Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:14:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 317 318 319 320 321 322 323 [324] 325 326 327 328 329 330 331 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358540 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16150 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 21:05:45 »

hát,a szelep attól lehet besülve,emelő rugó eltörve,himba törve vagy tőke beszorulva.Ezt így baromi nehéz megmondani,erre csak akkor kapsz választ,ha bontod a motort.Egy szelepfedél levételt megér,tömítés párezer forint.

Mindenképpen megbontom a motort de még néhány napig nem érek rá. A himbatörés jó ötletnek tűnik, erre egész egyszerűen nem is gondoltam. Lehet hogy eltaláltad a baját?  taps
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #16151 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 21:07:47 »

Beégett szelepnél valóban nincs elég kompresszió, de vákuumot sem tudna csinálni így.
nekem égett már be, nem evés közben találtam ki ...
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16152 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 21:20:23 »

nekem égett már be, nem evés közben találtam ki ...
Én is nagyon sok motorral találkoztam amikben beégett a szelep, de a forgattyúsházban egyikben sem volt vákum, de ellenben a szivócsőbe beletudott pufogni és ott nyomást létrehozni. Autóztam már törött himbás motorral is de ott meg nem tudott kipufogni az állandóan zárt kipufszelep miatt és a hengerfejtömítést nyomta ki. wave
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16153 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 21:24:30 »

Ez így igaz, ez a tünet sajnos átégett dugattyúra utal, ugyanis, ha a szelepekkel lenne gond, akkor max a kipufogó és szivósor lenne összeköttetésben, de az olajtérben nem keletkezne vákum, viszont, ha átégett a dugó, akkor a másik 3 hengerből távozó kipufogógázok az átéget dugattyún és a kipufogó szelepen keresztül tud vákumot teremteni az olajtérben. wave   

Egy kicsit nem nagyon értem amit írtál. Átégett dugónál akkora kartelgáz (elég nagy nyomás) lenne, hogy a légszűrőházat is majdnem szétnyomná. Kompresszió mérésekor van egy apró trükk, amivel meg lehet állapítani, hogy a gyűrű le van e ragadva. 10-20 cm3 olajat kell a hengerbe nyomni a két mérés közben. Leragadt gyűrű esetén az olaj szépen tömít és emiatt a második mérés értéke néhány bárral magasabb lesz, ha a gyűrűk jók, akkor a mért érték nem változik. Nálam az utóbbi van.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16154 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 21:50:07 »

Én is nagyon sok motorral találkoztam amikben beégett a szelep, de a forgattyúsházban egyikben sem volt vákum, de ellenben a szivócsőbe beletudott pufogni és ott nyomást létrehozni. Autóztam már törött himbás motorral is de ott meg nem tudott kipufogni az állandóan zárt kipufszelep miatt és a hengerfejtömítést nyomta ki. wave

A szívótorkban nincs gond. Törött kipufogóhimbánál valóban úgy van ahogy leírtad, de vajon egy szívóági himbatörésnél kijöhetnek az általam tapasztalt tünetek? Arra gondolok, hogy szívó ütem közben, amikor a dugó lefelé megy, zárt szelep esetén az égéstérben vákuum keletkezik és  emiatt a kartell felé történhet egy visszaszívás a hengerfala és a gyűrűk között. (egy kicsit lehet, hogy zavarosnak tűnik)
Egyébként az autó nyugodtan tartja a 130-at a pályán, még utána is szépen húz, de elég nehezen gyorsul. Megemelem a kalapom a Ford tervezői előtt, mivel ezt gyakorlatilag három hengerrel teszi. Az előző (japán) autóim ezt nem nemtudták. Egyre jobban kezdem megszeretni a kocsit még igy, motorhibásan is.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16155 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 21:55:06 »

nekem égett már be, nem evés közben találtam ki ...

Igazad van, bármilyen hibája lehet. Amíg nem láttam szétbontva addig én is csak találgatok.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16156 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 22:22:41 »

Igazad van, bármilyen hibája lehet. Amíg nem láttam szétbontva addig én is csak találgatok.
Azért majd ne felejts el írni,mi lett a vége.Kép is jöhet nyugodtan...
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16157 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 22:39:20 »

Azért majd ne felejts el írni,mi lett a vége.Kép is jöhet nyugodtan...

Persze, mindenképp írok, miután megbontottam és látszik mi a bűnös. Képeket is fogok készíteni nektek! Fotó dokumentálom  Wink
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16158 Dátum: 2011.10.27 csütörtök, 22:51:51 »

A szívótorkban nincs gond. Törött kipufogóhimbánál valóban úgy van ahogy leírtad, de vajon egy szívóági himbatörésnél kijöhetnek az általam tapasztalt tünetek? Arra gondolok, hogy szívó ütem közben, amikor a dugó lefelé megy, zárt szelep esetén az égéstérben vákuum keletkezik és  emiatt a kartell felé történhet egy visszaszívás a hengerfala és a gyűrűk között. (egy kicsit lehet, hogy zavarosnak tűnik)
Egyébként az autó nyugodtan tartja a 130-at a pályán, még utána is szépen húz, de elég nehezen gyorsul. Megemelem a kalapom a Ford tervezői előtt, mivel ezt gyakorlatilag három hengerrel teszi. Az előző (japán) autóim ezt nem nemtudták. Egyre jobban kezdem megszeretni a kocsit még igy, motorhibásan is.
Az a baj az elméleteddel, hogy a gyürűk és a hengerfal között nagyon kevés a veszteség, mert irod, hogy a gyűrűk jók, tehát a dugattyú lefele haladva a hengerben szívó ütemben az alatta levő térre gyakorol nyomást és így nem tud létre jönni vákum a forgattyús házban. Meg ha bele gondolsz, ok, hogy a himba nem nyitja ki a szelepet ha eltört, de a dugattyú olyan sebességgel halad lefelé, hogy képes megnyitni a szelepet a szeleptányérra gyakorolt szivó hatásával (nem kinyitja csak megnyitja) mivel abban a pillanatban amikor levegő jut be a hengerbe azonnal visszazár a szelep mert lecsökken a rá ható szivó hatás, magyarul a szivószelep rugóját összehuzza a dugattyú által a szeleptányérra gyakorolt szivó hatás. Ha nem így lenne, akkor nem tudna körbeforogni a motor, mert akkora vákum lenne a dugattyú felett, ami megakadályozná a lefele haladásban vagy valaminek szakadni kellene. Azért majd ha a végére jártál a hiba okának, légyszí osszad meg velem, hogy mi volt az.
Szeresd is az autódat, mert nagyon strapabíró vasak ezek. Az elmúlt 8 év alatt most szaggatom a második mondeómat wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16159 Dátum: 2011.10.28 péntek, 18:59:33 »

Az a baj az elméleteddel, hogy a gyürűk és a hengerfal között nagyon kevés a veszteség, mert irod, hogy a gyűrűk jók, tehát a dugattyú lefele haladva a hengerben szívó ütemben az alatta levő térre gyakorol nyomást és így nem tud létre jönni vákum a forgattyús házban. Meg ha bele gondolsz, ok, hogy a himba nem nyitja ki a szelepet ha eltört, de a dugattyú olyan sebességgel halad lefelé, hogy képes megnyitni a szelepet a szeleptányérra gyakorolt szivó hatásával (nem kinyitja csak megnyitja) mivel abban a pillanatban amikor levegő jut be a hengerbe azonnal visszazár a szelep mert lecsökken a rá ható szivó hatás, magyarul a szivószelep rugóját összehuzza a dugattyú által a szeleptányérra gyakorolt szivó hatás. Ha nem így lenne, akkor nem tudna körbeforogni a motor, mert akkora vákum lenne a dugattyú felett, ami megakadályozná a lefele haladásban vagy valaminek szakadni kellene. Azért majd ha a végére jártál a hiba okának, légyszí osszad meg velem, hogy mi volt az.
Szeresd is az autódat, mert nagyon strapabíró vasak ezek. Az elmúlt 8 év alatt most szaggatom a második mondeómat wave

8 év alatt második?van még mit bepótolnod... nyes
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16160 Dátum: 2011.10.28 péntek, 19:47:36 »

8 év alatt második?van még mit bepótolnod... nyes
nem mindenki vezet olyan agresszíven mint te... eplus2
még azok a böszme oszlopok sem ugrottak el előled.... wave
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Black
Vendég
« Új hozzászólás #16161 Dátum: 2011.10.28 péntek, 19:53:02 »

nem mindenki vezet olyan agresszíven mint te... eplus2
még azok a böszme oszlopok sem ugrottak el előled.... wave
Misipista!
Ezt még kapod egy ideig ahogy nézem. eplus2
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16162 Dátum: 2011.10.28 péntek, 20:53:42 »

Az a baj az elméleteddel, hogy a gyürűk és a hengerfal között nagyon kevés a veszteség, mert irod, hogy a gyűrűk jók, tehát a dugattyú lefele haladva a hengerben szívó ütemben az alatta levő térre gyakorol nyomást és így nem tud létre jönni vákum a forgattyús házban. Meg ha bele gondolsz, ok, hogy a himba nem nyitja ki a szelepet ha eltört, de a dugattyú olyan sebességgel halad lefelé, hogy képes megnyitni a szelepet a szeleptányérra gyakorolt szivó hatásával (nem kinyitja csak megnyitja) mivel abban a pillanatban amikor levegő jut be a hengerbe azonnal visszazár a szelep mert lecsökken a rá ható szivó hatás, magyarul a szivószelep rugóját összehuzza a dugattyú által a szeleptányérra gyakorolt szivó hatás. Ha nem így lenne, akkor nem tudna körbeforogni a motor, mert akkora vákum lenne a dugattyú felett, ami megakadályozná a lefele haladásban vagy valaminek szakadni kellene. Azért majd ha a végére jártál a hiba okának, légyszí osszad meg velem, hogy mi volt az.
Szeresd is az autódat, mert nagyon strapabíró vasak ezek. Az elmúlt 8 év alatt most szaggatom a második mondeómat wave




Nagyon jól látod a dolgokat. Valamennyi szelepnyitásnak kell lennie, hiszen 3,5 bart összetud szedni a henger valahonnan. (például a szeleprugóra gyakorolt szívóhatás miatt.) Ma reggel jobban meghallgattam hidegen a motor járását, hát szerintem inkább hasonlított agy agyonhajtott dízelre, mintsem benzinesre. meleg motornál viszont egészen normálison jár.
 Te nagyon vágod ezt a témát. Szerinted lehet e a harmadik henger szívótorkánál valamilyen repedés az olajtér felé?
Ha minden igaz, a jövőhét utolján lesz időm megbontani a motort és akkor vége a találgatásnak. Addig úgysem nyugszom ,míg meg nem tudom a baját. Az csak természetes, hogy mindenről beszámolok néktek.  nyes
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16163 Dátum: 2011.10.28 péntek, 22:09:55 »

8 év alatt második?van még mit bepótolnod... nyes
Nézd, ami jó és bevállt azt nem cserélem, csak hogy másik legyen, meg annyira azért nem szeretek fölöslegesen dolgozni sem, meg pénzt kidobálni sem. A mostani V6-on is dolgoztam keveset, de használom is most az utóbbi hónapokban havi 4 ezer km-t gurigáztam vele? Miért cseréljem le pont most mikor összeállt rajt minden és öröm a gurigázás vele. wave
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16164 Dátum: 2011.10.28 péntek, 22:11:37 »

Nézd, ami jó és bevállt azt nem cserélem, csak hogy másik legyen, meg annyira azért nem szeretek fölöslegesen dolgozni sem, meg pénzt kidobálni sem. A mostani V6-on is dolgoztam keveset, de használom is most az utóbbi hónapokban havi 4 ezer km-t gurigáztam vele? Miért cseréljem le pont most mikor összeállt rajt minden és öröm a gurigázás vele. wave
hát ja... teljesen érthető...
de téged nem ütnek el lépten nyomon... hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16165 Dátum: 2011.10.28 péntek, 22:28:48 »



Nagyon jól látod a dolgokat. Valamennyi szelepnyitásnak kell lennie, hiszen 3,5 bart összetud szedni a henger valahonnan. (például a szeleprugóra gyakorolt szívóhatás miatt.) Ma reggel jobban meghallgattam hidegen a motor járását, hát szerintem inkább hasonlított agy agyonhajtott dízelre, mintsem benzinesre. meleg motornál viszont egészen normálison jár.
 Te nagyon vágod ezt a témát. Szerinted lehet e a harmadik henger szívótorkánál valamilyen repedés az olajtér felé?
Ha minden igaz, a jövőhét utolján lesz időm megbontani a motort és akkor vége a találgatásnak. Addig úgysem nyugszom ,míg meg nem tudom a baját. Az csak természetes, hogy mindenről beszámolok néktek.  nyes
Szia! Lehet repedés, de ez csak akkor szokott előfordulni, ha víz nélkül vagy akár megfelelő vízmennyiséggel, de más hiba miatt (pl. rossz termosztát) megfőzik a motort. Nem tudni az előéletét az autónak, de inkább a hidrotőke körül kell kezdeni, mivel azok hajlamosabbak a rosszalkodásra, hiszen nem tudni, hogy milyen olajat használtak a motorban. Mert elsősorban pont a tőkék miatt fontos a gyári előirású olajat használni, mivel a nem megfelelő viszkozitású olajjal nem müködnek megfelelően a hidrotőkék. Ebből adódóan előszőr a tőkék mennek tönkre, aztán, ha valaki botfülü használta az autót, akkor belehajtott rossz tőkével jó néhány ezer km-t és akkor már a vezmű.tengely is lehet kuka. A szelepfedelet ugyis le kell venned, aztán máris többet látsz, aztán jöhetnek ki a vezmű.tengelyek és így tovább.  wave
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16166 Dátum: 2011.10.28 péntek, 22:35:45 »

hát ja... teljesen érthető...
de téged nem ütnek el lépten nyomon... hehe
Szia! Igaz, hogy nem ütnek el oly sokszor, pedig az évi 40-50 000 km szerint elég sokat vagyok az utakon. wave
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16167 Dátum: 2011.10.28 péntek, 22:53:14 »

Szia! Igaz, hogy nem ütnek el oly sokszor, pedig az évi 40-50 000 km szerint elég sokat vagyok az utakon. wave
látod...
van akinek ez nem megy így hehe
nem is értem miért erőlteti vigyor3
egyik kedvenc filmem megy a retek klubbon wave
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16168 Dátum: 2011.10.28 péntek, 23:59:43 »

látod...
van akinek ez nem megy így hehe
nem is értem miért erőlteti vigyor3
egyik kedvenc filmem megy a retek klubbon wave
Jó Tv-t! wave
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #16169 Dátum: 2011.10.29 szombat, 07:35:10 »

...egyik kedvenc filmem megy a retek klubbon wave
És mennyit vágtak ki belőle?  nyes
Ezért útálom ezt az adót.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16170 Dátum: 2011.10.29 szombat, 10:01:14 »

És mennyit vágtak ki belőle?  nyes
Ezért útálom ezt az adót.
egyet értek szomoru1
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #16171 Dátum: 2011.10.29 szombat, 20:07:38 »

Szia! Lehet repedés, de ez csak akkor szokott előfordulni, ha víz nélkül vagy akár megfelelő vízmennyiséggel, de más hiba miatt (pl. rossz termosztát) megfőzik a motort. Nem tudni az előéletét az autónak, de inkább a hidrotőke körül kell kezdeni, mivel azok hajlamosabbak a rosszalkodásra, hiszen nem tudni, hogy milyen olajat használtak a motorban. Mert elsősorban pont a tőkék miatt fontos a gyári előirású olajat használni, mivel a nem megfelelő viszkozitású olajjal nem müködnek megfelelően a hidrotőkék. Ebből adódóan előszőr a tőkék mennek tönkre, aztán, ha valaki botfülü használta az autót, akkor belehajtott rossz tőkével jó néhány ezer km-t és akkor már a vezmű.tengely is lehet kuka. A szelepfedelet ugyis le kell venned, aztán máris többet látsz, aztán jöhetnek ki a vezmű.tengelyek és így tovább.  wave


Üdv. A megfőzött motorokon apró árulkodó jelek szoktak lenni, én ilyet az enyémen hála az égnek nem látok. Az olaj színre szagra tapintásra jónak tűnik, még viszonylag elég tiszta is, de persze nem-biztos, hogy megfelelő is. Ha miden beáll ez az első amit lecserélek. Remélem a vezérműtengelynek nincs baja, hiszen három henger szuper a nyomás. A hidrotőke mint mondtam nekem még kínaiul van, ha majd meglátom kibontva előbb jól elcsodálkozok majd rajta. Ha leveszem a szelepfedelet először járómotornál próbálok tájékozódni, hátha látok valamit ami a többi hengertől eltérő. Vagy ki kell szedni a tőkéket ahhoz hogy lássam az esetleges hibáját?  Shocked
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16172 Dátum: 2011.10.29 szombat, 22:14:24 »


Üdv. A megfőzött motorokon apró árulkodó jelek szoktak lenni, én ilyet az enyémen hála az égnek nem látok. Az olaj színre szagra tapintásra jónak tűnik, még viszonylag elég tiszta is, de persze nem-biztos, hogy megfelelő is. Ha miden beáll ez az első amit lecserélek. Remélem a vezérműtengelynek nincs baja, hiszen három henger szuper a nyomás. A hidrotőke mint mondtam nekem még kínaiul van, ha majd meglátom kibontva előbb jól elcsodálkozok majd rajta. Ha leveszem a szelepfedelet először járómotornál próbálok tájékozódni, hátha látok valamit ami a többi hengertől eltérő. Vagy ki kell szedni a tőkéket ahhoz hogy lássam az esetleges hibáját?  Shocked
Igen, ha kiszedted akkor lehet megállapítani, hogy rossz e.
Naplózva
Pepus24
Vendég
« Új hozzászólás #16173 Dátum: 2011.10.31 hétfő, 17:41:22 »

szijasztok!!

van egy olyan problémám hogy néha menetközbe mikor gyorsitok váltásnál felpörög a motor 3-4ezres fordulatra, és néha a motortérből kopogó hang szűrődik ki :S ez mitől van?Huh?
haldoklik a morot?? :S

ez egy 1.8TD mondeo kombi mk2 98as évjárat
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #16174 Dátum: 2011.10.31 hétfő, 19:06:18 »

2 nap alatt tettem meg annyi km-ert mint máskor 1,5-2 hónap alatt. Voltunk Békéscsabán a kolbászfesztiválon vasárnap, majd ma voltunk Dorogon a temetőbe. Az én édes kis autóm nagyon jól teljesített, nagyon jó érzés volt egy ilyen teljesítményű autóval utazni hosszú távon. Eddig nagy távokat nagyapám 1.2-es Astrájával menetem igazi felüdülés volt a Mondeó nem jelentett gondot egyetlen előzés sem még így 5 személlyel sem Cheesy

Nagyon jó választás volt ez az autó!  eljen eljen eljen
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #16175 Dátum: 2011.11.01 kedd, 15:48:51 »

Sziasztok!
Már másodjára figyelek fel egy fura jelenségre. A motorból olyan csörgő hang jön ki, mint amikor túl nagy az előgyújtás.
Létezik ez? A korábbi Fiestámon vákumos előgyújtás szabályzó volt, be tudott csörögni hegyre fel, 2-3 ezres fordulaton, de ha jól állítottam be, akkor egy csördülés után már nem volt hangja. Nade a Mondeóban mindent rendez az ecu, akkor ez hogyan lehet?Részletezek kicsit: Motor üzemmeleg, hegyre fel, 2-3ezer f/p, sebesség 30-40, fokozat 3. vagy 4., és szépen hallhatóan becsörög, ha nyomom a gázt, értelemszerűen nagyot nem gyorsul, hiszen kis sebesség, magas fokozat, relatíve alacsony fordulat.
De csörög. Hibakód nincs. Autóhoz értő ült mellettem, mondom figyelj,erre ő is azt regaálta, hogy előgyújtás.
Ezt gázon és benzinen is produkálja.
Van vkinek ötlete?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16176 Dátum: 2011.11.01 kedd, 15:54:42 »

Sziasztok!
Már másodjára figyelek fel egy fura jelenségre. A motorból olyan csörgő hang jön ki, mint amikor túl nagy az előgyújtás.
Létezik ez? A korábbi Fiestámon vákumos előgyújtás szabályzó volt, be tudott csörögni hegyre fel, 2-3 ezres fordulaton, de ha jól állítottam be, akkor egy csördülés után már nem volt hangja. Nade a Mondeóban mindent rendez az ecu, akkor ez hogyan lehet?Részletezek kicsit: Motor üzemmeleg, hegyre fel, 2-3ezer f/p, sebesség 30-40, fokozat 3. vagy 4., és szépen hallhatóan becsörög, ha nyomom a gázt, értelemszerűen nagyot nem gyorsul, hiszen kis sebesség, magas fokozat, relatíve alacsony fordulat.
De csörög. Hibakód nincs. Autóhoz értő ült mellettem, mondom figyelj,erre ő is azt regaálta, hogy előgyújtás.
Ezt gázon és benzinen is produkálja.
Van vkinek ötlete?
Üdv
milyen olaj van benne és mennyi?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16177 Dátum: 2011.11.01 kedd, 16:00:35 »

Sziasztok!
Már másodjára figyelek fel egy fura jelenségre. A motorból olyan csörgő hang jön ki, mint amikor túl nagy az előgyújtás.
Létezik ez? A korábbi Fiestámon vákumos előgyújtás szabályzó volt, be tudott csörögni hegyre fel, 2-3 ezres fordulaton, de ha jól állítottam be, akkor egy csördülés után már nem volt hangja. Nade a Mondeóban mindent rendez az ecu, akkor ez hogyan lehet?Részletezek kicsit: Motor üzemmeleg, hegyre fel, 2-3ezer f/p, sebesség 30-40, fokozat 3. vagy 4., és szépen hallhatóan becsörög, ha nyomom a gázt, értelemszerűen nagyot nem gyorsul, hiszen kis sebesség, magas fokozat, relatíve alacsony fordulat.
De csörög. Hibakód nincs. Autóhoz értő ült mellettem, mondom figyelj,erre ő is azt regaálta, hogy előgyújtás.
Ezt gázon és benzinen is produkálja.
Van vkinek ötlete?
Üdv
Motor hőfok, mit mutat ilyenkor?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16178 Dátum: 2011.11.01 kedd, 17:12:15 »

Motor hőfok, mit mutat ilyenkor?
előgyújtás nemigen lehet,tekintettel arra,hogy a vezérlő vezérli.ha becsörög,akkor inkább a tőkék felé keresgélj.Ezeknek a motoroknak nem jellemző tulajdonsága a csörgés,még alapjárati terhelésnél sem.Az,hogy rángat előfordul a gyújtás hibájából de ennyi.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #16179 Dátum: 2011.11.01 kedd, 20:38:07 »

előgyújtás nemigen lehet,tekintettel arra,hogy a vezérlő vezérli.ha becsörög,akkor inkább a tőkék felé keresgélj.Ezeknek a motoroknak nem jellemző tulajdonsága a csörgés,még alapjárati terhelésnél sem.Az,hogy rángat előfordul a gyújtás hibájából de ennyi.
ezért kérdeztem az olajat... vigyor3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #16180 Dátum: 2011.11.02 szerda, 21:44:12 »

Olaj: 5W30, Ford Formula F, szint megfelelő
Hőfok: üzemmeleg felé haladó, 40 fokot bőven elhagyta, mert a gáz ott kapcsol(t) át.
Na majd figyelem, referálok, ezeddig 2-3 alkalom volt ilyen, nem igazán rögzítettem a körülményeket.
Hidrotőke? lehet, nem értek hozzá, hangra érzésre tisztára előgyújtás bibi, megpróbálom diagnosztika mellett előcsalni, hátha kiderül vmi
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
emilszam
Vendég
« Új hozzászólás #16181 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 13:06:32 »

Sziasztok!
Új mondeo tulaj vagyok, kb 3 hete vettem. 1.8as benzines, mkII, 97.es, zöld, kombi, kiváló állapotú, fórumtárstól vásárolva. Órában kb. 250e hihető km.
Én is, család is szeretjük, lenne egy-két kérdésem.

Tudnátok-e ajánlani megbízható szerelőt Érden vagy Diósdon, vagy legalább a közelben...
Megpróbáltam kicsit böngészgetni, de 326 oldal előzményt csak az általános témákban átböngészni, nem kevés idő. Még nem végeztem, na... Tudom, kereső. Az a szerencse, hogy az "érd" és "szerelő" szavak, szótöredékek viszonylag ritkán fordulnak elő egy autós forumban :-)
Ha lehet, hanyagolnám a szak és márkaszervizeket.
Szeretnék egy olajcserét, meg kicsit beszélgetni, ismerkedni vele..
Ilyesmi kérdéseim lennének hozzá:
1-2 fokozatokban, alacsony fordulaton, kis gáznál kicsit rángat.
Kuplung magasan fog, még kezelhető, de jelenti előbb-utóbb a kuplungcserét? Összefügg az előző jelenséggel?

Köszönöm
Emilszam
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #16182 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 13:36:08 »

Olaj: 5W30, Ford Formula F, szint megfelelő
Hőfok: üzemmeleg felé haladó, 40 fokot bőven elhagyta, mert a gáz ott kapcsol(t) át.
Na majd figyelem, referálok, ezeddig 2-3 alkalom volt ilyen, nem igazán rögzítettem a körülményeket.
Hidrotőke? lehet, nem értek hozzá, hangra érzésre tisztára előgyújtás bibi, megpróbálom diagnosztika mellett előcsalni, hátha kiderül vmi
Üdv
Szia! A hangja azért olyan, mint az előgyújtásé, mert öngyulladás idézi elő a robbanást! Ezért kérdeztem a hőfokot, mert általában túlterhelt és túlmelegedett motornál fordul ez elő és még okozhatja az üzemanyag rossz minősége!
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16183 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 19:22:50 »

Olaj: 5W30, Ford Formula F, szint megfelelő
Hőfok: üzemmeleg felé haladó, 40 fokot bőven elhagyta, mert a gáz ott kapcsol(t) át.
Na majd figyelem, referálok, ezeddig 2-3 alkalom volt ilyen, nem igazán rögzítettem a körülményeket.
Hidrotőke? lehet, nem értek hozzá, hangra érzésre tisztára előgyújtás bibi, megpróbálom diagnosztika mellett előcsalni, hátha kiderül vmi
Üdv
ácsi,nálad gáz is van,na annak a vezérlése képes a gyújtást szétqrni.Ha csak seekay példáját nézem...
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #16184 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 19:24:29 »

Szia! A hangja azért olyan, mint az előgyújtásé, mert öngyulladás idézi elő a robbanást! Ezért kérdeztem a hőfokot, mert általában túlterhelt és túlmelegedett motornál fordul ez elő és még okozhatja az üzemanyag rossz minősége!
Köszönöm. Figyelek jegyzetelek.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #16185 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 19:27:47 »

ácsi,nálad gáz is van,na annak a vezérlése képes a gyújtást szétqrni.Ha csak seekay példáját nézem...
YESSS!!
A gyertya új, a kábel gyári kb 1,5 éves, a trafó utángyártott kb egyéves, saccolva de kb ez a szitu.
Motorcraftos Platina elektródás gyertya van benne, 1,3 mm-es gyárilag beállított hézaggal, első körben hagytam ennyivel, pedig nagyon lóba...nak tűnt. Eddig megy vele.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16186 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 19:39:05 »

YESSS!!
A gyertya új, a kábel gyári kb 1,5 éves, a trafó utángyártott kb egyéves, saccolva de kb ez a szitu.
Motorcraftos Platina elektródás gyertya van benne, 1,3 mm-es gyárilag beállított hézaggal, első körben hagytam ennyivel, pedig nagyon lóba...nak tűnt. Eddig megy vele.
Seekaynek az volt a baja,hogy amikor beletették a gázt,egy darabig jó volt.Tudom mert engem is vitt vele nem is egyszer.Aztán jöttek a gondok,elfogyasztott két készlet gyertyát,két készlet kábelt,egy csomószor visszavitte,sosem tudták mi a baja.Végül oda lyukadtak ki,hogy a gáz és a motor vezérlése más értékkel dolgozik és ezt nem bírta a gyújtásrendszer.Nemrég eladta az autót úgyhogy nem tudom,volt-e folytatása a diagnózisnak.Viszont ha jól emlékszem,nála gyakorlatilag minden jó volt-lambda,trafó,jeladók stb.
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #16187 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 19:57:28 »

Üdv a csapatban.
Szeretnék egy olajcserét, meg kicsit beszélgetni, ismerkedni vele..
Ha kertesben laksz, te is meg tudod csinálni.
Ilyesmi kérdéseim lennének hozzá:
1-2 fokozatokban, alacsony fordulaton, kis gáznál kicsit rángat.
Ez, lehet féltengely csukló kopás.
Kuplung magasan fog, még kezelhető, de jelenti előbb-utóbb a kuplungcserét? Összefügg az előző jelenséggel?
Ha nem csúszik, akkor nincs gond, de készülhetsz a cserére.

« Utoljára szerkesztve: 2011.11.03 csütörtök, 20:00:10 írta Mobidik » Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16188 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 20:00:23 »

Szeretnék egy olajcserét, meg kicsit beszélgetni, ismerkedni vele.. Ilyesmi kérdéseim lennének hozzá:
1-2 fokozatokban, alacsony fordulaton, kis gáznál kicsit rángat. Kuplung magasan fog, még kezelhető, de jelenti előbb-utóbb a kuplungcserét? Összefügg az előző jelenséggel?


Ha nem csúszik, akkor nincs gond, de készülhetsz a cserére.


Hát,csúszni nem is igen fog...nekem is elfogyott két készlet a hidrós kuplungszettből.Mind a kétszer csontra kopott de nem csúszott (egyik 1.8-ban volt,a másik a jelenlegi véhatban)
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.03 csütörtök, 20:29:38 írta misi107 » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16189 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 20:12:34 »

Hát,csúszni nem is igen fog...nekem is elfogyott két készlet a hidrós kuplungszettből.Mind a kétszer csontra kopott de nem csúszott (egyik 1.8-ban volt,a másik a jelenlegi véhatban)

Hát pedig fog, de még hogy! Nekem a csere előtt úgy csúszott, hogy ihaj! 3.-ban padló, motor 4000-ig felbőg és semmi gyorsulás. Tud az csúszni......
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16190 Dátum: 2011.11.03 csütörtök, 20:28:39 »

Hát pedig fog, de még hogy! Nekem a csere előtt úgy csúszott, hogy ihaj! 3.-ban padló, motor 4000-ig felbőg és semmi gyorsulás. Tud az csúszni......
akkor van ez is az is.Ami kikerült ebből,az se volt piskóta,de ami annak idején a pirosból kikerült,ott már a szegecsek is kopottak voltak,aztán mégse volt vele gixer.Akkor én kérek elnézést,nem állt szándékomban félreinformálni... worship
Naplózva
emilszam
Vendég
« Új hozzászólás #16191 Dátum: 2011.11.04 péntek, 10:39:57 »

még nem sok érdi vagy környékbeli szerelő elérhetőségével zaklattatok....
Könnyítésként esetleg szóba jöhet Örs vezér tér és környéke. Errefelé dolgozom, talán ez is jó lehet.

Szóval a kuplung problémám és a rángatás, bár az okait tekintve nem függ össze, azért eléggé együtt hatnak, csak csupán ezért zavar...
Köszönöm a tanácsokat, biztos el fogok oda is jutni, hogy magam csináljam az olajcserét, de első alkalommal inkább szakival csináltatnám, és ezeket a gondjaimat is megbeszélném vele. Esetleg rá is nézhetne arra a csuklóra, vagy mehetne vele egy kört, hogy tényleg jelentkezik-e a probléma a kuplungnál... Vagy csak falábú vagyok?! Még ez is lehet.

Köszönöm
Emilszam
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #16192 Dátum: 2011.11.04 péntek, 11:23:35 »

még nem sok érdi vagy környékbeli szerelő elérhetőségével zaklattatok....
Könnyítésként esetleg szóba jöhet Örs vezér tér és környéke. Errefelé dolgozom, talán ez is jó lehet.

http://www.lmgtfy.com/?q=%C3%A9rd+aut%C3%B3szerel%C5%91
 eplus2
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #16193 Dátum: 2011.11.04 péntek, 12:01:21 »

Mik nem vannak!  nyes
Jópofa!  Grin
Naplózva
Gab013
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #16194 Dátum: 2011.11.04 péntek, 12:04:28 »

Mjad írd meg a fejleményeket mert nekem ma is lett volna hozzá kedvem de ilyen időben nem állok én sem neki! Én egyben akarom megoldani a hátsó csillárbeépítést és a belső csomiajtónyitó nyitókapcsolót mert azon filózok hogy talán egyszerűbb a tetőkárpit alatt előrevinni a két szálat a csomimotortól a kapcsolóig mint a küszöbnél a burkolat alatt de ezt még majd úgyis megálmodom! Azért ha előbb oldod meg mint én akkor lőhetnél majd pár képet és pár mondatot a műtétről!  wave

Na tegnap rászántam magam. A tetőkárpit megoldást választottam. Kb egy órás munka volt. Az első elképzeléssel szemben - miszerint az ülés állító gomb mellé kerül a kapcsoló - a "B" oszlopra került. Az ok egyszerű, velünk is előfordult már, hogy a kocsiban aludtunk, így elölről és hátulról is elérhető.
Egyszerű és gyors meló. Csomiajtó kárpit lebont, kapcsolószál beköt, behúzószállal vezeték előrehúz "B" oszlopig. Az oszlop borításba snitzerrel bevágtam a kapcsoló helyét.
Két apróság:
1. Ha rajta maradt a vezeték a zár kapcsolóján, nem volt hajlandó működni. Miután szerepe nincs (a kulcs mechanikusan nyitja), lehúztam róla. Ráadásul, így elkerülöm azt a problémát is, hogy mivel nagyon érzékeny a kapcsoló, egy agresszív csavarhúzós zárcibálásra kinyíljon.
2. A nyitó motor csak gyújtás nélkül működik. Nem tudom ennek így kell-e lennie, de számomra így megfelelő. A lényeg, hogy nem kell kiszállnom és hátra ballagnom a nyitáshoz.




De ami a legnagyobb szerencse, a csomiajtó kárpit alatt megtaláltam egy testzárlatot, amit már elég régen kerestem. Smiley A patenttal odacsíptek egy szálat a kasznihoz, legalább most azt is megszüntettem.

Naplózva

'97 MK II 2,5 V6 Automata Tournier Ghia
emilszam
Vendég
« Új hozzászólás #16195 Dátum: 2011.11.04 péntek, 13:01:06 »


Kedves. Tényleg. köszi
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16196 Dátum: 2011.11.04 péntek, 17:04:44 »

még nem sok érdi vagy környékbeli szerelő elérhetőségével zaklattatok....
Könnyítésként esetleg szóba jöhet Örs vezér tér és környéke. Errefelé dolgozom, talán ez is jó lehet.

Szóval a kuplung problémám és a rángatás, bár az okait tekintve nem függ össze, azért eléggé együtt hatnak, csak csupán ezért zavar...
Köszönöm a tanácsokat, biztos el fogok oda is jutni, hogy magam csináljam az olajcserét, de első alkalommal inkább szakival csináltatnám, és ezeket a gondjaimat is megbeszélném vele. Esetleg rá is nézhetne arra a csuklóra, vagy mehetne vele egy kört, hogy tényleg jelentkezik-e a probléma a kuplungnál... Vagy csak falábú vagyok?! Még ez is lehet.

Köszönöm
Emilszam
yooccoo jó pénzért és koszt-kvártélyért mindenre ránéz...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #16197 Dátum: 2011.11.04 péntek, 18:45:26 »

yooccoo jó pénzért és koszt-kvártélyért mindenre ránéz...
a ránézés nem kerül semmibe Smiley
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #16198 Dátum: 2011.11.04 péntek, 19:33:55 »

a ránézés nem kerül semmibe Smiley
ja,de onnan már csak egy csukló mozdulat a szerelés,ha már kéznél vagy.Hallod-e,jól elmentetek köszönés nélkül.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #16199 Dátum: 2011.11.04 péntek, 20:21:59 »

ja,de onnan már csak egy csukló mozdulat a szerelés,ha már kéznél vagy.Hallod-e,jól elmentetek köszönés nélkül.
én dolgozni mentem, nem találkozóra ...
az, hogy bevittem a cuccaid, csak azért volt, mert nem volt nagy kitérő
Naplózva
Oldalak: 1 ... 317 318 319 320 321 322 323 [324] 325 326 327 328 329 330 331 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.