Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:17:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3544917 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #650 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 18:37:00 »

Nekem repülős haverom mesélt az anyagról, kerozinhoz is hozzá lehet keverni és rendes benzin lesz belőle - lehet urban legend. Lényeg, hogy valami miatt a hazai 95östől nem mennek jól az autók. Lehet a kúton kevernek hozzá akármit lehet a gyártónál marad ki arármi. Lényeg, hogy minőségellenörzésről vagy ez alapján kiderült pancsolásról még nem hallottam. Ellenörzi valaki - független szervezet - a minőséget vagy vakon hisznek a cégnek?
Ne haragudj de ezt nem birom válasz nélkül. A kerozinbol sosem lesz benzin bármit adsz hozzá ugyanis a kerozin a gázolajhoz hasonló termék. Amiről a haverod beszélhetett az a repbenzin mejnek neve JETA1.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #651 Dátum: 2006.08.25 péntek, 10:32:00 »

Ne haragudj de ezt nem birom válasz nélkül. A kerozinbol sosem lesz benzin bármit adsz hozzá ugyanis a kerozin a gázolajhoz hasonló termék. Amiről a haverod beszélhetett az a repbenzin mejnek neve JETA1.
Ehhez persze dunsztom sincs, de az bizti, hogy egyes (vagy minden) tisztító adalék alapanyaga a kerozin (szeleptisztító, injektortisztító stb. amiket a benyához kell tölteni) nem pedig jeta1
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #652 Dátum: 2006.08.25 péntek, 11:12:00 »

Ne haragudj de ezt nem birom válasz nélkül. A kerozinbol sosem lesz benzin bármit adsz hozzá ugyanis a kerozin a gázolajhoz hasonló termék. Amiről a haverod beszélhetett az a repbenzin mejnek neve JETA1.
Repülőbenzin vót yes
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #653 Dátum: 2006.08.27 vasárnap, 10:09:00 »

Ha jól olvasom ki itt a tudásbázisból stealt kolléga rendelkezik a tudással, hogy bevizsgáljon egy liter nyugati import és egy liter hazai üzemanyagot.
Viking kolléga viszont lehet, hogy be tudná vizsgáltatni, de nem tuti. Holnap úgyis lesz dolgom arrafelé, megkérdezem
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #654 Dátum: 2006.08.27 vasárnap, 10:16:00 »

Több hozzászólás kapcsán: Az oktánszám a benzin kompressziótűrését jelzi, ha jól tudom. Ez a szám azt mutatja meg, hogy pl. egy 95-ös benzin kompressziótűrése megegyezik egy olyan etalonbenzinével, ami 95 térfogategység izo oktánt és 5 egység normál heptánt tartalmaz (vagy fordítva, ezeket mindig keverem). Tehát alapvetően az oktánszám nem fogja neked garantálni, hogy az égés úgy fog végbemenni, mint ahogy az a nagy könyvben meg vagyon írva
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #655 Dátum: 2006.08.27 vasárnap, 11:07:00 »

Nem tudom ki, hogy jár-kel az országban, s a hazai közlekedési szokásaitól mennyiben különbözik az, amikor megindul külföldre, s feltehetőleg lényegesen nagyobb távokat autózik, többnyire végig autópályán. Ez a más jellegű autózás lehet akár magyarázat az alacsonyabb fogyasztásra.  
 
Nem túl rég beszélgettem laborossal, Ő mondta el a téli nyári minőségű benzinek közötti különbséget. A benzineknél a különbözőség az anyagok gőznyomásában van. A télieknél ez magasabb, ami annyit jelent, hogy jobban párolog, mint a nyári üzemanyag. Erre ugye a téli alacsony átlaghőmérséklet miatt van szükség, ugyanis főleg a hidegindításkor mutatja meg az előnyét. Ezen tulajdonság egyébként azt is magában hordozza, hogy ilyen üzemanyaggal az égés folyamata magasabb hatásfokon megy végbe, s ha nem kellenne a téli időjárás negatív hatásaival számolnunk, akkor az átlagfogyasztás alacsonyabb lenne.  
 
Az átlagfogyasztás csökkenését a saját tapasztalataim alapján hegyekkel gazdagon tarkított országokban szereztem, ahol feltételezem, hogy az alacsonyabb nyári középhőmérséklet, illetve a hegyvidékek miatt akár forgalmazhatnak olyan benzint, amelyeknek a gőznyomása a hazai téli minőségű benzinhez közelít. Mivel hatékonyabban ég el, érzetre jobban megy az autó, alacsonyabb a fogyasztás.  
 
Szerintem amit leírtam akér logikusnak is tűnhet
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #656 Dátum: 2006.08.28 hétfő, 09:13:00 »

nme tudom, hogy kell linkelni, hogy megint ne az freemail-fiókomat linkeljem be, tehát csak az idézet:
 
"Szinte tiszta bioetanolt lehet tankolni októbertől
2006. augusztus 26. 09:46, Szombat - Forrás: MTI
 
A Nyugat-Európában már bevált, szinte tiszta bioetanolt Magyarországon várhatóan október elejétől lehet tankolni - mondta Gál Péter, a környezetbarát üzemanyaggal is működtethető autókat gyártó Saab képviseletét ellátó cég illetékese.
 
A regionális vezérképviseletet ellátó GM South-East Europe PR-menedzsere elmondta, hogy a 85 százalékban biológiai úton előállított etanolt és 15 százalékban 95-ös oktánszámú benzint tartalmazó E85-ös "alternatív motorhajtóanyagot" a jövedéki adókedvezmény miatt a jelenlegi benzináraknál 30-35 százalékkal olcsóbban lehet majd megvásárolni.
 
Egyelőre még nem lehet tudni, melyik üzemanyag-kiskereskedő árulja majd a zöld üzemanyagot. Erről a Saab képviselete több kisebb és nagyobb céggel is tárgyalást folytat - jelezte Gál Péter. Hozzátette, hogy a tervek szerint ősztől egyelőre egy, majd folyamatosan egyre több helyen lehet majd bioetanolt tankolni. A Saabnak az első bioetanol-kút létesülésében csupán koordiniáló szerepe van, a finanszírozásban nem vesz részt. A cég számítása szerint az idén összesen 5-10 ezer liter E85-ös üzemanyag fogyhat, a kiskereskedelmi ár literenként 200-210 forint között várható.
 
A Saab már megkezdte az E85-tel is működő kocsijai magyarországi forgalmazását, amelyek 3-5 százalékkal drágábbak a hagyományos üzemű típusoknál. Eddig öt ilyen autót adtak el, a cég reményei szerint év végéig több tucat is elkelhet. Gál Péter tudomása szerint a konkurens Volvo és Ford még nem kezdte meg etanolüzemű gépjárművei értékesítését Magyarországon, de ezek a cégek is előbb-utóbb biztosan piaca dobják környezetbarát fejlesztéseiket.
 
A bioetanol a benzinhez képest kisebb fajlagos energiával rendelkezik, így a "zöld autók" fogyasztása 100 kilométeren mintegy 20-30 százalékkal nagyobb a hagyományoshoz képest. Megnő ugyanakkor az autók teljesítménye: a benzinnel 150 lóerős, 2 ezer köbcentiméteres jármű bioetanollal 185 lóerőssé válik. Az ügyvezető igazgató szerint az E85-ös üzemanyagból "saját rizikóra" a hagyományos autókba is lehet tankolni, de ez nem tesz jót a motornak. A tapasztalatok szerint 5-10 százalékos bioetanol tartalmat viselnek el a hagyományos üzemű autók meghibásodás nélkül.
 
Az E85-ös üzemanyagra a hivatalos szabvány szeptember elsején válik érvényessé, amely alapján a terméket a Magyarországon egyelőre egyedüliként működő győri és a szabadegyházi alholholgyárak állítják majd elő. Jelenleg az üzemek a vámhivatal engedélyére várnak, amelyek a minőségbiztosítási és biztonságtechnikai követelményekre vonatkoznak. Bioetanolt a Magyarországon forgalmazott benzin 2 százalékos arányban tavaly óta már tartalmaz, azt a Mol oktánszám-javító adalékanyag formájában keveri az üzemanyaghoz.
 
Németországban tavaly jelentek meg az első E85-ös üzemanyagot áruló kutak, amelyek száma mára 50-re bővült. Svédországban 300 helyen lehet E85-öt forgalmazó kúttal találkozni, a tervek szerint az ottani hálózat 2010-re 600-ra bővül."  
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #657 Dátum: 2006.08.28 hétfő, 10:46:00 »

Hiába, nekem minden külföldi út alkalmával ez a tapasztalatom, pedig nincs mindenhol ótópálya (se Isztria, se svájc hegyi útjai, se az Ibérián körbe stb, már amik megvótak) ez a gőznyomás a titok?
... ja és a francia pályák meg rohattt drágák, így ki is hagyom mindig ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #658 Dátum: 2006.08.28 hétfő, 10:46:00 »

Nem tudom ki, hogy jár-kel az országban, s a hazai közlekedési szokásaitól mennyiben különbözik az, amikor megindul külföldre, s feltehetőleg lényegesen nagyobb távokat autózik, többnyire végig autópályán. Ez a más jellegű autózás lehet akár magyarázat az alacsonyabb fogyasztásra.  
 
Nem túl rég beszélgettem laborossal, Ő mondta el a téli nyári minőségű benzinek közötti különbséget. A benzineknél a különbözőség az anyagok gőznyomásában van. A télieknél ez magasabb, ami annyit jelent, hogy jobban párolog, mint a nyári üzemanyag. Erre ugye a téli alacsony átlaghőmérséklet miatt van szükség, ugyanis főleg a hidegindításkor mutatja meg az előnyét. Ezen tulajdonság egyébként azt is magában hordozza, hogy ilyen üzemanyaggal az égés folyamata magasabb hatásfokon megy végbe, s ha nem kellenne a téli időjárás negatív hatásaival számolnunk, akkor az átlagfogyasztás alacsonyabb lenne.  
 
Az átlagfogyasztás csökkenését a saját tapasztalataim alapján hegyekkel gazdagon tarkított országokban szereztem, ahol feltételezem, hogy az alacsonyabb nyári középhőmérséklet, illetve a hegyvidékek miatt akár forgalmazhatnak olyan benzint, amelyeknek a gőznyomása a hazai téli minőségű benzinhez közelít. Mivel hatékonyabban ég el, érzetre jobban megy az autó, alacsonyabb a fogyasztás.  
 
Szerintem amit leírtam akér logikusnak is tűnhet
Hiába, nekem minden külföldi út alkalmával ez a tapasztalatom, pedig nincs mindenhol ótópálya (se Isztria, se svájc hegyi útjai, se az Ibérián körbe stb, már amik megvótak) ez a gőznyomás a titok?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #659 Dátum: 2006.08.28 hétfő, 19:37:00 »

Ha jól olvasom ki itt a tudásbázisból stealt kolléga rendelkezik a tudással, hogy bevizsgáljon egy liter nyugati import és egy liter hazai üzemanyagot.
Beszéltem a megfelelő emberekkel, bevizsgálják. Plusz a főnök elmagyarázza, ha eltérések lesznek a mért értékek között, hogy melyik miben más a hazaihoz. Annyi a kérés, hogy tiszta, víz és üledékmentes legyen a minta. Ha tartályból van, akkor megpróbálni átlagmintát venni,  ha pisztolyból, akkor mindegy. Kb. 0,5 l bőven elég, ha nagyon ragaszkodtok az oktánozáshoz - mert nekik még csak az oktánmotoros verzió megy- akkor kell 1 l.  
De mégeyszer, a vizsgálandó minta tényleg normális tiszta legyen, ha nincs rendes tárolóedény, akkor szóljatok, mert inkább eljuttatok részetekre tiszta mintásüveget.  
 
üdv:vik
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #660 Dátum: 2006.08.28 hétfő, 20:01:00 »

Hiába, nekem minden külföldi út alkalmával ez a tapasztalatom, pedig nincs mindenhol ótópálya (se Isztria, se svájc hegyi útjai, se az Ibérián körbe stb, már amik megvótak) ez a gőznyomás a titok?
A gőznyomás az egyik része, ill. ami meg tudnak még nézni és szintén nem mindegy, az a kezdő és végforrpontok. A benzinnél a szabványban rögzítettek szerint 36 fok celsiusban a kezdő, a vége 210 fok. A tartomány alsó fele a hidegindíthatóság miatt lényeges, a végforrpontok pedig az üzemi körülmények között zajló égésért felelősek. Ha 210 feletti összetevők lennének, akkor azok elégés nélkül távoznának a hengerekből. Egyébként a kezdőforrpontok miatt fordult az elő, hogy a karburátoros autók nyáron nem mindig indultak elsőre, ha nem az egyes típusok bejáratott rituáléját járta végig a tulaj indítás előtt.  
 
Elnézést szeretnék kérni mindenkitől, a #665-ös hozzászólásom kapcsán, tévesen állítottam, hogy az oktánszámon nem múlik az égési folyamat jósága, ha az előírtnál magasabb oktánosat is tankolunk; ugyanis a 98-as benzin számára állítólag a kopogásérzékelővel rendelkező motorok hengerében kedvezőbbek az égési feltételek, mint a 95-nek, így jobbnak tűnhet a motor működése, mint az alacsonyabb oktános benzinnel. Ez érvényes a prémium kategóriás benzinekre is, bár a közvetlen előnyök leginkébb hosszabb távon autózva vehetők észre
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #661 Dátum: 2006.08.28 hétfő, 20:12:00 »

viking,
 
"ugyanis a 98-as benzin számára állítólag a kopogásérzékelővel rendelkező motorok hengerében kedvezőbbek az égési feltételek, mint a 95-nek, így jobbnak tűnhet a motor"
 
Ez egy erdekes mondat vot. Azert mert pl. MKIII-nal WDS-en keresztul lehet allitani az oktanszamot valami 6x-tol egeszen 1xx-ig. Namost ugye gyarilag 95-re van allitva. Es ha mondjuk 98-at adok a gepnek, akkor az elvileg jobbabb, mint ahogy azt irtad. De vajon mi van akkor, ha a gyari erteket, konkretan a 95-ot atallitjuk kisebb szamra. Akkor a 95 lesz olyan a mocinak, mint alap esetben a 98 ? Mert ha mondjuk alapbol a 98as benyaval simasabban jar a moci meg minden a gyarilag 95oktanszamhoz allitott gyujtassal, akkor elvileg ha mondjuk 93ra allitjuk az oktanszamot es 95ost tankolunk, akkor elvileg ugyanazt az eredmenyt kellene elerni, vagyis simasabban kene jarnia a mocinakl meg minden ?  
Ki kene poroszalni...
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #662 Dátum: 2006.08.29 kedd, 08:59:00 »

viking,
 
"ugyanis a 98-as benzin számára állítólag a kopogásérzékelővel rendelkező motorok hengerében kedvezőbbek az égési feltételek, mint a 95-nek, így jobbnak tűnhet a motor"
 
Ez egy erdekes mondat vot. Azert mert pl. MKIII-nal WDS-en keresztul lehet allitani az oktanszamot valami 6x-tol egeszen 1xx-ig. Namost ugye gyarilag 95-re van allitva. Es ha mondjuk 98-at adok a gepnek, akkor az elvileg jobbabb, mint ahogy azt irtad. De vajon mi van akkor, ha a gyari erteket, konkretan a 95-ot atallitjuk kisebb szamra. Akkor a 95 lesz olyan a mocinak, mint alap esetben a 98 ? Mert ha mondjuk alapbol a 98as benyaval simasabban jar a moci meg minden a gyarilag 95oktanszamhoz allitott gyujtassal, akkor elvileg ha mondjuk 93ra allitjuk az oktanszamot es 95ost tankolunk, akkor elvileg ugyanazt az eredmenyt kellene elerni, vagyis simasabban kene jarnia a mocinakl meg minden ?  
Ki kene poroszalni...
Logikusnak tűnik amit írtál. Ezt nekem az a fickó mondta, aki az oktánmotort bűvöli. Magyarázta, magyarázta, de igazából nem tudtam megérteni, hogy mit is akar az egészből kihozni. Nem volt olyan meggyőző mint a laborgóré. De amit leírtál én biztos nem fogom kipróbálni. Nota bene a tényleges oktánszámok az esetek többségében messze magasabbak a névleges értékekhez képest. A 95-ös sokszor 97 körüli, s mégsem esünk hanyatt a benzintől?  
 
Azt még elfelejtettem, hogy ha lesz minta, a belerakott adalékokról semmit sem tudnak mondani
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #663 Dátum: 2006.08.29 kedd, 09:11:00 »

fedcom=fedcomp
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #664 Dátum: 2006.08.29 kedd, 09:11:00 »

viking,
 
"ugyanis a 98-as benzin számára állítólag a kopogásérzékelővel rendelkező motorok hengerében kedvezőbbek az égési feltételek, mint a 95-nek, így jobbnak tűnhet a motor"
 
Ez egy erdekes mondat vot. Azert mert pl. MKIII-nal WDS-en keresztul lehet allitani az oktanszamot valami 6x-tol egeszen 1xx-ig. Namost ugye gyarilag 95-re van allitva. Es ha mondjuk 98-at adok a gepnek, akkor az elvileg jobbabb, mint ahogy azt irtad. De vajon mi van akkor, ha a gyari erteket, konkretan a 95-ot atallitjuk kisebb szamra. Akkor a 95 lesz olyan a mocinak, mint alap esetben a 98 ? Mert ha mondjuk alapbol a 98as benyaval simasabban jar a moci meg minden a gyarilag 95oktanszamhoz allitott gyujtassal, akkor elvileg ha mondjuk 93ra allitjuk az oktanszamot es 95ost tankolunk, akkor elvileg ugyanazt az eredmenyt kellene elerni, vagyis simasabban kene jarnia a mocinakl meg minden ?  
Ki kene poroszalni...
zacci,
ha jól értem, a kocsit becsapod, hogy 92-est kap, a valóságban meg persze 95-öst, és örülni kezd a nem várt finomságnak,
 
szerintem nem ilyen egyszerű a helyzet, mert a 92-essel egy alacsonyabbszintű üzemmódra áll be a rendszer, nem enged annyira gyorsítani, stb, tehát valamiféleképpen korlátozottabb lesz a működése, azon célból, hogy ne következhessen be károsodás
 
a sűrítési viszonyok elég nehezen változtathatók egy motorban, a fedcom biztosan az előgyújtási szöget képes kicsit változtatni az oktánszámállító jumper-rel
 
én legalábbis így gondolom
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #665 Dátum: 2006.08.29 kedd, 09:26:00 »

viking,
 
"ugyanis a 98-as benzin számára állítólag a kopogásérzékelővel rendelkező motorok hengerében kedvezőbbek az égési feltételek, mint a 95-nek, így jobbnak tűnhet a motor"
 
Ez egy erdekes mondat vot. Azert mert pl. MKIII-nal WDS-en keresztul lehet allitani az oktanszamot valami 6x-tol egeszen 1xx-ig. Namost ugye gyarilag 95-re van allitva. Es ha mondjuk 98-at adok a gepnek, akkor az elvileg jobbabb, mint ahogy azt irtad. De vajon mi van akkor, ha a gyari erteket, konkretan a 95-ot atallitjuk kisebb szamra. Akkor a 95 lesz olyan a mocinak, mint alap esetben a 98 ? Mert ha mondjuk alapbol a 98as benyaval simasabban jar a moci meg minden a gyarilag 95oktanszamhoz allitott gyujtassal, akkor elvileg ha mondjuk 93ra allitjuk az oktanszamot es 95ost tankolunk, akkor elvileg ugyanazt az eredmenyt kellene elerni, vagyis simasabban kene jarnia a mocinakl meg minden ?  
Ki kene poroszalni...
Erről a következőt tudom mondani: Ha van a gépben kopogásszenzor, és gyujtásbeállításra is használja a vezérlőegység, nem csak hibafigyelésre és vészüzemre átállításra, akkor a gyújtásszöget minden esetben a legoptimálisabbra állítja (az adott üzemanyaghoz). Ez azt jelenti, hogy te beállítasz egy alap gyújtásszöget (vagy oktánszámot amiből gyujtásszög táblázatot számol a gép), és ehhez képest korrigál a vezérlőegység a kopogásszenzor alapján. Ha nem megfelelő oktánszámot írsz be neki, akkor vagy nagyon sokáig fog tartani a beállás a betöltött üzemanyag oktánszámára vagy első indításkor rövid ideig kopogni fog (túl kicsi beállított oktánszám/túl nagy...). A kopogásszenzor figyeli a henger(ek)ben a kopogásos égést. Amennyiben nem érzékel kopogást, növeli az előgyujtást (pl: 0,01 fokkal). Ha kopogásos égést érzékel, akkor pedig csökkenti az előgyújtást (pl: 0,2 fokkal, általában az előgyújtás csökkentése sokkal gyorsabb). Így tudják elérni azt, hogy a legjobb hatásfokkal, a kopogásos égés határán dolgozzon a motor (gyújtásoldalról). Ráadásul ha ezt hengerenként figyelik, akkor lehet következtetni a gyújtás állapotára is. (trafó, gyertya, gyújtókábel).
Ezekből kiindulva semmivel sem vagy előrébb, ha elálligatod, mert úgyis a kopogás alapján fog beállni a beletankolt üzemanyagra. Ha elállítod, akkor csak azt éred el, hogy vagy tovább tart míg beáll, vagy nem is áll be, mert esetlegesen szabályzási tartományon kívülre esik (tegyük fel, hogy az alaptáblázathoz képest pl 5 fok a megengedett szabályozhatóság... ezt a megengedett tartományt elég gyakran használják, mert hibás érzékelő esetén nem vágja tönkre a motort)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2006.08.29 kedd, 10:27:00 »

Huhh, van itt tüdő micsoda egy tudós társaság
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #667 Dátum: 2006.08.29 kedd, 10:32:00 »

Greg,
 
ahum, de akkor miert van az ECU-ban lehetosg ilyen merteku 7x-1xx-ig oktanszam beallitasra, ha ugyis automatice az egesz ? Ezt most nem fogom egyebkent itt eddig inkabb azt hallotam, hogy az itthon kaphato 95-os nemis 95-os vagyis inkabb alulrol surolja a 95-ot, mig kulfoldon inkabb felulrol surolja, vagy ez most igy hulyeseg es nalunk a 95 az tenyleg 95 ? Vagy akar 97 ?
Minap esett meg velem, hogy horvatorszagbol hazafele az uccso 134km-nel kigyulladt a moci lampa. elozoleg talan 1-2 apro rangatast vettem eszre, de lehet, hogy azt csak a tempomat okozta, hogy tartsa a sebesseget. Namost felmerult bennem a gondolat, hogy a maradek 1xxkm-en mar nem kinzom a gepet, es max. 100-al hazadocogtunk. Nemtom ezt jol tettem-e, de bratoym szerint nem, mert o egy idiota notorikus gyorshajto, akit ha valaki megeloz, akkor hihetetlen frusztraciot erez. Nem hiaba, buzukis nah
ezek a "modern" mocik mar ugye elektronikusan vezereltek. Elofordulhat az, hgoy valami hibas erzekelo (akar kopogaserzekelo izemicsoda) miatt otnkremenjen egy moci ? es ha igen, akkor az miert lehetseges ?
Mit ertesz az alatt, hogy "hibás érzékelő esetén nem vágja tönkre a motort" ?
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #668 Dátum: 2006.08.29 kedd, 10:33:00 »

Greg,
 
Kopogaserzekelo biztos hogy van. Hogy azt mire hasznalja az kizart dolog mer nemtom. Tenyleg, mire jo a kopogaserzekelo ? Ha bekopognak az ablaxon, akkor allit a gyujtason vagymi ? Cool Kopogast azt szo szerint kell erteni ?
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #669 Dátum: 2006.08.29 kedd, 10:36:00 »

Hibas erzekelo eseten hogyan tud tonkremenni a moci ? Azt vagom,hogy egy esetleges hibas gyujtas miatt benya kerul a katalizatorba es az kinyiffan, magaval rantva a lambda szondat is, de a mocit hogyan tudna kinyirni ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #670 Dátum: 2006.08.29 kedd, 10:58:00 »

Hibas erzekelo eseten hogyan tud tonkremenni a moci ? Azt vagom,hogy egy esetleges hibas gyujtas miatt benya kerul a katalizatorba es az kinyiffan, magaval rantva a lambda szondat is, de a mocit hogyan tudna kinyirni ?
a kopogás a benzinkeverék idő előtti (szikra előtti) öngyulladása
az előgyújtás pedig az, hogy a szikra akkor keletkezik, amikor a dugattyú még nem érte el a felső holtpontot, mert idő kell az égésfront terjedéséhez, mire felépül a teljes nyomás, a dugattyú már lefelé mozog
az öngyulladást okozhatja az alacsony kompressziótűrésű benzin, a túlforrósodott motor, a lekokszosodott dugattyútető
 
a kopogás szinonim fogalma a csörgés, h. néha-néha becsörren a moci erősebb gázadásnál
a kopogás azért xar, mert a felfelé tartó dugattyúra "rárobban" a keverék, és egy idő után kinyírja a dugattyú- és főtengelycsapágyazást
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2006.08.29 kedd, 11:23:00 »

Greg,
 
ahum, de akkor miert van az ECU-ban lehetosg ilyen merteku 7x-1xx-ig oktanszam beallitasra, ha ugyis automatice az egesz ? Ezt most nem fogom egyebkent itt eddig inkabb azt hallotam, hogy az itthon kaphato 95-os nemis 95-os vagyis inkabb alulrol surolja a 95-ot, mig kulfoldon inkabb felulrol surolja, vagy ez most igy hulyeseg es nalunk a 95 az tenyleg 95 ? Vagy akar 97 ?
Minap esett meg velem, hogy horvatorszagbol hazafele az uccso 134km-nel kigyulladt a moci lampa. elozoleg talan 1-2 apro rangatast vettem eszre, de lehet, hogy azt csak a tempomat okozta, hogy tartsa a sebesseget. Namost felmerult bennem a gondolat, hogy a maradek 1xxkm-en mar nem kinzom a gepet, es max. 100-al hazadocogtunk. Nemtom ezt jol tettem-e, de bratoym szerint nem, mert o egy idiota notorikus gyorshajto, akit ha valaki megeloz, akkor hihetetlen frusztraciot erez. Nem hiaba, buzukis nah
ezek a "modern" mocik mar ugye elektronikusan vezereltek. Elofordulhat az, hgoy valami hibas erzekelo (akar kopogaserzekelo izemicsoda) miatt otnkremenjen egy moci ? es ha igen, akkor az miert lehetseges ?
Mit ertesz az alatt, hogy "hibás érzékelő esetén nem vágja tönkre a motort" ?
1., Az oktánszámot miért lehet beállítani: Hogy az előgyújtásod alapból jó helyen legyen nagyjából, és ne kelljen minden egyes akksilevétel után órákig úgy hajtani az autót, hogy az ECU még nem állította be minden fordulaton a gyújtásszöget. (és a hibás szenzort is könnyebben kiszűrhesse, már ha egyáltalán beleírták a Ford progiba)
(1./a Hogy miért lehet 7x-1xx közt állítani??? Fogalmam sincs, hogy miért hagyták meg ilyen tág határok közt. Max azt tudom elképzelni, hogy általános programrutint alkalmaznak, amit csak becakkoznak és inkább csak a paramétereket adják be, mint hogy inkább minden autóra specifikus programot írnának, vagy az is leképzelhető, hogy gázüzemmel is kalkuláltak.)
2., magyar/külföldi oktánszám: Ha MOL-ból indulok ki,a kkor megeshet a feltételezésed, ugyanis a földgáz fűtőértékénél ez gyönyörűen látható (külföldi laborokban vizsgáltatjuk rendszeresen a gázmintákat)
Pont azért kell megadni helyesen az oktánszámot, hogy pl egy hibás kopogásszenzor ne tudja tönkrevágni a motort. (nem enged x fordulaton y gyújtásszög fölé) Egyébként vezetékhibát, zárlatos, szakadt knock sensort kiszűr a vezérlő, de egy pl kiszedett érzékelőt már csak később tud észlelni. De hangsúlyozom, hogy ford forrásprogramot még nem láttam, tehát nem tudom, hogy mi van pontosan a programban. Egy jól beállított (és jó programmal rendelkező) hibátlan vezérlőegység általában nem teszi tönkre a motort, hacsak nem akarják ezt. A motor tönkremenetelét sem úgy kell elképzelni, hogy megdöglik egy szenzor és akkor vége a motornak rögtön. Ez egy hosszabb folyamat.
 
3., Kopogásszenzor, kopogásos égés: Ezt nehéz elmagyarázni, megmutatni sokkal könnyebb, de azért megpróbálom. Nem tudom hány trabantot halottál már életedben, de azoknál jól lehetett hallani ezt. Azoknál a motoroknál éles csörgő hang hallatszott, amikor "padlógázt" adtak (vagy jobban odaléptek). Nem mindnél, csak amelyiken rosszul volt beállítva az előgyujtás vagy már rossz volt a gyújtásszabályzója. Vagyis túl korán kerül begyújtásra az üzemanyag-levegő keverék ezáltal már akkor is erős lefeléható erő nyomja a dugattyút amikor még nem fordul át a holtponton a hajtókar, vagyis még mindig sűrítés van. Ez káros a motor szinte minden alkatrészére (túlzott csapágy, főtengely, dugattyú, hüvely, hengerfej... igénybevétel), és ráadásul nagyon gazdaságtalan is. A régi autókat úgy állították be (próbálták), hogy biztosan ne legyen kopogásos égés (esetleg minimális, szinte elhanyagolható), de a ló másik oldalára se essenek át, hogy túl későn gyújtson, ami szintén magas fogyasztást eredményez. A kopogásérzékelő a korai gyújtáskor (FONTOS: ami lehet öngyulladás is) kialakuló "hangot" füleli. Egyébként ha van ladás vagy hasonló ismerősöd, akkor lazítsátok le a gyújtáselosztót és forgassátok el (előgyújtást növelő irányba), miközben pörgetitek a motort kb 3000-es fordulaton. Ha ezt megteszed, akkor hallani fogod, hogy mi az a kopogásos égés (Persze ezt azért nem javaslom, max csak akkor amikor roncstelepre viszitek... vagy ha a gazdáját nem igazán szívleled ). Az érzékelő viszont sokkal finomabb a fülednél, tehát segítségével nagyon pontosan határon tartható ez az érték. Ez az egyik oka annak, hogy a mai motorok gazdaságosabbak, és hosszabb élettartamúak. A hangról még annyit, hogy a kalapácsütést is "hallja" az érzékelő, tehát ilyen jellegű zajt kell elképzelned. Most jöhetne a kérdés, hogy akkor ha kalapáccsal ütöd, akkor állít-e a gyújtáson. A válaszom nem, mert ahhoz nem vagy elég ügyes és gyors (bocs hogy lenézlek), ugyanis ahhoz a főtengely ugyanabban a helyzetében kellene koppintanod, és csak egy szűk tartományban, és minden második fordulatnál (egy hengerre vetítve), mert általában a vezérlőegységek is azt az elvet követik, a., hogy egy mérés nem mérés b., csak akkor lehet kopogásos égés, amikor a főtengely x - y fok között van és sűrítés van, agy a különböző zajokat is jobban figyelmen kívül lehet hagyni. Pl.: ütemes kopogás (valami beleér egy tengelybe, kerékbe vagy hibás hidrotőke stb.)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #672 Dátum: 2006.08.29 kedd, 11:37:00 »

Általánosan, minden szkeptikusnak!
 
Ép ésszel gondolja végig mindenki, az a vállalatóriás, amelyik a térség olajiparának egyik legjelentősebb piaci szereplője, több országban működnek leányvállalatai és a hazai üzemanyagfogyasztás túlnyomó többségét kielégíti, azzal szórakozik, hogy a 95-ös oktánszámot ráhazudja 95 mínuszos üzemanyagokra akkor, amikor a szabvány által megengedett kategóriába felülről közelítenek a finomítóból kikerülő anyagok? Erről esetleg REF 100 kolléga mesélhetne egy kicsit. Továbbmegyek, gondoljátok, hogy s Shell hordaná a cuccot a MOL-tól, ha nem tudnák teljesíteni az elvárt minőségi követelményeket?! De ide a Shell-en kívül még jópár nagy céget lehetett volna írni!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #673 Dátum: 2006.08.29 kedd, 11:41:00 »

Általánosan, minden szkeptikusnak!
 
Ép ésszel gondolja végig mindenki, az a vállalatóriás, amelyik a térség olajiparának egyik legjelentősebb piaci szereplője, több országban működnek leányvállalatai és a hazai üzemanyagfogyasztás túlnyomó többségét kielégíti, azzal szórakozik, hogy a 95-ös oktánszámot ráhazudja 95 mínuszos üzemanyagokra akkor, amikor a szabvány által megengedett kategóriába felülről közelítenek a finomítóból kikerülő anyagok? Erről esetleg REF 100 kolléga mesélhetne egy kicsit. Továbbmegyek, gondoljátok, hogy s Shell hordaná a cuccot a MOL-tól, ha nem tudnák teljesíteni az elvárt minőségi követelményeket?! De ide a Shell-en kívül még jópár nagy céget lehetett volna írni!!!
A gázban biztosan csalnak, főleg télen éjszakánként, ez számomra bizonyított. A benzinről meg csak annyit, hogy nem feltétlenül azt tankolod, ami "kijön Battáról", hanem azt még adalékolják... néhol vízzel is, így a minősége erősen romlik.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #674 Dátum: 2006.08.29 kedd, 11:52:00 »

Greg,
 
En sem feltetlenul arrol a 95rol beszelek, ami a finomitobol gyun kozvetlenul, hanem arrol amit tankolok. elvegre aza benya erdekel, ne a finomitobol valo. gondolom itt elsosorban foleg a kutak rontjak le az uzemanyag minoseget mindenfele aljas nyeresegvagybol elkovetett trukkel, mint pl. viz meg tarsai. De ha pl. vizezik az uzemanyagot, es tegyuk fel ez ugy altalanosnak mondhato, mert ugye magyarorszagon elunk, tehat ha vizezik/szennyezik, akkor az oktanszam is elmaszik, nem ? Tehat kigyun a finomitobol a 95os nyal, amit a kutak meg jol osszepancsolnak, mint a tablettas bort, aztan hiaba a finomitos 95, ha a vegen a sok trutyi miatt az oktanszam leesik mondjuk 92-re. Vagy ez igy ebben a formaban hulyeseg ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #675 Dátum: 2006.08.29 kedd, 11:59:00 »

Greg,
 
En sem feltetlenul arrol a 95rol beszelek, ami a finomitobol gyun kozvetlenul, hanem arrol amit tankolok. elvegre aza benya erdekel, ne a finomitobol valo. gondolom itt elsosorban foleg a kutak rontjak le az uzemanyag minoseget mindenfele aljas nyeresegvagybol elkovetett trukkel, mint pl. viz meg tarsai. De ha pl. vizezik az uzemanyagot, es tegyuk fel ez ugy altalanosnak mondhato, mert ugye magyarorszagon elunk, tehat ha vizezik/szennyezik, akkor az oktanszam is elmaszik, nem ? Tehat kigyun a finomitobol a 95os nyal, amit a kutak meg jol osszepancsolnak, mint a tablettas bort, aztan hiaba a finomitos 95, ha a vegen a sok trutyi miatt az oktanszam leesik mondjuk 92-re. Vagy ez igy ebben a formaban hulyeseg ?
Ebben nem tudok reálisan nyilatkozni, ugyanis nem tudom, hogy milyen adalékanyag hogyan befolyásolja az oktánszámot, a gyulladáspontot, az égés sebességét, kéntartalmat stb. Az oktánszám az csak egy tulajdonság a sok közül, amit a benzin (égés) tulajdonságainál figyelembe kell venni
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #676 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:01:00 »

Greg,
 
"azzal szórakozik, hogy a 95-ös oktánszámot ráhazudja 95 mínuszos üzemanyagokra akkor, amikor a szabvány által megengedett kategóriába felülről közelítenek a finomítóból kikerülő anyagok? "
 
Miert ne...Pontosan azert hazudhatja ra, mert 1. Mert az ember nem feltetelezne egy ekkora cegrol, hogy lop csal hazudik (pedig de)
2. Mivel erosen monopol helyzet kozeli allapotban van a MOL, igy gyakorlatilag azt csinal amit akar, mivel nem nagyon van alternativa. Az ecceri autos meg nem tudja, hogy mia  kulonbseg a MOL-os 95 es mondjuk egy kulfoldi 95-os kozott. Azt hiszi az amit taknyol jau. Az ilyen nagy cegekkel viyazni kell. Minnel nagyobb, minnel tobbet kaszal, annal genyobb. Lasd. fatav ala T-offline ala dajcse telekom, microfos stb.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:04:00 »

Greg,
 
Az allamot eg nem is emlitette. Aza legnagyobb ceg, oszt nem kis mertekben lopnak csalnak hazudnak  
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:07:00 »

A gázban biztosan csalnak, főleg télen éjszakánként, ez számomra bizonyított. A benzinről meg csak annyit, hogy nem feltétlenül azt tankolod, ami "kijön Battáról", hanem azt még adalékolják... néhol vízzel is, így a minősége erősen romlik.
#658
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #679 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:12:00 »

Greg,
 
"azzal szórakozik, hogy a 95-ös oktánszámot ráhazudja 95 mínuszos üzemanyagokra akkor, amikor a szabvány által megengedett kategóriába felülről közelítenek a finomítóból kikerülő anyagok? "
 
Miert ne...Pontosan azert hazudhatja ra, mert 1. Mert az ember nem feltetelezne egy ekkora cegrol, hogy lop csal hazudik (pedig de)
2. Mivel erosen monopol helyzet kozeli allapotban van a MOL, igy gyakorlatilag azt csinal amit akar, mivel nem nagyon van alternativa. Az ecceri autos meg nem tudja, hogy mia  kulonbseg a MOL-os 95 es mondjuk egy kulfoldi 95-os kozott. Azt hiszi az amit taknyol jau. Az ilyen nagy cegekkel viyazni kell. Minnel nagyobb, minnel tobbet kaszal, annal genyobb. Lasd. fatav ala T-offline ala dajcse telekom, microfos stb.
Tudtommal nem monopol helyzet közeli, hanem teljes mértékben az bizonyos üzemanyagok esetében. Magyarországon csak a MOL-tól lehet beszerezni bizonyos üzemanyagokat (vagy importálhatod, de akkor is egy csomó engedély kellene, amit nem kaphatsz meg, pont ezért tilos a növényi olajak használata)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #680 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:16:00 »

Greg,
 
Az allamot eg nem is emlitette. Aza legnagyobb ceg, oszt nem kis mertekben lopnak csalnak hazudnak  
ebbe itt inkább ne menjünk bele
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #681 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:19:00 »

#658
Valóban... nem olvastam vissza, de a lényeg ugyanaz.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:43:00 »

Mindenkinek:  
 
Feladom! Nem fogok senkit győzködni, nem akarom senkire rátukmálni a véleményemet, tapasztalataimat. Két dolgot megteszek. Az elsőt most nem írom le, mert..., holnapra ha megvan közlöm. A másik, ha szereztek mintát, mint azt lentebb megírtam, bevizsgáltatom és megosztom az eredményeket.  
 
üdv
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #683 Dátum: 2006.08.29 kedd, 12:56:00 »

Greg,
 
En sem feltetlenul arrol a 95rol beszelek, ami a finomitobol gyun kozvetlenul, hanem arrol amit tankolok. elvegre aza benya erdekel, ne a finomitobol valo. gondolom itt elsosorban foleg a kutak rontjak le az uzemanyag minoseget mindenfele aljas nyeresegvagybol elkovetett trukkel, mint pl. viz meg tarsai. De ha pl. vizezik az uzemanyagot, es tegyuk fel ez ugy altalanosnak mondhato, mert ugye magyarorszagon elunk, tehat ha vizezik/szennyezik, akkor az oktanszam is elmaszik, nem ? Tehat kigyun a finomitobol a 95os nyal, amit a kutak meg jol osszepancsolnak, mint a tablettas bort, aztan hiaba a finomitos 95, ha a vegen a sok trutyi miatt az oktanszam leesik mondjuk 92-re. Vagy ez igy ebben a formaban hulyeseg ?
Zacci,
a víz, ha megoldjuk, hogy oldódjon a benzinben, mert magától egyáltalán nem oldódik, oktánszámnövelő
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #684 Dátum: 2006.08.29 kedd, 13:46:00 »

Mindenkinek:  
 
Feladom! Nem fogok senkit győzködni, nem akarom senkire rátukmálni a véleményemet, tapasztalataimat. Két dolgot megteszek. Az elsőt most nem írom le, mert..., holnapra ha megvan közlöm. A másik, ha szereztek mintát, mint azt lentebb megírtam, bevizsgáltatom és megosztom az eredményeket.  
 
üdv
... pedig eccerű régesrégen nem azonos az az anyag, ami kijön a kapun azzal, ami kijön a csövön
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #685 Dátum: 2006.08.29 kedd, 16:25:00 »

Viking: az a nagyvállalat, aki a térség... az mindent megcsinál. Télen pl sajét szememmel láttam, hogy a kazánban a láng SÁRGA volt (ez egy modern, jól beállított kazán), és jó hosszú, a vége kormolt. Állítólag vizet nyomnak bele. Többnyire viszont ok a láng, tehát szerintem a gáz a gáz. Miért ne tennék meg a benzinnel is...
 
Minőségbiztosítás, egyebek: nekünk az a lényeg, hogy amit mi a kúton veszünk, szerintünk azzal többet fogyaszt, csörög, mittudomén, míg pl a német ilyen-olyan jó. Én mostanság megyek a németekhez, ha adsz tiszta edényt, hozok gázolajat is, meg benzint is, és összevetjük a magyar anyagokkal - persze nem mondom meg, melyik-melyik. Engem érdekelne a dolog, hátha csak egy elmélet a külföldi jobb... de hozhatok szerbiából is, na ott aztán jó xar az üzemanyag... szerintem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #686 Dátum: 2006.08.29 kedd, 16:42:00 »

Angel,
 
Es vajon horvatkuban az INA nevu kutaknal vajon milyen lonyalat adagolnak ?
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #687 Dátum: 2006.08.29 kedd, 22:05:00 »

Bocsi a dupláét..
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #688 Dátum: 2006.08.29 kedd, 22:05:00 »

Angel,
 
Es vajon horvatkuban az INA nevu kutaknal vajon milyen lonyalat adagolnak ?
Közepes... az ottani helyzethez képest az a jobbik... de szvsz nincs olyan, mint pl nálunk az omv.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #689 Dátum: 2006.08.30 szerda, 12:28:00 »

Angel,
 
Es vajon horvatkuban az INA nevu kutaknal vajon milyen lonyalat adagolnak ?
INA = MOL tulajdon
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2006.08.30 szerda, 12:28:00 »

Viking: az a nagyvállalat, aki a térség... az mindent megcsinál. Télen pl sajét szememmel láttam, hogy a kazánban a láng SÁRGA volt (ez egy modern, jól beállított kazán), és jó hosszú, a vége kormolt. Állítólag vizet nyomnak bele. Többnyire viszont ok a láng, tehát szerintem a gáz a gáz. Miért ne tennék meg a benzinnel is...
 
Minőségbiztosítás, egyebek: nekünk az a lényeg, hogy amit mi a kúton veszünk, szerintünk azzal többet fogyaszt, csörög, mittudomén, míg pl a német ilyen-olyan jó. Én mostanság megyek a németekhez, ha adsz tiszta edényt, hozok gázolajat is, meg benzint is, és összevetjük a magyar anyagokkal - persze nem mondom meg, melyik-melyik. Engem érdekelne a dolog, hátha csak egy elmélet a külföldi jobb... de hozhatok szerbiából is, na ott aztán jó xar az üzemanyag... szerintem.
Mintásüveg sorsát rendezzük.  
Küldtem villanylevelet számodra
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #691 Dátum: 2006.08.30 szerda, 12:34:00 »

Greg,
 
Az allamot eg nem is emlitette. Aza legnagyobb ceg, oszt nem kis mertekben lopnak csalnak hazudnak  
Itt a pont!
Államilag csalnak az üzemanyagokkal, hisz a MOL az államé is, az állam a fő részvényese...
Szemét mocskos banda, te csak fizess, adózz, fizess, adózz. Ha ottalszanak nálad a rokonaid, be kell fizetned az idegenforgalmi  adót, mert ugye ők vendégek... Hát adózz utána. Hogy száradna le a feje annak a baromnak, aki ezt kitalálta. Remélem magányos lesz egész életében a tetü!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #692 Dátum: 2006.08.30 szerda, 12:45:00 »

zozi,
 
naja, ezaz ott alszanak nalad a rokonok, akkor fizess! c. tortenet mar tobb mint gusztustalan. De ezt konnyu kivedeni. Azt kell mondani, hogy nem alszanak a vendegeid, hanem egesz ejszaka buliznak, TVznek stb. Jah es raadasul a vendegeim nem is idegenek. En ismerem oket! Tehat milyen idegenforgalmi ado ? Nincs itt kerem senki idegen  
Naplózva

blah blah blah
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2006.08.30 szerda, 13:28:00 »

Itt a pont!
Államilag csalnak az üzemanyagokkal, hisz a MOL az államé is, az állam a fő részvényese...
Szemét mocskos banda, te csak fizess, adózz, fizess, adózz. Ha ottalszanak nálad a rokonaid, be kell fizetned az idegenforgalmi  adót, mert ugye ők vendégek... Hát adózz utána. Hogy száradna le a feje annak a baromnak, aki ezt kitalálta. Remélem magányos lesz egész életében a tetü!
Sőt! Ha egy csövinger beköltözik a pincédbe, és jön a razzia, akkor még adózhatsz is utána? Vagy megmondom, hogy illegálisan beköltöztek hozzám de nem jelentem fel őket.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #694 Dátum: 2006.08.30 szerda, 15:06:00 »

Itt a pont!
Államilag csalnak az üzemanyagokkal, hisz a MOL az államé is, az állam a fő részvényese...
Szemét mocskos banda, te csak fizess, adózz, fizess, adózz. Ha ottalszanak nálad a rokonaid, be kell fizetned az idegenforgalmi  adót, mert ugye ők vendégek... Hát adózz utána. Hogy száradna le a feje annak a baromnak, aki ezt kitalálta. Remélem magányos lesz egész életében a tetü!
Nono! Sajna nem tudom, hogy hogyan lehet belinkelni a címet, de a mol.hu-n tessék szíveskedni megnézni ezt itt: http://www.mol.hu/hu/a_molrol/befektetoknek/tulajdonosi_szerkezet/
Sőt, néhány egyéb érdekességet is lehet találni ezen a környéken!  
 
Jó keresgélést mindenkinek!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #695 Dátum: 2006.08.30 szerda, 15:18:00 »

Itt a pont!
Államilag csalnak az üzemanyagokkal, hisz a MOL az államé is, az állam a fő részvényese...
Szemét mocskos banda, te csak fizess, adózz, fizess, adózz. Ha ottalszanak nálad a rokonaid, be kell fizetned az idegenforgalmi  adót, mert ugye ők vendégek... Hát adózz utána. Hogy száradna le a feje annak a baromnak, aki ezt kitalálta. Remélem magányos lesz egész életében a tetü!
De ezt halgassátok meg, éppen most kutatgattam az omv honlapján, s bár nem vagyok otthon az angolban, de a sorok között szerintem azt találtam, hogy a mol 10%-ot tulajdonol az omv-ben. A címet most nem másoltam be, de egy kis agyalással megtaláltam kb 2 perc alatt az angol nyelvű befektetői oldalon keresztül. Hajrá mindenkinek!  
 
Na hol a pont ilyenkor?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #696 Dátum: 2006.08.30 szerda, 15:20:00 »

Zozi, egyébként az üzenetednek csak az első felével nem értettem egyet
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2006.08.30 szerda, 15:38:00 »

De ezt halgassátok meg, éppen most kutatgattam az omv honlapján, s bár nem vagyok otthon az angolban, de a sorok között szerintem azt találtam, hogy a mol 10%-ot tulajdonol az omv-ben. A címet most nem másoltam be, de egy kis agyalással megtaláltam kb 2 perc alatt az angol nyelvű befektetői oldalon keresztül. Hajrá mindenkinek!  
 
Na hol a pont ilyenkor?
Sajnos nem nálad omv? ez is a polipra utal ... szóval monopol ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #698 Dátum: 2006.08.30 szerda, 15:39:00 »

Sajnos nem nálad omv? ez is a polipra utal ... szóval monopol ...
Vagyis annyit jelent, hogy mint résztulajdonos, rászoríthatja az omv-t, hogy vegyen Battáról is x%-ban
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #699 Dátum: 2006.08.31 csütörtök, 10:51:00 »

tegnap egy MOL-kúton, EVO-benzint akartam venni, mert közeledik a zöldkártya, de azon a kúton nem tartanak
helyette vettem ugyanott 98-ast, a kocsi, mintha megtáltosodott volna tőle, szerintem a fogyasztása ennek megfelelően alacsonyabb lehet
295 Ft a 95-ös, a 98-as 306 Ft, de sokkal jobbnak érzem, mint amennyit az elenyésző különbség indokolna
 
nem tudom, hogy a nagyobb kutakon mennyibe kerülne az EVO
 
EZEN kis példa természetesen igaz a többi kút prémiumtermékére is, nem vagyok MOL-fan
Naplózva
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.