Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:26:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 246 247 248 249 250 251 252 [253] 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3544367 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12600 Dátum: 2022.02.21 hétfő, 10:36:15 »

nem is csak ennyit tartalmaz a jogszabály, ott a következő paragrafus, ott már le van írva a másik hsz-ben amit kimásoltam, hogy amit írsz, ott mi a helyzet, beker áron megszabadítják tőle. kp-t meg zsebre rakja, sehol sincs kötelezve senki sem, hogy mennyi váltópénzzel kell üzemeljen. egy jegyzőkönyvet kitölteni, meg nem hónapok kérdése. de mindenféle kikutyinfalvi kutakat nem valószínű, hogy át fognak venni, ha van x km-en belül másik

PÜ-t olvastad?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12601 Dátum: 2022.02.21 hétfő, 15:59:41 »

PÜ-t olvastad?

AndyA
itteni pü nem jött mostanában, vagy hol küldted?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12602 Dátum: 2022.02.22 kedd, 10:22:23 »

itteni pü nem jött mostanában, vagy hol küldted?

Ide is, meg E-mailben is.

Villog a bal keszonom. Frissen bekapcsolva 5-10-15 percig jó, utána elkezd vibrálni a fénye. Elektronikát most cseréltem, mert meghalt, de előtte is csinálta a régivel. Vezetékelés lehet, vagy melegedési probléma? Izzót tudok még cserélni, meg nagyfesz trafót... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12603 Dátum: 2022.02.22 kedd, 11:52:36 »

Ide is, meg E-mailben is.

Villog a bal keszonom. Frissen bekapcsolva 5-10-15 percig jó, utána elkezd vibrálni a fénye. Elektronikát most cseréltem, mert meghalt, de előtte is csinálta a régivel. Vezetékelés lehet, vagy melegedési probléma? Izzót tudok még cserélni, meg nagyfesz trafót... :-)

AndyA
nagyfesz trafó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12604 Dátum: 2022.02.22 kedd, 12:55:40 »

nagyfesz trafó

Ettől tartottam. Azt a legnehezebb kibányászni belőle, hiába van másik, amire ki tudom cserélni... :-(

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12605 Dátum: 2022.02.23 szerda, 19:31:31 »

nem is csak ennyit tartalmaz a jogszabály, ott a következő paragrafus, ott már le van írva a másik hsz-ben amit kimásoltam, hogy amit írsz, ott mi a helyzet, beker áron megszabadítják tőle. kp-t meg zsebre rakja, sehol sincs kötelezve senki sem, hogy mennyi váltópénzzel kell üzemeljen. egy jegyzőkönyvet kitölteni, meg nem hónapok kérdése. de mindenféle kikutyinfalvi kutakat nem valószínű, hogy át fognak venni, ha van x km-en belül másik
És azért nem teljesen vannak magukra hagyva a kiskutak sem.Az egyességhez 2 fél megállapodása kell.

"Az intézkedések a következők.

1. Hitelmoratórium az érintett kisbenzinkutak számára.

2. Az MSZKSZ díj elengedése és a kedvezmény átengedése a benzinkutaknak.

3. A szociális hozzájárulási adó elengedése január 1. és május 31. között a kisbenzinkutak esetén töltőállomásonként 4 fő foglalkoztatotti létszámig.

4. A Magyar Falu Vállalkozás-újraindítási Programból a 10 fő alatt foglalkoztató kisbenzinkutak beruházásainak támogatása 70 százalékos támogatás-intenzitással eredményes pályázat esetén. Ez azt jelenti, hogy egy 14 millió forintos, 4 kiszolgáló pisztolyt működtető tankoló automata árából 10 millió forintot átvállal a kormány. Ezzel a kisbenzinkutak költségei csökkenthetők, a kiszolgálás könnyebbé és 24 órássá alakítható, amely a vidék ellátásbiztonságának javulását eredményezi. A támogatás összege az egész szektort tekintve elérheti akár az 5 milliárd forintot is.

5. Nulla százalékos áthidaló hitel a Széchenyi Kártya Program keretében.

6. A külföldről beszerzett energia esetén fizetendő adó eltörlése (816/2021. (XII. 28.) Korm. rendelet)

„Megállapodtunk, hogy az egyeztetéseket tovább folytatjuk. Az a közvetett célunk, hogy a gyors-segítségen túl a vidéki kisbenzinkutak technológiai felkészültsége javuljon. Ezért adunk a közvetlen megsegítésükön túl olyan támogatást, amely a működésüket versenyképesebbé teszi” – derült ki a posztból.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12606 Dátum: 2022.02.24 csütörtök, 07:39:18 »

És azért nem teljesen vannak magukra hagyva a kiskutak sem.Az egyességhez 2 fél megállapodása kell.

"Az intézkedések a következők.

1. Hitelmoratórium az érintett kisbenzinkutak számára.

2. Az MSZKSZ díj elengedése és a kedvezmény átengedése a benzinkutaknak.

3. A szociális hozzájárulási adó elengedése január 1. és május 31. között a kisbenzinkutak esetén töltőállomásonként 4 fő foglalkoztatotti létszámig.

4. A Magyar Falu Vállalkozás-újraindítási Programból a 10 fő alatt foglalkoztató kisbenzinkutak beruházásainak támogatása 70 százalékos támogatás-intenzitással eredményes pályázat esetén. Ez azt jelenti, hogy egy 14 millió forintos, 4 kiszolgáló pisztolyt működtető tankoló automata árából 10 millió forintot átvállal a kormány. Ezzel a kisbenzinkutak költségei csökkenthetők, a kiszolgálás könnyebbé és 24 órássá alakítható, amely a vidék ellátásbiztonságának javulását eredményezi. A támogatás összege az egész szektort tekintve elérheti akár az 5 milliárd forintot is.

5. Nulla százalékos áthidaló hitel a Széchenyi Kártya Program keretében.

6. A külföldről beszerzett energia esetén fizetendő adó eltörlése (816/2021. (XII. 28.) Korm. rendelet)

„Megállapodtunk, hogy az egyeztetéseket tovább folytatjuk. Az a közvetett célunk, hogy a gyors-segítségen túl a vidéki kisbenzinkutak technológiai felkészültsége javuljon. Ezért adunk a közvetlen megsegítésükön túl olyan támogatást, amely a működésüket versenyképesebbé teszi” – derült ki a posztból.

Várjuk ki azt is, hogy az ukrán háború hová vágja fel az egekbe az üzemanyagárakat, különösen, ha plutyka ellen a szankciók egy része az lesz, hogy nem vesznek tőlük CH-eket.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12607 Dátum: 2022.02.24 csütörtök, 09:20:03 »

Várjuk ki azt is, hogy az ukrán háború hová vágja fel az egekbe az üzemanyagárakat, különösen, ha plutyka ellen a szankciók egy része az lesz, hogy nem vesznek tőlük CH-eket.

AndyA
nyilván.most hogy megindult a háború... szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.24 csütörtök, 09:25:15 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12608 Dátum: 2022.02.24 csütörtök, 21:24:25 »


Akkora sajnálat részei a benzinkutak,hogy miklóson a tűzoltóság mellett még mindig mindkét üza 470ft.Haszonnal.Önként és dalolva.
Eközben mindenki más a hatósági árlimiten adja. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12609 Dátum: 2022.03.01 kedd, 09:48:48 »

nem kell sajnálni senkit, de más fa.zával verni a csalánt nem túl sportszerű  Undecided

miért nem lehetett ideiglenesen az üa áfáját vagy jövedékét csökkenteni?
"nagykereskedelmi szinten is benzinárstopot vezet be"  tegnapi infó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #12610 Dátum: 2022.03.01 kedd, 09:49:18 »

"nagykereskedelmi szinten is benzinárstopot vezet be"  tegnapi infó.
eljen
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12611 Dátum: 2022.03.01 kedd, 10:14:56 »

"nagykereskedelmi szinten is benzinárstopot vezet be"  tegnapi infó.

Ezzel kellett volna kezdeni...

Amúgy sokra mennek vele, hogy legalább magán az üzemanyagon nem buknak, ha közben minden mást fizetniük kell, mert semmi mást nem kaptak meg a kért engedményekből, segítségből, amiben megállapodtak a kormány képviselőivel előző héten.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12612 Dátum: 2022.03.01 kedd, 10:23:25 »

Ezzel kellett volna kezdeni...

Amúgy sokra mennek vele, hogy legalább magán az üzemanyagon nem buknak, ha közben minden mást fizetniük kell, mert semmi mást nem kaptak meg a kért engedményekből, segítségből, amiben megállapodtak a kormány képviselőivel előző héten.

AndyA
a 6pontos egyezmény továbbra is él.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #12613 Dátum: 2022.03.01 kedd, 10:36:45 »

Ezzel kellett volna kezdeni...

Amúgy sokra mennek vele, hogy legalább magán az üzemanyagon nem buknak, ha közben minden mást fizetniük kell, mert semmi mást nem kaptak meg a kért engedményekből, segítségből, amiben megállapodtak a kormány képviselőivel előző héten.

AndyA
mindenki igyon egy kávét tankolásnál  wave
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12614 Dátum: 2022.03.01 kedd, 14:11:38 »

a 6pontos egyezmény továbbra is él.

Sajnos csak az számít, ami a rendeletben kijött.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12615 Dátum: 2022.03.01 kedd, 17:51:20 »

Sajnos csak az számít, ami a rendeletben kijött.

AndyA
amit úgyse olvasol vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12616 Dátum: 2022.03.02 szerda, 09:33:18 »

amit úgyse olvasol vigyor3

Néha szoktam, ha érdekel. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12617 Dátum: 2022.03.02 szerda, 12:30:51 »

És aki azt hitte, hogy itt a világvége,az nagyot tévedett.... hehe hehe hehe


https://www.autopult.hu/hirek/nemetorszag-nem-tamogatja-a-belso-egesu-eroforrasok-betiltasat.html

https://www.msn.com/hu-hu/hirek/other/2035-ut%C3%A1n-is-gy%C3%A1rthatnak-bels%C5%91-%C3%A9g%C3%A9s%C5%B1-motorokat-n%C3%A9metorsz%C3%A1gban/ar-AAUpknP?ocid=msedgntp
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12618 Dátum: 2022.03.02 szerda, 20:28:33 »

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220302/lepett-a-mol-korlatozast-vezetnek-be-a-benzinkutakon-530455
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12619 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 07:04:20 »


Milyen meglepő, hogy pont ők szavaznak ellene...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12620 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 08:12:11 »

Kezd végre lassan mozdulni valami. De miért majd' 4 hónap után...?

https://hvg.hu/kkv/20220302_uzemenyag_arstop_ingyenhitel_benzinkut

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12621 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 09:06:14 »

Van azért másik olvasata is a dolognak:

https://www.napi.hu/magyar-vallalatok/uzemanyagar-benzinar-gazolajar-tankolas-benzinkut-toltoallomas.747386.html

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12622 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 09:23:44 »

Na,majd ez is letarolja az eut is...

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/02/28/a-villanyautokon-hajtanak-be-az-uzemanyagok-adoit/
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12623 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 09:26:29 »

Milyen meglepő, hogy pont ők szavaznak ellene...

AndyA
Azért mert az emberek 90-95%-a benzinest és dízelt vesz még mindig,ott is? Nem csoda, hogy a "érdek" saját zsebre kedvez...
Biztos volt,hogy van alternatív lehetőség az üzemanyagban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12624 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 09:51:29 »

Azért mert az emberek 90-95%-a benzinest és dízelt vesz még mindig,ott is? Nem csoda, hogy a "érdek" saját zsebre kedvez...
Biztos volt,hogy van alternatív lehetőség az üzemanyagban.

Nehéz ügy ez. A villanyautóknak jelenleg még vannak problémáik, a töltés helye (töltő infrastruktúra?), időtartama és a hatótáv egyaránt. Ezekkel együtt lehet élni, de nem mindig könnyíti meg az ember dolgát, az tény. A másik az áruk - a valamirevaló villanyautó nem igazán olcsó, és jelenleg még a használtpiac sem dübörög olyan hihetetlen módon, mivel nem túl régen, és viszonylag keveset adtak el belőlük.

Ezzel szemben a szintetikus, levegőből kivont CO2-ből előállított üzemanyaggal működö robbanómotoros járművek elvileg CO2-semlegesek lehetnének. Itt viszont az üzemanyag ára a gond. Ha emlékeim nem csalnak, mostanában valahol 4 dollár körül jár az ilyen módon előállított benzin literje.

Ugyanakkor azt, amit az elektromos autók tudnak, hogy nincs szennyezés a városok közepén, nem fogja tudni a szintetikus üzemanyaggal működő robbanómotoros autó sem. Ráadásul hiába CO2-semleges, van még más is abban a kipufogógázban, ahogyan mindig is volt. Pár érdekesebb nitrogén-oxid, alig kicsit mérgező, szálló por stb. Ha ezt is elkezdik ilyen-olyan technológiákkal megoldani, az azt jelenti, hogy itt is elszáll az ár égbe-világba, ráadásul egyre inkább karbantartásigényes lesz - szemben a villanyosok viszonylag alacsony szervizigényével.

Az is jó kérdés - mindkét esetben -, hogy honnan jön az energia. Mert a villanyautó is csak akkor zöldebb valamivel, ha megújulóból jövő villannyal töltik fel, és ugyanez lenne az elvárás a szintetikus üzemanyag előállításához szükséges energiával szemben is.

Szóval a dolognak rengeteg oldala van, és marha nehéz mindet figyelembe véve azt mondani, hogy ez vagy az a jobb. Leginkább: attól függ...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12625 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 10:03:03 »

Nehéz ügy ez. A villanyautóknak jelenleg még vannak problémáik, a töltés helye (töltő infrastruktúra?), időtartama és a hatótáv egyaránt. Ezekkel együtt lehet élni, de nem mindig könnyíti meg az ember dolgát, az tény. A másik az áruk - a valamirevaló villanyautó nem igazán olcsó, és jelenleg még a használtpiac sem dübörög olyan hihetetlen módon, mivel nem túl régen, és viszonylag keveset adtak el belőlük.

Ezzel szemben a szintetikus, levegőből kivont CO2-ből előállított üzemanyaggal működö robbanómotoros járművek elvileg CO2-semlegesek lehetnének. Itt viszont az üzemanyag ára a gond. Ha emlékeim nem csalnak, mostanában valahol 4 dollár körül jár az ilyen módon előállított benzin literje.

Ugyanakkor azt, amit az elektromos autók tudnak, hogy nincs szennyezés a városok közepén, nem fogja tudni a szintetikus üzemanyaggal működő robbanómotoros autó sem. Ráadásul hiába CO2-semleges, van még más is abban a kipufogógázban, ahogyan mindig is volt. Pár érdekesebb nitrogén-oxid, alig kicsit mérgező, szálló por stb. Ha ezt is elkezdik ilyen-olyan technológiákkal megoldani, az azt jelenti, hogy itt is elszáll az ár égbe-világba, ráadásul egyre inkább karbantartásigényes lesz - szemben a villanyosok viszonylag alacsony szervizigényével.

Az is jó kérdés - mindkét esetben -, hogy honnan jön az energia. Mert a villanyautó is csak akkor zöldebb valamivel, ha megújulóból jövő villannyal töltik fel, és ugyanez lenne az elvárás a szintetikus üzemanyag előállításához szükséges energiával szemben is.

Szóval a dolognak rengeteg oldala van, és marha nehéz mindet figyelembe véve azt mondani, hogy ez vagy az a jobb. Leginkább: attól függ...

AndyA

....leginkább az épp aktuális üzleti érdekektől függ.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12626 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 10:17:28 »

Na még valami:

https://24.hu/belfold/2022/03/03/benzin-benzinarstop-benzinkutak-kormanyzati-tamogatas/

De megint: miért 4 hónap után...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12627 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 10:21:13 »

Hiszti.Az sem jó ha adnak,és az sem ha nem?! levele
Nem voltak 4hónapig full minuszban.Január végén ugrottak el a nagykerárak...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12628 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 13:30:12 »

https://telex.hu/gazdasag/2022/03/02/uzemanyag-benzin-gazolaj-arstop-holtankoljak-emeles-dragulas
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12629 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 13:39:06 »


A horvátoknál már 2020ban is 550volt a go.Ezt csak azért jegyzem meg,hogy ahhoz képest náluk nem sokat változott... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12630 Dátum: 2022.03.03 csütörtök, 20:47:09 »


Azt mondod, Ukrajnában kellene tankolni?  Grin
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12631 Dátum: 2022.03.04 péntek, 10:35:56 »

Azt mondod, Ukrajnában kellene tankolni?  Grin

Hát ööö...

Ha találsz még kutat, ahol kiszolgálnak...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12632 Dátum: 2022.03.04 péntek, 10:37:35 »

Tegnap a környékbeli "olcsó" kúton volt 1,6 Euro a gázolaj literje (meg a benzin is, elmúlt a GO árelőnye). Ez a mostani Euro-árfolyammal számítva kb. 600 Ft...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #12633 Dátum: 2022.03.05 szombat, 20:19:36 »

Nem látni a keres rovatban mostanság hogy St220-at keresnének ( hehe eplus2) Bár a Mk3 adás -vételiben néha felbukkan egy két hős
hogy tele a tank  nyes
Azért ha lesz idén nyár és nyaralás is, akkor üzemanyagra fog kelleni költeni rendesen.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12634 Dátum: 2022.03.07 hétfő, 14:45:57 »

Huhúúú, lesz itt nemulass! A 400-as € is szép lesz, meg az üzemanyagárak is. Május 15-ig menjek ki merre akar, utána kicsit zsúfoltabban lesznek a BKV buszok...

https://telex.hu/gazdasag/2022/03/07/nagyot-emelkedik-szerdan-a-benzin-es-a-gazolaj-nagykereskedelmi-ara
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12635 Dátum: 2022.03.07 hétfő, 14:55:23 »

Huhúúú, lesz itt nemulass! A 400-as € is szép lesz, meg az üzemanyagárak is. Május 15-ig menjek ki merre akar, utána kicsit zsúfoltabban lesznek a BKV buszok...

https://telex.hu/gazdasag/2022/03/07/nagyot-emelkedik-szerdan-a-benzin-es-a-gazolaj-nagykereskedelmi-ara

Külföldön tankolni már most sem öröm:

https://images05-www.oeamtc.at/Spritnews%2BMonat.png/oeamtc-associated-inline-image/49.800.920

A pillanatnyi ár amúgy 1,75-1,79 körül van a "legolcsóbb" kutaknál.

Németeknél helyenként már múlt héten 2 Euro fölött volt, de még a legolcsóbb helyeken is 1,9-1,95.

És akkor ezt az árat szorozd ki a kiváló Euro-árfolyammal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12636 Dátum: 2022.03.07 hétfő, 16:01:53 »

Külföldön tankolni már most sem öröm:

https://images05-www.oeamtc.at/Spritnews%2BMonat.png/oeamtc-associated-inline-image/49.800.920

A pillanatnyi ár amúgy 1,75-1,79 körül van a "legolcsóbb" kutaknál.

Németeknél helyenként már múlt héten 2 Euro fölött volt, de még a legolcsóbb helyeken is 1,9-1,95.

És akkor ezt az árat szorozd ki a kiváló Euro-árfolyammal.

AndyA
HZsolti fohászkodott mindig a magas üzemanyagárakért. Csak eljött a vágyott állapot.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12637 Dátum: 2022.03.07 hétfő, 16:51:48 »

HZsolti fohászkodott mindig a magas üzemanyagárakért. Csak eljött a vágyott állapot.
azt hiszem, tőlem kicsit magasabban kell keresni azért a magyarázatot vigyor3 vagy ha mégis, akkor máris írom a kívánság listát nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #12638 Dátum: 2022.03.07 hétfő, 21:24:49 »

Külföldön tankolni már most sem öröm:

https://images05-www.oeamtc.at/Spritnews%2BMonat.png/oeamtc-associated-inline-image/49.800.920

A pillanatnyi ár amúgy 1,75-1,79 körül van a "legolcsóbb" kutaknál.

Németeknél helyenként már múlt héten 2 Euro fölött volt, de még a legolcsóbb helyeken is 1,9-1,95.

És akkor ezt az árat szorozd ki a kiváló Euro-árfolyammal.

AndyA

Persze mindenhol romlik a helyzet...de ha átlagos alap fizetéshez nézed 4 ill* 6* szorzóval (fizetés-alapbér) elosztod akkor ők még mindig
messze a mi általunk vásárolt ár alatt kapják..és drágállják  Wink ..érted  Wink
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12639 Dátum: 2022.03.08 kedd, 07:09:39 »

HZsolti fohászkodott mindig a magas üzemanyagárakért. Csak eljött a vágyott állapot.

Az hagyján, de ez még nem a vége. Ha az oroszoktól nem vesznek többé olajat, akkor a mostani duplája lehet a nyerolaj ára, 300 dolláros nagyságrend...

Akkor tényleg eljön a Zsolti által oly nagyon vágyott "kánaán", az 1000 Ft-os üzemanyagár.

Ha a 480-nak vége, és tényleg ilyen 650 Ft-okat kell fizetni a GO-ért, azt hiszem, én is meggondolom kétszer, hogy melyik héten jövök ki Bécsbe dolgozni, mikor van az, hogy tényleg muszáj. :-(

Meg nyilván car sharing és mittomén, bár az Oszkárosokkal összevesztem a múltkor és leregeltem. Amikor 2010-12 körül volt egy Bp-Bécs 10 Euro, 2014-15-re ez felment 12-re, mostanára szerintem nem istentől-embertől elrugaszkodott ár a 15 Euro egy útért (nem ma, most, hanem tavaly év vége felé). Ennél olcsóbban busz-vonat csak akkor van, ha két hétre előre megveszed a jegyed fix járatra. De szerintük meg ez már vállalkozói kategória, regeljek 6000-ért havonta egy másik accountra, és még fizessek ilyen-olyan, valaha régen ingyenes szolgáltatásokért is alkalmi, egyszeri díjakat (ha jól emlékszem, pl. olyasmiért, hogy hajlandó vagyok utas nélkül csomagot is vinni, vagy valami ilyesmi, mindegy). Eléggé keresetlenül megírtam nekik, hogy értem én, hogy kinek jó mindez, de sajnos pont nem a sofőrök és nem is az utasok azok, hiába próbálják akármivel magyarázni... Erre jött a fickó, hogy a 15 Euróval, ha három utasom van, nekem már ingyen van út, sőt, akár még keresek is rajta az üzemanyagköltségen felül, és ezért fizessek nekik. Ééééérted... Sad Úgyhogy megírtam nekik, hogy sajnos ez az Oszkár már nagyon nem az az Oszkár, amire én annak idején 2011-ben beregeltem, és azzal a lendülettel töröltem is az accountom.

Amúgy tud valaki másik ilyen autómegosztó-utasszervező holmit?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12640 Dátum: 2022.03.08 kedd, 08:13:56 »

Az hagyján, de ez még nem a vége. Ha az oroszoktól nem vesznek többé olajat, akkor a mostani duplája lehet a nyerolaj ára, 300 dolláros nagyságrend...

Akkor tényleg eljön a Zsolti által oly nagyon vágyott "kánaán", az 1000 Ft-os üzemanyagár.

Ha a 480-nak vége, és tényleg ilyen 650 Ft-okat kell fizetni a GO-ért, azt hiszem, én is meggondolom kétszer, hogy melyik héten jövök ki Bécsbe dolgozni, mikor van az, hogy tényleg muszáj. :-(

Meg nyilván car sharing és mittomén, bár az Oszkárosokkal összevesztem a múltkor és leregeltem. Amikor 2010-12 körül volt egy Bp-Bécs 10 Euro, 2014-15-re ez felment 12-re, mostanára szerintem nem istentől-embertől elrugaszkodott ár a 15 Euro egy útért (nem ma, most, hanem tavaly év vége felé). Ennél olcsóbban busz-vonat csak akkor van, ha két hétre előre megveszed a jegyed fix járatra. De szerintük meg ez már vállalkozói kategória, regeljek 6000-ért havonta egy másik accountra, és még fizessek ilyen-olyan, valaha régen ingyenes szolgáltatásokért is alkalmi, egyszeri díjakat (ha jól emlékszem, pl. olyasmiért, hogy hajlandó vagyok utas nélkül csomagot is vinni, vagy valami ilyesmi, mindegy). Eléggé keresetlenül megírtam nekik, hogy értem én, hogy kinek jó mindez, de sajnos pont nem a sofőrök és nem is az utasok azok, hiába próbálják akármivel magyarázni... Erre jött a fickó, hogy a 15 Euróval, ha három utasom van, nekem már ingyen van út, sőt, akár még keresek is rajta az üzemanyagköltségen felül, és ezért fizessek nekik. Ééééérted... Sad Úgyhogy megírtam nekik, hogy sajnos ez az Oszkár már nagyon nem az az Oszkár, amire én annak idején 2011-ben beregeltem, és azzal a lendülettel töröltem is az accountom.

Amúgy tud valaki másik ilyen autómegosztó-utasszervező holmit?

AndyA

Bla-bla car. Bár én még azt soha nem használtam.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12641 Dátum: 2022.03.08 kedd, 11:48:17 »

Az hagyján, de ez még nem a vége. Ha az oroszoktól nem vesznek többé olajat, akkor a mostani duplája lehet a nyerolaj ára, 300 dolláros nagyságrend...

Akkor tényleg eljön a Zsolti által oly nagyon vágyott "kánaán", az 1000 Ft-os üzemanyagár.

Ha a 480-nak vége, és tényleg ilyen 650 Ft-okat kell fizetni a GO-ért, azt hiszem, én is meggondolom kétszer, hogy melyik héten jövök ki Bécsbe dolgozni, mikor van az, hogy tényleg muszáj. :-(

Meg nyilván car sharing és mittomén, bár az Oszkárosokkal összevesztem a múltkor és leregeltem. Amikor 2010-12 körül volt egy Bp-Bécs 10 Euro, 2014-15-re ez felment 12-re, mostanára szerintem nem istentől-embertől elrugaszkodott ár a 15 Euro egy útért (nem ma, most, hanem tavaly év vége felé). Ennél olcsóbban busz-vonat csak akkor van, ha két hétre előre megveszed a jegyed fix járatra. De szerintük meg ez már vállalkozói kategória, regeljek 6000-ért havonta egy másik accountra, és még fizessek ilyen-olyan, valaha régen ingyenes szolgáltatásokért is alkalmi, egyszeri díjakat (ha jól emlékszem, pl. olyasmiért, hogy hajlandó vagyok utas nélkül csomagot is vinni, vagy valami ilyesmi, mindegy). Eléggé keresetlenül megírtam nekik, hogy értem én, hogy kinek jó mindez, de sajnos pont nem a sofőrök és nem is az utasok azok, hiába próbálják akármivel magyarázni... Erre jött a fickó, hogy a 15 Euróval, ha három utasom van, nekem már ingyen van út, sőt, akár még keresek is rajta az üzemanyagköltségen felül, és ezért fizessek nekik. Ééééérted... Sad Úgyhogy megírtam nekik, hogy sajnos ez az Oszkár már nagyon nem az az Oszkár, amire én annak idején 2011-ben beregeltem, és azzal a lendülettel töröltem is az accountom.

Amúgy tud valaki másik ilyen autómegosztó-utasszervező holmit?

AndyA

Nagy piaci elemzők szerint hamar visszaáll a világrend,és az árak.Nyilván a háborúnak kellene azonnal végetvetni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12642 Dátum: 2022.03.08 kedd, 12:19:51 »

Nagy piaci elemzők szerint hamar visszaáll a világrend,és az árak.Nyilván a háborúnak kellene azonnal végetvetni.

Ez azért annyira nem lesz egyszerű. Ez nem olyan játék, hogy gyere, gombóc, hamm, bekaplak... :-(

Egyfelől orosz részről láthatóan nem sok hajlandóság van befejezni a háborút. Másfelől tegyük fel, hogy ma este vége. Ott van egy félig rommá lőtt Ukrajna és egy szankciók alatt álló Oroszország. Egyik sem fog a szokásos mennyiségben gabonát szállítani ezen a nyáron. Ukrajna, mert elég nehéz lesz a betakarítás, ha utána nincs hová tenni a terményt (meg esetleg nincs is mivel, mert azt is szétlőtték), az oroszokat sújtó szankciókat meg olyan marha gyorsan nem fog igyekezni senki visszavonni, így hiába van nekik, ha nem tudják eladni, mert nem veszi meg senki. Persze bevonhatnak közvetítőket - pl. Kínát -, de az csak arra lenne jó, hogy irgalmatlanul drágán kerülne ki a világpiacra a habona, és közben Kína rongyosra keresné magát rajta, merthogy az oroszoktól finoman szólva is nyomott áron vennék csak meg, mivel más nem veszi meg tőlük.

Szóval gabona és napraforgóolaj szinten várhatóan bődületes hiány lesz idén nyáron. A nyugati országok bírják a versenyt az árakkal, vesznek mindenhonnan, ahonnan tudnak, de sok kisebb, fejlődő országban ez nem fog menni. Ott meg éhezések lesznek.

Közben elszállnak az olajárak is, különösen, ha az oroszokat ezzel is meg akarják fogni, mert az istennek sem akarják befejezni a háborút. Annak azután mindenbe beleépül az ára, akár többszörösen is (pl. műanyag csomagolás - kőolajból készül - utána szállítani kell a felhasználás helyére - a szállítást is érinti a kőolaj ára). Ha megússzuk az alapvető élelmiszerek - kenyér! - esetén 30-40%-os áremelkedéssel, akkor már jó kör volt.

De ne legyen igazam, és örömmel fogom beismerni a tévedésem nyár végén.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12643 Dátum: 2022.03.08 kedd, 12:53:18 »

Nagy piaci elemzők szerint hamar visszaáll a világrend,és az árak.Nyilván a háborúnak kellene azonnal végetvetni.
Az a baj, hogy ha valami kizökken a szokásos kerékvágásból, akkor nagyon nehezen áll vissza oda, ha egyáltalán... Nézd meg, hogy amikor kitört a COVID, akkor a gyárakat gyorsan leállították, a bányászatot visszafogták, minden leállt takarékra, majd aránylag hamar rájött a Világ, hogy nem játék a COVID, de ennyire nem kell leállni, a kereslet hamar visszaállt a régire. Viszont azóta is alapanyag-, chip-, és ezekből adódó termékhiány van. Holott ha azt nézzük, akkor egy gépet (gyártósor, bányagép, akármi) leállítani egy gombnyomás, akkor hasonlóan gyorsan be is lehetne indítani. És mégse.

Persze legyen igazad neked, meg az elemzőknek. Én csak örülnék, ha megint ársapka nélkül 480 alatt tankolnék, és az € ismét 345 vagy inkább 320 lenne. Ha így lesz, akkor veszek egy liter banánpálinkát  pias vigyor3
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12644 Dátum: 2022.03.08 kedd, 13:19:10 »

Az a baj, hogy ha valami kizökken a szokásos kerékvágásból, akkor nagyon nehezen áll vissza oda, ha egyáltalán... Nézd meg, hogy amikor kitört a COVID, akkor a gyárakat gyorsan leállították, a bányászatot visszafogták, minden leállt takarékra, majd aránylag hamar rájött a Világ, hogy nem játék a COVID, de ennyire nem kell leállni, a kereslet hamar visszaállt a régire. Viszont azóta is alapanyag-, chip-, és ezekből adódó termékhiány van. Holott ha azt nézzük, akkor egy gépet (gyártósor, bányagép, akármi) leállítani egy gombnyomás, akkor hasonlóan gyorsan be is lehetne indítani. És mégse.

Persze legyen igazad neked, meg az elemzőknek. Én csak örülnék, ha megint ársapka nélkül 480 alatt tankolnék, és az € ismét 345 vagy inkább 320 lenne. Ha így lesz, akkor veszek egy liter banánpálinkát  pias vigyor3
így mulat egy magyar úr!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12645 Dátum: 2022.03.08 kedd, 16:05:10 »

Az a baj, hogy ha valami kizökken a szokásos kerékvágásból, akkor nagyon nehezen áll vissza oda, ha egyáltalán... Nézd meg, hogy amikor kitört a COVID, akkor a gyárakat gyorsan leállították, a bányászatot visszafogták, minden leállt takarékra, majd aránylag hamar rájött a Világ, hogy nem játék a COVID, de ennyire nem kell leállni, a kereslet hamar visszaállt a régire. Viszont azóta is alapanyag-, chip-, és ezekből adódó termékhiány van. Holott ha azt nézzük, akkor egy gépet (gyártósor, bányagép, akármi) leállítani egy gombnyomás, akkor hasonlóan gyorsan be is lehetne indítani. És mégse.

Persze legyen igazad neked, meg az elemzőknek. Én csak örülnék, ha megint ársapka nélkül 480 alatt tankolnék, és az € ismét 345 vagy inkább 320 lenne. Ha így lesz, akkor veszek egy liter banánpálinkát  pias vigyor3

Hát nagyon nem. Ha valamit egy gombnyomással meg is tudsz állítani, újraindítani ugyanúgy csak a legritkább esetben... Pl. anno a visszavonuló szovjetek hagyták maguk után úgy a vaskohókat, hogy nem csapolták le, hanem hagyták egyszerűen kihűlni benne az olvadt vasat. Na, indítsd be egy gombnyomásra, ha tudod.

És ez csak egy nagyon szemléletes példa. Ha pl. egy autógyár leáll, ott masszív előkészületek kellenek az újraindításhoz. Pl. a folyamatosan dolgozó festőrobotokba normálisan csak után kell tölteni a festéket. Ha egyszer megálltak, komoly karbantartás az összes olyan dolgot átnézni, ahová belerohadhatott az állás során a festék. Stb., stb., stb.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.09 szerda, 07:08:32 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12646 Dátum: 2022.03.08 kedd, 18:59:15 »

Hát nagyon nem. Ha valamit egy gombonyomással meg is tudsz állítani, újraindítani ugyanúgy csak a legritkább esetben... Pl. anno a visszavonuló szovjetek hagyták maguk után úgy a vaskohókat, hogy nem csapolták le, hanem hagyták egyszerűen kihűlni benne az olvadt vasat. Na, indítsd be egy gombnyomásra, ha tudod.

És ez csak egy nagyon szemléletes példa. Ha pl. egy autógyár leáll, ott masszív előkészületek kellenek az újraindításhoz. Pl. a folyamatosan dolgozó festőrobotokba normálisan csak után kell tölteni a festéket. Ha egyszer megálltak, komoly karbantartás az összes olyan dolgot átnézni, ahová belerohadhatott az állás során a festék. Stb., stb., stb.

AndyA

szerintem nem a technikai akadályokra gondolt. Gyorsan indul újra minden,amire nagy az igény,és piaca van. A tőkések ráharapnak az induló piacokra. Át rendeződnek a viszonyok, és normalizálódnak az árak. Lehet mondani,ezek szinte törvény szerűsegek.
Pl csip hiány. Eu szerte több üzemet építenek,hogy ne legyen függés kinatol. Már megéri.
Vagy a tőke újra euban épít gyártó üzemeket Kína helyett,mert már megéri. Autó ipar szintén. Mert már megéri. nyilván nem 1-2 év alatt,de a tendencia elindult .
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.08 kedd, 19:05:28 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12647 Dátum: 2022.03.09 szerda, 07:14:25 »

szerintem nem a technikai akadályokra gondolt. Gyorsan indul újra minden,amire nagy az igény,és piaca van. A tőkések ráharapnak az induló piacokra. Át rendeződnek a viszonyok, és normalizálódnak az árak. Lehet mondani,ezek szinte törvény szerűsegek.
Pl csip hiány. Eu szerte több üzemet építenek,hogy ne legyen függés kinatol. Már megéri.
Vagy a tőke újra euban épít gyártó üzemeket Kína helyett,mert már megéri. Autó ipar szintén. Mert már megéri. nyilván nem 1-2 év alatt,de a tendencia elindult .

Sajnos még ez sem igaz így. Ráharapnak, lehet, de hiába van pl. chiphiány, pont chipet gyártani nem úgy megy, hogy gyerünk, fijjug, nyissunk egy új üzemet. Több éves előkészület, komoly összegű beruházás stb. kell hozzá. Legyen LNG az orosz vezetékes gáz helyett. Legyen. Kellene hajók, amik viszik, terminálok, ahol töltik és lefejtik a gázt - 2-3 év, mire beindul a mutatvány.

A lónak pedig mindig ott van az a bizonyos másik oldala. Most beindít ez is, az is, amaz is ilyen-olyan hiánypótló beruházást. Azután mire elkészül pl. a chipgyártó üzem, kiderül, hogy jé, a régi gyártók is beindultak, jé, a konkurrencia fél évvel előbb felépítette az új üzemet stb., és túltermelés lesz. Attól meg esnek az árak, kénytelen-kelletlen becsuknak üzemek, tönkremennek vállalkozások.

Ez mindig is így volt, és ezt a tulajdonságot a klasszikus kapitalizmus - globalizáció ide vagy oda - nem tudja évszázadok óta levetkőzni.

Ezután már csak egy dolgon lehet vitatkozni, hogy kinek mit jelent a "gyors".

Ha neked a 2-3-5 év, mire beindul pl. az érdemi EU chipgyártás, az gyors, akkor igazad van. De azért erre ne mondjuk már, hogy gombnyomás... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12648 Dátum: 2022.03.09 szerda, 08:23:31 »

Sajnos még ez sem igaz így. Ráharapnak, lehet, de hiába van pl. chiphiány, pont chipet gyártani nem úgy megy, hogy gyerünk, fijjug, nyissunk egy új üzemet. Több éves előkészület, komoly összegű beruházás stb. kell hozzá. Legyen LNG az orosz vezetékes gáz helyett. Legyen. Kellene hajók, amik viszik, terminálok, ahol töltik és lefejtik a gázt - 2-3 év, mire beindul a mutatvány.

A lónak pedig mindig ott van az a bizonyos másik oldala. Most beindít ez is, az is, amaz is ilyen-olyan hiánypótló beruházást. Azután mire elkészül pl. a chipgyártó üzem, kiderül, hogy jé, a régi gyártók is beindultak, jé, a konkurrencia fél évvel előbb felépítette az új üzemet stb., és túltermelés lesz. Attól meg esnek az árak, kénytelen-kelletlen becsuknak üzemek, tönkremennek vállalkozások.

Ez mindig is így volt, és ezt a tulajdonságot a klasszikus kapitalizmus - globalizáció ide vagy oda - nem tudja évszázadok óta levetkőzni.

Ezután már csak egy dolgon lehet vitatkozni, hogy kinek mit jelent a "gyors".

Ha neked a 2-3-5 év, mire beindul pl. az érdemi EU chipgyártás, az gyors, akkor igazad van. De azért erre ne mondjuk már, hogy gombnyomás... :-)

AndyA

1-2év alatt beindulnak nagy cégek.Kína a szállítás bizonytalansága miatt tökönszúrta magát.Adhatja,vagy ígérheti a termékét akármilyen olcsón, ha nem tud határidőt tartani.A gyors profithoz megéri majd az eus gyártás minden szinten. Autóipar nem vár fél éveket,elkell adni az autót azonnal.Szintén ököl szabály.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #12649 Dátum: 2022.03.10 csütörtök, 19:51:50 »

Külföldön tankolni már most sem öröm:

https://images05-www.oeamtc.at/Spritnews%2BMonat.png/oeamtc-associated-inline-image/49.800.920

A pillanatnyi ár amúgy 1,75-1,79 körül van a "legolcsóbb" kutaknál.

Németeknél helyenként már múlt héten 2 Euro fölött volt, de még a legolcsóbb helyeken is 1,9-1,95.

És akkor ezt az árat szorozd ki a kiváló Euro-árfolyammal.

AndyA

Ma tankoltam Wiener Neustadtnál,Shellnél főúton ,nem pályán. Go 2,189 benya 1.91 A V-powerek 2,4 felett. Fincsi Angry Angry >

A legolcsóbb automata kuton is 1.99
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.11 péntek, 09:22:44 írta AndyA » Naplózva
Oldalak: 1 ... 246 247 248 249 250 251 252 [253] 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.