Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:35:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 353 354 355 356 357 358 359 [360] 361 362 363 364 365 366 367 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11973546 alkalommal)
0 Felhasználó és 118 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17950 Dátum: 2013.11.06 szerda, 11:40:48 »

Hogy mik vannak. Igaz ez BMW, de a Ford szerintetek jobb lámpát gyárt?

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #17951 Dátum: 2013.11.06 szerda, 11:41:52 »

Hogy mik vannak. Igaz ez BMW, de a Ford szerintetek jobb lámpát gyárt?


nem a ford gyártja a lámpát  eplus2
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17952 Dátum: 2013.11.06 szerda, 12:21:45 »

Szia

vannak válaszok. Ha bp-en jársz esetléegesen az árpádhídnál, akkor még több infó van. Nekem is ugyan ez a fejegység volt, azóta ebay-es multimédiás van. Teljesen jó, persze ennek is vannak hibái, de a tudásához mérve nem nagy gondok.

Nekem is 2008-as, de nem kellett sok mindent cserélnem benne. A lámpa mondjuk az egyik mániám, szóval az jelenleg éppen adaptív kanyarkövetős h7 xenon.

A xenon esetében van néhány dolog. Alapvetően sokkal jobban világít mint egy halogén. A xenon jóval 2000Lumen felett világít, míg a halogénből a nightbraker is max 1400lumen, de a normál halogén kb 900.
A xenon fényerő csökkenését sok minden okozhatja. A cső már öreg, sokathasznált, így lecsökken az ereje, a fényvető foncsora bemattúlt, a trafó nem tud elegendő energiát adni. A legegyszerűbb egy nem gyári, de jó minőségű csővel cserélni, esetlegesen kitakarítani a fényvetőt vagy megnézni az állapotát.

a víz és a száraz út egy trükkös dolog. A vizes felületen az alacsonyabb kelvinszámú lámpák a nyerők, mint pl a halogén 2500K környékén. A gyári 4300K-s az aranyközépút, míg felette a vizes úton vezetés egyre rosszabb, ráadásul a projektornak kevesebb a szórt fénye, így az sem segít ilyenkor. Minél kékebb a fény, annál rosszabb a látás vizesen, azonban kiemeli az útburkolati jeleket, már ha van olyan.

5 ajtósban nem tudok csomagétrajtóban nyilatkozni, de a kombié eléggé egyszerűen akár gyerek által is nyitható, egy darabig (amíg eléri Smiley )

üdv a fórumon

Szia!

Köszi a válaszokat, lehet, hogy jövő héten kedden élnék a személyes találkozás lehetőségével.
Most szervízben van a gép, úgy néz ki, hogy xenon cső csere lesz a megoldás. (A szakik első ránézéses véleménye szerint.)
Egy nappali menetfény még jó lenne hozzá, de nem találtam ésszerű áron normális megoldást a problémára. Pedig jó lenne, mert van benne olyan feature, hogy a környezeti fényviszonyoknak megfelelően fel/lekapcsolja a lámpát. Az a nappali menetfénnyel kombinálva  akár megoldás lehetne arra, hogy ne felejtsem el le/felkapcsolni a lámpát...:-) (Passatban ez alapszolgáltatás volt, és nagyon szerettem. Gyújtás levesz, lámpa lekapcs, gyújtás ráad, lámpa felkapcs...)
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17953 Dátum: 2013.11.06 szerda, 12:27:36 »

Hogy mik vannak. Igaz ez BMW, de a Ford szerintetek jobb lámpát gyárt?



Szerintem a Ford is ugyanazt a vacak Hella, vagy Bosch lámpát használja, mint szinte mindenki. Nagyon rossz tapasztalataim vannak ezekkel.
Egyébként valószínűleg olyan is van ebben, hogy safety first. Azaz éjszaka nem világítunk, hogy ne érezd magad biztonságban és ne száguldozz.
Elég kifacsart logika.
Egyébként volt, hogy meg is mondták, az alap lámpa nem világítós fajta. Amelyik világít, az már feláras extra. Ezzel együtt, szerintem a drága procc Xe lámpának már illene világítani. Kíváncsi leszek, hogy mire mennek a szerelők. Az éjjel ki fogom próbálni és referálok.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #17954 Dátum: 2013.11.06 szerda, 13:49:05 »

mert van benne olyan feature, hogy a környezeti fényviszonyoknak megfelelően fel/lekapcsolja a lámpát.

Az autómata fényszóróra gondolsz?  taps :taps:Mert az extra... És az is olyan, hogy gyújtásra ha kellf elkacsolja, gyújtás le, lámpa is le.

Egyébként még ezt nézd meg:

http://mondeo.hu/index.php?page=171

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17955 Dátum: 2013.11.06 szerda, 15:25:02 »

Hogy mik vannak. Igaz ez BMW, de a Ford szerintetek jobb lámpát gyárt?

már egy párszor le volt írva a fórumon, hogy rá kell nézni a foncsorokra. mk3-ból van még projektorom, ami ugyan így járt, igaz szét nem égett, csak a foncsor lett oda. ennyit tesz, ha sokat mész városon kívül nappal és nincs drl
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17956 Dátum: 2013.11.06 szerda, 15:26:59 »

A csőben van trafó valóban, de a lámpatestben is van még egy tenyérnyi elektronika.
cső végén a gyújtó van a trafó az a "tenyérnyi elektronika"
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17957 Dátum: 2013.11.06 szerda, 16:58:28 »

cső végén a gyújtó van a trafó az a "tenyérnyi elektronika"

Erről a fémházas cuccról beszélek. Az nem lehet úgy hibás, hogy gyenge?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17958 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:01:15 »

Erről a fémházas cuccról beszélek. Az nem lehet úgy hibás, hogy gyenge?
ami itt látszik az  a trafó. az vagy megy, vagy nem. mérj áramfelvételt, abból lehet következtetni...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
wisdom
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


« Új hozzászólás #17959 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:23:49 »

1.0 V6 ? Na azt megnézném  eplus2
50ccm v8 és v12 már van  Wink
http://www.youtube.com/watch?v=dEbHrB5uVVM
http://www.youtube.com/watch?v=mutb7KgA9NM
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17960 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:24:58 »

ami itt látszik az  a trafó. az vagy megy, vagy nem. mérj áramfelvételt, abból lehet következtetni...
Hogy megy vagy nem megy, arra abból is tudok következtetni, hogy világít a lámpa.
Milyen áramot mérjek? Hogy felveszi-e pontosan a 35W-ot? Az vajon csak az izzó vagy az izzó+trafó fogyasztása?
(Miért trafó a neve, amikor nem is az)


Amúgy, akkor újra idézném kotta_cs mondatát:

a trafó nem tud elegendő energiát adni.....

Most akkor a "trafó" el tud gyengülni vagy sem?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17961 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:26:30 »

már egy párszor le volt írva a fórumon, hogy rá kell nézni a foncsorokra. mk3-ból van még projektorom, ami ugyan így járt, igaz szét nem égett, csak a foncsor lett oda. ennyit tesz, ha sokat mész városon kívül nappal és nincs drl

Izzó cserénél fényesnek tűnt a foncsor, amennyire beláttam. Szét lehet egyáltalán szedni ezt a lámpát, és felújítani a foncsort, ha szükséges?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17962 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:54:45 »

Hogy megy vagy nem megy, arra abból is tudok következtetni, hogy világít a lámpa.
Milyen áramot mérjek? Hogy felveszi-e pontosan a 35W-ot? Az vajon csak az izzó vagy az izzó+trafó fogyasztása?
(Miért trafó a neve, amikor nem is az)


Amúgy, akkor újra idézném kotta_cs mondatát:

a trafó nem tud elegendő energiát adni.....

Most akkor a "trafó" el tud gyengülni vagy sem?
elgyengülni nem tud, max kevesebb áramot kap.

lámpa előtt multiméter sorbaköt és a trafó áramfelvételét kell mérni. nekem a 35W-os xenon 45-50W között vett fel.

angolul ballast a neve, magyarul fogalmam sincs, hogy miért az ami vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17963 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:55:17 »

Izzó cserénél fényesnek tűnt a foncsor, amennyire beláttam. Szét lehet egyáltalán szedni ezt a lámpát, és felújítani a foncsort, ha szükséges?
valami csavarok csak fogják a projektort, nem? azok kivesz és akkor kivehető a projektor. pesten van cég, aki újrafoncsorozza
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17964 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:11:46 »

Az autómata fényszóróra gondolsz?  taps :taps:Mert az extra... És az is olyan, hogy gyújtásra ha kellf elkacsolja, gyújtás le, lámpa is le.

Egyébként még ezt nézd meg:

http://mondeo.hu/index.php?page=171



Az automata fényszóróra gondoltam valóban, de ami az enyémben van, az csak akkor kapcsolja fel, ha sötét van szerintem. Márpedig városon kívül mindegy, hogy sötét, vagy világos van ugye.

Olvastam a linkelt cikket korábban, még nem fórumtagként és tényleg elég szépen megoldotta a kolléga a dolgot, de nem nagyon akaródzik szétgrimbolni a 4-es orrát egy ilyennel. Nem érezném stílusosnak.
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17965 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:23:22 »

...
Egyébként volt, hogy meg is mondták, az alap lámpa nem világítós fajta. Amelyik világít, az már feláras extra. Ezzel együtt, szerintem a drága procc Xe lámpának már illene világítani. Kíváncsi leszek, hogy mire mennek a szerelők. Az éjjel ki fogom próbálni és referálok.

Ígéretemhez híven kicseréltettem a csöveket (52K-ba fájt) kipróbáltam és most referálok:
Sokkal jobb lett a helyzet. Így már városban is látom este, ha fel van kapcsolva. Országúton töksötétben is használható. Nem ad semmi pluszt egy jó halogénhez képest, de talán némi finomállítással meg tudja azt közelíteni. Még a szervízben történt műszeres beállítással is vállalható, pedig az ritkán szokott előfordulni. (Létezik azért olyan beállítás, ami a szembejövőt még nem vakítja, de klasszisokkal jobb látást biztosít, mint a műszeres beállítás. No ezt kell elérni, mert ugye a Xe önmagát szintezi, én nem tudok belenyúlni menet közben...)
Szóval nem rossz ez, de hogy egy fillért sem adnék érte, ha feláras extraként döntenem kellene, hogy akarom vagy nem, az teljesen biztos. Látványos és trendi az biztos, de az meg számomra irreleváns. (Nem a szomszédnak veszek autót, hanem magamnak.)
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17966 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:25:01 »

Ígéretemhez híven kicseréltettem a csöveket (52K-ba fájt) kipróbáltam és most referálok:
Sokkal jobb lett a helyzet. Így már városban is látom este, ha fel van kapcsolva. Országúton töksötétben is használható. Nem ad semmi pluszt egy jó halogénhez képest, de talán némi finomállítással meg tudja azt közelíteni. Még a szervízben történt műszeres beállítással is vállalható, pedig az ritkán szokott előfordulni. (Létezik azért olyan beállítás, ami a szembejövőt még nem vakítja, de klasszisokkal jobb látást biztosít, mint a műszeres beállítás. No ezt kell elérni, mert ugye a Xe önmagát szintezi, én nem tudok belenyúlni menet közben...)
Szóval nem rossz ez, de hogy egy fillért sem adnék érte, ha feláras extraként döntenem kellene, hogy akarom vagy nem, az teljesen biztos. Látványos és trendi az biztos, de az meg számomra irreleváns. (Nem a szomszédnak veszek autót, hanem magamnak.)
lehet neked sem ártana ránézni a foncsorokra. egy fél xenon többet világít, mint 2db halogén lámpa Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17967 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:35:01 »

elgyengülni nem tud, max kevesebb áramot kap.

lámpa előtt multiméter sorbaköt és a trafó áramfelvételét kell mérni. nekem a 35W-os xenon 45-50W között vett fel.

angolul ballast a neve, magyarul fogalmam sincs, hogy miért az ami vigyor3
Kevesebb áramot kap???
12V-ot kap. Abból annyi áramot vesz fel, amennyit bír. Ha feszültség megvan, de kevesebb áramot vesz fel, akkor valami elgyengült.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #17968 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:41:04 »

valami csavarok csak fogják a projektort, nem? azok kivesz és akkor kivehető a projektor. pesten van cég, aki újrafoncsorozza
Szóval kijön a lyukon szerinted? Az jó lenne. Hétvégén ránézek.
Nekem gyárilag DRL-nek volt beprogramozva a xenon, azaz állandóan égett, ha járt a motor. Ha tényleg észrevehetően tud öregedni a foncsor, akkor ez közrejátszhat benne.
Mindenesetre én eddig úgy voltam vele, hogy a fényszóró foncsorozásra egy 25 éves Zsiguli vagy Trabant esetén lehet téma, nem egy 5 éves középkategóriás modern autónál.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17969 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:52:04 »

lehet neked sem ártana ránézni a foncsorokra. egy fél xenon többet világít, mint 2db halogén lámpa Wink

Foncsorra ránézés hogyan kivitelezhető? Van ilyen foncsorra ránéző szakember, vagy házilag is megoldható? (Lámpa kibányász, xenon kiszed, fogorvosi tükörrel belekukucskál, vagy hogyan?) Elölről a lencsén keresztül ugye hiába is próbálkoznék... Mondjuk egy 55 W halogén jól beállítva az söpör egy jó lámpában. Ha azt meg tudom közelíteni ezzel, akkor elégedett leszek. (Cimborám off Renaultjában is Xe van, ami jó-jó, de azért...)
Egyébként a foncsor nézegetés előtt még a lámpa beállítással megpróbálkozom, mert úgy tűnik, hogy fényerő az nagyjából okés, csak én nem kimondottan arra vagyok kíváncsi, hogy a lökhárító előtt 10-15 méterrel mi történik, mert az ugye már mindegy 140-nél... (Persze az is lehet, hogy erősebb a fénye, mint egy halogénnek, csak ez fehér fény és másként érvényesül, mint a halogén melegebb árnyalata.)
Az egyébként biztos, hogy a csőcsere következtében, most már van határozott kontúrja a fénnyalábnak és annak a formája is jó. Bajom leginkább a magasságával van, de ez a műszeres szabvány beállítással így szokott lenni.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17970 Dátum: 2013.11.06 szerda, 18:53:56 »

Szóval kijön a lyukon szerinted? Az jó lenne. Hétvégén ránézek.
Nekem gyárilag DRL-nek volt beprogramozva a xenon, azaz állandóan égett, ha járt a motor. Ha tényleg észrevehetően tud öregedni a foncsor, akkor ez közrejátszhat benne.
Mindenesetre én eddig úgy voltam vele, hogy a fényszóró foncsorozásra egy 25 éves Zsiguli vagy Trabant esetén lehet téma, nem egy 5 éves középkategóriás modern autónál.
mk3-nál fele ennyi lyuk van és kijön.

mindnél téma, ahol éjjel nappal megy a lámpa
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #17971 Dátum: 2013.11.06 szerda, 19:46:17 »

Szedett már ki valaki 8 irányú elektromos ülést mondeóból?  falbav
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
Karvaly
Vendég
« Új hozzászólás #17972 Dátum: 2013.11.06 szerda, 19:52:48 »

Tudtok ajánlani Mondeo IV-hez való utastér gumiszőnyeget jó minőségben. A gyárit kb. 18-ért adják. Gondoltam csak lehet kapni olcsóbban is jót és oda valót.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #17973 Dátum: 2013.11.06 szerda, 20:11:51 »

Tudtok ajánlani Mondeo IV-hez való utastér gumiszőnyeget jó minőségben. A gyárit kb. 18-ért adják. Gondoltam csak lehet kapni olcsóbban is jót és oda valót.
Az expresszen vagy a hahun hirdet vmi videki cég. Én hátulra akartam a csomadtérbe gumitálcát....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #17974 Dátum: 2013.11.06 szerda, 20:58:18 »

Foncsorra ránézés hogyan kivitelezhető? Van ilyen foncsorra ránéző szakember, vagy házilag is megoldható? (Lámpa kibányász, xenon kiszed, fogorvosi tükörrel belekukucskál, vagy hogyan?) Elölről a lencsén keresztül ugye hiába is próbálkoznék... Mondjuk egy 55 W halogén jól beállítva az söpör egy jó lámpában. Ha azt meg tudom közelíteni ezzel, akkor elégedett leszek. (Cimborám off Renaultjában is Xe van, ami jó-jó, de azért...)
Egyébként a foncsor nézegetés előtt még a lámpa beállítással megpróbálkozom, mert úgy tűnik, hogy fényerő az nagyjából okés, csak én nem kimondottan arra vagyok kíváncsi, hogy a lökhárító előtt 10-15 méterrel mi történik, mert az ugye már mindegy 140-nél... (Persze az is lehet, hogy erősebb a fénye, mint egy halogénnek, csak ez fehér fény és másként érvényesül, mint a halogén melegebb árnyalata.)
Az egyébként biztos, hogy a csőcsere következtében, most már van határozott kontúrja a fénnyalábnak és annak a formája is jó. Bajom leginkább a magasságával van, de ez a műszeres szabvány beállítással így szokott lenni.
dobt ki a xeont és tegyél bele halogént eplus2 egyébként nyilván azért fejleszteték ki az autóba való xeont mert túl jó a halogén nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17975 Dátum: 2013.11.06 szerda, 21:37:19 »

Mondjuk egy 55 W halogén jól beállítva az söpör egy jó lámpában. Ha azt meg tudom közelíteni ezzel, akkor elégedett leszek.

Ugyan az enyém 3-as, gyári xenonos. Kb 1 éve cseréltem benne csöveket, sokkal jobban világít, mint a régi.
A régi kb 1600 és 2000 lumen volt, az új meg 3000 fölött (addig mér a műszer).
A múltkor az M0 egyik szakaszán jött mellettem egy fosvágen passat, a legújabb. Halogén lámpással. Még előtte is az én fényem látszott,
majdhogynem le is kapcsolhatta volna
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #17976 Dátum: 2013.11.06 szerda, 22:38:00 »

Foncsorra ránézés hogyan kivitelezhető? Van ilyen foncsorra ránéző szakember, vagy házilag is megoldható? (Lámpa kibányász, xenon kiszed, fogorvosi tükörrel belekukucskál, vagy hogyan?) Elölről a lencsén keresztül ugye hiába is próbálkoznék... Mondjuk egy 55 W halogén jól beállítva az söpör egy jó lámpában. Ha azt meg tudom közelíteni ezzel, akkor elégedett leszek. (Cimborám off Renaultjában is Xe van, ami jó-jó, de azért...)
Egyébként a foncsor nézegetés előtt még a lámpa beállítással megpróbálkozom, mert úgy tűnik, hogy fényerő az nagyjából okés, csak én nem kimondottan arra vagyok kíváncsi, hogy a lökhárító előtt 10-15 méterrel mi történik, mert az ugye már mindegy 140-nél... (Persze az is lehet, hogy erősebb a fénye, mint egy halogénnek, csak ez fehér fény és másként érvényesül, mint a halogén melegebb árnyalata.)
Az egyébként biztos, hogy a csőcsere következtében, most már van határozott kontúrja a fénnyalábnak és annak a formája is jó. Bajom leginkább a magasságával van, de ez a műszeres szabvány beállítással így szokott lenni.


Nálad lehet valami gebasz, xenon fénye egy lapon nem említhető a halogén lámpákéval.
Az tény,hogy vizes úton xart se ér,de ködlámpával párosítva teljesen élhető a cucc.

Szinteződ működik amúgy?

Nálam akkor szokta produkálni ezt a kocsi elé világítós 10-15 métert, ha automatán van a lámpa és gombnyomás után egyből ráindítok, akkor nem mindig találja meg a helyét.
Ilyenkor le kell állítani a mocit, lámpa lekapcs, újra beindít és lámpa felkapcs. Ekkor mindig megjavul.
Viszont ha a szinteződ rossz akkor nem irigyellek Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.06 szerda, 22:40:33 írta tomeed » Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #17977 Dátum: 2013.11.06 szerda, 22:45:10 »

Szedett már ki valaki 8 irányú elektromos ülést mondeóból?  falbav

Igen, én Smiley
Torx kell hozzá és már kint is van
Akksi sarut előtte azért szedd le, tuti ami fix.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17978 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 00:27:44 »

Ígéretemhez híven kicseréltettem a csöveket (52K-ba fájt) kipróbáltam és most referálok:
Sokkal jobb lett a helyzet. Így már városban is látom este, ha fel van kapcsolva. Országúton töksötétben is használható. Nem ad semmi pluszt egy jó halogénhez képest, de talán némi finomállítással meg tudja azt közelíteni. Még a szervízben történt műszeres beállítással is vállalható, pedig az ritkán szokott előfordulni. (Létezik azért olyan beállítás, ami a szembejövőt még nem vakítja, de klasszisokkal jobb látást biztosít, mint a műszeres beállítás. No ezt kell elérni, mert ugye a Xe önmagát szintezi, én nem tudok belenyúlni menet közben...)
Szóval nem rossz ez, de hogy egy fillért sem adnék érte, ha feláras extraként döntenem kellene, hogy akarom vagy nem, az teljesen biztos. Látványos és trendi az biztos, de az meg számomra irreleváns. (Nem a szomszédnak veszek autót, hanem magamnak.)

wow, javasoltam volna, hogy ne vegyél bele bazidrága gyárit, mert ugyan azt nyújtja, lehet kevesebbet, mint egy utángyártott.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17979 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 00:30:46 »

Szia!

Köszi a válaszokat, lehet, hogy jövő héten kedden élnék a személyes találkozás lehetőségével.
Most szervízben van a gép, úgy néz ki, hogy xenon cső csere lesz a megoldás. (A szakik első ránézéses véleménye szerint.)
Egy nappali menetfény még jó lenne hozzá, de nem találtam ésszerű áron normális megoldást a problémára. Pedig jó lenne, mert van benne olyan feature, hogy a környezeti fényviszonyoknak megfelelően fel/lekapcsolja a lámpát. Az a nappali menetfénnyel kombinálva  akár megoldás lehetne arra, hogy ne felejtsem el le/felkapcsolni a lámpát...:-) (Passatban ez alapszolgáltatás volt, és nagyon szerettem. Gyújtás levesz, lámpa lekapcs, gyújtás ráad, lámpa felkapcs...)

a faceliftesben gyárilag benne van, de megoldható:

Naplózva
Karvaly
Vendég
« Új hozzászólás #17980 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 07:22:07 »

Az expresszen vagy a hahun hirdet vmi videki cég. Én hátulra akartam a csomadtérbe gumitálcát....
Köszönöm.
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17981 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:11:53 »

Tudtok ajánlani Mondeo IV-hez való utastér gumiszőnyeget jó minőségben. A gyárit kb. 18-ért adják. Gondoltam csak lehet kapni olcsóbban is jót és oda valót.

Szia!

Én most vettem egy garnitúrát ha jól emlékszem 5400-ért itt: http://www.autoszonyeg.net/

Teljesen elégedett vagyok a minőségével. Van hótálcájuk és csomagtér tálcájuk is, bár ez utóbbi csak az 5 ajtóshoz volt két hete, de nekem éppen az kellett. Az is egészen jó minőség.
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17982 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:18:07 »

dobt ki a xeont és tegyél bele halogént eplus2 egyébként nyilván azért fejleszteték ki az autóba való xeont mert túl jó a halogén nyes

Azért nem dobom ki!  vigyor3 Egyébként nem mondom, hogy rossz, csak egyelőre nem látom, hogy mi pluszt ad a halogénhez képest. Kap még esélyt egy jó beállítással, egyelőre ígéretes a fényereje miatt.
Ami meg az autóipari fejlesztéseket illeti, arra nem kell feltétlenül toxikus italokat kortyolni, hogy ha valami új fejlesztés, akkor az tutti jobb, mint a korábban bevált megoldás. (Annyi a tutti, hogy a gyártó többet fog vele kaszálni. Lehet, hogy jobb is, de hidd el, hogy nem azért fejlesztenek első sorban, hogy a user örüljön, hanem azért, hogy nőjön a profit. Amikor fedésben van a kettő, az az igazi, mert akkor hosszútávon fog nőni a profit és még a user is örül.  Wink)
Ezt különösen érzékeltem az utóbbi másfél évben, amikor kénytelen voltam együtt élni egy C4-gyel, ami tele volt kréatívteknodzsi cuccal, hogy verje meg a magasságos...
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17983 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:22:43 »

Ugyan az enyém 3-as, gyári xenonos. Kb 1 éve cseréltem benne csöveket, sokkal jobban világít, mint a régi.
A régi kb 1600 és 2000 lumen volt, az új meg 3000 fölött (addig mér a műszer).
A múltkor az M0 egyik szakaszán jött mellettem egy fosvágen passat, a legújabb. Halogén lámpással. Még előtte is az én fényem látszott,
majdhogynem le is kapcsolhatta volna

Ezek a tapasztalatok kellenek nekem! Így van reményem arra, hogy jó lesz a lámpám  Wink
Aműgy a Passat gyári lámpája hulladék. Komolyabb halogén izzót kell bele tenni és be kell álíítani ahhoz, hogy használhatóvá váljon. A xenonjáról nem tudok nyilatkozni, nekem csak halogénes Passatjaim voltak. (Mindegyiknél el kellett ezt játszani.)
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17984 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:29:02 »


Nálad lehet valami gebasz, xenon fénye egy lapon nem említhető a halogén lámpákéval.
Az tény,hogy vizes úton xart se ér,de ködlámpával párosítva teljesen élhető a cucc.

Szinteződ működik amúgy?

Nálam akkor szokta produkálni ezt a kocsi elé világítós 10-15 métert, ha automatán van a lámpa és gombnyomás után egyből ráindítok, akkor nem mindig találja meg a helyét.
Ilyenkor le kell állítani a mocit, lámpa lekapcs, újra beindít és lámpa felkapcs. Ekkor mindig megjavul.
Viszont ha a szinteződ rossz akkor nem irigyellek Smiley

Szintező jó és persze a 10-15 méter túlzás volt a részemről, de tény, hogy közelre világít. A halogénnél is az vált be anno, hogy a fülkéből tekergetős magasságállítás alacsony állására kellett belőni műszerrel és ha feltekertem tökig, akkor jó volt a fény és még nem volt túl sok ismerősöm éjszaka. (Nem villogtak a szembejövők).
Azért az egy komoly fejlesztés, ha ahhoz, hogy esőben jó legyen, egy kiegészítő rendszert kell használni szabálytalanul. Erre mondtam fentebb, hogy a fejlesztések nem feltétlenül jobbak attól, hogy újak. (Persze nem is feltétlenül rosszabbak!) Ki kell még tapasztalnom.
Egyébként a ködlámpa mit tesz hozzá a dologhoz? Tapasztalatom szerint az nemigen ér semmit azon kívül, hogy vakítja a szembejövőt és megvilágítja azokat a részeket az úton, amik nem érdekelnek, mert már túl közel vannak, vagy éppen az autó mellett. A kanyarfény erre jobb megoldás, mert csak akkor ég, ha éppen kell.
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17985 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:31:04 »

wow, javasoltam volna, hogy ne vegyél bele bazidrága gyárit, mert ugyan azt nyújtja, lehet kevesebbet, mint egy utángyártott.

Hát ezt lehet, hogy elhamarkodtam akkor, de látni akartam este. Egyébként a fentebb valahol lévő képen is látható OSRAM ment bele. (Az is volt benne előtte is.)
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17986 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 09:34:15 »

a faceliftesben gyárilag benne van, de megoldható:



Ez egészen pofás. Ezzel együtt tudnék élni.  vigyor3 Egyébként ez ugyanaz, mint a cikkben az MK3-ba beépített cuccos?
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #17987 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:12:52 »

Látom megint témánál vagyunk ! Cheesy

Még kb másfél hónap és megérkezik az 55w-os D1s xenon szettem!  Mindenképpen fogok írni milyen változást hozott! Sajnos ez a xenon ilyen. Valamit nagyon elnéztek a fiúk a mk3-hoz képest. Ott frankó volt itt nem az. Nemrég kölcsön adtam egy tesztkörre az autómat az unokaöcsémnek. Nos mellette ültem végig tök sötétben mentünk. Mikor kiértünk a városból azt mondta ez teljesen rendben van. Na ezt figyeljétek: Utána mondja, hogy jó de mintha homályos lenne az egész....

Erre beültünk a mercijébe gyári xenon. Én vezettem ő mellettem. Azt mondja nekem már a városban, hogy az enyémhez képest látja a fényt és magunk előtt is van világítás. Kiértünk a városból és láss csodát ÉN IS LÁTTAM VELE ÚGY AHOGYAN KELL...

Várom nagyon az új 55w-os szettemet.
Szép napot nektek!
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17988 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:21:06 »

Szintező jó és persze a 10-15 méter túlzás volt a részemről, de tény, hogy közelre világít. A halogénnél is az vált be anno, hogy a fülkéből tekergetős magasságállítás alacsony állására kellett belőni műszerrel és ha feltekertem tökig, akkor jó volt a fény és még nem volt túl sok ismerősöm éjszaka. (Nem villogtak a szembejövők).
Azért az egy komoly fejlesztés, ha ahhoz, hogy esőben jó legyen, egy kiegészítő rendszert kell használni szabálytalanul. Erre mondtam fentebb, hogy a fejlesztések nem feltétlenül jobbak attól, hogy újak. (Persze nem is feltétlenül rosszabbak!) Ki kell még tapasztalnom.
Egyébként a ködlámpa mit tesz hozzá a dologhoz? Tapasztalatom szerint az nemigen ér semmit azon kívül, hogy vakítja a szembejövőt és megvilágítja azokat a részeket az úton, amik nem érdekelnek, mert már túl közel vannak, vagy éppen az autó mellett. A kanyarfény erre jobb megoldás, mert csak akkor ég, ha éppen kell.

Alapvetően a xenon sokkal több fényt nyom, mint a halogén. Ha nem kapsz megfelelő fényt, akkor több ponton lehet gond, ahogyan azt már csevegtük. Xenon és Xenon között is nagy különbség lehet, pl egy néhány éves merciben szerintem alapból 55W-os xenon van, mígy a mondiban 35W-osat kapsz. Az sem mindegy, hogy milyen csővel szerelik, mert ott is van néhány 100Lumen difi. Persze lehet aukat összehasonlítani, csak alma vs körte játék az egész. A komponenseket kell összehasonlítani.

Amúgy a hellának vannak jó projektorjai, amik persze nem a fordokba vagy a 3-as BMW-be kerül bele és érdekes módon sokkal jobb a fénycsóva. Nincsenek benne foltok, aminek párhuzamosnak kell lennie az az. Azt ne felejtsétek, hogy a monid ettől még középkategória felső traktusa éa nem felsőkategóriás autó.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #17989 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 10:28:28 »

Figyeljetek.

1. 55w-os xenon nem létezik, mindegyik cső egytől-egyig 35w-os.
2. mk3-as mondeó xenonjánál xarabbat életemben nem láttam. Az egész optika egy kalap fhos.
3. mk4 mondeóm (már) nincs, de 2006-os s-maxom gyári csövei nagyon jól és jó irányba világítanak, talán egy dolog zavar, az, hogy sárgás már a fénye, szóval egy izzócserével lehet maga lenne a kánaán.

Egyébként totalcaron tesztelték pont egy mk4 új és egy használt mondeó fényerejét, Érdekes lett az eredmény.
első a csőcsere
ha az nem segít, akkor vagy koszos a lencse, vagy xar a foncsor.   
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
MrBrown
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 774



E-mail
« Új hozzászólás #17990 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 13:38:10 »

Igen, én Smiley
Torx kell hozzá és már kint is van
Akksi sarut előtte azért szedd le, tuti ami fix.

És a csatikat az ülés alatt gond nélkül szét tudtadszedni? Nekem visszadta a szerelő, hogy 1,5 óra kínlódás után feleadta a műveletet, merthogy vmi kábelcsatikat nem tudott széthúzni és nem akarta szétbarmolni....  Huh?
Naplózva

2011 Titanium S 2.2 200Le White
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17991 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 13:51:57 »

Alapvetően a xenon sokkal több fényt nyom, mint a halogén. Ha nem kapsz megfelelő fényt, akkor több ponton lehet gond, ahogyan azt már csevegtük. Xenon és Xenon között is nagy különbség lehet, pl egy néhány éves merciben szerintem alapból 55W-os xenon van, mígy a mondiban 35W-osat kapsz. Az sem mindegy, hogy milyen csővel szerelik, mert ott is van néhány 100Lumen difi. Persze lehet aukat összehasonlítani, csak alma vs körte játék az egész. A komponenseket kell összehasonlítani.

Amúgy a hellának vannak jó projektorjai, amik persze nem a fordokba vagy a 3-as BMW-be kerül bele és érdekes módon sokkal jobb a fénycsóva. Nincsenek benne foltok, aminek párhuzamosnak kell lennie az az. Azt ne felejtsétek, hogy a monid ettől még középkategória felső traktusa éa nem felsőkategóriás autó.

Nagyjából egyetértünk. Biztos van a hellának rendes lámpája is, de attól, hogy hella valami, még nem kell előtte hasra esni. Ma már a nagy nevek is gyártanak kommersz vackot, mert abból lehet volument eladni.
A Mondeo valóban egy középkategóriás kocsi, de minden problémát figylembe véve (még ezt a világítás mizériát is) szerintem igenis egy nagyon jól sikerült, használtan ár-érték arányát tekintve marha jó középkategóriás gépsárkány. Tehát ha sír a szám, hogy ez is lehetne jobb, meg az is vacak, akkor azért tudjátok, hogy összességében remek gépnek tartom, csak az ember ugye mindig többet/jobbat akar!  smile
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17992 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 14:00:06 »

Korábban volt egy kérdésem az 5 ajtós tulajokhoz, amire elsikkadt a válasz a xenon vs halogén csata hevében.

Nektek mennyire nehéz felemelni a csomagtértetőt? Az enyém, vadiúj teleszkópokkal cca 8-10 kg az alsó kétharmadban, felette némileg több, mert ott már a teleszkóp csillapítását is le kell győzni, ami kétharmados (pont fejbeverős) magassában igyekszik rögzíteni a tetőt. (A régi teleszkóp is ilyen volt, ezért cseréltettem, mert azt hittem, hogy elromlott. Az újjal talán 2-3 kilóval kevesebbet kell emelni, viszont a felső traktusban nagyobb az ellenállás.)

És ha már csomagtartó. Valahol elnézést kért már a dizájner azért a vízgyűjtő vájúért amit a csomagtérajtó "farok" részére tervezett, hogy esőben felnyitva az összegyűjtött fél liter vizet a csomagtartóba löttyintse?  falbav nyes eplus2
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #17993 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 15:03:27 »

Figyeljetek.

1. 55w-os xenon nem létezik, mindegyik cső egytől-egyig 35w-os.
2. mk3-as mondeó xenonjánál xarabbat életemben nem láttam. Az egész optika egy kalap fhos.
3. mk4 mondeóm (már) nincs, de 2006-os s-maxom gyári csövei nagyon jól és jó irányba világítanak, talán egy dolog zavar, az, hogy sárgás már a fénye, szóval egy izzócserével lehet maga lenne a kánaán.

Egyébként totalcaron tesztelték pont egy mk4 új és egy használt mondeó fényerejét, Érdekes lett az eredmény.
első a csőcsere
ha az nem segít, akkor vagy koszos a lencse, vagy xar a foncsor.  

Az lehet. hogy nincs 55w-os szett, de nekem a mk3ba volt 35w és 55w is. Jobb volt az 55w (nak mondott).
Igaz annak a vetített képe meg sem közelíti a mk4-ét.  De fényerőben lekörözi azt nem is kicsit. (szerintem)
Ezért rendeltem 55w-osnak "mondott" szettet.

Be tudod linkelni azt a cikket a totalcarról !! Köszi

EZ az a cikk Huh?
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/latni_es_latszani_xenon_es_led_utolag-6879
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.07 csütörtök, 15:11:18 írta krisztian » Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Karvaly
Vendég
« Új hozzászólás #17994 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 15:10:47 »

Korábban volt egy kérdésem az 5 ajtós tulajokhoz, amire elsikkadt a válasz a xenon vs halogén csata hevében.

Nektek mennyire nehéz felemelni a csomagtértetőt?

És ha már csomagtartó. Valahol elnézést kért már a dizájner azért a vízgyűjtő vájúért amit a csomagtérajtó "farok" részére tervezett, hogy esőben felnyitva az összegyűjtött fél liter vizet a csomagtartóba löttyintse?  falbav nyes eplus2
Nekem is nehéz a hátsó ajtó. A feleségem és lányom szokott panaszkodni. Én már csak azt figyelem, hogy lecsukás (lecsapódás) után mikor esik le a rendszámtábla.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17995 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 19:28:39 »

Figyeljetek.

1. 55w-os xenon nem létezik, mindegyik cső egytől-egyig 35w-os.


nem is azt mondtam, hogy a cső 55W-os, hanem azt mondam, hogy 55W-os xenon Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #17996 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 19:30:56 »

Korábban volt egy kérdésem az 5 ajtós tulajokhoz, amire elsikkadt a válasz a xenon vs halogén csata hevében.

Nektek mennyire nehéz felemelni a csomagtértetőt? Az enyém, vadiúj teleszkópokkal cca 8-10 kg az alsó kétharmadban, felette némileg több, mert ott már a teleszkóp csillapítását is le kell győzni, ami kétharmados (pont fejbeverős) magassában igyekszik rögzíteni a tetőt. (A régi teleszkóp is ilyen volt, ezért cseréltettem, mert azt hittem, hogy elromlott. Az újjal talán 2-3 kilóval kevesebbet kell emelni, viszont a felső traktusban nagyobb az ellenállás.)

És ha már csomagtartó. Valahol elnézést kért már a dizájner azért a vízgyűjtő vájúért amit a csomagtérajtó "farok" részére tervezett, hogy esőben felnyitva az összegyűjtött fél liter vizet a csomagtartóba löttyintse?  falbav nyes eplus2

jaja, a megoldás az első problémára a rugót kell rakni a telóra. Valaki linkelt be ilyen MK3-as videót, gondolom hasonlóan lehet megoldani az mk4-re

a másikra a megoldás a kombi mondeo Smiley  nyes , na ha az nem mehet, akkor emlékszem, hogy valaki valami gumi kéderes cuccal megoldotta ezt a gondot
Naplózva
aquame
Vendég
« Új hozzászólás #17997 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 19:52:55 »

jaja, a megoldás az első problémára a rugót kell rakni a telóra. Valaki linkelt be ilyen MK3-as videót, gondolom hasonlóan lehet megoldani az mk4-re

a másikra a megoldás a kombi mondeo Smiley  nyes , na ha az nem mehet, akkor emlékszem, hogy valaki valami gumi kéderes cuccal megoldotta ezt a gondot

 vigyor3
Az eső beöntő szerkezettel kapcsolatos kérdés inkább csak költői volt, de azért köszi a javaslatot!
Ami a rugót illeti, azon elgondolkodtam én is. Mindenesetre úgy látszik, hogy mire a hátsó traktushoz értek a tervezők, már elfogyott a lendület.

Mindegy, azért még szeretjük, csak picit dühítő, hogy ilyen apró hülyeségeket szúrnak el, ami pénzbe se kerülne igazán, csak odafigyelésbe!
Olyan ez, mint az idétlen 6 gombos megoldás a tempomatra. Ez és az esőbeöntő is a dizájn győzelme a józan ész felett szerintem.
(Mielőtt megmagyaráznátok a megmagyarázhatatlant, tudom, hogy azért van az a tömérdek felesleges gomb a tempomatnál, hogy az adaptív sebességtartó vagy mifene vezérlését is meg lehessen vele oldani ott, ahol ilyen van és ezért nem gyártanak kétfajta kormányt ott, ahol ilyen nincs. Marhaság. Megmondták a marketingesek, hogy jobban eladható a multikormány, ha van rajta egy halom gomb és slusz.  nyes a tempomatnak 2 gomb bőséggel elég és azoknak a bal kéznél van a helye, mert úgyis azzal fogod a kormányt balkormányos autóban. vigyor3)
Szerencsére azért a Mondeóban nincs annyi ilyen agyatlanság, mint egy Citroenben...  worship
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #17998 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 19:57:32 »

vigyor3
Az eső beöntő szerkezettel kapcsolatos kérdés inkább csak költői volt, de azért köszi a javaslatot!
Ami a rugót illeti, azon elgondolkodtam én is. Mindenesetre úgy látszik, hogy mire a hátsó traktushoz értek a tervezők, már elfogyott a lendület.

Mindegy, azért még szeretjük, csak picit dühítő, hogy ilyen apró hülyeségeket szúrnak el, ami pénzbe se kerülne igazán, csak odafigyelésbe!
Olyan ez, mint az idétlen 6 gombos megoldás a tempomatra. Ez és az esőbeöntő is a dizájn győzelme a józan ész felett szerintem.
(Mielőtt megmagyaráznátok a megmagyarázhatatlant, tudom, hogy azért van az a tömérdek felesleges gomb a tempomatnál, hogy az adaptív sebességtartó vagy mifene vezérlését is meg lehessen vele oldani ott, ahol ilyen van és ezért nem gyártanak kétfajta kormányt ott, ahol ilyen nincs. Marhaság. Megmondták a marketingesek, hogy jobban eladható a multikormány, ha van rajta egy halom gomb és slusz.  nyes a tempomatnak 2 gomb bőséggel elég és azoknak a bal kéznél van a helye, mert úgyis azzal fogod a kormányt balkormányos autóban. vigyor3)
Szerencsére azért a Mondeóban nincs annyi ilyen agyatlanság, mint egy Citroenben...  worship

Az azért vigasztaljon, hogy az MKIII-nál 5 gombos a tempomat, amiből az "on" és az "off" gombnak semmi értelme. Abban semmi adaptív izé nincs. A teleszkópra légpuskarugót tettek. Valahol van is róla leírás egy MKIII 4ajtóshoz.
Naplózva
Attila74
Vendég
« Új hozzászólás #17999 Dátum: 2013.11.07 csütörtök, 20:08:33 »

Üdv urak  1.8 tdci  100 le  kombi 2007 ford mondeom akad a  kormánya  járt már valaki így  torony csapágyak cserélve   lettek  .  tud valaki segíteni ? előre is köszönöm
Naplózva
Oldalak: 1 ... 353 354 355 356 357 358 359 [360] 361 362 363 364 365 366 367 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.