Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:00:06
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Üzemanyagok
Oldalak:
1
...
158
159
160
161
162
163
164
[
165
]
166
167
168
169
170
171
172
...
254
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Üzemanyagok (Megtekintve 3552100 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8200 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:34:59 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 21:32:21
Hát az én autóm nem egy erőgép, de nem kell üveghangig pergetni a motort, hogy fel tudjak menni a parkolóház emelkedőjén.
az enyém meg erőgép, de azt sem kell
A TD-met viszont igen, mert az meg tényleg nem erőgép
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8201 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:36:01 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.18 szerda, 21:31:34
Ja persze, vagy süket és vak volt a benzinkutas?
jól elkalandoztunk az üzemanyagoktól.
Amúgy meg járó motorba nem is töltenek üzemanyagot
jó reggelt.
Oda nem is szabad.....töltsenek inkább a tüzelőanyag tartályba.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8202 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:38:45 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.18 szerda, 21:34:59
az enyém meg erőgép, de azt sem kell
A TD-met viszont igen, mert az meg tényleg nem erőgép
Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8203 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:39:46 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 21:38:45
Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját.
ezért is van benzinesem és dízelem is
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8204 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:41:21 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 21:38:45
Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját.
Igaz.
Az ember mindig önigazolást szeret keresni.
Attól jobban érzi magát.
Így születünk, csak van aki közben meggyógyul.
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8205 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:46:01 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.18 szerda, 21:41:21
Az ember mindig önigazolást szeret keresni.
Akkor neked van igazad
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8206 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:47:19 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.18 szerda, 21:19:26
Te nem láttál még közelről benzines autót
De nem is akarok!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8207 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:47:59 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.18 szerda, 21:47:19
De nem is akarok!
AndyA
Akkor Neked is igazad van
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8208 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:49:18 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.18 szerda, 21:34:59
az enyém meg erőgép, de azt sem kell
A TD-met viszont igen, mert az meg tényleg nem erőgép
Most nem az 1.4-es TD-ről van szó a Fifiben...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8209 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:50:27 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 21:38:45
Az egész benzines-dízel vita feneketlen kút, lehetne vitatkozni naphosszat, és a végén (ha lenne egyáltalán) senki véleménye nem változna. Van aki meggyőződése, van aki a pénztárcája vagy egyéb más ok miatt veszi a benzines vagy épp a dízel autóját.
Elég régóta követem a dízel-benzines vitát. Ha nem tévedek, a jelenlévők közül nekem volt először tdci-m.
Egy csomó olyan júzert tudok, aki hívő benzines volt. És jött, hogy mit mndja a szomszédomnak, akinek dízele van (másik márka),
és most ment tönkre a pcsúcs. Hát azt, hogy te komám (neki v6-osa volt) minden évben kifizetsz legalább egy pcsúcs árát.
Azóta ő is, és még sokan mások már dízelesek... nagyon penge v6-os tulajok is. Hát így. A jelenlegi állapotok szerint a vita eldőlt.
Nem a benzines javára...
Ma „találkoztam” egy teherszállítóval, amelyikben 285 ezer volt, 12 hónap alatt. Íííííí Puma motor...
Egy másik, (az év 365 napjára számítva,) napi 1400 kilométert ment.
Havonta cseréltek rajta gumit...
3 sofőr vezette... éjjel nappal. Szerintem annak soha nem hűlt ki a motorja.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8210 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:53:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.18 szerda, 21:49:18
Most nem az 1.4-es TD-ről van szó a Fifiben...
AndyA
nemáá, mk2 td, nem írtam hogy off
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8211 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:54:41 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.18 szerda, 21:50:27
Elég régóta követem a dízel-benzines vitát. Ha nem tévedek, a jelenlévők közül nekem volt először tdci-m.
Ja tényleg,
Akkor Neked is igazad van
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8212 Dátum:
2013.09.18 szerda, 21:59:01 »
Na, akkor meg van a megoldás!
Legközelebb a dízelesek fizetik a benzinesek kajáját, mert a fogyasztás miatt megmarad rá a pénz!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8213 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:00:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.18 szerda, 21:59:01
Na, akkor meg van a megoldás!
Legközelebb a dízelesek fizetik a benzinesek kajáját, mert a fogyasztás miatt megmarad rá a pénz!
Neked is igazad van
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8214 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:01:33 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.18 szerda, 21:54:41
Ja tényleg,
Akkor Neked is igazad van
És nekem?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8215 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:02:40 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 22:01:33
És nekem?
Na jó neked is
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8216 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:03:47 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.18 szerda, 22:02:40
Na jó neked is
Na azé'!
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8217 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:05:52 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.18 szerda, 21:50:27
Íííííí Puma motor...
Az meg milyen?
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8218 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:14:50 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 22:05:52
Az meg milyen?
Az oroszlán unokatesója!
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
joxer
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8219 Dátum:
2013.09.18 szerda, 22:19:37 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.09.18 szerda, 22:14:50
Az oroszlán unokatesója!
Cirmos cica?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8220 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 06:58:15 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.18 szerda, 22:05:52
Az meg milyen?
a kiinduló tdci....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
yooccoo
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8221 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 07:41:25 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.18 szerda, 21:50:27
Azóta ő is, és még sokan mások már dízelesek... nagyon penge v6-os tulajok is. Hát így. A jelenlegi állapotok szerint a vita eldőlt.
Nem a benzines javára...
és vannak sokan mások, akik akkor sem biztos hogy lennének dízel tulajok, ha fizetnél érte
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8222 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 07:46:49 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.18 szerda, 21:14:17
Én nem ismerek senkit, aki ez alapján választott volna benzinest, dízel helyett, hogy milyen az alapjárati hangja...
Ez már nem szempont, hanem csak ugratás.
Viszont az ciki ám, nem kicsit, amikor a mély parkolóházból a benyásoknak üveghangon kell kijönni, a dízel meg alapjárat + 1 % gázzal kimegy (
úgy, hogy köt maga után egy benzinest
)
Ez utóbbit nem tudom ki írta az aláírásába, de megtetszett.
Hát azért azt megnézném, hogy mennyi nyomatékod lehet alapjáraton az én benzinesemhez képest.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8223 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 07:47:48 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.09.19 csütörtök, 07:41:25
és vannak sokan mások, akik akkor sem biztos hogy lennének dízel tulajok, ha fizetnél érte
Ez nem így van. Van az a pénz, hidd el.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8224 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 08:01:39 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.18 szerda, 21:50:27
Elég régóta követem a dízel-benzines vitát. Ha nem tévedek, a jelenlévők közül nekem volt először tdci-m.
Egy csomó olyan júzert tudok, aki hívő benzines volt. És jött, hogy mit mndja a szomszédomnak, akinek dízele van (másik márka),
és most ment tönkre a pcsúcs. Hát azt, hogy te komám (neki v6-osa volt) minden évben kifizetsz legalább egy pcsúcs árát.
Azóta ő is, és még sokan mások már dízelesek... nagyon penge v6-os tulajok is. Hát így. A jelenlegi állapotok szerint a vita eldőlt.
Nem a benzines javára...
Ez a történet csak ott sántít, hogy teljesen életidegen.
Aki ugyanis túl szegény/spúr/meggyőződéses dízeles ahhoz, hogy a 10 literes benyafogyasztás helyett a 6 literes dízelfogyasztást válassza, az bizony nem úgy megy el tankolni, hogy na most ha 10 litert enne, akkor X lenne havonta az üzemanyag számlám, de mivel dízellel járok és csak hatot eszik ezért most csak X-Y az üzemanyag számlám, így az üzemanyagon megspórolt különbözetet félreteszem arra az esetre, ha meghalna a pcsúcs/lendkerék/turbó szentháromság és majd akkor nem vész el a dízel üzemmel megspórolt pénz......
Na persze. a valóság az, hogy aki dízellel jár az örül, hogy csak 6-ot eszik, 1000+ km a hatótáv és kevesebb az üzemanyag költség havonta. A megspórolt pénzt meg elkölti másra. Gyerekre, feleségre, szeretőre, autós kiegészítőre, nyaralásra, meg mittudom én még mire.
Az autóra természetesen vigyáz, mert nem szeretne drága felújításokra költeni. Majd eladja 5-10 év használat után, mondván, hogy semmi baja ezeknek a dízeleknek. Aztán megveszi valaki visszapörgetett órával bízva abban, hogy még több évig költségmentes lesz az autó. Aztán jönnek a mechanikai gondok, a magas számlák és a qrvaanyázás. Meg az ebből eredő "xar a dízel, mé' nem benyásat vettem".
Jó dolog a dízel. De csak újonnan, vagy pár évesen, garantált 100e futásteljesítmény alatt. Máshogy biztosan nem vennék.
A vita meg szerintem - nálam legalábbis - a benya javára dőlt el. Egyszerűen csak azért, mert örülök, hogy belefér a 10-20 literes fogyasztás a büdzsémbe. Amire tekintettel pont nem érdekel a dízelnek se az előnye, se a kompromisszumok, amikkel ezek az előnyök járnak. Még úgy sem, hogy van otthon dízel.
Egyébként meg nem probléma az, ha valaki elégedett a dízelével. Legalábbis annak a benyásnak nem, aki elégedett a benyásával. Az a probléma, hogy amikor valaki elkezdi ezt a B-D vitát, akkor mindig csak arról szól a nóta, hogy a dízel magasabb evolúciós lépcsőt képvisel a benyáshoz képest. A valóság meg az, hogy csak több fejlesztést kapott az elmúlt 30 évben, mint a benyás. Ez a folyamat pedig éppen most fordul át az autóiparban. Még 5-10 év és a turbós benyások lesznek takarékosabbak, erősebbek és gazdaságosabbak. Aminek mellékszála lesz, hogy drágább lesz javítani őket.
A dízel ára miatti rinyálást meg be lehet fejezni. 20 évig az volt olcsóbb. Most meg a benya lesz az. El kell kezdeni hozzászokni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8225 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 08:52:29 »
Idézetet írta: drof - 2013.09.19 csütörtök, 08:01:39
Ez a történet csak ott sántít, hogy teljesen életidegen.
szerintem nem.
A dízel ára miatti rinyálást meg be lehet fejezni. 20 évig az volt olcsóbb. Most meg a benya lesz az. El kell kezdeni hozzászokni.
kérek engedélyt meghunyászkodni!
amúgy meg a turbóbenzinesek miatt ismét drágább lesz 2 éven belül a benzin.csak a nagyságrend lesz 1szinttel feljebb......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8226 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 09:12:53 »
Idézetet írta: alf - 2013.09.19 csütörtök, 08:52:29
kérek engedélyt meghunyászkodni!
amúgy meg a turbóbenzinesek miatt ismét drágább lesz 2 éven belül a benzin.csak a nagyságrend lesz 1szinttel feljebb......
Ez a turbobenzines mizéria egyszerűen hihetetlen. Nem értem az egészet. Augyárok őrült összegeket tolnak bele a fejlesztésekbe, hogy papíron megfeleljenek a fogyasztási (CO2 kibocsátási) normáknak, azután a gyakorlati életben ezeknek a közelében nem lehet járni ezekkel az autókkal. Viszont kubaszov karbantartásigényesek a régi szívó benzinesekhez képet (átveszik a dízelmotorból azt, ami annak a hátránya, de az előnyei nélkül), és közben pont az az egy feltétel nem teljesül a gyakorlatban, ami az egész alapető mozgatórugója lenne (emisszió). Persze a laborban minden passzos, azt hozzá kell tenni.
Most akkor mivégre is túráztatjuk magunkat? Vagy mindenki hülye, csak én vagyok megint helikopter?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8227 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 09:33:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 09:12:53
Ez a turbobenzines mizéria egyszerűen hihetetlen. Nem értem az egészet. Augyárok őrült összegeket tolnak bele a fejlesztésekbe, hogy papíron megfeleljenek a fogyasztási (CO2 kibocsátási) normáknak, azután a gyakorlati életben ezeknek a közelében nem lehet járni ezekkel az autókkal. Viszont kubaszov karbantartásigényesek a régi szívó benzinesekhez képet (átveszik a dízelmotorból azt, ami annak a hátránya, de az előnyei nélkül), és közben pont az az egy feltétel nem teljesül a gyakorlatban, ami az egész alapető mozgatórugója lenne (emisszió). Persze a laborban minden passzos, azt hozzá kell tenni.
Most akkor mivégre is túráztatjuk magunkat? Vagy mindenki hülye, csak én vagyok megint helikopter?
AndyA
Mondtam már, hogy igazad van?
Naplózva
gravitydave
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1002
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8228 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 09:35:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 09:12:53
Ez a turbobenzines mizéria egyszerűen hihetetlen. Nem értem az egészet. Augyárok őrült összegeket tolnak bele a fejlesztésekbe, hogy papíron megfeleljenek a fogyasztási (CO2 kibocsátási) normáknak, azután a gyakorlati életben ezeknek a közelében nem lehet járni ezekkel az autókkal. Viszont kubaszov karbantartásigényesek a régi szívó benzinesekhez képet (átveszik a dízelmotorból azt, ami annak a hátránya, de az előnyei nélkül), és közben pont az az egy feltétel nem teljesül a gyakorlatban, ami az egész alapető mozgatórugója lenne (emisszió). Persze a laborban minden passzos, azt hozzá kell tenni.
Most akkor mivégre is túráztatjuk magunkat? Vagy mindenki hülye, csak én vagyok megint helikopter?
AndyA
a multkor olvastam az IPM ben:
http://kapitalizmus.hvg.hu/2012/02/15/klimavaltozas-az-egesz-egy-nagy-csalas/
csalas az is!
Naplózva
2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8229 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 09:48:50 »
Igazad van neked is!
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8230 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 09:49:12 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.19 csütörtök, 09:33:44
Mondtam már, hogy igazad van?
Milyen igazad van!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8231 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 10:35:04 »
Idézetet írta: drof - 2013.09.19 csütörtök, 08:01:39
Ez a történet csak ott sántít, hogy teljesen életidegen.
Aki ugyanis túl szegény/spúr/meggyőződéses dízeles ahhoz, hogy a 10 literes benyafogyasztás helyett a 6 literes dízelfogyasztást válassza, az bizony nem úgy megy el tankolni, hogy na most ha 10 litert enne, akkor X lenne havonta az üzemanyag számlám, de mivel dízellel járok és csak hatot eszik ezért most csak X-Y az üzemanyag számlám, így az üzemanyagon megspórolt különbözetet félreteszem arra az esetre, ha meghalna a pcsúcs/lendkerék/turbó szentháromság és majd akkor nem vész el a dízel üzemmel megspórolt pénz......
Na persze. a valóság az, hogy aki dízellel jár az örül, hogy csak 6-ot eszik, 1000+ km a hatótáv és kevesebb az üzemanyag költség havonta. A megspórolt pénzt meg elkölti másra. Gyerekre, feleségre, szeretőre, autós kiegészítőre, nyaralásra, meg mittudom én még mire.
Az autóra természetesen vigyáz, mert nem szeretne drága felújításokra költeni. Majd eladja 5-10 év használat után, mondván, hogy semmi baja ezeknek a dízeleknek. Aztán megveszi valaki visszapörgetett órával bízva abban, hogy még több évig költségmentes lesz az autó. Aztán jönnek a mechanikai gondok, a magas számlák és a qrvaanyázás. Meg az ebből eredő "xar a dízel, mé' nem benyásat vettem".
Jó dolog a dízel. De csak újonnan, vagy pár évesen, garantált 100e futásteljesítmény alatt. Máshogy biztosan nem vennék.
A vita meg szerintem - nálam legalábbis - a benya javára dőlt el. Egyszerűen csak azért, mert örülök, hogy belefér a 10-20 literes fogyasztás a büdzsémbe. Amire tekintettel pont nem érdekel a dízelnek se az előnye, se a kompromisszumok, amikkel ezek az előnyök járnak. Még úgy sem, hogy van otthon dízel.
Egyébként meg nem probléma az, ha valaki elégedett a dízelével. Legalábbis annak a benyásnak nem, aki elégedett a benyásával. Az a probléma, hogy amikor valaki elkezdi ezt a B-D vitát, akkor mindig csak arról szól a nóta, hogy a dízel magasabb evolúciós lépcsőt képvisel a benyáshoz képest. A valóság meg az, hogy csak több fejlesztést kapott az elmúlt 30 évben, mint a benyás. Ez a folyamat pedig éppen most fordul át az autóiparban. Még 5-10 év és a turbós benyások lesznek takarékosabbak, erősebbek és gazdaságosabbak. Aminek mellékszála lesz, hogy drágább lesz javítani őket.
A dízel ára miatti rinyálást meg be lehet fejezni. 20 évig az volt olcsóbb. Most meg a benya lesz az. El kell kezdeni hozzászokni.
"Jó dolog a dízel. De csak újonnan, vagy pár évesen, garantált 100e futásteljesítmény alatt. Máshogy biztosan nem vennék."
Pontosan. De ilyenre nekem meg nincs lehetőségem..... ezért nem vállalok be dízelt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8232 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 10:55:21 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.18 szerda, 21:59:01
Na, akkor meg van a megoldás!
Legközelebb a dízelesek fizetik a benzinesek kajáját, mert a fogyasztás miatt megmarad rá a pénz!
és akinek 18-20 litert eszik a dizel annak is kell ?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8233 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 10:55:53 »
Idézetet írta: coboy - 2013.09.19 csütörtök, 10:55:21
és akinek 18-20 litert eszik a dizel annak is kell ?
Azzal menj a Hummer fórumba.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8234 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 10:56:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 10:55:53
Azzal menj a Hummer fórumba.
AndyA
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8235 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 11:07:45 »
Igazából az a teljes hülyeség ebben az egész B-D kérdésben, hogy a marketing elhiteti a fogyasztókkal, hogy minden egyes kategória (pl. dízel Mondeo) egymagában univerzális csodafegyver és minden célra megfelel, minden igényt kielégít. Aztán ebből fakad az a téves kiinduló álláspont, hogy akinek másmilyen van, az nyilván rosszul döntött, mert hát nem olyanja van, mint nekem. Én viszont nem dönthettem rosszul, hiszen én ÉN vagyok.
A vita hátralévő része pedig már csak arról szól, hogy ki hogyan racionalizálja meg magának a saját igazát a többiekkel szemben és hogy ezt milyen stílusban kommunikálja.
A való élet meg arról szól, hogy minden célra van megfelelő céljármű. Hosszútávra/cuccolásra nagymotoros dízelek, gyereket oviba vinni kismotoros igénytelen benzinesek és dízelek, országúti örömautózásra nagymotoros benzinesek, terepre nagymotoros dízel/benzines terepjárók, stb. Gyakorlatilag nincs olyan jármű, ami minden helyzetre alkalmas lenne, ami miatt egy átlagos családban is legalább 2 autónak kellene lennie. Egy nagynak nagy takarékos dízelmotorral és egy kicsinek kicsi igénytelen benzinessel. Ehhez jöhetne még a hobbijármű tetszőleges konfigurációban. Ennek lenne csak értelme. Szerencsésebb gazdasági helyzetű országokban ez pontosan így is van.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8236 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 12:17:50 »
Ez környezetbarát!
http://indavideo.hu/video/Kamion_a_pokolbol
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8237 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 12:25:32 »
Idézetet írta: drof - 2013.09.19 csütörtök, 12:17:50
Ez környezetbarát!
http://indavideo.hu/video/Kamion_a_pokolbol
Mennyit fogyaszt százon?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8238 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 12:31:26 »
Szerintem nem helyes kifejezés az "igénytelen benzines" megnevezés.
Minden autót karban kell tartani, csak akkor marad megbízható társ.
Nem véletlen vannak szervizintervallumok, ahol az olajcserén kívül még előír időnként mást a gyártó. Attól függetlenül, hogy az a plusz éppen tönkrement vagy még nem. Ki kell cserélni, kár okosabbnak lenni és szembeszállni a gyártóval, aki ezt -bízzunk benne- tesztelte, de legalább ismeri az alkatrész élettartamát.
A hagyományos (injektor és már nem a karburátor) benzinesre valóban kevesebb odafigyelés szükséges, de KELL arra is. Ha elhanyagolják az sem lesz "jó autó". Ezek ugye néhány alkatrésszel kevesebbet tartalmaznak, mint a dízel társai és olyanokat amik költséges darabok.
De ha az elmúlt 5 évet nézzük csak, akkor a benzines is common rail rendszerű lett sokszor turbóval is. Persze kisebb a nyomás, de legalább kenési képesség nélküli benzinnel működik.
Szóval közvetlen befecskendezéses benzines autó -szerintem- azonos "időzített bomba" , mint a CR dízel autó.
Ezek javítása simán vetekszik a dízel CR rendszerrel talán még drágább is, mert kevesebb van belőle így a gyártási mennyiség alapján -még- drága hozzá az alkatrész.
Az a jó autó, aminek megadják ami jár/kell neki és nem spórolják el mert......há' még jó az, nem kell cserélni!
Volt már dolgom sok olyan autóval, aminek a hatjegyű km számlálója 5-6-7-8-9(!) -essel kezdődött! Nem gondolom, hogy előretekerték. Egyszerűen kell az autó és rendszeresen karban van tartva.
Kicsit hosszúra sikerült....de szerintem ez a történet lényege.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8239 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 12:33:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 12:25:32
Mennyit fogyaszt százon?
AndyA
Melyik alkatrészéből?
Mondjuk nem ismert, mert sosem ment ez még 100 km-et folyamatosan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8240 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 13:05:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 12:31:26
Szerintem nem helyes kifejezés az "igénytelen benzines" megnevezés.
De az. Azért nem mindegy, hogy 80 ezrenként vezérműszíj és vízpumpa csere kell jó kis szervízes számlával megspékelve, vagy 300 ezerig semmit nem kell csinálni a láncos vezérléssel és akkor is csak ellenőrzés/szükség szerinti csere jön.
"Igénytelen benzines" nem azt jelenti, hogy minden benzines igénytelen a dízelekhez képest. Azt jelenti, hogy vannak még olyan felülvezérelt, egyszerű láncos motorok (nyomórúddal, központi befecsivel) a piacon, amik sokkal kevesebb törődéssel és odafigyeléssel is elmennek még évekig.
Ilyen pl. a Fiesta 1.3-as OHV motorja, egészen 2007-ig gyártva.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8241 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 13:34:33 »
Idézetet írta: drof - 2013.09.19 csütörtök, 13:05:24
De az. Azért nem mindegy, hogy 80 ezrenként vezérműszíj és vízpumpa csere kell jó kis szervízes számlával megspékelve, vagy 300 ezerig semmit nem kell csinálni a láncos vezérléssel és akkor is csak ellenőrzés/szükség szerinti csere jön.
"Igénytelen benzines" nem azt jelenti, hogy minden benzines igénytelen a dízelekhez képest. Azt jelenti, hogy vannak még olyan felülvezérelt, egyszerű láncos motorok (nyomórúddal, központi befecsivel) a piacon, amik sokkal kevesebb törődéssel és odafigyeléssel is elmennek még évekig.
Ilyen pl. a Fiesta 1.3-as OHV motorja, egészen 2007-ig gyártva.
Van ám sok láncos benzines is. A 80-as csereperiódus pedig már 120-150 ....ami a szíjas dízelnél ugyanígy van.
Nem ez a döntő.
Hívjuk inkább kevésbé karbantartás igényesnek, de ne igénytelennek. Az olyan degradáló.
Nem véletlen említettem a cr benzineseket...... máris nincs nagy kontraszt.
Az az öntöttvas hengerfejes motor meg egy őskövület, de emiatt nem igénytelen a benzines.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8242 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 14:57:42 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 13:34:33
Van ám sok láncos benzines is. A 80-as csereperiódus pedig már 120-150 ....ami a szíjas dízelnél ugyanígy van.
Nem ez a döntő.
Hívjuk inkább kevésbé karbantartás igényesnek, de ne igénytelennek. Az olyan degradáló.
Nem véletlen említettem a cr benzineseket...... máris nincs nagy kontraszt.
Az az öntöttvas hengerfejes motor meg egy őskövület, de emiatt nem igénytelen a benzines.
Persze, de az egyszerű droid szemében csak az számít, hogy 300e-t tett az autóba '94 óta és egyszer sem kellett vezérlést/vízpumpát cserélnie míg a szomszédnak ezalatt 3-5x kellett összesen 250-500e forint értékben. Máris ott vagyunk, hogy a szomszédé túl igényes az övé meg igénytelen. Hiába degradáló, így mondják a kevésbé differenciáltan gondolkodók.
És nagyon is perdöntő dolog ez. Az eddig eladott Fordjaimnál rendre ez volt az első kérdés, hogy mikor volt és mikor kell vezérlést cserélni. Egy jól karbantartott benzines középkategória beli autónál ugyanis ez a legkomplexebb és legdrágább művelet szervízben.
A V6 Mondeonál azt sem tudtam megértetni a droiddal, hogy nem kell láncot cserélni és nem is volt cserélve soha. Egyszerűen nem fogadta be az agya ezt a valószerűtlen információt.
A csereperiódusról meg csak annyit, hogy pl. a FIAT-om gépkönyve azt írja, hogy 120e, de külön kiemeli, hogy 80e-nél ajánlott a csere, mert utána könnyen elszakadhat. Szóval 120e persze, de ha 80e-ként nem cseréled, akkor akár egy motorcsere/felújítás is benézhet az ablakon. Láncosnál ilyen nincs, max átugrik a lánc az újabb turbósoknál (ahol szintén nem véletlen a láncos vezérlés, szíjra bízni egy motor vezérlését nagyon nagy felelőtlenség....).
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8243 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:16:27 »
Idézetet írta: drof - 2013.09.19 csütörtök, 14:57:42
Persze, de az egyszerű droid szemében csak az számít, hogy 300e-t tett az autóba '94 óta és egyszer sem kellett vezérlést/vízpumpát cserélnie míg a szomszédnak ezalatt 3-5x kellett összesen 250-500e forint értékben. Máris ott vagyunk, hogy a szomszédé túl igényes az övé meg igénytelen. Hiába degradáló, így mondják a kevésbé differenciáltan gondolkodók.
És nagyon is perdöntő dolog ez. Az eddig eladott Fordjaimnál rendre ez volt az első kérdés, hogy mikor volt és mikor kell vezérlést cserélni. Egy jól karbantartott benzines középkategória beli autónál ugyanis ez a legkomplexebb és legdrágább művelet szervízben.
A V6 Mondeonál azt sem tudtam megértetni a droiddal, hogy nem kell láncot cserélni és nem is volt cserélve soha. Egyszerűen nem fogadta be az agya ezt a valószerűtlen információt.
A csereperiódusról meg csak annyit, hogy pl. a FIAT-om gépkönyve azt írja, hogy 120e, de külön kiemeli, hogy 80e-nél ajánlott a csere, mert utána könnyen elszakadhat. Szóval 120e persze, de ha 80e-ként nem cseréled, akkor akár egy motorcsere/felújítás is benézhet az ablakon. Láncosnál ilyen nincs, max átugrik a lánc az újabb turbósoknál (ahol szintén nem véletlen a láncos vezérlés, szíjra bízni egy motor vezérlését nagyon nagy felelőtlenség....).
Hát pedig az MKIV-esnél megint szíjas a vezérlés, ha jól tudom. Lehet, hogy az előzőeknél olyan jól sikerült, hogy nem vitték cserélgetni, aztán inkább visszahozták, hogy a szerencsétlen a fél fizetését ott költse el a szervizben?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8244 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:19:55 »
ez a láncos dolog érdekes, a cimbim hayabusa motorán cserélni kell a láncot mert megnyúlik
a motorokon miért nyúlik meg az autóba meg nem
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8245 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:22:02 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.09.19 csütörtök, 15:16:27
Hát pedig az MKIV-esnél megint szíjas a vezérlés, ha jól tudom. Lehet, hogy az előzőeknél olyan jól sikerült, hogy nem vitték cserélgetni, aztán inkább visszahozták, hogy a szerencsétlen a fél fizetését ott költse el a szervizben?
Fogyasztói társadalom = tervezetten avuló/elromló termékek.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8246 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:32:50 »
Idézetet írta: drof - 2013.09.19 csütörtök, 15:22:02
Fogyasztói társadalom = tervezetten avuló/elromló termékek.
Hát igen. Anno a LEGO is majdnem tönkre ment, mert minőségi játékot gyártottak. Most is azt gyártanak, csak most már csak 1 max 2 félét tud belőle a gyerek kirakni.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8247 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:47:51 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.09.19 csütörtök, 15:19:55
ez a láncos dolog érdekes, a cimbim hayabusa motorán cserélni kell a láncot mert megnyúlik
a motorokon miért nyúlik meg az autóba meg nem
a motoroknál teljesen más igénybevétele van a láncnak. Ott nincs finomkodás, meg 2000nél elváltok, ott tizenX ezres fordulat van, meg odarántás, "kis köbcenti" kissebb, könnyebb felépítés sokka gyorsabb fordulat változások, váltóval közös olaj. A lánc is teljesen más felépítésű.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8248 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:50:31 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.19 csütörtök, 15:47:51
a motoroknál teljesen más igénybevétele van a láncnak. Ott nincs finomkodás, meg 2000nél elváltok, ott tizenX ezres fordulat van, meg odarántás, "kis köbcenti" kissebb, könnyebb felépítés sokka gyorsabb fordulat változások, váltóval közös olaj. A lánc is teljesen más felépítésű.
nyugtáztam
valszeg a láncos rendszer jobb lehet ha láncal szerelik őket oszt fene tudja
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
vzoli
Vendég
Válasz: Üzemanyagok
«
Új hozzászólás #8249 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:57:47 »
Idézetet írta: Ragasits - 2013.09.19 csütörtök, 15:50:31
nyugtáztam
valszeg a láncos rendszer jobb lehet ha láncal szerelik őket oszt fene tudja
motornál vicces lenne megoldani a szíjas vezérlést. csoppereken szokott a primer hajtás szíjas lenni. A kihajtás az gyakrabban szíjas de inkább a csopper/túra motorokon, de a tulajok egy idő után hordanak magukkal felszerelést és tarcsi szíjat
Naplózva
Oldalak:
1
...
158
159
160
161
162
163
164
[
165
]
166
167
168
169
170
171
172
...
254
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ