Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:34:31
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
96
97
98
99
100
101
102
[
103
]
104
105
106
107
108
109
110
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3545068 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Fürge Teknős
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5823
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5100 Dátum:
2009.08.04 kedd, 20:21:31 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.04 kedd, 19:13:32
P666 means: Ford - Feel the difference
Rákérdezhetek: az a hibája hogy Ford?
Naplózva
"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí"
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5101 Dátum:
2009.08.04 kedd, 20:23:52 »
Idézetet írta: Fürge Teknős - 2009.08.04 kedd, 20:21:31
Rákérdezhetek: az a hibája hogy Ford?
megmondom az őszintét, nem tudom
szerintem ne higyj a comp-nak, tankolásnál meglátod, hogy igazam van (már ha telintankosat szoktál csinálni)
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5823
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5102 Dátum:
2009.08.04 kedd, 22:33:06 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.04 kedd, 20:23:52
megmondom az őszintét, nem tudom
szerintem ne higyj a comp-nak, tankolásnál meglátod, hogy igazam van (már ha telintankosat szoktál csinálni)
telitankos már régen volt
bár, most megyünk csütörtökön 2 hétre Lellére, akkor teleteszem, aztán had szóljon
Naplózva
"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí"
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5103 Dátum:
2009.08.05 szerda, 11:05:35 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.04 kedd, 18:20:05
megmondom az őszintét, nem tudom
nekem nincs és nem is hiányzik, ismerem a lábjárásom, szóval km alapján tudok viszonyítani, pontos értéket meg úgyis a telitankolás ad csak
Zacci
valamelyik nap toltam kb 4 liter benyát a tankba, bő féltank e85-höz
hidegen jól indult, viszont 35 fokban meg fulladozott
ma reggel 4. tekerésre elindult és nem volt alapjárati nyűgje
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5104 Dátum:
2009.08.05 szerda, 11:06:29 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.05 szerda, 11:05:35
ma reggel 4. tekerésre elindult és nem volt alapjárati nyűgje
akkor télen biztos jól fog szuperálni a kütyü
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5105 Dátum:
2009.08.05 szerda, 11:07:20 »
Idézetet írta: baloght - 2009.08.05 szerda, 11:06:29
akkor télen biztos jól fog szuperálni a kütyü
ez benne az érdekes, hogy ha hűvösebb van, akkor jobban indul, pedig fordítva kéne lennie
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5106 Dátum:
2009.08.05 szerda, 19:51:46 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.05 szerda, 11:05:35
ma reggel 4. tekerésre elindult és nem volt alapjárati nyűgje
bexaras
Mondom en, hogy keves az a 30fok
Mar nem azert, mert 32fokon az ethanol nyulik es nem porlik, csak az inditashoz ugye mindig dusitas kell, es ha az alap dusitas az uzemi hofokhoz van belove, akkor lehet a "hideg" inditas 30 fokban problemas. Valceg aze indult konyebben, mert 2x fok vot es elkezdett mukodni a hidegindito dusitas. Talan jobb lenne, ha 40 vagy 35 fokig hidegdusitana. Ezt igazolja az a megalapitas is, miszerint a check engine rendszerint akko gyun elo, miko nem nyomom neki. Tehat az alapjarati uzemanyag mennyi***el lehet gond. Valceg eleg elbaxott lehet a moci karakterisztikaja. Alapjaraton bizonyos fordulatszamig szegenykever, ami viszont nagyobb merteku szegenyites, mint amit a dobozka pluszban dusit. Nemtom mennyire vot ertheto
En asszem ideiglenesen ki fogom iktatni az orvenylap rendszert. Ez altal ra tom kenyszeriteni az ECUt, hogy 2000 alatt alapbol kicsit tobb naftat toljon. Mert igy tul nagyok a "kilengesek".
Azert az, hogy az ethanol hidegen rosszabbul porlik, kicsit tul van spilazva. Nyilvan rosszabb az ilyen jellegu tulajdonsaga, de nem +25fokon, hanem mondjuk -25 fokon
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5107 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 09:57:12 »
Igen én is éppen azt akartam írni, hogy a szakadó esőben, amikor nem volt olyan meleg gyönyörűen indult és semmilyen fordulatszám ingadozás nem volt.
Szóval nekem is az a véleményem, hogy amikor nem megy a + áramkör, azaz 30 fok felett van azzal kínlódik a gépünk.
Kár, hogy ezt nem lehet skálázni.
Ennyivel lehet jobb a bioetun, ott elég sok paramétert lehet állítgatni.
Nekem üzem-meleg motornál egyébként a kütyü nélkül is szépen ment a gép, másnap reggel viszont rá kellett dugni, mert hidegen már lefulladt.
Szóval amit konyítok a dologhoz, aszerint Zaccinak igaza van, már csak arra kellene rájönni, hogy a szerviz vagy mi hogyan tudnánk annyit állítani a vezérlésen, hogy hidegen egy kicsit több naftát adjon alapból, amíg hidegebb a motor?
A kütyü feltekerése azért nem jó, mert akkor meg üzem közben kap túl sok anyagot!
Ilyen chiptuningos emberkékhez nem lehet elmenni, hogy állítsanak pár dolgot? Ők bele tudnak nyúlni a vezérlésbe, nem?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5108 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:04:28 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 09:57:12
Igen én is éppen azt akartam írni, hogy a szakadó esőben, amikor nem volt olyan meleg gyönyörűen indult és semmilyen fordulatszám ingadozás nem volt.
Szóval nekem is az a véleményem, hogy amikor nem megy a + áramkör, azaz 30 fok felett van azzal kínlódik a gépünk.
Kár, hogy ezt nem lehet skálázni.
Ennyivel lehet jobb a bioetun, ott elég sok paramétert lehet állítgatni.
Nekem üzem-meleg motornál egyébként a kütyü nélkül is szépen ment a gép, másnap reggel viszont rá kellett dugni, mert hidegen már lefulladt.
Szóval amit konyítok a dologhoz, aszerint Zaccinak igaza van, már csak arra kellene rájönni, hogy a szerviz vagy mi hogyan tudnánk annyit állítani a vezérlésen, hogy hidegen egy kicsit több naftát adjon alapból, amíg hidegebb a motor?
A kütyü feltekerése azért nem jó, mert akkor meg üzem közben kap túl sok anyagot!
Ilyen chiptuningos emberkékhez nem lehet elmenni, hogy állítsanak pár dolgot? Ők bele tudnak nyúlni a vezérlésbe, nem?
Chiptunningos cegnel biztos lehet valamit mokanyolni, de egyreszt a piizbe kerul, masreszt az fix. Tehat ha eppen nem tucc e85ot tankolni, akkor benyaval tobbet fog kajolni. En jarhatobb utnak tartom azt, ha kicsereljuk a hoellenalast...
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5109 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:09:36 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 10:04:28
Chiptunningos cegnel biztos lehet valamit mokanyolni, de egyreszt a piizbe kerul, masreszt az fix. Tehat ha eppen nem tucc e85ot tankolni, akkor benyaval tobbet fog kajolni. En jarhatobb utnak tartom azt, ha kicsereljuk a hoellenalast...
Mármint a kütyüét? Erre nem is gondoltam. Szóval egy olyannal kell helyettesíteni, ami magasabb hőfokig ad ugyanolyan jelet a kütyünek?
És mit tippelsz hány fokig szorul rá a Mondi a + anyagra? Mert ezt előtte jó lenne tudni!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5110 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:12:59 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 10:09:36
Mármint a kütyüét? Erre nem is gondoltam. Szóval egy olyannal kell helyettesíteni, ami magasabb hőfokig ad ugyanolyan jelet a kütyünek?
És mit tippelsz hány fokig szorul rá a Mondi a + anyagra? Mert ezt előtte jó lenne tudni!
szerintem 40-45 fok kell max
de mondjuk nem kerül túl sokba, szóval tapasztalati úton is lehet menni
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5111 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:23:47 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 10:09:36
Mármint a kütyüét? Erre nem is gondoltam. Szóval egy olyannal kell helyettesíteni, ami magasabb hőfokig ad ugyanolyan jelet a kütyünek?
És mit tippelsz hány fokig szorul rá a Mondi a + anyagra? Mert ezt előtte jó lenne tudni!
nos, mivel ez egy ellenalas, igy az ideiglenesen helyettesitheto egy potival. Nah onnantol jon a jatek...lehet tekergetni mind addig mig normalizalodik a hideginditas...melegben
Nah akko le kol merni az ellenalast, oszt nezni botban valami hoellenallast helyette
Vagy masik, hogy le kel merni hidegen a hoellenalast, majd 30fokon, oszt azzal kezdeni valamit...de a potis megoldas szerintem jobb...oszt lehet kiderul, hogy nem novelni, hanem csokkenteni kell a befecsit
Illetve meg eccerubb megoldas, ha parhuzamosan vagy sorba betolunk egy megfeleloen meretezett normal ellenalast. Azzal el lehet toni az ertekeket...csak aztat nemtom, hogy ez hore csokkeno, vagy novekvo ellenalas...mondjuk 1 meres es kiderul
«
Utoljára szerkesztve: 2009.08.06 csütörtök, 10:28:03 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5112 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:28:28 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 10:23:47
nos, mivel ez egy ellenalas, igy az ideiglenesen helyettesitheto egy potival. Nah onnantol jon a jatek...lehet tekergetni mind addig mig normalizalodik a hideginditas...melegben
Nah akko le kol merni az ellenalast, oszt nezni botban valami hoellenallast helyette
Vagy masik, hogy le kel merni hidegen a hoellenalast, majd 30fokon, oszt azzal kezdeni valamit...de a potis megoldas szerintem jobb...oszt lehet kiderul, hogy nem novelni, hanem csokkenteni kell a befecsit
Illetve meg eccerubb megoldas, ha parhuzamosan vagy sorba betolunk egy megfeleloen meretezett normal ellenalast. Azzal el lehet toni az ertekeket...csak aztat nemtom, hogy ez hore csokkeno, vagy novekvo ellenalas...mondjuk 1 meres es kiderul
akkor most induljá lefele a kocsihoz
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5113 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:30:32 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.06 csütörtök, 10:28:28
akkor most induljá lefele a kocsihoz
nesze
Foldszinten vok...a verdat meg nem astam el...meg
Naplózva
blah blah blah
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5114 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:31:18 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 10:30:32
nesze
Foldszinten vok...a verdat meg nem astam el...meg
a lényeg, hogy induljá meg, oszt csinázzad, hogy holnap az enyimét is megcsinázzuk
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5115 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:31:43 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 10:23:47
nos, mivel ez egy ellenalas, igy az ideiglenesen helyettesitheto egy potival. Nah onnantol jon a jatek...lehet tekergetni mind addig mig normalizalodik a hideginditas...melegben
Nah akko le kol merni az ellenalast, oszt nezni botban valami hoellenallast helyette
Vagy masik, hogy le kel merni hidegen a hoellenalast, majd 30fokon, oszt azzal kezdeni valamit...de a potis megoldas szerintem jobb...oszt lehet kiderul, hogy nem novelni, hanem csokkenteni kell a befecsit
Illetve meg eccerubb megoldas, ha parhuzamosan vagy sorba betolunk egy megfeleloen meretezett normal ellenalast. Azzal el lehet toni az ertekeket...csak aztat nemtom, hogy ez hore csokkeno, vagy novekvo ellenalas...mondjuk 1 meres es kiderul
Sőt, lehet olyan elektronikát rittyenteni, ami a hőmérséklet függvényében akármilyen karakterisztikát rittyent.
Annyi kellene hozzá, hogy felírni, hogy milyen hőellenállásértékhez milyen potiállás tartozik.
És innen már lehet is forrasztgatni.
Sőt, ha van 10-20 érték, már lehet rá görbét fektetni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5116 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:34:19 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.06 csütörtök, 10:31:18
a lényeg, hogy induljá meg, oszt csinázzad, hogy holnap az enyimét is megcsinázzuk
bazz meg reggel van, alig elek
Az elmult 1 oraban 2x is lefagytam bootolas kozben
Naplózva
blah blah blah
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5117 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:36:43 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 10:34:19
bazz meg reggel van, alig elek
Az elmult 1 oraban 2x is lefagytam bootolas kozben
reggel az 3 órával ezelőtt volt
Naplózva
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5118 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:38:58 »
Akkor a legjobb lenne egy potmétert sorban bekötni mellé, amikor már tudjuk, hogy milyen értékű kell úgy, hogy kb. a középállásban legyen jó, így ha tisztán benzint tankolunk, akkor elég letekernia potit és nincs gond a hidegindítással sem.
Zacci! Mikorra is leszel kész a tesztekkel?
Volt egy haverom aki nagyon vágta az ilyen dolgokat, kár hogy már nem tudom ezt átbeszélni vele.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5119 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:41:56 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 10:38:58
Akkor a legjobb lenne egy potmétert sorban bekötni mellé,
Sorba mellé? Inkább helyette...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5120 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:47:30 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 10:38:58
Akkor a legjobb lenne egy potmétert sorban bekötni mellé, amikor már tudjuk, hogy milyen értékű kell úgy, hogy kb. a középállásban legyen jó, így ha tisztán benzint tankolunk, akkor elég letekernia potit és nincs gond a hidegindítással sem.
Zacci! Mikorra is leszel kész a tesztekkel?
Volt egy haverom aki nagyon vágta az ilyen dolgokat, kár hogy már nem tudom ezt átbeszélni vele.
akkor inkabb egy kapcsolo a negativ agra, es siman kikapcsolod a full cuccot. Vegulis ha egy potit kotunk be melle, akkor azzal be lehet alitani es aztan ugy hagyni a fenebe. Ez meg a legeccerubb megoldas...
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5121 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:53:46 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 10:41:56
Sorba mellé? Inkább helyette...
Helyette nem teheted, mert a poti ellenállása nem változik hőre.
Nekünk csak a hidegindításba kell belenyúlni. talán...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5122 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 10:58:11 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 10:53:46
Helyette nem teheted, mert a poti ellenállása nem változik hőre.
Nekünk csak a hidegindításba kell belenyúlni. talán...
Pedig úgy kell. Ha sorba kötöd, csak növelni tudod az ellenállást, holott lehet, hogy csökkenteni kell.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5123 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:02:19 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 10:47:30
akkor inkabb egy kapcsolo a negativ agra, es siman kikapcsolod a full cuccot. Vegulis ha egy potit kotunk be melle, akkor azzal be lehet alitani es aztan ugy hagyni a fenebe. Ez meg a legeccerubb megoldas...
Eredetileg volt is rajta kapcsoló! Nem tudom miért hagyták ki ebből a verzióból.
Viszont a legegyszerűbb az lenne, ha a gyártóval megbeszélnénk ezt a problémát és az ő segítségével készülne el a kiegészítés.
Sok munkát megspórolna nekünk ráadásul az ő érdeke is.
Egyrészt, mert akkor nem nyomjuk le a torkán a cuccot
másrészt, mert ha normálisan működne, akkor bizonyára más Mondeósokat is érdekelne.
Naplózva
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5124 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:07:11 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 10:58:11
Pedig úgy kell. Ha sorba kötöd, csak növelni tudod az ellenállást, holott lehet, hogy csökkenteni kell.
De még azt sem tudjuk, hogy csökkenteni vagy növelni kellene az ellenállást.
Ha növelni (szerintem ez lenne a logikus), akkor jó, amit mondtam.
De rá kell kérdezni a gyártónál az a biztos!
Ki szokott beszélni a sráccal?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5125 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:07:46 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 11:02:19
Eredetileg volt is rajta kapcsoló! Nem tudom miért hagyták ki ebből a verzióból.
Viszont a legegyszerűbb az lenne, ha a gyártóval megbeszélnénk ezt a problémát és az ő segítségével készülne el a kiegészítés.
Sok munkát megspórolna nekünk ráadásul az ő érdeke is.
Egyrészt, mert akkor nem nyomjuk le a torkán a cuccot
másrészt, mert ha normálisan működne, akkor bizonyára más Mondeósokat is érdekelne.
jo otlet
Minnya felhivom es leugatom a hajat
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5126 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:08:28 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 11:07:11
De még azt sem tudjuk, hogy csökkenteni vagy növelni kellene az ellenállást.
Ha növelni (szerintem ez lenne a logikus), akkor jó, amit mondtam.
De rá kell kérdezni a gyártónál az a biztos!
Ki szokott beszélni a sráccal?
Ha novelni kell, akko sorba, ha csokkenteni, akkor parhuzamosan. Elege logikus
Csak erteni kell hozza
En mar beszeltem vele parszor...
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5127 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:08:39 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 10:58:11
Pedig úgy kell. Ha sorba kötöd, csak növelni tudod az ellenállást, holott lehet, hogy csökkenteni kell.
pedig nem.
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5128 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:31:38 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 11:07:46
jo otlet
Minnya felhivom es leugatom a hajat
Jelezd azért, hogy mit beszéltél meg vele!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5129 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:32:20 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 11:08:28
Ha novelni kell, akko sorba, ha csokkenteni, akkor parhuzamosan. Elege logikus
Csak erteni kell hozza
En mar beszeltem vele parszor...
De ha nem tudjuk, hogy növelni vagy csökkenteni kell, akkor azt sem, hogy soros, vagy párhuzamos...
Érteni? Bocsesz, én ki tudom számítani...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5130 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:54:17 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 11:32:20
De ha nem tudjuk, hogy növelni vagy csökkenteni kell, akkor azt sem, hogy soros, vagy párhuzamos...
Érteni? Bocsesz, én ki tudom számítani...
lexarom, hogy ki tudod szamitani a semmit
Es tudni fogom, hogy csokkenteni kell, vagy novelni. Te ugyanezt kiszamolhatod
50-50% hogy bejon a szamitasod
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5131 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 11:57:49 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 11:54:17
lexarom, hogy ki tudod szamitani a semmit
Es tudni fogom, hogy csokkenteni kell, vagy novelni. Te ugyanezt kiszamolhatod
50-50% hogy bejon a szamitasod
De ha az elem HELYETT teszed a potit (ahogy írtam), 100%-ban eltalálod. Mind1, hagyjuk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5132 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:07:06 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 11:57:49
De ha az elem HELYETT teszed a potit (ahogy írtam), 100%-ban eltalálod. Mind1, hagyjuk.
milyen elem ? Milyen helyette ? Te irtad, hogy "Inkább helyette..."
Nem helyette kell, ahogy mleslie is irta, hanem "melle"
Naplózva
blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5133 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:08:41 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 12:07:06
milyen elem ? Milyen helyette ? Te irtad, hogy "Inkább helyette..."
Nem helyette kell, ahogy mleslie is irta, hanem "melle"
jajjjj Zácccciii
Ha csökkenteni kell, akkor helyette, ha növelni akkor mellé/helyette. Vagy fordítva, vagy egyik sem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5134 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:10:44 »
Idézetet írta: baloght - 2009.08.06 csütörtök, 12:08:41
jajjjj Zácccciii
Ha csökkenteni kell, akkor helyette, ha növelni akkor mellé/helyette. Vagy fordítva, vagy egyik sem.
lol
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5135 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:11:03 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 11:57:49
De ha az elem HELYETT teszed a potit (ahogy írtam), 100%-ban eltalálod. Mind1, hagyjuk.
Ezt most komolyan nem értem.
Ha a hőellenállás helyett beteszel egy potit, akkor hogyan fog magától szabályozni?
Vagy van hőre változó értékű potméter is?
Eltekeri majd magát?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5136 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:12:47 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 12:11:03
Ezt most komolyan nem értem.
Ha a hőellenállás helyett beteszel egy potit, akkor hogyan fog magától szabályozni?
Hat kerom maga fogja szabalyozni
Be ul a motorterbe es online tekeri a potit
Válasz
Vagy van hőre változó értékű potméter is?
Eltekeri majd magát?
jah, az a humanrobot poti
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5137 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:21:39 »
Zacci!
Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5138 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:24:37 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 12:21:39
Zacci!
Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.
szerintem a fhaszinak fhingja sincs az egészhez...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5139 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:26:38 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 12:21:39
Zacci!
Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.
Ha meg csökkenteni kell, akkor teszünk egy nagyobb kezdő ellenállású hőre csökkenő ellenállásút a régi helyére és poti nem is kell.
Jól értem végre?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5140 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:28:50 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 12:12:47
Hat kerom maga fogja szabalyozni
Be ul a motorterbe es online tekeri a potit
jah, az a humanrobot poti
Pedig erről lenne szó... indítás előtt, reggel, megnézni hány fok van. Beindítani a verdát, tekergetni a potit, megnézni a két szélső értéket, ahol kezd romlani. Felírni a középértéket, meg a hőfokot, és megmérni, mekkora a hőelem ellenállása.
Ebből készíteni egy táblázatot, azaz egy görbét. Ebből tudjuk, hogy hogy kellene működnie igazából.
(Egy hátráltató tényező: a motor korrigál, és ez sajnos akár az én, akár a ti módszereteknél bezavar.)
A hőelem ellenállása változzon 20 ohm és 100 ohm között. Azaz hidegen 20, üzemmelegen 100. Ha ehhez sorba kötsz egy 1k-s potit, akkor
az ellenállása változna 20-100 és 1020-1100 között teszőlegesen. Mondjuk 120-200 között is. De lehet, hogy hidegen a 20 helyett 0 kellene,
amikor a hőelem 50-et ad, akkor 60, ha meg 100 akkor 100.
Szóval lehet, hogy először kivonni kellene, majd hozzáadni. Ha sorba kötöd, csökkenteni nem is tudod, csak növelni.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor csak csökkenteni tudod.
Ja, és meg kellene mérni, mekkora áram folyik az érzékelőn, mert a poti túl nagy áramot nem tud (asszem 0,25W egy átlagos poti).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5141 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:36:52 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 12:28:50
Pedig erről lenne szó... indítás előtt, reggel, megnézni hány fok van. Beindítani a verdát, tekergetni a potit, megnézni a két szélső értéket, ahol kezd romlani. Felírni a középértéket, meg a hőfokot, és megmérni, mekkora a hőelem ellenállása.
Ebből készíteni egy táblázatot, azaz egy görbét. Ebből tudjuk, hogy hogy kellene működnie igazából.
(Egy hátráltató tényező: a motor korrigál, és ez sajnos akár az én, akár a ti módszereteknél bezavar.)
A hőelem ellenállása változzon 20 ohm és 100 ohm között. Azaz hidegen 20, üzemmelegen 100. Ha ehhez sorba kötsz egy 1k-s potit, akkor
az ellenállása változna 20-100 és 1020-1100 között teszőlegesen. Mondjuk 120-200 között is. De lehet, hogy hidegen a 20 helyett 0 kellene,
amikor a hőelem 50-et ad, akkor 60, ha meg 100 akkor 100.
Szóval lehet, hogy először kivonni kellene, majd hozzáadni. Ha sorba kötöd, csökkenteni nem is tudod, csak növelni.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor csak csökkenteni tudod.
Ja, és meg kellene mérni, mekkora áram folyik az érzékelőn, mert a poti túl nagy áramot nem tud (asszem 0,25W egy átlagos poti).
jovan, szerintem ne bonyolodj bele
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5142 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:37:43 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 12:26:38
Ha meg csökkenteni kell, akkor teszünk egy nagyobb kezdő ellenállású hőre csökkenő ellenállásút a régi helyére és poti nem is kell.
Jól értem végre?
jaja
Naplózva
blah blah blah
mleslie
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5143 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:45:03 »
Idézetet írta: zacci - 2009.08.06 csütörtök, 12:37:43
jaja
Akkor meg ne is gatyázzunk itt a bonyolítással.
Meg kell kérdezni, vagy megnézni a hőelem típusát. Az alapján a neten utána nézünk, hogy milyen fajta/milyen értékű és a szerint veszünk nagyobbat/kisebbet helyette.
Sajna tőlem a Mondeóm 80 km-re van, szóval megnézni nem tudom.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5144 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:47:13 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 12:28:50
Pedig erről lenne szó... indítás előtt, reggel, megnézni hány fok van. Beindítani a verdát, tekergetni a potit, megnézni a két szélső értéket, ahol kezd romlani. Felírni a középértéket, meg a hőfokot, és megmérni, mekkora a hőelem ellenállása.
Ebből készíteni egy táblázatot, azaz egy görbét. Ebből tudjuk, hogy hogy kellene működnie igazából.
(Egy hátráltató tényező: a motor korrigál, és ez sajnos akár az én, akár a ti módszereteknél bezavar.)
A hőelem ellenállása változzon 20 ohm és 100 ohm között. Azaz hidegen 20, üzemmelegen 100. Ha ehhez sorba kötsz egy 1k-s potit, akkor
az ellenállása változna 20-100 és 1020-1100 között teszőlegesen. Mondjuk 120-200 között is. De lehet, hogy hidegen a 20 helyett 0 kellene,
amikor a hőelem 50-et ad, akkor 60, ha meg 100 akkor 100.
Szóval lehet, hogy először kivonni kellene, majd hozzáadni. Ha sorba kötöd, csökkenteni nem is tudod, csak növelni.
Ha párhuzamosan kötöd, akkor csak csökkenteni tudod.
Ja, és meg kellene mérni, mekkora áram folyik az érzékelőn, mert a poti túl nagy áramot nem tud (asszem 0,25W egy átlagos poti).
ott a gond, hogy egyelőre nem tudjuk, hogy melegen mi a jó érték neki, tehát az egész számításod nulla, mert nem tudsz miből kiindulni
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5145 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:49:47 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 12:45:03
Akkor meg ne is gatyázzunk itt a bonyolítással.
Meg kell kérdezni, vagy megnézni a hőelem típusát. Az alapján a neten utána nézünk, hogy milyen fajta/milyen értékű és a szerint veszünk nagyobbat/kisebbet helyette.
Sajna tőlem a Mondeóm 80 km-re van, szóval megnézni nem tudom.
az lesz nyugi
Miva ? Lerohadtal es elindultal gyalog ?
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5146 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 12:50:56 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.06 csütörtök, 12:47:13
ott a gond, hogy egyelőre nem tudjuk, hogy melegen mi a jó érték neki, tehát az egész számításod nulla, mert nem tudsz miből kiindulni
aze irtam, hogy a semmibol is ki lehet szamolni
max. az eredmeny nulla lesz
De majd ha megvannak az ertekek kiszamoltatjuk vele...
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5147 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 13:04:10 »
Idézetet írta: yooccoo - 2009.08.06 csütörtök, 12:47:13
ott a gond, hogy egyelőre nem tudjuk, hogy melegen mi a jó érték neki, tehát az egész számításod nulla, mert nem tudsz miből kiindulni
Számolás? Milyen számolás? Nem olvastad el... nem számolgatni kellene, hanem próbálgatni (tekergetni a potit).
Sőt, még jobb, ha a kütyüvel néznénk, az ECU milyennek látja a keveréket.
És ez alapján beállítani.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5148 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 13:13:19 »
Idézetet írta: Angel - 2009.08.06 csütörtök, 13:04:10
Számolás? Milyen számolás? Nem olvastad el... nem számolgatni kellene, hanem próbálgatni (tekergetni a potit).
bexaras
Mit szivsz ? jo lehet az anyag
Válasz
Sőt, még jobb, ha a kütyüvel néznénk, az ECU milyennek látja a keveréket.
És ez alapján beállítani.
Kocce, de pontosan tudjuk mit kell csinazni...
«
Utoljára szerkesztve: 2009.08.06 csütörtök, 13:26:47 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #5149 Dátum:
2009.08.06 csütörtök, 15:17:24 »
Idézetet írta: mleslie - 2009.08.06 csütörtök, 12:21:39
Zacci!
Mikor beszélsz a csókával?
Hétvégén már ki is próbálhatnánk, ha elárulná, hogy hőre merre változik az értéke és milyen nagyságú az ellenállás!
Ha nem csökkenteni kell, akkor elég könnyű dolgunk lenne, csak a megfelelő értékű potit kéne hozzákötni sorosan.
Minden ellenállás alapú hőmérsékletérzékelő az emelkedő hőfokra növeli az ellenállást,a csökkenöre csökkenti.
Alap helyzetben(20fokon) általában 3 és 7óhm között van az értékük.A "normál" szondák általában 0-400fokig mérnek.Autóban nyilván nem ezeket használják,mert egyes esetekben értelmeznie kell a negatív hőmérsékletet is.De ilyen szondákat is lehet kapni.De nektek a lényeg,hogy a hőmérsékletváltozással "párhuzamosan " változik az ellenállása.
A nagyságát pedig egészen 1 szerűen meg kell mérni 20fokon,és olyan potival lehet kiváltani,aminek az az érték lesz a középértéke.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
96
97
98
99
100
101
102
[
103
]
104
105
106
107
108
109
110
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ