Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:02:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3552124 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2650 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 20:19:53 »

Annyira rossz érzés hogy pénz lehuzás áldozatai vagyunk

a sejk fiának új bugatti kell, h üszkösöggyön le a lába térdig szomoru1 a többi hiénát már nem is említem, mert az színtiszta politika és emiatt nem idevaló (hálistennek). de ugye ez a törvényes rablás.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2651 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 20:21:04 »

a sejk fiának új bugatti kell, h üszkösöggyön le a lába térdig szomoru1 a többi hiénát már nem is említem, mert az színtiszta politika és emiatt nem idevaló (hálistennek). de ugye ez a törvényes rablás.
ki lehet találni valamit ezek ellen kerdes
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2652 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 20:26:48 »

ki lehet találni valamit ezek ellen kerdes

hjahh... begyűjteni őket 1 finomítóba, és rájuk pukkantani az egészet. szóval semmit szomoru1 nyugatabbra a kamionosok se érnek el semmit a sztrájkal ...szal ehetjük a mérget, és nyelhetjük a folyamatos emeléseket rinya
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #2653 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 20:35:08 »

ki lehet találni valamit ezek ellen kerdes

Végül is az állam jól jár, a drága üzán tőbb az áfa! Miért avatkoznának bele, kevesebben osztozkodhatnának. falbav
Naplózva
flala
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569


Az egészség természetes!


WWW
« Új hozzászólás #2654 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 21:04:25 »

Végül is az állam jól jár, a drága üzán tőbb az áfa! Miért avatkoznának bele, kevesebben osztozkodhatnának. falbav

Sziasztok! Én úgy tanultam, hogy a "nyers" gázolaj tulajdonképpen fillérekért előállított "maradék" a különböző alkotórészek lepárlása után. Az csak a mi (értsd személyautósok) szerencsétlenségünk, hogy sajnos a kamionok és a teherautók is ezzel az anyaggal közlekednek... és mint tudjuk nekik menni kell, mert árut szállítanak... ha menni kell, akkor pedig tankolni is kell... sokat-drágáért
Naplózva

MKIII Mondeo Kombi 2,0 TDCi Ghia, 2005/06
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #2655 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 21:15:34 »

Sziasztok! Én úgy tanultam, hogy a "nyers" gázolaj tulajdonképpen fillérekért előállított "maradék" a különböző alkotórészek lepárlása után. Az csak a mi (értsd személyautósok) szerencsétlenségünk, hogy sajnos a kamionok és a teherautók is ezzel az anyaggal közlekednek... és mint tudjuk nekik menni kell, mert árut szállítanak... ha menni kell, akkor pedig tankolni is kell... sokat-drágáért

Én úgy tudom, hogy adott mennyiségű nyersolajból/olcsón/ adott mennyiségű gázolaj párolható le.Ma már nagyobb a kereslet a gázolajból, mint a benzinből, ez nyomja fel az árát. Ez a trend, hogy a gázolaj drágább mint a benzin valószínüleg már így marad, akérdés az arányokon van. Gazdaságpolitikai kérdés, ugyanis a gázolaj ára valamilyen mértékben minden termék árában megjelenik, ellentétben a benzin árával. /ha rosszul írtam a lepárlási részt majd Stealt kijavít/
Naplózva
flala
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569


Az egészség természetes!


WWW
« Új hozzászólás #2656 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 21:32:42 »

Gazdaságpolitikai kérdés, ugyanis a gázolaj ára valamilyen mértékben minden termék árában megjelenik, ellentétben a benzin árával.

Igen, sajnos ez így van, erre gondoltam a teherautós megjegyzéssel
Naplózva

MKIII Mondeo Kombi 2,0 TDCi Ghia, 2005/06
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #2657 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 22:07:14 »

Ha alacsony (un. Nelson) komplexitású indexü a technológia akkor ez igaz mert ott tényleg csak atmoszférikus Vákuum desztilláció és gázolajkénmentesítés + Claus technológia (ami gázolakénmentesítés során keletkező kénhidrogén miatt, azt azért csak nem lehet kiengedni a levegőbe) Ez a szint ha jól emlékszem olyan 2,3 nak fele meg, ilyenkor tényleg csak az befolyásolja hogy mennyi a gázolaj hogy milyen az alapanyag mennyi az un. fehérárú tartalma (fehérárú az értékes rész: benzin, gázolaj)
Manapság már illik 10 feletti komplexitási indexel működtetni egy finomítói technológiát ott viszont már az értéktelen anyagokból (fütőolaj pakura stb) is fehérárút lehet csinálni. Ilyen technológia pl a késleltetett kokszolás ahol a végén már szó szerint a lapátolható koksz marad amiből már nem lehet benzint gázolajat stb készíteni. De természetesen egy modern technológiánál már a köztes feldolgozási folyamatban is jobban tudnak játszani a benzin gázolaj konverzios arányal, azaz mennyi legyen a kihozatal ebből vagy abból. Egy tény európában már a személyautok több mint fele dizel. Pl. spanyoloknál 75% felett van. Mi annyira le vagyunk maradva az eu átlagtól, hogy  még csak 24% körül van a dizel arány, mivel itt nincsenek távolságok gyakorlatilag a sofőrök jó része majdnem csak vasárnapi autós év max 8-15ekm-el oda meg tényleg mi a fenének dizel? Szóval szinte rajtunk kívül mindenki átált gázolajra, így mindenki a gázolajat keresi. Ez szimpla kereslet kínálat itt már szerintem csak ez számít.

Köszönet a kimerítő technologiai bemutatásért! Ha még a P0251-et is kifejtenéd hasonló részletességel hálás lennék. wave
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #2658 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 22:17:20 »

Ha alacsony (un. Nelson) komplexitású indexü a technológia akkor ez igaz mert ott tényleg csak atmoszférikus Vákuum desztilláció és gázolajkénmentesítés + Claus technológia (ami gázolakénmentesítés során keletkező kénhidrogén miatt, azt azért csak nem lehet kiengedni a levegőbe) Ez a szint ha jól emlékszem olyan 2,3 nak fele meg, ilyenkor tényleg csak az befolyásolja hogy mennyi a gázolaj hogy milyen az alapanyag mennyi az un. fehérárú tartalma (fehérárú az értékes rész: benzin, gázolaj)
Manapság már illik 10 feletti komplexitási indexel működtetni egy finomítói technológiát ott viszont már az értéktelen anyagokból (fütőolaj pakura stb) is fehérárút lehet csinálni. Ilyen technológia pl a késleltetett kokszolás ahol a végén már szó szerint a lapátolható koksz marad amiből már nem lehet benzint gázolajat stb készíteni. De természetesen egy modern technológiánál már a köztes feldolgozási folyamatban is jobban tudnak játszani a benzin gázolaj konverzios arányal, azaz mennyi legyen a kihozatal ebből vagy abból. Egy tény európában már a személyautok több mint fele dizel. Pl. spanyoloknál 75% felett van. Mi annyira le vagyunk maradva az eu átlagtól, hogy  még csak 24% körül van a dizel arány, mivel itt nincsenek távolságok gyakorlatilag a sofőrök jó része majdnem csak vasárnapi autós év max 8-15ekm-el oda meg tényleg mi a fenének dizel? Szóval szinte rajtunk kívül mindenki átált gázolajra, így mindenki a gázolajat keresi. Ez szimpla kereslet kínálat itt már szerintem csak ez számít.

Csak egy érdekes kérdés! Egy útépítő mérnők magyarázott nekem valamit, hogy Magyarországon azért nyomvájúsodnak ki az utak mert a lepárlásnál keletkezik vakami olyan anyag amit, ha az aszfalthoz kevernek stabilizálja az anyagot, de ezt a finomitók külföldre értéértékesítik, ithon mem nagyon lehet hozzá jutni. Tudsz erről valamit, vagy csak urbán legend?
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #2659 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 22:32:16 »

Injection Pump Fuel Metering Control 'A' ( Cam/Rotor/Injector)
Nem igazán tudom  mi ez, mert ez olyan általános hibának tűnik ebből a fajtából látok ennyifélét:
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control “A” (Cam/rotor/Injector)
P0252 Injection Pump Fuel Metering Control “A” Range/Performance (Cam/Rotor/Injector)
P0253 Injection Pump Fuel Metering Control “A” Low (Cam/Rotor/Injector)
P0254 Injection Pump Fuel Metering Control “A” High (Cam/Rotor/Injector)
P0255 Injection Pump Fuel Metering Control “A” Intermittent (Cam/Rotor/Injector)
P0256 Injection Pump Fuel Metering Control “B” (Cam/Rotor/Injector)
P0257 Injection Pump Fuel Metering Control “B” Range/Performance (Cam/Rotor/Injector)
P0258 Injection Pump Fuel Metering Control “B” Low (Cam/Rotor/Injector)
P0259 Injection Pump Fuel Metering Control “B” High (Cam/Rotor/Injector)
P0260 Injection Pump Fuel Metering Control “B” Intermittent (Cam/Rotor/Injector)


Milyen konkrét hibára gyanakodnál?
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #2660 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 22:35:19 »

Hát erre inkább hozzáértőbbek adjanak választ mert erre nincs tippem.

Azért nagyon szépen köszönöm szépen! integet2
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #2661 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 22:57:08 »

Az ilyeneket miért kell?
Miért jó az neked, ha sz**nak a dízelesek?  Undecided

Most mit szívod fel magad Sad , poén volt, láthattad a Cheesy-t a végén.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #2662 Dátum: 2008.06.22 vasárnap, 23:13:06 »

Csak ez nem a humor topic és ott is lehet hogy néhányan elég otromba viccnek tartották volna. Általában mindig egy ilyen robbant ki egy benzin dizel vitát. Undecided
Ugyan már, ne játszd a szűzlányt, felnőttek vagyunk, vagy nem?
Különben, meg ha mélységében szemléled, mármint, hogy miért is drágább a gázolaj, akkor meg láthatod , hogy csak boldog dízelfejlődést kívántam. Nem értem, hogy a td-k miért ilyen érzékenyek.

ps.
különben meg moderálja már ki valaki ezt ez elejétől, és folytassuk ezt máshol, vagy privátban, ha folytatni akarod.
Naplózva
flala
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569


Az egészség természetes!


WWW
« Új hozzászólás #2663 Dátum: 2008.06.24 kedd, 23:27:16 »

Szerintetek van valami "rangsor" a kutak között? Arra gondolok, hogy van olyan kút, ahol jobb az anyag, vagy nincs nagy különbség az adalékolások között? Eddig egy öreg BX citróm volt, és csak kagylós kútnál itattam. A Mondi szereti ezt a fajtát, vagy keressek valami más márkát?
Naplózva

MKIII Mondeo Kombi 2,0 TDCi Ghia, 2005/06
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #2664 Dátum: 2008.06.25 szerda, 07:44:55 »

Szerintetek van valami "rangsor" a kutak között? Arra gondolok, hogy van olyan kút, ahol jobb az anyag, vagy nincs nagy különbség az adalékolások között? Eddig egy öreg BX citróm volt, és csak kagylós kútnál itattam. A Mondi szereti ezt a fajtát, vagy keressek valami más márkát?

szerintem ezt általánosságban nem lehet belőni. azaz városonként más a helyzet. minden kútnak más gazdája van, más dolgozók, más trükkök. én többnyire ugyanazon a mobilpetrolon tankolok (kb 99%) nekem azzal a kúttal nincs bajom, de lehet máshol más a dolog. ha bevált neked 1 kút nem volt vele bajod akkor járj oda. a kagylóst szokták szeretni az autók, ha ilyen bevált kutad van ne cserélj.
nagy forgalmú kút legyen, és ne tartálytöltés után tankolj ... talán ennyi.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
flala
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569


Az egészség természetes!


WWW
« Új hozzászólás #2665 Dátum: 2008.06.25 szerda, 17:17:37 »

szerintem ezt általánosságban nem lehet belőni. azaz városonként más a helyzet. minden kútnak más gazdája van, más dolgozók, más trükkök. én többnyire ugyanazon a mobilpetrolon tankolok (kb 99%) nekem azzal a kúttal nincs bajom, de lehet máshol más a dolog. ha bevált neked 1 kút nem volt vele bajod akkor járj oda. a kagylóst szokták szeretni az autók, ha ilyen bevált kutad van ne cserélj.
nagy forgalmú kút legyen, és ne tartálytöltés után tankolj ... talán ennyi.

Köszi! Valami hasonlóra gondoltam  Wink
Naplózva

MKIII Mondeo Kombi 2,0 TDCi Ghia, 2005/06
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #2666 Dátum: 2008.06.25 szerda, 19:07:04 »

Szerintetek van valami "rangsor" a kutak között? Arra gondolok, hogy van olyan kút, ahol jobb az anyag, vagy nincs nagy különbség az adalékolások között? Eddig egy öreg BX citróm volt, és csak kagylós kútnál itattam. A Mondi szereti ezt a fajtát, vagy keressek valami más márkát?
Szia!
Persze vannak vélemények - eléggé meggyőzőek - hogy hol, melyik logo alatt kell tankolni. Ahogy Tsory is MONDja, válassz inkább megbízható kutat/helyet. Ahol nem volt problémád. Én pl ezért képes vagyok "átkocsikázni" a város másik végére, ha tankstelle következik, pedig útba esik egy uo. kút, de ilyenkor felkapcsolok 4.-be. Csak azért, mert eddig mindig jó minőségű cuccot tankoltam, nem volt rángatás, prüszkölés a Mondi részéről. Vész esetben tankoltam máshol, volt is gondom, de ugyanakkor volt másik uo. kút, ahol meg nem volt probléma.
És hogy ilyen-olyan-amolyan kút. Nem hiszek benne. Abban sokkal inkább, hogy milyen cuccot árulnak. De egy biztos. Az alap üzemanyagot mindenki ugyanabból a minőségből/gyártásból szerzi be. Ha azt tudnád tankolni, ami a szülőtartályból kijön, nem hinnél a pozitív tapasztalatodnak! Sajnos mire helytől függően beletolódik a cucc a Moindid tartályába, addigra nem mindig jó értelemben vett változáson esik át a cucc.
Szóval...
Üdv:)
Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #2667 Dátum: 2008.06.26 csütörtök, 08:12:07 »

Szerintetek van valami "rangsor" a kutak között? Arra gondolok, hogy van olyan kút, ahol jobb az anyag, vagy nincs nagy különbség az adalékolások között? Eddig egy öreg BX citróm volt, és csak kagylós kútnál itattam. A Mondi szereti ezt a fajtát, vagy keressek valami más márkát?

Nekem mióta Mondeom van csak is kagylósnál teszek bele anyagot. És mindig ugyanott. Szerencsére a kút gyalok is max 500 méterre van a lakástól, így mindig tudok bele tenni. Az ára meg mindig két forinttal van az aktuális MOL-os ár alatt. Bár egyszer-kétszer tankoltam máshol is de akkor megkerestem a kagylós kutat. Előtte a Nexiával tankoltam mindenhol ahol éppen jártam (volt abban Tesco, Auchan, OMV, MOL) de néha okozott meglepetést a benzin. Szóval ha megteheted válasz olyan kutat ahol már voltál egy párszor és nem volt probléma.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2668 Dátum: 2008.06.28 szombat, 10:45:02 »

Szerintetek van valami "rangsor" a kutak között? Arra gondolok, hogy van olyan kút, ahol jobb az anyag, vagy nincs nagy különbség az adalékolások között? Eddig egy öreg BX citróm volt, és csak kagylós kútnál itattam. A Mondi szereti ezt a fajtát, vagy keressek valami más márkát?
Dizelbe a BLUE-DIZEL AGIP vagy W-power dizel a SHELL-től.Probáld ki meglátod hogy jobb.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2669 Dátum: 2008.06.28 szombat, 11:08:50 »

mitől is?
Én kiprobátam és még a párom is észrevette AZT:hogy halkabb a motor , én érzékeltem a több erőt és mérésel állapítottam meg hogy kissebb a fogyi kb0.6literrel százon.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2670 Dátum: 2008.06.28 szombat, 12:12:51 »

De akkor ez miért nem működik mindenkinél? Én is probáltam, de semmivel nem lett se halkabb se erősebb akkor meg minek? A mérésre annyit hogy nincs két hasonló körülmények között megtett km elég ha van egy pici szembeszél, légnyomás stb. Erre csak egy pl. hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőn látom, hogy egy kis szél 1-1,5 literrel emeli meg a fogyasztást. Korrekt akkor lenne a mérés ha próbapadon labor körülmények között mérnéd.
Szerintem aki kiprobálta legyen szives be irni mit tapasztalt.Az viszont függhet a porlaszócsucstól.A F1-ben is variálnak az adalékolással.Föleg az idei szezonba.A shell mérnőkei a versenyalatt állitgatják az adalék arányt,Persze nem verseny közben hanem a szabad edzésen.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2671 Dátum: 2008.06.28 szombat, 12:14:38 »

De akkor ez miért nem működik mindenkinél? Én is probáltam, de semmivel nem lett se halkabb se erősebb akkor meg minek? A mérésre annyit hogy nincs két hasonló körülmények között megtett km elég ha van egy pici szembeszél, légnyomás stb. Erre csak egy pl. hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőn látom, hogy egy kis szél 1-1,5 literrel emeli meg a fogyasztást. Korrekt akkor lenne a mérés ha próbapadon labor körülmények között mérnéd.

Nekem is jobb volt a V-Power Racing, többet ment le vele az autó, és mintha jobban is húzott volna, de ezt már lehet csak én beszéletem be magamnak. Smiley De szvsz nem annyival jobb, mint amennyivel drágább, úgyhogy én maradok az olcsó Mobil Petrol kutamnál. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2672 Dátum: 2008.06.28 szombat, 12:19:43 »

Szerintem aki kiprobálta legyen szives be irni mit tapasztalt.Az viszont függhet a porlaszócsucstól.A F1-ben is variálnak az adalékolással.Föleg az idei szezonba.A shell mérnőkei a versenyalatt állitgatják az adalék arányt,Persze nem verseny közben hanem a szabad edzésen.

Próbáltam én a legfapadosabb gázplajjal (szerb D2), és a prémiummal is. Én nem éreztem különbséget.
A benzinnél... ugye a nagyobb oktánszám elvileg jobb lenne, az autó valamilyen szinten utánállít, de én a benzinesnél sem vettem észre különbséget.
Volt egyszer egy teszt, kipróbálták a kapható sima/prémium üzemanyagokat. (Újságban volt, vagy 2-3 éve). Na, ott a hibaszázalékon belül, egyforma volt. Esetenként gyengébben ment vele...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2673 Dátum: 2008.06.28 szombat, 12:31:16 »

Próbáltam én a legfapadosabb gázplajjal (szerb D2), és a prémiummal is. Én nem éreztem különbséget.
A benzinnél... ugye a nagyobb oktánszám elvileg jobb lenne, az autó valamilyen szinten utánállít, de én a benzinesnél sem vettem észre különbséget.
Volt egyszer egy teszt, kipróbálták a kapható sima/prémium üzemanyagokat. (Újságban volt, vagy 2-3 éve). Na, ott a hibaszázalékon belül, egyforma volt. Esetenként gyengébben ment vele...
Dizelnél a cetán számot emelik meg ez olyan mint a benzinnél az oktánszám.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #2674 Dátum: 2008.06.28 szombat, 13:14:24 »

Nekem is jobb volt a V-Power Racing, többet ment le vele az autó, és mintha jobban is húzott volna, de ezt már lehet csak én beszéletem be magamnak. Smiley De szvsz nem annyival jobb, mint amennyivel drágább, úgyhogy én maradok az olcsó Mobil Petrol kutamnál. Smiley
Szia!
Nekem a vípóverrel annyi a tapasztalatom, hogy osztrákiában ilyennel jártam. A hegymenetekbe ( és egyébként is kis fordulaton ) nagyon jól ment, jobban "harapott" kis gázadásra, a hegyi utakon 3.-kba is simán ment megpakolva, 4-en ültünk benne fölfelé a szerpentinen. Míg a sima 95-össel már kettőbe kellett volna visszatolni. Viszont, autópályán nagyobb sebességnél nem történt különbség a sima 95-öshöz képest. Ugyanolyan volt a gyorsulás. ( dízelek ugyanúgy állva hagytak, mint mACSmanék a Nagytalira menet.  rinya )
Szerintem ezért a plusz 0.20-0.30 eurocent nem éri meg Literenként.
Üdv:)
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.28 szombat, 13:16:03 írta MondESU » Naplózva
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #2675 Dátum: 2008.06.28 szombat, 14:44:16 »

Próbáltam én a legfapadosabb gázplajjal (szerb D2), és a prémiummal is. Én nem éreztem különbséget.
A benzinnél... ugye a nagyobb oktánszám elvileg jobb lenne, az autó valamilyen szinten utánállít, de én a benzinesnél sem vettem észre különbséget.
Volt egyszer egy teszt, kipróbálták a kapható sima/prémium üzemanyagokat. (Újságban volt, vagy 2-3 éve). Na, ott a hibaszázalékon belül, egyforma volt. Esetenként gyengébben ment vele...
Azért tegyük hozzá hogy a nagyobb oktánszám, nagyobb kompresszió tűrést jelent így akár (!) rosszabb égést és kisebb hatásfokot is jelenthet. Csak ugye erről senki sem beszél!
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #2676 Dátum: 2008.06.28 szombat, 16:01:59 »

Egyszerűen fogalmazva a nagyobb oktán szám a kopogó égés elkerülése miatt van. Van egy ideális lángfont sebesség ha ez túl nagy akkor van a kopogás ezt elkerülni kell a magasabb oktánszám. Nem feltétlenül kell roszabnak lenni a hatásfoknak nagyobb oktánszám esetén.
Nem feltétlenül kell, de azért  előferdül, hidd el tapasztalatból írom!
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2677 Dátum: 2008.06.28 szombat, 16:13:37 »

Szia!
Nekem a vípóverrel annyi a tapasztalatom, hogy osztrákiában ilyennel jártam. A hegymenetekbe ( és egyébként is kis fordulaton ) nagyon jól ment, jobban "harapott" kis gázadásra, a hegyi utakon 3.-kba is simán ment megpakolva, 4-en ültünk benne fölfelé a szerpentinen. Míg a sima 95-össel már kettőbe kellett volna visszatolni. Viszont, autópályán nagyobb sebességnél nem történt különbség a sima 95-öshöz képest. Ugyanolyan volt a gyorsulás. ( dízelek ugyanúgy állva hagytak, mint mACSmanék a Nagytalira menet.  rinya )
Szerintem ezért a plusz 0.20-0.30 eurocent nem éri meg Literenként.
Üdv:)

Jó a TDCi más, de emlékszel a talin, hogy "aláztuk" a TDDi-ket!  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #2678 Dátum: 2008.06.28 szombat, 18:02:58 »

Jó a TDCi más, de emlékszel a talin, hogy "aláztuk" a TDDi-ket!  eplus2
Ezzel a kijelentéssel óvatosan, mert ősszel a mi skalpunkra fognak vadászni... eplus2  nyes
Gondold csak el, felállunk a rajtra mi ketten, erre minden dízeles Mondi tulaj otthagy csapot-papot ( csevapot ) és utánunk erednek.  eplus2
Üdv Cool
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2679 Dátum: 2008.06.28 szombat, 18:18:20 »

Ezzel a kijelentéssel óvatosan, mert ősszel a mi skalpunkra fognak vadászni... eplus2  nyes
Gondold csak el, felállunk a rajtra mi ketten, erre minden dízeles Mondi tulaj otthagy csapot-papot ( csevapot ) és utánunk erednek.  eplus2
Üdv Cool

Nem hinném. Pl én hagynálak nyerni...
Mind1, én próbáltam anno az MKI-ben a puccosabb benzint, de nem éreztem difit. Persze lehet, hogy ahol vissza kell váltani egyébként, ott elment volna. Csak ha annyira kicsi a különbség, hogy csak padon mérhető... akkor kár a drágábbat venni. Főleg, hogy mostanság a legolcsóbb se olcsó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2680 Dátum: 2008.06.28 szombat, 18:33:26 »

A pályán rendben van utána meg hajtasz a maximális 120-as csúcssebességel a pályán hogy azért 1 digites legyen a fogyid és az alázott TDDi-k meg kényelmesen elhúznak melletted.  vigyor3 Hogyis van? Akkor visszanyal  a fagyi ? eplus2 wave

Ne má...  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2681 Dátum: 2008.06.28 szombat, 19:11:50 »

Ezzel a kijelentéssel óvatosan, mert ősszel a mi skalpunkra fognak vadászni... eplus2  nyes
Gondold csak el, felállunk a rajtra mi ketten, erre minden dízeles Mondi tulaj otthagy csapot-papot ( csevapot ) és utánunk erednek.  eplus2
Üdv Cool

 eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2682 Dátum: 2008.06.28 szombat, 19:13:45 »

A pályán rendben van utána meg hajtasz a maximális 120-as csúcssebességel a pályán hogy azért 1 digites legyen a fogyid és az alázott TDDi-k meg kényelmesen elhúznak melletted.  vigyor3 Hogyis van? Akkor visszanyal  a fagyi ? eplus2 wave

Kb. 1L-el eszik kevesebbet a Di, cserébe a dízel 20-25Ft-al drágább. Plussz a Di-hez képest a 2.0i +30LE! És ez a +30LE jön ki gyorsulásnál is!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2683 Dátum: 2008.06.28 szombat, 20:53:00 »

Scratch!

Mindíg előhozod ezt a benzin dizel vitát! Minek? Mire jó ez? (főleg úgy, hogy neked is volt dízeled. miért is volt ha a benzines jobb? erre nem kell válaszolni)
Már csontnak is lerágott, poénnak is unalmas, ha meg komoly akkor meg szánalmas.  eplus2
Ez az enyém a legjobb autó, fogyaszt a legkevesebbet, stb... ez olyan ovis, mert amúgy meg az én Apukám a legerősebb.......stb!  levele  beka3  integet2  wave  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2684 Dátum: 2008.06.28 szombat, 21:11:40 »

Scratch!

Mindíg előhozod ezt a benzin dizel vitát! Minek? Mire jó ez? (főleg úgy, hogy neked is volt dízeled. miért is volt ha a benzines jobb? erre nem kell válaszolni)
Már csontnak is lerágott, poénnak is unalmas, ha meg komoly akkor meg szánalmas.  eplus2
Ez az enyém a legjobb autó, fogyaszt a legkevesebbet, stb... ez olyan ovis, mert amúgy meg az én Apukám a legerősebb.......stb!  levele  beka3  integet2  wave  Wink

Csak Stealt-el húzzuk egymást barátilag! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2685 Dátum: 2008.06.28 szombat, 21:25:17 »

Dizelbe a BLUE-DIZEL AGIP vagy W-power dizel a SHELL-től.Probáld ki meglátod hogy jobb.

Én egyszer próbáltam blue dízelt. Inkább rosszabb volt a fogyi, de jobb semmiképp.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2686 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 11:21:00 »

Lehet reménykedni.Ugy nézki hogy lejebb viszi az állam az üzi adóját.Ez a hir azért jól esett. szomoru1
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #2687 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 11:28:44 »

Lehet reménykedni.Ugy nézki hogy lejebb viszi az állam az üzi adóját.Ez a hir azért jól esett. szomoru1

na jah, ha annyira megeröltetik magukat mint a multkor, egy tankon nem lesz meg a gombóc fagyi Sad
Naplózva
sanya
Vendég
« Új hozzászólás #2688 Dátum: 2008.06.29 vasárnap, 14:41:10 »

szasztok!

A 130 as tdci mostanában nem akar 7 alatt kajálni, pedig volt ez jobb is már! Próbáltam üzemanyagot váltani,bár
nem hiszem , hogy nagy lenne a különbség az omw prémium , és a shell v pow között. Lehet , hogy állitani kellene
motoron , mintha lustább is lenne? help
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2689 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 17:34:06 »

Az MDF eltörölné az üzemanyagok ÁFA-ját  Roll Eyes Egy újabb ötlet, amiből 99%, hogy semmi nem lesz. Szerintem.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #2690 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 21:15:03 »

Az MDF eltörölné az üzemanyagok ÁFA-ját  Roll Eyes Egy újabb ötlet, amiből 99%, hogy semmi nem lesz. Szerintem.
Pontosabban a jövedéki adó áfáját, ami azért nem mindegy.
Az ÁFA csökkentése szerintem megint nem a rászorulóknak, hanem az "okosoknak" előnyösebb.
Habár az adók adóztatásának megszüntetése üdvözlendő.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #2691 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 21:33:48 »

Az MDF eltörölné az üzemanyagok ÁFA-ját  Roll Eyes Egy újabb ötlet, amiből 99%, hogy semmi nem lesz. Szerintem.

Ebben az a vicces, hogy aki ellenzékben van az minden adót kis tulzással eltörölne, és minden juttatást megduplázna  wow1
Ezeket a dolgokat akkor kell megcsinálni, amikor kormányon vagyunk. Akkor leszünk fasza csávók......
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2692 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 21:35:25 »

Pontosabban a jövedéki adó áfáját, ami azért nem mindegy.
Igen, így a pontos.  worship
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2693 Dátum: 2008.06.30 hétfő, 21:37:58 »

Ebben az a vicces, hogy aki ellenzékben van az minden adót kis tulzással eltörölne, és minden juttatást megduplázna  wow1
Ezeket a dolgokat akkor kell megcsinálni, amikor kormányon vagyunk. Akkor leszünk fasza csávók......
Ahogy mondod. Denem reagálnék rá, mert itt - amúgy nagyon helyesen - no politika.
Az adó adóztatása meg...  falbav
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Sved1K
Vendég
« Új hozzászólás #2694 Dátum: 2008.07.01 kedd, 21:11:09 »

Tudja valaki, hogy Szerbiaban ill Macedoniaban mennyibe kerul a gazolaj? Megyek Sartira es okosan szeretnek tankolni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2695 Dátum: 2008.07.01 kedd, 21:20:23 »

Tudja valaki, hogy Szerbiaban ill Macedoniaban mennyibe kerul a gazolaj? Megyek Sartira es okosan szeretnek tankolni.

Szerbiában olcsóbb a gázolaj (kb 100 dinár), ami durván 300 forintnak felelne meg, de szerintem a minősége megkérdőjelezhető.
Amúgy Nis környékén van OMV kút, de pl amikor mi voltunk, az euro gázolaj nem volt, a D2 meg nem egy nagy minőség.
A makedónaknál még olcsóbb, de biztos, hogy rosszabb minőségű.
Szerintem tankolj itthon, meg a görögöknél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #2696 Dátum: 2008.07.08 kedd, 18:01:26 »

szasztok!

A 130 as tdci mostanában nem akar 7 alatt kajálni, pedig volt ez jobb is már! Próbáltam üzemanyagot váltani,bár
nem hiszem , hogy nagy lenne a különbség az omw prémium , és a shell v pow között. Lehet , hogy állitani kellene
motoron , mintha lustább is lenne? help
Szia!
Hát ebből nem sokat tudunk meg. Hol jársz, mennyivel, gyakori a leállás-elindulás, most itt a nyár, klíma is dob rajt.
A prémium üzemanyagokkal csak óvatosan, maradj inkább az "alapnál"! Ha megvagy elégedve a hellyel ( és nem a logo-val, óriási különbség! ) ne is nagyon tankolj máshol.
A nyár az enyémen is "dobott" több mint fél liyit, eddig el voltam 8,1 - 8,2 -vel, de most kúszik felfelé szépen, valamelyik nap  8,8-at is mutatott,  wow1 egy Törökszentmiklósi kiruccanás levitte ( Klíma nélkül ) 8,5-re.  eljen Nagy átlagot értek, van már 6-7 hónapja hogy nulláztam volna.
Szóval, a fogyi sok tényezős téma.
Üdv:)
Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #2697 Dátum: 2008.07.10 csütörtök, 23:11:59 »

Egyre több nő dolgozik a Formula-1-ben, akik nemcsak úgynevezett cicababa szerepben tetszelegnek. A marketing, PR, sajtó és szervezési osztályokon már elfogadott a nők szerepe, a technikai részlegeknél továbbra is ritka a női alkalmazott.

A Shellnél Lisa Lilley kémikus felel az üzem- és kenőanyagokért, valamint a Ferrari kiszolgálásáért.

Lilley az Eurosport-nak adott interjúban a munkájáról mesélt.

Mi a legnagyobb különbég a versenybenzin és azon üzemanyag között, amelyekkel a közutakon haladunk?
Lisa Lilley: "Annyit elárulhatok, hogy a Ferrari versenyautókba tankolt üzemanyag 99 százalékban megegyezik azzal, amit a töltőállomásokon Shell-V Power néven árulnak. Az egyik rendezvényen sima Shell-V Powert tankoltunk Felipe Massa autójába. Minden, amit a Ferrari együttműködés során tanulunk felhasználásra kerül azon termékek fejlesztésénél, amelyek megvásárolhatóak. Az üzemanyagot a stratégiához és az új előírásokhoz kell igazítani. A különböző területeken optimálni tudjuk a teljesítményt. Ez nagyban függ a stratégiától is."

Formula.hu
Naplózva
Joao
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 482


« Új hozzászólás #2698 Dátum: 2008.07.10 csütörtök, 23:33:15 »


Lisa Lilley: "Annyit elárulhatok, hogy a Ferrari versenyautókba tankolt üzemanyag 99 százalékban megegyezik azzal, amit a töltőállomásokon Shell-V Power néven árulnak.

Jó duma és a nép már indul is a "ferrari" üzemanyagért a kútjaikhoz.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2699 Dátum: 2008.07.11 péntek, 00:28:32 »

Jó duma és a nép már indul is a "ferrari" üzemanyagért a kútjaikhoz.

Nekem érzésre tényleg jobb volt a V-Power Racing, és tényszerűen többet is ment le vele az autó! Viszont közel 400Ft/L, hiába megy le többet, de azért annyival nem... Én részemről maradok a sima 95-ösnél, abból is inkább az olcsóbb kutak anyagánál.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.