Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.31 csütörtök, 23:45:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 254   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Üzemanyagok  (Megtekintve 3518809 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5100 Dátum: 2009.08.04 kedd, 20:21:31 »

P666 means: Ford - Feel the difference  hehe hehe
Rákérdezhetek: az a hibája hogy Ford?  eplus2  vigyor3
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5101 Dátum: 2009.08.04 kedd, 20:23:52 »

Rákérdezhetek: az a hibája hogy Ford?  eplus2  vigyor3
megmondom az őszintét, nem tudom  eplus2
szerintem ne higyj a comp-nak, tankolásnál meglátod, hogy igazam van (már ha telintankosat szoktál csinálni)
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5102 Dátum: 2009.08.04 kedd, 22:33:06 »

megmondom az őszintét, nem tudom  eplus2
szerintem ne higyj a comp-nak, tankolásnál meglátod, hogy igazam van (már ha telintankosat szoktál csinálni)
telitankos már régen volt  vigyor3 bár, most megyünk csütörtökön 2 hétre Lellére, akkor teleteszem, aztán had szóljon
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5103 Dátum: 2009.08.05 szerda, 11:05:35 »

megmondom az őszintét, nem tudom
nekem nincs és nem is hiányzik, ismerem a lábjárásom, szóval km alapján tudok viszonyítani, pontos értéket meg úgyis a telitankolás ad csak

Zacci
valamelyik nap toltam kb 4 liter benyát a tankba, bő féltank e85-höz
hidegen jól indult, viszont 35 fokban meg fulladozott  vigyor3
ma reggel 4. tekerésre elindult és nem volt alapjárati nyűgje
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26672


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5104 Dátum: 2009.08.05 szerda, 11:06:29 »

ma reggel 4. tekerésre elindult és nem volt alapjárati nyűgje

akkor télen biztos jól fog szuperálni a kütyü  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5105 Dátum: 2009.08.05 szerda, 11:07:20 »

akkor télen biztos jól fog szuperálni a kütyü  vigyor3
ez benne az érdekes, hogy ha hűvösebb van, akkor jobban indul, pedig fordítva kéne lennie  vigyor3
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5106 Dátum: 2009.08.05 szerda, 19:51:46 »

ma reggel 4. tekerésre elindult és nem volt alapjárati nyűgje

bexaras  vigyor3 Mondom en, hogy keves az a 30fok  vigyor3 Mar nem azert, mert 32fokon az ethanol nyulik es nem porlik, csak az inditashoz ugye mindig dusitas kell, es ha az alap dusitas az uzemi hofokhoz van belove, akkor lehet a "hideg" inditas 30 fokban problemas. Valceg aze indult konyebben, mert 2x fok vot es elkezdett mukodni a hidegindito dusitas. Talan jobb lenne, ha 40 vagy 35 fokig hidegdusitana. Ezt igazolja az a megalapitas is, miszerint a check engine rendszerint akko gyun elo, miko nem nyomom neki. Tehat az alapjarati uzemanyag mennyi***el lehet gond. Valceg eleg elbaxott lehet a moci karakterisztikaja. Alapjaraton bizonyos fordulatszamig szegenykever, ami viszont nagyobb merteku szegenyites, mint amit a dobozka pluszban dusit. Nemtom mennyire vot ertheto  vigyor3
En asszem ideiglenesen ki fogom iktatni az orvenylap rendszert. Ez altal ra tom kenyszeriteni az ECUt, hogy 2000 alatt alapbol kicsit tobb naftat toljon. Mert igy tul nagyok a "kilengesek".

Azert az, hogy az ethanol hidegen rosszabbul porlik, kicsit tul van spilazva. Nyilvan rosszabb az ilyen jellegu tulajdonsaga, de nem +25fokon, hanem mondjuk -25 fokon  wave
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5107 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 09:57:12 »

Igen én is éppen azt akartam írni, hogy a szakadó esőben, amikor nem volt olyan meleg gyönyörűen indult és semmilyen fordulatszám ingadozás nem volt.

Szóval nekem is az a véleményem, hogy amikor nem megy a + áramkör, azaz 30 fok felett van azzal kínlódik a gépünk.
Kár, hogy ezt nem lehet skálázni.
Ennyivel lehet jobb a bioetun, ott elég sok paramétert lehet állítgatni.
Nekem üzem-meleg motornál egyébként a kütyü nélkül is szépen ment a gép, másnap reggel viszont rá kellett dugni, mert hidegen már lefulladt.

Szóval amit konyítok a dologhoz, aszerint Zaccinak igaza van, már csak arra kellene rájönni, hogy a szerviz vagy mi hogyan tudnánk annyit állítani a vezérlésen, hogy hidegen egy kicsit több naftát adjon alapból, amíg hidegebb a motor?
A kütyü feltekerése azért nem jó, mert akkor meg üzem közben kap túl sok anyagot!  falbav

Ilyen chiptuningos emberkékhez nem lehet elmenni, hogy állítsanak pár dolgot? Ők bele tudnak nyúlni a vezérlésbe, nem?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5108 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:04:28 »

Igen én is éppen azt akartam írni, hogy a szakadó esőben, amikor nem volt olyan meleg gyönyörűen indult és semmilyen fordulatszám ingadozás nem volt.

Szóval nekem is az a véleményem, hogy amikor nem megy a + áramkör, azaz 30 fok felett van azzal kínlódik a gépünk.
Kár, hogy ezt nem lehet skálázni.
Ennyivel lehet jobb a bioetun, ott elég sok paramétert lehet állítgatni.
Nekem üzem-meleg motornál egyébként a kütyü nélkül is szépen ment a gép, másnap reggel viszont rá kellett dugni, mert hidegen már lefulladt.

Szóval amit konyítok a dologhoz, aszerint Zaccinak igaza van, már csak arra kellene rájönni, hogy a szerviz vagy mi hogyan tudnánk annyit állítani a vezérlésen, hogy hidegen egy kicsit több naftát adjon alapból, amíg hidegebb a motor?
A kütyü feltekerése azért nem jó, mert akkor meg üzem közben kap túl sok anyagot!  falbav

Ilyen chiptuningos emberkékhez nem lehet elmenni, hogy állítsanak pár dolgot? Ők bele tudnak nyúlni a vezérlésbe, nem?

Chiptunningos cegnel biztos lehet valamit mokanyolni, de egyreszt a piizbe kerul, masreszt az fix. Tehat ha eppen nem tucc e85ot tankolni, akkor benyaval tobbet fog kajolni. En jarhatobb utnak tartom azt, ha kicsereljuk a hoellenalast...
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5109 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:09:36 »

Chiptunningos cegnel biztos lehet valamit mokanyolni, de egyreszt a piizbe kerul, masreszt az fix. Tehat ha eppen nem tucc e85ot tankolni, akkor benyaval tobbet fog kajolni. En jarhatobb utnak tartom azt, ha kicsereljuk a hoellenalast...

Mármint a kütyüét? Erre nem is gondoltam. Szóval egy olyannal kell helyettesíteni, ami magasabb hőfokig ad ugyanolyan jelet a kütyünek?

És mit tippelsz hány fokig szorul rá a Mondi a + anyagra? Mert ezt előtte jó lenne tudni!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5110 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:12:59 »

Mármint a kütyüét? Erre nem is gondoltam. Szóval egy olyannal kell helyettesíteni, ami magasabb hőfokig ad ugyanolyan jelet a kütyünek?

És mit tippelsz hány fokig szorul rá a Mondi a + anyagra? Mert ezt előtte jó lenne tudni!
szerintem 40-45 fok kell max
de mondjuk nem kerül túl sokba, szóval tapasztalati úton is lehet menni
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5111 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:23:47 »

Mármint a kütyüét? Erre nem is gondoltam. Szóval egy olyannal kell helyettesíteni, ami magasabb hőfokig ad ugyanolyan jelet a kütyünek?

És mit tippelsz hány fokig szorul rá a Mondi a + anyagra? Mert ezt előtte jó lenne tudni!

nos, mivel ez egy ellenalas, igy az ideiglenesen helyettesitheto egy potival. Nah onnantol jon a jatek...lehet tekergetni mind addig mig normalizalodik a hideginditas...melegben  vigyor3 Nah akko le kol merni az ellenalast, oszt nezni botban valami hoellenallast helyette  vigyor3
Vagy masik, hogy le kel merni hidegen a hoellenalast, majd 30fokon, oszt azzal kezdeni valamit...de a potis megoldas szerintem jobb...oszt lehet kiderul, hogy nem novelni, hanem csokkenteni kell a befecsit  vigyor3

Illetve meg eccerubb megoldas, ha parhuzamosan vagy sorba betolunk egy megfeleloen meretezett normal ellenalast. Azzal el lehet toni az ertekeket...csak aztat nemtom, hogy ez hore csokkeno, vagy novekvo ellenalas...mondjuk 1 meres es kiderul  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.06 csütörtök, 10:28:03 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5112 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:28:28 »

nos, mivel ez egy ellenalas, igy az ideiglenesen helyettesitheto egy potival. Nah onnantol jon a jatek...lehet tekergetni mind addig mig normalizalodik a hideginditas...melegben  vigyor3 Nah akko le kol merni az ellenalast, oszt nezni botban valami hoellenallast helyette  vigyor3
Vagy masik, hogy le kel merni hidegen a hoellenalast, majd 30fokon, oszt azzal kezdeni valamit...de a potis megoldas szerintem jobb...oszt lehet kiderul, hogy nem novelni, hanem csokkenteni kell a befecsit  vigyor3

Illetve meg eccerubb megoldas, ha parhuzamosan vagy sorba betolunk egy megfeleloen meretezett normal ellenalast. Azzal el lehet toni az ertekeket...csak aztat nemtom, hogy ez hore csokkeno, vagy novekvo ellenalas...mondjuk 1 meres es kiderul  vigyor3
akkor most induljá lefele a kocsihoz  vigyor3
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5113 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:30:32 »

akkor most induljá lefele a kocsihoz  vigyor3

nesze  duhos2 vigyor3 Foldszinten vok...a verdat meg nem astam el...meg  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5114 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:31:18 »

nesze  duhos2 vigyor3 Foldszinten vok...a verdat meg nem astam el...meg  vigyor3

a lényeg, hogy induljá meg, oszt csinázzad, hogy holnap az enyimét is megcsinázzuk  vigyor3
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5115 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:31:43 »

nos, mivel ez egy ellenalas, igy az ideiglenesen helyettesitheto egy potival. Nah onnantol jon a jatek...lehet tekergetni mind addig mig normalizalodik a hideginditas...melegben  vigyor3 Nah akko le kol merni az ellenalast, oszt nezni botban valami hoellenallast helyette  vigyor3
Vagy masik, hogy le kel merni hidegen a hoellenalast, majd 30fokon, oszt azzal kezdeni valamit...de a potis megoldas szerintem jobb...oszt lehet kiderul, hogy nem novelni, hanem csokkenteni kell a befecsit  vigyor3

Illetve meg eccerubb megoldas, ha parhuzamosan vagy sorba betolunk egy megfeleloen meretezett normal ellenalast. Azzal el lehet toni az ertekeket...csak aztat nemtom, hogy ez hore csokkeno, vagy novekvo ellenalas...mondjuk 1 meres es kiderul  vigyor3

Sőt, lehet olyan elektronikát rittyenteni, ami a hőmérséklet függvényében akármilyen karakterisztikát rittyent.
Annyi kellene hozzá, hogy felírni, hogy milyen hőellenállásértékhez milyen potiállás tartozik.
És innen már lehet is forrasztgatni.
Sőt, ha van 10-20 érték, már lehet rá görbét fektetni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5116 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:34:19 »


a lényeg, hogy induljá meg, oszt csinázzad, hogy holnap az enyimét is megcsinázzuk  vigyor3

bazz meg reggel van, alig elek  szomoru1 vigyor3 Az elmult 1 oraban 2x is lefagytam bootolas kozben  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5117 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:36:43 »

bazz meg reggel van, alig elek  szomoru1 vigyor3 Az elmult 1 oraban 2x is lefagytam bootolas kozben  vigyor3
reggel az 3 órával ezelőtt volt  vigyor3
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5118 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:38:58 »

Akkor a legjobb lenne egy potmétert sorban bekötni mellé, amikor már tudjuk, hogy milyen értékű kell úgy, hogy kb. a középállásban legyen jó, így ha tisztán benzint tankolunk, akkor elég letekernia potit és nincs gond a hidegindítással sem.  Wink

Zacci! Mikorra is leszel kész a tesztekkel?  smile

Volt egy haverom aki nagyon vágta az ilyen dolgokat, kár hogy már nem tudom ezt átbeszélni vele.  rinya
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5119 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:41:56 »

Akkor a legjobb lenne egy potmétert sorban bekötni mellé,

Sorba mellé? Inkább helyette...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5120 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:47:30 »

Akkor a legjobb lenne egy potmétert sorban bekötni mellé, amikor már tudjuk, hogy milyen értékű kell úgy, hogy kb. a középállásban legyen jó, így ha tisztán benzint tankolunk, akkor elég letekernia potit és nincs gond a hidegindítással sem.  Wink

Zacci! Mikorra is leszel kész a tesztekkel?  smile

Volt egy haverom aki nagyon vágta az ilyen dolgokat, kár hogy már nem tudom ezt átbeszélni vele.  rinya

akkor inkabb egy kapcsolo a negativ agra, es siman kikapcsolod a full cuccot. Vegulis ha egy potit kotunk be melle, akkor azzal be lehet alitani es aztan ugy hagyni a fenebe. Ez meg a legeccerubb megoldas... wave
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5121 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:53:46 »

Sorba mellé? Inkább helyette...

Helyette nem teheted, mert a poti ellenállása nem változik hőre.  wave
Nekünk csak a hidegindításba kell belenyúlni. talán... Cheesy
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5122 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 10:58:11 »

Helyette nem teheted, mert a poti ellenállása nem változik hőre.  wave
Nekünk csak a hidegindításba kell belenyúlni. talán... Cheesy

Pedig úgy kell. Ha sorba kötöd, csak növelni tudod az ellenállást, holott lehet, hogy csökkenteni kell.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5123 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:02:19 »

akkor inkabb egy kapcsolo a negativ agra, es siman kikapcsolod a full cuccot. Vegulis ha egy potit kotunk be melle, akkor azzal be lehet alitani es aztan ugy hagyni a fenebe. Ez meg a legeccerubb megoldas... wave

Eredetileg volt is rajta kapcsoló! Nem tudom miért hagyták ki ebből a verzióból.
Viszont a legegyszerűbb az lenne, ha a gyártóval megbeszélnénk ezt a problémát és az ő segítségével készülne el a kiegészítés.
Sok munkát megspórolna nekünk ráadásul az ő érdeke is.
Egyrészt, mert akkor nem nyomjuk le a torkán a cuccot  eplus2 másrészt, mert ha normálisan működne, akkor bizonyára más Mondeósokat is érdekelne.
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5124 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:07:11 »

Pedig úgy kell. Ha sorba kötöd, csak növelni tudod az ellenállást, holott lehet, hogy csökkenteni kell.

De még azt sem tudjuk, hogy csökkenteni vagy növelni kellene az ellenállást.
Ha növelni (szerintem ez lenne a logikus), akkor jó, amit mondtam.
De rá kell kérdezni a gyártónál az a biztos!

Ki szokott beszélni a sráccal?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5125 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:07:46 »

Eredetileg volt is rajta kapcsoló! Nem tudom miért hagyták ki ebből a verzióból.
Viszont a legegyszerűbb az lenne, ha a gyártóval megbeszélnénk ezt a problémát és az ő segítségével készülne el a kiegészítés.
Sok munkát megspórolna nekünk ráadásul az ő érdeke is.
Egyrészt, mert akkor nem nyomjuk le a torkán a cuccot  eplus2 másrészt, mert ha normálisan működne, akkor bizonyára más Mondeósokat is érdekelne.

jo otlet  vigyor3 Minnya felhivom es leugatom a hajat  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5126 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:08:28 »

De még azt sem tudjuk, hogy csökkenteni vagy növelni kellene az ellenállást.
Ha növelni (szerintem ez lenne a logikus), akkor jó, amit mondtam.
De rá kell kérdezni a gyártónál az a biztos!

Ki szokott beszélni a sráccal?

Ha novelni kell, akko sorba, ha csokkenteni, akkor parhuzamosan. Elege logikus  vigyor3 Csak erteni kell hozza  vigyor3

En mar beszeltem vele parszor...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5127 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:08:39 »

Pedig úgy kell. Ha sorba kötöd, csak növelni tudod az ellenállást, holott lehet, hogy csökkenteni kell.

pedig nem.
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5128 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:31:38 »

jo otlet  vigyor3 Minnya felhivom es leugatom a hajat  vigyor3

Jelezd azért, hogy mit beszéltél meg vele!  wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5129 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:32:20 »

Ha novelni kell, akko sorba, ha csokkenteni, akkor parhuzamosan. Elege logikus  vigyor3 Csak erteni kell hozza  vigyor3

En mar beszeltem vele parszor...

De ha nem tudjuk, hogy növelni vagy csökkenteni kell, akkor azt sem, hogy soros, vagy párhuzamos...
Érteni? Bocsesz, én ki tudom számítani...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5130 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:54:17 »

De ha nem tudjuk, hogy növelni vagy csökkenteni kell, akkor azt sem, hogy soros, vagy párhuzamos...
Érteni? Bocsesz, én ki tudom számítani...

lexarom, hogy ki tudod szamitani a semmit  vigyor3 Es tudni fogom, hogy csokkenteni kell, vagy novelni. Te ugyanezt kiszamolhatod  vigyor3 50-50% hogy bejon a szamitasod  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5131 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 11:57:49 »

lexarom, hogy ki tudod szamitani a semmit  vigyor3 Es tudni fogom, hogy csokkenteni kell, vagy novelni. Te ugyanezt kiszamolhatod  vigyor3 50-50% hogy bejon a szamitasod  vigyor3

De ha az elem HELYETT teszed a potit (ahogy írtam), 100%-ban eltalálod. Mind1, hagyjuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5132 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:07:06 »

De ha az elem HELYETT teszed a potit (ahogy írtam), 100%-ban eltalálod. Mind1, hagyjuk.

milyen elem ? Milyen helyette ? Te irtad, hogy "Inkább helyette..."  vigyor3 Nem helyette kell, ahogy mleslie is irta, hanem "melle"  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26672


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5133 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:08:41 »

milyen elem ? Milyen helyette ? Te irtad, hogy "Inkább helyette..."  vigyor3 Nem helyette kell, ahogy mleslie is irta, hanem "melle"  vigyor3

jajjjj Zácccciii  zavart2 zavart1 merges2

Ha csökkenteni kell, akkor helyette, ha növelni akkor mellé/helyette. Vagy fordítva, vagy egyik sem.  vigyor3 eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5134 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:10:44 »

jajjjj Zácccciii  zavart2 zavart1 merges2

Ha csökkenteni kell, akkor helyette, ha növelni akkor mellé/helyette. Vagy fordítva, vagy egyik sem.  vigyor3 eplus2

lol  idiota
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5135 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:11:03 »

De ha az elem HELYETT teszed a potit (ahogy írtam), 100%-ban eltalálod. Mind1, hagyjuk.

Ezt most komolyan nem értem.  szomoru1

Ha a hőellenállás helyett beteszel egy potit, akkor hogyan fog magától szabályozni?
Vagy van hőre változó értékű potméter is?  vigyor3 Eltekeri majd magát?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5136 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:12:47 »

Ezt most komolyan nem értem.  szomoru1

Ha a hőellenállás helyett beteszel egy potit, akkor hogyan fog magától szabályozni?

Hat kerom maga fogja szabalyozni  vigyor3 Be ul a motorterbe es online tekeri a potit  vigyor3
Válasz
Vagy van hőre változó értékű potméter is?  vigyor3 Eltekeri majd magát?


jah, az a humanrobot poti  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5137 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:21:39 »

Zacci!

Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26672


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5138 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:24:37 »

Zacci!

Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.

szerintem a fhaszinak fhingja sincs az egészhez...  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5139 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:26:38 »

Zacci!

Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.

Ha meg csökkenteni kell, akkor teszünk egy nagyobb kezdő ellenállású hőre csökkenő ellenállásút a régi helyére és poti nem is kell.

Jól értem végre?  vigyor3
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5140 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:28:50 »

Hat kerom maga fogja szabalyozni  vigyor3 Be ul a motorterbe es online tekeri a potit  vigyor3
jah, az a humanrobot poti  vigyor3

Pedig erről lenne szó... indítás előtt, reggel, megnézni hány fok van. Beindítani a verdát, tekergetni a potit, megnézni a két szélső értéket, ahol kezd romlani. Felírni a középértéket, meg a hőfokot, és megmérni, mekkora a hőelem ellenállása.
Ebből készíteni egy táblázatot, azaz egy görbét. Ebből tudjuk, hogy hogy kellene működnie igazából.
(Egy hátráltató tényező: a motor korrigál, és ez sajnos akár az én, akár a ti módszereteknél bezavar.)
A hőelem ellenállása változzon 20 ohm és 100 ohm között. Azaz hidegen 20, üzemmelegen 100. Ha ehhez sorba kötsz egy 1k-s potit, akkor
az ellenállása változna 20-100 és 1020-1100 között teszőlegesen. Mondjuk 120-200 között is. De lehet, hogy hidegen a 20 helyett 0 kellene,
amikor a hőelem 50-et ad, akkor 60, ha meg 100 akkor 100.
Szóval lehet, hogy először kivonni kellene, majd hozzáadni. Ha sorba kötöd, csökkenteni nem is tudod, csak növelni.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor csak csökkenteni tudod.
Ja, és meg kellene mérni, mekkora áram folyik az érzékelőn, mert a poti túl nagy áramot nem tud (asszem 0,25W egy átlagos poti).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5141 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:36:52 »

Pedig erről lenne szó... indítás előtt, reggel, megnézni hány fok van. Beindítani a verdát, tekergetni a potit, megnézni a két szélső értéket, ahol kezd romlani. Felírni a középértéket, meg a hőfokot, és megmérni, mekkora a hőelem ellenállása.
Ebből készíteni egy táblázatot, azaz egy görbét. Ebből tudjuk, hogy hogy kellene működnie igazából.
(Egy hátráltató tényező: a motor korrigál, és ez sajnos akár az én, akár a ti módszereteknél bezavar.)
A hőelem ellenállása változzon 20 ohm és 100 ohm között. Azaz hidegen 20, üzemmelegen 100. Ha ehhez sorba kötsz egy 1k-s potit, akkor
az ellenállása változna 20-100 és 1020-1100 között teszőlegesen. Mondjuk 120-200 között is. De lehet, hogy hidegen a 20 helyett 0 kellene,
amikor a hőelem 50-et ad, akkor 60, ha meg 100 akkor 100.
Szóval lehet, hogy először kivonni kellene, majd hozzáadni. Ha sorba kötöd, csökkenteni nem is tudod, csak növelni.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor csak csökkenteni tudod.
Ja, és meg kellene mérni, mekkora áram folyik az érzékelőn, mert a poti túl nagy áramot nem tud (asszem 0,25W egy átlagos poti).

jovan, szerintem ne bonyolodj bele  vigyor3 wave
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5142 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:37:43 »

Ha meg csökkenteni kell, akkor teszünk egy nagyobb kezdő ellenállású hőre csökkenő ellenállásút a régi helyére és poti nem is kell.

Jól értem végre?  vigyor3

jaja  eljen vigyor3
Naplózva

blah blah blah
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #5143 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:45:03 »

jaja  eljen vigyor3

Akkor meg ne is gatyázzunk itt a bonyolítással.
Meg kell kérdezni, vagy megnézni a hőelem típusát. Az alapján a neten utána nézünk, hogy milyen fajta/milyen értékű és a szerint veszünk nagyobbat/kisebbet helyette.
Sajna tőlem a Mondeóm 80 km-re van, szóval megnézni nem tudom.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #5144 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:47:13 »

Pedig erről lenne szó... indítás előtt, reggel, megnézni hány fok van. Beindítani a verdát, tekergetni a potit, megnézni a két szélső értéket, ahol kezd romlani. Felírni a középértéket, meg a hőfokot, és megmérni, mekkora a hőelem ellenállása.
Ebből készíteni egy táblázatot, azaz egy görbét. Ebből tudjuk, hogy hogy kellene működnie igazából.
(Egy hátráltató tényező: a motor korrigál, és ez sajnos akár az én, akár a ti módszereteknél bezavar.)
A hőelem ellenállása változzon 20 ohm és 100 ohm között. Azaz hidegen 20, üzemmelegen 100. Ha ehhez sorba kötsz egy 1k-s potit, akkor
az ellenállása változna 20-100 és 1020-1100 között teszőlegesen. Mondjuk 120-200 között is. De lehet, hogy hidegen a 20 helyett 0 kellene,
amikor a hőelem 50-et ad, akkor 60, ha meg 100 akkor 100.
Szóval lehet, hogy először kivonni kellene, majd hozzáadni. Ha sorba kötöd, csökkenteni nem is tudod, csak növelni.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor csak csökkenteni tudod.
Ja, és meg kellene mérni, mekkora áram folyik az érzékelőn, mert a poti túl nagy áramot nem tud (asszem 0,25W egy átlagos poti).
ott a gond, hogy egyelőre nem tudjuk, hogy melegen mi a jó érték neki, tehát az egész számításod nulla, mert nem tudsz miből kiindulni
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5145 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:49:47 »

Akkor meg ne is gatyázzunk itt a bonyolítással.
Meg kell kérdezni, vagy megnézni a hőelem típusát. Az alapján a neten utána nézünk, hogy milyen fajta/milyen értékű és a szerint veszünk nagyobbat/kisebbet helyette.
Sajna tőlem a Mondeóm 80 km-re van, szóval megnézni nem tudom.

az lesz nyugi  Wink

Miva ? Lerohadtal es elindultal gyalog ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5146 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 12:50:56 »

ott a gond, hogy egyelőre nem tudjuk, hogy melegen mi a jó érték neki, tehát az egész számításod nulla, mert nem tudsz miből kiindulni

aze irtam, hogy a semmibol is ki lehet szamolni  vigyor3 max. az eredmeny nulla lesz  vigyor3
De majd ha megvannak az ertekek kiszamoltatjuk vele... wave
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5147 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 13:04:10 »

ott a gond, hogy egyelőre nem tudjuk, hogy melegen mi a jó érték neki, tehát az egész számításod nulla, mert nem tudsz miből kiindulni

Számolás? Milyen számolás? Nem olvastad el... nem számolgatni kellene, hanem próbálgatni (tekergetni a potit).
Sőt, még jobb, ha a kütyüvel néznénk, az ECU milyennek látja a keveréket.
És ez alapján beállítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5148 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 13:13:19 »

Számolás? Milyen számolás? Nem olvastad el... nem számolgatni kellene, hanem próbálgatni (tekergetni a potit).

bexaras  vigyor3 Mit szivsz ? jo lehet az anyag  Cheesy
Válasz
Sőt, még jobb, ha a kütyüvel néznénk, az ECU milyennek látja a keveréket.
És ez alapján beállítani.

Kocce, de pontosan tudjuk mit kell csinazni... wave
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.06 csütörtök, 13:26:47 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #5149 Dátum: 2009.08.06 csütörtök, 15:17:24 »

Zacci!Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.
Minden ellenállás alapú hőmérsékletérzékelő az emelkedő hőfokra növeli az ellenállást,a csökkenöre csökkenti.
Alap helyzetben(20fokon) általában 3 és 7óhm között van az értékük.A "normál" szondák általában 0-400fokig mérnek.Autóban nyilván nem ezeket használják,mert egyes esetekben értelmeznie kell a negatív hőmérsékletet is.De ilyen szondákat is lehet kapni.De nektek a lényeg,hogy a hőmérsékletváltozással "párhuzamosan " változik az ellenállása.
A nagyságát pedig egészen 1 szerűen meg kell mérni 20fokon,és olyan potival lehet kiváltani,aminek az az érték lesz a középértéke.
 vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 254   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.