Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:56:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
90
91
92
93
94
95
96
[
97
]
98
99
100
101
102
103
104
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3544750 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4800 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:06:13 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 09:04:24
Nálam ilyen problémák nincsenek ugye...
Az enyém egyszerűen...csak...hogy is mondjam...megy
Amúgy CR rendszerben van biodiesel? Át kell, illetve át lehet alakítani?
Vagy CR nem bírja...
CR semmit sem bir. Meg onmagat sem
Naplózva
blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4801 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:10:17 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.08 szerda, 09:06:13
CR semmit sem bir. Meg onmagat sem
apa, apa kezdődik.........
Szóval last minute Banári szigeteket szeretnél?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4802 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:11:14 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.08 szerda, 09:06:13
CR semmit sem bir. Meg onmagat sem
Nagyon vitzes
Amúgy azt olvastam valahol, hogy csomó mindent ki kell cserélni dieselnél, mert a biodiesel megeszik mindent...tömítések, csövek, satöbbi...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4803 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:11:37 »
Idézetet írta: baloght - 2009.07.08 szerda, 09:10:17
apa, apa kezdődik.........
Szóval last minute Banári szigeteket szeretnél?
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4804 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:14:59 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 09:11:14
Nagyon vitzes
Amúgy azt olvastam valahol, hogy csomó mindent ki kell cserélni dieselnél, mert a biodiesel megeszik mindent...tömítések, csövek, satöbbi...
Csak arra akartam celozni, hogy a kozismerten gyengus CR rendszert en nem piszkalnam. Meg g olaj mellett is hajlamos minden mas befecsi rendszernel hamarabb kinyiffanni. A javitasa meg nem 2 filler.
Nem hinnem, hogy a fem csoveket megenne a bijodizli.
Naplózva
blah blah blah
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4805 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:18:25 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.08 szerda, 09:14:59
Csak arra akartam celozni, hogy a kozismerten gyengus CR rendszert en nem piszkalnam. Meg g olaj mellett is hajlamos minden mas befecsi rendszernel hamarabb kinyiffanni. A javitasa meg nem 2 filler.
Nem hinnem, hogy a fem csoveket megenne a bijodizli.
Az üa. rendszerben nem csak fém csövek vannak he!
Na de a kérdés, hogy CR rendszerű biodieselt kajoló verda van-IK-E!?!?!?
Te kis benyahuszár, te...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4806 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:21:17 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 09:18:25
Az üa. rendszerben nem csak fém csövek vannak he!
Na de a kérdés, hogy CR rendszerű biodieselt kajoló verda van-IK-E!?!?!?
Te kis benyahuszár, te...
Szerintem itt senkinek sincs...Eppen eleg bajuk van E nelkul is
hihi
Most mar szeszhuszar
De mee lenne jobb a bijodizli ?
Naplózva
blah blah blah
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4807 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:26:17 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.08 szerda, 09:21:17
Szerintem itt senkinek sincs...Eppen eleg bajuk van E nelkul is
hihi
Most mar szeszhu***
De mee lenne jobb a bijodizli ?
Nimmá, még a husz
Á
r szót is kicsillagozza...nincs ekezeted???
Akkor a szesz már nem csak a te torkodon csúszik le?
Amúgy csak érdeklődés szinten megy a dolog, a biodiesel még ahogy hallom elég gyerekcipőben jár...
De ha megcsinálják CR-ben is, akkor ugyanakkora teljesítmény (vagy nagyobb) mellett kevesebb károsanyag, fogyi, satöbbi...
Aztán talán te is elgondolkozol, hogy szeszeljél-e tovább
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4808 Dátum:
2009.07.08 szerda, 09:56:37 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 09:26:17
Nimmá, még a husz
Á
r szót is kicsillagozza...nincs ekezeted???
Littam
Válasz
Akkor a szesz már nem csak a te torkodon csúszik le?
Amúgy csak érdeklődés szinten megy a dolog, a biodiesel még ahogy hallom elég gyerekcipőben jár...
Akko pont olyan lyukas cipoben jar, mint a CR technika
Válasz
De ha megcsinálják CR-ben is, akkor ugyanakkora teljesítmény (vagy nagyobb) mellett kevesebb károsanyag, fogyi, satöbbi...
Aztán talán te is elgondolkozol, hogy szeszeljél-e tovább
Ezt nemtom...Nincs infom a bijodizlirol...nemtom mitol jobbabb, mint a sima...
Naplózva
blah blah blah
Trigolasjaja
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4809 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:11:34 »
Sziasztok.
Nem vagyok mágus a dolgokban de annyit tudok hogy a dieselről a BIO Dieselre való átálás kevesebb fogyasztást jelentősen kevesebb a károsanyagkibocsájtás és minimum 25% al erősebb az autó tőle de a diesel autót átkell alakítani a Bio fogyasztásra azt nemtudom hogy mit meg hogy de kb félnapos munka láttam róla már 1-2 dolgot.
( Dieseles Dodge-ról láttam felvételt amit átalakítottak BIO ra és annyira nagyvolt az autó nyomatéka ereje hogy eltörte a hátcsó tengelyt amit kicseréltek mondván hogy biztos gyenge volt a gyári így rendeltek alá 1 másikat és a 3adik próbakör után eltörte azt is 1nagyobb gázadás után
)
Naplózva
Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4810 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:13:02 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.08 szerda, 10:11:34
Sziasztok.
Nem vagyok mágus a dolgokban de annyit tudok hogy a dieselről a BIO Dieselre való átálás kevesebb fogyasztást jelentősen kevesebb a károsanyagkibocsájtás és minimum 25% al erősebb az autó tőle de a diesel autót átkell alakítani a Bio fogyasztásra azt nemtudom hogy mit meg hogy de kb félnapos munka láttam róla már 1-2 dolgot.
( Dieseles Dodge-ról láttam felvételt amit átalakítottak BIO ra és annyira nagyvolt az autó nyomatéka ereje hogy eltörte a hátcsó tengelyt amit kicseréltek mondván hogy biztos gyenge volt a gyári így rendeltek alá 1 másikat és a 3adik próbakör után eltörte azt is 1nagyobb gázadás után
)
De az CR volt?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4811 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:14:22 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 10:13:02
De az CR volt?
Ketlem
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4812 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:14:57 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.08 szerda, 09:14:59
Csak arra akartam celozni, hogy a kozismerten gyengus CR rendszert en nem piszkalnam. Meg g olaj mellett is hajlamos minden mas befecsi rendszernel hamarabb kinyiffanni. A javitasa meg nem 2 filler.
Nem hinnem, hogy a fem csoveket megenne a bijodizli.
Közismerten gyengus? Lemegy vagy 200e kilométert gond nélkül...
Na mind1, nem is ez a lényeg. A biodízel ugyi egészen más alkotókból áll, mint a sima. A károsanyag is úgy módosul, azaz a hagyományoshoz képest sokkal kevesebb mondjuk kén-dioxid van (csak a hasamra csaptam). A fogyi viszon nem valószínű, hogy csökkenne.
De ugye a lényeg az, hogy a kibocsátott CO
2
úgymond ugyanannyi, mint amennyit az a növény meegkötött (ez igaz az alkoholra is). Persze a feldolgozás, szállítás... ezek is co2 kibocsátással járnak.
De remélhetőleg nagyságrendekkel kisebb.
A sima go-ban is van bio, asszem most 5%, rajta szokott lenni a blokkon. Ezt fogják szépen növelni, minden évben. Ahogy a benzinben is van szesz (és fordítva).
Amennyire én tudom, a bioanyagoknál az egy komoly probléma, hogy nehéz állandó minőséget biztosítani, azaz a paraméterei ugyanazok legyenek.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4813 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:19:53 »
Idézetet írta: Angel - 2009.07.08 szerda, 10:14:57
Közismerten gyengus? Lemegy vagy 200e kilométert gond nélkül...
Amennyire én tudom, a bioanyagoknál az egy komoly probléma, hogy nehéz állandó minőséget biztosítani, azaz a paraméterei ugyanazok legyenek.
Jahhh...milyen sz*r lenne mi, hogy:
- Óóóó basszus, gond volt a porlasztócsúcsokkal...
- Na, mi volt?
- Há biodieselt tankoltam, oszt eltömítette egy kukoricaszem a pcsúcsot...E!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4814 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:23:09 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 10:19:53
Jahhh...milyen sz*r lenne mi, hogy:
- Óóóó basszus, gond volt a porlasztócsúcsokkal...
- Na, mi volt?
- Há biodieselt tankoltam, oszt eltömítette egy kukoricaszem a pcsúcsot...E!
A kipuffon meg potyogna kifele a pattogatott kukurica
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4815 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:24:47 »
Idézetet írta: Angel - 2009.07.08 szerda, 10:14:57
Közismerten gyengus? Lemegy vagy 200e kilométert gond nélkül...
10bol jo ha 2 elmegy ennyit gond nelkul. De meg ez a 200e is harmat gyengusz a regi jol bevalt technikakhoz kepest.
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4816 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:34:52 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.08 szerda, 10:24:47
10bol jo ha 2 elmegy ennyit gond nelkul. De meg ez a 200e is harmat gyengusz a regi jol bevalt technikakhoz kepest.
Inkább 10-ből 8. De ez a technológia ilyen. A másik márkáknál sem megy el többet. A régi adagoló is tönkrement mondjuk 300e-nél.
Ott is kellett pcsúcsot cserélni, mondjuk 200e-nél, persze jóval olcsóbb volt. De most már kínálnak 22e-ért gyári, új csúcsot...
A mostani adagoló is 2-300e, persze valamennyivel többet megy le, ez igaz. De adagolóval soha nem fogod elérni az eu5-öt.
Tehát nem az a baj, hogy tönkremegy (a benzinesben is tönkremegy a gyertya), hanem hogy drága. Ha valóban 22e egy csúcs, és az full gyári, minden trükk nélkük, a négy csúcs 88, ez már közel nem tragikus.
Ha lemenne monnyuk 10-re... az már teljesen elviselhető lenne, és akár elő is lehetne írni pl 200e km után.
Ehhez az kellene, hogy legyen egy egységes pcsúcs, ami minden autóhoz jó, nagy tételben lehessen gyártani (aza, 2-3 méret, mert a kisebb motorhoz nyilván kisebb kell).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Trigolasjaja
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4817 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:41:39 »
amit ti elmentek a dieselből 100km mondjuk 6-7 litert ből azt a Bio majdnem a feliből kicsit több de viszont jelentősen olcsóbb én olyan autót láttam pöfögni amit a figura saját magának alakított át dieselről biora és az alhsznált olajat amivel kisütöd a burgonyát vagy a húst sütöd meg azt az olajat a fószer átszürte különböző tartályon párlatot csinált vagy mit igaziból nememlékszem már de a végén kicsöpögött a bio cucc beletöltötte a verdájába és nyomult vele tovább. de ez már 1 régi autóba volt kb20 éves se turbó se IC natur dieselmotoros autóba töltötte de ő is átalakította ő azt mondta neki ez azért jó mert szinte ingyen hozzájut az éttermektől is sőt örülnek neki ha elviszi neki ez ingyen van az átalakítás megoldotta sufnituningba és lazán elpöfög vele.
A másik amit láttam a Dodge az szerintem zsír uj volt de a motorteret nem mutatták meg úgy hogy nemtudom hogy milyen rendszerű volt de ez a nagy monstrum amerikai kivitelezésű platós Dodge volt ami bekajált 2 hátcsó tengelyt.
Naplózva
Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4818 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:45:27 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.08 szerda, 10:41:39
amit ti elmentek a dieselből 100km mondjuk 6-7 litert ből azt a Bio majdnem a feliből kicsit több de viszont jelentősen olcsóbb én olyan autót láttam pöfögni amit a figura saját magának alakított át dieselről biora és az alhsznált olajat amivel kisütöd a burgonyát vagy a húst sütöd meg azt az olajat a fószer átszürte különböző tartályon párlatot csinált vagy mit igaziból nememlékszem már de a végén kicsöpögött a bio cucc beletöltötte a verdájába és nyomult vele tovább. de ez már 1 régi autóba volt kb20 éves se turbó se IC natur dieselmotoros autóba töltötte de ő is átalakította ő azt mondta neki ez azért jó mert szinte ingyen hozzájut az éttermektől is sőt örülnek neki ha elviszi neki ez ingyen van az átalakítás megoldotta sufnituningba és lazán elpöfög vele.
A másik amit láttam a Dodge az szerintem zsír uj volt de a motorteret nem mutatták meg úgy hogy nemtudom hogy milyen rendszerű volt de ez a nagy monstrum amerikai kivitelezésű platós Dodge volt ami bekajált 2 hátcsó tengelyt.
Na várj. A sütőolaj, az egy más tészta. Ezt CR autóba biztosan nem szabad belerakni, mert abban 2 mikronos szűrő van, az úgy eldugul a használt olajtól, hogy ihaj. De még a sima, új étaolajat sem szabad belerakni, mert túl sűrű, és azt sem tudja olyan jól elporlasztani.
Az ára azért nem reális, mert ezeket tilos a tankba önteni, ez nem üzemanyag (büntethetnek is érte).
Hogy többet le lehetne vele menni? Volt itt pár td-s, ők használták, de nem emlékszem, hogy arról számoltak volna be, hogy sokkal kevesebb a fogyi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4819 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:46:11 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.08 szerda, 10:41:39
amit ti elmentek a dieselből 100km mondjuk 6-7 litert ből azt a Bio majdnem a feliből kicsit több de viszont jelentősen olcsóbb én olyan autót
A másik amit láttam a Dodge az szerintem zsír uj volt de a motorteret nem mutatták meg úgy hogy nemtudom hogy milyen rendszerű volt de ez a nagy monstrum amerikai kivitelezésű platós Dodge volt ami bekajált 2 hátcsó tengelyt.
Az rendben, az előző autóm ( cseppkadett 1.6D) is elment volna azzal...
De ami turbós, vagy újabb pcsúcsos (nem kizárólag CR) , az már nem nagyon szereti a használt étolajat...
A biodiesel kicsit másabb, mint a szűrt étolaj...
Naplózva
Trigolasjaja
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4820 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:52:53 »
mondok frankóbbat
van 1 olyan rokonom aki akkora 1 ipari szakbarbár van 1 Citroen Bx-e és olyan igénytelen hogy még a trafó olajal is elmegy a kocsi.
én sajnálom szegény autót
pedig a trafó olaj azmár eléggé gázosan sűrű.
Naplózva
Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4821 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:55:14 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.08 szerda, 10:52:53
pedig a trafó olaj azmár eléggé gázosan sűrű.
Az pedig már kitömíti a kopott adagolóelemet, tehát elképzelhető hogy jobban is megy tőle...
Naplózva
Liszti
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4822 Dátum:
2009.07.08 szerda, 10:58:52 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.07.08 szerda, 10:55:14
Az pedig már kitömíti a kopott adagolóelemet, tehát elképzelhető hogy jobban is megy tőle...
Tényleg Tádé, te nem próbálkoztál még valamilyen más "alternatív" üzemanyaggal a jó öreg TD-be?
Naplózva
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4823 Dátum:
2009.07.08 szerda, 12:08:24 »
Idézetet írta: Liszti - 2009.07.08 szerda, 10:58:52
Tényleg Tádé, te nem próbálkoztál még valamilyen más "alternatív" üzemanyaggal a jó öreg TD-be?
A Mávos gázolajnak látszó olcsó izé megeszi az adagolót, ez bizonyított tény.
Volt egy ismerősöm, valamelyik öreg Alfa TDben a trafóoil úgy dolgozoztt, mint az állat, jobban ment tőle, de jobban füstölt is.
Én már inkább nem rakok bele semmit, így hosszú távon olcsóbb.
Aki a sokbetűs dizlibe eztazt beletölt, az meg meg is érdemli. Mondjuk ez az én véleményem.
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5823
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4824 Dátum:
2009.07.09 csütörtök, 10:01:39 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.07.08 szerda, 12:08:24
Én már inkább nem rakok bele semmit, így hosszú távon olcsóbb.
Ha nem raksz bele semmit, az rövid távon, sőt, azonnal is olcsóbb
Naplózva
"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí"
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4825 Dátum:
2009.07.09 csütörtök, 11:20:50 »
Idézetet írta: Fürge Teknős - 2009.07.09 csütörtök, 10:01:39
Ha nem raksz bele semmit, az rövid távon, sőt, azonnal is olcsóbb
Bringa rulez!
Naplózva
Gunga
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4826 Dátum:
2009.07.09 csütörtök, 17:40:54 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.07.09 csütörtök, 11:20:50
Bringa rulez!
várunk Mohácson!
Naplózva
highend
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4827 Dátum:
2009.07.09 csütörtök, 20:33:08 »
Idézetet írta: Gunga - 2009.07.09 csütörtök, 17:40:54
várunk Mohácson!
Elég lesz minden nap bejárni melóba Tatabányáról Székesfehérvárra. Heti 600km...
Naplózva
szuszu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 141
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4828 Dátum:
2009.07.10 péntek, 09:30:03 »
Idézetet írta: Angel - 2009.07.08 szerda, 10:34:52
Inkább 10-ből 8. De ez a technológia ilyen. A másik márkáknál sem megy el többet. A régi adagoló is tönkrement mondjuk 300e-nél.
Ott is kellett pcsúcsot cserélni, mondjuk 200e-nél, persze jóval olcsóbb volt. De most már kínálnak 22e-ért gyári, új csúcsot...
Hmm, 22ezerért sok embert érdekelne... Ez biztos? Ki árul ennyiért?
Naplózva
MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4829 Dátum:
2009.07.10 péntek, 09:53:31 »
Idézetet írta: szuszu - 2009.07.10 péntek, 09:30:03
Hmm, 22ezerért sok embert érdekelne... Ez biztos? Ki árul ennyiért?
Alkatrészek 20-40% kedvezménnyel topicban írta robi 19.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4830 Dátum:
2009.07.10 péntek, 19:02:28 »
Nuh, megvot az elso ethanolos szamolas...
224km-t gurultam es 25littyot taknyoltam. Ez igy 11.1-es fogyi varos legkondival. Ez 17%-os fogyi novekedes.
Most meg tesztelem a cuccost, mivel allithato az alap dusitas. Szal lehet ez a fogyi meg kevesebb vagy tobb is.
Jah es 5k-ert tankoltam a 25littyo cuccost. Ugyan ez benyabol kb. 7500 lett vona
«
Utoljára szerkesztve: 2009.07.10 péntek, 19:04:52 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
Trigolasjaja
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4831 Dátum:
2009.07.10 péntek, 21:18:43 »
Srácok minek nagyobb az oktáv számja a benzinnek vagy a kerozinnak a benzinét kb tudom de a kerozinét saccra se tudom segítsetek mert komoj vita alakult ki belőle ithol XD
Naplózva
Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4832 Dátum:
2009.07.10 péntek, 21:24:23 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.10 péntek, 21:18:43
Srácok minek nagyobb az oktáv számja a benzinnek vagy a kerozinnak a benzinét kb tudom de a kerozinét saccra se tudom segítsetek mert komoj vita alakult ki belőle ithol XD
Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb
Amire te gondolsz, az az oktán
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
csaba14
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4343
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4833 Dátum:
2009.07.10 péntek, 21:25:57 »
Idézetet írta: Domi - 2009.07.10 péntek, 21:24:23
Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb
Amire te gondolsz, az az oktán
Naplózva
2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
takee
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4834 Dátum:
2009.07.10 péntek, 21:27:09 »
Idézetet írta: Domi - 2009.07.10 péntek, 21:24:23
Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb
Amire te gondolsz, az az oktán
Ne piszkáld, látod hogy nehézségei vannak a helyesírással.
Naplózva
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4835 Dátum:
2009.07.10 péntek, 21:34:58 »
Idézetet írta: Domi - 2009.07.10 péntek, 21:24:23
Oktáv száma Zámbó Jimmy-nek volt a nagyobb
Amire te gondolsz, az az oktán
Így aztán nem csoda, hogy ekkora a vita!
Na de nézzük a kémiát:
A motorhajtó anyagok közül a benzinek kompressziótűrésének jellemzésére használják az ún. oktánszámot. Oktánszámon annak a (normál) heptán - izooktán (2,2,4-trimetilpentán) elegynek a százalékos izooktán tartalmát értjük, melynek kompressziótűrése azonos a vizsgált benzinével. Az izooktán oktánszáma tehát 100, a heptáné 0. Az egyenesláncú szénhidrogének ugyanis a motorban öngyulladásra hajlamosak (a levegő - szénhidrogén elegy a komprimálás közben felmelegedve gyújtás nélkül is berobban), vagyis rossz a kompressziótűrésük. A gázelegy idő előtti gyulladása a motor káros "kopogását" okozza. Üzemanyagként tehát elsősorban a nagy oktánszámú, főleg elágazóláncú szénhidrogéneket, vagy nagy oktánszámú adalékokat (pl. terc-butil-metiléter) tartalmazó benzinek alkalmasak. A benzinek oktánszámát régebben ún. kopogásgátló adalékokkal (pl. tetraetil-ólom) is javították, az ólomtartalmú benzinek felhasználását azonban környezetvédelmi okokból mára már betiltották.
A kőolajtermékek között legértékesebb motorhajtó benzin mennyiségének növelésére szolgáló különböző eljárások közül a magasabb szénhidrogéneket tartalmazó párlatok katalitikus krakkolását, az aromás szénhidrogének arányát növelő reformálást, az izobutánnak C3-C4 alkénekkel végzett alkilezését (alkilát benzin), valamint az egyenesláncú alkánoknak elágazó láncúvá való izomerizálását említjük meg.
Ugye világos?
A Diesel-motorok működése, a benzinmotorokkal ellentétben, az üzemanyag öngyulladására épül, vagyis a főleg egyenesláncú szénhidrogéneket tartalmazó gázolaj (Diesel-olaj) tekinthető jobb üzemanyagnak. A gázolajok jellemzésére használatos ún. cetánszám olyan (normál) cetán - α-metilnaftalin elegy százalékos cetántartalmát jelenti, melynek gyulladási tulajdonságai a vizsgált olajéval azonosak.
És ez komoj!
Összefoglava:
Termék Forrpont [°C] C atomszám
Fűtőgáz - 100 1 – 2
PB(lepárlási) gáz -100 – 0 3 – 4
Benzin 0 – 200 5 – 10
Kerozin 160 – 270 9 – 15
Petróleum 180 – 270 10 – 15
Gázolaj 193 – 343 15 – 45
Fűtőolaj > 343 > 40
Tehát, minél magasabb a lepárlási hőmérséklet, annál nagyobb a kompressziótűrés. Amennyiben a benzinek jellemzésésre szolgáló oktánszámot a kompressziótűréssel azonosítjuk.
Jól mondom?
«
Utoljára szerkesztve: 2009.07.10 péntek, 21:59:58 írta TZS
»
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4836 Dátum:
2009.07.10 péntek, 22:37:27 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.10 péntek, 19:02:28
Nuh, megvot az elso ethanolos szamolas...
224km-t gurultam es 25littyot taknyoltam. Ez igy 11.1-es fogyi varos legkondival. Ez 17%-os fogyi novekedes.
Most meg tesztelem a cuccost, mivel allithato az alap dusitas. Szal lehet ez a fogyi meg kevesebb vagy tobb is.
Jah es 5k-ert tankoltam a 25littyo cuccost. Ugyan ez benyabol kb. 7500 lett vona
Nekem nem igazán világos ez az átszerelés.
Addig tiszta, hogy bemegy az autóba ez a kütyü, járhatok csak E85-el. Ehhez a szerkezetnek dúsítani kell az üzemanyagot.
De mi van akkor, ha csak tiszta, sima 95-ös benzint tankolok? Azzal is elmegy?
Dúsít ilyenkor is? És ha dúsít, akkor benzinnel is megnő a fogyasztás? És korábban már valaki kérdezte, jobban megy így benzinnel is az autó? (Ez engem nem igazán érdekel, csak kíváncsiság.)
És ha tetszőleges arányban keverem?
Azért érdekel ez engem, mert szüleim keleten élnek, ahol nincs E85-ös kút. Oda-vissza 600 km. Benzinnel ez nekem majd egy tank. Ha E85-el megnő a fogyasztás, akkor nem elég egy tank, és akkor a környéken nem is járkáltam.
De ha nem igazán éri meg keverni a két üzemanyagot, akkor nekem nem éri meg a beszerelés.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.07.10 péntek, 22:55:58 írta ultio
»
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4837 Dátum:
2009.07.10 péntek, 22:46:26 »
Idézetet írta: ultio - 2009.07.10 péntek, 22:37:27
Nekem nem igazán világos ez az átszerelés.
Addig tiszta, hogy bemegy az autóba ez a kütyü, járhatok csak E85-el. Ehhez a szerkezetnek dúsítani kell az üzemanyagot.
De mi van akkor, ha csak tiszta, sima 95-ös benzint tankolok? Azzal is elmegy?
Dúsít ilyenkor is? És ha dúsít, akkor benzinnel is megnő a fogyasztás? És korábban már valaki kérdezte, jobban megy így benzinnel is az autó? (Ez engem nem igazán érdekel, csak kiváncsiság.)
És ha tetszőleges arányban keverem?
Azért érdekel ez engem, mert szüleim keleten élnek, ahol nincs E85-ös kút. Oda-vissza 600 km. Benzinnel ez nekem majd egy tank. Ha E85-el megnő a fogyasztás, akkor nem elég egy tank, és akkor a környéken nem is járkáltam.
De ha nem igazán éri meg keverni a két üzemanyagot, akkor nekem nem éri meg a beszerelés.
Ha teszel a kutyu tapjara egy kapcsolot, akkor lekapcsolahto a cucc es akkor nem fog dusitani. Ha benyaval mesz, akkor tul nagy lesz a dusitas, elvileg jobban fog menni, de tobbet is fog zabalni. Ethanolnal aze kell dusitani, hogy kb. ugy menjen mint benyaval. Tobb kell belole a mocinak.
Szal pl. megoldhato az, hogy E85el elindulsz, es mikor kb. negyed tank van mar csak hatra, es ratankolsz benyat, akkor kikapcsolod a joszagot. Egyebkent lehet keverni, de a dusitas fix, tehat mindig utana kene allitanod. Persze nem kell ezt nagyon komolyan venni, mert a moci vezerlo egyebkent is korrigal. E85-benya feles aranyu keveressel meg elboldogul az ECU, a felett meg mar kell a kutyu. PErsze, ha kevered a benyat az E85-el, a moci vezerlo ezt erzekelni fogja, es elkezd dusitani (E85 miatt), ergo felesben tobb lesz a fogyid, mint tiszta benyaval, de ugye az E85 207,- JMF, ami kompenzal
Ha van a kozeledben E85 kutacska akkor erdemes elgondolkodni rajta...De akkor ugy eri meg a legjobban, ha csak E85-ot tankolsz.
Naplózva
blah blah blah
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4838 Dátum:
2009.07.10 péntek, 22:57:13 »
Idézetet írta: zacci - 2009.07.10 péntek, 22:46:26
Ha teszel a kutyu tapjara egy kapcsolot, akkor lekapcsolahto a cucc es akkor nem fog dusitani. Ha benyaval mesz, akkor tul nagy lesz a dusitas, elvileg jobban fog menni, de tobbet is fog zabalni. Ethanolnal aze kell dusitani, hogy kb. ugy menjen mint benyaval. Tobb kell belole a mocinak.
Szal pl. megoldhato az, hogy E85el elindulsz, es mikor kb. negyed tank van mar csak hatra, es ratankolsz benyat, akkor kikapcsolod a joszagot. Egyebkent lehet keverni, de a dusitas fix, tehat mindig utana kene allitanod. Persze nem kell ezt nagyon komolyan venni, mert a moci vezerlo egyebkent is korrigal. E85-benya feles aranyu keveressel meg elboldogul az ECU, a felett meg mar kell a kutyu. PErsze, ha kevered a benyat az E85-el, a moci vezerlo ezt erzekelni fogja, es elkezd dusitani (E85 miatt), ergo felesben tobb lesz a fogyid, mint tiszta benyaval, de ugye az E85 207,- JMF, ami kompenzal
Ha van a kozeledben E85 kutacska akkor erdemes elgondolkodni rajta...De akkor ugy eri meg a legjobban, ha csak E85-ot tankolsz.
Köszi a gyors választ, valahogy így gondoltam én is. És emiatt nem egyértelmű nálam a helyzet.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Trigolasjaja
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4839 Dátum:
2009.07.10 péntek, 23:55:13 »
tehát akkor a benzinnek több az oktán száma mint a kerozinnak?
Naplózva
Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4840 Dátum:
2009.07.11 szombat, 00:00:59 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.10 péntek, 23:55:13
tehát akkor a benzinnek több az oktán száma mint a kerozinnak?
nem
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4841 Dátum:
2009.07.11 szombat, 11:39:05 »
Idézetet írta: Trigolasjaja - 2009.07.10 péntek, 23:55:13
tehát akkor a benzinnek több az oktán száma mint a kerozinnak?
Benzin-oktán
Kero-cetán
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4842 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 14:40:15 »
jövő héten mind két üzemanyag (dizel-benzin) 4-5 forinttal olcsóbb lesz
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4843 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 15:46:49 »
Idézetet írta: Ragasits - 2009.07.12 vasárnap, 14:40:15
jövő héten mind két üzemanyag (dizel-benzin) 4-5 forinttal olcsóbb lesz
Én úgy emlékszem 7-7 forinttal lesznek olcsóbbak.De ez lehet dezinformáció....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
VasY
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4844 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 15:47:03 »
A héten jártam a Shell kúton és ajánlottak valami spéci benzint, nevét nem tudom…
Állítólag áttisztítja a rendszert meg ilyesmi.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy van értelme néha ilyennel tankolni, vagy esetleg nagyobb oktánszámú benzinnel?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4845 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 15:49:57 »
Idézetet írta: VasY - 2009.07.12 vasárnap, 15:47:03
A héten jártam a Shell kúton és ajánlottak valami spéci benzint, nevét nem tudom…
Állítólag áttisztítja a rendszert meg ilyesmi.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy van értelme néha ilyennel tankolni, vagy esetleg nagyobb oktánszámú benzinnel?
Mennyiért 330/l ?
Az is tisztítja,ha alkeszt teszel bele x% arányban.Vagy adalékolsz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4846 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 15:50:20 »
Idézetet írta: alf - 2009.07.12 vasárnap, 15:49:57
Mennyiért 330/l ?
Az is tisztítja,ha alkeszt teszel bele x% arányban.Vagy adalékolsz.
a pénztárcád is tisztíccsa
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4847 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 15:53:46 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.07.12 vasárnap, 15:50:20
a pénztárcád is tisztíccsa
Biztos.
Ha keveri e86-tal,még spórol is pár forintot.
Ha adalékol,az kb 7-800ft.
Ha megveszi a drága anyagot,az is tisztíccsa +1500-2000e ft-ért.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
VasY
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4848 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 15:57:49 »
Nem teli akarom tankolni vele a kocsit
Csak olyan 5-10L.
Szóval van értelme?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #4849 Dátum:
2009.07.12 vasárnap, 16:00:35 »
Idézetet írta: VasY - 2009.07.12 vasárnap, 15:57:49
Nem teli akarom tankolni vele a kocsit
Csak olyan 5-10L.
Szóval van értelme?
Ezt nem tom.Én ha tankolok,az 50-és 60l között van.
Én a helyedben e86 ot tennék bele 10litert egy fél tankba.Még úgy is jobban jössz ki.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
90
91
92
93
94
95
96
[
97
]
98
99
100
101
102
103
104
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ