Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:51:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3545217 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
E85
Vendég
« Új hozzászólás #1450 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 21:43:01 »

Engem egyelőre inkább az riaszt, hogy alig pár helyen kapható. Bp-n egyelőre csak 1 ilyen kút van...
Hát igen. Ha több kút lesz (pl felénk is) én is ki fogom próbálni. De 40 Km-t nem autózok egy tankolásért.

Egyébként épp nemrég láttam a tv-ben egy műsort erről az üzemanyagról és pár átalakított gépről, érdekes volt. Többet fogyaszt vele, ez tény. Ki kell számolni hogy éri meg jobban az embernek.
E85! Van ennek egyáltalán jövője szerinted?
Szerintem igen, különben nem foglalkoznék vele. Egyre nagyobb az érdeklődés.
Ezt a folyamatot az emelkedő olajárak is megerősítik.
Egyre több kútnál kapható lesz az E85 és egyre nagyobb lesz a különbség E85 és benzin között.
Egyre kevesebben fognak az E85-től félni és attól tartani, hogy valamilyen szinten káros lehet az üzemanyag a motornak, illetve az üzemanyagrendszernek.

Viszont új autóból ha jól tudom egyelőre nem sokan gyártanak ilyet...kehet hogy tévedek. Mennyivel több egy átalakított autó fogyasztása?
a tapasztalok 10-20% közott mozognak, ez autótipustól függ
az én kocsim szinte annyit fogyaszt mint benzinnel (sportlégszűrő, más gyertyák, jobb minőségű olaj)
a feleségemé 12%-kal fogyaszt többet
Naplózva
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1451 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 21:47:52 »


a tapasztalok 10-20% közott mozognak, ez autótipustól függ
az én kocsim szinte annyit fogyaszt mint benzinnel (sportlégszűrő, más gyertyák, jobb minőségű olaj)
a feleségemé 12%-kal fogyaszt többet
[/quote]

akkor te jól jártál.  Wink mindenképp az lenne szükséges szerintem, hogy egy komplett hálózat átvegye ezt az üzemanyagot. Én minden jó dologért drukkolok, így hajrá! Ha már nem fogok kapni üzemanyagtámogatást, lehet hogy elgondolkodok egy ilyen megoldáson....
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.18 vasárnap, 22:07:25 írta giorgio » Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #1452 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 21:53:24 »

Nagyon teszenek az inka piramisok, de felhívnám a figyelmet a hírek sorban olvasható :

....ne idézz vissza egész piramisokat!

Szóval ha kérhetném kerüljétek! Nagyon rossz mobilon vagy PDA-n olvasni
Köszi

Kiegészíteném... PC-n is k...a idegesítő olvasni... meg a sok árva "quote" tag-et...
Asszem ma nem vagyok túl toleráns hangulatban...  vigyor3
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1453 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 21:53:42 »

bocsi....
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #1454 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:02:43 »

E85 ha jól tudom valahol 215Ft / liter a sima E95 290Ft/liter számolva 10 literres fogyival (nagyon béna városi forgalomban)
10 liter *225Ft *1.12 = 2408Ft    vs   10* 290Ft = 2900Ft megfontolandó help
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1455 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:18:47 »

A dobozka szuksegesseget ertem. Az arat viszont nemigazan. Mi kerul 40e-be? Egy ecceru kapcsolassal megnovelheto az injektorok kapcsolasi ideje. Mondjuk 1-1 jol meretezett kondival ? Gondolom itt olyan pici idokrol beszelunk, hogy egy minimalis pufferrel siman kitolhato eza kapcsolasi ido. Szerintem...nah majd meginterjuvolom vik kolelgat, hatha ugyanez megoldhato valahogy az ECU programozasaval...
Naplózva

blah blah blah
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1456 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:20:02 »

Akkor dobozkával lehet siman E85-el járni, benzin hozzáadása nélkül?
Ha meg csak benzin kapható a kúton, akkor üresbe kapcsolom a dobozt, és kész?

Én azt gondolom, hogy leginkább olyan autóba való E85 amit arra gyártottak, de ne legyen igazam..........
dobozkával: 100% E85 vagy 100% benzin vagy bármilyen keverék, ha esetleg csak benzint tudsz tankolni, akkor üresbe kapcsolod a dobozt



1. A 40000-es ár beszerelve értendő?
2. Milyen garanciát vállaltok arra, hogy dobozka+E85 használat estén nem megy tőle tönkre a benzin üzemű használatra tervezett autó?
3. Ha mégis kiszedi belőle az ember, mert nem lesz rá szüksége (pl. olajat talált a telken ásás közben  nyes)
hogyan alakítható vissza az autó csak benzinre?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1457 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:21:22 »

Angel,

"És mi van azzal, hogy a műanyag megdagad az alkoholtól?"

Ez egy baromsag. Megis miert dagadna meg ? Nem kenyerteszta, hogy dagadjon. Azert nem kell minden hulyeseget elhinni, amit a media irogat.
Naplózva

blah blah blah
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1458 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:23:49 »

E85 ha jól tudom valahol 215Ft / liter a sima E95 290Ft/liter számolva 10 literres fogyival (nagyon béna városi forgalomban)
10 liter *225Ft *1.12 = 2408Ft    vs   10* 290Ft = 2900Ft megfontolandó help

Majd állambácsi erre is talál ki valami adót. Biodiesel miért nincsen nálunk, az is Osztrákoknál, Németeknél már régen van, és olcsóbb, mint a gázolaj, sőt azzal még kevesebbet is eszik az autó.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1459 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:29:23 »

Angel,

"És mi van azzal, hogy a műanyag megdagad az alkoholtól?"

Ez egy baromsag. Megis miert dagadna meg ? Nem kenyerteszta, hogy dagadjon. Azert nem kell minden hulyeseget elhinni, amit a media irogat.

A szüleim műanyagoztak. Ennyi elég, vagy menjünk sokkal mélyebb szintig?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1460 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:30:33 »

"Kedves Érdeklődő!

Az E85 jelű, tulajdonképpen ethanol alapú tüzelőanyagot csak azokban a járművekben lehet használni, amelyeknek a tüzelőanyag rendszere erre az üzemanyagra készült, illetve ilyen jellegű átalakításon esett át. Ez a tüzelőanyag a normál vagy nem erre készített műanyag és gumi alkatrészeket megtámadja, tönkreteszi, szivárgást okoz. Egyes autókhoz rendelhető átalakító készlet, tudomásom szerint a Fabiához egyelőre nem.

Üdvözlettel:

Autódoki"

forrás: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070719a/

Milyen átalakító készlet lehet az, ami utána már vigyáz a nem arra tervezett műanyagokra + gumikra?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1461 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:31:52 »

Hát nem tudom, de én azt mondom, ami gázolajra van tervezve, abba azt tankoljuk, ami benzinre, abba meg azt. Én tartok minden ilyen alakítsuk át gázra, alkoholra, stb... buherálástól.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1462 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:33:18 »

forrás: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070719a/
Milyen átalakító készlet lehet az, ami utána már vigyáz a nem arra tervezett műanyagokra + gumikra?

Mondjuk olyan tömítések, csövek, amik ellenállnak az alkohol csábításának.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1463 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:39:55 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/e85!2

További rossz tulajdonság, hogy az etil-alkohol nemcsak az agyi idegpályákat károsítja (lásd még: "elitta az eszét"), hanem a gumi alkatrészeket is. Olyan autóknál, ahol az üzemanyag gumival érintkezhet (flexibilis benzincsőszakaszok, gumitömítések), nem érdemes etanollal kísérletezni. Az alkohollal érintkező tömítések jelentős mértékben kitágulnak: 20% méretnövekedés már jónak számít, így hosszabb használat esetén ne várjunk csodát az üzemanyaggal akár csak közvetetten is érintkező tömítésektől (pl. olajtömítések, szimmeringek) se. De megtámadja a bioalkohol az alumínium és magnézium alkatrészeket is, és mivel több-kevesebb vizet is mindig tartalmaz, a lemezből készült üzemanyagtartályok sem bírják sokáig átrozsdásodás nélkül.

Még két rossz hír: egyrészt az etanol kenőképessége még a benzinénél is sokkal rosszabb, ami a befecskendező fúvókák és a benzinpumpa élettartamára nézve kedvezőtlen. Másrészt az alkohol a benzinnel ellentétben vezeti az elektromos áramot, így azt a benzinszivattyú hajtómotorján hűtési célzattal átáramoltatni több, mint megfontolandó. Ja, és a hidegindítási problémák.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1464 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:42:45 »

forrás: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070719a/
Milyen átalakító készlet lehet az, ami utána már vigyáz a nem arra tervezett műanyagokra + gumikra?

Mondjuk olyan tömítések, csövek, amik ellenállnak az alkohol csábításának.

1re inkább úgy fest, hogy 1 "dobozka" elég karcsú, a mutatvány hosszútávon problémamentes sikeréhez!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #1465 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:43:40 »

forrás: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070719a/
Milyen átalakító készlet lehet az, ami utána már vigyáz a nem arra tervezett műanyagokra + gumikra?

Mondjuk olyan tömítések, csövek, amik ellenállnak az alkohol csábításának.

Angel, te is megdagadtál a sörtől !  taps smile hehe

 integet2 integet2 integet2
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #1466 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:47:31 »

Ha csak az üzemanyag rendszert szeretném átmosni E85-el, akkor, azt hogyan csinálnátok? Hogy tankolnátok? Milyen arányban? Hányszor? Vagy egyáltalán nem?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #1467 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:52:03 »

Mi annak idején ha vizet találtunk a karburátorban egy tele tankhoz öntöttünk egy liter denaturált szeszt, az kivitte a tankból a vizet.De ez elég őskori megoldás.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1468 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 22:59:17 »

Azt tudtatok, hogy ha sok alkoholt iszik a user, siman megdagad a maja? Ergo a maj muanyagbul vanik Cool
Le a muanyag majjal !  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1469 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 23:04:09 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/e85!2

További rossz tulajdonság, hogy az etil-alkohol nemcsak az agyi idegpályákat károsítja (lásd még: "elitta az eszét"), hanem a gumi alkatrészeket is. Olyan autóknál, ahol az üzemanyag gumival érintkezhet (flexibilis benzincsőszakaszok, gumitömítések), nem érdemes etanollal kísérletezni. Az alkohollal érintkező tömítések jelentős mértékben kitágulnak: 20% méretnövekedés már jónak számít, így hosszabb használat esetén ne várjunk csodát az üzemanyaggal akár csak közvetetten is érintkező tömítésektől (pl. olajtömítések, szimmeringek) se. De megtámadja a bioalkohol az alumínium és magnézium alkatrészeket is, és mivel több-kevesebb vizet is mindig tartalmaz, a lemezből készült üzemanyagtartályok sem bírják sokáig átrozsdásodás nélkül.

Még két rossz hír: egyrészt az etanol kenőképessége még a benzinénél is sokkal rosszabb, ami a befecskendező fúvókák és a benzinpumpa élettartamára nézve kedvezőtlen. Másrészt az alkohol a benzinnel ellentétben vezeti az elektromos áramot, így azt a benzinszivattyú hajtómotorján hűtési célzattal átáramoltatni több, mint megfontolandó. Ja, és a hidegindítási problémák.

Mar bocsi, de a benya joval agresszivebb anyag, mint az alcohol. Nem ertem miert akarna 20%-al megnoni a tomites, ha eccer arra van kitalalva, hogy az ilyen benya szeru lotyiknek ellen alljon.  Azert minden hulyeseget nem kell elhinni, amit a media mond. Nyilvan mindenki fel az uj dolgoktol, es inkabb mondja azt, hogy 20%-ot dagad a maj, ize... tomites, mintsem azt mondja, hogy toljad csak nyugodtan, oszt ha valamiert bedoglik a moci a user rogton arra fog gyanakodni, hogy biztos aza franya alkohol mindennek az oka, es elkuldi melegebb eghajnlatra azt aki nyugodt szivvel ajanlotta a szeszt.

A benya pumpa es a vezeto folyadek...Nos, ez egy nagyon szep elmelet, mindaddig, mig el nem gondolkozunk azon, hogy vajon mi is van a tankban ? Nezzuk csak...Van benya...hoppa,ebben kapasbol van "szennyezo anyag". Mondjuk etanol? Jee, ez maris vezeti az aramot. Viz ? Hoppa, azis van es meg az aramot is vezeti. Nahat, hogy mik vannak  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.18 vasárnap, 23:10:47 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #1470 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 23:18:43 »

Azt hiszem büntetlenül nem lehet csak úgy álakitgatni az autókat ilyen üzemrről olyan üzemre.
Tapasztalat kb 8-9 éve a cégben vettünk egy csőrös tranzitot 2,0 benzin -gáz üzemüt ,azt hittük milyen jó lesz olcsón kocsikázni fillérekből. kb 10e km után az istenért sem akart beindulni.szétszedtük /annak még ötöttvas hengerfeje volt edzett szelepülések nélkül/ hát a szelepülések úgy be voltak égve,hogy másik hengerfejet kellett venni.az sem birt 15e nél többet.sürgősen megszabadultunk tőle.érdekes van ismerősöm még a régi passat-ja volt vagy 10 évig járt gázzal ,baj nélkül a végén azért dobta ki mert elrohadt.
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #1471 Dátum: 2007.11.18 vasárnap, 23:24:53 »

Zacci
A Dobozi utcában a müszaki gumiárushoz bementem autóhoz gumicsőért az első kérdése az volt, vegyszerálló,üzemanyagálló vagy glikoálló kell mert nem csereszavatosak egymással.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1472 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 00:27:47 »

Angel, te is megdagadtál a sörtől !  taps smile hehe
 integet2 integet2 integet2

De én nem is vagyok műanyagból!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1473 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 00:34:25 »

Mar bocsi, de a benya joval agresszivebb anyag, mint az alcohol.

Csak úgy, elméleti síkon? Ezt miből szűrted le? Ott van a sima, jó öreg H2O. Az egy agresszív anyag? (alkoholistának, nemfürdősnek biztos)
Aztán, ha a vas érintezik vele, az egy kis tétovázás után jól elrozsdál. A benzinnel meg nem. Vagy a jó öreg folsav... oldja az üveget. A legerősebb sav a kénsav, az meg nem oldja. Melyik az agresszívebb? A kénsav, és mégsem oldja az üveget... Vannak érdekes dolgok, Zacci komám.
Csak úgy érdekességképpen, volt olyan műanyagunk, aminek a kopásállása állítólag jobb volt, mint a vasé. Cö, cö, mondom én. Nekiestem a reszelővel (nem műanyag). Semmi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1474 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 08:55:11 »

Mar bocsi, de a benya joval agresszivebb anyag, mint az alcohol.

Csak úgy, elméleti síkon? Ezt miből szűrted le? Ott van a sima, jó öreg H2O. Az egy agresszív anyag? (alkoholistának, nemfürdősnek biztos)
Aztán, ha a vas érintezik vele, az egy kis tétovázás után jól elrozsdál. A benzinnel meg nem. Vagy a jó öreg folsav... oldja az üveget. A legerősebb sav a kénsav, az meg nem oldja. Melyik az agresszívebb? A kénsav, és mégsem oldja az üveget... Vannak érdekes dolgok, Zacci komám.
Csak úgy érdekességképpen, volt olyan műanyagunk, aminek a kopásállása állítólag jobb volt, mint a vasé. Cö, cö, mondom én. Nekiestem a reszelővel (nem műanyag). Semmi.

Tyuuha, hogy ez tenyleg milyen eeerdekes  wow1 Hihetetlen hol tart mar a tudomany !
Elmeselned meg egyszer, hogyan kell birkavesevel foldrengest megelozni ?  nyes
Naplózva

blah blah blah
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #1475 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 09:06:10 »

Mar bocsi, de a benya joval agresszivebb anyag, mint az alcohol.

Csak úgy, elméleti síkon? Ezt miből szűrted le? Ott van a sima, jó öreg H2O. Az egy agresszív anyag? (alkoholistának, nemfürdősnek biztos)
Aztán, ha a vas érintezik vele, az egy kis tétovázás után jól elrozsdál. A benzinnel meg nem. Vagy a jó öreg folsav... oldja az üveget. A legerősebb sav a kénsav, az meg nem oldja. Melyik az agresszívebb? A kénsav, és mégsem oldja az üveget... Vannak érdekes dolgok, Zacci komám.
Csak úgy érdekességképpen, volt olyan műanyagunk, aminek a kopásállása állítólag jobb volt, mint a vasé. Cö, cö, mondom én. Nekiestem a reszelővel (nem műanyag). Semmi.


Tyuuha, hogy ez tenyleg milyen eeerdekes  wow1 Hihetetlen hol tart mar a tudomany !
Elmeselned meg egyszer, hogyan kell birkavesevel foldrengest megelozni ?  nyes
Milyen jó kis meccs eplus2. Érdeklődve várjuk a folytatást, mert, hogy lesz az biztos.  nyes
Most akkor a galamb repül jobban, vagy a wolfram vezeti jobban az áramot?
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #1476 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 09:10:50 »


A benzin vs dízel és windows vs linux  helyett akadt egy újabb téma, amiben újra együtt a két nagy vitázó.... taps taps

Én szeretem, mert mindig tanul belőle az ember és ez a földrengéses birkavese engem is érdekel. Wink
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1477 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 09:12:14 »


A benzin vs dízel és windows vs linux  helyett akadt egy újabb téma, amiben újra együtt a két nagy vitázó.... taps taps

Én szeretem, mert mindig tanul belőle az ember és ez a földrengéses birkavese engem is érdekel. Wink

Mindíg vitáznak, de soha nem derül ki, kinek van igaza, ez azért is jó, mert ha újból előkerül a téma lehet folytatni... eljen eplus2 wave
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
E85
Vendég
« Új hozzászólás #1478 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 10:59:28 »

Örülök, hogy mennyi kedves olvasónak milyen nagy tapasztalata van a gumicsövekkel és a szivattyúval. Nagyon jól tudják, hogy az etanol szétmarja azokat, főleg mikor dízellel járnak.
Ellentétben én nem a média véleményét képviselem, hanem saját tapasztalatokra támasztom a tényeket. Már kb. 50ezer km-t tettem meg E85-tel és még mindig nincsen tócsa a kocsi alatt. Pedig minden nap azt várom, hogy mikor bizonyosodik be a média negatív propagandája. Emellett, ha megnézem egy tetemes összeget megspóroltam, számoljunk csak, benzin költség /100km: 3480Ft; E85 költség/100km: 2700Ft megtakarítás 50ezer km: kb. 390ezer Ft
Ha esetleg ma szétmenne a gumicsövem vagy szivattyúm, akkor hány méter gumicsövet tudnék venni? Szerintetek?
Senkire nem akarom ráerőltetni a dobozkát, de a vevőim eddig meg vannak elégedve és örülnek neki. Mindenki saját maga dönti el, hogy olcsón és környezetbarátan közlekedik vagy választja a megszokott benzint.
Naplózva
E85
Vendég
« Új hozzászólás #1479 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:10:57 »

Angel,

"És mi van azzal, hogy a műanyag megdagad az alkoholtól?"

Ez egy baromsag. Megis miert dagadna meg ? Nem kenyerteszta, hogy dagadjon. Azert nem kell minden hulyeseget elhinni, amit a media irogat.

A szüleim műanyagoztak. Ennyi elég, vagy menjünk sokkal mélyebb szintig?
az én kocsim műanyag tankja 90 literes. ha tágul a tank az etanoltól, akkor hány literes lesz? eddig sajnos nem tapasztaltam, hogy megnőt volna. Pedig milyen jó lenne, nem kellene olyan gyakran tankolnom. Úgy szeretnék egy 130 literes tankot.
Kedves szakértő, hányszor kell még E85-öt tankolnom?
Várom a választ.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1480 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:12:33 »

Örülök, hogy mennyi kedves olvasónak milyen nagy tapasztalata van a gumicsövekkel és a szivattyúval. Nagyon jól tudják, hogy az etanol szétmarja azokat, főleg mikor dízellel járnak.
Ellentétben én nem a média véleményét képviselem, hanem saját tapasztalatokra támasztom a tényeket. Már kb. 50ezer km-t tettem meg E85-tel és még mindig nincsen tócsa a kocsi alatt. Pedig minden nap azt várom, hogy mikor bizonyosodik be a média negatív propagandája. Emellett, ha megnézem egy tetemes összeget megspóroltam, számoljunk csak, benzin költség /100km: 3480Ft; E85 költség/100km: 2700Ft megtakarítás 50ezer km: kb. 390ezer Ft
Ha esetleg ma szétmenne a gumicsövem vagy szivattyúm, akkor hány méter gumicsövet tudnék venni? Szerintetek?
Senkire nem akarom ráerőltetni a dobozkát, de a vevőim eddig meg vannak elégedve és örülnek neki. Mindenki saját maga dönti el, hogy olcsón és környezetbarátan közlekedik vagy választja a megszokott benzint.
Érdekelne, milyen autód van, mekkora fogyival számoltál, milyen üzemanyagárral, amiből ezek a számok kijöttek.
Ja, még egy dolog. Már többször megkérdeztük, mit csinál a dobozkád, azaz pontosan miből áll az átalakítás. Ezzel még adós vagy.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1481 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:17:33 »

Érdekelne, milyen autód van, mekkora fogyival számoltál, milyen üzemanyagárral, amiből ezek a számok kijöttek.
Ja, még egy dolog. Már többször megkérdeztük, mit csinál a dobozkád, azaz pontosan miből áll az átalakítás. Ezzel még adós vagy.
+ mi a különbség a kétféle dobozka között (hunflex, flextek)? A hunflexen nincs csati be kell forrasztani, a másikon meg van, csak be kell dugni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1482 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:18:54 »

Angel,

"És mi van azzal, hogy a műanyag megdagad az alkoholtól?"

Ez egy baromsag. Megis miert dagadna meg ? Nem kenyerteszta, hogy dagadjon. Azert nem kell minden hulyeseget elhinni, amit a media irogat.

A szüleim műanyagoztak. Ennyi elég, vagy menjünk sokkal mélyebb szintig?
az én kocsim műanyag tankja 90 literes. ha tágul a tank az etanoltól, akkor hány literes lesz? eddig sajnos nem tapasztaltam, hogy megnőt volna. Pedig milyen jó lenne, nem kellene olyan gyakran tankolnom. Úgy szeretnék egy 130 literes tankot.
Kedves szakértő, hányszor kell még E85-öt tankolnom?
Várom a választ.
Értem, hogy ugratni akarsz, de legyen. Ha a műanyag tágul, azt minden irányba teszi, befelé és kifelé is. Az alakjának köszönhetően tényleg nőni fog a térfogata, az anyag fajtájától függően pár százalékot. Viszont itt nem ezzel van a probléma: ha egy tömítőgyűrű dagad meg, az kívül tömíteni fog, belül meg nem. Vissza a tankhoz: az a nyálas, amibe az AC kerül, a lyuk mérete is megnőhet, és akár kikukucskál az alkesz.

Örülök, hogy mennyi kedves olvasónak milyen nagy tapasztalata van a gumicsövekkel és a szivattyúval. Nagyon jól tudják, hogy az etanol szétmarja azokat, főleg mikor dízellel járnak.

Már többedszer gumicső... meg az olvasó... ezzel mit akarsz mondani? Meg hogy dízellel járnak? Volt valami célod ezekkel?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #1483 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:29:25 »

engem ezekkel a bio dolgokkal kapcsolatban jobban zavar amit ITT ! írnak. az, h mit tesz tönkre vagy éppen mit nem az valamilyen szinten hidegen hagy. (ha beállnak sorra tőle az autók az nekem mint szerelőnek csak jó lesz, visszanyergelek 1 jó műhelybe és ismét az lesz a fő megélhetési forrásom amit a legjobban szeretek) viszont a cikkben leírtaknak nem tudnék örülni.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1484 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:37:33 »

engem ezekkel a bio dolgokkal kapcsolatban jobban zavar amit ITT ! írnak. az, h mit tesz tönkre vagy éppen mit nem az valamilyen szinten hidegen hagy. (ha beállnak sorra tőle az autók az nekem mint szerelőnek csak jó lesz, visszanyergelek 1 jó műhelybe és ismét az lesz a fő megélhetési forrásom amit a legjobban szeretek) viszont a cikkben leírtaknak nem tudnék örülni.

Ez egy kicsit túldimenzionált, a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Ha például kisebb teljesítményű, és főként fogyasztású autók lennének, máris elérhetőbbé válik.
Ha a kaja drágul, mi lesz? Jön a kínai kaja (amíg ők is el nem kezdik az alkoholizálást). Mi meg, max üzemanyag(meg kaja)-nagyhatalmak leszünk. Az csak nem baj...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1485 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:45:32 »

Ha lenne felesleges 5-10 millióm (sajna nincs), most vennék termőföldet. Szerintem pár év múlva fel fog értékelődni. Nem csak az ára, hanem a jelentősége.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #1486 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:46:06 »

Ez egy kicsit túldimenzionált, a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Ha például kisebb teljesítményű, és főként fogyasztású autók lennének, máris elérhetőbbé válik.

szerintem meg nem. itt csupán pár százalékról van szó, de mi lesz akkor ha kidöglik a föld kőolajkészlete, és ez marad az irány? akkor az emberek a nappalit nem pihenésre fogják használni, hanem a TéVébe majd jól belelóg a krumplibokor?
jó ez így TéVés krumplibokorral példázva túlzás, de minél többet akarnak bioval lefedni attól jobban élesedik a cikk. a baj itt is az sztem ami sokmindenben: "okos emberek" akiknek közük nincs a dologhoz (csak a csúszópízhez) asztal mellet leírnak 1 bizonyos százalékot, amit ha törik ha szakad véghez is akarnak vinni.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #1487 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:49:02 »


szerintem meg nem. itt csupán pár százalékról van szó, de mi lesz akkor ha kidöglik a föld kőolajkészlete, és ez marad az irány? akkor az emberek a nappalit nem pihenésre fogják használni, hanem a TéVébe majd jól belelóg a krumplibokor?
jó ez így TéVés krumplibokorral példázva túlzás, de minél többet akarnak bioval lefedni attól jobban élesedik a cikk. a baj itt is az sztem ami sokmindenben: "okos emberek" akiknek közük nincs a dologhoz (csak a csúszópízhez) asztal mellet leírnak 1 bizonyos százalékot, amit ha törik ha szakad véghez is akarnak vinni.

Képzeld csak el, Dubai helyett Mo lesz az "olajnagyhatalom". Majd ide jönnek a nagymellű csajok. Csak az a baj, hogy akkorra én már járókerettel robogok  hehe
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1488 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 11:51:52 »

Ez egy kicsit túldimenzionált, a valóság ennél sokkal árnyaltabb. Ha például kisebb teljesítményű, és főként fogyasztású autók lennének, máris elérhetőbbé válik.

szerintem meg nem. itt csupán pár százalékról van szó, de mi lesz akkor ha kidöglik a föld kőolajkészlete, és ez marad az irány? akkor az emberek a nappalit nem pihenésre fogják használni, hanem a TéVébe majd jól belelóg a krumplibokor?
jó ez így TéVés krumplibokorral példázva túlzás, de minél többet akarnak bioval lefedni attól jobban élesedik a cikk. a baj itt is az sztem ami sokmindenben: "okos emberek" akiknek közük nincs a dologhoz (csak a csúszópízhez) asztal mellet leírnak 1 bizonyos százalékot, amit ha törik ha szakad véghez is akarnak vinni.

Én nem így értettem. A alkohol nem tudja teljes egészében kiváltani, hanem csak segít benne. Ha rájönnek az emberek, hogy mekkora szennyezés a dízel/benzin elégetése, akkor talán lehetne változtatni 1-2 dolgon: pl a teherautóforgalomnál megszüntetni, hogy mondjuk 100 kilométernél távolabb vigyék az árut. A nemzetközi teherautóforgalmat teéjesen megszüntetni. Átrakni az egészet vasútra, és csak az adott városon belül teherautózzunk (sokkal kisebb járművel). Arra rávenni az embereket, hogy vasúton, BKV-n utazzanak (persze pesten). Hogy 1 ember/1 autó ne legyen... és így tovább.
Távmunka. Szóval magát az igényeket is visszafogni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
E85
Vendég
« Új hozzászólás #1489 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 12:06:24 »

Örülök, hogy mennyi kedves olvasónak milyen nagy tapasztalata van a gumicsövekkel és a szivattyúval. Nagyon jól tudják, hogy az etanol szétmarja azokat, főleg mikor dízellel járnak.
Ellentétben én nem a média véleményét képviselem, hanem saját tapasztalatokra támasztom a tényeket. Már kb. 50ezer km-t tettem meg E85-tel és még mindig nincsen tócsa a kocsi alatt. Pedig minden nap azt várom, hogy mikor bizonyosodik be a média negatív propagandája. Emellett, ha megnézem egy tetemes összeget megspóroltam, számoljunk csak, benzin költség /100km: 3480Ft; E85 költség/100km: 2700Ft megtakarítás 50ezer km: kb. 390ezer Ft
Ha esetleg ma szétmenne a gumicsövem vagy szivattyúm, akkor hány méter gumicsövet tudnék venni? Szerintetek?
Senkire nem akarom ráerőltetni a dobozkát, de a vevőim eddig meg vannak elégedve és örülnek neki. Mindenki saját maga dönti el, hogy olcsón és környezetbarátan közlekedik vagy választja a megszokott benzint.
Érdekelne, milyen autód van, mekkora fogyival számoltál, milyen üzemanyagárral, amiből ezek a számok kijöttek.
Ja, még egy dolog. Már többször megkérdeztük, mit csinál a dobozkád, azaz pontosan miből áll az átalakítás. Ezzel még adós vagy.
Audi A8 3.7 évjárat: 2003; benzin:12l 290Ft E85: 13l 209Ft
a doboz szabályozza az üzemanyagmennyiséget, ennyi elég, nem kell mást módosítani
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1490 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 12:07:21 »

Arra rávenni az embereket, hogy vasúton, BKV-n utazzanak
Persze ehhez az is kellene, hogy ne legyen drágább a bérlet, mintha autóval mennénk...
Naplózva
E85
Vendég
« Új hozzászólás #1491 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 12:08:34 »

Érdekelne, milyen autód van, mekkora fogyival számoltál, milyen üzemanyagárral, amiből ezek a számok kijöttek.
Ja, még egy dolog. Már többször megkérdeztük, mit csinál a dobozkád, azaz pontosan miből áll az átalakítás. Ezzel még adós vagy.
+ mi a különbség a kétféle dobozka között (hunflex, flextek)? A hunflexen nincs csati be kell forrasztani, a másikon meg van, csak be kell dugni?
a flextek rendelkezik csatlakozóval ezért 4 hengeres 69 ezer (amerikai készülék)
hunflex nem rendelkezik csatlakozóval 4 hengeres 39500  Ft (magyar készülék)
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1492 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 12:13:02 »

a flextek rendelkezik csatlakozóval ezért 4 hengeres 69 ezer (amerikai készülék)
hunflex nem rendelkezik csatlakozóval 4 hengeres 39500  Ft (magyar készülék)
Köszi az infót!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1493 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 12:59:36 »

Érdekelne, milyen autód van, mekkora fogyival számoltál, milyen üzemanyagárral, amiből ezek a számok kijöttek.
Ja, még egy dolog. Már többször megkérdeztük, mit csinál a dobozkád, azaz pontosan miből áll az átalakítás. Ezzel még adós vagy.
+ mi a különbség a kétféle dobozka között (hunflex, flextek)? A hunflexen nincs csati be kell forrasztani, a másikon meg van, csak be kell dugni?
a flextek rendelkezik csatlakozóval ezért 4 hengeres 69 ezer (amerikai készülék)
hunflex nem rendelkezik csatlakozóval 4 hengeres 39500  Ft (magyar készülék)

Akkor ha jol ertem a hunflex a flextek magyar koppintasa ? Nincs ezzel semmi baj persze, csak kivancsisagbol kerdem.
Naplózva

blah blah blah
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #1494 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 13:13:00 »



"Viszont új autóból ha jól tudom egyelőre nem sokan gyártanak ilyet...kehet hogy tévedek."

Saab
Volvo
Ford
Peugeot
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1495 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 13:16:05 »


Angel,

"És mi van azzal, hogy a műanyag megdagad az alkoholtól?"

Ez egy baromsag. Megis miert dagadna meg ? Nem kenyerteszta, hogy dagadjon. Azert nem kell minden hulyeseget elhinni, amit a media irogat.

A szüleim műanyagoztak. Ennyi elég, vagy menjünk sokkal mélyebb szintig?
Nem, nem. Ez boven eleg  vigyor3

Válasz
Viszont itt nem ezzel van a probléma: ha egy tömítőgyűrű dagad meg, az kívül tömíteni fog, belül meg nem.
Nah ezt meg hogy csinalja ? Van olyan tomites, ami kivulrol tomit, de belulrol nem ? Ha belulrol nem, akkor kivulrol sem.
Válasz
Vissza a tankhoz: az a nyálas, amibe az AC kerül, a lyuk mérete is megnőhet, és akár kikukucskál az alkesz.
Soot, ha az en 205/55R16os gummaimmat bepacolom etanolban, akkor lesz belole 215/60R17. Akar ezis elofordulhat.
Furcsa is volt mikor tankoltam E85-ot, a kut tomloje picit vaskosabb volt. Olyan volt mintha bedagadt volna. A tomiteseken meg sprickolt az E85.
De most hogy mondod...Hazaerve megnezem, hatha beesett mar az AC a tankba Cool
De van egy olyan erzesem, hogy meg nem, es nemis fog Cool
Az alkesz sem fog kikukucskalni. Hogy miert ? Gondolkodj logikusan. Ha megduzzad a tank, aminek enis orulnek, akkor nyilvan arra duzzad, amerre tud. Ergo nemhogy megno, hanem egyenesen szukulni fog aza bizonyos lyuk Cool Vagy egyaltalan nem fog valtozni a nyilas keresztmetszete.
Tagulni akkor tudna, ha osszezsugorodna a tank anyaga. Esetleg...
Nade reszemrol ejtve eza dagadt muanyag moka, mert kezd vicces lenni  vigyor3 Es ezt a temat nem kene most elviccelni. Szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.19 hétfő, 13:20:59 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1496 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 13:23:28 »

Szerintem a dagi gumi/muanyag elmelet kapcsan javaslom, hogy az E85 logoja ezentul legyen aza dagi puffadt Michelin babu Cool  nyes

« Utoljára szerkesztve: 2007.11.19 hétfő, 13:29:19 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1497 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 13:38:41 »


a honlapon www.e85kft.hu található egy részletes leírás

Nem lenne 1szerűbb a trafónál manipulálni mint szétvágni az összes injector kábelét? Gondolom előgyújtást manipulálni elegendő az E85 miatt?
nem, mert az üzemanyagmennyiséget kell megváltoztatni

Nekem van egy lovas a motortérben, ha leszedem mehetek E91 es benyával, valami ellenállás lehet benne, ha jól tudom. Elméletileg elég lenne abból a lovasból egy E86 ra kalibrált és kapcsolósra alakítani? (mondeo mki 1.8 benzines Dohc 16V 1993as évjárat)

Az szerintem csak egy rövidzárdugó (igen/nem). Az ECU-ban tárolt kétféle programból választhatsz.
Ráadásul előgyújtást szabályoz nem üzemanyag mennyiséget.
Ez az E85 módosító egy elég egyszerű elektronika lehet. Beépül az injektor áramkörökbe, és fix %-kal megnöveli a vezérlő impulzusok hosszát. Az ára SZVSZ nem reális, nem véltelen, hogy titokba próbálják tartani a működését.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
giorgio
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2753

bembe@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1498 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 13:44:02 »



Saab
Volvo
Ford
Peugeot
[/quote]

Opel? Suzuki? Renault VW? stb....
Naplózva

ex: MK II. 2.0 Ghia Turnier '98 /Ezüstnyíl/
------------------------------------------------
Focus I. 2.0 Ghia '02 /Kékvillám/
Focus II. 1.6 TDCI Trend '05
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #1499 Dátum: 2007.11.19 hétfő, 13:46:35 »

Szerintem a dagi gumi/muanyag elmelet kapcsan javaslom, hogy az E85 logoja ezentul legyen aza dagi puffadt Michelin babu Cool  nyes


kicsit kiegészítve:

Naplózva
Oldalak: 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.