Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért nem úgy húz autójuk, mint régebben. Első körben a nem megfelelő töltő nyomásra gondolhatunk, melynek fő oka a nyomás elszökése, erről
ITT olvashatsz bővebben. Vannak akik saját maguk megnyugtatására nyomásmérő órát építenek be, sok féle órából válogathatunk, erre most nem térnék ki.
Lentebb olvashatjátok, hogy 2 tagunk hogyan oldotta meg
V.Tamás megoldása 2002/5 előtti dízeleken:
Nekem ez van bent, nálam rendben működik. Van a csomagban egy távadó, azt a motortérben helyeztem el:
A távadóra az EGR visszavezetéstől van odavíve a levegőrendszer nyomása:
A távadótól az elektromos jelet a tűzfali kábelköteg mellet kell behúzni. A legjobb levenni a lengéscsillapító tetején a lemez burkolatot - több lesz a hely a munkához.
Bent kell neki villany (gyújtásról +; a világításról is egy + - ez megváltoztatja a háttérvilágítást), de a bekötésről is van rajz a csomagban.
Frisseb képem nincs, csak ez ami a beszerelés során készült:
agostonb_OFF megoldása 2002/5 utáni dízeleken:
Úgy gondoltam mérek turbónyomást. Szereztem hozzávalókat, csatikat, csövet, órákat.
Az EGR lett a célpont, és ide fúrtam az 1/8-os csatit, rá a belsó átm. 6mm-es pneu csövet, ami akár 10bárt is elbír fúvódás nélkül. Ezután jött a bevezetés a kasztniba, és felrögzíteni az órát. A képen látható maradt az ideiglenesen végleges, mivel van egy tenyérnyi nagy óra is, de mindkettő csillapítás nélküli, és így remeg a mutató valamelyest, de a nagynál érthetően jobban. (Nagyobb a mutató tehetetlensége.)
Az értékek Nálam:
Alapjáraton semmi. Csakúgy mint fix 80-nál 5.-ben.
Halvány üa. takarékos gyorsításnál semmi.
Normál gyorsításnál max. 0.5bár.
Keményebb gyorsításnál 1-1.2bár, kivéve az 1800-2000fordulatot, ahol 1.4-1.5bár.
László megoldása képekben: