Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:08:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 150 151 152 153 154 155 156 [157] 158 159 160 161 162 163 164 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6359574 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7800 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 00:16:37 »


Már mondtam, hogy a rosszindulat félrevezet, az előítéletek tévesek. Falnak beszélek..
Szóval nem mondtam hogy sokat hiszek magamról, és sokszor vészfékezek. Nem írok semmit, mert nem látom sok értelmét, csak annyi, hogy olvass vissza még párszor és értelmezd amit írtam.
Te vagy aki tévedsz! Itt szó sincs rosszindulatról! Itt a józan ész és a normális közlekedés és elsősorban a biztonság amiről beszélek /és gezola is/.
És már ne haragudj de az egyedi autó, folyamatosan a tuning, szóval amiket írsz, nem a közlekedés biztonsági fejlődésed fejlesztésére enged utalni. Csak amikor rádszól/rádkérdez vki, akkor nem felvállalod, hanem mindíg kimagyarázod. Ez már sokszor előfordult. Tehát nincs itt gond az általad leírt szöveggel, tudom értelmezni, csak nem mindíg értek vele egyet.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7801 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 00:28:49 »

Így van, azért találták ki, mert a legtöbb ember nem gyakorol speckó pályán, nincs rutinja a vészhelyzetekre, nincs felkészülve.
Nagy a naivitás, ha úgy gondolod, hogy ha a szabályokat betartod, akkor sosem kell vészfékezned. Sajnos mások szabálytalanságai, részegek, kisgyerekek miatt bármikor kellhet akár 50ről is vészfékezni.
A mondanivalóm végén ott volt a "jó eséllyel".
Városban, ha eléd lép valaki, és vészfékezni kell, nincs az a sokmillió óra gyakorlás, hogy a kerekek megcsúszása előttig nyomd a fékpedált.Ráállsz, és nyomod: ha van ABS, akkor dolgozik, ha nincs, akkor kerekek csúsznak.Kettő közötti nincs.Biztos volt rá példa, hogy jobb lett volna ABS nélkül, mert rosszul "mérte fel " a dolgát a szerkezet.De többségében a statisztikák azt mutatják, jó ha van.Olyan, mint a biztonsági öv: életmentésre van, de sokszor az miatt van tragédia, mert be volt kapcsolva.De nem ez a rendszeres, mindennapos.Csatlakozom Styleair kollégához( de nem összefogok vele ellened), hogy ne a közúton teszteld a határaidat.Menj zárt pályára, és legyél ott "penge".A vezetés nem lehet rutin sose: nincsenek ugyanolyan szituációk
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #7802 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 00:34:18 »

Te vagy aki tévedsz! Itt szó sincs rosszindulatról! Itt a józan ész és a normális közlekedés és elsősorban a biztonság amiről beszélek /és gezola is/.

És én is kezdettől fogva, ígyhát nem helytálló a reakciód, csakis előítéletes és téves.

És már ne haragudj de az egyedi autó, folyamatosan a tuning, szóval amiket írsz, nem a közlekedés biztonsági fejlődésed fejlesztésére enged utalni.

Az egyediség és a tuning fogalmainak köze nincsen a felelőtlenséghez, nem biztonságos vezetéshez. Körültekintően és jól vezetek, de én fejleszteni is akarom, hogy igazán jó legyek, ellenben egyesekkel akik azt hiszik minden úgy jó ahogy ők csinálják.

Csak amikor rádszól/rádkérdez vki, akkor nem felvállalod, hanem mindíg kimagyarázod. Ez már sokszor előfordult. Tehát nincs itt gond az általad leírt szöveggel, tudom értelmezni, csak nem mindíg értek vele egyet.

Ezt egész egyszerűen nem értem, foggalmam nincs miről beszélsz. Példával támaszd alá.
Ezekszerint nem tudod értelmezni, legalábbis amíg előítéletes vagy, addig nem. Javaslom erről kérd ki tapasztalt vezetők, műszakilag hozzáértők véleményét (ABS).
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #7803 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 00:41:52 »

A mondanivalóm végén ott volt a "jó eséllyel".
Városban, ha eléd lép valaki, és vészfékezni kell, nincs az a sokmillió óra gyakorlás, hogy a kerekek megcsúszása előttig nyomd a fékpedált.Ráállsz, és nyomod: ha van ABS, akkor dolgozik, ha nincs, akkor kerekek csúsznak.Kettő közötti nincs.Biztos volt rá példa, hogy jobb lett volna ABS nélkül, mert rosszul "mérte fel " a dolgát a szerkezet.De többségében a statisztikák azt mutatják, jó ha van.Olyan, mint a biztonsági öv: életmentésre van, de sokszor az miatt van tragédia, mert be volt kapcsolva.De nem ez a rendszeres, mindennapos.Csatlakozom Styleair kollégához( de nem összefogok vele ellened), hogy ne a közúton teszteld a határaidat.Menj zárt pályára, és legyél ott "penge".A vezetés nem lehet rutin sose: nincsenek ugyanolyan szituációk


Hidd el, hogy van olyan, hogy begyakorlod és menni fog a csúszáshatár érzése. Neked is javaslom, kérdezősködj, olvass utána, ha nem hiszed el.
A penge szóról amit írtam olvasd el teis mégegyszer.
Leírom konkrétan, hogy ne lehessen belekötni: a gyakorlást nem közúton végezném, én is tisztában vagyok vele, hogy a gyakorlás szó nem azt jelenti hogy azon a területen műveljük a képesség elsajátításást, amire fel akarunk készülni, hanem ott, ahol a körülmények erre érdemesek.

Ismét az az érzésem, hogy falnak írtam korábban.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7804 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 00:48:12 »

És én is kezdettől fogva, ígyhát nem helytálló a reakciód, csakis előítéletes és téves.

Az egyediség és a tuning fogalmainak köze nincsen a felelőtlenséghez, nem biztonságos vezetéshez. Körültekintően és jól vezetek, de én fejleszteni is akarom, hogy igazán jó legyek, ellenben egyesekkel akik azt hiszik minden úgy jó ahogy ők csinálják.

Ezt egész egyszerűen nem értem, foggalmam nincs miről beszélsz. Példával támaszd alá.
Ezekszerint nem tudod értelmezni, legalábbis amíg előítéletes vagy, addig nem. Javaslom erről kérd ki tapasztalt vezetők, műszakilag hozzáértők véleményét (ABS).
Előitéletesséről szó sincs.
Én voltam aki leírtam neked az előbb, hogy nem vagyok 1 "hiper-szuper vezető", tehát nem gondolom úgy, hogy minden úgy jó ahogy én csinálom. Viszont a tervező mérnökök és az autógyárak, biztos csak azért rakják az ABS-t az autókba, mert növelni akarják az exták számát, és mert tudják, hogy nem vezet mindenki olyan jól mint te.

Ja és nekem biztos rossz, hogy nem kapcsol be és ezért nem kezdett még el zavarni........

Na mind1 visszatérek az elejéhez. Nem akarlak meggyőzni és nem is foglak győzködni, se vitázni veled, mert nincs értelme, csak jól szétoffoltuk a topicot.
Nem érdekel hogy kapcsolod ki az ABS-t az autódban, de ne közúton kisérletezz, hanem zárt pályán/kertben/udvarban!

Szóljál, ha elolvastad, mert utána a topicoffoló (deszépmagyarszó  eplus2 ) hozzászólásaimat ki szeretném törölni.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.02 szerda, 22:54:23 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7805 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 00:53:53 »


Hidd el, hogy van olyan, hogy begyakorlod és menni fog a csúszáshatár érzése. Neked is javaslom, kérdezősködj, olvass utána, ha nem hiszed el.
A penge szóról amit írtam olvasd el teis mégegyszer.
Leírom konkrétan, hogy ne lehessen belekötni: a gyakorlást nem közúton végezném, én is tisztában vagyok vele, hogy a gyakorlás szó nem azt jelenti hogy azon a területen műveljük a képesség elsajátításást, amire fel akarunk készülni, hanem ott, ahol a körülmények erre érdemesek.

Ismét az az érzésem, hogy falnak írtam korábban.

"A penge szó azt jelenti, hogy valamiben jártasnak lenni, rutinból csinálni": te írtad.
"Menj zárt pályára, és legyél ott "penge".A vezetés nem lehet rutin sose: nincsenek ugyanolyan szituációk
": én írtam.Egyértelmű...
Mész 50-el...eléd lép egy kislány, mert csak...van egy fékutad.Ha te az alatt a pár tized másodperc alatt bekalibrálod a lábadat, hogy pontosan milyen mélyen nyomja le a fékpedált, hogy közben még tudj a kormánnyal is valamit kezdeni, akkor csakazértis elmegyek a következő nagytalira, hogy nyílvánosan megkövesselek amiért nem hittem a tudásodban eljen
Nem a falnak írtad, mindenki érti a lényegét, csak te nem érted meg, hogy ezek a "provokatív" kérdések csak ilyen vitához vezetnek
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #7806 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:08:26 »

Najó, én befejeztem, csak ugyanazt hajtogatjátok, és nem értitek miről beszélek.

Szeretnék egy szakértő választ kapni, a kötekedők pedig máshol kötekedjenek, mert ezért hagyják itt sokan (értékes arcok is) ezt a fórumot.

Előre is köszi.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7807 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:15:18 »

Najó, én befejeztem, csak ugyanazt hajtogatjátok, és nem értitek miről beszélek.

Szeretnék egy szakértő választ kapni, a kötekedők pedig máshol kötekedjenek, mert ezért hagyják itt sokan (értékes arcok is) ezt a fórumot.

Előre is köszi.
De, értjük...
"a kötekedők pedig máshol kötekedjenek" :ezt értsem úgy, hogy inkább mi hagyjuk itt a fórumot, mert egymástól függetlenül ketten más véleményen vagyunk, mint te?  taps
"mert ezért hagyják itt sokan (értékes arcok is) ezt a fórumot." :mert te aztán tudod...
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7808 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:19:46 »

Éppen ezért nem kiiktatás, hanem kapcsoló. Amig nem lennék penge, addig esőben mindig be lenne kapcsolva, eleinte még szárazon is.

Itt nem a pengeség, vagy a nem pengeség a lényeg. Nekem már kapcsolt be az ABS teljesen száraz úton, szemmel láthatóan nem is volt semmi az aszfalton, gondolom egy kis por lehetett, és mégis jól jött, hogy működött!
De ez a ki-be kapcsolgatás akkor is rossz ötlet! Én általába ABS-es autókat vezetek már, 1 vagy 2 éve volt, hogy egy másik autóval voltam, amibe nem volt ABS, ugye az emberbe rögzül, ha van ABS akkor nem szórakozik, tövig tapossa ha kell. Én is ezt tettem, de hiába kormányoztam közbe az autó egyenesen ment tovább, szerencsére nem lett baj, szerencsém volt! Én azt mondom, ne szórakozz ilyenekkel, vészfékezésnél lehetetlen csúszáshatáron tartani! Itt nem másodpercek, hanem tized, század másodpercek röpködnek.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7809 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:22:07 »

Najó, én befejeztem, csak ugyanazt hajtogatjátok, és nem értitek miről beszélek.

Szeretnék egy szakértő választ kapni, a kötekedők pedig máshol kötekedjenek, mert ezért hagyják itt sokan (értékes arcok is) ezt a fórumot.

Előre is köszi.
Ha már értetlen vagyok: miért nem a légzsákot akarod kikapcsolni, hogy ki tudd próbálni, mekkora az az ütközési/fékezési erő, ahol még meg tudod tartani a fejedet előrebukás nélkül?  angel
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7810 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:22:44 »

Én meg láttam már gyönyörűen átalakított trabit, amin vicces lett volna egy gyári lámpa...  Wink

Ok, ami olyan szinten van átalakítva, de amit láttam nem olyan volt!
A másik ilyen gagyi dolog a eredeti BMW angel eye BMW-be LED-esítve, az még vicces, sokkal komolyabban néz ki, ha a 2 karika kicsit sárgás, méltóságteljesebb.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7811 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:24:36 »

Más beszarna ha ABS lenne az autójában te meg ki akarod kapcsolni?
Penge versenypályán legyél, és monnyuk NE az én szeretteimet veszélyeztesd az utcán!

(Moderálva - Scratch)

Ne személyeskedjünk, ez csak vitát szül!  worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7812 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:26:35 »

Ne személyeskedjünk, ez csak vitát szül!  worship
Nem személyeskedés, de ez nem játék! szomoru1
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7813 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:27:15 »

Ember miről beszélsz?
Akkor elmagyarázom, mielőtt a rosszindulat már megint túlságosan eluralkodik egyeseken.
A penge szó azt jelenti, hogy valamiben jártasnak lenni, rutinból csinálni. Tehát ez esetben vészfékezéskor, hogy a szeretted életét megmenthessem, el tudom találni a csúszáshatárt és azt megtartani a fékezés során. Az ABS-ek nem találhatják el hatékonyan a csúszáshatárt, csak szaggatják a blokkolást (blokkol-gurul-blokkol-gurul). kérdezz meg jó vezetőket, mindenki, vagy a többség azt fogja neked mondani, hogy az a jó, ha nem az ABS dolgozik, hanem te érzed a határt!

Ez az, egy ki-be kapcsológatós dologgal nem lesz rutinod, csak magadnak zavarsz be! Azt kell jól használni, ami van az autódba!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7814 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:31:15 »

Ne személyeskedjünk, ez csak vitát szül!  worship
Lehetne még sorolni a közúti veszélyeztetés példáit a klubon belül is: autópályán 180-200-al haladni rendszeresen(mert ő siet, nincs ideje); városban lealázni a másik autótípus vezetőjét: közúti veszély szándékos előidézése;stb.Ha kell, keresek még. Ha már ilyeneket csinálnak, legalább ne dicsekedjenek vele  levele
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.29 vasárnap, 01:36:07 írta gezola » Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7815 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:31:29 »

Sokat kell gyakorolni. Hosszabb az ABSes vészfékezés fékútja, mint a rutinos, csúszáshatáron szabályozott vézfékezés fékútja.

Ezt 10-15 évvel ez elött volt nagy divat mondogatni azoknak, akinek nem volt ABS-es autója. Smiley
Az ABS lényege, hogy irányítható maradjon az autó fékezés közbe. Teszek rá, ha kicsit hoszabb a fékút, ha ki tudom fékezés közbe kerülni a veszélyforrást.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7816 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:40:21 »

Najó, én befejeztem, csak ugyanazt hajtogatjátok, és nem értitek miről beszélek.

Szeretnék egy szakértő választ kapni, a kötekedők pedig máshol kötekedjenek, mert ezért hagyják itt sokan (értékes arcok is) ezt a fórumot.

Előre is köszi.

Értjük miről beszélsz, de ezt Neked is csak mondták páran, akik valószinűleg valahol hallották. Aki ezt mesélte Neked kérd, meg, hogy mutassa be a tudományát! Rajzolj fel az aszfaltra egy csíkot, és mond neki itt kezdhet fékezni, pár méterrel (5-10) távolabb egy gyereket rajzolj az aszfaltra, hogy az elött álljon meg. Ha tudja amiről beszélsz, nem lesz a betonon féknyom, és nem fogsz csikorgást hallani. De most megmondom, hogy nem fogja tudni megcsinálni! Talán 1000 emberből 1 az is valószinűleg véletlenül, mert ez lehetetlen!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7817 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:42:48 »

Nem személyeskedés, de ez nem játék! szomoru1

Valóban nem, én is látod próbálom lebeszélni. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7818 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 01:43:56 »

Lehetne még sorolni a közúti veszélyeztetés példáit a klubon belül is: autópályán 180-200-al haladni rendszeresen(mert ő siet, nincs ideje); városban lealázni a másik autótípus vezetőjét: közúti veszély szándékos előidézése;stb.Ha kell, keresek még. Ha már ilyeneket csinálnak, legalább ne dicsekedjenek vele  levele

Ezzel is max. egyetértek!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #7819 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 09:32:06 »

Eléggé egymásnak ugrottatok és rendesen röpködtek a jelzők hogy ki mit tart veszélyeztetésnek meg ki mit tart a képességeiről. Legyen annyi elég hogy teljesen egyikőtöknek sincs igaza. Viszont vannak nagyon kiváló vezetéstechnikai traningek. Én is legyintettem először rá de a cégnél akik adott km felett vezetnek egy hónapban azokat kötelezik az elvégzésére. Igen hasznos, sok dolgot rutinná lehet így tenni. Tehát ha tanácsolhatom akkor legalább egy elvégzése után essetek egymásnak megint, de garantálom, hogy akkor ez már nem történne meg.  wave
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #7820 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 09:39:30 »

nekem jó pár év (8-10) alatt alig kapcsolt be az ABS (akaratlanul). két kezemen megszámolható, még a lábam se kell kölcsönvenni, h a végére érjek a számolásnak. néha már azt hiszem nem is működik, ilyenkor nyomok 1 próbát neki olyan helyen ahol tuti nem áll bele a seggembe senki. ennek tudatában mondhatnám, h feleleges nekem az ABS mert úccsse használom ki, de az a kijelentés lenne a világ legnagyobb hülyesége! abban a pár helyzetben kifejezetten jól jött a működése. pl 2 alkalommal totálkártól védett meg, és a családomat talán 1 koszorúvásárlástól (a szembesávból valaki nekilátott előzni, de ha nem állok meg akkor nem tudja befejezni). nem az én hibám lett volna, de ez 2méterrel a föld alatt, v 1 tolószékben ülve sovány vigasz szomoru1 megállni meg tudtam volna ABS nélkül is, csak ezzel a saját sávomba nem sokra megyek. le kellett vinni az autót a padkára, és ez ABS nélkül nem megy még tóthjanikának se. ABS-nek pont az a lényege, h a teljes fékezéskor irányítható marad az autó. az ABS kikapcsolása kb akkora hülyeség mint az, h holnaptól 2Ft lesz a benzin! ha valakinek sokszor kapcsol be az ABS annak sztem eszébe se jusson a kikapcsoláson gondolkozni, mert onnantól kezdve közveszélyessé vállik!!! 1 autó határainak kitapasztalásához nem kell túl sok dolog, de sztem először mindenki a saját határaival legyen tisztába! ezt pedig nem a kikapcsolt biztonsági berendezések fogják megoldani, hanem több vezetés és mégtöbb vezetés. ha valakinek sokat durrog az ABS, v akár az ESP akkor valamit rosszul csinál, de a megoldás sosem ezek kikapcsolása hanem úgy kell csinálni, h ne avatkozzanak be. amikor saját hibán kívül kapcsol be akkor pedig baromi jó érzés életben maradni.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
deis
Vendég
« Új hozzászólás #7821 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 14:12:33 »

Végigolvastam eme parázs vitát. Nekem aszfalton még sosem működött, bármekkorát fékeztem.
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #7822 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 15:36:30 »

Végigolvastam eme parázs vitát. Nekem aszfalton még sosem működött, bármekkorát fékeztem.

Nyáron aszfalton szinte sose kapcsol be. Viszont egyszer téptem az 51esen és egy kanyar után a szántóföldről elém kanyarodott egy wartburg, ha akkor még a gumik is füstöltek akkorát kellett fékeznem ABS tette a dolgát elkerültem a marhát és megálltam.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #7823 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 16:47:23 »

Én nem kikapcsolni akarom, egyszer volt olyan szitum, hogy ha nem lett volna nemtudom mi lett volna. Éjszaka mentünk 5en a kocsival (körülményeknek megfelelő sebsséggel) a Stefánia úton szakadó esőben (viharban). Nem égtek a jelzőlámpák, sárgán sem villogtak és egyszercsek ott volt előttem az Ajtósi Dürer sor kereszteződés. Ha nem lett volna ABS nemtudom hogy vettem volna be a kanyart, az is szerencse hogy késő volt és nem jött senki oldalról. Szóval én sem aszondom, hogy nemkell. De tapasztalatból is mondták nekem többen, hogy meg lehet tanulni a csúszáshatáron tartott vészfékezést. Sokmindent meg tud a csodálatos emberi agy tanulni sok gyakorlással, és ha a lélekjelenléte meg van az embernek, tudja is alkalmazni. De majd saját tapasztalatokat is fogok szerezni erre alkalmas placcon. A lentebb említett vezetéstechnikai tréningre is majd benevezek talán ősz magasságában.
És nem szoktam ámokfutást csinálni, csak néha megküldöm jól belátható úton, ahol nem veszélyes másokra nézve.

A tuningról annyit, hogy ha kész lesz a kocsi, méginkább a normál tempójú cirkálás lesz előnyben, plusz udvariasság másokkal szemben, főleg azért is hogy a tunerekkel szembeni előítéleteken enyhítsek.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #7824 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 17:18:12 »

Hú most olvastam a már majdnem vérremenő vitát
Van nekem is erről véleményem, mint viszonylag sokat autózó ember.
Az ABS fékútja rövidebb mintha csúszna az autó, viszont hosszabb, mintha még éppen forogna. Ez igaz.
Ezt megtanulni csak iszonyat sok gyakorlás, és 1 ugyanazon autóval vezetés esetén lehet. Nem gondolom, hogy naponta el fog bárki is menni sok pénzért gyakorolni ilyet. Ha holnapután lecsrélem a kocsit egy mondjuk teljesen ugyanilyen autóra, azzal sem fog menni egy ideig.
Más:
Akármennyire ász az ember az ilyen fékezésben, 10 ből 10 szer megcsinálja egy bemutatón, ha lelép egy gyalogos, vagy oldalról kirobog egy moci, senkinek eszébe sem jut hogy meddig kell nyomni a pedált. A vészhelyzetes "sokk" nem gyakorolható. (példa: annak idelyén volt egy balesetünk haverokkal, mi voltunk a vétlen fél, de egy óráig csak kártyás telefont kerestünk, mert apró nem volt nálunk. Senkinek eszébe sem lyutott hirtelen, hogy bárhonnan ingyen lenne)

A te dolgod hogy kikapcsolod-e, ez igaz, de még véletlenül sem forgalomban, akármilyen jól is érzed az autód

Joy
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #7825 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 19:10:03 »

Éppen ezért nem kiiktatás, hanem kapcsoló. Amig nem lennék penge, addig esőben mindig be lenne kapcsolva, eleinte még szárazon is.

Egyébbként van biztosítékja amit ki tudsz venni egy próbát megér! De amelyik kocsin van abs kikapcsoló, ott is csak jeges, letaposott havas úton ajánlják kikapcsolni! Akármilyen ügyes vagy a fékkel, a kormányozhatóságot lábbal,vészfékezésnél, ha sikerül gratula, ügyes voltál! wave
Tudod az a fránya utolsó 1-2 méter a legrohadtabb!!!!!!!!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.29 vasárnap, 19:14:20 írta Gyurka » Naplózva
bucsobacsi
Vendég
« Új hozzászólás #7826 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 16:14:37 »

Sziasztok.Alig kaptam meg ma a zöldkártyát az autora.(elöször kidobta a gép hogy nem megfelelö a CO,aztán másodikra nagy nehezen összejött de a csávo már akkor is huzta az orát hogy ugy néz ki hogy megint nem fog sikerülni).Azt mondja hogy amikor a fordulatrol levette a lábát nem hogy visszaesett volna a gépen a CO,hanem még emelkedett.Persze ezt az óramutaton nem lehetett észrevenni csak a számitogépen.Azt mondja vagy gyertya vagy üzemanyagszürö vagy a levegö mennyiségmérö(vagy mit tudom én minek hivják azt) szerintetek mi a rák lehet? Mert ha másodjára se ment volna át akkor találoskérdés lett volna hogy valyon mi okozza(vagy Service-amit nem igazán akarok) .Kössz a tippeket elöre.
Naplózva
dantes
Vendég
« Új hozzászólás #7827 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 21:23:32 »

Sziasztok!

'98-as Mondeo TD-nél ledugózhatom az EGR szelepet? Nem fog valami gondot csinálni, ha le van vakolva?
köszi, üdv:
Dantes
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7828 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 23:04:08 »

Én nem kikapcsolni akarom, egyszer volt olyan szitum, hogy ha nem lett volna nemtudom mi lett volna. Éjszaka mentünk 5en a kocsival (körülményeknek megfelelő sebsséggel) a Stefánia úton szakadó esőben (viharban). Nem égtek a jelzőlámpák, sárgán sem villogtak és egyszercsek ott volt előttem az Ajtósi Dürer sor kereszteződés. Ha nem lett volna ABS nemtudom hogy vettem volna be a kanyart, az is szerencse hogy késő volt és nem jött senki oldalról. Szóval én sem aszondom, hogy nemkell. De tapasztalatból is mondták nekem többen, hogy meg lehet tanulni a csúszáshatáron tartott vészfékezést. Sokmindent meg tud a csodálatos emberi agy tanulni sok gyakorlással, és ha a lélekjelenléte meg van az embernek, tudja is alkalmazni. De majd saját tapasztalatokat is fogok szerezni erre alkalmas placcon. A lentebb említett vezetéstechnikai tréningre is majd benevezek talán ősz magasságában.
És nem szoktam ámokfutást csinálni, csak néha megküldöm jól belátható úton, ahol nem veszélyes másokra nézve.

A tuningról annyit, hogy ha kész lesz a kocsi, méginkább a normál tempójú cirkálás lesz előnyben, plusz udvariasság másokkal szemben, főleg azért is hogy a tunerekkel szembeni előítéleteken enyhítsek.
Ez a beszéd.  eljen
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7829 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 23:05:45 »

Sziasztok.Alig kaptam meg ma a zöldkártyát az autora.(elöször kidobta a gép hogy nem megfelelö a CO,aztán másodikra nagy nehezen összejött de a csávo már akkor is huzta az orát hogy ugy néz ki hogy megint nem fog sikerülni).Azt mondja hogy amikor a fordulatrol levette a lábát nem hogy visszaesett volna a gépen a CO,hanem még emelkedett.Persze ezt az óramutaton nem lehetett észrevenni csak a számitogépen.Azt mondja vagy gyertya vagy üzemanyagszürö vagy a levegö mennyiségmérö(vagy mit tudom én minek hivják azt) szerintetek mi a rák lehet? Mert ha másodjára se ment volna át akkor találoskérdés lett volna hogy valyon mi okozza(vagy Service-amit nem igazán akarok) .Kössz a tippeket elöre.
Nem kell mindenen aggódni. Jó az autód.
(Nekem is nehézkes volt 1 kicsit, de a jó zöldkártyás jól megcsinyázza.)
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.01 kedd, 13:05:49 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
bucsobacsi
Vendég
« Új hozzászólás #7830 Dátum: 2008.07.01 kedd, 12:49:18 »

(Nem kell mindenen aggódni. Jó az autód.
(Nekem is nehézkes volt 1 kicsit, de a jó zöldkártyás jól megcsinyázza.)


Hát igy mostmár nem aggodok,de majdnem az lett hogy nem adja meg a gép és akkor ilyenkor azt csinályák hogy jó,akkor fizesd ki azt a 6 ezer száz forintot,menj csináld meg a kocsidat és ha majd megvan gyere vissza megint ráköti a gépre és akkor már csak azt az 1-ezer 180.-ft ot kel majd csak kifizetned.
Na hát ilyenkor mi van? Eljössz és találoskérdés hogy miért csinálya ezt az autó? vagy a komputer? Ha másikhoz mész akkor elözönél ugrott a 6 rugo.Szoval egy kicsit kucifántos a dolog hogy most akkor mi is a xar?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7831 Dátum: 2008.07.01 kedd, 13:09:09 »


Hát igy mostmár nem aggodok,de majdnem az lett hogy nem adja meg a gép és akkor ilyenkor azt csinályák hogy jó,akkor fizesd ki azt a 6 ezer száz forintot,menj csináld meg a kocsidat és ha majd megvan gyere vissza megint ráköti a gépre és akkor már csak azt az 1-ezer 180.-ft ot kel majd csak kifizetned.
Na hát ilyenkor mi van? Eljössz és találoskérdés hogy miért csinálya ezt az autó? vagy a komputer? Ha másikhoz mész akkor elözönél ugrott a 6 rugo.Szoval egy kicsit kucifántos a dolog hogy most akkor mi is a xar?
Nekem direkt szűrő van benne, állítólag az is ronthat vmennyit a jó értékeken.......
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #7832 Dátum: 2008.07.01 kedd, 21:48:27 »

Végigolvastam ezt az ABS-es vitát, hát eléggé le voltam döbbenve

Szeretnék egy szakértő választ kapni, a kötekedők pedig máshol kötekedjenek, mert ezért hagyják itt sokan (értékes arcok is) ezt a fórumot.

Kötekedés nélkül, csak a kíváncsiság kevéért had kérdezzem meg, hogy ha netán elcsapnál valakit, és épp ki lenne iktatva az látalad elvégzett módosításokkal az ABS, ezt közölni mernéd a rendőrrel jegyzőkönyv írásakor? Ha helyes a teóriád a kirendelt szakértők a te elméletedet támasztanák alá, és fel sem merülne szándékos veszélyeztetés/közveszély okozás stb. Nem vagyok jogász, és szerencsére hasonlókban érintett sem, de szerintem ezzel elbuknád a felfüggesztett lehetőségét, ez lenne a szakértő válasza. Komolyan érdekel a véleményed, illetve hogy be is vállalnád-e a vázolt helyzetben.
Tudom, csak "jáccásból" kapcsolnád ki, de ahogy többiek is utaltak rá, zárt pályát leszámítva BÁRHOL kitekerhet egy részeg biciklista, eléddőlhet egy fa, vagy kiugorhat egy vad.   

Még kezdő jogsival megesett velem, hogy a lefutott téli gumi volt az első kerekeken egy régebbi autón (nem anyagi okokból...). Egy bamba gyalogos kijött elém, a gumik visítottak akkorát hogy minden második ablakon kinéztek, és nem biztos hogy megvolt az 50 cm. Aznap este már nyári gumik voltak a kocsin, és ilyesmivel azóta sem játszom.  Sokan vesznek valami szakadt kocsit (Lada, Sierra stb) és amatőr rallyn fényezik a tudásukat. Ott megengedhető az ilyen, de annyit had mondjak a védelmedben hogy hány és hány ember ül be az ABS-es kocsiba fél/atomrészegen, szóval veszélyeztetés mértéke szerint nem is annyira kirívó az ötleted. 
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.01 kedd, 21:51:50 írta LogoutX » Naplózva

MK II 2.0 Zetec
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #7833 Dátum: 2008.07.01 kedd, 22:08:26 »

......

 hány és hány ember ül be az ABS-es kocsiba fél/atomrészegen, szóval veszélyeztetés mértéke szerint nem is annyira kirívó az ötleted. 

erre szokás azt mondani, h "más hülyesége nem mentesít a sajátod alól."
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #7834 Dátum: 2008.07.02 szerda, 15:16:53 »

Sziasztok!
Ma a garázsban találtam egy szimpi kis tócsát.. nem olaj, inkább víz.. helyileg a kocsi alatt középtájt, a középkonzol környékéröl csöpöghetett..
Gondolom a klíma miatt került oda. Azért lepődtem meg, mert a klímát hetek óta használom, de eddig nem volt tócsám.. Ez jelent valami rosszat.. vagy szépet?  Smiley
Köszi szépen! Üdv integet2
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #7835 Dátum: 2008.07.02 szerda, 17:33:18 »

Klíma kondenzvíz.
De ha megnyugtat, nézd meh a hűtővíz szintjét. integet2
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7836 Dátum: 2008.07.02 szerda, 18:33:17 »

Én nem kikapcsolni akarom, egyszer volt olyan szitum, hogy ha nem lett volna nemtudom mi lett volna. Éjszaka mentünk 5en a kocsival (körülményeknek megfelelő sebsséggel) a Stefánia úton szakadó esőben (viharban). Nem égtek a jelzőlámpák, sárgán sem villogtak és egyszercsek ott volt előttem az Ajtósi Dürer sor kereszteződés. Ha nem lett volna ABS nemtudom hogy vettem volna be a kanyart, az is szerencse hogy késő volt és nem jött senki oldalról. Szóval én sem aszondom, hogy nemkell. De tapasztalatból is mondták nekem többen, hogy meg lehet tanulni a csúszáshatáron tartott vészfékezést.

Az ABS vitáról... vessük már be egy picit a tudományt is. Ha azt veted össze, hogy az első pillanattól kezdve blokkol a kerék vs abs, itt az abs jön ki győztesen, mert a csúszási súrlódási együttható kisebb, mint a tapadási. Az abs-es is megcsúszik, de rögtön visszaengedi.
Ez OK, gondolom, ezt eddig senki sem vitatta. Az is tiszta, hogy az ABS-es autó végig irányítható marad.Meg az is, hogy a nem-abs-esen egy bazinagy fékezés után esetleg 4 új gumit veszel.
Nézzük azt, amit te mondasz. Ha meg lehetne csinálni, hogy pont akkorát fékezz, hogy még éppen ne csússzon meg az autó, az lenne a legnagyobb fékhatás. Megoldható? Szinte nem. Az autónak 4 kereke van, egy-egy fék, ezek külön működnek. És ez jó is van így, mert az autó kerekei nem egyformán terheltek, és nem is pont egyforma az út alatta (olajfolt, víz, kutyaxar), szóval eljutottunk oda, hogy nem egyforma fékerő kell. Az elejére mehet nagyobb, mert bólint az autó, és előre megy a súly (és a motor is ott van), azaz jobban nyomja a kerekeket.
A nem ABS-es autóban maximum elektromos fékerő-elosztó van (de tk ilyen autó nincs, mert csak ABS-esekbe szerelték, de legyen), ami egy előre beállított érték szerint szabályozza, mekkora fékerőt adjon a kerékre, mert ugye mennyire van az a kerék terhelve. Tehát a terhelést figyelembe veszi, de az úttest tapadási együtthatóját nem (erre még visszatérek).
Ha simán satuzol, azaz bennyomod tövig a féket, sokkal nagyobb fékhatást fejtesz ki, mint amire szükség van, blokkol mind a 4 kerék. Tételezzük fel, hogy az egyik első kerékre 100 egység kell, hogy blokkoljon, a másik elsőre legyen 90, hátul meg legyen 50, 40 (az autó kicsit oldalt terhelt - én ülök benne egyedül bal oldalt). Tehát minden kerékre más erő kell. Most ehhez képest, megnyomom a féket 95-tel (hátra meg jusson 45). Na ez azt eredményezi, hogy két kerék blokkol, kettő meg pörög. Meg az autó is. Itt már szépen keresztbe fordultál. Ha viszont mondjuk 88/38-cal fékezek, mert begyakoroltam, akkor jóval gyengébb a fékhatás, mert két kerék elbírna többet is.
Satunál nincs gond, egszégesen 150-150-70-70-et adsz - mind a 4 blokkolt.
És most térek vissza az úttest tapadási együtthatójára. Fékezünk szépen vala, majd átrobogunk szépen valami csúszóson (olajfolt, kutyakaki, vagy bármi más). Az a kerék nem bír ki ekkora fékerőt, és megcsúszik. Neked vissza kell engedned a féket.
(A nem ABS-es itt szépen körbefordul, hogy tövig volt.)
Aztán az ember amikor szitu van, esetleg tekergeti is a kormányt, megpróbálja kikerülni a bólyákat (ne baleset legyen már), az autó súlypontja ide-oda megy, neked folyamatosan változtatnod kell a fékerőt, de még ilyen buta dolog is belejön, hogy ahogy billegsz az autóban, nem tudod pontosan úgy nyomni a féket, ahogy kell.
És most jön be a másik dolog. Én tapasztalt vezetőnek tartom magam, de volt olyan, hogy hirtelen ugrott elém valami (monnyuk egy bólya), és én jól megijedtem, rátapostam a fékre. Persze a következő másodpercben már akár vissza is engedhettem volna, de csúszással indult a fékezés.
És mi van, ha álmos vagyok, fáradt, rémfilmet néztem, rövidszoknyás lányokat, ha éhes vagyok, ideges, mennék már haza... vajh feltételezhetjük, hogy a jó öreg Angel mindig a görbének megfelelően fog reagálni vala? Szinte biztos, hogy nem.
Mit csinál az abs, azonkívül hogy 3 betűs, és kötelező? Megpróbálja a maximális fékhatást adagolni, ameddig meg nem csúszik. Ha megcsúszott, visszaenged egy kicsit, de ismét növeli a fékhatást, mer hátha jobb lett azóta az út, ismét megcsúszik, és így tovább.
Szóval az éppen nem csúszikkal az a baj, hogy nem tudod kimérni, mert honnan tudod, hogy mennyivel megy az autó? A kerekek forgásából. Ha 60-nal mész, de a kereket csak 40-nel engeded forogni, akkor már csúszik, és te asszed, 40-nel mész. Akkor lehetne elektronyosan megcsinálni ezt, ha a kerék mellett lenne még egy segédkerék, amit nem fékeznénk, de abból tudnánk, meddig lehet fékezni az igazit.
Enélkül ahogy elektronikusan sem tudod megcsinálni, úgy a sofőr sem.
Ez az ABS dolog statisztika alapján lett eldöntve. Monnyuk az esetek 90%-ban jobb, ha van, a 10-ben rosszabb, így belerakták. Pl ha hóban fékezel, a nem ABS-es tolja maga előtt a havat, és így jobb a fékhatás.
Szóval elméletileg, bizonyos esetekben igazad van, megtanulható lenne, de ha erre lenne egy tuti algoritmus, már lenne olyen elektronika (A-Abs advanced ABS), ami ezt megtenné.

Ahogy fejlődnek az ABS-ek, egyre rövidül a fékút, egyre kevesebb hátránya van, és egyre több előnye. Pl a 99-es fizest ABS-e 2-3 generációval régebbi, mint a mondeóé, ami még mellesleg elektronyos fékerőelosztós, eps, és vészfék-asszisztenses is, szóval érezhető a difi. Az én I-es mondeóm ABS-e is sokkal darabosabban, lassabban, pontatlanabbul reagált, mint a 3-asé. A 4-eben gondolom, még jobb.

A vita kell, mert amíg az ember nem viszi ki a napra az elméletét, akármelyik jónak tűnhet, csak ne személyeskedjünk (ez mindannyiunknak szó).
Vitassuk meg, és okosabbak leszünk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #7837 Dátum: 2008.07.02 szerda, 18:43:29 »

Sziasztok!

'98-as Mondeo TD-nél ledugózhatom az EGR szelepet? Nem fog valami gondot csinálni, ha le van vakolva?
köszi, üdv:
Dantes
Semmi gond nem lesz. Legfeljebb kicsit jobban szennyezed a környezetet. Ez alacsonyabb ford.-nál a kipufogó gázt visszaengedi, és elégeti mégegyszer amit tud belőle, de ha nem működik tökéletesen olyan hatása lesz, mint a bubu-nak, és az nem jó
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #7838 Dátum: 2008.07.02 szerda, 19:44:26 »

Az ABS vitáról...

Ahogy fejlődnek az ABS-ek, egyre rövidül a fékút, egyre kevesebb hátránya van, és egyre több előnye. Pl a 99-es fizest ABS-e 2-3 generációval régebbi, mint a mondeóé, ami még mellesleg elektronyos fékerőelosztós, eps, és vészfék-asszisztenses is, szóval érezhető a difi. Az én I-es mondeóm ABS-e is sokkal darabosabban, lassabban, pontatlanabbul reagált, mint a 3-asé. A 4-eben gondolom, még jobb.

A vita kell, mert amíg az ember nem viszi ki a napra az elméletét, akármelyik jónak tűnhet, csak ne személyeskedjünk (ez mindannyiunknak szó).
Vitassuk meg, és okosabbak leszünk.

Fogadd elismerésem és gratulációmat!  worship Maximálisan egyetértek veled!  taps

A vitával egyébként semmi gond nincs mert így hamar kiderül hogy ki ért igazán az autókhoz vagy ki tanulta esetleg és ki az aki nem ért hozzá annyira vagy csak tanulni akar a rutinosabbaktól! Többek közt ez az oldal egyik fő lényege szerintem! Csak ezt úgy kellene sportszerűen befejezni a "gyengébb tudású" fejet hajt a "profibb" előtt és a "profibb" csak annyit mond szerényen hogy: örülök hogy segíthettem!  eljen
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7839 Dátum: 2008.07.02 szerda, 19:59:11 »

Fogadd elismerésem és gratulációmat!  worship Maximálisan egyetértek veled!  taps

A vitával egyébként semmi gond nincs mert így hamar kiderül hogy ki ért igazán az autókhoz vagy ki tanulta esetleg és ki az aki nem ért hozzá annyira vagy csak tanulni akar a rutinosabbaktól! Többek közt ez az oldal egyik fő lényege szerintem! Csak ezt úgy kellene sportszerűen befejezni a "gyengébb tudású" fejet hajt a "profibb" előtt és a "profibb" csak annyit mond szerényen hogy: örülök hogy segíthettem!  eljen

Pl én autós témát nem tanultam, amit itt leírtam, azt a fizikából, az összeolvasott dolgokból (autóstéma), és végiggondoltam az egészet.
De aztán az is lehet, hogy jön valaki, és megcáfolja az egészet.
Hát, akkor én is átgondolom, még egyszer.

Szerintem nem kell fejet hajtani, ennyire nem komoly.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
DonVito
Vendég
« Új hozzászólás #7840 Dátum: 2008.07.02 szerda, 21:56:27 »

Uraim! Ha már lerágott csontot veszek elő, akkor előre is bocsánat! Szóval a klímám rohadt büdös! A szokásos dohos/poros szag jön ki belőle. Már kétszer át lett fújva citromos tisztítóval, de a mostani tisztítás után, mintha meg rosszabb lenne. MEGŐRÜLÖK!!!! Ráadásul már állandóan náthás vagyok a tetves baktériumoktól! Mit javasoltok??? falbav
Naplózva
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #7841 Dátum: 2008.07.02 szerda, 22:08:02 »

Uraim! Ha már lerágott csontot veszek elő, akkor előre is bocsánat! Szóval a klímám rohadt büdös! A szokásos dohos/poros szag jön ki belőle. Már kétszer át lett fújva citromos tisztítóval, de a mostani tisztítás után, mintha meg rosszabb lenne. MEGŐRÜLÖK!!!! Ráadásul már állandóan náthás vagyok a tetves baktériumoktól! Mit javasoltok??? falbav

Ha valami szilárdabb szennyeződés is bekerült a szellőzőrendszeredbe akkor nincs más megoldás mint a fizikális tisztítás, amihez sajnos szét kell szedni a szellőzőrendszert! Nagy meló de aki már megcsinálta az azt mondja hogy megéri! Szétkapod, üvegmosóval a mosogatóban vagy a fürdőkádban elmosod, megszárad és már rakhatod is össze!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #7842 Dátum: 2008.07.02 szerda, 22:42:40 »

Ha valami szilárdabb szennyeződés is bekerült a szellőzőrendszeredbe akkor nincs más megoldás mint a fizikális tisztítás, amihez sajnos szét kell szedni a szellőzőrendszert! Nagy meló de aki már megcsinálta az azt mondja hogy megéri! Szétkapod, üvegmosóval a mosogatóban vagy a fürdőkádban elmosod, megszárad és már rakhatod is össze!

Ne viccelj Wink ahhoz ki kell belezni a kocsit hogy kivedd a fűtés meg a klímablokkot - gázt, vizet le kell engedni!
Aki volt a legutolsó Lurdys talin megleshette volna a technikát - Styleair kocsiján nyomtuk le a csövet a torkára. Habos cucc kell és ki kell szerelni a fűtőmotort és onnan benyomni az anyag jórészét a blokk alsó részébe. Ha nagyon retkes kiszeded a felső keretet és onnan lehet adni beöntést is neki.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7843 Dátum: 2008.07.02 szerda, 22:58:02 »

Ne viccelj Wink ahhoz ki kell belezni a kocsit hogy kivedd a fűtés meg a klímablokkot - gázt, vizet le kell engedni!
Aki volt a legutolsó Lurdys talin megleshette volna a technikát - Styleair kocsiján nyomtuk le a csövet a torkára. Habos cucc kell és ki kell szerelni a fűtőmotort és onnan benyomni az anyag jórészét a blokk alsó részébe. Ha nagyon retkes kiszeded a felső keretet és onnan lehet adni beöntést is neki.
Fusim!
Miben is maradtunk fejvakaras ?, hogy a fórumon nem mondjuk el, hogy még mindíg büdös?  hehe hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7844 Dátum: 2008.07.02 szerda, 23:04:01 »

Ma voltam feltöltetni a klímámat (sajnos nem a Kerepesi úti Petrányinnál, mert hanyat dőltem az áraiktól), gázregenerálás, vákumos tisztítás, UV színezés (ha netán eresztene, lehessen látni, hogy hol). Most jó, +4 fokos levegőt fúj. El is kezdtem kedvezményt alkudozni a klubbosok számára.
Scratch-el beszéltem és hamarosan, megpróbáljuk Club partnernek beszervezni Őket.
Akik írtak nekem, hogy rossz a klímájuk azok kicsit most szerintem várjanak, amíg kialkudunk 1 kis kedvezményt.   wave integet2

ja 1ébként nem büdös  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7845 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 00:12:14 »

Uraim! Ha már lerágott csontot veszek elő, akkor előre is bocsánat! Szóval a klímám rohadt büdös! A szokásos dohos/poros szag jön ki belőle. Már kétszer át lett fújva citromos tisztítóval, de a mostani tisztítás után, mintha meg rosszabb lenne. MEGŐRÜLÖK!!!! Ráadásul már állandóan náthás vagyok a tetves baktériumoktól! Mit javasoltok??? falbav

Ezeket a spray-ket felejtsd el, vidd el egy márkaszervízbe, és kérd, hogy gázzal fertőtlenítsék ki.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7846 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 00:14:10 »

Ma voltam feltöltetni a klímámat (sajnos nem a Kerepesi úti Petrányinnál, mert hanyat dőltem az áraiktól), gázregenerálás, vákumos tisztítás, UV színezés (ha netán eresztene, lehessen látni, hogy hol). Most jó, +4 fokos levegőt fúj. El is kezdtem kedvezményt alkudozni a klubbosok számára.
Scratch-el beszéltem és hamarosan, megpróbáljuk Club partnernek beszervezni Őket.
Akik írtak nekem, hogy rossz a klímájuk azok kicsit most szerintem várjanak, amíg kialkudunk 1 kis kedvezményt.   wave integet2

ja 1ébként nem büdös  eplus2

 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #7847 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 00:19:17 »

Ezeket a spray-ket felejtsd el, vidd el egy márkaszervízbe, és kérd, hogy gázzal fertőtlenítsék ki.
jók a spray-ek is, csak a habosat kell venni és ahogy Fusim mondta, mármint a MESTER  worship, a ventillátorházat le kell venni és onnan kell befújni  eljen  taps  integet2
márka szervízbe biztos az is 15k, habos meg 1500 Ft
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7848 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 11:04:19 »

jók a spray-ek is, csak a habosat kell venni és ahogy Fusim mondta, mármint a MESTER  worship, a ventillátorházat le kell venni és onnan kell befújni  eljen  taps  integet2
márka szervízbe biztos az is 15k, habos meg 1500 Ft

Én úgy értettem, hogy neki már 2x át lett azzal öblítve, és nem oldotta meg, akkor oda keményebb gáz kell! Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.03 csütörtök, 12:05:09 írta Scratch » Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7849 Dátum: 2008.07.03 csütörtök, 11:22:07 »

Én úgy értettem, hogy neki már 2x át lett azzal öblítva, és nem oldotta meg, akkor oda keményebb gáz kell! Smiley

Gáz alapú tisztítót is lehet venni. Amúgy meg én osztom a fusim véleményét: Ha nagy a gáz, inkább szétkapni/megmosni, mert mondjuk 10 év alatt jókora mennyiségű por rakódik le, ami párát kapva sárrá alakul, és ott is marad. Na abban aztán megtelepszik mindenféle.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 150 151 152 153 154 155 156 [157] 158 159 160 161 162 163 164 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.