Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:19:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552275 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2006.08.05 szombat, 15:21:00 »

Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.  
 Üdv kaszas
Akkor ha úgy adódna, hogy nem tudsz hova tenno egy tartálykocsinyi üzemanyagot, csak szólj. A ház végében lenne helye.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2006.08.06 vasárnap, 15:34:00 »

Akkor ha úgy adódna, hogy nem tudsz hova tenno egy tartálykocsinyi üzemanyagot, csak szólj. A ház végében lenne helye.
Ok! Küld a cimet!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #602 Dátum: 2006.08.06 vasárnap, 16:32:00 »

Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.  
 Üdv kaszas
akkor marad a drágább, hosszútávon biztosan megéri.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2006.08.07 hétfő, 11:07:00 »

Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.  
 Üdv kaszas
Én olcsó OMV-nél tankolok. Semmi baj vele. Igaz MKI benzines, nem olyan érzékeny. A TDCI-nél már elgondolkodnék...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #604 Dátum: 2006.08.07 hétfő, 11:08:00 »

Ok! Küld a cimet!
Mehet tőlem is?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2006.08.10 csütörtök, 18:34:00 »

Én olcsó OMV-nél tankolok. Semmi baj vele. Igaz MKI benzines, nem olyan érzékeny. A TDCI-nél már elgondolkodnék...
Az mindegy ugyan olyan a kis olcsó OMV-kuton is az üzemanyag mint a többi OMV-én
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #606 Dátum: 2006.08.16 szerda, 11:48:00 »

Az mindegy ugyan olyan a kis olcsó OMV-kuton is az üzemanyag mint a többi OMV-én
Ez nem kici, cak ócó...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2006.08.16 szerda, 12:16:00 »

Inkább a gazdaságos kút közelsége a jellemző. Persze papíron...
Nálunk a benzinárak már az OMV kúton 312 Ft volt, 2 km-rel arébb Mol kúton pedig 314 fT VOLT. Miután megnyilt a tesco ag azdaságos kútjával, ott természetesen olcsóbb a benzin.(293 Ft). Másnap Már az OMV és Mol kút is 293 Ft-ért adta a 95-ös üzemanyagát. Mi jól jártunk!
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2006.08.17 csütörtök, 10:06:00 »

Tegnaptól kb 5Ft-tal lement a 95-ös benya ára. Ehhez jön még a kagylófejűek új akciója: 8 smart pontért 10Ft-al kevesebbet kell literenként fizetni a pénztárnál, mint amit a kút számlálója mutat!
Naplózva

MKI 2.0i
Vendég
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2006.08.17 csütörtök, 10:27:00 »

Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.  
 Üdv kaszas
Mint mindannyian. Én is viszek néha 55 liter gázolajat a tütü tankjában...
Te hol tankolnál a hiperérzékeny TDCi Mondeoddal???
Kutat mondj, ne azt, hogy lefejtek innen meg lefejtek onnan...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2006.08.20 vasárnap, 16:03:00 »

Mint mindannyian. Én is viszek néha 55 liter gázolajat a tütü tankjában...
Te hol tankolnál a hiperérzékeny TDCi Mondeoddal???
Kutat mondj, ne azt, hogy lefejtek innen meg lefejtek onnan...
Ha az én véleményem mérvadó, akkor szigoruan OMV
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2006.08.20 vasárnap, 21:01:00 »

Akkor amikor 200km-nél távolabra nem éri meg tengelyen szállítani az üzemanyagot komolyan hiszed, hogy van különbség abban hogy a forgalmazott üzemanyagok eredete többnyire nem a MOL? Elég megnézni a fehér tankautókat, valahogy ezek állnak be majdnem mindenhova. Az adalékolás  apróság, nem ettől fog beállni a motorod hanem a mindenhol francise rendszerben üzemeltetett kutak tartályainak esetleges elvizesedéséből vagy szutykosodásából (elnézést a kivételtől).
Háááát... a haverom a vámon dolgozik, hoztak be szerbiából üzemanyagot... az egyik kúthálózatnak... (nem omv). Aztán itt vitatkozunk, hogy minden üzemanyag százhalombattáról jön... akkora abrakadabra megy ezen a területen, hogy ihaj. Szerintem az omv-nél a legkisebb.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2006.08.20 vasárnap, 22:09:00 »

Ügyeskedés mindig volt és lesz is, azt gondolom ipari méretben nehéz ügyeskedni tartályautokkal vagy vagonokkal. Ahhoz hogy egyenletes minőségről beszélhessünk tudni kell teríteni az egész országot. Magyaroszágon azt hiszem olyan 6-7 millió tonna körül van az üzemanyag fogyasztás. Ehhez pedig lógiliszta kell. Tankautótöltők stb. Másrészt kupecek (elnézést kereskedők minden cégnél vannak) ezek a jó emberek mindig onnan fogják venni mindig ahol éppen akár egy fillérrel is olcsobb. Egyik cég sem szent. Egy jó tanács lehet csak , az ember lehetőleg többnyire egy kúthálózatnál tankoljon, őrizze meg a tankolási számlákat. Így ha valami gond van van módja reklamálni.
Ez tök így van.
Én csak annyit mondok, talán a legnagyobb az esélye az OMV-nél, hogy jó üzemanyagot veszel. Vagy nem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 11:44:00 »

Nagyon sok üzamanyag jön külföldröl, ez tény azonban a Magyar Szabványnak mind megfelel. Nem mindegy azonban az adalék, és a kutak megfelelő tisztitása. Ebben az OMV élen jár ez biztos!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #614 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 11:47:00 »

Akkor amikor 200km-nél távolabra nem éri meg tengelyen szállítani az üzemanyagot komolyan hiszed, hogy van különbség abban hogy a forgalmazott üzemanyagok eredete többnyire nem a MOL? Elég megnézni a fehér tankautókat, valahogy ezek állnak be majdnem mindenhova. Az adalékolás  apróság, nem ettől fog beállni a motorod hanem a mindenhol francise rendszerben üzemeltetett kutak tartályainak esetleges elvizesedéséből vagy szutykosodásából (elnézést a kivételtől).
A fehér tankautok azért fehérek, mert egy-egy fuvarozo nem csak egy hálozatnak szállit. Igy nem teheti meg, hogy minden autót felmatricázzon.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 13:22:00 »

na, és a MOL-kutak azok MOL-tulajdonúak? nem, hanem csak franchise, legalábbis nem mind
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 13:45:00 »

na, és a MOL-kutak azok MOL-tulajdonúak? nem, hanem csak franchise, legalábbis nem mind
Ez pontosan azt jelenti, hogy MOL tulajdon. A franchise partner mindenben a bérbeadó által megszabott feltételek szerint dolgozik, amit rendszeresen ellenőriznek is. Itt csak annyiról van szó, hogy aki ilyen szerződéssel üzemeltet bármilyen "boltot", az egy elég szoros együttműködés keretében egy egységes képet mutató kereskedelmi hálózat tagjaként a piacon biztos pozícióra számíthat
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 13:56:00 »

Nagyon sok üzamanyag jön külföldröl, ez tény azonban a Magyar Szabványnak mind megfelel. Nem mindegy azonban az adalék, és a kutak megfelelő tisztitása. Ebben az OMV élen jár ez biztos!
Szerintem az adalékok annyit nem nyomnak a latba, mint azt gondolná bárki is. Vegytan, meg ámítás, hogy egy laikus vásárló azt hiszi, hogy ettől most 1,5 l/100 km mínusszal jár, olyan tempóban, hogy versenyen is indulhat a verdával. Marketing az egész. A tisztítás már más kérdés. Mi történik akkor, ha valaki ráengedi a Go-t a B-re? K. nagy balhé, amihez VPOP felügyelet, meg jó pár ember hirtelen mozgósítása szükséges, a nagy cégeknél. A kisebbeknél meg ha van még rá mód, rendelnek abból az anyagból, amiből több van éppen a tartályban, aztán majd elkopik előbb-utóbb
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 14:16:00 »

Akkor amikor 200km-nél távolabra nem éri meg tengelyen szállítani az üzemanyagot komolyan hiszed, hogy van különbség abban hogy a forgalmazott üzemanyagok eredete többnyire nem a MOL? Elég megnézni a fehér tankautókat, valahogy ezek állnak be majdnem mindenhova. Az adalékolás  apróság, nem ettől fog beállni a motorod hanem a mindenhol francise rendszerben üzemeltetett kutak tartályainak esetleges elvizesedéséből vagy szutykosodásából (elnézést a kivételtől).
Nem feltétlen osztom a 200 km-t, de nagyon mindegy. Az üzemanyagok vizesedését felejtse el mindenki. Páralecsapódásból lehet valószínűleg a leggyakrabban. Láttam olyan üzemanyagot, ami legfeljebb 8-10% vizet tartalmazott, s a szivattyú úgy összetörte, hogy jó két nap alatt üllepedett csak ki normálisan. Addig olyan opálos volt, amilyet addig még nem láttam. Szóval a motor nem attól megy neccesen, mert vizes a nafta, de nem is állítom, hogy nem lehet benne, de kicsi rá az esély. Annál is inkább, mert a víz fajsúlya jóval magasabb akár a benzinről, akár a gázolajról beszélünk, ennél fogva az a tárolóedények alján összegyűlik. A szivattyú pedig soha nem a tartály fenékről szív, hanem valamivel magasabbról, amihez már tetemes víznek kell lennie, hogy felszívhassa. Ha mágis, akkor pedig tuti, hogy az ember nem egyedül fog a vevőszolgálaton reklamálni a vizes anyag miatt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #619 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 14:21:00 »

Nem feltétlen osztom a 200 km-t, de nagyon mindegy. Az üzemanyagok vizesedését felejtse el mindenki. Páralecsapódásból lehet valószínűleg a leggyakrabban. Láttam olyan üzemanyagot, ami legfeljebb 8-10% vizet tartalmazott, s a szivattyú úgy összetörte, hogy jó két nap alatt üllepedett csak ki normálisan. Addig olyan opálos volt, amilyet addig még nem láttam. Szóval a motor nem attól megy neccesen, mert vizes a nafta, de nem is állítom, hogy nem lehet benne, de kicsi rá az esély. Annál is inkább, mert a víz fajsúlya jóval magasabb akár a benzinről, akár a gázolajról beszélünk, ennél fogva az a tárolóedények alján összegyűlik. A szivattyú pedig soha nem a tartály fenékről szív, hanem valamivel magasabbról, amihez már tetemes víznek kell lennie, hogy felszívhassa. Ha mágis, akkor pedig tuti, hogy az ember nem egyedül fog a vevőszolgálaton reklamálni a vizes anyag miatt
a benya egyáltalán nem keveredik a vízzel, a gázolaj már igen
a vizet azért teszik bele a nagy tartályba, h. ott alul megemelje a benzin szintjét, helyreálljon a nagy lopás előtti szint, de ekkor egymástól lopnak a kutasok (a tulajtól)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 14:37:00 »

a benya egyáltalán nem keveredik a vízzel, a gázolaj már igen
a vizet azért teszik bele a nagy tartályba, h. ott alul megemelje a benzin szintjét, helyreálljon a nagy lopás előtti szint, de ekkor egymástól lopnak a kutasok (a tulajtól)
Hidd el, teljesn értem, hogy a kis butusok miért tennének vizet bele. Jómagam voltam kutas, sok kutast ismerek, de ilyet a "szakmában" még nem hallottam, hogy valaki  ezt csinálta volna
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 22:18:00 »

Ez király!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2006.08.22 kedd, 09:07:00 »

A vizes üzemanyagra visszatérve. Kollégám robanómotoros távirányítós autójának a motorján kikönyökölt a hajtókar. Konzoliumot ültünk felette és megállapítottuk, hogy vizet szívhatott a légszűrőn keresztül, és mivel nem nyomható össze valaminek engednie kellett. Mondjuk ez egy minimotorka volt, de hasonló jelenség előfordúlhat személyautónál is.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2006.08.22 kedd, 09:13:00 »

A vizes üzemanyagra visszatérve. Kollégám robanómotoros távirányítós autójának a motorján kikönyökölt a hajtókar. Konzoliumot ültünk felette és megállapítottuk, hogy vizet szívhatott a légszűrőn keresztül, és mivel nem nyomható össze valaminek engednie kellett. Mondjuk ez egy minimotorka volt, de hasonló jelenség előfordúlhat személyautónál is.
de ha meg csak benzinen keresztül szív vizet, és az jut a motorba a bármilyen porlasztás által, akkor az csak kis mennyiség, a motor csak leáll és nem beáll
 
mindig élvezettel nézem a sok hülyét, ahogy félméteres vízben megpróbálnak autózni
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2006.08.22 kedd, 09:21:00 »

Hidd el, teljesn értem, hogy a kis butusok miért tennének vizet bele. Jómagam voltam kutas, sok kutast ismerek, de ilyet a "szakmában" még nem hallottam, hogy valaki  ezt csinálta volna
Én igen, és láttam is...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2006.08.22 kedd, 14:09:00 »

Egy dolgot azért leszögeznék: nekem legalábbis úgy tűnt, hogy A KÜLFÖLDÖN (eu) bármilyen kútnál tankolsz (a legkisebb falu maszekjánál is) jó minőségű anyagot kapsz, aminek a fogyi csökkenés az eredménye (rendesen robban, ahogy a fizika írja) nekem meglepő eredményeim születtek, klíma nélkül volt 6,8 de mindenhol betartva a sebhatárokat, ehhez képest itthon örülök a 7,6-nak felháborító
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2006.08.22 kedd, 14:23:00 »

Egy dolgot azért leszögeznék: nekem legalábbis úgy tűnt, hogy A KÜLFÖLDÖN (eu) bármilyen kútnál tankolsz (a legkisebb falu maszekjánál is) jó minőségű anyagot kapsz, aminek a fogyi csökkenés az eredménye (rendesen robban, ahogy a fizika írja) nekem meglepő eredményeim születtek, klíma nélkül volt 6,8 de mindenhol betartva a sebhatárokat, ehhez képest itthon örülök a 7,6-nak felháborító
Mert itthon néha csak a zorvosig mész.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2006.08.22 kedd, 14:31:00 »

Mert itthon néha csak a zorvosig mész.
(abból a bizonyos 91-esből is többet kajált kidugózva, azaz, ha csökken az oktánszám rosszabb az égés hatásfoka = ha itthon taknyolják a benyát, sose lesz 95-ös a zótóba, csak névleg ez van)
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2006.08.22 kedd, 19:52:00 »

Ha fizetnél érte akkor sem kéne, miért szívatsz minket...
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2006.08.22 kedd, 21:47:00 »

Ha fizetnél érte akkor sem kéne, miért szívatsz minket...
Már ki van tiltva a fórumról.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #630 Dátum: 2006.08.23 szerda, 08:57:00 »

Egy dolgot azért leszögeznék: nekem legalábbis úgy tűnt, hogy A KÜLFÖLDÖN (eu) bármilyen kútnál tankolsz (a legkisebb falu maszekjánál is) jó minőségű anyagot kapsz, aminek a fogyi csökkenés az eredménye (rendesen robban, ahogy a fizika írja) nekem meglepő eredményeim születtek, klíma nélkül volt 6,8 de mindenhol betartva a sebhatárokat, ehhez képest itthon örülök a 7,6-nak felháborító
Érdekes, én is ezt tapasztaltam. Régi off technikámmal meglepődtem, hogy a szokásos tempóban autózva bő 0,5 l mínusz százanként, pedig a terhelhetőség az itthoni közlekedésemhez képest majdnem kihasználva 100%-ban
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2006.08.23 szerda, 09:01:00 »

(abból a bizonyos 91-esből is többet kajált kidugózva, azaz, ha csökken az oktánszám rosszabb az égés hatásfoka = ha itthon taknyolják a benyát, sose lesz 95-ös a zótóba, csak névleg ez van)
Erre csak azt tudom mondani, hogy a szabvány szerint 95-nek lehet minősíteni azt a benzint, aminek az oktánszáma 95, vagy magasabb, de a 97-et nem haladja meg
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2006.08.23 szerda, 09:50:00 »

Erre csak azt tudom mondani, hogy a szabvány szerint 95-nek lehet minősíteni azt a benzint, aminek az oktánszáma 95, vagy magasabb, de a 97-et nem haladja meg
Szabvány szerint... az mi? Szerintem az itthoni 95-ös leginkább a nyugati 91-esnek felel meg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2006.08.23 szerda, 10:07:00 »

Szabvány szerint... az mi? Szerintem az itthoni 95-ös leginkább a nyugati 91-esnek felel meg.
sztem nem az MSZ-szel (ha még van ilyen egyáltalán) van gond, hanem a betartásával, a pancsikolássa
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2006.08.23 szerda, 12:05:00 »

Szabvány szerint... az mi? Szerintem az itthoni 95-ös leginkább a nyugati 91-esnek felel meg.
Esz-95 a 95-ös oktánszámú motorbenzinnek a hivatalos neve. Az oktánszámon kívül a laborok még egy csomó más tulajdonságát is vizsgálják az üzemanyagoknak. Arról az egyről biztosíthatok bárkit, hogy olyan üzemanyagok nem kerülnek ki a forgalomba, amelyek az európai szabványnak nem felelnek meg. A minőségről meg annyit, hogy amikor kis falunk kis kútján tankoltam egyszer huzamosabb ideig, a régi off technikás géppel kevesebb volt a fogyasztás, mint egy jónak mondott kúthálózat Euro95 benzinjével, csupán az volt a difi, hogy ők megtolták a battai benzint vegytannal, a kicsi meg nem. De haverommal a régmúltban megesett, hogy a kagylósék adalékja megette az üzemanyagszivattyút kétszer, nekem meg egyszerse. Tessék igazságot tenni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #635 Dátum: 2006.08.23 szerda, 12:38:00 »

Érdekes, én is ezt tapasztaltam. Régi off technikámmal meglepődtem, hogy a szokásos tempóban autózva bő 0,5 l mínusz százanként, pedig a terhelhetőség az itthoni közlekedésemhez képest majdnem kihasználva 100%-ban
Egy a lényeg: ami odaát 95, az nálunk nem annyi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #636 Dátum: 2006.08.23 szerda, 13:59:00 »

Esz-95 a 95-ös oktánszámú motorbenzinnek a hivatalos neve. Az oktánszámon kívül a laborok még egy csomó más tulajdonságát is vizsgálják az üzemanyagoknak. Arról az egyről biztosíthatok bárkit, hogy olyan üzemanyagok nem kerülnek ki a forgalomba, amelyek az európai szabványnak nem felelnek meg. A minőségről meg annyit, hogy amikor kis falunk kis kútján tankoltam egyszer huzamosabb ideig, a régi off technikás géppel kevesebb volt a fogyasztás, mint egy jónak mondott kúthálózat Euro95 benzinjével, csupán az volt a difi, hogy ők megtolták a battai benzint vegytannal, a kicsi meg nem. De haverommal a régmúltban megesett, hogy a kagylósék adalékja megette az üzemanyagszivattyút kétszer, nekem meg egyszerse. Tessék igazságot tenni.
Én nem értek hozzá, de: az itthonival csörögtek a szelepek kis fordulaton, a kintivel nem, és azzal kevesebbet is fogyasztott. Ennyi. Ezt lehet cifrázni... de a lényeg ez.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
REF100
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376

gyulairobert@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2006.08.23 szerda, 14:39:00 »

Urak!
 
A 95-ös és 98-as benzinünk (MOL)kisérleti oktánszáma min.95 és min.98. ez minőségi előírás, enélkül nem mehet ki a finomítótól. ez tény.ezen kár vitatkozni én ezt csinálom.
 
REF100
Naplózva

MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Vendég
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2006.08.23 szerda, 14:53:00 »

Urak!
 
A 95-ös és 98-as benzinünk (MOL)kisérleti oktánszáma min.95 és min.98. ez minőségi előírás, enélkül nem mehet ki a finomítótól. ez tény.ezen kár vitatkozni én ezt csinálom.
 
REF100
Valszeg így van, és nem csak ez az 1 paraméter amiben a különbséget keresni kell. Mert télleg épp az oktánszám egy élég definiált fogalom és kritérium.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #639 Dátum: 2006.08.23 szerda, 20:54:00 »

Urak!
 
A 95-ös és 98-as benzinünk (MOL)kisérleti oktánszáma min.95 és min.98. ez minőségi előírás, enélkül nem mehet ki a finomítótól. ez tény.ezen kár vitatkozni én ezt csinálom.
 
REF100
Hogy mérik az oktánszámot? Kell hozzá egy referenciamotor kopogásméréssel vagy ilyesmi - szerintem
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #640 Dátum: 2006.08.23 szerda, 21:59:00 »

Múlt! Hála az égnek ma már el kell felejteni az Of-line oktánszámmérést. Leáldozott az oktánmotoroknak. Helyettük az On-line azonnali értéket adó NIR illetve egészen pontosam FTNIR berendezéseket használják. Elég bonyolult eszközök (Fast Foruier Near Infrared) Gyors Foruier tarnszformáciokat alkalmazo közel inravörös tartományban működő eszközök.) Röviden ezek a ketyerék úgy működnek hogy adott hullámhosszú fényt mennyire nyelnek el. Azonnali eredményt ad az üzemanyag keverése során, igy tényleg pontosan lehet beállítani a minőséget.
Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
Naplózva
REF100
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376

gyulairobert@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 07:53:00 »

Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
Stealt kollega leírta az új oktánszám mérés módját. egyébként ezt honnan tudod??? ezzel foglalkozol??
 
Fusim Misi: 95,98,99-es benzineket több motorbenzin keverőkomponensből állítják (keverik) össze. sok olyan komponens van aminek bőven 100 fölött van az oktánszáma, ezeket rontják le az előírásoknak megfelelően. én reformátumot gyártok (REF100), nálunk a minimum előírás 101,5 de általában 103 körül van az oktánszámunk.
 
ennyi:-))))))
Naplózva

MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Vendég
« Új hozzászólás #642 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 08:32:00 »

Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
drága oktánszámnövelő anyag?
 
víz, na jó, desztvíz...
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #643 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 08:38:00 »

Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
off hondaklubos munkatársam használ valami ilyemi lötyit a talijaikon! Állítása szerint fölhúzza 100oktán fölé a benyáját és uzsgyi a gyorsulásin... (ja, meg ki-berakható tuningcucc, meg usahondája vagyon= acura). hosszú idő óta nincs ellenfele. rábaringen is győzött. mondjuk neki egy tali egy garnitúra új sportgumi!
Naplózva

MKI 2.0i
Vendég
« Új hozzászólás #644 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 09:03:00 »

drága oktánszámnövelő anyag?
 
víz, na jó, desztvíz...
Nekem repülős haverom mesélt az anyagról, kerozinhoz is hozzá lehet keverni és rendes benzin lesz belőle - lehet urban legend. Lényeg, hogy valami miatt a hazai 95östől nem mennek jól az autók. Lehet a kúton kevernek hozzá akármit lehet a gyártónál marad ki arármi. Lényeg, hogy minőségellenörzésről vagy ez alapján kiderült pancsolásról még nem hallottam. Ellenörzi valaki - független szervezet - a minőséget vagy vakon hisznek a cégnek?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 10:17:00 »

Stealt kollega leírta az új oktánszám mérés módját. egyébként ezt honnan tudod??? ezzel foglalkozol??
 
Fusim Misi: 95,98,99-es benzineket több motorbenzin keverőkomponensből állítják (keverik) össze. sok olyan komponens van aminek bőven 100 fölött van az oktánszáma, ezeket rontják le az előírásoknak megfelelően. én reformátumot gyártok (REF100), nálunk a minimum előírás 101,5 de általában 103 körül van az oktánszámunk.
 
ennyi:-))))))
Mi az a reformátum?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
REF100
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 376

gyulairobert@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 11:26:00 »

Szolgálunk és karbantartunk:-)) többek között ilyeneket is. Az mondit már láttad :-)) ott parkolt a két auto a MAFO elött :-)) Szerintem már tudod ki vagyok.
Természetesen most már tudom, hogy ki vagy.
jól megy a gép???
remélem semmi gond vele és semmi ellenfél nincs az utakon
Naplózva

MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Vendég
« Új hozzászólás #647 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 13:11:00 »

...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #648 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 13:16:00 »

Stealt kollega leírta az új oktánszám mérés módját. egyébként ezt honnan tudod??? ezzel foglalkozol??
 
Fusim Misi: 95,98,99-es benzineket több motorbenzin keverőkomponensből állítják (keverik) össze. sok olyan komponens van aminek bőven 100 fölött van az oktánszáma, ezeket rontják le az előírásoknak megfelelően. én reformátumot gyártok (REF100), nálunk a minimum előírás 101,5 de általában 103 körül van az oktánszámunk.
 
ennyi:-))))))
Egy ideje nem engedett ide beírni
 
Szóval REF kollega, neked sosem volt itthon rossz tapasztalatod? Az kizárt, mert tudom Mi nem azt az anyagot tankoljuk a zótóba, amit ti kiküldtök a kapun, hanem azt, amit a benyakúton lötykölnek a csövön vazzeeeeee #652, 642, 630, 614 ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #649 Dátum: 2006.08.24 csütörtök, 15:52:00 »

Ha jól olvasom ki itt a tudásbázisból stealt kolléga rendelkezik a tudással, hogy bevizsgáljon egy liter nyugati import és egy liter hazai üzemanyagot.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.035 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.