Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:08:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552171 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1200 Dátum: 2007.07.30 hétfő, 16:08:43 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1201 Dátum: 2007.07.30 hétfő, 16:13:00 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?
Ennyit bele tudok Én is tankolni, de a bratyóméba 54-nél többet még nem tudtam (2004, TDCi) belenyomni, pedig már a kompjúter szerint a nagyon végét járta.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #1202 Dátum: 2007.07.30 hétfő, 20:46:51 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?

Ezt kútja válogatja, szerintem. A Shell-OMV párosnál én valahogy mindig kicsit többet tankolok, mint amit gondolok a mutató állása után, tankoltam már én is bele 58 litert úgy, hogy a mutató még nem volt a csíkon. Az AGIP-nál meg nem. Így egy ideje oda járok, BluDieselért.
Naplózva
Horesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #1203 Dátum: 2007.07.31 kedd, 05:58:45 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?

Ezt kútja válogatja, szerintem. A Shell-OMV párosnál én valahogy mindig kicsit többet tankolok, mint amit gondolok a mutató állása után, tankoltam már én is bele 58 litert úgy, hogy a mutató még nem volt a csíkon. Az AGIP-nál meg nem. Így egy ideje oda járok, BluDieselért.
Sziasztok!
Nekem már sikerült a kagylós kútnál 62 litert tankolnom, pedig a műszer szerint még mehettem volna 80km-t
Naplózva

MK III 2002 Ghia TDCi 2.0  130 LE automata
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #1204 Dátum: 2007.07.31 kedd, 07:05:14 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?

Ezt kútja válogatja, szerintem. A Shell-OMV párosnál én valahogy mindig kicsit többet tankolok, mint amit gondolok a mutató állása után, tankoltam már én is bele 58 litert úgy, hogy a mutató még nem volt a csíkon. Az AGIP-nál meg nem. Így egy ideje oda járok, BluDieselért.

Hát én TDCi-be nem mernék Agipot tankolni én inkább Mol-Shell párost díjazom,de eztán megfigyelem a kagylóst mit mutat! Wink
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #1205 Dátum: 2007.07.31 kedd, 08:24:12 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?

Ezt kútja válogatja, szerintem. A Shell-OMV párosnál én valahogy mindig kicsit többet tankolok, mint amit gondolok a mutató állása után, tankoltam már én is bele 58 litert úgy, hogy a mutató még nem volt a csíkon. Az AGIP-nál meg nem. Így egy ideje oda járok, BluDieselért.
Sziasztok!
Nekem már sikerült a kagylós kútnál 62 litert tankolnom, pedig a műszer szerint még mehettem volna 80km-t

Én eddig a legtöbb az 58,92 liter volt amit tankoltam. A legtöbbet kagylónál tankolok és legtöbbször 50km alatti a még megtehető kilométer. Olyan még nem volt, hogy 58 körül tankoltam volna és a megtehető meg még 60-80 km lett volna.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #1206 Dátum: 2007.07.31 kedd, 09:19:10 »

Talán ide kapcsolódik.
Mennyi üzemanyag fér az MKIII dízel tankjába?
A könyv szerint 58 literes a tank. A múlt héten kb. 25-30km-rel a sárga lámpa kigyulladása után (a kompi a végén már rohamosan csökkenő távolságot mutatott 50-ről leesett nullára majd vissza 25-re) 58 liter felett tankoltam. Ez már a sokadik kattanásra volt, de még fért volna bele. Vajon már száraz volt a tank vagy ennyire meg lehet "púpozni"?

Ezt kútja válogatja, szerintem. A Shell-OMV párosnál én valahogy mindig kicsit többet tankolok, mint amit gondolok a mutató állása után, tankoltam már én is bele 58 litert úgy, hogy a mutató még nem volt a csíkon. Az AGIP-nál meg nem. Így egy ideje oda járok, BluDieselért.
Sziasztok!
Nekem már sikerült a kagylós kútnál 62 litert tankolnom, pedig a műszer szerint még mehettem volna 80km-t

Én eddig a legtöbb az 58,92 liter volt amit tankoltam. A legtöbbet kagylónál tankolok és legtöbbször 50km alatti a még megtehető kilométer. Olyan még nem volt, hogy 58 körül tankoltam volna és a megtehető meg még 60-80 km lett volna.

Magyar gázolajjal kb 900 km megyek, görög gázolajjal 1100 km autopályán 150-160 -as tempó. Itthon Mol-t és Jet-et tankolok a legtöbbször. 2.2 -es TDCi. A Subaruval is így van. Itthon 400-450 km után tankolok 98 -ast. Tavaly a görög úton 500-550 km mentem és az ottani 95 -st tankoltam. Ott nincs 98 -as. Ennyit a magyar kutak gázolaj és benzin minőségéről.
Naplózva
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #1207 Dátum: 2007.07.31 kedd, 09:24:54 »


Magyar gázolajjal kb 900 km megyek, görög gázolajjal 1100 km autopályán 150-160 -as tempó. Itthon Mol-t és Jet-et tankolok a legtöbbször. 2.2 -es TDCi. A Subaruval is így van. Itthon 400-450 km után tankolok 98 -ast. Tavaly a görög úton 500-550 km mentem és az ottani 95 -st tankoltam. Ott nincs 98 -as. Ennyit a magyar kutak gázolaj és benzin minőségéről.

Hasonló a helyzet. Külföldi üzemanyaggal (Osztrákokon és társai) valahogy mindig többet megy az autó és csendesebb is. itthon általában OMV, néha Shell. Lehet, hogy a magyar üzemanyag teljesít minden szabványt, de ezt elfelejtették megmondani az autónak is, és a szerencsétlen még a régi idők szerint él kuss wilting
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #1208 Dátum: 2007.07.31 kedd, 09:55:30 »


Magyar gázolajjal kb 900 km megyek, görög gázolajjal 1100 km autopályán 150-160 -as tempó. Itthon Mol-t és Jet-et tankolok a legtöbbször. 2.2 -es TDCi. A Subaruval is így van. Itthon 400-450 km után tankolok 98 -ast. Tavaly a görög úton 500-550 km mentem és az ottani 95 -st tankoltam. Ott nincs 98 -as. Ennyit a magyar kutak gázolaj és benzin minőségéről.

Hasonló a helyzet. Külföldi üzemanyaggal (Osztrákokon és társai) valahogy mindig többet megy az autó és csendesebb is. itthon általában OMV, néha Shell. Lehet, hogy a magyar üzemanyag teljesít minden szabványt, de ezt elfelejtették megmondani az autónak is, és a szerencsétlen még a régi idők szerint él kuss wilting

Nekem az eddigi alsó és felső fogyasztási értékeim 1 tankolásra levetítve: 5,3 liter/100Km - 8,1 liter/100Km
868Km 55,8 liter - 999,8Km 53,97liter
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #1209 Dátum: 2007.07.31 kedd, 22:15:14 »


Mert biztos itthon leálsz harcolni mindenfajta bimmerekkel stb. Kint meg nem mered nyomni:-)) mf2 Így persze hogy külföldön kicsi a fogyid wave

Hát... Ha a 170 tempomat tötymörgés... beka2 beka2 Pont ma beszéltük ezt Gabóval, hogy ilyen sebességgel is döbbenet alacsony a fogyasztása. Mondjuk a 6 sebességes váltó sokat csökkent a szomjúságon. pias pias

Én úgy tervezem, hogy kb. két év múlva lecserélem a gépemet egy 2.2 TDCi-re, úgy 2006 környékire. A négyesmondeo nekem nem tetszik. Embarrassed
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1210 Dátum: 2007.07.31 kedd, 23:24:24 »

Hát... Ha a 170 tempomat tötymörgés... beka2 beka2 Pont ma beszéltük ezt Gabóval, hogy ilyen sebességgel is döbbenet alacsony a fogyasztása.
Ismerve Gabot? AZ eplus2
Amúgy csak egy adalék, ha óra szerint pl. ha csak 160-ra állítod (chi állapot öreguras fater üzemmód) a tempomatot akkor 5,6-nál nem lenne szabad neki többet ennie. (klimával) 170-nél kb 5,9. Na én emmiatt lettem nagy fanja a mondeo dizelnek.
Inkább abból jön a difi, hogy ha külföldre nagytávra megy az ember akkor lehet folyamatosan haladni. Itthon nincsenek azért ilyen távok ellenben vannak uj Eu polgárok akik azért gyakran ki bukfenceznek a belsősávba = fék. Szerintem ez az oka inkább a fogyi difinek.

Komolyan benne lennék egy olyanban, méressük ki a magyar, és a labanc anyagot. Én mindenkivel egyetértek, de akkor is többet le lehet menni a német, osztrák cuccal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #1211 Dátum: 2007.08.01 szerda, 08:35:43 »

Én is azt vettem észre,hogy a Labanc benyával töbet megy a gép...
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #1212 Dátum: 2007.08.01 szerda, 08:49:58 »

Én is azt vettem észre,hogy a Labanc benyával töbet megy a gép...

Jól megy tőle és csendesebb is szerintem is. Viszont vedd figyelembe, hogy ott még az istállóhoz is aszfaltozott út vezet meg autópálya mindenütt. Ott ha ésszel mész csökkenhet a fogyi rendesen - többet megy. Júliusba mentem 3e kilómétert főleg pályán olaszország ausztria mo. és 1.8 benzinessel 5.9, 6.5, 6.1l /100km számított fogyit produkált a vas. Ebben volt M1 123 as lehajtónál tankolt tecsos benzin is (megnéztem indulás előtt a pályán mik az árak és ez bizonyult a legjobb vételnek kb -20Ft /l)
Van egy törött belsőtér érzékelőm - azt visszatettem a helyére és kibírt rengeteg kilométert, mikor visszaértem bp-re egyből leesett!
Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #1213 Dátum: 2007.08.01 szerda, 09:43:39 »


Mert biztos itthon leálsz harcolni mindenfajta bimmerekkel stb. Kint meg nem mered nyomni:-)) mf2 Így persze hogy külföldön kicsi a fogyid wave

Kinnt is nyomom, mint süket a csengőt. Tudod, az sebességkorlát nekem az alsó korlátot jelenti.  Grin
Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #1214 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 08:25:49 »


Gabo,

Fogyasztásról jut eszembe, hogy jól bírod:-)) Nem vagy már éhes Grin

Fogyaszthatunk, de elég kevés a szabadidőm. De megpróbálok helyet szorítani.
Naplózva
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #1215 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 12:03:01 »

Ma letettem 0-ra a compot és így ment bele kagylóséknál 57,82  beka2
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1216 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 12:15:57 »

Erdekes cikk: http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/

Bar alapvetoen abbol indulnak ki, hogy elogyujtas szabalyzas csak visszafele tortenik. Ami szerintem nem bizta, hogy igaz. szerintem.
Mindenesetre erdekes, hogy pl. a Vpower racing benyatol tenyleg erezhetoen jobban megy a gep. Es ez nem placebo hatas, mert egy laikus is eszrevette.
Naplózva

blah blah blah
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1217 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 15:10:08 »

Erdekes cikk: http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/

Bar alapvetoen abbol indulnak ki, hogy elogyujtas szabalyzas csak visszafele tortenik. Ami szerintem nem bizta, hogy igaz. szerintem.
Mindenesetre erdekes, hogy pl. a Vpower racing benyatol tenyleg erezhetoen jobban megy a gep. Es ez nem placebo hatas, mert egy laikus is eszrevette.

95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1218 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 15:14:10 »



95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

95 carrera ugyan az mint shell 95 vpower, az se sokkal drágább mint 95. igaz nem is érzel különbséget, mint vpower racingnél
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1219 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 16:20:04 »



95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

95 carrera ugyan az mint shell 95 vpower, az se sokkal drágább mint 95. igaz nem is érzel különbséget, mint vpower racingnél

lehet, de már rég nem tankoltam a Shell-nél, nem tetszett, ahogy lerohantak azonnal a kutasok, mintha valami szőkített nő, vagy nyugger mami lennék
Naplózva
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #1220 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 16:25:02 »

lehet, de már rég nem tankoltam a Shell-nél, nem tetszett, ahogy lerohantak azonnal a kutasok, mintha valami szőkített nő, vagy nyugger mami lennék
Hát, pedig az avatárod alapján...  idiota
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1221 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 16:33:15 »



95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

95 carrera ugyan az mint shell 95 vpower, az se sokkal drágább mint 95. igaz nem is érzel különbséget, mint vpower racingnél

lehet, de már rég nem tankoltam a Shell-nél, nem tetszett, ahogy lerohantak azonnal a kutasok, mintha valami szőkített nő, vagy nyugger mami lennék

bahh, meg hogy nem vagy szoke  Grin
Naplózva

blah blah blah
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1222 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 16:43:40 »

Bar alapvetoen abbol indulnak ki, hogy elogyujtas szabalyzas csak visszafele tortenik. Ami szerintem nem bizta, hogy igaz. szerintem.
Mindenesetre erdekes, hogy pl. a Vpower racing benyatol tenyleg erezhetoen jobban megy a gep. Es ez nem placebo hatas, mert egy laikus is eszrevette.

Azért megy jobban, mert bármennyire is hozza előre az előgyújtást sosem kell korrigálnia, hiszen kopogásig nem tudja előrehozni.
A lakius is észrevette hülye érv, ha vakon veszi észre az már jobb (tehát nem tudja milyen benya).
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #1223 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 17:00:09 »

Úgy néz ki a totalcarosoknak is pont most aktuális a téma.

http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz!1

Jól ráéreztek  Grin

Idézek:
A százoktános marketingbenzin megítéléséhez azonban fontos tudni, hogy a szabályozás kizárólag a későbbi előgyújtások irányában működik. A 98-as benzinhez tervezett motor vezérlője tehát fel sem tételezi, hogy annál jobb kerülhet a hengerekbe, és nem fog még korábbi, amúgy a százoktános benzin számára optimális előgyújtásokkal kísérletezni.

jah, hogy pont innen indult a diskurzus,  lama vagyok, nem olvastam vissza
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.02 csütörtök, 17:14:47 írta Szappy » Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1224 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 18:38:34 »

Bar alapvetoen abbol indulnak ki, hogy elogyujtas szabalyzas csak visszafele tortenik. Ami szerintem nem bizta, hogy igaz. szerintem.
Mindenesetre erdekes, hogy pl. a Vpower racing benyatol tenyleg erezhetoen jobban megy a gep. Es ez nem placebo hatas, mert egy laikus is eszrevette.

Azért megy jobban, mert bármennyire is hozza előre az előgyújtást sosem kell korrigálnia, hiszen kopogásig nem tudja előrehozni.
A lakius is észrevette hülye érv, ha vakon veszi észre az már jobb (tehát nem tudja milyen benya).

Parom vette eszre, es o 1. laikus 2. nem arultam el neki, hogy miert megy jobban, csak mikor eszre vette, hogy miert megy ez ennyire. Es ez tenyleg nem placebo hatas, mert nagyon megerezni a kulonbseget.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1225 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 18:44:56 »

Úgy néz ki a totalcarosoknak is pont most aktuális a téma.

http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz!1

Jól ráéreztek  Grin

Idézek:
A százoktános marketingbenzin megítéléséhez azonban fontos tudni, hogy a szabályozás kizárólag a későbbi előgyújtások irányában működik. A 98-as benzinhez tervezett motor vezérlője tehát fel sem tételezi, hogy annál jobb kerülhet a hengerekbe, és nem fog még korábbi, amúgy a százoktános benzin számára optimális előgyújtásokkal kísérletezni.

jah, hogy pont innen indult a diskurzus,  lama vagyok, nem olvastam vissza

En igazabul azt nem ertem, hogyha lehet allitani az ECUban az oktanszamot valami 70-130as tartomanyban, akkor ezt miert nem tudja onmagatol csinazni ? Miert csak visszafele ? Egyebkent meg a cikkben tobbszor is megcafoljak azta tenyt, miszerint kizarolag csak kesobbi iranyba tud korrigalni, hisz azt irjak, hogy szep lassan kozeliti meg a kopogasos hatart, es ha netan tulmegy, vagyis elkezd kopogni, akkor vissza vesz, majd szep lassan ujra probalkozik. Tehat akkor megiscsak van korrekcio elorre fele. Lehet arra gondoltak, hogy ok, van elorre fele korrekcio, de a 95hoz tartozo erteken mar nem megy tul ? Ennek mondjuk nemtom mi ertelme lenne. Viszont ha a 100astol ennyire latvanyosan jobban megy, akkor ezexerint a 100as a 95os es a 95os nah az nemtom micsoda Cool
Egyebkent a gyari beallitas is csak arra valo, hogy kb. tudja az ECU, hogy nem hajsampont tankolnak a gyomraba, es ne essen szet a moci, mikor beinditjak. De ettol emg mehetne mondjuk 95os fole is.
« Utoljára szerkesztve: 2007.08.02 csütörtök, 18:47:39 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #1226 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 19:14:33 »

Egyebkent meg a cikkben tobbszor is megcafoljak azta tenyt, miszerint kizarolag csak kesobbi iranyba tud korrigalni, hisz azt irjak, hogy szep lassan kozeliti meg a kopogasos hatart, es ha netan tulmegy, vagyis elkezd kopogni, akkor vissza vesz, majd szep lassan ujra probalkozik. Tehat akkor megiscsak van korrekcio elorre fele. Lehet arra gondoltak, hogy ok, van elorre fele korrekcio, de a 95hoz tartozo erteken mar nem megy tul ? Ennek mondjuk nemtom mi ertelme lenne.
Ezt még én, a laikus is megmondom. Azért, amit a cikkben is írnak:
"A módszer akkor működik jól, ha legalább körülbelül sejtjük, hol lehet a határ, és csak viszonylag kis előgyújtás-tartományban van szükség a szabályozásra. Enélkül ugyanis egyrészt túl lassan működne az egész, másrészt a vezetőt zavarná a jelentősen ingadozó teljesítmény."

Tehát, ha túl nagy tartományban szabályozgatna, akkor egyrészt szétrázná a motort, másrészt ugrálna a teljesítmény. Te meg kivinnéd a mezőre, oszt' felgyújtanád a picsbe  idiota
Szóval van egy "nullpont" és annak tetszőlegesen kis sugarú tartományában próbálkozik. Lehet, hogy egy sportosabb(ra tuningolt) autónál bepróbálkozik a 100-as oktánszám tartományba, de egy családi stock autót nem hiszem, hogy ilyenre terveznek.

Amúgy a placebo hatást akkor is érezheti egy hozzánemértő, ha a sofőr már a hatása alatt van, és emiatt sportosabban vezet  Wink
Naplózva
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #1227 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 19:55:16 »

Erdekes cikk: http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/

Bar alapvetoen abbol indulnak ki, hogy elogyujtas szabalyzas csak visszafele tortenik. Ami szerintem nem bizta, hogy igaz. szerintem.
Mindenesetre erdekes, hogy pl. a Vpower racing benyatol tenyleg erezhetoen jobban megy a gep. Es ez nem placebo hatas, mert egy laikus is eszrevette.

95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

És mi van,olyankor,ha mi nem is 95-öst tankolunk?Csak hisszük,hogy amit tankolunk az eléri az adott oktán számot!Ezért természetesen a 100-as lehet 95-98 között!Ilyenkor természetesen érezni a különbséget!Velem az osztrákoknál fordult elő,hogy az ottani 95-ös benyával jobban ment az autó!A dieselről már nem is beszélve!
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #1228 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 20:36:45 »

Erdekes cikk: http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/

Bar alapvetoen abbol indulnak ki, hogy elogyujtas szabalyzas csak visszafele tortenik. Ami szerintem nem bizta, hogy igaz. szerintem.
Mindenesetre erdekes, hogy pl. a Vpower racing benyatol tenyleg erezhetoen jobban megy a gep. Es ez nem placebo hatas, mert egy laikus is eszrevette.

95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat

régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...

És mi van,olyankor,ha mi nem is 95-öst tankolunk?Csak hisszük,hogy amit tankolunk az eléri az adott oktán számot!Ezért természetesen a 100-as lehet 95-98 között!Ilyenkor természetesen érezni a különbséget!Velem az osztrákoknál fordult elő,hogy az ottani 95-ös benyával jobban ment az autó!A dieselről már nem is beszélve!
Az Osztrák OMV-diesel nagyon jó én is azt használom.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
oszi
Vendég
« Új hozzászólás #1229 Dátum: 2007.08.02 csütörtök, 20:47:03 »


[/quote]Az Osztrák OMV-diesel nagyon jó én is azt használom.
[/quote]

Érdekesek ezek a különbségek!Még,amikor fuvaroztam,akkor tapasztaltam ezt!Akkor sokat jártam külhonba és,mind a német,mind az osztrák üzemanyagot jobbnak éreztem!
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1230 Dátum: 2007.08.03 péntek, 08:07:18 »

lehet, de már rég nem tankoltam a Shell-nél, nem tetszett, ahogy lerohantak azonnal a kutasok, mintha valami szőkített nő, vagy nyugger mami lennék
Hát, pedig az avatárod alapján...  idiota

lecseréltem bajuszos férfi(?)re...
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1231 Dátum: 2007.08.03 péntek, 08:18:56 »

amúgy az autó teljesítménye sokban függ a betanítási ciklustól

most a nagy utazáson 80 km után Miskolcon megállva a Cora-nál levettem az aksisarut, bezártam a tetőt, majd a pisilés után visszatettem (a sarut...), és a betanítási ciklus alatt csak óvatosan nyomtam a gázt, ennek következtében az autó gyenge lett, de a fogyija is kicsi lett (hegyeken keresztül, meg autópályán nagy sebességgel, négy személlyel, kilenc napi cuccal, összkerékkel 8.5 lett a fogyi)

hazajövetel után megvolt a műszaki vizsga, ezt-azt kellett szerelgetni rajta, és gondolom, resetelték a fedcompot, majd utána hideg motorral elszáguldtak a vizsgahelyre, mert a kocsi úgy viselkedik, mint egy bakkecske, állandóan ki akar törni előre és gyorsul, mint állat, a fogyi meg....öööö
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1232 Dátum: 2007.08.03 péntek, 08:29:17 »

amúgy az autó teljesítménye sokban függ a betanítási ciklustól

El kell hogy keserítselek. Nincs ilyen intelligencia a motorvezérlésben. Mindig a legutolsó 8-10km üzemi adatait veszi figyelembe, azaz akku levétel után az első km-eken viselkedhet furán, mert nincs mihez viszonyítson.
Ráadásul nem a vezetési stílust figyeli, hanem a motor paramétereit vizsgálja és némileg finomítja a gyújtási és befecskendezési jelleggörbéket. Kb. annyiról van szó, mint az oktánszám korrekció.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1233 Dátum: 2007.08.03 péntek, 08:32:18 »

dehát eddig mindenki így tudta itten...öööö, hát nem tudom
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1234 Dátum: 2007.08.03 péntek, 08:50:35 »

A következő van. 8-10 kilométer kell ahhoz, amíg nagyjából megtanulja a motor állapotát, de nem csak az utolsó 10-et, hanem szerintem kb 1000-et vesz figyelembe. Ha például nagyon piszkos a légszűrőd, kicseréled (ez egy kicsit sántítűs példa), sőt, legyen rossz a gyertya is, majd mindent kicserélsz, nem fogja rögtön észrevenni, hanem szép lassan áltagolja a dolgokat, azaz csak kb 5-700 kilométer után javul a helyzet (ha igaz az utolsó 1000 km elmélet). Míg ha resetelsz, rögtön frissülnek az adatok. Szerintem ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1235 Dátum: 2007.08.03 péntek, 11:30:01 »

(ha igaz az utolsó 1000 km elmélet).
És mi lenne az elmélet alapja?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1236 Dátum: 2007.08.03 péntek, 11:37:57 »

(ha igaz az utolsó 1000 km elmélet).
És mi lenne az elmélet alapja?

Sacc/kábé.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1237 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 10:24:26 »

(ha igaz az utolsó 1000 km elmélet).
És mi lenne az elmélet alapja?

Sacc/kábé.

Valahogy ereztem, hogy igen eros, megdonthetetlen ervekkel fogod alatamasztani az elmeleted  eplus2 wave
Azert tenyleg kene mar valami irasos anyag arrol, hogy meddig tanul a compu es letezik-e olyan, hogy uj autonal Xe km-ig szandekosan visszafogja a mocit az ECU. Mert a vegen ebbol lesznek a mindenfele, semmifele alapot nelkulozo legendak.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1238 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 10:26:31 »

Most V-Power 100as nyalat toltam a gepbe es tenyleg erezhetoen erosebb, nyomatekosabb, es halkabb  lett a gep. Nah akkor ez most mitol van ? Lehet tenyleg nem 95os a 95-kent arul benya ? Ez elott sem sima 95ot hanem ezta carrera 95os benyaval etettem a gepet es ehhez kepest is egyertelmuen erezehto a kulonbseg.
Naplózva

blah blah blah
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #1239 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 10:28:49 »

Ha már úgyis (S)hell nyálat tolsz a gépbe, akkor igazán elhozhatnád nekem ezeket a kisautókat, kifizetem: Wink
http://www.shell.com/home/content/hu-hu/shell_for_motorists/promotions/velocita_promo_220607.html
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1240 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 10:30:35 »

Ha már úgyis (S)hell nyálat tolsz a gépbe, akkor igazán elhozhatnád nekem ezeket a kisautókat, kifizetem: Wink
http://www.shell.com/home/content/hu-hu/shell_for_motorists/promotions/velocita_promo_220607.html

Egy mar itt csucsul az asztalomon, de majd gondolok rad a kov. taknyolasnal  papakacsint
Naplózva

blah blah blah
Szappy
Vendég
« Új hozzászólás #1241 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 10:41:01 »

Egy mar itt csucsul az asztalomon, de majd gondolok rad a kov. taknyolasnal  papakacsint
Danke  worship
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1242 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 10:42:12 »

Valahogy ereztem, hogy igen eros, megdonthetetlen ervekkel fogod alatamasztani az elmeleted  eplus2 wave
Azert tenyleg kene mar valami irasos anyag arrol, hogy meddig tanul a compu es letezik-e olyan, hogy uj autonal Xe km-ig szandekosan visszafogja a mocit az ECU. Mert a vegen ebbol lesznek a mindenfele, semmifele alapot nelkulozo legendak.

Például én is így éreztem. A logika is ezt diktálja. És mert így van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1243 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 11:48:28 »

Valahogy ereztem, hogy igen eros, megdonthetetlen ervekkel fogod alatamasztani az elmeleted  eplus2 wave
Azert tenyleg kene mar valami irasos anyag arrol, hogy meddig tanul a compu es letezik-e olyan, hogy uj autonal Xe km-ig szandekosan visszafogja a mocit az ECU. Mert a vegen ebbol lesznek a mindenfele, semmifele alapot nelkulozo legendak.

Például én is így éreztem. A logika is ezt diktálja. És mert így van.

egy másik fórumon most érkezik a válasz erre a fontos kérdésre, majd közzéteszem
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1244 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 12:07:36 »

Valahogy ereztem, hogy igen eros, megdonthetetlen ervekkel fogod alatamasztani az elmeleted  eplus2 wave
Azert tenyleg kene mar valami irasos anyag arrol, hogy meddig tanul a compu es letezik-e olyan, hogy uj autonal Xe km-ig szandekosan visszafogja a mocit az ECU. Mert a vegen ebbol lesznek a mindenfele, semmifele alapot nelkulozo legendak.

Például én is így éreztem. A logika is ezt diktálja. És mert így van.

aha, ertem ez meggyozo volt  Grin
De biztos, hogy az autogyartok is a TE logikad alapjan gondolkoznak ?
http://totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos/
Mert nekik baromira nem lenne logikus kimelni a mocit, mivelhogy nem erdekuk. Az erzes mas teszta. Az ugye sok mindentol lehet. Persze aztan ezt ra lehet fogni az elektronikara es hozza gyartani mindenfele ideologiat.
De hogy visszatekeredjunk az eredeti temahoz, a gepkonyv szerint ujratanitasnal az elso par km-en erzekelhetunk nemi mukodesbeli kepzavart. Tehat ezaz a resz, mikor tenylegesne tanul a gep. Ezek utan meg a szenzoroktol bejovo jelek alapjan korrigal egy referencia (tanulaskor letrehozott, es gondolom gyarilag meghatarozott) ertekekhez kepest. Itt mar nincs mit tanulni, csak korrigalni. Felesleges barmifele 1000km-es futas figyelembe vennie, mikor a tanulast kovetoen rendelkezesre allnak a referencia ertekek. A hazsnalat soran a bejovo ertekek termeszetesen valtoznak, amit az ECU meghatarozott (elvileg 256lepesben) modon kepes korrigalni, mindaddig, mig a szenzor erteke kivul esik a korrekcios hataron es olyankor jon a hibakod. Valceg ezert van az, hogy dizlinel ujra lehet tanittatni a pcsucsokat. Feltetelezem, hogy ilyenkor ujra felveszi az eppen aktualis referencia ertekeket, es ezt veszi alapul, es ehhez kepest probal korrigalni. Nyilvan a vegtelensegig ez nem folytathato, igy elobb-utobb ujra kiesik a turestartomanybol es dob egy nyeroszamot az ECU.
Tessek picit utana olvasni a dolgoknak es nem a megerzesekre alapozni, mert az soxor lehet csaloka.
http://www.ford-klub.hu/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=4&id=15&Itemid=41
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1245 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 12:11:39 »

Valahogy ereztem, hogy igen eros, megdonthetetlen ervekkel fogod alatamasztani az elmeleted  eplus2 wave
Azert tenyleg kene mar valami irasos anyag arrol, hogy meddig tanul a compu es letezik-e olyan, hogy uj autonal Xe km-ig szandekosan visszafogja a mocit az ECU. Mert a vegen ebbol lesznek a mindenfele, semmifele alapot nelkulozo legendak.

Például én is így éreztem. A logika is ezt diktálja. És mert így van.

egy másik fórumon most érkezik a válasz erre a fontos kérdésre, majd közzéteszem

Nah erre enis kivancsi vagyok, mert eddig csak megerzesekre es talalgatasokra, meg "mert igy van" dolgokra alapoztunk, amire azert kamillas teanal erosebb merget nem vennek.
Naplózva

blah blah blah
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #1246 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 14:14:32 »


Az Osztrák OMV-diesel nagyon jó én is azt használom.
[/quote]

Érdekesek ezek a különbségek!Még,amikor fuvaroztam,akkor tapasztaltam ezt!Akkor sokat jártam külhonba és,mind a német,mind az osztrák üzemanyagot jobbnak éreztem!
[/quote]
Szia Oszi!
Hm, ez érdekes, pedig biztos forrásból tudom, hogy nálunk jobb minőséget állítanak elő üzemenyagból Battán, aug.1.-én újból megerősítettek ebben. Sztem a bibi ott van, amielőtt bekerül a tankba a cucc a kútnál, előtte történik valami az üzemanyaggal, valami nem fair dolog...Én így gondolom.
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1247 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 15:09:59 »

Hm, ez érdekes, pedig biztos forrásból tudom, hogy nálunk jobb minőséget állítanak elő üzemenyagból Battán, aug.1.-én újból megerősítettek ebben. Sztem a bibi ott van, amielőtt bekerül a tankba a cucc a kútnál, előtte történik valami az üzemanyaggal, valami nem fair dolog...Én így gondolom.
Imádom az ilyet...
Azt tapasztalom, hogy jobban megy a kocsi kevesebbet fogyaszt a külföldi benzinnel, erre:
1. a benya jobb, a MOL battai üzeme sokkal jobbat csinál mint akár schwechat.
2. a kutat nem lehet megpiszkálni, rendszeresen beállítjkák az órákat, nem lehet megberhelni. Rendszeren minőséget is mérnek a kutak és a kutas aztán abba nem tud belehackelni.
3. külföldön jobbak az utak, hátulról fúj a szél, lefelé lejt az út

Csak azon gondolkodom, higyjek a MOLnak aki a legképtelenebb indokokat képes felhozni ha emelni kell a beny árát, a kutasnak akiről köztudomású, hogy ott lop ahol tud. Vagy tűrjem el, hogy egyszerűen hülyének néznek. Persze lehetek tényleg hülye, hogy bedőlők az érzékeimnek, mert külföldön a fogyasztás meghatározásához szükséges osztás is csalóka.
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #1248 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 15:31:49 »

Hm, ez érdekes, pedig biztos forrásból tudom, hogy nálunk jobb minőséget állítanak elő üzemenyagból Battán, aug.1.-én újból megerősítettek ebben. Sztem a bibi ott van, amielőtt bekerül a tankba a cucc a kútnál, előtte történik valami az üzemanyaggal, valami nem fair dolog...Én így gondolom.
Imádom az ilyet...
Azt tapasztalom, hogy jobban megy a kocsi kevesebbet fogyaszt a külföldi benzinnel, erre:
1. a benya jobb, a MOL battai üzeme sokkal jobbat csinál mint akár schwechat.
2. a kutat nem lehet megpiszkálni, rendszeresen beállítjkák az órákat, nem lehet megberhelni. Rendszeren minőséget is mérnek a kutak és a kutas aztán abba nem tud belehackelni.
3. külföldön jobbak az utak, hátulról fúj a szél, lefelé lejt az út

Csak azon gondolkodom, higyjek a MOLnak aki a legképtelenebb indokokat képes felhozni ha emelni kell a beny árát, a kutasnak akiről köztudomású, hogy ott lop ahol tud. Vagy tűrjem el, hogy egyszerűen hülyének néznek. Persze lehetek tényleg hülye, hogy bedőlők az érzékeimnek, mert külföldön a fogyasztás meghatározásához szükséges osztás is csalóka.


Szia!
Majd jár erre Stealt, és MONDjon Ő is valamit, ha már szakmai eszmecseréről van szó...
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #1249 Dátum: 2007.08.09 csütörtök, 15:41:44 »

Majd jár erre Stealt, és MONDjon Ő is valamit, ha már szakmai eszmecseréről van szó...
Tudom hogy ő is azt fogja mondani, amit te. Engem az zavar, hogy panaskzodom a benzinre, erre mindenféle vizsgálatot elvégeznek. Lehet hogy az én vájt fülem hallja csak, de félrebeszél mindenki. Nem battára járok tankolni, nem tudom ott mi van és azt sem hogy mit mérnek. Én a kutaknál tankolok, ott mérjék meg szúrópróbaszerűen.
Egyszer az autoklub csinált ilyen mérést, aztan igen kalandosan lett vége, a nagyérdemű elöször azt hallotta, hogy igen megerősítették ezt az eltérést, aztán meg azt hogy áááá nem jó a mintavétel a nem tudomén mi nem érvényes. A kocsi meg ugyanúgy jobban megy külföldön azóta is. Gondolom azóta sem sikerült ilyen mintát találni, rettenetesen lelkesen kereshetik.

Tuskó Hopkins módszere jut eszembe, hogy akkor nem hiányzik a névsorról, ha ő olvassa fel.
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Oldalak: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.