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 186 187 188 189 190 191 192 [193] 194 195 196 197 198 199 200 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11980922 alkalommal)
0 Felhasználó és 147 vendég van a témában
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #9600 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 17:55:32 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy WIX autószűrőket használt már valaki közületek? Vélemény, mit hallani róla?
Gyártó honlapján csupa jót írnak:)

Gyári beszállítóként is elismert márka. Fordnál is, bár lehet hogy a korábban gyártott olcsóbb kategóriás Ford-okhoz szállít gyári alkatrészként. Passz..

Köszönöm
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9601 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 18:58:51 »

Azért vagy most nehéz helyzetben, mert mint Te is írod rengeteg dolog van a fejedben. Azt javaslom, hogy ne kapkodd el a döntésed.
Most őszinte leszek Hozzád (de csak a Te érdekedben), ígérem csak röviden halljakendezek: Nálad most az a „probléma” egy kicsit, hogy volt egy négykarikásod, amivel beszhoptad, vszínűleg rendesen, a fajlagos km költséged az egekben lehetett. Gondolom vmi 2004 körüli 2.5V6 TDI kombi lehetett (csak statisztikailag tippelem). Egy régebbi sor5 2.5TDI vel nem szívtál volna ennyit, de most már úgy is mindegy. S most fhosol a dízelektől. (eddig tartott a kapálás Wink )
Pedig sztem pont a Ford-nál, s pont az MK4-nél nem kell. Fordék nem csak a németeknek gyártanak autót, német utakra, olyan megfontolásból, hogy elég pár alkatrész esetén a minőségbiztosítási rendszert olyan szinten tartani, hogy 150Ekm-nél inkább vegyél egy újat megint.

Szóval a 2.0 benzin jó választásnak tűnhet, de ne ringasd magad abba, hogy ennek nem lehet bármi baja, de lehet (ha csak a motort nézzük az MK4 dízel annyira megbízható sztem, hogy ugyanannyi odafigyelés mellett, a benzinesnél ugyanannyi a vszínűsége egy hibának, mint a dízelnél). S a 2.0 benzinnel az lesz a baj, hogy a 2.5TDI ereje(nyomatéka) után ez igencsak harmatos lesz ebben a kasztniban Neked (sajnos ilyen szempontból downgradelsz  szomoru1), s egy pár hónap után lehet megbánnád, hogy nem egy dízelbe ültél megint… Sajna a dízelérzés után ez olyan lenne, mint ha eddig a tisztavizű medence után most egy medencényi kenőolajban úszkálnál. S ráadásul nem is fog Neked még kevesebbet enni sem, mert azért nyomogatni fogod neki annyira, hogy menjen úgy, mint az eddigi, így pedig mindig picit többet fogsz fogyasztani(ugyanez a baj az 1.6os Mondikkal is, hogy szegénynek nyomják, hogy menjen, s az is be tudja verni a 10et). Ha egy 1.6i-1.8i irányából jönnél, akkor kifejezetten erősnek tűnne majd, de így más az irány. Illetve még kevés futásteljesítménynél is ha a tankolás most több lesz 30-40-50%-kal, szívni fogod a fogad… Úgy meg főleg, hogy nem is megy az autó.
Ha már mindenáron benzin, a 2.5T egyébként sztem egy jó motor, nincs kihegyezve, kellően erős. S hidd el, hogy nem lenne mindenhol száguldozás, főleg miután egy 32E-ért telenyomott tankot elpacsálnál 500km alatt (meg lehet vele csinálni  eplus2). Ha utána normálisan is tudsz vele közlekedni, akkor egy 2.0-nál nem eszik sokkal többet. (Ha nekem lenne, még kapna egy stage1 chipet is: ~265LE  Wink )

Javaslom, hogy egy 2.0TDCi-t, meg egy 2.2TDCi-t mindenképpen próbálj ki a vétel előtt (a 2.2-est azért, mert úgy sztem jobban belemész egy 2.0 dízelbe is, de lehet, hogy ez is megtetszik s elkap a gépszíj; ha bp-i vagy, vagy feljössz, én egyszer el is vihetlek egy körre Wink az M1M7 kivezetőn mutatok 1-2 tér-idő kontinuum megszakítást  angel ). (Egyébként 3.5ért van, illetve ide tudsz alkudni több 2.2-est is, s ezek Bosch rendszerűek, amikkel még az MK3-nál sem voltak problémák! A 400Nm az meg 400Nm) Még a 2.0TDCi is érzésre erősebb lesz a 2.0 benzinhez képest, s azért a dízelekkel 6.5-7 liter környékén még városban is elmászkálsz. (szemben a benzinesek városi 10+ literjével).
MK3 2.0TDCi régebben problémás volt a befecskendezés szempontjából, MK4nél beszállítót váltottak, mert ugye egyébként is pözsó motor, nincs vele gáz. 2.2TDCi is most pözsó meg ez is Bosch rendszerrel van most, semmi baj vele. (az enyém most volt 120E-es szervizen, s a szaki megdicsérte a gyakorlatilag porszáraz turbómat, mondta, hogy nem is látott még ilyet, amin 120E-nél még olajpára sincs…) Dízelnél maga a motor nehezen tud sztem meghibásodni (normál használat mellett, s ha nem volán kutakon tankoljuk), ha vmi elszállhat az sztem a kettőstömegű (de ez is jelzi már előre, hogy baj lesz, szóval nem megáll az út szélén), de csere, s utána elmegy még sok km-t. (Többiek: mondjatok árat pls egy ilyen cserére.  help) Én a dízelekre normálisan egy olyan 500Ekm-t tippelek, hogy elmennek, hajtva-chippel-anyámtyúkjával is elmehetnek ezek 300E-t simán.
Kérdés, hogy mennyi km-t mész és hol.

Ha sokat autópályázol, oda 2.5T, 2.2TDCI-t javaslok, de 2.0TDCi is bőven jó, sőt még az 1.8as dízelek is. Ha van pénzed tankolni, 2.5T-t vegyél, egy chip+BOV+szolidsportauspuff trió bele, s lesz egy jó kis sleepered, amivel ha előzöl egyet, utána a környezetedben lévők nem állnak le majd emberkedni Wink, s az utasok is mindig tudják majd, hogy harmonizál-e a tetőkárpitod színe a szőnyegével...   hehe

Ghia: még1x mondom, dobj egy mailt nekem, s átküldök mindent (árlista, katalógus, stb) 2007-2008-ra vonatkozóan, 1 hétig olvasni fogod…

Típushibák, hibák: hát ja, ezek sztem ilyen kis hülyeségek én is együtt tudok velük élni. Amikor a turbócsövem szétment, akkor is még  130km-t elmentem simán a szervizig, igaz limp módban (like a 1.4SDi ). Ha lett volna nálam ducktape, simán javítottam volna az út szélén. Még azt sem lehet mondani, hogy olyan klasszikus hibák, mint felső holtpont jeladó jellemző lenne (ha ódidízelem lenne, ez is lenne szerszámmal a csomitartóban… Wink ).

2007, korai modellek: ja van 1-2 hülyeség. Pl korai 2.0TDCi-k üzemanyagszűrője a hátsó hídnál van: a szűrőcsere + főleg a légtelenítés, ha nem vagyunk advanced userek, akkor az egy fél napos szhopóálarc felvétel. (de pl a 2.2-esé mindig a motornál volt, cserébe ennek a szűrője csak házzal együtt cserélhető, s úgy nem 5-10E hanem kb 16-20E az anyag)

Nyikorgás: ja igen, ezek csak belső műanyagok, főleg a sebváltó környéke (több eltérő anyagú, s ezért eltérő hőtágulási tényezőjű burkolat-keret-stb van egymásba építve, azért, de láthatatlan helyeken történő szigszalagozással simán orvosolható). A műszerfal szerencsére nem nyikorog, az a halálom lenne (ja figyelj majd, ha olyan karórád van, ami rezgésre hajlamos, akkor az rezeghet (én már párszor majdnem beugrottam Smiley ) Jöhet ciripelés a csomagtartóból is, de az nálam pl a Fordos táskámnak a zipzárja volt  wave

Xenon: pont ezzel nem leszel félszemű, a halogének égnek ki 2-3 havonta, de előtétellenállással, egyebekkel az is orvosolható (casco-t viszont köss, mert egy xenonlámpa nem okosba félmisi->ha gáz van cascora tudod cserélni).

Eddig kihagytam: kerekek: nekem a 16os télin billeg az autó (a nyári után olyan, mint ha kismotorról átülnék lóra), de ez is szubjektív, mert ugye magához képest stabil, csak megszoktam, hogy a 18-as nyárival meg úgy megyek, mint a villamos.
(Többieknek: a mostani Falkenem tapadásban kb 90%-át tudja az előző 2xannyibakerülő Dunlopnak. Hangja viszont már akkor van, amikor még tapad vele a kocsi-> Tecso parkolóban simán tudok Hungaroring szabadedzés feelinget előidézni, meg tekinteteket vonzani. (csak akkor szoktam, ha helyet akarok csinálni a csomitartóban a vásárlandó cuccoknak  vigyor3))

Dobj emailt az anyagokért, próbálj ki most egy 2.0 benzint, utána keress meg, hogy vigyelek el az enyémmel egy körre. Asszem így lesz jó a sorrend (így talán lemondasz egyből a benzinről). Wink

(ja és ha A4 volt, akkor meg fogsz lepődni az ugyanabban a kategóriában lévő MK4 helykínálatán…)
M, mint ki?


Hallom kend Smiley semmiképpen nem tervezem elkapkodni a döntést, és igen a dologban közrejátszik (nem kicsit) hogy a dízeltől - többet között ezért is - ódzkodok. Valóban kedves csöcs volt az elmúlt 4 közös évünk. Apró de menet közbeni dolgok azok amik az életemet megkeserítik. Persze ha megy, akkor aszfalt felszed, széles mosoly. Ha 2004 körüli lenne akkor talán egy körrel jobb lenne a téma, de közel jártál... '98 A6 2.5v6TDI. De lényegében mindegy is, csereérett és várja az új helyét hamarosan.
Az elején írtam hogy mindenre nyitott vagyok, és nem vetettem el teljesen a dízel ötletet.
Természetesen amit ember tervez az elromolhat, és el is romlik (mint egy benzines) csak az nem mindegy mikor Smiley
Mint a kettős tömegű lendkerék ami valljuk be nem 2 forint. A 310NM hez képest a 185NM valóban viccnek tűnhet, pontosan ezért megyünk kipróbálni, mennyire eshet lábra, de kompromisszumokra készen vagyok.

Egyébként jókat nevettem némelyik sorod olvasva, feldobtad a délutánt az irományoddal!
Küldöm a mail-t nem túl sokára, lehet megkereslek törzsgyökeres belvárosi pösti gyerekként hamarosan.

Üdv
M ja igen... mint Mark  hehe
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9602 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 19:01:09 »

Látom 2007 év közepit néztél. Az enyém 2007 júli 31., szóval eléggé a közepe.
Felszereltségét tekintve Ghia - Executive, vagy csak simán X.
Ha bármi kérdésed felmerülne, kérdezz bátran. Akár priviben is.
Nekem még a libafos színű okádék középkonzolos van, de 1 munkanapba került és le lett fóliázva.

Lekopogom, semmi bajom az autóval, apró hülyeségeket kivéve, de ez belefér. 50 ezret tettem bele tavaly február óta, tulnyomórészt autópályán, de számomra a lassan két gyerekkel ideális választásnak bizonyult az MKIV kombi.
Szervíz igényét tekintve, a vásárlást követő minden kicserélés után idén év elején cseréltettem rajta résolajcső rendszert, (7ezer), de ez is az én hibám volt, nem róható fel az autónak, hogy behalt. Ezen kívül a 20 ezres szervíz intervallumot követem.


Eléggé bíztatónak tűnnek az előzetes utánajárások, túl körülményes és talán túlon túl óvatos lettem az évek alatt, szóval elképzelhető, hogy lesz kérdés, majd dobok pü-t ha nem ide karcolnék. Köszönet a felajánlásért. Wink
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9603 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 21:45:35 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy WIX autószűrőket használt már valaki közületek? Vélemény, mit hallani róla?
Gyártó honlapján csupa jót írnak:)

Gyári beszállítóként is elismert márka. Fordnál is, bár lehet hogy a korábban gyártott olcsóbb kategóriás Ford-okhoz szállít gyári alkatrészként. Passz..

Köszönöm
hát az mk4 sem a prémium/drága kategória eplus2 hehe

amúgy én olyanban gondolkonék, ami már bevált. mann, bosch, stb...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9604 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:46:55 »

hát az mk4 sem a prémium/drága kategória eplus2 hehe

amúgy én olyanban gondolkonék, ami már bevált. mann, bosch, stb...
Az igaz hogy nem prémium, de már nem is az olcsó kategória. Egy kicsit is felszereltebb MKIV-esnek 10 misi körül kezdődik a listaára. Szerencsés helyzetben vagy ha ez neked nem drága....
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9605 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:51:37 »

Az igaz hogy nem prémium, de már nem is az olcsó kategória. Egy kicsit is felszereltebb MKIV-esnek 10 misi körül kezdődik a listaára. Szerencsés helyzetben vagy ha ez neked nem drága....
újonnan lehet, hogy 10m, de nézd majd meg, hogy hol lesz az ára 2-3 évesen. úgy már nagyon nem lesz drága nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9606 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:53:58 »

újonnan lehet, hogy 10m, de nézd majd meg, hogy hol lesz az ára 2-3 évesen. úgy már nagyon nem lesz drága nyes
magyar 2008-as használt mk4 kategória:
http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/SPAETM2YG0GMFPI9H2SUMOIH9GRSJEQCAORZKZHFCRQJ0WI1600K5FILHMQYL9QICETYJKZ8CA8AEJOKQ2T8EOQJ6QQZZLZMPU2818PQ4EUJ76EK5Y3TYJDTTIWPGQ5F6IHD1C9I9CGJT78A04P0IPQDJQ5UTFSSM00K5QULO1DKRODCEZZOGSDZ9C6M7GURZ2HSC6QU14MKOJCP3UIA0C5C71LWR8ZWW1A4FL32CZ6QLSU90YP039OF823T9SARQDYZ0PKQ14F4LJ8H87W0JPETICTDOQPISR2YS9RY0PSEYEJF/page1

2,1-től 4,2m-ig van minden, és ebben is volt olyan, ami karcolta listaáron a 10m-t
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9607 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 22:56:41 »

2009-esek: http://www.hasznaltauto.hu/talalatilista/auto/YHUQIHKIJ5JHSHDF31AJQTS1IO69CQPFWZDED1QCPOD6ADG5KUDQHCUKYTUJM0EY6HL666DSRTRWQYZWE34OSIGACSDC6OCHSR441Y2WE78H3S5JEJ4G47F0YS33168G7YTT6K5739GWO85AKD7SPGEPL4TTM2C1M05I0GCCYKI09ZGER44TK1U2CQLHMJWS/page1

2,2-től 4,1-ig, meg van 2 kiugróan magas 4,7 és 5m.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9608 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:05:14 »

újonnan lehet, hogy 10m, de nézd majd meg, hogy hol lesz az ára 2-3 évesen. úgy már nagyon nem lesz drága nyes
És? Mindegyik autó veszít használtan az új árához képest.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9609 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:06:22 »

És? Mindegyik autó veszít használtan az új árához képest.
persze, csak nem mind1, hogy mennyit és mennyi idő alatt.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9610 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:12:02 »

persze, csak nem mind1, hogy mennyit.
Ezt bele kell kalkulálnia  történetbe. A BKV jegynél nincs értékvesztés csak infláció.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9611 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:16:11 »

Ezt bele kell kalkulálnia  történetbe. A BKV jegynél nincs értékvesztés csak infláció.
persze, nincs is ezzel gond. csak *** érzés, hogy a 10m-s mondeo 2-3 évesen ér 5m. ha prémium lenne (amit az ára lassan indokolna) akkor jobban tartaná az árát.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #9612 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:26:05 »

persze, nincs is ezzel gond. csak *** érzés, hogy a 10m-s mondeo 2-3 évesen ér 5m. ha prémium lenne (amit az ára lassan indokolna) akkor jobban tartaná az árát.
Miért lenne xar érzés? Ha az lenne senki nem venne újonnan autót.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #9613 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:36:31 »

persze, nincs is ezzel gond. csak *** érzés, hogy a 10m-s mondeo 2-3 évesen ér 5m. ha prémium lenne (amit az ára lassan indokolna) akkor jobban tartaná az árát.

Aham, csak ne felejtsük el, ha 10-ért megveszi, 2-3 év múlva 5-ért eladja, és vesz megint egy 10-es autót, akkor voltaképpen Ő 5 milláért vesz mindig új autót.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9614 Dátum: 2012.05.17 csütörtök, 23:39:38 »

Aham, csak ne felejtsük el, ha 10-ért megveszi, 2-3 év múlva 5-ért eladja, és vesz megint egy 10-es autót, akkor voltaképpen Ő 5 milláért vesz mindig új autót.
így is lehet nézni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #9615 Dátum: 2012.05.18 péntek, 11:55:14 »

Eléggé bíztatónak tűnnek az előzetes utánajárások, túl körülményes és talán túlon túl óvatos lettem az évek alatt, szóval elképzelhető, hogy lesz kérdés, majd dobok pü-t ha nem ide karcolnék. Köszönet a felajánlásért. Wink

Szia!

Küldtem PÜ-t.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9616 Dátum: 2012.05.18 péntek, 12:13:18 »

persze, nincs is ezzel gond. csak *** érzés, hogy a 10m-s mondeo 2-3 évesen ér 5m. ha prémium lenne (amit az ára lassan indokolna) akkor jobban tartaná az árát.

Ebben a kijelentésben 3 hiba van.
Első: 2-3 évesen még többet ér, mint 5. A legnagyobb számítási hiba az, hogy listaáron számolod az új árát, holott annyit senki sem ad érte.
A 10 milliós mondeo 8-9-ért vihető. Tehát, ha a 10 milliós listaárú autó 3 éves korára 5 millió lenne, akkor 17%-ok veszített az értékéből évente.
A másik: a prémium kevésbé tartja az árát. Attól prémium, hogy drága megvenni és birtokolni.
Keress egy A6-ost. Nézd meg, mennyi volt újonnan, tudd meg, azt mennyiért lehetett elhozni, és számolgass.
Ha kijön évi 25% alatt, én rögtön 2 manöken alá vetem magam.
Harmadik: egy autó nem (csak) az árától lesz prémium. Sőt, ha beleraknák a mondeóba mindazt, ami pl egy bömösben van, akkor sem lenne prémium.
Mert nincs olyan motor/váltó választék, és ami a legfontosabb: nincs presztízse.
Egy fapados bömösnek is több van, mint egy fullos mondeónak. Jobb a bömös? Nyilván nem... jóval többet kell költeni a fenntartására, jóval nagyobb az avulás/értékvesztés, és azért jobban is romlik.
Egy mondeó sokkal józanabb döntés. Sokkal kevesebbet fogsz rákölteni, nem lopják, nem szúr szemet, és így tovább.
Persze, nem lehet vele felvágni... ez igaz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #9617 Dátum: 2012.05.18 péntek, 22:01:23 »

Na én pontosan belexarok a prémium kategóriába!!! Ahol én lakom, ott minden kisebbségi fémtolvaj, adókerülő, nemdolgozó, bűnöző BMW, Audi, Porsche, Mercedes autókkal villog!  levele
Ford Mondeót, még egynél nem láttam, de ha meglátom, akkor együtt fognak lángra kapni!  eplus2
Nem baj, ha kimoderáltok, de ez nagyon bennem volt...
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9618 Dátum: 2012.05.19 szombat, 05:18:31 »

Istenem, de szép komment volt! Smiley  worship
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #9619 Dátum: 2012.05.19 szombat, 23:35:12 »

Na én pontosan belexarok a prémium kategóriába!!! Ahol én lakom, ott minden kisebbségi fémtolvaj, adókerülő, nemdolgozó, bűnöző BMW, Audi, Porsche, Mercedes autókkal villog!  levele
Ford Mondeót, még egynél nem láttam, de ha meglátom, akkor együtt fognak lángra kapni!  eplus2
Nem baj, ha kimoderáltok, de ez nagyon bennem volt...

Ámen ! Viszek benzint, meg grillhúst.  eplus2 worship
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
gyoha
Vendég
« Új hozzászólás #9620 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 01:09:42 »

Sziasztok!

Habár még mindig hibátlanul működik, eljött az ideje, hogy lecseréljem 2001-es TDDI kombi Mondeomat.
2008-2009-es kombi Mondeot vagy S-Max-ot szeretnék venni a 140 lóerős TDCI motorral.
Kacérkodok az automata váltóval, de a gyári adatokat nézve az átlagfogyasztás brutálisan megnő. Pl. a Mondeonál a városi érték 7,6 helyett 9,8, de a vegyes is 5,9 helyett 7,1 l/100km. Beszédes a CO2 kibocsátás növekedése is 156 helyett 189 g/km. Ez több mint 20%. Ha ez tényleg ennyi, akkor inkább lemondok a kényelemről.
Van valakinek tapasztalata arról, hogy az automata tényleg ilyen durván megdobja a fogyasztást?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #9621 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 04:11:01 »

Sziasztok!

Habár még mindig hibátlanul működik, eljött az ideje, hogy lecseréljem 2001-es TDDI kombi Mondeomat.
2008-2009-es kombi Mondeot vagy S-Max-ot szeretnék venni a 140 lóerős TDCI motorral.
Kacérkodok az automata váltóval, de a gyári adatokat nézve az átlagfogyasztás brutálisan megnő. Pl. a Mondeonál a városi érték 7,6 helyett 9,8, de a vegyes is 5,9 helyett 7,1 l/100km. Beszédes a CO2 kibocsátás növekedése is 156 helyett 189 g/km. Ez több mint 20%. Ha ez tényleg ennyi, akkor inkább lemondok a kényelemről.
Van valakinek tapasztalata arról, hogy az automata tényleg ilyen durván megdobja a fogyasztást?

Konkrétan nem Ford-okkal kapcsolatosan, de az 100%, akár milyen fejlett, 50 kuplungos, DSSSGREHTJ fokozatmentes, 75 sebességes, űrrakéta automata váltó is, min. 1 literrel több lesz a fogyasztás. De ez a min. 1 liter a legtöbb esetben inkább 2-3 liter. Függetlenül, hogy dízel, benzines, 1400cc-s, vagy 8000cc-s. Lévén, hogy az automata csak a reakciókra tippel és vagy eltalálja vagy nem, mert ugye nem gondolat olvasó. Továbbá neki az előírt, beprogramozott, elektronika által (is) vezérelt fordulat/sebesség/nyomatéktartományokat kell használnia. Nincs üresben gurulás, folyamatos a motorfék és csak korlátozottan tudsz beleszólni a fokozatokba is. (ami jó a motornak, mert nem szenved, de nem annyira jó a fogyasztásnak)
Viszont, mindezeket és a (sokszor túlzásba vitt) hibalehetőségeket leszámítva egy álom automatát vezetni. Családi autókba és luxus limuzinokba csak azt raknék. Megéri azt a plusz 1-2 litykót. Wink
(persze, azért hozzá tartozik, hogy azt is TUDNI kell vezetni ! kéziféket mindig használni, üresbe lámpánál nem rakni, váltásoknál lehetőleg megfelelően adni a gázt, stb, stb...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9622 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 09:20:56 »

Konkrétan nem Ford-okkal kapcsolatosan, de az 100%, akár milyen fejlett, 50 kuplungos, DSSSGREHTJ fokozatmentes, 75 sebességes, űrrakéta automata váltó is, min. 1 literrel több lesz a fogyasztás. De ez a min. 1 liter a legtöbb esetben inkább 2-3 liter. Függetlenül, hogy dízel, benzines, 1400cc-s, vagy 8000cc-s. Lévén, hogy az automata csak a reakciókra tippel és vagy eltalálja vagy nem, mert ugye nem gondolat olvasó. Továbbá neki az előírt, beprogramozott, elektronika által (is) vezérelt fordulat/sebesség/nyomatéktartományokat kell használnia. Nincs üresben gurulás, folyamatos a motorfék és csak korlátozottan tudsz beleszólni a fokozatokba is. (ami jó a motornak, mert nem szenved, de nem annyira jó a fogyasztásnak)
Viszont, mindezeket és a (sokszor túlzásba vitt) hibalehetőségeket leszámítva egy álom automatát vezetni. Családi autókba és luxus limuzinokba csak azt raknék. Megéri azt a plusz 1-2 litykót. Wink
(persze, azért hozzá tartozik, hogy azt is TUDNI kell vezetni ! kéziféket mindig használni, üresbe lámpánál nem rakni, váltásoknál lehetőleg megfelelően adni a gázt, stb, stb...)

A duplakuplungos nem több, mint 1 liter.
Az igaz, hogy a váltó nem találja ki, te mire gondoltál, viszont sokszor van olyan, hogy elfeledkezel a váltásró, és feleslegesen mész magasabb fordulaton.
Az automat ilyenkor vált egyet.
A fogyinövekedés pedig igencsak függ attól, mekkora motoron van, dízel v benzin.
Az üresben gurulásnál ne számíts fogyicsökkenésre... ott is megy a motor, és később vissza kell gyorsítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9623 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 12:52:19 »

Konkrétan nem Ford-okkal kapcsolatosan, de az 100%, akár milyen fejlett, 50 kuplungos, DSSSGREHTJ fokozatmentes, 75 sebességes, űrrakéta automata váltó is, min. 1 literrel több lesz a fogyasztás. De ez a min. 1 liter a legtöbb esetben inkább 2-3 liter. Függetlenül, hogy dízel, benzines, 1400cc-s, vagy 8000cc-s. Lévén, hogy az automata csak a reakciókra tippel és vagy eltalálja vagy nem, mert ugye nem gondolat olvasó. Továbbá neki az előírt, beprogramozott, elektronika által (is) vezérelt fordulat/sebesség/nyomatéktartományokat kell használnia. Nincs üresben gurulás, folyamatos a motorfék és csak korlátozottan tudsz beleszólni a fokozatokba is. (ami jó a motornak, mert nem szenved, de nem annyira jó a fogyasztásnak)
Viszont, mindezeket és a (sokszor túlzásba vitt) hibalehetőségeket leszámítva egy álom automatát vezetni. Családi autókba és luxus limuzinokba csak azt raknék. Megéri azt a plusz 1-2 litykót. Wink
(persze, azért hozzá tartozik, hogy azt is TUDNI kell vezetni ! kéziféket mindig használni, üresbe lámpánál nem rakni, váltásoknál lehetőleg megfelelően adni a gázt, stb, stb...)

Félig értek egyet.
Én városban (Bp.) 7.2-7.8 között közlekedek. Városon kívül, ha sok az autópálya és nem nyomom 130 fölé, akkor 5.5 körül eljár. Nem tudom mire gondoltál a kézifék és az üresberakás témánál, de pl ha nem rakod üresbe lámpánál, akkor a fogyi 1.1-1.2 l/óra, ha üresberakod, akkor 0.8. Én ha megérkezem a lámpához, ami akkor váltott pirosra, akkor üresbe rakom. Ha már egy ideje piros, akkor nem. A triptronic-kal tudom fokozatba rakni, tehát ha motorfék kell, akkor az is van, egyébként ő is kapcsolgatja vissza ha kell. Az egyetlen amit meg kell szokni, az az extrarövid 1-es fokozat.

Nekem ez a 3. autóm automata váltóval. Tény, hogy rá kell érezni/szokni a dologra, de utána a legkényelmesebb dolog a világon. A fogyi adataimat elnézve, meg nem látom azt a sok-sok liter különbséget.
Naplózva
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9624 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 19:56:44 »

Szia!

Küldtem PÜ-t.

 wave
Sikeresen abszolváltam a válaszadást!
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
peking
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #9625 Dátum: 2012.05.22 kedd, 08:36:50 »

Félig értek egyet.
Én városban (Bp.) 7.2-7.8 között közlekedek. Városon kívül, ha sok az autópálya és nem nyomom 130 fölé, akkor 5.5 körül eljár. Nem tudom mire gondoltál a kézifék és az üresberakás témánál, de pl ha nem rakod üresbe lámpánál, akkor a fogyi 1.1-1.2 l/óra, ha üresberakod, akkor 0.8. Én ha megérkezem a lámpához, ami akkor váltott pirosra, akkor üresbe rakom. Ha már egy ideje piros, akkor nem. A triptronic-kal tudom fokozatba rakni, tehát ha motorfék kell, akkor az is van, egyébként ő is kapcsolgatja vissza ha kell. Az egyetlen amit meg kell szokni, az az extrarövid 1-es fokozat.

Nekem ez a 3. autóm automata váltóval. Tény, hogy rá kell érezni/szokni a dologra, de utána a legkényelmesebb dolog a világon. A fogyi adataimat elnézve, meg nem látom azt a sok-sok liter különbséget.

Ráadásul, nem a legjobb dolog az automata váltót ki és visszapakolgatni menet közben, mert jobban kopik miatta. Menet közben D-ben hagyjuk, álló helyzetben fékkel tartjuk így minimalizálható a D-N / N-D közötti váltáskor történő kopások. N-ben lejtőn nem gurulunk, mert egyes autóban N-ben esetleg nem ad megfelelő mértékű olajnyomást a motornak.
Szóval szerintem ha hosszabb élettartamot szeretnél a váltónak, akkor azt a 3 tized litert megengeded neki. Smiley
Naplózva

Ford Mondeo MKIV Titanium-X 2.5T Duratec-ST (220PS) 2010
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #9626 Dátum: 2012.05.23 szerda, 12:09:24 »

Sziasztok

Van itt olyan kolléga, akinek már kellett porlasztót cserélni az autójában? Vagy tervezi, hogy fog.. Smiley

Köszi

Laca
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9627 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 13:25:22 »

Ráadásul, nem a legjobb dolog az automata váltót ki és visszapakolgatni menet közben, mert jobban kopik miatta. Menet közben D-ben hagyjuk, álló helyzetben fékkel tartjuk így minimalizálható a D-N / N-D közötti váltáskor történő kopások. N-ben lejtőn nem gurulunk, mert egyes autóban N-ben esetleg nem ad megfelelő mértékű olajnyomást a motornak.
Szóval szerintem ha hosszabb élettartamot szeretnél a váltónak, akkor azt a 3 tized litert megengeded neki. Smiley
Na, ma beszéltem egy automataváltó szerelő emberkével.
1. DSG váltónál mindegy, hogy kapcsolgatsz vagy sem
2. hagyományos váltónál jó ha üresbe rakod, mert:
- a bolygómű, ferodolszallag... mindegy melyik, az indító hajtást a váltóban lévő olajnyomás vezérli, feszíti rá a megfelelő tengelyre, csúszófelületre. Ezt az olajnyomást kapcsolgatjuk ki-be a N/D témával. Ha ez elkopik, akkor az autóban már kb millió km van. Nem látott ilyet kapcsolgatástól elkopni és műszakilag sem látja indokoltan ennek bármilyen kopását. Azonban, ha nem kapcsoljuk ki a lámpánál, akkor az indító fokozat, bár kisebb nyomással, de mégis csak a tengelyen/csúszófelületen van és a fékkel fogjuk az autót, hogy ne induljon el. Mivel ekkor nem tud a nyomaték a kerékre kerülni (és majd a gumin kopást eredményezni) ezért hővé alakul a bolygómű/ferodolszallag... indítóműn, amit persze az olaj hűt. vagyis kopásként jelentkezik. Azt, hogy ezt mérsékeljék, a meghajtás szabályozza azt az olajnyomást amia bolygóműt vagy ferodolszallagot... préseli a csúszófelülethez.

Vagyis ha drive-ban vagy pirosban rosszabb, mintha kikapcsolod üresbe és megtakarítasz üzemanyagot.

Lejtőn lefelé nyugodtan üresbe rakhatod, még soha nem történt semmi baj vele. Az 1983-as 735-ös BMW-nek sem volt soha ilyen baja, bár tény, hogy azt 2006-ban adtam el hibamentesen és ekkor még csak 196eKm volt benne óra szerint (pedig minden tulaját ismertem és nem volt tekergetve).

Üdv
Csaba
Naplózva
gyoha
Vendég
« Új hozzászólás #9628 Dátum: 2012.05.25 péntek, 05:36:53 »

Angel és Kotta válaszát köszönöm az automata váltós kérdésemmel kapcsolatban.

Egyébként mindenkinek figyelmébe ajánlom az Auto Magazin 2011 decemberi számának tanulmányozást, ahol többek között az általam is feltett kérdésre keresték a választ.

Itt 7 korszerű autót teszteltek kézi és automata váltóval és az az eredmény jött ki, hogy ma már nagy átlagban az automata váltós kocsik lényegében ugyanannyit fogyasztanak mint a kéziváltósok. Volt köztük hagyományos bolygóműves és különböző gyártmányú duplakupplungos is. 3 autónál az automata nyert 1-2 decivel, de a többinél sem volt nagyobb a többlet néhány decinél.

Egy hagyományos automata váltónál mindig van szlip és ennek növelnie kell a fogyasztást, de másik oldalon ott a 7-8 fokozat, ami segíti a motor optimális működést és akár csökkentheti is a fogyasztást.

A DSG-nél nincs szlip, csak nagyon gyors kapcsolás, így elmélet szerint 1 decivel sem kellene többet fogyasztania az autónak, ahogy általában nem is fogyaszt. Persze sok függ attól, hogy ki vezeti az autót.

Egy jó sofőr odafigyeléssel valószínűleg kézi váltóval jobb fogyasztást is el tud érni mint a DSG, de az emberek többségénél valószínűleg jobban végzi a dolgát az elektronika.

Az hogy ma már nincs igazán nagy különbség fogyasztásban ( pro és kontra) kézi és automata között az a gyártók fogyasztási adatai is mutatják. Nekem pont az szúrt szemet, hogy a Ford DSG korszak előtti váltóinál a gyár is azt mondja, hogy bizony az automata 20%-kal többet fogyaszt, ami ma már nagyon soknak számít.

Simán el tudom képzelni, hogy egy 6 sebességes bolygóműves váltó városban tényleg 1,5-2 literrel többet eszik, de pont ehhez kértem volna a gyakorlati megerősítést vagy cáfolatot.

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9629 Dátum: 2012.05.25 péntek, 10:22:08 »

Angel és Kotta válaszát köszönöm az automata váltós kérdésemmel kapcsolatban.

Egyébként mindenkinek figyelmébe ajánlom az Auto Magazin 2011 decemberi számának tanulmányozást, ahol többek között az általam is feltett kérdésre keresték a választ.

Itt 7 korszerű autót teszteltek kézi és automata váltóval és az az eredmény jött ki, hogy ma már nagy átlagban az automata váltós kocsik lényegében ugyanannyit fogyasztanak mint a kéziváltósok. Volt köztük hagyományos bolygóműves és különböző gyártmányú duplakupplungos is. 3 autónál az automata nyert 1-2 decivel, de a többinél sem volt nagyobb a többlet néhány decinél.

Egy hagyományos automata váltónál mindig van szlip és ennek növelnie kell a fogyasztást, de másik oldalon ott a 7-8 fokozat, ami segíti a motor optimális működést és akár csökkentheti is a fogyasztást.

A DSG-nél nincs szlip, csak nagyon gyors kapcsolás, így elmélet szerint 1 decivel sem kellene többet fogyasztania az autónak, ahogy általában nem is fogyaszt. Persze sok függ attól, hogy ki vezeti az autót.

Egy jó sofőr odafigyeléssel valószínűleg kézi váltóval jobb fogyasztást is el tud érni mint a DSG, de az emberek többségénél valószínűleg jobban végzi a dolgát az elektronika.

Az hogy ma már nincs igazán nagy különbség fogyasztásban ( pro és kontra) kézi és automata között az a gyártók fogyasztási adatai is mutatják. Nekem pont az szúrt szemet, hogy a Ford DSG korszak előtti váltóinál a gyár is azt mondja, hogy bizony az automata 20%-kal többet fogyaszt, ami ma már nagyon soknak számít.

Simán el tudom képzelni, hogy egy 6 sebességes bolygóműves váltó városban tényleg 1,5-2 literrel többet eszik, de pont ehhez kértem volna a gyakorlati megerősítést vagy cáfolatot.


Szia,

bár régen töltöttem fel adatot az üzemanyag számolóba, de 7.2-7.5 között jártam az elmúlt hónapban, budapesten.
Naplózva
szabolc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #9630 Dátum: 2012.05.25 péntek, 10:42:50 »

Szia,

bár régen töltöttem fel adatot az üzemanyag számolóba, de 7.2-7.5 között jártam az elmúlt hónapban, budapesten.

Szia!

Nekem azért ennél többet (8 - 8.5 liter között) fogyaszt Budapesten, de kétségtelen, hogy ha végre kijutok a dugóból, odalépek neki. Mondjuk itt a városban is nagyon sokat számít, milyen utakon jár valaki. Én a reggeli és délutáni csúcsban járok be-ki a belvárosba/ból (6,5 km egy út, télen éppen bemelegszik, mire megállok...), szóval azt hiszem az én fogyasztásom inkább a legrosszabb esethez közelít.

Üdv!
Naplózva

Mk4 (facelift) Ghia (5a) 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9631 Dátum: 2012.05.25 péntek, 11:07:12 »

... de pl ha nem rakod üresbe lámpánál, akkor a fogyi 1.1-1.2 l/óra, ha üresberakod, akkor 0.8....

Nekem kinyomott kuplungnál, illetve üresben álóó helyzetnél 0,4-0,6 között van a fogyasztás óránjént(!), de leginkább 0,5.
Hideg motornál és klíma használatakor 0,7-0,8l/h.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9632 Dátum: 2012.05.25 péntek, 14:23:57 »

Nekem kinyomott kuplungnál, illetve üresben álóó helyzetnél 0,4-0,6 között van a fogyasztás óránjént(!), de leginkább 0,5.
Hideg motornál és klíma használatakor 0,7-0,8l/h.

nekem mindig megy a klíma Smiley
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9633 Dátum: 2012.05.25 péntek, 20:54:37 »

Sziasztok,

Lassan eljön az ideje az MK3-as Mondeom cseréjének. Kapásból lenne két kérdésem.

1. Létezik, hogy a Ford duplakuplungos váltójában 60 ezrenként kell (nem kevés) olajat cserélni?

2. Mi a véleményetek erről a járgányról?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_s-optik_bor_bi-xenon_52.000.km-5830599

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9634 Dátum: 2012.05.25 péntek, 20:58:47 »

Sziasztok,

Lassan eljön az ideje az MK3-as Mondeom cseréjének. Kapásból lenne két kérdésem.

1. Létezik, hogy a Ford duplakuplungos váltójában 60 ezrenként kell (nem kevés) olajat cserélni?

2. Mi a véleményetek erről a járgányról?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_s-optik_bor_bi-xenon_52.000.km-5830599



Szia

1. sajnos igaz
2. jónak tűnik. szép, fiatal, hihető km.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9635 Dátum: 2012.05.25 péntek, 21:53:32 »

Sziasztok,

Lassan eljön az ideje az MK3-as Mondeom cseréjének. Kapásból lenne két kérdésem.

1. Létezik, hogy a Ford duplakuplungos váltójában 60 ezrenként kell (nem kevés) olajat cserélni?

2. Mi a véleményetek erről a járgányról?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_titanium_s-optik_bor_bi-xenon_52.000.km-5830599


Nagyon szép, mutatós darab! A szélvédő fűtést és a tempomatot hiányolom belőle, bár utóbbi pótolható. A kocsi kintről behozott, méternek nézz utána.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9636 Dátum: 2012.05.26 szombat, 11:48:22 »

Nagyon szép, mutatós darab! A szélvédő fűtést és a tempomatot hiányolom belőle, bár utóbbi pótolható. A kocsi kintről behozott, méternek nézz utána.
A leírás alapján fűtött a szélvédő - keresési feltétel volt - de a képek alapján tényleg nincs benne.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.26 szombat, 11:55:13 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #9637 Dátum: 2012.05.26 szombat, 17:07:11 »

A leírás alapján fűtött a szélvédő - keresési feltétel volt - de a képek alapján tényleg nincs benne.

Jól néz ki, mondhatni dögös!

A tempomathiány nagy hátránya! Kár érte!  szomoru1
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9638 Dátum: 2012.05.26 szombat, 19:30:01 »

Jól néz ki, mondhatni dögös!

A tempomathiány nagy hátránya! Kár érte!  szomoru1
Nekem a szélvédőfűtés jobban fáj.
A tempomatot amúgy sem sokat használom, de gondolom itt is pótolható utólag viszonylag egyszerűen.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9639 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 11:47:13 »

A leírás alapján fűtött a szélvédő - keresési feltétel volt - de a képek alapján tényleg nincs benne.
Mert ők a hátsó miatt beírták.... Tempomat nélkül lehet élni, de nem nagy dolog berakatni. A szélvédő fűtés nagyon jó dolog.Végülis az is megoldható ha üveget cserélsz.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9640 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 11:55:09 »

Szép autó, normális tulaja lehetett, az állapotából itélve. A km tuti,hogy nem valós, de kit érdekel.
Kizárt, hogy gyárilag nem volt benne a szélvédőfűtés, ülésfűtés benne van, szerintem behozták, kavicsos volt a szélvédő, okos nepper kicserélte, mert ki kell, és beletette az olcsó üveget, ha mész megnézni ez egyből kiderül, hogy mi a szitu. Viszont télen szélvédő fűtés nélkül átok ez a dízel, ezer km amíg bemelegszik, kivéve ha van benne elektromos fűtés rásegítés, ezt is megnézném az ETIS-ben. Ahogy írod MKIII-at cserélsz, szóval akkor van tapasztalat a téli időszakról SmileySmiley
Mit keres a titaniumba az 1es monochrom műszeregység?
Tempomat nélkül lehet élni, de ha autópályázni fogsz vele, akkor anélkül nem túl jó buli.

Naplózva
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #9641 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 12:16:23 »

Nekem a tempomat hiánya is furcsa ilyen felszereltségnél.. Egyáltalán lehetett venni Titaniumot tempomat nélkül? Lehet, hogy kormányt is cserélték benne, és pont ilyet találtak..  Huh?
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9642 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 13:49:58 »

Szép autó, normális tulaja lehetett, az állapotából itélve. A km tuti,hogy nem valós, de kit érdekel.
Kizárt, hogy gyárilag nem volt benne a szélvédőfűtés, ülésfűtés benne van, szerintem behozták, kavicsos volt a szélvédő, okos nepper kicserélte, mert ki kell, és beletette az olcsó üveget, ha mész megnézni ez egyből kiderül, hogy mi a szitu. Viszont télen szélvédő fűtés nélkül átok ez a dízel, ezer km amíg bemelegszik, kivéve ha van benne elektromos fűtés rásegítés, ezt is megnézném az ETIS-ben. Ahogy írod MKIII-at cserélsz, szóval akkor van tapasztalat a téli időszakról SmileySmiley
Mit keres a titaniumba az 1es monochrom műszeregység?
Tempomat nélkül lehet élni, de ha autópályázni fogsz vele, akkor anélkül nem túl jó buli.


Húha, kisebb problémák azért vannak az extrákkal kapcsolatban. Mi köze a szélvédőfűtésnek a motor bemelegedéséhez?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9643 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 17:21:30 »

Ennek nagyon egyszerű magyarázata van.
Hidegben a motor hideg, tehát hideg levegőt fúj be, aminek van egy olyan tulajdonsága,hogy nem olvassza le a jeget a szélvédőről, ha bemelegszik a motor akkor meleglevegőt fúj be, és ebben az esetben már leolvassza a jeget az ablakról.
Rossz tulajdonsága a dizlinek,hogy télen el kell vele menni a világ végére,hogy ez az effekt megjelenjen,azaz meleg levegőt fújjon be.
Ellentétben a szélvédő fűtéssel, megnyomod a gombot, elszámolsz -25 fokban kb 20ig és láss csodát, kilátsz az ablakon.

Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9644 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 20:52:56 »

Ennek nagyon egyszerű magyarázata van.
Hidegben a motor hideg, tehát hideg levegőt fúj be, aminek van egy olyan tulajdonsága,hogy nem olvassza le a jeget a szélvédőről, ha bemelegszik a motor akkor meleglevegőt fúj be, és ebben az esetben már leolvassza a jeget az ablakról.
Rossz tulajdonsága a dizlinek,hogy télen el kell vele menni a világ végére,hogy ez az effekt megjelenjen,azaz meleg levegőt fújjon be.
Ellentétben a szélvédő fűtéssel, megnyomod a gombot, elszámolsz -25 fokban kb 20ig és láss csodát, kilátsz az ablakon.


Ha nagyon nehezen melegszik be ott valami nem jó. Általában termosztát
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9645 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 21:14:19 »

Igen, a környezetemben lévő összes, számszerűen 6 mondeonak rossz a termosztátja Smiley
Hihető!
A lassan melegszik be az azt jelenti, hogy mondjuk 4 km. Ahogy nézem neked is mondeod van, szóval szerintem sejted miről van szó, csak akadékoskodsz, de én azt szeretem Smiley
De ezt az időt kivárni állóhelyzetben nem 2 perc. Viszont lehet kapirgálni a jeget, az se rossz móka.
Én úgy gondolom,hogy ha kiadok 5 milkát egy autóért akkor vannak olyan kényelmi extrák amik nem maradhatnak ki, ide tartozik ez is, és mondjuk kombinál a parkolóradar, stb, stb.
Benzinesnél nem foglalkoznék az ablakfűtéssel,mert ott pikk-pakk jön a meleg levegő.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9646 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 22:10:34 »

Igen, a környezetemben lévő összes, számszerűen 6 mondeonak rossz a termosztátja Smiley
Hihető!
A lassan melegszik be az azt jelenti, hogy mondjuk 4 km. Ahogy nézem neked is mondeod van, szóval szerintem sejted miről van szó, csak akadékoskodsz, de én azt szeretem Smiley
De ezt az időt kivárni állóhelyzetben nem 2 perc. Viszont lehet kapirgálni a jeget, az se rossz móka.
Én úgy gondolom,hogy ha kiadok 5 milkát egy autóért akkor vannak olyan kényelmi extrák amik nem maradhatnak ki, ide tartozik ez is, és mondjuk kombinál a parkolóradar, stb, stb.
Benzinesnél nem foglalkoznék az ablakfűtéssel,mert ott pikk-pakk jön a meleg levegő.
Azt írtad, h el kell menni vele a világ végére, h bemelegedjen,nem? Ebből nem arra lehet gondolni h 4-5 km.Nem én akadékoskodok hanem te írsz badarságokat de mindegy is hagyjuk
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #9647 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 22:16:45 »

ÁÁÁÁÁ!!!
Nyílván, nálam a világ vége 4-5 km.  falbav
Szerintem zárjuk rövidre a dolgot, akinek van az használja, akinek nincs az meg kapirgáljon.

Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #9648 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 09:07:57 »


Kizárt, hogy gyárilag nem volt benne a szélvédőfűtés, ülésfűtés benne van, szerintem behozták, kavicsos volt a szélvédő, okos nepper kicserélte, mert ki kell, és beletette az olcsó üveget, ha mész megnézni ez egyből kiderül, hogy mi a szitu.


Én az első szélvédő fűtés kapcsoló hiányából gondoltam, hogy nincs benne.
Az alvázszámból kideríthető, hogy tempomat és szélvédőfűtés volt-e benne gyárilag?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9649 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 09:09:49 »

Én az első szélvédő fűtés kapcsoló hiányából gondoltam, hogy nincs benne.
Az alvázszámból kideríthető, hogy tempomat és szélvédőfűtés volt-e benne gyárilag?

Igen. Az összes benne lévő extrát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 186 187 188 189 190 191 192 [193] 194 195 196 197 198 199 200 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.