Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:14:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6359908 alkalommal)
0 Felhasználó és 108 vendég van a témában
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5250 Dátum: 2007.12.28 péntek, 23:51:45 »

Hm. Bakker tényleg... Én nemrégen kezdtem el ezt a módszert, hogy állandóan kinyomom a kuplungot, hátha alapjáraton kevesebbet fog enni a motor, mint motorfékkel lassan csökkenő fordulattal. A kresszen amugy mélyebben nem magyaráznak, gondolják úgysem érti a csűrhe. Amit meg nem értetnek meg velem világosan, akkor egy idő után a saját fejem után megyek, és kitapasztalom, hogy miért jobb úgy, mértnem jobb így. Ez esetben, én úgy gondoltam, hogy ha motorfékezek, akkor kapja a benzint a fordulatszámnak megfelelően, hiszen áramlik kifelé a gáz a kipuffból. Ezt a motorféknél gázelzárást a tuningolt gépekhez való motorvezérlő elektronikánál olvastam mint tulajdonságot. Ezekszerint ez vakítás, hiszen minden autó gyári motorvezérlése elzárja a benzint ilyenkor. De teljesen elzárja?? wilting
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5251 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:03:34 »

A motornak motorfékezéskor is van hangja, tehát zajlik benne robbanás. És a gáz is áramlik kifelé. Ezért nemértem, hogy akkor mi az hogy el van zárva a benzin...
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5252 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:14:20 »

A motornak motorfékezéskor is van hangja, tehát zajlik benne robbanás.

A hangszórónak is van hangja, mégsincs benne robbanás...
Szimplán elzárja a benzint. Teljesen. Ennyi. A motornak meg azért van hangja, mert sűrít-kipufog.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5253 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:30:09 »


A hangszórónak is van hangja, mégsincs benne robbanás...
Szimplán elzárja a benzint. Teljesen. Ennyi. A motornak meg azért van hangja, mert sűrít-kipufog.


Smiley
Azért azt nem hiszem el, hogy attól lenne hangos, hogy sűrít-kipufog és nem attól, hogy robbanás zajlik az égéstérben. De ha tényleg ennyire hülyevagyok, azt restellem ez esetben, mert ilyen téren nagyot tévedni az nekem szégyenletes kissé Smiley
A dízel sem azért kerreg (motorféknél is), mert meggyullad benne a gázolaj, hanem azért mert sűrít és kipufog?

Azt gondoltam, a kipufogók hangtompító funkciója, a motor robbanásokból kifolyólagos nagyon hangos mivoltát igyekszik csillapítani...
Nekem a kipufogóm bizonyos tartományokban motorfékezésnél hangosabb is mint gázadáskor.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5254 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:48:48 »


A hangszórónak is van hangja, mégsincs benne robbanás...
Szimplán elzárja a benzint. Teljesen. Ennyi. A motornak meg azért van hangja, mert sűrít-kipufog.


Smiley
Azért azt nem hiszem el, hogy attól lenne hangos, hogy sűrít-kipufog és nem attól, hogy robbanás zajlik az égéstérben. De ha tényleg ennyire hülyevagyok, azt restellem ez esetben, mert ilyen téren nagyot tévedni az nekem szégyenletes kissé Smiley
A dízel sem azért kerreg (motorféknél is), mert meggyullad benne a gázolaj, hanem azért mert sűrít és kipufog?

Azt gondoltam, a kipufogók hangtompító funkciója, a motor robbanásokból kifolyólagos nagyon hangos mivoltát igyekszik csillapítani...
Nekem a kipufogóm bizonyos tartományokban motorfékezésnél hangosabb is mint gázadáskor.

Tudtommal nem minden autó csinálja így, de a TDCi (is) valóban ilyen. Barátkozz meg a gondolattal. nyes
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5255 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:53:57 »

Na asszem nyárra fel van adva a lecke... eplus2 most már én is megvárom....bár ez off-os kérdés itt, de számít ez az energia-takarékos gumit bármit? Érződik a hatása?

Talán pár dl lehet a különbség, szóval nem. Smiley De a tudat megnyugtató! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5256 Dátum: 2007.12.29 szombat, 06:37:13 »

Azért azt nem hiszem el, hogy attól lenne hangos, hogy sűrít-kipufog és nem attól, hogy robbanás zajlik az égéstérben. De ha tényleg ennyire hülyevagyok, azt restellem ez esetben, mert ilyen téren nagyot tévedni az nekem szégyenletes kissé Smiley
A dízel sem azért kerreg (motorféknél is), mert meggyullad benne a gázolaj, hanem azért mert sűrít és kipufog?

Azt gondoltam, a kipufogók hangtompító funkciója, a motor robbanásokból kifolyólagos nagyon hangos mivoltát igyekszik csillapítani...
Nekem a kipufogóm bizonyos tartományokban motorfékezésnél hangosabb is mint gázadáskor.

Próbáld ki (persze ahol lehet, és vigyázz a kormányzárral), hogy gurulsz, sebességben hagyod, és leveszed a gyújtást.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #5257 Dátum: 2007.12.29 szombat, 09:55:49 »


A hangszórónak is van hangja, mégsincs benne robbanás...
Szimplán elzárja a benzint. Teljesen. Ennyi. A motornak meg azért van hangja, mert sűrít-kipufog.


Smiley
Azért azt nem hiszem el, hogy attól lenne hangos, hogy sűrít-kipufog és nem attól, hogy robbanás zajlik az égéstérben. De ha tényleg ennyire hülyevagyok, azt restellem ez esetben, mert ilyen téren nagyot tévedni az nekem szégyenletes kissé Smiley
A dízel sem azért kerreg (motorféknél is), mert meggyullad benne a gázolaj, hanem azért mert sűrít és kipufog?

Azt gondoltam, a kipufogók hangtompító funkciója, a motor robbanásokból kifolyólagos nagyon hangos mivoltát igyekszik csillapítani...
Nekem a kipufogóm bizonyos tartományokban motorfékezésnél hangosabb is mint gázadáskor.

És ezzel érezhető a csökkenés? Mert eddig én is úgy csináltam, ha megláttam a pirosat, kuplung kinyom, seb.ből kivesz,aztán alapjáraton begurultam a lámpához. Bevallom visszaváltásnál egy kicsit az az érzésem,mintha nem tennék vele túl jót a vezérműszíjnak. Persze ez lehet,h akkora baromság, hogy mindjárt kiközösítetek a fórumról Sad
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5258 Dátum: 2007.12.29 szombat, 10:06:57 »


És ezzel érezhető a csökkenés? Mert eddig én is úgy csináltam, ha megláttam a pirosat, kuplung kinyom, seb.ből kivesz,aztán alapjáraton begurultam a lámpához. Bevallom visszaváltásnál egy kicsit az az érzésem,mintha nem tennék vele túl jót a vezérműszíjnak. Persze ez lehet,h akkora baromság, hogy mindjárt kiközösítetek a fórumról Sad

Én inkább nem taposok bele zöldnél, hanem finoman gyorsítok, így mire a köv. lámpához érek, az is vált....sokan meg tolnak le, a nagyokosok... gun
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #5259 Dátum: 2007.12.29 szombat, 10:31:53 »


És ezzel érezhető a csökkenés? Mert eddig én is úgy csináltam, ha megláttam a pirosat, kuplung kinyom, seb.ből kivesz,aztán alapjáraton begurultam a lámpához. Bevallom visszaváltásnál egy kicsit az az érzésem,mintha nem tennék vele túl jót a vezérműszíjnak. Persze ez lehet,h akkora baromság, hogy mindjárt kiközösítetek a fórumról Sad

Én inkább nem taposok bele zöldnél, hanem finoman gyorsítok, így mire a köv. lámpához érek, az is vált....sokan meg tolnak le, a nagyokosok... gun

aha, különösen 1,0ás Biturbo Mutyukisok néznek ki jól, amikor bőgeti a japó vasat, aztán sárgánál nekitapossa mint állat, és hála a magyar lámpák jó kis beállításának kb azonnal el is kezd fékezni, én pedig szép nyugodtam behajózom mellé:))
Naplózva
bales
Vendég
« Új hozzászólás #5260 Dátum: 2007.12.29 szombat, 10:56:50 »

A motornak motorfékezéskor is van hangja, tehát zajlik benne robbanás.

A hangszórónak is van hangja, mégsincs benne robbanás...
Szimplán elzárja a benzint. Teljesen. Ennyi. A motornak meg azért van hangja, mert sűrít-kipufog.


Bizony! Még a lada szamara mutatós pill fogy mérője is 0-ra lefekszik motorféknél, míg alapjáraton rendesen mutat fogyasztást. A hengert az olaj keni, nem a benya.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5261 Dátum: 2007.12.29 szombat, 11:02:37 »


Bizony! Még a lada szamara mutatós pill fogy mérője is 0-ra lefekszik motorféknél, míg alapjáraton rendesen mutat fogyasztást. A hengert az olaj keni, nem a benya.

Értem.
És minden gázelvéterkor, minden sebességben elzáródik a benzin? Mondjuk, ha 5ösben megyek a pályán, és leveszem a lábam a gázról, akkor csekély a lassulás, de végülis motorfékhatás érvényesül és ekkor sem jut beznin a motorba, csak amint újból rálépek a gázra?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

bales
Vendég
« Új hozzászólás #5262 Dátum: 2007.12.29 szombat, 11:10:06 »

Gondolom igen. Nem vagyok szakember, de én így tudom, és a pillanatnyi fogy. mérők is így mutatnak mindig. Legalábbis azok, amiket én láttam eddig. A lssulás azért csekély sztem, mert nagy a ledület a nagy sebesség miatt, és magas sebességi fokozatban van a gép. Egyesben biztosan nagyobbat lassít a motorfék.De hangsúlyozom, ez nem szentírás, amit mondok.  integet2
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.29 szombat, 11:12:44 írta bales » Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5263 Dátum: 2007.12.29 szombat, 13:49:27 »

Gondolom igen. Nem vagyok szakember, de én így tudom, és a pillanatnyi fogy. mérők is így mutatnak mindig. Legalábbis azok, amiket én láttam eddig. A lssulás azért csekély sztem, mert nagy a ledület a nagy sebesség miatt, és magas sebességi fokozatban van a gép. Egyesben biztosan nagyobbat lassít a motorfék.De hangsúlyozom, ez nem szentírás, amit mondok.  integet2

Pedig jól látod a dolgot.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5264 Dátum: 2007.12.29 szombat, 16:18:36 »

szal azért motorféknél a fogyasztás nem abszolút 0. nem is lehet csak bele kell logikázni. ugye ha 0 lenne a valóság, akkor motorféknél a motornak le is kellene állnia ami azt eredményezné, h megállít a part közepén. minimális üzemanyag ellátás van, de csak éppen az a minimális, h a hengerben a hasznos ütem megtörténhessen. erőt nem ad, csak a motort segíti át folyamatosan a holtpontokon. kilométerben igazán nem is számolható, inkább üzemórás számolás lehetne hiteles, de az is csak hozzávetőlegesen a nagyon minimál dolog miatt.
erre 1 jó teszt: motorfék után kuplung kinyom. ugyi ha üz.a.=0 akkor a kuplung kinyomásával a motor leállna, de nem ezt teszi hanem felpörög. ez a 0 dolog annyiban állja meg a helyét, h ettől kevesebbet nem tudsz produkálni csak ha kiveszed a kulcsot  Grin
még1 egyszerű teszt: enyhe parton ereszkedve (persze legyen elég hosszú) gyújtással le tudsz menni az aljáig, ha gyújtás le akkor (jó motorállapot mellett) valahol az alj elérése előtt meg fogsz állni.   ... azért ezt a 2. tesztet senki ne próbálja ki, mert ojjan "minnyáákiszakadamotor" érzés lesz. pl a TDCi ledobhatja magáról a hengerfejet, de benzines tesók is jelentősen károsodnának.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #5265 Dátum: 2007.12.29 szombat, 16:24:51 »

Motorféknél megfordul a rendszer. Az autó hajtja a motort. Ha gyujtással gurulsz,
alapjáratig fékezi, onnan alapjáraton hajtja a kocsit.
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5266 Dátum: 2007.12.29 szombat, 16:32:48 »

Motorféknél megfordul a rendszer. Az autó hajtja a motort. Ha gyujtással gurulsz,
alapjáratig fékezi, onnan alapjáraton hajtja a kocsit.

persze ettől fék nyes de pont a ki nem próbálandó teszt miatt kap némi anyagot.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5267 Dátum: 2007.12.29 szombat, 17:06:05 »

Gondolom igen. Nem vagyok szakember, de én így tudom, és a pillanatnyi fogy. mérők is így mutatnak mindig. Legalábbis azok, amiket én láttam eddig. A lssulás azért csekély sztem, mert nagy a ledület a nagy sebesség miatt, és magas sebességi fokozatban van a gép. Egyesben biztosan nagyobbat lassít a motorfék.De hangsúlyozom, ez nem szentírás, amit mondok.  integet2

Pedig jól látod a dolgot.
Igen.  Már a 2107-es Lada is tudta ezt, hogy tolóüzemben 1000-es fordulatig még az alapjárati fuvókát is zárta. Zéro üza.  Pedig azokat nem tegnap gyártották. Kb a dízeleknél is 20 éve vezették be majd mindnél, hogy a fejen levő mágnesszelep zárva tolóüzemben, majd ha visszafelé eléri az 1000-et akkor nyit és nem áll le a motor..... Jaj....miért kéne üza a motor életbentartására, mikor arra ebben az esetben pont az autó mozgási energiája szolgál. Éppen azért lassul, mert pont azt emészti fel a moci belső súrlódása és miegymás( gördülési ellenállás, légellenálás.....)  De....mozgó kerekek esetén, zárt kapcsolatnál,(kerék-féltengely-difi-váltó-kuplung-motor) hogy tudna állni a motor.....Na mindegy. wilting
Az ezeréves sz@rokon onnan lehet tudni, hogy ezt még nem tudja a befecskendező rendszere, hogy tolóüzemben durrog a kipufogó.
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.29 szombat, 17:13:48 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5268 Dátum: 2007.12.29 szombat, 18:08:24 »

Igen.  Már a 2107-es Lada is tudta ezt, hogy tolóüzemben 1000-es fordulatig még az alapjárati fuvókát is zárta. Zéro üza.  Pedig azokat nem tegnap gyártották. Kb a dízeleknél is 20 éve vezették be majd mindnél, hogy a fejen levő mágnesszelep zárva tolóüzemben, majd ha visszafelé eléri az 1000-et akkor nyit és nem áll le a motor..... Jaj....miért kéne üza a motor életbentartására, mikor arra ebben az esetben pont az autó mozgási energiája szolgál. Éppen azért lassul, mert pont azt emészti fel a moci belső súrlódása és miegymás( gördülési ellenállás, légellenálás.....)  De....mozgó kerekek esetén, zárt kapcsolatnál,(kerék-féltengely-difi-váltó-kuplung-motor) hogy tudna állni a motor.....Na mindegy. wilting
Az ezeréves sz@rokon onnan lehet tudni, hogy ezt még nem tudja a befecskendező rendszere, hogy tolóüzemben durrog a kipufogó.

gondolom löktél már le autót dombtetőről, h majd az aljára beindul. és előfordulhatott az a dolog is, h a benzin késett jól ... azaz zéró üz.a. ilyenkor ugrált mint a kecske. zéró üzemanyaggal motorféknél is ugyanez lenne a jelenség, csak sokkal intenzívebb mivel itt a sebesség nem 10km/h ... ugyi ott nem annyira kell motorfékezni. a motornak nem fizikai megállásáról van szó (szal, h főtengely off) csak üzemleállás, és lássuk be, h ez nem lenne túl szerencsés dolog. a fogyasztott mennyiség nevezhető 0-nak, de csak nevezhető mert nem tényleges ... viszont annyira minimális, h nem átváltható sem 100km-re sem üzemórára. ha mégis lenne róla mérési adat az eléggé nevetséges lenne.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #5269 Dátum: 2007.12.29 szombat, 18:26:21 »

Még a nagy üzemanyagválság idejében a 1500as polákomba - P125 - építettem egy ilyen tolóüzemi elzáró elektronikát. Nagyon egyszerű szerkezet volt: kapcsoló a karburátoron ami jelezte az elektronikának, hogy a gázpedál nyugalmi helyzetben van. Az alapjárati fúvóka helyére be lett szerelve egy bogárból kiszedett alapjárati leállitó - gyakorlatilag egy mágnes működtetett egy tűt ami vagy elzárta vagy nyitotta az alapjárati fúvókát. Az elektronika a megszakító jelből tudta hogy a motor fordulatszáma 1100 fölött van vagy sem ha nem volt benyomva a gázpedál a tú becsúszott az alapjárati fúvókába és elzárta a benzint - tolóüzem esetén. kb 5% üzemanyag megtakarítást eredményezett. Az elektronikát talán rádiotecnika vagy ezermesterben találtam és épjtettem meg egy szappantartóba Wink
Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #5270 Dátum: 2007.12.29 szombat, 18:27:03 »

Befeküdtem ma az autó alá.

@MrMach1: megnéztem, igazad volt, a piros pontok az alsó burkolat rögzítési pontjai.

Viszont nem találtam meg az olajnyomás gombámat, amiért az egésznek nekiálltam, talán majd aknából könnyebb lesz...
Naplózva
bales
Vendég
« Új hozzászólás #5271 Dátum: 2007.12.29 szombat, 19:12:15 »

Még a nagy üzemanyagválság idejében a 1500as polákomba - P125 - építettem egy ilyen tolóüzemi elzáró elektronikát. Nagyon egyszerű szerkezet volt: kapcsoló a karburátoron ami jelezte az elektronikának, hogy a gázpedál nyugalmi helyzetben van. Az alapjárati fúvóka helyére be lett szerelve egy bogárból kiszedett alapjárati leállitó - gyakorlatilag egy mágnes működtetett egy tűt ami vagy elzárta vagy nyitotta az alapjárati fúvókát. Az elektronika a megszakító jelből tudta hogy a motor fordulatszáma 1100 fölött van vagy sem ha nem volt benyomva a gázpedál a tú becsúszott az alapjárati fúvókába és elzárta a benzint - tolóüzem esetén. kb 5% üzemanyag megtakarítást eredményezett. Az elektronikát talán rádiotecnika vagy ezermesterben találtam és épjtettem meg egy szappantartóba Wink

Olyanom nekem is volt! Mármint P125. Akkor így már csak 11 litert evett?  eplus2
Az enyém, ha eléggé toltam neki, akkor szinte szemmel látszott, hogy csökken az üzemanyagszint!
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5272 Dátum: 2007.12.29 szombat, 19:15:51 »

Sziasztok!
Csepelen keresek MK II-höz  motorikusan hozzászólni tudó klubtársat!!
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5273 Dátum: 2007.12.29 szombat, 19:23:45 »

Bekómált az autóm!
Napok óta iszonyú kínok közepette hajlandó elindulni: beindul szépen, majd le is áll.Ezt kb 10-15 percig játssza, majd lehelletnyi gázpedálpumpálás hatására eljutunk odáig, hogy megmarad az aalpjárat, és el tudunk indulni.Ha már lendületben van, nincs gond, de pirosnál újraindulni már nehézkes.
Ma délután megnéztem benyaszűrőt, kimostam (jobbhíján) levegő szépen átmegy rajta amikor megfújom.
Kivettem AC pumpát, de látszólag nincs baja, a szűrője is tiszta.
Indításkor/gyújtáskor szépen nyomja a benzint a lekötött szűrőn keresztül egy üvegbe.
A motornál lévő szelepnél is szépen mérhető a 2Bar nyomás.
Onnan tovább megállt a tudományom.

Most már be sem indul, csak köszörüli.
Előtte olyat produkált, mintha csak 2 henger ment volna.
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5274 Dátum: 2007.12.29 szombat, 19:32:25 »

A motornál lévő szelepnél is szépen mérhető a 2Bar nyomás.

az a 2Bar kevés lesz. valszeg itt a hiba, és ez pumpa.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5275 Dátum: 2007.12.29 szombat, 19:37:16 »

Fusim mondta 2-t kell mérni, a műszer kb 2,5-t mutatott

Ha koszos a szűrő, akkor nem tud annyit nyomni a pumpa?
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5276 Dátum: 2007.12.29 szombat, 19:54:42 »

Fusim mondta 2-t kell mérni, a műszer kb 2,5-t mutatott
Ha koszos a szűrő, akkor nem tud annyit nyomni a pumpa?

háát, én hiszek fusimnak. csak azt nem értem, h miért ilyen kevés. eddigi autóimnál mindig 4 - 6 bar volt a jó érték típustól függően. persze lehet, h itt a szelepben van az okosság, én mindig szűrőnél mértem.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5277 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 01:30:00 »

Urak/Hölgyek!

A további üzemanyagos témákat az Üzemanyagok Topic-ba írjuk!
Csak, hogy mindent a helyén keresshessünk később. Köszönet  worship  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5278 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 11:41:50 »

Szerintem az Üzemanyagok témába az üzemanyagok minőségéről, kutak szolgáltatásáról, hol olcsóbb, stb szoktak irkálni.
Nekem konkrétan nem megy az autóm, mert valami baja van, és ez nem biztos, hogy üzemanyagminőségi probléma.
MK II-m van, ezért gondoltam ide írom a problémámat.Akit érdekel a bajom, az itt tud segíteni.
De azért örülök, hogy a topicok közt rendet akarsz tenni
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #5279 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 12:59:56 »

Fusim mondta 2-t kell mérni, a műszer kb 2,5-t mutatott

Ha koszos a szűrő, akkor nem tud annyit nyomni a pumpa?

Ha jól tudom, akkor az injektoroknak 3 bar a normál üzemi nyomása, ennyit állít be nekik a nyomásszabályzó. Ehhez az kell, hogy legalább ennyit nyomjon az AC is...
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5280 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 13:36:22 »

Nah igen, vélemények megoszlanak.
Csak már be sem indult tegnap este az autó...
És nem tudom, mit nézzek még meg
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5281 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 14:32:23 »

Ha jól tudom, akkor az injektoroknak 3 bar a normál üzemi nyomása, ennyit állít be nekik a nyomásszabályzó. Ehhez az kell, hogy legalább ennyit nyomjon az AC is...

Most megnéztem a könyvben.
Ha a nyomás szabályzó vákumcsöve csatlakoztatva van, akkor: 2.1 bar +/- 0.2 bar
Ha nincs, akkor 2.7 bar +/- 0.2 bar
Meleg motornál maximum 2.7 bar lehet.

A motor leállítása után pedig még 5 percig tartania kellene az 1.8 bart.

Furcsa, hogy az AutoDAtában pont ez nincs benne...
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #5282 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 14:35:54 »

Nah igen, vélemények megoszlanak.
Csak már be sem indult tegnap este az autó...
És nem tudom, mit nézzek még meg

Nem lehet, hogy inkább valami gyújtás jellegű a problémád?  Írtad, hogy korábban olyan volt, mintha nem menne 1-2 henger.
Amikor jár, akkor egyenletesen jár?

Gyertyákat néztzed? Mikor volt cserélve? Milyen van benne? (pontos típus)
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5283 Dátum: 2007.12.30 vasárnap, 15:01:56 »

Szerintem az Üzemanyagok témába az üzemanyagok minőségéről, kutak szolgáltatásáról, hol olcsóbb, stb szoktak irkálni.
Nekem konkrétan nem megy az autóm, mert valami baja van, és ez nem biztos, hogy üzemanyagminőségi probléma.
MK II-m van, ezért gondoltam ide írom a problémámat.Akit érdekel a bajom, az itt tud segíteni.
De azért örülök, hogy a topicok közt rendet akarsz tenni

Sajnálom, hogy magadra vetted, nem neked szántam a felszólítást!  wave
Inkább a motorfékkel fogyaszt vagy nem vagy keveset témákra, ami korábbi hozzászolásokban (igen sok) volt.  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5284 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 00:02:01 »

Nem lehet, hogy inkább valami gyújtás jellegű a problémád?  Írtad, hogy korábban olyan volt, mintha nem menne 1-2 henger.
Amikor jár, akkor egyenletesen jár?
Gyertyákat néztzed? Mikor volt cserélve? Milyen van benne? (pontos típus)
Akár lehet gyújtás is.
Bár amikor rávettem, hogy elinduljon, akkor egyenletesen járt.
Bár addíg semmi erő nem volt benne.Amikor alapon pöfögött, engedtem rá finoman a kuplungot, már le is állt.Meg sem bírtam mozdítani a kasznit.
Az utolsó próbánál volt olyan érzésem, mintha 2 henger menne.
Meg amít nem csinált korábban: az indítási próbálgatások alatt olyan fekete füst jött ki, mint egy rossz dízelnél.Még a földet is megfestette.De menetközben nem füstölt.Gondolom a sok indítástól felkapta az olajat.
Csak nehezen próbálgatnék bármit is, mert én Zuglóban lakom, a kocsi meg Csepelen van apunál a kertben
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #5285 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 09:45:37 »

Fusim mondta 2-t kell mérni, a műszer kb 2,5-t mutatott

Ha koszos a szűrő, akkor nem tud annyit nyomni a pumpa?

Ha jól tudom, akkor az injektoroknak 3 bar a normál üzemi nyomása, ennyit állít be nekik a nyomásszabályzó. Ehhez az kell, hogy legalább ennyit nyomjon az AC is...

Megnéztem a Haynest és 2.1bar a jó nyomás +- 0.2.
Ha le van húzva a vákumcső a nyomásszabályozóról 2.7bar +-0.2
Ki kéne venni a trafót és megnézni az alját nincsenek-e beégés nyomok rajta alul a műgyantában.
Nem derült ki melyik motor van benne, ha focus motoros - fekete deklis tuti tipp a trafocsere tipikus focus probléma tizen egynéhány ezer az új, de probának megteszi egy sima MKI trafo kábelekkel is csati ugyanaz. Mentettem már egy ilyennel meg focust műanyag kötőzővel odanádaltam a donor trafot és hazament vele veszprémbe.
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5286 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 10:42:55 »

Focus motoros 97'es mondi?
1.8 Zetec motor van benne.
Trafot merre keressem?Biztos rájönnék melyik az, de így könnyebb lenne Smiley
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #5287 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 12:23:24 »

Focus motoros 97'es mondi?
1.8 Zetec motor van benne.
Trafot merre keressem?Biztos rájönnék melyik az, de így könnyebb lenne Smiley


Amiből a gyertyakábelek jönnek Torx as csavarok tartják oldalán van egy ovál csati
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #5288 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 14:20:26 »

Rocco,

tolóüzemmódban 1500-as fordulatig nincs befecskendezés, ha az alá esik a fordulatszám, akkor az alapjáratnak megfelelő befecskendezés

érdekes, hogy motorfék helyett kinyomott kuplunggal történő guruláskor (kb. 50-60km/h-nál) sem esik le a fordulatszám, ezt az elektronika csinálja



de én motorfék helyett inkább üresbe téve közelítem meg a vöröslámpát, majd a végén fékezek, félek a durva motorfékezések (vissza kettesbe...) károsító hatásától, emellett a hosszú, kíméletes motorfék is koptatja a motort, mert befecskendezés ugyan nincs, de munkavégzés mégis van

inkább a fék kopjon, mint a motor, persze a fentiek szigorúan nem érvényesek a lejtmenetre, ahol olyan sebességfokozattal kell lejönni, amilyennel felfelé is mennénk
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5289 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 14:42:46 »

de én motorfék helyett inkább üresbe téve közelítem meg a vöröslámpát, majd a végén fékezek, félek a durva motorfékezések (vissza kettesbe...) károsító hatásától, emellett a hosszú, kíméletes motorfék is koptatja a motort, mert befecskendezés ugyan nincs, de munkavégzés mégis van
inkább a fék kopjon, mint a motor, persze a fentiek szigorúan nem érvényesek a lejtmenetre, ahol olyan sebességfokozattal kell lejönni, amilyennel felfelé is mennénk

Hát ez nem a legjobb ötlet. Nem tilos a féket nyomni, és nem a lábfék helyett van a motorfék, hanem csak kisegítés.
Nem csak a fék kopásának elkerülése végett, hanem üzemanyagspórolás, és amiatt is, hogy ha hirtelen kellene pl gyorsítani, csak elengeded a féket, gázra lépsz, és máris tudsz gyorsítani.
A motort koptatja? Mert pár 10 másodpecig egy kicsivel többet forog? Akkor ezzel az erővel le kellene állítani a piroson.
És erre mondhatnánk (motorfék) hogy kinek-kinek a hite szerint, de erre az esetre nem vonatkozik. Tényleg motorfékkel kell menni (ez egy kicsit megtanít spórolni az üzemanyaggal is, mert nem lehet akkorát fékezni vele, mint a lábfékkel, és az ember kevésbé nyomja a kázt, azaz sokkal dinamikusabban vezet: már előre elveszi a gázt, nem csak közvetlenül a piros előtt fékez).
A lejtőn tényleg így kell menni, ahogy írod.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #5290 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 14:54:44 »

Na meg hát ugye nem engedi lendületbe az autot.Gyorsítani is hamarabb tudsz, és fékezni is segít, ha azt kell.De ezt asszem tanították is anno
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5291 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 15:05:17 »

szal azért motorféknél a fogyasztás nem abszolút 0. nem is lehet csak bele kell logikázni. ugye ha 0 lenne a valóság, akkor motorféknél a motornak le is kellene állnia ami azt eredményezné, h megállít a part közepén. minimális üzemanyag ellátás van, de csak éppen az a minimális, h a hengerben a hasznos ütem megtörténhessen. erőt nem ad, csak a motort segíti át folyamatosan a holtpontokon. kilométerben igazán nem is számolható, inkább üzemórás számolás lehetne hiteles, de az is csak hozzávetőlegesen a nagyon minimál dolog miatt.
erre 1 jó teszt: motorfék után kuplung kinyom. ugyi ha üz.a.=0 akkor a kuplung kinyomásával a motor leállna, de nem ezt teszi hanem felpörög. ez a 0 dolog annyiban állja meg a helyét, h ettől kevesebbet nem tudsz produkálni csak ha kiveszed a kulcsot  Grin

Köszi! Ebben a hozzászólásban világosan és ésszerűen le van írva, hogy mi a helyzet. Amikor észheztérítettek, hogy motorfék során "nem kap benzint", akkor gndoltam, hogy valamennyit azért kell kapnia, de kevesebbet mint alapjáraton. Mostmár elkezdtem visszaszoktatni magam szépen a motorfékezésre  száraz úton is. Cheesy
Próbáltam a motorhanggal magyarázatot adni magamnak arra, hogy tuti zajlik benne robbanás, de rájöttem, hogy tényleg lehet hogy nemannyira a benzin robbanásaitól van hangja, hanem főleg a sűrít-kipufog effektustól, amit Angel írt korábban, ugyanis a kompresszorban sem robban benzin, hanem a levegőt sűríti a henger és löki ki a csőbe, mégis k*rvahangos Smiley Mondjuk ebben az utóbbi gondolatomban egy kis megerősítést vagy megcáfolást várok, mert nem vagyok benne biztos.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #5292 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 15:19:15 »

az új elektromos vezérlésű autóknál egyáltalán nem kap benzint. Hogy állna le a motor, ha nem nyomod ki a kuplungot, pont ez a lényege a motorféknek, hogy a motort az autó gurulása hajtja, amikor pedig megnyomod a kuplungot, már a vezérlés újra ad üzemanyagot
Naplózva
bales
Vendég
« Új hozzászólás #5293 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 15:22:27 »



Köszi! Ebben a hozzászólásban világosan és ésszerűen le van írva, hogy mi a helyzet. Amikor észheztérítettek, hogy motorfék során "nem kap benzint", akkor gndoltam, hogy valamennyit azért kell kapnia, de kevesebbet mint alapjáraton. Mostmár elkezdtem visszaszoktatni magam szépen a motorfékezésre  száraz úton is. Cheesy
Próbáltam a motorhanggal magyarázatot adni magamnak arra, hogy tuti zajlik benne robbanás, de rájöttem, hogy tényleg lehet hogy nemannyira a benzin robbanásaitól van hangja, hanem főleg a sűrít-kipufog effektustól, amit Angel írt korábban, ugyanis a kompresszorban sem robban benzin, hanem a levegőt sűríti a henger és löki ki a csőbe, mégis k*rvahangos Smiley Mondjuk ebben az utóbbi gondolatomban egy kis megerősítést vagy megcáfolást várok, mert nem vagyok benne biztos.

Megerősítelek! Tényleg hangos a kompresszor.  eplus2  worship
Sztem is a sűrít-kipufog zajlásdinamikája adja a megoldást.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5294 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 15:36:40 »

az új elektromos vezérlésű autóknál egyáltalán nem kap benzint. Hogy állna le a motor, ha nem nyomod ki a kuplungot, pont ez a lényege a motorféknek, hogy a motort az autó gurulása hajtja, amikor pedig megnyomod a kuplungot, már a vezérlés újra ad üzemanyagot

Az újabb motoroknál elképzelhető, hogy már így működik. De még az MKII-k idején biztos nem ilyen volt a vezérlőelektronika amit beraktak.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #5295 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 15:38:31 »

az új elektromos vezérlésű autóknál egyáltalán nem kap benzint. Hogy állna le a motor, ha nem nyomod ki a kuplungot, pont ez a lényege a motorféknek, hogy a motort az autó gurulása hajtja, amikor pedig megnyomod a kuplungot, már a vezérlés újra ad üzemanyagot

Az újabb motoroknál elképzelhető, hogy már így működik. De még az MKII-k idején biztos nem ilyen volt a vezérlőelektronika amit beraktak.

a síma adagolósok még egy alapjárati adagot adtak, az injektoros már nem
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #5296 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 16:03:07 »

az új elektromos vezérlésű autóknál egyáltalán nem kap benzint. Hogy állna le a motor, ha nem nyomod ki a kuplungot, pont ez a lényege a motorféknek, hogy a motort az autó gurulása hajtja, amikor pedig megnyomod a kuplungot, már a vezérlés újra ad üzemanyagot

Az újabb motoroknál elképzelhető, hogy már így működik. De még az MKII-k idején biztos nem ilyen volt a vezérlőelektronika amit beraktak.

Sztem viszont igen, az MKII es is eléggé elektromos-computerizált már ami a motort illeti.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Mondeo2
Vendég
« Új hozzászólás #5297 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 22:09:58 »

elore is bocs, h nem olvasok vissz.a 2 kerdesem lenne. 97-es mondeo2hoz bal hatso lampat keresnek (vmi paraszt kiutottem ero viccbol Sad) es az ablakmoso szivattyuja (motorja) jobb v. bal oldalon helyezkedik el? pontosabban: hol is helyezkedik el? Smiley

Kosz,
caitlin
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #5298 Dátum: 2007.12.31 hétfő, 23:30:15 »

elore is bocs, h nem olvasok vissz.a 2 kerdesem lenne. 97-es mondeo2hoz bal hatso lampat keresnek (vmi paraszt kiutottem ero viccbol Sad) es az ablakmoso szivattyuja (motorja) jobb v. bal oldalon helyezkedik el? pontosabban: hol is helyezkedik el? Smiley

Kosz,
caitlin

Keresni is lehet a fórumon...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #5299 Dátum: 2008.01.02 szerda, 09:03:15 »

...szerintetek mennyire tartós a dísztárcsa? Fordosra gondoltam.
Ezt nem tudom, de az megfontolandó, hogy kábelkötegelővel rögzítsd a tárcsákat, mert némelyik könnyen elmarad.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.