Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:07:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552157 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #850 Dátum: 2006.12.22 péntek, 07:34:00 »

A kutas mindig csal. Ha éppen nem ezzel, akkor azzal. Vagy az adalékanyag marad ki, vagy simán olyat is számláz, amit nem vettem, elfelejt pontosan visszaadni, de ha ez nem is: minden kút csalásra van beállítva, pár százalékkal többet mutat. Ha 50 litert fizetsz, szerintem ha 49,5-öt kapsz, az már ok.
Az lehet, hogy van becsületes kutas, de hogy mindegyik kúton csalnak (még ha az alkalmazott nem is tudja), az szinte biztos, vagyis ha tankolsz, már át is baxtak. Rengeteg trükk van...
van egy-két taxis barátom butapesten és néha le szokták dobni az infot, hogy van gázolej eladó occsón. ilyenkor jön egy keretszám, hogy pl.: 350 liter. összeszedem a haverokat, odaállunk a kúthoz, elkezdik nyomni a gázolejt és betölti az első autót, pl. 40 liter és így szép kerek számonként elmegyünk 350 literig, bent meg kápéban kell fizetned, miután bediktáltad, hogy mettől meddig volt a tied.
szerinted ezt a gázolajat ott szívták ki a földből és azért árulják így olcsón, vagy ezek a megmaradt hűségkártyás és csalogatós mennyiségek?
szerintem az utóbbi.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2006.12.22 péntek, 10:05:00 »

van egy-két taxis barátom butapesten és néha le szokták dobni az infot, hogy van gázolej eladó occsón. ilyenkor jön egy keretszám, hogy pl.: 350 liter. összeszedem a haverokat, odaállunk a kúthoz, elkezdik nyomni a gázolejt és betölti az első autót, pl. 40 liter és így szép kerek számonként elmegyünk 350 literig, bent meg kápéban kell fizetned, miután bediktáltad, hogy mettől meddig volt a tied.
szerinted ezt a gázolajat ott szívták ki a földből és azért árulják így olcsón, vagy ezek a megmaradt hűségkártyás és csalogatós mennyiségek?
szerintem az utóbbi.
Lehet,hogy a volvo-soknak adnak ilymódon egy kis kedvezményt!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #852 Dátum: 2006.12.22 péntek, 10:34:00 »

Lehet,hogy a volvo-soknak adnak ilymódon egy kis kedvezményt!
lehet...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2006.12.22 péntek, 11:02:00 »

Lehet,hogy a volvo-soknak adnak ilymódon egy kis kedvezményt!
Zsoel! Szia!
Megkaptad emilemet?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2006.12.22 péntek, 19:04:00 »

Zsoel! Szia!
Megkaptad emilemet?
igen!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2006.12.23 szombat, 18:25:00 »

van egy-két taxis barátom butapesten és néha le szokták dobni az infot, hogy van gázolej eladó occsón. ilyenkor jön egy keretszám, hogy pl.: 350 liter. összeszedem a haverokat, odaállunk a kúthoz, elkezdik nyomni a gázolejt és betölti az első autót, pl. 40 liter és így szép kerek számonként elmegyünk 350 literig, bent meg kápéban kell fizetned, miután bediktáltad, hogy mettől meddig volt a tied.
szerinted ezt a gázolajat ott szívták ki a földből és azért árulják így olcsón, vagy ezek a megmaradt hűségkártyás és csalogatós mennyiségek?
szerintem az utóbbi.
Ez lehet a kútvezető okossága is nem lehet pontosan meghatározni mennyi üzemanyag van a tartályban egy teli tartálynál 350l az semmi nem mérhető mennyiség elégha 3-4 fokkal melegebb az üzemanyag mint ami a tartályban van és már is kevesebbet mutat a tágulás miatt de ha lehül akkor a mennyiség növekszik.A tanker autók is plusszosan hozzák az üzemanyagot álltalában.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #856 Dátum: 2006.12.23 szombat, 18:39:00 »

Ez lehet a kútvezető okossága is nem lehet pontosan meghatározni mennyi üzemanyag van a tartályban egy teli tartálynál 350l az semmi nem mérhető mennyiség elégha 3-4 fokkal melegebb az üzemanyag mint ami a tartályban van és már is kevesebbet mutat a tágulás miatt de ha lehül akkor a mennyiség növekszik.A tanker autók is plusszosan hozzák az üzemanyagot álltalában.
Az üzemenyag mindig csak tágul? Mindig csak többlet van? Hiány meg sose? Mégiscsak jó az én elméletem, hogy a kút mérője mindig csal 1 kicsit...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2006.12.23 szombat, 23:17:00 »

Ez lehet a kútvezető okossága is nem lehet pontosan meghatározni mennyi üzemanyag van a tartályban egy teli tartálynál 350l az semmi nem mérhető mennyiség elégha 3-4 fokkal melegebb az üzemanyag mint ami a tartályban van és már is kevesebbet mutat a tágulás miatt de ha lehül akkor a mennyiség növekszik.A tanker autók is plusszosan hozzák az üzemanyagot álltalában.
vágom. nekem is van tankeres barátom, aki régebben locsolta a tartályt a köbözés előtt...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #858 Dátum: 2006.12.24 vasárnap, 22:55:00 »

Ez lehet a kútvezető okossága is nem lehet pontosan meghatározni mennyi üzemanyag van a tartályban egy teli tartálynál 350l az semmi nem mérhető mennyiség elégha 3-4 fokkal melegebb az üzemanyag mint ami a tartályban van és már is kevesebbet mutat a tágulás miatt de ha lehül akkor a mennyiség növekszik.A tanker autók is plusszosan hozzák az üzemanyagot álltalában.
nos akkor szakmai kérdés!
2 évig nyomtam klacskánál.
most épp tejet hordok egy tejüzemnél de tudok egy felvilágositást adni hogy hogy megy ez.
plusszos auto nincs! volt régen mikor még a kamion nivojára töltötték,de mivel senki sem hülye a fönökök sem igy nyilván rájöttek hogy a kamion nivoja kicsit feljebb van..
most pedig mivel mindenki pénzböl él orán keresztül töltenek amihez OMH.ás bizonyitvány van és havonta ellenörzik öket.amit egy számitógép vezérel és a gép számolja ki hogy X6 fokos benzinböl az 1M3 az valoban 1M3 legyen.
igy töltenek.és igy is üritenek csak a kutakon még méröszalaggal üzemanyag szintet mérnek és ez alapján tudják háyn litert üritett a kocsi de hiába ürit ott 30 fokos benzinböl 1 M3 helyett 1.1-et mikor a papiron 6 fok van és az vissza is fog hülni a tartályban a föld alatt.
na erröl ennyit.
a plussz üzemanyag ugy keletkezik hogy: emlitetted hogy pl 350 litert vesztek és ezt mind egy kuton egymás után tankoljátok....nem véletlen.
én is kuton tankoltam az üzemanyagos kocsit pl mol kártyával.szóval begurulok a kutra tankolni ez egy átlag nyerges vontato esetében teli tanknál 700 litert jelent.de ha ügyesen közlekedem ebböl egy teli tanknál nekem megmarad kb 80-90 liter. igy papiron betankolok 700-at de valojában csak 610-et majd bezuzok a pénztárhoz és lehuznak a céges kártyárol 700 liter gázolaj árát. majd mosolyogva osztozunk igazságosan a hasznon.és mindenki örül.
ez egy kamionnál értendö. és egy normális kuton több tiz üzletre vágyó kamion fordul meg naponta. ez meg a kamionosnak is tiszta buli mert nem kell kannábol árulnia senki nem lát semmit csak egy dologra kell odafigyelni hogy mindig ugyanarra a kutra megy tankolni. ennyi.keze tiszta marad és döl a lé.
ezért van az hogy gázolaj mindig van feketén a kutakon de benzin az alig alig és csak csokosoknak.
Bocs ha pár kollégát lebuktattam volna...jah meg ha hosszu lett akkor sorry
sziasztok
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #859 Dátum: 2006.12.25 hétfő, 00:14:00 »

nos akkor szakmai kérdés!
2 évig nyomtam klacskánál.
most épp tejet hordok egy tejüzemnél de tudok egy felvilágositást adni hogy hogy megy ez.
plusszos auto nincs! volt régen mikor még a kamion nivojára töltötték,de mivel senki sem hülye a fönökök sem igy nyilván rájöttek hogy a kamion nivoja kicsit feljebb van..
most pedig mivel mindenki pénzböl él orán keresztül töltenek amihez OMH.ás bizonyitvány van és havonta ellenörzik öket.amit egy számitógép vezérel és a gép számolja ki hogy X6 fokos benzinböl az 1M3 az valoban 1M3 legyen.
igy töltenek.és igy is üritenek csak a kutakon még méröszalaggal üzemanyag szintet mérnek és ez alapján tudják háyn litert üritett a kocsi de hiába ürit ott 30 fokos benzinböl 1 M3 helyett 1.1-et mikor a papiron 6 fok van és az vissza is fog hülni a tartályban a föld alatt.
na erröl ennyit.
a plussz üzemanyag ugy keletkezik hogy: emlitetted hogy pl 350 litert vesztek és ezt mind egy kuton egymás után tankoljátok....nem véletlen.
én is kuton tankoltam az üzemanyagos kocsit pl mol kártyával.szóval begurulok a kutra tankolni ez egy átlag nyerges vontato esetében teli tanknál 700 litert jelent.de ha ügyesen közlekedem ebböl egy teli tanknál nekem megmarad kb 80-90 liter. igy papiron betankolok 700-at de valojában csak 610-et majd bezuzok a pénztárhoz és lehuznak a céges kártyárol 700 liter gázolaj árát. majd mosolyogva osztozunk igazságosan a hasznon.és mindenki örül.
ez egy kamionnál értendö. és egy normális kuton több tiz üzletre vágyó kamion fordul meg naponta. ez meg a kamionosnak is tiszta buli mert nem kell kannábol árulnia senki nem lát semmit csak egy dologra kell odafigyelni hogy mindig ugyanarra a kutra megy tankolni. ennyi.keze tiszta marad és döl a lé.
ezért van az hogy gázolaj mindig van feketén a kutakon de benzin az alig alig és csak csokosoknak.
Bocs ha pár kollégát lebuktattam volna...jah meg ha hosszu lett akkor sorry
sziasztok
az biztos,hogy sokat szigorodott mostanában minden.10 éve még sokkal egyszerűbb volt minden mikor jött a tankerkocsi sorba álltunk a kannákal,de amióta vezetőség csere volt és online kamera rendszer lett azóta szinte minden befagyott napi 3 ellenör jön aki mindenre figyel de legalább mostmár a fizunkat is megkapjuk leadónk sincs ezért talán borravalóval együtt összejön annyi,hogy nem kell senkit becsapnunk azért,hogy legyen mit hazavinni.Én úgy tudtam klacskánál még most is nivóra töltik de a shellnél már nem.nálunk vaderroot nincs csak léc ezért olyan adatot ütök fel amit akarok.Tehát ha vennék le amit nem teszek akkor hozzárakok fél centit és nem hiányzik senkinek semmi 50liter eltérés amúgy is lehet.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2006.12.25 hétfő, 15:10:00 »

az biztos,hogy sokat szigorodott mostanában minden.10 éve még sokkal egyszerűbb volt minden mikor jött a tankerkocsi sorba álltunk a kannákal,de amióta vezetőség csere volt és online kamera rendszer lett azóta szinte minden befagyott napi 3 ellenör jön aki mindenre figyel de legalább mostmár a fizunkat is megkapjuk leadónk sincs ezért talán borravalóval együtt összejön annyi,hogy nem kell senkit becsapnunk azért,hogy legyen mit hazavinni.Én úgy tudtam klacskánál még most is nivóra töltik de a shellnél már nem.nálunk vaderroot nincs csak léc ezért olyan adatot ütök fel amit akarok.Tehát ha vennék le amit nem teszek akkor hozzárakok fél centit és nem hiányzik senkinek semmi 50liter eltérés amúgy is lehet.
igaz.
már nem dolgozom klacskáéknál de ha maszek telepre mentünk tölteni pl pétfürdő ott biza frankó uj töltöt csináltak és ott figyelnek az orák....de ez pár évvel ezelött volt azóta nyugodtabb vizekre eveztem...
csak gondoltam megosztom tapasztalatom mindenkivel ezzel nem sértem más érdekeit hiszem n senki nem hülye és ki mivel dolgozik attol lessz koszos...ha pék lettem volna tuti lisztes lessz a kezem...Cheesy
nah boldog ünnepeket addig is sziasztok.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2006.12.31 vasárnap, 15:51:00 »

Tegnap, első alkalommal kipróbáltam az OMV100-ast. Nem rossz... Csak tudnám miért megy jobban tőle a gép, ha eleve 95're van belőve a gyújtás.?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #862 Dátum: 2007.01.02 kedd, 09:39:00 »

Tegnap, első alkalommal kipróbáltam az OMV100-ast. Nem rossz... Csak tudnám miért megy jobban tőle a gép, ha eleve 95're van belőve a gyújtás.?
mert hogy 95-re van belőve a gép, az azt jelenti, hogy kb. 5-10%-a (ezt csak kitaláltam) a robbanási ütemeknek kopogásosan történik meg, gondolom ez jelenti az optimálist, 100-asnál meg ennél kevesebb, kevésbé csörren be, városban, gyorsításos használatkor van inkább jelentősége
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2007.01.02 kedd, 10:12:00 »

lehet, hogy a 100-as benya nagyobb erovel robban ? Vagyis robbanaskor nagyobb energia szabadul fel, ez altal nagyobb erot kepes leadni a moci ? Vagy ez hulyeseg ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #864 Dátum: 2007.01.02 kedd, 10:17:00 »

lehet, hogy a 100-as benya nagyobb erovel robban ? Vagyis robbanaskor nagyobb energia szabadul fel, ez altal nagyobb erot kepes leadni a moci ? Vagy ez hulyeseg ?
csak nagyobb a kompressziótűrése, öngyulladásra kevésbé hajlamos, csak akkor gyullad, amikor szikrát kap, előtte nem
 
a kopogásos ütemek nem vesznek részt a motor meghajtásában, hanem sőt, ellenkezőleg, fékezik, rosszabb, mintha csak a gyújtás hagyna ki
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2007.01.02 kedd, 10:36:00 »

Sziasztok!Vissza olvastam egy pár hozzászólást és el szeretném mondani én is a véleményem.Benzinkutas lévén beleakadok olyan kuncsaftokba akik nehezményezik,hogy több üzemanyag megy a tartályba mint ami a tank ürmérete.Nekem egy mk1-es 1.6-os mondim van és gyárilag 65l a tartály de ha türelmes vagyok 70l is bele tudok tankolni vannak olyan autó tipusok pl.Fábia,passat stb.ami el van látva plussz egy tágulási tartállyal(túratank)ez annyit jelent hogy ha úgy rakod be a pisztolyt,hogy a levegőkieresztő szelepet is benyomod akkor a 45literes tartályba 55litert lehet bele tankolni(Fábia).Akkor kérdem én ki az aki csal?A gyár aki azt mondja,hogy 5l fogyaszt az autó százon csakhogy ha csontra telerakja(benyomott szelep 55l) utána telerakja úgy hogy nincs benyomva 45l Így tényleg jól fogyaszt az autó.Nem állítom,hogy nem csalnak a kutak de azt mi még 200liternél sem vesszük észre.Gondoljunk bele ha egy 60l tartálynál 4litert csal akkor az egy liternél majdnem 1 dl ez szerintem elég feltünő ha ez így lenne akkor már a Tv is ezzel foglalkozna.Ja és még 1 Állj a kutas mellett míg megtankol ezzel kízársz minden lehetőséget,hogy becsapjon.(tisztelet a kivételnek)Ha ezek után gondod van ne őt hibáztasd(nem tehet róla) hanem tegyél panaszt a fogyasztóvédelemnél ők kivizsgálják az ilyen eseteket.
Ezt nem igazán értem. Nekem ugye MKI van 61,5l-es tankkal. Eddig egyszer sikerült 62,5l-t tankolnom, de akkor már éreztem, hogy ez a vége már lefelé szorult a mutató annyira kevés volt benne tényleg. Ezt a csövekből szívta az tuti, de ebbe is max 3-4l fér. Azóta sem volt ilyen eset, hogy többet tankoltam volna, és soha nem volt gyanus dolog sem (én mindig csurig tankolom, hogy már több tuti nem fér bele, mert soxor ez visz el a kútig:-). Bár én mindig egy azon kúton tankolok (OMV Ürömi elág BP határában), és ha vmit észrevennék, akkor tovább állnék.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2007.01.02 kedd, 10:43:00 »

Ezt nem igazán értem. Nekem ugye MKI van 61,5l-es tankkal. Eddig egyszer sikerült 62,5l-t tankolnom, de akkor már éreztem, hogy ez a vége már lefelé szorult a mutató annyira kevés volt benne tényleg. Ezt a csövekből szívta az tuti, de ebbe is max 3-4l fér. Azóta sem volt ilyen eset, hogy többet tankoltam volna, és soha nem volt gyanus dolog sem (én mindig csurig tankolom, hogy már több tuti nem fér bele, mert soxor ez visz el a kútig:-). Bár én mindig egy azon kúton tankolok (OMV Ürömi elág BP határában), és ha vmit észrevennék, akkor tovább állnék.
Én tankoltam 58,5 literes tankba (MKIII) (nem üresbe) 62liter felett ESSO-nál. Na azóta nem megyek oda többet. Máshol csak 58-59litereket tankolok kevesebb hátralévő kilóméterrel. Nem tudom, hogy csalás volt, vagy sem, de jobb az óvatosság.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2007.01.02 kedd, 11:26:00 »

egyszer egy *OL-kútnál sikerült 4 literrel többet tankolni, többet annál, mint amit egyszer benzinkifogyás után tankoltam
 
kutas: "a csövekben is lehet annyi, a tank térfogatán kívül"
 
viszont azóta is ott fúvom az abroncsokat, a benzint az *MV-nél veszem
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #868 Dátum: 2007.01.02 kedd, 11:28:00 »

egyszer egy *OL-kútnál sikerült 4 literrel többet tankolni, többet annál, mint amit egyszer benzinkifogyás után tankoltam
 
kutas: "a csövekben is lehet annyi, a tank térfogatán kívül"
 
viszont azóta is ott fúvom az abroncsokat, a benzint az *MV-nél veszem
Egyszer nekiesek és lemodellezem annak a fránya csőnek a befogadóképességét.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #869 Dátum: 2007.01.02 kedd, 11:35:00 »

egyszer egy *OL-kútnál sikerült 4 literrel többet tankolni, többet annál, mint amit egyszer benzinkifogyás után tankoltam
 
kutas: "a csövekben is lehet annyi, a tank térfogatán kívül"
 
viszont azóta is ott fúvom az abroncsokat, a benzint az *MV-nél veszem
Nekem a *OL még kerékfújásra sem vált be...(és ez nem vicc:-(
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #870 Dátum: 2007.01.02 kedd, 23:58:00 »

Van egy jó hírem. Igazad van hülyeség.
Az oktánszám a benzin kompressziótűrésére jellemző mutatószám. Mérése régen úgy történt, hogy a minősítendő benzint i-oktánból (i-oktán, C8H18) és n-heptánból (normál heptán, C7H16) készített keverékkel hasonlították össze. Az i-oktán kompressziótűrése jó (100), az n-heptán viszont erősen hajlamos kopogásra (0). A minősítendő benzinnel kopogás szempontjából azonosan viselkedő keverék térfogatszázalékban kifejezett i-oktán tartalmát nevezik a benzin oktánszámának  
PL:Ha pl. az azonos viselkedésű összehasonlító keverék 95 % i-oktánból és 5 % n-heptánból áll, akkor a benzin oktánszáma 95. Ezt vizsgálták régen oktán motorral (nem jó off-line elavult módszer, van helyette ma FTNIR on-line vizsgálat)
Egyébként elég érdekes hogy már 1912-ben felfigyeltek a kopogás jelenségére, ami tulajdonképpen abbol adódik hogy a normál lángfrontsebesség kb 30m/s a kopogo égés meg kb egy nagyságrendel gyorsabb. Eredmény: nagyobb nyomás, nyomáslengés, magasabb égéstér hőmérséklet, azaz ez neked nem jó. Az üzemanyag ilyenkor csak elég a gazda meg közben leég.  
Brrr bocsi azt hiszem megviselt az első munkanapom
De van a benzinnek az oktánon kívül más jellemzője is, hogy mennyi energia szabadul fel elégetésekor (robbanásakor), azaz valamiféle tüzelőérték (pl gázolajnál). Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy a jobb/rosszabb benzin/gázolaj igenis létezik, azaz valamelyikkel többet, a másikkal kevesebbet fogyaszt az autó.
Elvileg igaz lehet, hogy a 98-asból (vagy 100) kevesebb fogy, mert annak nagyobb a "lóerő" értéke.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #871 Dátum: 2007.01.03 szerda, 01:12:00 »

Az elmélet szép dolog. Az hogy a tankba mi kerül az egy másik dolog.  
Csak egy apróság hogy pl. a gázolajnál milyen tényezőkre vigyázna a szabvány:
1.) Cetánszám: A gázolajok gyulladási készségét jellemző tulajdonság. Ez befolyásolja a motor indíthatóságát, égési csúcsnyomást, füstgázhőmérsékletet, lerakódást, füstölést.  
A cetánindex a gázolaj egyéb tulajdonságaiból – sűrűség, desztillációs tulajdonságok – számítással meghatározott, a gyulladási hajlamra jellemző mérőszám.
2.)Sűrűség: fontos mert ha nagyobb a hajtóanyag sűrűsége, nagyobb a bevitt energia és ezáltal a motor teljesítménye.
3.) Hidegfelhasználási tulajdonságok: zavarosodáspont=a gázolajat a vizsgálati eljárás körülményei között lehűtve megkezdődik a paraffinok kiválása (parafin dermedne be télen a szűrőbe). CFPP (Cold Filter Plugging Point) ahol a gázolaj a teszt körülményei között a vizsgálati szűrőn átszűrhető.
4.) Kéntartalom: ez okozza  savas esőt meg a katalizátor hazavágását. De amugy meg csak kellene mert kenőképességet biztosítana (kenő adalék kell a kevesebb a kéntartam)
5.)Aromástartalom (azt hiszem a policiklikus aromások randák mert rákot okoznak) Le velük!
6.)Korrozió: gázolajban lehet savas vegyület, imádja a réz alkatrészeket majd meg eszi...
7.)Viszkozitás: ez is fontos mert porlaszthatóság függ tőle
Cool Kenőképesség
9) desztillációs tulajdonság
10)Stabilitás: tárolás során oxidálódhatnak és polimerizálódhatnak aminek során oldhatatlan gyantaszerű vegyületek keletkezhetnek ami égéstérbe kerülve kokszszerű lerakódások okoz
11)Lobbanáspont
12.)Víztartalom: ez a korroziohoz kapcsolódik
13.) Oxidhamu : ebből lesz a lerakódás az égéstérben
 
Na most ezekre mindre vonatkozik a szabvány. ÉS ? Mi van ha valaki éppen ügyeskedik vagy csak tojik az előírásokra? Na ekkor jön be a rosszabb jobb effektus.
Nekem ebből 3 dolog jött le:
1 Nem tudsz aludni
2 Szereted a hosszú, kimerítő leírásokat
3 Most sem lettem okosabb. A sok infóval nem tudok mit kezdeni, mert a kúton nincs kiírva semmi ezek közül, én nem tudom megmérni, azaz marad az úgyhallottam, assziszem, talán, külföldön jobb az anyag. Szóval... hát ez van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #872 Dátum: 2007.01.03 szerda, 09:16:00 »

Tegnap hallottam, hogy a MOL kutaknál megszünik a 99 EVO benya, helyette 99-esként forgalmazzák majd a 98-as árában. Mert így a kutyának sem kellett, hogy 20-30 %al drágább és nem ad érezhető pluszt.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2007.01.04 csütörtök, 09:42:00 »

Most azt olvastam, hogy a gázolajba a kénnek az a szerepe, hogy "kenjen" de a kénmentesbe ezt hogy oldják meg? Adalékkal?  
Ti mit tankoltok a dízelbe? Jobb a kénmenetes?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #874 Dátum: 2007.01.04 csütörtök, 22:25:00 »

Valóban a kén amellett, hogy savas esőt csinál és megeszi a katalizátorod azért kenést is biztosítana. Mivel ki lehet váltani adalékkal (természetesen az adalék is jövedéki terméknek minősül) így nem kell szenvedni a kéntől és a motor is kenődik. Egyébként nem untatás képpen de hogy mitől lett a savas eső ? Attól, hogy a Gázolaj kéntartalma az elmúlt időszakban innen változott:
1986-ig  még 1% (10000 ppm) kéntartam is megengedett volt!!! 2005-től ez már csak 0,005 %  azaz (50 ppm). Illetve van a kénmentes ami 0,001% azaz 10 ppm alatt van. Tehát kell a gázolajba az adalék (nyugi benne is van)
Ezért is annak a világnak vége , hogy valaki egy családi ciszternába kevergeti a savaznivalót....
Azt nem tudom hogy a többiek mit tankolnak én alapjában egy alfa-metil-naftalin (C11H10) és cetán (C16H34) + adalékok keveréket szoktam tankolni = gázolaj .  
Kicsit egyszerübben ebből minden normális helyen kétfajta van pl a nagy tesvírnél *OL van ugye a tempo meg evo. Nyugi igazábol szerintem egyikkel sem fog jobban menni az auto, miért is menne nem a kén hajtja a motort, de az tény hogy a premium ketoriás diesel hidegen jobban indul,  Pl Tempo -20 az EVO -31 ig ajánlott, elméletileg tisztább stb. marketing duma.  Sorolhatnám fel többi szinest is de akkor Angeltől megint kapok hogy túl terjedelmes voltam.  
Egy dolgot ajánlok betartani: MINDIG egy társaságnál tankolj, válassz ki valamelyik szinest, (Én megszokásbol meg lustaságból, lakhelyhez közel van *OL , tehát szinte mindig *OL) gyűjtsd a tankolás számlákat és ha mégis barnamaci van akkor tudsz reklamálni.
Én egyébként szeretem a hosszú, kimerítő leírásokat, főleg, ha új információval találkozom.
 
Egyébként örülök az ilyen leírásoknak, mert szerintem mi, laikusok sok mindent tévesen gondolunk, nem baj, ha az igazán hozzáértőknek köszönhetően egy kicsit oszlik a köd.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #875 Dátum: 2007.01.05 péntek, 08:32:00 »

Valóban a kén amellett, hogy savas esőt csinál és megeszi a katalizátorod azért kenést is biztosítana. Mivel ki lehet váltani adalékkal (természetesen az adalék is jövedéki terméknek minősül) így nem kell szenvedni a kéntől és a motor is kenődik. Egyébként nem untatás képpen de hogy mitől lett a savas eső ? Attól, hogy a Gázolaj kéntartalma az elmúlt időszakban innen változott:
1986-ig  még 1% (10000 ppm) kéntartam is megengedett volt!!! 2005-től ez már csak 0,005 %  azaz (50 ppm). Illetve van a kénmentes ami 0,001% azaz 10 ppm alatt van. Tehát kell a gázolajba az adalék (nyugi benne is van)
Ezért is annak a világnak vége , hogy valaki egy családi ciszternába kevergeti a savaznivalót....
Azt nem tudom hogy a többiek mit tankolnak én alapjában egy alfa-metil-naftalin (C11H10) és cetán (C16H34) + adalékok keveréket szoktam tankolni = gázolaj .  
Kicsit egyszerübben ebből minden normális helyen kétfajta van pl a nagy tesvírnél *OL van ugye a tempo meg evo. Nyugi igazábol szerintem egyikkel sem fog jobban menni az auto, miért is menne nem a kén hajtja a motort, de az tény hogy a premium ketoriás diesel hidegen jobban indul,  Pl Tempo -20 az EVO -31 ig ajánlott, elméletileg tisztább stb. marketing duma.  Sorolhatnám fel többi szinest is de akkor Angeltől megint kapok hogy túl terjedelmes voltam.  
Egy dolgot ajánlok betartani: MINDIG egy társaságnál tankolj, válassz ki valamelyik szinest, (Én megszokásbol meg lustaságból, lakhelyhez közel van *OL , tehát szinte mindig *OL) gyűjtsd a tankolás számlákat és ha mégis barnamaci van akkor tudsz reklamálni.
régi, nosztalgikus emlék még "Cseszkóból", a félelmetesen visító (léghűtéses!) Tatra teherautók, iszonyatos büdös kénes füstöt eregetve
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2007.01.05 péntek, 08:34:00 »

régi, nosztalgikus emlék még "Cseszkóból", a félelmetesen visító (léghűtéses!) Tatra teherautók, iszonyatos büdös kénes füstöt eregetve
és nagyokat nosztalgiázok, amikor a kutyám főtt csontot eszik és utána pukizik, az egész lakást elárasztja a nosztalgikus hangulat
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #877 Dátum: 2007.01.05 péntek, 13:40:00 »

az biztos,hogy sokat szigorodott mostanában minden.10 éve még sokkal egyszerűbb volt minden mikor jött a tankerkocsi sorba álltunk a kannákal,de amióta vezetőség csere volt és online kamera rendszer lett azóta szinte minden befagyott napi 3 ellenör jön aki mindenre figyel de legalább mostmár a fizunkat is megkapjuk leadónk sincs ezért talán borravalóval együtt összejön annyi,hogy nem kell senkit becsapnunk azért,hogy legyen mit hazavinni.Én úgy tudtam klacskánál még most is nivóra töltik de a shellnél már nem.nálunk vaderroot nincs csak léc ezért olyan adatot ütök fel amit akarok.Tehát ha vennék le amit nem teszek akkor hozzárakok fél centit és nem hiányzik senkinek semmi 50liter eltérés amúgy is lehet.
Te magad írtad le a titkot: "... ezért olyan adatot ütök fel amit akarok.Tehát ha vennék le amit nem teszek akkor hozzárakok fél centit és nem hiányzik senkinek semmi 50liter eltérés amúgy is lehet" - no komment, de a kivétel erősíti a szabályt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #878 Dátum: 2007.01.05 péntek, 13:41:00 »

és nagyokat nosztalgiázok, amikor a kutyám főtt csontot eszik és utána pukizik, az egész lakást elárasztja a nosztalgikus hangulat
Mért, kénmanipulált csontot kap??
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2007.01.05 péntek, 17:46:00 »

Szasztok
Valaki halott már a DYNO-TAB üzemanyag tisztito tabletárol?Vagy v.ki használta már?http://www.dynotab.fw.hu/azt halottam nagyon jó! Vajon igaz?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #880 Dátum: 2007.01.05 péntek, 22:10:00 »

Szasztok
Valaki halott már a DYNO-TAB üzemanyag tisztito tabletárol?Vagy v.ki használta már?http://www.dynotab.fw.hu/azt halottam nagyon jó! Vajon igaz?
Ha egy 3000Ft-os domain névre nincs szükségük gondolom nagy dolog nem lehet.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #881 Dátum: 2007.01.05 péntek, 22:25:00 »

Ha egy 3000Ft-os domain névre nincs szükségük gondolom nagy dolog nem lehet.
ennyi egy informatikus szemével nézve...
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2007.01.06 szombat, 00:09:00 »

ennyi egy informatikus szemével nézve...
Ez kb. olyan dolog, mint névjegykártyán @freemail.hu címet megadni, komolytalan az egész. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #883 Dátum: 2007.01.06 szombat, 00:30:00 »

De van a benzinnek az oktánon kívül más jellemzője is, hogy mennyi energia szabadul fel elégetésekor (robbanásakor), azaz valamiféle tüzelőérték (pl gázolajnál). Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy a jobb/rosszabb benzin/gázolaj igenis létezik, azaz valamelyikkel többet, a másikkal kevesebbet fogyaszt az autó.
Elvileg igaz lehet, hogy a 98-asból (vagy 100) kevesebb fogy, mert annak nagyobb a "lóerő" értéke.
Hát... idézet a Mondi kézikönyvéből: "Magasabb oktánszámú benzin használható, de alkalmazása nem jelent előnyt."
 
Szóval biztosan lehetne olyan beállításokat eszközölni, de úgy tűnik, a Mondeo benyásai a 95-re vannak belőve.  
 
Legfeljebb az lehet a háttérben, hogy nálunk sok kútnál csak a 98-as közelíti meg a normál 95-ös paramétereit...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2007.01.06 szombat, 01:43:00 »

Balu1st,
 
Igen, a benyasok alapbol 95-re vannak allitva, de az sw-ben asszem kb. 65-tol egeszen 120ig allithato az oktanszam. Vik elmondasa szerint volt mar probalkozas az ertek valtoztatasara, de nem hozott pozitiv eredmenyt. En ezzel kapcsolatban arra gondoltam, hogyha ugysem eri el a magyar 95 a 95-ot, akkor ha mondjuk 90-re allitjuk be az sw-t, akkor a 95-os benyaval csak jobb lehet. kb. olyan lenne, mintha 100ast taknyolnal. De allitolag ez nem igy van.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2007.01.06 szombat, 11:11:00 »

Szasztok
Valaki halott már a DYNO-TAB üzemanyag tisztito tabletárol?Vagy v.ki használta már?http://www.dynotab.fw.hu/azt halottam nagyon jó! Vajon igaz?
Max,
 
Üzemanyag adalékból, motorolaj adalékból Metabond függő vagyok.
Üzemanyag adalék ( külön van a benyához is) 250ml nekem 12 tankoláshoz elegendő, kb. 550l gázolaj. Előírás szerint elegendő 40l-hez 10ml, 20ml teszek minden tankoláshoz. Ezzel áthidalom, ha gyengébb minőségű lenne a gázolajat tankolok. A kopásgátló, kenő hatása miatt kezdtem el használni még az olajszőkítések idején.
 
Előnyei nem ráolvasás jellegűek, nekem tényleg használ és akinek hozattam még azok szintén rászoktak.
 
Tddi-m fogyasztása 6,3-6,6!
Padlógáznál üveghangig forgatva sem kormol.
Mivel csak 5 gangos végsebességem 220km/h ( itt már 4400 forog a motor és leszabályoz)
Hidegindítási gondom még nem volt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2007.01.06 szombat, 11:13:00 »

A mondat helyesen:
"Ezzel áthidalom, ha gyengébb minőségű lenne a gázolaj amit tankolok"
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2007.01.06 szombat, 14:27:00 »

ismét csökkenhet!
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2007.01.06 szombat, 15:34:00 »

Áprilistól szeptemberig megint drágulni fog.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #889 Dátum: 2007.01.06 szombat, 15:43:00 »

Max,
 
Üzemanyag adalékból, motorolaj adalékból Metabond függő vagyok.
Üzemanyag adalék ( külön van a benyához is) 250ml nekem 12 tankoláshoz elegendő, kb. 550l gázolaj. Előírás szerint elegendő 40l-hez 10ml, 20ml teszek minden tankoláshoz. Ezzel áthidalom, ha gyengébb minőségű lenne a gázolajat tankolok. A kopásgátló, kenő hatása miatt kezdtem el használni még az olajszőkítések idején.
 
Előnyei nem ráolvasás jellegűek, nekem tényleg használ és akinek hozattam még azok szintén rászoktak.
 
Tddi-m fogyasztása 6,3-6,6!
Padlógáznál üveghangig forgatva sem kormol.
Mivel csak 5 gangos végsebességem 220km/h ( itt már 4400 forog a motor és leszabályoz)
Hidegindítási gondom még nem volt
Mi az adalék neve amit használsz?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #890 Dátum: 2007.01.06 szombat, 16:09:00 »

Mi az adalék neve amit használsz?
Itt sokmindenről találsz infót:
 
http://www.metabond.hu/
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #891 Dátum: 2007.01.06 szombat, 16:45:00 »

Én Castrol TDA adalékot használok. Biztosan jó. Állítólag tisztíccsa az égésteret, a csúcsokat, megakadélyozza a koromlerakódást a csúcsokon, súrlódáscsökkentő, meg jó a hideg gázolajba is, megakadályozza a parafin kiválását. Amióta csúcsokat cseréltem, használom. Remélem sokáig jó lesz a tütü...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #892 Dátum: 2007.01.06 szombat, 18:40:00 »

Van egy jó hírem. Igazad van hülyeség.
Az oktánszám a benzin kompressziótűrésére jellemző mutatószám. Mérése régen úgy történt, hogy a minősítendő benzint i-oktánból (i-oktán, C8H18) és n-heptánból (normál heptán, C7H16) készített keverékkel hasonlították össze. Az i-oktán kompressziótűrése jó (100), az n-heptán viszont erősen hajlamos kopogásra (0). A minősítendő benzinnel kopogás szempontjából azonosan viselkedő keverék térfogatszázalékban kifejezett i-oktán tartalmát nevezik a benzin oktánszámának  
PL:Ha pl. az azonos viselkedésű összehasonlító keverék 95 % i-oktánból és 5 % n-heptánból áll, akkor a benzin oktánszáma 95. Ezt vizsgálták régen oktán motorral (nem jó off-line elavult módszer, van helyette ma FTNIR on-line vizsgálat)
Egyébként elég érdekes hogy már 1912-ben felfigyeltek a kopogás jelenségére, ami tulajdonképpen abbol adódik hogy a normál lángfrontsebesség kb 30m/s a kopogo égés meg kb egy nagyságrendel gyorsabb. Eredmény: nagyobb nyomás, nyomáslengés, magasabb égéstér hőmérséklet, azaz ez neked nem jó. Az üzemanyag ilyenkor csak elég a gazda meg közben leég.  
Brrr bocsi azt hiszem megviselt az első munkanapom
Igazad lehet...
 
Eddig nagyon taposós gyorsításnál hallottam 4200 és 5000 közötti fordulattartományban csörgést, ami 98-assal kevésbé volt érzékelhető, a 100-assal meg elhagyta teljesen. De akkor kérdem én, miért van  kopogásérzékelő ráadásul 2 is??
Lehet, hogy nem jól műkszik??? (vagy ez a v6 gyenge pontja?)
 
Miért nem jó Balu érvelése?? És mi az a(z) "sw"?
 
Angel! Ebben a "lóerő" értékben is lehet valami, de ez már Élmények topic lesz....
 
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2007.01.06 szombat, 19:41:00 »

Én egyszer egy TV műsorban láttma egy autószakit, akinek egy mondata a fülemben van most is:
" az üzemanyag adalékok, a gyártóknak jelent bevételt, mi használók örüljünk annak, ha nem okoz kárt. A legdrágább adalékok maximum kárt nem okoznak, de hasznot semmiképp nem hot."  
Az aza adalék ami mindenre jó /savasság, víz, kosz,.../ az szerintem semmire sem jó!! Ez olyan mint a Calgon, 5 év alatt röhögve veszel új mosógépet az árából.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2007.01.06 szombat, 19:57:00 »

Biztos kiszedi azt a paraffint ami már a mai gyártás technologiák miatt amúgy sincs benne...
 Tehát működik mert nincs parafin kiválás ? :-)
Kedves stealt!  
Infotmációid tévesek és alaptalanok!
Mielött bárki belém köt jelzem hogy 3 évig tartálykocsiztam egy jolmenő osztrák cégnek!
Mára váltottam de nem üzemanyagot viszek!
Parafin kiválás van! Durván!  
2003-ban begurultam az esti orákban tölteni egy magyarországi Üzemanyagtelepre és nem tudtak tölteni mert olyan hideg volt hogy mindenhol kivált a parafin! a csövekben a töltö fejtö kutaknál mindenhol! ha hiszed ha nem ez a mai napig is megtörténik a kollégák álitása szerint akik a mai napig üzik az ipart!
Itt meg is jegyzem hogy az üzemanyag minösége egy azon telephelyen percröl percre változik attol függ mikor melyik tartálybol adják ki a cuflát!
Az adalék kérdésre is reagálnák, minden forgalomban lévö üzemanyag megvan adalékolva!
Elöirás szerint,ott ahol az üzemanyagot kiadják ott adalékolják méghozzá a tartálykocsi söföre kútról! nem kannábol! pontos számitások és uatsitások alapján!
Mivel van neki egy hátulütöje, sikerült egy deci adalékhoz ebben az idöszakban hozzájutnom amit egyik barátom elkért, mondom finoman mert csak 5-10 mililiter kell egy tank benzinhez!!!de amugy is megvan adalékolva!
Na a csávó ezt belevágta a kocsiba és 20km után meghalt a gép, teljsen öszzeégett stb.
Szóval ha hiszed ha nem használ az adalék,nem véletlen olyan büdös a mostani benzin!
gázolajban én az omv alpesit ajánlanám az talán a legjobb ez egyéni vélemény de láttam pár érdekes dolgot.
gázolajok szintén tartalmaznak nem kevés adalékot mert ha nem lenne akkor -10 fok körül kiválna dermedne stb.
Amugy calgont én sem használok!
de azért az auto mégis más mint egy mosogép!
bocs ha hosszu lett.
sziasztok
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #895 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:16:00 »

Kedves H.peter
Én három dolgot szeretnék hozzáfüzni:
1.) Lehetőleg gyorsan nézesd meg a sebességmérő órád, emrt nagyon sokat csal felfele. TDDI 220km/h?Huh?Huh?
2.)Jó vagy a motorodhoz adalékot adsz az amúgy is adalékolt üzemanyaghoz:-)
3.) Nekem is van egy fantasztikus üzemanyag csökkentő pirulám (reklám helye..gyógyszergyár nyugtató pirulája) De tényleg komolyan, nekem használ. Ha nyugis vagyok akkor 5,6-5,9 a fogyasztáson ha bedurran az agyam vagy csak sietnem kell akkor 8,6-8,9. klinikailag megállapitott 2 liter difi!
A hatásának csak egy feltétele van: a nyugtatót én vegyem be és nem a tankba rakjam.
Stealt
 
A 220-al kapcsolatban csak annyit tévedett H.Péter, hogy nem 4400-nál hanem 4500-nál tudja és nem azért nem megy többet mert leszabályoz hanem mert nincs több erő.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #896 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:28:00 »

VAN PARAFINKIVÁLÁS!!! Ha tetszik, ha nem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:29:00 »

Stealt!
Te őszintén mit szólsz a metabondról? Melyik kútra esküszöl, és melyik az amit kerülsz? Ja és szoktál néha kénmenteset is tolni?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #898 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:30:00 »

Maradok szkeptikus. Ezzel az erővel a 2,2 TDCi majdnem 240-el megy? Egy fenét, a GPS szerint csal az óra és sokat. A szomorú helyzet az hogy minden mondeonál. GPS szerint a 2,2-es is alig bírja elérni a 220-at (itt már óra fekszik)
Én is óra szerint gondoltam.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2007.01.06 szombat, 20:38:00 »

Melyik az igaz:
a/ kénmenteset mindig
b/ kénmenteset soha
c/ felváltva néha-néha
Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.