Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:59:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
19
20
21
22
23
24
25
[
26
]
27
28
29
30
31
32
33
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3552092 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1250 Dátum:
2007.08.09 csütörtök, 17:05:44 »
talán külföldön haladva több az autópályás szakasz...
nagy távolságokat teszünk meg egyszerre, jó kis tüzes motorral, és nem csak 4-5 kilométereket
nincs munkábamenetel és ebből kifolyólag dugóban ácsorgás
s
t
b
.
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1251 Dátum:
2007.08.09 csütörtök, 17:40:18 »
egyszer sikerült Mihályfalván tankolni valami pocsék anyagot
a fél tank kiürüléséig 30 literes fogyasztást számoltam, a fél tankot a MOL-os kutas javaslatára feljavítottam 100-as benzinnel, és ahogy az anyag kisvártatva odaért a motorhoz, mintha valaki beletaposott volna helyettem a gázba
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1252 Dátum:
2007.08.09 csütörtök, 21:05:27 »
Stealt,
"úgy vagyok az üzemanyaggal is mint valahogy a nagymama lekvárjával, nekem jobban ízlik az amiben tudom hogy mi van."
De pont eza lenyeg, hogy fingod nincs arrol, hogy mi van benne, hisz nem a finomitobol tankolsz, hanem egy kutbol. Hiaba atom ultra franko az anyag, ha a kutakon megokositjak. Innentol kezdve gyakorlatilag majdnem mind1 hol tankolsz. En OMV-nel szivtam meg eccer a harcit, na nem azert mert rossz minosegu lett volna az anyag, csak hat nem vart adalekokat is kaptam a benyahoz ajandekba. Biztos valami akcijo vot, mint most a Shell-nel a Ferrari automodellek. Kepzelheted mennyire orult neki a gep, velem 1ut. AC puma es szuro csere, majd tanktisztitas es bonuszkent meg egy kati csere is bejaccott. Nah ez gyakorlatilag barmellik kutnal elofordulhat, mind1 mi van rairva.
Egyebkent a tobbivel maximalisan 1et ertek.
Naplózva
blah blah blah
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1253 Dátum:
2007.08.10 péntek, 09:24:19 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.09 csütörtök, 17:33:09
Ha akarnák, megtalálnák a pancsoló kutasokat, ilyen nagyüzemben nem lehet adhoc csinálni. Engem az zavar, hogy nem akarják, hanem a te szövegedhez hasonló indifferens dolgokat mantráznak (amit korábban le is írtam).
Az én méréseim természetesen nem hitelesek. Csak példaként: akkor is tapasztaltam ezt, amikor budapesten tankoltam és mentem villachig, másik esetben meg bécs elött (ugyanez Stutgart vagy Munchen viszonylatban is több gépkocsival, üzemanyaggal is).
Hidd el, jobb a benzin, hidd el jobban megy a kocsi és kevesebbet fogyaszt. Nem tudom ki mit mér és hogyan, de egyszerűen nem jól mérnek ha nem tudják kimérni miért (nem is akarják szerintem). Ez a szabványba beleférünk duma meg azért hülyeség, mert senki nem állította az ellenkezőjét. Biztosan lehet találni olyan mérési módszert, hogy egy suzuki jobb kocsi, mint egy mondeo, ami ugye szintiszta baromság.
Állítólag a kamionosok is igyekeznek határon túl tankolni pont ezért. Na ez lehet urban legend... (nem tudom így van-e).
De nem akarok én ezen feleslegesen vitatkozni, én a tapasztalatomnak hiszek, mert sem a MOLnak sem a kormánznak sem a kutaknak nem tudok. Leginkább ezért, mert félrebeszélnek.
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Gabo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1254 Dátum:
2007.08.10 péntek, 09:32:36 »
Hát én is úgy tapasztaltam, hogy a kinti nafta jobb. Hiába érvelnek egyesek azzal, hogy kint egyenletesebben, meg lassabban mennek. Hiszen ha belegondolunk, akkor kifelé menet is egyenletesebben, és lassabban megyek, csak a magyar benyával. Aztán tankolok kint, és lőn csoda, 10-20 % -al nagyobb a futásteljesítményem. A különbség valszeg abban van, hogy nem orosz üzemanyagot használnak, hanem mást (gondolom).
Naplózva
ms02
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1255 Dátum:
2007.08.10 péntek, 09:44:33 »
Idézetet írta: Gabo - 2007.08.10 péntek, 09:32:36
Hát én is úgy tapasztaltam, hogy a kinti nafta jobb. Hiába érvelnek egyesek azzal, hogy kint egyenletesebben, meg lassabban mennek. Hiszen ha belegondolunk, akkor kifelé menet is egyenletesebben, és lassabban megyek, csak a magyar benyával. Aztán tankolok kint, és lőn csoda, 10-20 % -al nagyobb a futásteljesítményem. A különbség valszeg abban van, hogy nem orosz üzemanyagot használnak, hanem mást (gondolom).
Hasonlóan én is....
Naplózva
szendre
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1256 Dátum:
2007.08.10 péntek, 09:54:58 »
Igen van különbség, de nem minden esetben.
Minap láttam egy filmecskét (angol) ahol pont ezt tesztelték egy műszeres lóerővizsgálat mellett. 3 üzemanyagot próbáltak 3 autóval. (benzines)
twingo 1.4
Golf GTI
Impreza STI :-)
Hagyományos 98-as
Shell és BP csúcsbenyája (angol piacon lévő)
A rönyónál semmi változás mivel a takarékosságr hangolt autóknál SEMMILYEN hatással nincs a jobb üzemanyag a teljesítményre.
Ellenben a GTI-nél már 5 LE különbség volt a legxarabb és a BP csúcs között,
az Impreza-nál viszont 15LE !!!!
A lényeg, hogy sima mezei utcai autóknál nincs igazán jelentősége a csúcs üzemanyagoknak.
Persze ettől még a tisztaság...stb az egy más tészta. Én is érzem, hoyg simábban fut az autó az ausztriában tankolt OMV gázolajjal.
Idézetet írta: Gabo - 2007.08.10 péntek, 09:32:36
Hát én is úgy tapasztaltam, hogy a kinti nafta jobb. Hiába érvelnek egyesek azzal, hogy kint egyenletesebben, meg lassabban mennek. Hiszen ha belegondolunk, akkor kifelé menet is egyenletesebben, és lassabban megyek, csak a magyar benyával. Aztán tankolok kint, és lőn csoda, 10-20 % -al nagyobb a futásteljesítményem. A különbség valszeg abban van, hogy nem orosz üzemanyagot használnak, hanem mást (gondolom).
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1257 Dátum:
2007.08.10 péntek, 13:43:10 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.10 péntek, 13:41:14
Mindenki félrebeszél talán még a programozók is....
Hiszel nekik?
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
PádárZoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1258 Dátum:
2007.08.10 péntek, 14:16:40 »
Sziasztok!
Én úgy vagyok vele, hogy mondhat bárki bármit, nekem jobb a v-power benzin.
Sokan hülyének is néznek de mostmár én csak 100ast tankolok.
Mivel nem megyek évi 100.000 km-t, így nem vág földhöz tankonként az a pár ezer forint.
Nekem megéri, tényleg kicsivel jobb. És ez a kicsi is számít egy 1.6nál.
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1259 Dátum:
2007.08.10 péntek, 14:24:47 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.10 péntek, 14:12:40
Hogy ezen belül a gázolaj paramétereire mi vonatkozik az itt van lent, érdeklődéssel várom, hogy kitalálja ki, hogy mely két további paramétert hagytam ki szándékosan.
User elégedettség faktor
urban legend faktor
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Zoli79
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1260 Dátum:
2007.08.10 péntek, 17:49:25 »
Én az elmúlt 1évben szinte csak shellnél tankoltam és semmi gondom nem volt eddig.
Az előző tank üzemanyagommal 1340km-t tettem meg és még tudtam volna menni menni 23-at.
De az uccsó kb200km-t már nem olyan óvatosan tettem meg és lehet, hogy ezért nem dőlt meg az 1382km-es rekordom.
Na meg az is a shell mellett szól már, hogy van 9700pontom.
Naplózva
Zoli79
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1261 Dátum:
2007.08.10 péntek, 18:19:36 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.10 péntek, 17:55:21
Idézetet írta: Zoli79 - 2007.08.10 péntek, 17:49:25
A Shell jó, kérdezd meg Sratchot magánba miért
érdeklődj egy kép iránt
probálom összeszámolni hogy hány shell finomító van közelben
Hiába vigyorogsz
Nekem eddig nem volt gondom vele és bizonyított. Sokat elmegyek egy tankal és még megy is az autó, ha odalépek neki.
Naplózva
Zoli79
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1262 Dátum:
2007.08.10 péntek, 18:38:52 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.10 péntek, 18:30:28
nem azé vigyorogtam. A Shell anyaga szerintem is rendben van, mit tom én miért;D
Már nem tudom, hogy mire gondoltál.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1263 Dátum:
2007.08.10 péntek, 18:41:59 »
Most nem azért, de ha kerüljük az urban legendeket, akkor a Scratch példája sem jó. Az papa autója lement 220+ ezer kilométert - ez pro. Ha a Scratchét övét nézzük, ő benyalt valami vaczak anyagot - kontra. Melyikre gondolsz? Egyébként meg mind1, ez túl kicsi minta.
Mi jobb, mi nem. Én benne lennék abban, hogy hozok mondjuk a németektől gázolajat, tiszta edényben (ha adtok valamit), meg egyet az osztrákoktól, egyet mo-ról, ahová én járok. Odaadom az üvegeket, megjelölöm 1 2 3 számmal, és usgyi, ti meg vizsgáljátok meg.
A végén megmondom, melyik anyag melyik volt.
Ésvalaki pofára fog esni (vagy nem).
Ha megyek kifelé, akkor még magyar anyaggal. Akkor egy kicsivel többet fogyaszt. Ha jövök haza, akkor német meg osztrák, oszt kevesebbet. Pedig a logika azt diktálná, siessek haza fórumozni... tehát mindenképpen a külföldivel mennék gyorsabban... és mégis kevesebbet iszik a külföldivel. Ja, és az osztrákoknál 140 tempomat (fizessen büntit, aki siet). Nálunk 150 tempomat. Hacsak nem lejt a németektől hazafelé... na mind1, le az elmléettel, mérjünk bele.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
MondESU
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1264 Dátum:
2007.08.10 péntek, 19:57:01 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.10 péntek, 17:55:21
Idézetet írta: Zoli79 - 2007.08.10 péntek, 17:49:25
A Shell jó, kérdezd meg Sratchot magánba miért
érdeklődj egy kép iránt
probálom összeszámolni hogy hány shell finomító van közelben
Szia Drusza!
Megvan még a tanker-töltős képed valahol? Sok mindent elMONDana...
Már ha publikus.
Naplózva
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2552
2003.12 MKIII TDCi kombi
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1265 Dátum:
2007.08.10 péntek, 20:39:43 »
Idézetet írta: Angel - 2007.08.10 péntek, 18:41:59
Mi jobb, mi nem. Én benne lennék abban, hogy hozok mondjuk a németektől gázolajat, tiszta edényben (ha adtok valamit), meg egyet az osztrákoktól, egyet mo-ról, ahová én járok. Odaadom az üvegeket, megjelölöm 1 2 3 számmal, és usgyi, ti meg vizsgáljátok meg.
A végén megmondom, melyik anyag melyik volt.
Ésvalaki pofára fog esni (vagy nem).
Ezzel az a baj, hogy aki ért hozzá simán tud olyat mérni, amiben a MOL jobb. Főleg mivel m imeg nem értünk hozzá. Aki itthon ilyesmivel foglalkozik, az többé kevésbé a moltól függ, nem független.
Naplózva
Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1266 Dátum:
2007.08.10 péntek, 22:13:56 »
Idézetet írta: drhf - 2007.08.10 péntek, 20:39:43
Idézetet írta: Angel - 2007.08.10 péntek, 18:41:59
Mi jobb, mi nem. Én benne lennék abban, hogy hozok mondjuk a németektől gázolajat, tiszta edényben (ha adtok valamit), meg egyet az osztrákoktól, egyet mo-ról, ahová én járok. Odaadom az üvegeket, megjelölöm 1 2 3 számmal, és usgyi, ti meg vizsgáljátok meg.
A végén megmondom, melyik anyag melyik volt.
Ésvalaki pofára fog esni (vagy nem).
Ezzel az a baj, hogy aki ért hozzá simán tud olyat mérni, amiben a MOL jobb. Főleg mivel m imeg nem értünk hozzá. Aki itthon ilyesmivel foglalkozik, az többé kevésbé a moltól függ, nem független.
De az lenne a lényeg, hogy nem mondom meg előre, melyik minta melyik kútról jött.
Namármost, ha igaz az, hogy a magyar anyag pont olyan, mint a külföldi, akkor esély nincs rá hogy kitalálják, melyik melyik.
De nyilván tudják, hogy a xxx anyagból több/kevesebb van a magyarban. Innen meg megdőlt az elmélet.
De - csapjunk a húrok közé és usgyi, mérjünk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1267 Dátum:
2007.08.10 péntek, 22:19:05 »
Idézetet írta: Rob - 2007.08.02 csütörtök, 15:10:08
95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat
régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...
Nem szünt az meg!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1268 Dátum:
2007.08.10 péntek, 22:28:09 »
Idézetet írta: Rob - 2007.08.02 csütörtök, 15:10:08
95-össel sem csörög, optimális helyzetben, ha nem optimális, akkor becsörren, nyilván a 100-as oktánszámnál ez a nem optimális tartomány jóval kevesebbszer fordul elő, vagy inkább soha, tehát télleg jobbak a prémiumbenzinek, csak nem biztos, hogy behozzák az árukat
régebben volt az ÖMV-nél a 95-ös carrera, minimális felárért, nagyon jó volt, de meg is szűnt...
Azért csak óvatosan ezekkel a bagas oktánszámú benzinekkel. Több szerelő is mondta, hogy sokkal magasabb hőtermelés miatt szétégetheti a motort rendszeres használat során.
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Zoli79
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1269 Dátum:
2007.08.10 péntek, 22:46:29 »
Én olyat is mérnék, hogy az ország különböző részein egy cég üzemanyagait összehasonlítanám.
Naplózva
Zoli79
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1270 Dátum:
2007.08.11 szombat, 11:12:29 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.11 szombat, 00:36:34
Gratulálok a kollégáknak
teljesen önnálóan feltaláltátok az ÁMEI-t azaz az Ásványolajtermék Minőségellenőrzési Zártkörűen Működő Részvénytársaság Tanúsító Szervezetét mely potom 124 000 Jó magyar Forintért minden benzin vagy gázolaj mintát bevizsgál Így merő önszorgalomból ellenőrizgetni nem annyira bolt. (Bár ahogy hallom azE412 bevizsgálás mintánként 400eFt-ba kerül, akkor ez még olcsó is
) Esetleg ha valaki válalja a költséget
Akit érdekel
www.amei.hu
Ezekszerint valamilyen szinten levédték magukat a kis :kocsog:ök.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1271 Dátum:
2007.08.11 szombat, 14:50:40 »
Pedig annakidején valaki erősködött (nem te), hogy márpedig ő tud ilyen mérést csináltatni cégen belül, ingyér... na mind1.
Nézzük az tényeket. Te azt állítod, hogy ami a finomítót elhagyja, az van olyan jó, mint bármelyik labanc, vagy német. Ezt mi készséggel elhisszük. De mi nem a finomító kapujába tankolunk, hanem a kúton. Hogy addig mi történik - azt senki sem tudja.
Azt is leírtad, hogy ilyen überpontosak meg minden a mérőórák. Ezt is készséggel elhisszük, csak akkor miért van, hogy helyenként jóval (5%) többet tudunk betankolni. Én azt mondom, leleményes a magyar kutas, valahogy csak megoldja. Mind a liter, mind a minőség problémáját. Pl rátöl egy kis gyengébb minőségűt...
A másik, hogy a külföldön jobb az anyag - szerinted urban legend. Lehet. De eddig csak elméletek hangzottak el, és csak te állítod, hogy a miénk is ugyanolyan jó (persze simán elképzelhető, hogy igazad van). Mivel kutas nem vagy, így a stiklikről nem feltétlenül kell tudnod.
Az én álláspontom a következő. Amíg bizonyíték nincs ellene, én azt hiszem, hogy a külföldi anyag jobb, és kevesebbet is fogyaszt vele. Tehát amíg
bizonyíték
nincs ellene, ez az elmélet marad meg a számomra. (Minden tiszteletem mellett)
«
Utoljára szerkesztve: 2007.08.11 szombat, 15:07:54 írta Angel
»
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1272 Dátum:
2007.08.11 szombat, 16:51:16 »
Én is ezt állitom osztrák OMV-diseltől halkabb és kevesebbet fogyaszt az autó.Ha nem tudok kinn tankolni akkor a blue dieselt szoktam beletenni de nem olyan jó mint a kinti anyag.Kb 3 hete beszélgettem egy kamionossal.Ő hordja mifelénk(Szombathelyre) a gázolajat a kutakra.Azt mondta hogy amikor fejtik át a kamionból a kutba az üzemanyagot akkor teszik bele az adalékot.És sok kuton ezt az adalékot nem teszik hozzá.
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
szendre
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1273 Dátum:
2007.08.13 hétfő, 17:18:07 »
Asszem hosszú, hosszú hónapokkal ezelőtt egyszer már kollektíve megállapítottuk, hogy nem az üzemanyag a különbség hanem a kút, illetve a kutas(ok).
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1274 Dátum:
2007.08.13 hétfő, 23:29:31 »
Idézetet írta: szendre - 2007.08.13 hétfő, 17:18:07
Asszem hosszú, hosszú hónapokkal ezelőtt egyszer már kollektíve megállapítottuk, hogy nem az üzemanyag a különbség hanem a kút, illetve a kutas(ok).
Kimondtad azt, ami miatt felesleges ezt a vitát folytatni.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
PádárZoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1275 Dátum:
2007.08.14 kedd, 09:08:03 »
Én is támogatom, hogy kútfüggő a dolog.
Ha Szolnokon jártok, a Shell kutat nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, ott jó nyálat adnak.
A 2/a-n a Shell-en egyszer tankoltam, többet sem fogok. Na, ott rendesen szart adtak.
Dízel Fiat Tipo majdnem letolt az útról, annyira nem akart tőle menni az enyém. Meg megevett egy negyed tankkal mire Szolnokra értem. Ja, és ez V-power volt.
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1276 Dátum:
2007.08.14 kedd, 10:51:45 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2007.08.14 kedd, 09:08:03
Én is támogatom, hogy kútfüggő a dolog.
Ha Szolnokon jártok, a Shell kutat nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, ott jó nyálat adnak.
A 2/a-n a Shell-en egyszer tankoltam, többet sem fogok. Na, ott rendesen szart adtak.
Dízel Fiat Tipo majdnem letolt az útról, annyira nem akart tőle menni az enyém. Meg megevett egy negyed tankkal mire Szolnokra értem. Ja, és ez V-power volt.
Akkor tovább mennék a dologban... Szóval valóban kútfüggő a dolog, de! Szerintem az sem mindegy, hogy mit tankolsz. A 2/a-n drágább a gázolaj mint a városban (tőle pár km-re), tehát valamire alapoznak a kutasok. Attól függ, hogy mit tudnak értékesíteni, felhasználni illegálisan. És hát ugye azt pótolni kell valamivel a tartályokban.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
ocsigep1
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1629
...
bioüzemanyag
«
Új hozzászólás #1277 Dátum:
2007.08.23 csütörtök, 12:01:48 »
Itt egy gyenge cikk arról, hogy miért nem OK a bioüzemanyag. Nem a mocikról szól, hanem az "egyszerű" környezetvédelemről.
http://idojaras.origo.hu/20070822-felejtsuk-el-a-biouzemanyagot.html
Naplózva
MKI 2.0i
Rob
Vendég
Válasz: bioüzemanyag
«
Új hozzászólás #1278 Dátum:
2007.08.23 csütörtök, 12:26:43 »
Idézetet írta: ocsigep1 - 2007.08.23 csütörtök, 12:01:48
Itt egy gyenge cikk arról, hogy miért nem OK a bioüzemanyag. Nem a mocikról szól, hanem az "egyszerű" környezetvédelemről.
http://idojaras.origo.hu/20070822-felejtsuk-el-a-biouzemanyagot.html
tényleg gyenge cikk
de mondjuk a bioüzemanyagtermelés lényege a napenergia hasznosítása, csak ehhez olyan növényeket kellene felhasználni, amelyek termesztése nem károsítja tovább a környezetet, pl. tengerimoszatok felhasználása, holnap le is védetem az ötletet
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1279 Dátum:
2007.08.27 hétfő, 11:23:19 »
erről az E85-ről néhány kérdés:
- állítólag hagyományos motorokba 5-10%-ig jó az etilalkohol, felette már átállítás hiányában káros
- az etilalkohol oldja az elektromos berendezések rezét (a tankban pl.), de ez szerintem hülyeség, mert a pálinkafőzőkben is rezet használnak
- valaki itt írta, hogy alkohollal feldúsítva sokkal jobban vette az autó a zöldkártyát (az alkoholt természetesen az autó, és nem a vizsgáló kapta...
), mekkora az az arány, ami ennyire meglátszik a kibocsátáson, de nem rontja el az autót
- E85 hiányában boltban kapható denaturáltszeszt használnék, amely viszont 400Ft körül van, és rettentő büdös, úgyhogy meggondolandó a dolog
Naplózva
fusim
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1280 Dátum:
2007.08.27 hétfő, 11:44:04 »
Idézetet írta: Rob - 2007.08.27 hétfő, 11:23:19
- az etilalkohol oldja az elektromos berendezések rezét (a tankban pl.), de ez szerintem hülyeség, mert a pálinkafőzőkben is rezet használnak
Tudtommal a benzinesekben használt gumi és műanyag alkatrészeket oldja.
Naplózva
Csupi
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1281 Dátum:
2007.08.27 hétfő, 21:41:35 »
Lassan 1 hónapja pöfög a Mondeo 20-30%-ban bekevert E85-tel ( nagyobb arányú bekevérésnél rángat a motor). A mai napig semmi sem történt. Valamiért a bioetenol nem hajlandó enni a gumit...
Szerintem megint valakiknek az az érdekük, hogy ne legyen alternatíva a kőolaj alapú üzemanyagokkal szemben....
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1282 Dátum:
2007.08.28 kedd, 10:35:36 »
Idézetet írta: Csupi - 2007.08.27 hétfő, 21:41:35
Lassan 1 hónapja pöfög a Mondeo 20-30%-ban bekevert E85-tel ( nagyobb arányú bekevérésnél rángat a motor). A mai napig semmi sem történt. Valamiért a bioetenol nem hajlandó enni a gumit...
Szerintem megint valakiknek az az érdekük, hogy ne legyen alternatíva a kőolaj alapú üzemanyagokkal szemben....
egy amerikai, alkoholos átalakítással foglalkozó cikkben olvastam, hogy (a szerző el is végezte a vizsgálatokat) az üzemanyagrendszerben felhasznált benzinálló anyagok etikalkoholra méginkább ellenállnak, táblázat is van
zöldkártya jobb eredményt mutat? érdekes lenne benzinnel, majd keverékkel is végigvmérni
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1283 Dátum:
2007.08.28 kedd, 10:57:14 »
Idézetet írta: Csupi - 2007.08.27 hétfő, 21:41:35
Lassan 1 hónapja pöfög a Mondeo 20-30%-ban bekevert E85-tel ( nagyobb arányú bekevérésnél rángat a motor). A mai napig semmi sem történt. Valamiért a bioetenol nem hajlandó enni a gumit...
Szerintem megint valakiknek az az érdekük, hogy ne legyen alternatíva a kőolaj alapú üzemanyagokkal szemben....
Lassan 1 hónapja...
És mi van, ha már elindult egy folyamat, és lassan marja szét a bélését? A fékbetét se rögtön kopik el. Meg a kuplung. Meg az összes alkatrész.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1284 Dátum:
2007.08.28 kedd, 11:29:54 »
DURABILITY OF VARIOUS PLASTICS: ALCOHOLS VS. GASOLINE
Ethanol Methanol Gasoline
Conventional Polyethylene good excellent poor
High-density Polyethylene excellent excellent good
Teflon excellent excellent excellent
Tefzel excellent excellent excellent
Polypropylene good excellent fair
Polymethylpentene good excellent fair
Polycarbonate good fair fair
Polyvinyl Chloride good fair poor
Excellent: Will tolerate years of exposure.
Fair: Some signs of deterioration after one week of exposure.
Good: No damage after 30 days of exposure, should tolerate several years of exposure.
Poor: Deteriorates readily.
NOTE: All tests were made with liquids at 122 deg F.
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me1.html
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_motherearth/me2.html
annyira nem egyszerű a dolog, pl. a benzines 8 fokos előgyújtást 22 fokra lehet levinni, és bármilyen ilyen jellegű változtatást ECU-s autón nem lehet elvégezni
érdekes lehet az alkoholos focus-ok kialakítása, ahogy egyetlen üa.tartályból használják fel a teljesen változó összetételű keveréket
«
Utoljára szerkesztve: 2007.08.28 kedd, 14:18:22 írta Rob
»
Naplózva
SSanya
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1285 Dátum:
2007.08.28 kedd, 12:16:50 »
Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1286 Dátum:
2007.08.28 kedd, 12:28:28 »
Idézetet írta: SSanya - 2007.08.28 kedd, 12:16:50
Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
A tartály mérete biztos annyi, de hát ott vannak még a csövek amiben tuti elfér még néhány liter. Persze ezzel nem azt akarom mondni, hogy nem csalnak a kutak, sőt! Biztos csalnak!
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Zoli79
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1287 Dátum:
2007.08.28 kedd, 14:55:22 »
Idézetet írta: SSanya - 2007.08.28 kedd, 12:16:50
Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
Nem 58,5liter???
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1288 Dátum:
2007.08.28 kedd, 17:16:32 »
Idézetet írta: Zoli79 - 2007.08.28 kedd, 14:55:22
Idézetet írta: SSanya - 2007.08.28 kedd, 12:16:50
Srácok!
Mennyire biztos az 57.5 literes tank űrméret? Én rendszeresen 60 lityi felett tankolok és kettőt kattan a pisztoly. Vagy minden kutas csal?
Nem 58,5liter???
Uhh, tényleg annyi.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Prémium benzinek...
«
Új hozzászólás #1289 Dátum:
2007.09.09 vasárnap, 17:58:49 »
A múltkor volt egy fékpados, teljsítménymérős teszt az "Ötödik sebesség"-ben a Discovery-n...
Egy Golf GTI-ben, Clio-ben, Subaru Imprezában, és még valami negyedikben próbálták a 95-öst és a prémium benzint.
A végkövetkeztetés az volt, hogy, amelyik motor van annyira "okos", hogy felisemri a nagyobb oktánszámot - ilyen volt pl a Subaru - abból bizony nem kevéssl több teljesítmény jön ki. Konkrétan a Subarunál 10 fölött volt a lóerő és a nyomaték növekedés is... a Clio-nál semmi.
Azt persze nem tudom, hogy a Mondi motorja észreveszi-e...de nekem "érzésre" jobban szereti a kék V-Powert, mint a sima 95-öst.
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Zoli79
Vendég
Válasz: Prémium benzinek...
«
Új hozzászólás #1290 Dátum:
2007.09.09 vasárnap, 20:31:54 »
Idézetet írta: Maffy - 2007.09.09 vasárnap, 17:58:49
A múltkor volt egy fékpados, teljsítménymérős teszt az "Ötödik sebesség"-ben a Discovery-n...
Egy Golf GTI-ben, Clio-ben, Subaru Imprezában, és még valami negyedikben próbálták a 95-öst és a prémium benzint.
A végkövetkeztetés az volt, hogy, amelyik motor van annyira "okos", hogy felisemri a nagyobb oktánszámot - ilyen volt pl a Subaru - abból bizony nem kevéssl több teljesítmény jön ki. Konkrétan a Subarunál 10 fölött volt a lóerő és a nyomaték növekedés is... a Clio-nál semmi.
Azt persze nem tudom, hogy a Mondi motorja észreveszi-e...de nekem "érzésre" jobban szereti a kék V-Powert, mint a sima 95-öst.
Az akkor a subinál kb. 3.6% plusz.
Naplózva
Gabo
Vendég
Válasz: Prémium benzinek...
«
Új hozzászólás #1291 Dátum:
2007.09.10 hétfő, 12:28:20 »
Idézetet írta: Maffy - 2007.09.09 vasárnap, 17:58:49
A múltkor volt egy fékpados, teljsítménymérős teszt az "Ötödik sebesség"-ben a Discovery-n...
Egy Golf GTI-ben, Clio-ben, Subaru Imprezában, és még valami negyedikben próbálták a 95-öst és a prémium benzint.
A végkövetkeztetés az volt, hogy, amelyik motor van annyira "okos", hogy felisemri a nagyobb oktánszámot - ilyen volt pl a Subaru - abból bizony nem kevéssl több teljesítmény jön ki. Konkrétan a Subarunál 10 fölött volt a lóerő és a nyomaték növekedés is... a Clio-nál semmi.
Azt persze nem tudom, hogy a Mondi motorja észreveszi-e...de nekem "érzésre" jobban szereti a kék V-Powert, mint a sima 95-öst.
A múltkor tankoltam valami 98 nak mondott szart(bocs) a Subaruba. 210 km alatt 140-160-as tempó mellett 39 litert fogyasztott a drága. Aztán vettem bele evo-t, az már hozta a 11.5 -s átlagot, ennél a tempónál, ugyanazon az úton visszafelé. Ennyit a magyar kutak minőségéről.
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1292 Dátum:
2007.09.10 hétfő, 13:33:54 »
ma reggel a parkolóban jött egy Subaru, nagy szárnnyal, kék színnel, arany felnivel, ahogy kell, mutattam is az ujjammal a söfőr felé
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1293 Dátum:
2007.09.10 hétfő, 13:45:05 »
egy ismerősöm versenyez, ő mondta, hogy a jóval 100+-os benzint nagy tételben 400Ft-ért veszik, és ebből fogyasztanak 60-70 litert 100 km-enként
de kiröhögött a bolti 100-as benzinekkel
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1294 Dátum:
2007.09.15 szombat, 07:54:23 »
Sziasztok.Kinn szoktam tankolni.Minap itthon tankoltam AGIP blue dieselt.Azt vettem észre hogy a fordulatszámmérő többet mutatott mint amit szokott a kinnti anyagtól.A motornak milehet a jobb az hogy magasabb az alapjáratifordulat vagy az alacsonyabb a jobb?Vajon a fogyasztás mikor kisebb melyik esetben?Én nem tudom.Valaki már vett észre külömbséget a fordulatszámba üzemanyagok között?
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
PasztoBence
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1295 Dátum:
2007.09.16 vasárnap, 00:55:20 »
Sziasztok!
Írhatnám élménybe is de itt jobb helye van. OMW-vel kapcsolatban aki a legtöbb anyagot hozza magyarországra bla-bla hogy
A nagypapám a multkor 5literes benzinkannába 6liter habzó benyát tankolt. Ennyi. mindenki gondolja meg ezek után, hogy hol a
legjobb. 5-nél +1, 10 nél +2, 20 nál 4 liter ami kb egy ezres! 60nál 3ezer!!!
Üdv: Bence
Naplózva
FeGa
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1296 Dátum:
2007.09.16 vasárnap, 08:35:49 »
Idézetet írta: PasztoBence - 2007.09.16 vasárnap, 00:55:20
Sziasztok!
Írhatnám élménybe is de itt jobb helye van. OMW-vel kapcsolatban aki a legtöbb anyagot hozza magyarországra bla-bla hogy
A nagypapám a multkor 5literes benzinkannába 6liter habzó benyát tankolt. Ennyi. mindenki gondolja meg ezek után, hogy hol a
legjobb. 5-nél +1, 10 nél +2, 20 nál 4 liter ami kb egy ezres! 60nál 3ezer!!!
Üdv: Bence
Akkor már értem hogyan tankolhattam 65 litert OMV-nél. Bár már eléggé üres volt már a tank.
Naplózva
sgabo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1297 Dátum:
2007.09.16 vasárnap, 08:39:55 »
Idézetet írta: PasztoBence - 2007.09.16 vasárnap, 00:55:20
A nagypapám a multkor 5literes benzinkannába 6liter habzó benyát tankolt. Ennyi. mindenki gondolja meg ezek után, hogy hol a legjobb. 5-nél +1, 10 nél +2, 20 nál 4 liter ami kb egy ezres! 60nál 3ezer!!!
szerintem kútja válogatja ezt a dolgot... én a shell-ben megbízom úgy ahogy, de tudok pár kutat (pl. Herend), ahol több ásványvíz van a cuccban, mint gázolaj. amíg a régi verdám normális esetben egy tankkal elment 800km-t, addig az első ott tankolásom után 560km-t, majd fél évre rá egy másik alkalommal 510km-t tudtam megtenni.
Naplózva
vik
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1298 Dátum:
2007.09.22 szombat, 10:41:20 »
Igértem pár képet a rossz gázolajró.
Ez biztos nem tesz jót egyik rendszernek.
A baloldali a referencia minta. Bár ez asszem látszik.
És bocs a minőségért de telóval készült.
Naplózva
FeGa
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #1299 Dátum:
2007.09.22 szombat, 10:45:52 »
Idézetet írta: vik - 2007.09.22 szombat, 10:41:20
Igértem pár képet a rossz gázolajró.
Ez biztos nem tesz jót egyik rendszernek.
Hát ez elég durva!
Naplózva
Oldalak:
1
...
19
20
21
22
23
24
25
[
26
]
27
28
29
30
31
32
33
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ