Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:19:56
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
14
15
16
17
18
19
20
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3552275 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #600 Dátum:
2006.08.05 szombat, 15:21:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.05 szombat, 14:06:00
Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.
Üdv kaszas
Akkor ha úgy adódna, hogy nem tudsz hova tenno egy tartálykocsinyi üzemanyagot, csak szólj. A ház végében lenne helye.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #601 Dátum:
2006.08.06 vasárnap, 15:34:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.08.05 szombat, 15:21:00
Akkor ha úgy adódna, hogy nem tudsz hova tenno egy tartálykocsinyi üzemanyagot, csak szólj. A ház végében lenne helye.
Ok! Küld a cimet!
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #602 Dátum:
2006.08.06 vasárnap, 16:32:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.05 szombat, 14:06:00
Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.
Üdv kaszas
akkor marad a drágább, hosszútávon biztosan megéri.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #603 Dátum:
2006.08.07 hétfő, 11:07:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.05 szombat, 14:06:00
Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.
Üdv kaszas
Én olcsó OMV-nél tankolok. Semmi baj vele. Igaz MKI benzines, nem olyan érzékeny. A TDCI-nél már elgondolkodnék...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #604 Dátum:
2006.08.07 hétfő, 11:08:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.06 vasárnap, 15:34:00
Ok! Küld a cimet!
Mehet tőlem is?
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #605 Dátum:
2006.08.10 csütörtök, 18:34:00 »
Idézetet írta: Joe - 2006.08.07 hétfő, 11:07:00
Én olcsó OMV-nél tankolok. Semmi baj vele. Igaz MKI benzines, nem olyan érzékeny. A TDCI-nél már elgondolkodnék...
Az mindegy ugyan olyan a kis olcsó OMV-kuton is az üzemanyag mint a többi OMV-én
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #606 Dátum:
2006.08.16 szerda, 11:48:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.10 csütörtök, 18:34:00
Az mindegy ugyan olyan a kis olcsó OMV-kuton is az üzemanyag mint a többi OMV-én
Ez nem kici, cak ócó...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #607 Dátum:
2006.08.16 szerda, 12:16:00 »
Idézetet írta: Joe - 2006.08.04 péntek, 11:50:00
Inkább a gazdaságos kút közelsége a jellemző. Persze papíron...
Nálunk a benzinárak már az OMV kúton 312 Ft volt, 2 km-rel arébb Mol kúton pedig 314 fT VOLT. Miután megnyilt a tesco ag azdaságos kútjával, ott természetesen olcsóbb a benzin.(293 Ft). Másnap Már az OMV és Mol kút is 293 Ft-ért adta a 95-ös üzemanyagát. Mi jól jártunk!
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #608 Dátum:
2006.08.17 csütörtök, 10:06:00 »
Tegnaptól kb 5Ft-tal lement a 95-ös benya ára. Ehhez jön még a kagylófejűek új akciója: 8 smart pontért 10Ft-al kevesebbet kell literenként fizetni a pénztárnál, mint amit a kút számlálója mutat!
Naplózva
MKI 2.0i
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #609 Dátum:
2006.08.17 csütörtök, 10:27:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.05 szombat, 14:06:00
Az olcso kutak soha nem is láttak adalékot! Az üzemanyag szállitásban dolgozom.
Üdv kaszas
Mint mindannyian. Én is viszek néha 55 liter gázolajat a tütü tankjában...
Te hol tankolnál a hiperérzékeny TDCi Mondeoddal???
Kutat mondj, ne azt, hogy lefejtek innen meg lefejtek onnan...
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #610 Dátum:
2006.08.20 vasárnap, 16:03:00 »
Idézetet írta: zozi_old - 2006.08.17 csütörtök, 10:27:00
Mint mindannyian. Én is viszek néha 55 liter gázolajat a tütü tankjában...
Te hol tankolnál a hiperérzékeny TDCi Mondeoddal???
Kutat mondj, ne azt, hogy lefejtek innen meg lefejtek onnan...
Ha az én véleményem mérvadó, akkor szigoruan OMV
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #611 Dátum:
2006.08.20 vasárnap, 21:01:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.20 vasárnap, 20:38:00
Akkor amikor 200km-nél távolabra nem éri meg tengelyen szállítani az üzemanyagot komolyan hiszed, hogy van különbség abban hogy a forgalmazott üzemanyagok eredete többnyire nem a MOL? Elég megnézni a fehér tankautókat, valahogy ezek állnak be majdnem mindenhova. Az adalékolás apróság, nem ettől fog beállni a motorod hanem a mindenhol francise rendszerben üzemeltetett kutak tartályainak esetleges elvizesedéséből vagy szutykosodásából (elnézést a kivételtől).
Háááát... a haverom a vámon dolgozik, hoztak be szerbiából üzemanyagot... az egyik kúthálózatnak... (nem omv). Aztán itt vitatkozunk, hogy minden üzemanyag százhalombattáról jön... akkora abrakadabra megy ezen a területen, hogy ihaj. Szerintem az omv-nél a legkisebb.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #612 Dátum:
2006.08.20 vasárnap, 22:09:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.20 vasárnap, 21:15:00
Ügyeskedés mindig volt és lesz is, azt gondolom ipari méretben nehéz ügyeskedni tartályautokkal vagy vagonokkal. Ahhoz hogy egyenletes minőségről beszélhessünk tudni kell teríteni az egész országot. Magyaroszágon azt hiszem olyan 6-7 millió tonna körül van az üzemanyag fogyasztás. Ehhez pedig lógiliszta kell. Tankautótöltők stb. Másrészt kupecek (elnézést kereskedők minden cégnél vannak) ezek a jó emberek mindig onnan fogják venni mindig ahol éppen akár egy fillérrel is olcsobb. Egyik cég sem szent. Egy jó tanács lehet csak , az ember lehetőleg többnyire egy kúthálózatnál tankoljon, őrizze meg a tankolási számlákat. Így ha valami gond van van módja reklamálni.
Ez tök így van.
Én csak annyit mondok, talán a legnagyobb az esélye az OMV-nél, hogy jó üzemanyagot veszel. Vagy nem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #613 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 11:44:00 »
Nagyon sok üzamanyag jön külföldröl, ez tény azonban a Magyar Szabványnak mind megfelel. Nem mindegy azonban az adalék, és a kutak megfelelő tisztitása. Ebben az OMV élen jár ez biztos!
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #614 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 11:47:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.20 vasárnap, 20:38:00
Akkor amikor 200km-nél távolabra nem éri meg tengelyen szállítani az üzemanyagot komolyan hiszed, hogy van különbség abban hogy a forgalmazott üzemanyagok eredete többnyire nem a MOL? Elég megnézni a fehér tankautókat, valahogy ezek állnak be majdnem mindenhova. Az adalékolás apróság, nem ettől fog beállni a motorod hanem a mindenhol francise rendszerben üzemeltetett kutak tartályainak esetleges elvizesedéséből vagy szutykosodásából (elnézést a kivételtől).
A fehér tankautok azért fehérek, mert egy-egy fuvarozo nem csak egy hálozatnak szállit. Igy nem teheti meg, hogy minden autót felmatricázzon.
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #615 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 13:22:00 »
na, és a MOL-kutak azok MOL-tulajdonúak? nem, hanem csak franchise, legalábbis nem mind
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #616 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 13:45:00 »
Idézetet írta: Rob_old - 2006.08.21 hétfő, 13:22:00
na, és a MOL-kutak azok MOL-tulajdonúak? nem, hanem csak franchise, legalábbis nem mind
Ez pontosan azt jelenti, hogy MOL tulajdon. A franchise partner mindenben a bérbeadó által megszabott feltételek szerint dolgozik, amit rendszeresen ellenőriznek is. Itt csak annyiról van szó, hogy aki ilyen szerződéssel üzemeltet bármilyen "boltot", az egy elég szoros együttműködés keretében egy egységes képet mutató kereskedelmi hálózat tagjaként a piacon biztos pozícióra számíthat
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #617 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 13:56:00 »
Idézetet írta: kaszas_old - 2006.08.21 hétfő, 11:44:00
Nagyon sok üzamanyag jön külföldröl, ez tény azonban a Magyar Szabványnak mind megfelel. Nem mindegy azonban az adalék, és a kutak megfelelő tisztitása. Ebben az OMV élen jár ez biztos!
Szerintem az adalékok annyit nem nyomnak a latba, mint azt gondolná bárki is. Vegytan, meg ámítás, hogy egy laikus vásárló azt hiszi, hogy ettől most 1,5 l/100 km mínusszal jár, olyan tempóban, hogy versenyen is indulhat a verdával. Marketing az egész. A tisztítás már más kérdés. Mi történik akkor, ha valaki ráengedi a Go-t a B-re? K. nagy balhé, amihez VPOP felügyelet, meg jó pár ember hirtelen mozgósítása szükséges, a nagy cégeknél. A kisebbeknél meg ha van még rá mód, rendelnek abból az anyagból, amiből több van éppen a tartályban, aztán majd elkopik előbb-utóbb
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #618 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 14:16:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.20 vasárnap, 20:38:00
Akkor amikor 200km-nél távolabra nem éri meg tengelyen szállítani az üzemanyagot komolyan hiszed, hogy van különbség abban hogy a forgalmazott üzemanyagok eredete többnyire nem a MOL? Elég megnézni a fehér tankautókat, valahogy ezek állnak be majdnem mindenhova. Az adalékolás apróság, nem ettől fog beállni a motorod hanem a mindenhol francise rendszerben üzemeltetett kutak tartályainak esetleges elvizesedéséből vagy szutykosodásából (elnézést a kivételtől).
Nem feltétlen osztom a 200 km-t, de nagyon mindegy. Az üzemanyagok vizesedését felejtse el mindenki. Páralecsapódásból lehet valószínűleg a leggyakrabban. Láttam olyan üzemanyagot, ami legfeljebb 8-10% vizet tartalmazott, s a szivattyú úgy összetörte, hogy jó két nap alatt üllepedett csak ki normálisan. Addig olyan opálos volt, amilyet addig még nem láttam. Szóval a motor nem attól megy neccesen, mert vizes a nafta, de nem is állítom, hogy nem lehet benne, de kicsi rá az esély. Annál is inkább, mert a víz fajsúlya jóval magasabb akár a benzinről, akár a gázolajról beszélünk, ennél fogva az a tárolóedények alján összegyűlik. A szivattyú pedig soha nem a tartály fenékről szív, hanem valamivel magasabbról, amihez már tetemes víznek kell lennie, hogy felszívhassa. Ha mágis, akkor pedig tuti, hogy az ember nem egyedül fog a vevőszolgálaton reklamálni a vizes anyag miatt
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #619 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 14:21:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.08.21 hétfő, 14:16:00
Nem feltétlen osztom a 200 km-t, de nagyon mindegy. Az üzemanyagok vizesedését felejtse el mindenki. Páralecsapódásból lehet valószínűleg a leggyakrabban. Láttam olyan üzemanyagot, ami legfeljebb 8-10% vizet tartalmazott, s a szivattyú úgy összetörte, hogy jó két nap alatt üllepedett csak ki normálisan. Addig olyan opálos volt, amilyet addig még nem láttam. Szóval a motor nem attól megy neccesen, mert vizes a nafta, de nem is állítom, hogy nem lehet benne, de kicsi rá az esély. Annál is inkább, mert a víz fajsúlya jóval magasabb akár a benzinről, akár a gázolajról beszélünk, ennél fogva az a tárolóedények alján összegyűlik. A szivattyú pedig soha nem a tartály fenékről szív, hanem valamivel magasabbról, amihez már tetemes víznek kell lennie, hogy felszívhassa. Ha mágis, akkor pedig tuti, hogy az ember nem egyedül fog a vevőszolgálaton reklamálni a vizes anyag miatt
a benya egyáltalán nem keveredik a vízzel, a gázolaj már igen
a vizet azért teszik bele a nagy tartályba, h. ott alul megemelje a benzin szintjét, helyreálljon a nagy lopás előtti szint, de ekkor egymástól lopnak a kutasok (a tulajtól)
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #620 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 14:37:00 »
Idézetet írta: Rob_old - 2006.08.21 hétfő, 14:21:00
a benya egyáltalán nem keveredik a vízzel, a gázolaj már igen
a vizet azért teszik bele a nagy tartályba, h. ott alul megemelje a benzin szintjét, helyreálljon a nagy lopás előtti szint, de ekkor egymástól lopnak a kutasok (a tulajtól)
Hidd el, teljesn értem, hogy a kis butusok miért tennének vizet bele. Jómagam voltam kutas, sok kutast ismerek, de ilyet a "szakmában" még nem hallottam, hogy valaki ezt csinálta volna
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #621 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 22:18:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.21 hétfő, 21:12:00
Aki esetleg nem ismeri:
http://www.holtankoljak.hu/modules.php?name=Prices&file=kutak
.
Ez király!
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #622 Dátum:
2006.08.22 kedd, 09:07:00 »
A vizes üzemanyagra visszatérve. Kollégám robanómotoros távirányítós autójának a motorján kikönyökölt a hajtókar. Konzoliumot ültünk felette és megállapítottuk, hogy vizet szívhatott a légszűrőn keresztül, és mivel nem nyomható össze valaminek engednie kellett. Mondjuk ez egy minimotorka volt, de hasonló jelenség előfordúlhat személyautónál is.
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #623 Dátum:
2006.08.22 kedd, 09:13:00 »
Idézetet írta: Fusim Misi_old - 2006.08.22 kedd, 09:07:00
A vizes üzemanyagra visszatérve. Kollégám robanómotoros távirányítós autójának a motorján kikönyökölt a hajtókar. Konzoliumot ültünk felette és megállapítottuk, hogy vizet szívhatott a légszűrőn keresztül, és mivel nem nyomható össze valaminek engednie kellett. Mondjuk ez egy minimotorka volt, de hasonló jelenség előfordúlhat személyautónál is.
de ha meg csak benzinen keresztül szív vizet, és az jut a motorba a bármilyen porlasztás által, akkor az csak kis mennyiség, a motor csak leáll és nem beáll
mindig élvezettel nézem a sok hülyét, ahogy félméteres vízben megpróbálnak autózni
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #624 Dátum:
2006.08.22 kedd, 09:21:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.08.21 hétfő, 14:37:00
Hidd el, teljesn értem, hogy a kis butusok miért tennének vizet bele. Jómagam voltam kutas, sok kutast ismerek, de ilyet a "szakmában" még nem hallottam, hogy valaki ezt csinálta volna
Én igen, és láttam is...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #625 Dátum:
2006.08.22 kedd, 14:09:00 »
Egy dolgot azért leszögeznék: nekem legalábbis úgy tűnt, hogy A KÜLFÖLDÖN (eu) bármilyen kútnál tankolsz (a legkisebb falu maszekjánál is) jó minőségű anyagot kapsz, aminek a fogyi csökkenés az eredménye (rendesen robban, ahogy a fizika írja) nekem meglepő eredményeim születtek, klíma nélkül volt 6,8
de mindenhol betartva a sebhatárokat, ehhez képest itthon örülök a 7,6-nak
felháborító
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #626 Dátum:
2006.08.22 kedd, 14:23:00 »
Idézetet írta: napu - 2006.08.22 kedd, 14:09:00
Egy dolgot azért leszögeznék: nekem legalábbis úgy tűnt, hogy A KÜLFÖLDÖN (eu) bármilyen kútnál tankolsz (a legkisebb falu maszekjánál is) jó minőségű anyagot kapsz, aminek a fogyi csökkenés az eredménye (rendesen robban, ahogy a fizika írja) nekem meglepő eredményeim születtek, klíma nélkül volt 6,8
de mindenhol betartva a sebhatárokat, ehhez képest itthon örülök a 7,6-nak
felháborító
Mert itthon néha csak a zorvosig mész.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #627 Dátum:
2006.08.22 kedd, 14:31:00 »
Idézetet írta: Joe - 2006.08.22 kedd, 14:23:00
Mert itthon néha csak a zorvosig mész.
(abból a bizonyos 91-esből is többet kajált kidugózva, azaz, ha csökken az oktánszám rosszabb az égés hatásfoka = ha itthon taknyolják a benyát, sose lesz 95-ös a zótóba, csak névleg
ez van)
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #628 Dátum:
2006.08.22 kedd, 19:52:00 »
Ha fizetnél érte akkor sem kéne, miért szívatsz minket...
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #629 Dátum:
2006.08.22 kedd, 21:47:00 »
Idézetet írta: wyctor - 2006.08.22 kedd, 19:52:00
Ha fizetnél érte akkor sem kéne, miért szívatsz minket...
Már ki van tiltva a fórumról.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #630 Dátum:
2006.08.23 szerda, 08:57:00 »
Idézetet írta: napu - 2006.08.22 kedd, 14:09:00
Egy dolgot azért leszögeznék: nekem legalábbis úgy tűnt, hogy A KÜLFÖLDÖN (eu) bármilyen kútnál tankolsz (a legkisebb falu maszekjánál is) jó minőségű anyagot kapsz, aminek a fogyi csökkenés az eredménye (rendesen robban, ahogy a fizika írja) nekem meglepő eredményeim születtek, klíma nélkül volt 6,8
de mindenhol betartva a sebhatárokat, ehhez képest itthon örülök a 7,6-nak
felháborító
Érdekes, én is ezt tapasztaltam. Régi off technikámmal meglepődtem, hogy a szokásos tempóban autózva bő 0,5 l mínusz százanként, pedig a terhelhetőség az itthoni közlekedésemhez képest majdnem kihasználva 100%-ban
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #631 Dátum:
2006.08.23 szerda, 09:01:00 »
Idézetet írta: napu - 2006.08.22 kedd, 14:31:00
(abból a bizonyos 91-esből is többet kajált kidugózva, azaz, ha csökken az oktánszám rosszabb az égés hatásfoka = ha itthon taknyolják a benyát, sose lesz 95-ös a zótóba, csak névleg
ez van)
Erre csak azt tudom mondani, hogy a szabvány szerint 95-nek lehet minősíteni azt a benzint, aminek az oktánszáma 95, vagy magasabb, de a 97-et nem haladja meg
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #632 Dátum:
2006.08.23 szerda, 09:50:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.08.23 szerda, 09:01:00
Erre csak azt tudom mondani, hogy a szabvány szerint 95-nek lehet minősíteni azt a benzint, aminek az oktánszáma 95, vagy magasabb, de a 97-et nem haladja meg
Szabvány szerint... az mi? Szerintem az itthoni 95-ös leginkább a nyugati 91-esnek felel meg.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #633 Dátum:
2006.08.23 szerda, 10:07:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.23 szerda, 09:50:00
Szabvány szerint... az mi? Szerintem az itthoni 95-ös leginkább a nyugati 91-esnek felel meg.
sztem nem az MSZ-szel (ha még van ilyen egyáltalán) van gond, hanem a betartásával, a pancsikolássa
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #634 Dátum:
2006.08.23 szerda, 12:05:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.23 szerda, 09:50:00
Szabvány szerint... az mi? Szerintem az itthoni 95-ös leginkább a nyugati 91-esnek felel meg.
Esz-95 a 95-ös oktánszámú motorbenzinnek a hivatalos neve. Az oktánszámon kívül a laborok még egy csomó más tulajdonságát is vizsgálják az üzemanyagoknak. Arról az egyről biztosíthatok bárkit, hogy olyan üzemanyagok nem kerülnek ki a forgalomba, amelyek az európai szabványnak nem felelnek meg. A minőségről meg annyit, hogy amikor kis falunk kis kútján tankoltam egyszer huzamosabb ideig, a régi off technikás géppel kevesebb volt a fogyasztás, mint egy jónak mondott kúthálózat Euro95 benzinjével, csupán az volt a difi, hogy ők megtolták a battai benzint vegytannal, a kicsi meg nem. De haverommal a régmúltban megesett, hogy a kagylósék adalékja megette az üzemanyagszivattyút kétszer, nekem meg egyszerse. Tessék igazságot tenni.
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #635 Dátum:
2006.08.23 szerda, 12:38:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.08.23 szerda, 08:57:00
Érdekes, én is ezt tapasztaltam. Régi off technikámmal meglepődtem, hogy a szokásos tempóban autózva bő 0,5 l mínusz százanként, pedig a terhelhetőség az itthoni közlekedésemhez képest majdnem kihasználva 100%-ban
Egy a lényeg: ami odaát 95, az nálunk nem annyi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #636 Dátum:
2006.08.23 szerda, 13:59:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.08.23 szerda, 12:05:00
Esz-95 a 95-ös oktánszámú motorbenzinnek a hivatalos neve. Az oktánszámon kívül a laborok még egy csomó más tulajdonságát is vizsgálják az üzemanyagoknak. Arról az egyről biztosíthatok bárkit, hogy olyan üzemanyagok nem kerülnek ki a forgalomba, amelyek az európai szabványnak nem felelnek meg. A minőségről meg annyit, hogy amikor kis falunk kis kútján tankoltam egyszer huzamosabb ideig, a régi off technikás géppel kevesebb volt a fogyasztás, mint egy jónak mondott kúthálózat Euro95 benzinjével, csupán az volt a difi, hogy ők megtolták a battai benzint vegytannal, a kicsi meg nem. De haverommal a régmúltban megesett, hogy a kagylósék adalékja megette az üzemanyagszivattyút kétszer, nekem meg egyszerse. Tessék igazságot tenni.
Én nem értek hozzá, de: az itthonival csörögtek a szelepek kis fordulaton, a kintivel nem, és azzal kevesebbet is fogyasztott. Ennyi. Ezt lehet cifrázni... de a lényeg ez.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
REF100
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 376
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #637 Dátum:
2006.08.23 szerda, 14:39:00 »
Urak!
A 95-ös és 98-as benzinünk (MOL)kisérleti oktánszáma min.95 és min.98. ez minőségi előírás, enélkül nem mehet ki a finomítótól. ez tény.ezen kár vitatkozni én ezt csinálom.
REF100
Naplózva
MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #638 Dátum:
2006.08.23 szerda, 14:53:00 »
Idézetet írta: REF100_old - 2006.08.23 szerda, 14:39:00
Urak!
A 95-ös és 98-as benzinünk (MOL)kisérleti oktánszáma min.95 és min.98. ez minőségi előírás, enélkül nem mehet ki a finomítótól. ez tény.ezen kár vitatkozni én ezt csinálom.
REF100
Valszeg így van, és nem csak ez az 1 paraméter amiben a különbséget keresni kell. Mert télleg épp az oktánszám egy élég definiált fogalom és kritérium.
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #639 Dátum:
2006.08.23 szerda, 20:54:00 »
Idézetet írta: REF100_old - 2006.08.23 szerda, 14:39:00
Urak!
A 95-ös és 98-as benzinünk (MOL)kisérleti oktánszáma min.95 és min.98. ez minőségi előírás, enélkül nem mehet ki a finomítótól. ez tény.ezen kár vitatkozni én ezt csinálom.
REF100
Hogy mérik az oktánszámot? Kell hozzá egy referenciamotor kopogásméréssel vagy ilyesmi - szerintem
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #640 Dátum:
2006.08.23 szerda, 21:59:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.23 szerda, 21:09:00
Múlt! Hála az égnek ma már el kell felejteni az Of-line oktánszámmérést. Leáldozott az oktánmotoroknak. Helyettük az On-line azonnali értéket adó NIR illetve egészen pontosam FTNIR berendezéseket használják. Elég bonyolult eszközök (Fast Foruier Near Infrared) Gyors Foruier tarnszformáciokat alkalmazo közel inravörös tartományban működő eszközök.) Röviden ezek a ketyerék úgy működnek hogy adott hullámhosszú fényt mennyire nyelnek el. Azonnali eredményt ad az üzemanyag keverése során, igy tényleg pontosan lehet beállítani a minőséget.
Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
Naplózva
REF100
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 376
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #641 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 07:53:00 »
Idézetet írta: Fusim Misi_old - 2006.08.23 szerda, 21:59:00
Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
Stealt kollega leírta az új oktánszám mérés módját. egyébként ezt honnan tudod??? ezzel foglalkozol??
Fusim Misi: 95,98,99-es benzineket több motorbenzin keverőkomponensből állítják (keverik) össze. sok olyan komponens van aminek bőven 100 fölött van az oktánszáma, ezeket rontják le az előírásoknak megfelelően. én reformátumot gyártok (REF100), nálunk a minimum előírás 101,5 de általában 103 körül van az oktánszámunk.
ennyi:-))))))
Naplózva
MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #642 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 08:32:00 »
Idézetet írta: Fusim Misi_old - 2006.08.23 szerda, 21:59:00
Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
drága oktánszámnövelő anyag?
víz, na jó, desztvíz...
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #643 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 08:38:00 »
Idézetet írta: Fusim Misi_old - 2006.08.23 szerda, 21:59:00
Tudtommal van valami drága anyag amivel lehet növelni az oktánszámot. Sima benzinhez kell egész keveset hozzákeverni belőle és úgy lesz 95 vagy 98 gondolom ezzel spórolnak.
off hondaklubos munkatársam használ valami ilyemi lötyit a talijaikon! Állítása szerint fölhúzza 100oktán fölé a benyáját és uzsgyi a gyorsulásin... (ja, meg ki-berakható tuningcucc, meg usahondája vagyon= acura). hosszú idő óta nincs ellenfele. rábaringen is győzött. mondjuk neki egy tali egy garnitúra új sportgumi!
Naplózva
MKI 2.0i
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #644 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 09:03:00 »
Idézetet írta: Rob_old - 2006.08.24 csütörtök, 08:32:00
drága oktánszámnövelő anyag?
víz, na jó, desztvíz...
Nekem repülős haverom mesélt az anyagról, kerozinhoz is hozzá lehet keverni és rendes benzin lesz belőle - lehet urban legend. Lényeg, hogy valami miatt a hazai 95östől nem mennek jól az autók. Lehet a kúton kevernek hozzá akármit lehet a gyártónál marad ki arármi. Lényeg, hogy minőségellenörzésről vagy ez alapján kiderült pancsolásról még nem hallottam. Ellenörzi valaki - független szervezet - a minőséget vagy vakon hisznek a cégnek?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #645 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 10:17:00 »
Idézetet írta: REF100_old - 2006.08.24 csütörtök, 07:53:00
Stealt kollega leírta az új oktánszám mérés módját. egyébként ezt honnan tudod??? ezzel foglalkozol??
Fusim Misi: 95,98,99-es benzineket több motorbenzin keverőkomponensből állítják (keverik) össze. sok olyan komponens van aminek bőven 100 fölött van az oktánszáma, ezeket rontják le az előírásoknak megfelelően. én reformátumot gyártok (REF100), nálunk a minimum előírás 101,5 de általában 103 körül van az oktánszámunk.
ennyi:-))))))
Mi az a reformátum?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
REF100
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 376
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #646 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 11:26:00 »
Idézetet írta: stealt - 2006.08.24 csütörtök, 10:18:00
Szolgálunk és karbantartunk:-)) többek között ilyeneket is. Az mondit már láttad :-)) ott parkolt a két auto a MAFO elött :-)) Szerintem már tudod ki vagyok.
Természetesen most már tudom, hogy ki vagy.
jól megy a gép???
remélem semmi gond vele és semmi ellenfél nincs az utakon
Naplózva
MKV 2.0 TDCi (180LE) Ruby red
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #647 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 13:11:00 »
...
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #648 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 13:16:00 »
Idézetet írta: REF100_old - 2006.08.24 csütörtök, 07:53:00
Stealt kollega leírta az új oktánszám mérés módját. egyébként ezt honnan tudod??? ezzel foglalkozol??
Fusim Misi: 95,98,99-es benzineket több motorbenzin keverőkomponensből állítják (keverik) össze. sok olyan komponens van aminek bőven 100 fölött van az oktánszáma, ezeket rontják le az előírásoknak megfelelően. én reformátumot gyártok (REF100), nálunk a minimum előírás 101,5 de általában 103 körül van az oktánszámunk.
ennyi:-))))))
Egy ideje nem engedett ide beírni
Szóval REF kollega, neked sosem volt itthon rossz tapasztalatod? Az kizárt, mert tudom
Mi nem azt az anyagot tankoljuk a zótóba, amit ti kiküldtök a kapun, hanem azt, amit a benyakúton lötykölnek a csövön
vazzeeeeee
#652, 642, 630, 614 ...
Naplózva
Vendég
Re: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #649 Dátum:
2006.08.24 csütörtök, 15:52:00 »
Ha jól olvasom ki itt a tudásbázisból stealt kolléga rendelkezik a tudással, hogy bevizsgáljon egy liter nyugati import és egy liter hazai üzemanyagot.
Naplózva
Oldalak:
1
...
6
7
8
9
10
11
12
[
13
]
14
15
16
17
18
19
20
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ