Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:59:04
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Fogyasztás
Oldalak:
1
...
120
121
122
123
124
125
126
[
127
]
128
129
130
131
132
133
134
...
138
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fogyasztás (Megtekintve 1830774 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6300 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:01:39 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 09:37:50
A szívó benzinmotorok.
A porsche előtt egy olyanom is lesz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6301 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:02:33 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 09:37:50
A szívó benzinmotorok.
Integra? 1.8 talán? 180 ló? Na de a hangja...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6302 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:15:16 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 09:45:16
Vízilabda meccsen vagyok, nincs kedvem most reagálni erre....meg kedvem sincs.
Ha valakinek csak a 150 LE kell, akkor Fiát 1.4 T-Jet..... A LE megvan, de ami körülötte van....azt hagyjuk. ( bocsi Murmucka
)
Nyilván típuson belül.
Részemről lezárva, ez a társalgás nem működik.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6303 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:16:37 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.20 péntek, 09:31:24
Oké, de akkor vegyük le a turbót is!
MK3-asokat hasonlítgattuk. Melyik a turbós benzines?
Az én motorom turbós, a tied meg nem. Itt a történet vége.
Az ilyen szedjük le dologgal nem tudok mit kezdeni. A benzinesből szedjük ki a gyertyát, és úgy hasonlítsuk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6304 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:21:19 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.20 péntek, 09:32:12
Kicsit csúsztatás. A dízelre írod, hogy "el lehet pörgetni", a benzinesre meg, hogy "lehet használni normálisan".
A benzinest is "el lehet pörgetni" 6 500-ig, és a benzinesnél 50-től lehet 200-ig autózni.
(csak, hogy én is csúsztassak, csak én a benzines javára.
)
Azt gondolom érted, hogy én mindkettő esetében a "legoptimálisabb"
nyomatéksávot írtam.
Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6305 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:27:58 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.21 szombat, 10:15:16
Nyilván típuson belül.
Részemről lezárva, ez a társalgás nem működik.
Persze, mert almakörte.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6306 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:41:54 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:16:37
MK3-asokat hasonlítgattuk. Melyik a turbós benzines?
Az én motorom turbós, a tied meg nem. Itt a történet vége.
Az ilyen szedjük le dologgal nem tudok mit kezdeni. A benzinesből szedjük ki a gyertyát, és úgy hasonlítsuk.
A történet vége? El sem érdemes kezdeni, hiszen mindig mondom Alma vs. Körte.
Én azzal nem tudok megkezdeni, hogy szívó hasonlítunk turbóshoz.
A gyertyát vegyük ki hasonlatod nem helyén való. Mert a működését befolyásolja, anélkül nem működik a motor.
Viszont a turbót vegyük le a dízelről, attól az még működőképes marad. Mondjuk olyan is lesz...
A dízelesek kezdik mindig a hasonlítgatást, mert mindig igazolni akarják, hogy mennyivel jobb mindenben!
Engem pont nem érdekel, én másképp látom az autókat, mint a normál userek. Engem szórakoztat, ahogy mindenki kampányol a sajátja mellett! Ez így van jól.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6307 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:47:22 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 21:33:49
A visszaváltós dologhoz: 90-nél a 140 lovas 2,0 TDCi 1700-at forog, nyomatékcsúcson van (320Nm, rövid időre 340Nm), az 1700*320/7100 = 76,6LE vagy 81,5LE. A 145 lovas 2,0 szívóbenzin messze van a nyomatékcsúcstól (185Nm @ 4500), de legyünk jóindulatúak és szavazzuk meg neki ahhoz a 2800-as fordulathoz is: 2800*185/7100 / 73LE. Szóval a kettő közül hangyányival a dízel fog a kettő közül innen jobban megindulni, ha azonos a tömeg, de mivel a dízel nehezebb, gyakorlatilag tökéletesen ugyanaz lesz.
Na itt van a bodri elásva, ezért mondják azt, hogy majd a nyomaték elintézi a dolgokat.
Azt mondani, hogy nem a nyomaték, hanem a lóerő gyorsít - badarság, mivel a fenti arány adja meg a kettő viszonyát.
Szép, amiket kiszámoltál, több helyen rossz adatot vettél, nézzük inkább a tényeket.
(A nyomaték/lóerő görbéről olvasom le az adatokat).
(Emlékeztetőül, d: 1800-4000, b: 2500-5000 fordulatszámokat vettem, mint használható tartomány. Lehet feljebb is pörgetni, de a hétköznapi életben biztos nem fogjuk. )
TDCi, 1800-as fordulat (inkább itt van a nyomaték max, nem 1700-nál), 88 lóerő.
2.0i, 2500-as fordulat, 61 lóerő. A 88 lóerő 3700 körül jön meg.
Vagyis, a benzines jóval szőkebb tartományban használható, mint a dízel.
Nyilván, ez egyrészt a turbónak köszönhető.
Tömeg: d 1505, b 1378 (MK3, 4 ajtós, forrás: katalógus)
A dízel 9,2%-kal nehezebb. Ha a 88-at elosztom 1.092-vel, 80,7 lóerő jön ki.
Tehát nem veszik el különbség, ahogy írod.
De hát ebben nincs semmi meglepő, nézzük a rugalmassági adatokat (MK3, 4 ajtós, 5 sebességes kézi, 50-100)
1.8i 16V (110 LE) 15,0s
1.8i 16V (110 LE) 15,3s
1.8i 16V (125 LE) 14,3s
2.0i 16V Ghia (145 LE) 12,5s
2.5i V6 24V Ghia (170 LE) 10,9s
2.0 TDdI (115 LE) 8,9s
2.0 TDci (130 LE) Ghia 8,7s
Nemhogy a 2.0 nem ellenfél, de a 2,5, sőt, talán az ST sem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6308 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:47:52 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:21:19
Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.
5-ben 1500-nál búgás van (nem szépen gyorsít) és 1800 körül kezd el húzni. A benzines meg 2000-től és az egyenletesen.
Nem egyforma motorok....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6309 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:51:35 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 10:41:54
A történet vége? El sem érdemes kezdeni, hiszen mindig mondom Alma vs. Körte.
Én azzal nem tudok megkezdeni, hogy szívó hasonlítunk turbóshoz.
Az egyik autót is lehetett venni, meg a másikat is. Neked ez van, nekem az. Nagyjából egy árban mérték. Miért ne lehetne hasonlítani? Lehet.
Ahogy lehet gázost dízelhez is.
Válasz
A gyertyát vegyük ki hasonlatod nem helyén való. Mert a működését befolyásolja, anélkül nem működik a motor.
Viszont a turbót vegyük le a dízelről, attól az még működőképes marad. Mondjuk olyan is lesz...
Persze, nem helyénvaló, de ha a turbót kiszeded, szűretlen levegőt fog kapni, az sem életszerű.
Ok, hasonlítsd a turbós benzineshez... neked olyan van? Nem? Akkor jó.
Válasz
A dízelesek kezdik mindig a hasonlítgatást, mert mindig igazolni akarják, hogy mennyivel jobb mindenben!
Engem pont nem érdekel, én másképp látom az autókat, mint a normál userek. Engem szórakoztat, ahogy mindenki kampányol a sajátja mellett! Ez így van jól.
Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6310 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:53:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 10:47:52
5-ben 1500-nál búgás van (nem szépen gyorsít) és 1800 körül kezd el húzni. A benzines meg 2000-től és az egyenletesen.
Nem egyforma motorok....
A dízelnél nem írtam az 1500-as fodulatot, mert ott nem megy szépen a motor.
A benzines meg mehet jól 1500-nál, a fifiben pl 2000-nél kérte a felváltást, és nem rángat. Persze nem is húz.
Írod, hogy 2000-től egyenletesen... egész 2500-ig nagyjából semmi sincs. Ott kezd el húzni, ott jön meg a motor ereje.
Már amennyire...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6311 Dátum:
2015.11.21 szombat, 10:54:43 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:47:22
Na itt van a bodri elásva, ezért mondják azt, hogy majd a nyomaték elintézi a dolgokat.
Azt mondani, hogy nem a nyomaték, hanem a lóerő gyorsít - badarság, mivel a fenti arány adja meg a kettő viszonyát.
Szép, amiket kiszámoltál, több helyen rossz adatot vettél, nézzük inkább a tényeket.
(A nyomaték/lóerő görbéről olvasom le az adatokat).
(Emlékeztetőül, d: 1800-4000, b: 2500-5000 fordulatszámokat vettem, mint használható tartomány. Lehet feljebb is pörgetni, de a hétköznapi életben biztos nem fogjuk. )
TDCi, 1800-as fordulat (inkább itt van a nyomaték max, nem 1700-nál), 88 lóerő.
2.0i, 2500-as fordulat, 61 lóerő. A 88 lóerő 3700 körül jön meg.
Vagyis, a benzines jóval szőkebb tartományban használható, mint a dízel.
Nyilván, ez egyrészt a turbónak köszönhető.
Tömeg: d 1505, b 1378 (MK3, 4 ajtós, forrás: katalógus)
A dízel 9,2%-kal nehezebb. Ha a 88-at elosztom 1.092-vel, 80,7 lóerő jön ki.
Tehát nem veszik el különbség, ahogy írod.
De hát ebben nincs semmi meglepő, nézzük a rugalmassági adatokat (MK3, 4 ajtós, 5 sebességes kézi, 50-100)
1.8i 16V (110 LE) 15,0s
1.8i 16V (110 LE) 15,3s
1.8i 16V (125 LE) 14,3s
2.0i 16V Ghia (145 LE) 12,5s
2.5i V6 24V Ghia (170 LE) 10,9s
2.0 TDdI (115 LE) 8,9s
2.0 TDci (130 LE) Ghia 8,7s
Nemhogy a 2.0 nem ellenfél, de a 2,5, sőt, talán az ST sem.
Az utolsó mondaton kénytelen vagyok nevetni!
Bizonyára sokféle azonos tdci lehet, mert az előbb még 1500- nál volt a nyomaték maximum, most meg 1800? A fene ezekbe a motorokba!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6312 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:00:36 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.20 péntek, 22:17:27
Erről beszéltem, de hát mindenki cáfol!
Többé kevésbé stimmelenk az adatok. Pl. 143/190 Nm és nem 145/185....
Nem tudom, ezt hogy számoltad ki, de 145/190 a hivatalos.
Tehát nem a 107kW-ból kell visszaszámolni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6313 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:00:49 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:51:35
Az egyik autót is lehetett venni, meg a másikat is. Neked ez van, nekem az. Nagyjából egy árban mérték. Miért ne lehetne hasonlítani? Lehet.
Ahogy lehet gázost dízelhez is.
Persze, nem helyénvaló, de ha a turbót kiszeded, szűretlen levegőt fog kapni, az sem életszerű.
Ok, hasonlítsd a turbós benzineshez... neked olyan van? Nem? Akkor jó.
Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te.
Ajjaj.....van baj. A turbó szűri meg a levegőt a dízel motor előtt?
Nem erőlködöm én. Az egy idézet és én csak odatettem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6314 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:02:24 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 11:00:36
Nem tudom, ezt hogy számoltad ki, de 145/190 a hivatalos.
Tehát nem a 107kW-ból kell visszaszámolni.
Vagy nem. Teljesítmény wattban "keletkezik". A motor méretezésnél abban kapjuk meg. Ezt aztán át lehet váltani a hétköznapibb lóerőre.
Ez már a sokadik adat, mindenki válassza ki a neki tetszőt.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 11:05:29 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6315 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:03:48 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 10:54:43
Az utolsó mondaton kénytelen vagyok nevetni!
Bizonyára sokféle azonos tdci lehet, mert az előbb még 1500- nál volt a nyomaték maximum, most meg 1800? A fene ezekbe a motorokba!
Esetleg megmutatnád, hogy én hol írtam a dízel 1500-as nyomatékmaximumot?
Remélem nem írtam ilyet, mert az 1800 a helyes szám.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6316 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:04:29 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 11:02:24
Vagy nem.
Ez már a sokadik adat, mindenki válassza ki a neki tetszőt.
Vagy mégiscsak... a kW-ot csak számolják. A lóerőből.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6317 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:06:40 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 11:03:48
Esetleg megmutatnád, hogy én hol írtam a dízel 1500-as nyomatékmaximumot?
Remélem nem írtam ilyet, mert az 1800 a helyes szám.
#6311
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 11:14:11 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6318 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:07:17 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:21:19
Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.
Itt
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6319 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:08:20 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 11:04:29
Vagy mégiscsak... a kW-ot csak számolják. A lóerőből.
Ja, vissza.
Mutass egy olyan motor méretezési képletet, aminek a végén lóerőben kapod meg a teljesítmény.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 11:10:18 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6320 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:09:22 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 11:08:20
Ha, vissza.
Mutass egy olyan motor méretezési képletet, aminek a végénblóerőben kapod meg a teljesítmény.
Végbélt akartál írni? Ott kapod meg a teljesítményt?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6321 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:11:07 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.21 szombat, 11:09:22
Végbélt akartál írni? Ott kapod meg a teljesítményt?
Te már mindenből azt olvasod, amit gondolsz.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6322 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:11:27 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.21 szombat, 11:07:17
Itt
Ez a benzinesre vonatkozik... Joe hsz-ére reagáltam.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6323 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:11:35 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 11:11:07
Te már mindenből azt olvasod, amit gondolsz.....
Rólad.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6324 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:15:41 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 11:06:40
#6315
Idézetet írta: Joe - 2015.11.20 péntek, 09:32:12
Kicsit csúsztatás. A dízelre írod, hogy "el lehet pörgetni", a benzinesre meg, hogy "lehet használni normálisan".
A benzinest is "el lehet pörgetni" 6 500-ig, és a benzinesnél 50-től lehet 200-ig autózni.
(csak, hogy én is csúsztassak, csak én a benzines javára.
)
Azt gondolom érted, hogy én mindkettő esetében a "legoptimálisabb"
nyomatéksávot írtam.
Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.
Azt hittem lejön, hogy a benzinesről volt szó. A dízel nem sűrűn pörög 6000-et... na mind1.
Arra elfeledtél reagálni, hogy:
Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te. Wink
Esetleg megtennéd?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6325 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:16:45 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.21 szombat, 11:11:35
Rólad.
Te rólam gondolkodsz? Ne mááár.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6326 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:19:14 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 11:15:41
Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.
Azt hittem lejön, hogy a benzinesről volt szó. A dízel nem sűrűn pörög 6000-et... na mind1.
Arra elfeledtél reagálni, hogy:
Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te. Wink
Esetleg megtennéd?
Nem kötelező, de reagáltam. Keresd vissza.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6327 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:26:30 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 11:00:49
Ajjaj.....van baj. A turbó szűri meg a levegőt a dízel motor előtt?
Nem... de ha kiszereled, a szűrő nem látja el a szerepét. Vagyis, az is kell ahhoz, hogy a motor jól működjön.
Válasz
Nem erőlködöm én. Az egy idézet és én csak odatettem.
Nyilván, mert a te véleményed tükrözi.
Nem azt az idézetet raktad ki, hogy sárga bögre, görbe bögre.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6328 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:32:26 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 11:26:30
Nem... de ha kiszereled, a szűrő nem látja el a szerepét. Vagyis, az is kell ahhoz, hogy a motor jól működjön.
Nyilván, mert a te véleményed tükrözi.
Nem azt az idézetet raktad ki, hogy sárga bögre, görbe bögre.
Tényle le kell írnom, hogy a légszűrő csővét bekötjük a szívócsonkra? Nem ezen múlik!
Más véleményét tükrözi, én csak szimpatizálok vele.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6329 Dátum:
2015.11.21 szombat, 11:37:19 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 11:32:26
Tényle le kell írnom, hogy a légszűrő csővét bekötjük a szívócsonkra? Nem ezen múlik!
Szerintem sem... csak arra utaltam, a szereljük le a turbót pont annyira értelmes, mint a szedjük ki a gyertyát.
Mindkét esetben lehetetlenné tettük a gyári üzemet.
Sok dolgon átsiklottál. Most hogy kiderült, hogy mégsem írtam dízeles 1500-as nyomatékmaximumot, legalább írhattad volna, hogy izé. Vagy valami.
Na mind1. Egy csomó más dolgon is átsiklottál. Semmi gond, úgyis mennem kell. Legyen szép, benzines napod.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6330 Dátum:
2015.11.21 szombat, 12:59:13 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 11:37:19
Szerintem sem... csak arra utaltam, a szereljük le a turbót pont annyira értelmes, mint a szedjük ki a gyertyát.
Mindkét esetben lehetetlenné tettük a gyári üzemet.
Sok dolgon átsiklottál. Most hogy kiderült, hogy mégsem írtam dízeles 1500-as nyomatékmaximumot, legalább írhattad volna, hogy izé. Vagy valami.
Na mind1. Egy csomó más dolgon is átsiklottál. Semmi gond, úgyis mennem kell. Legyen szép, benzines napod.
Átsiklottam? Szerinted....ha neked így jobb, nekem mindegy.
Szerintem nem derült k i semmi. Hiszen 1500-ról benzines esetében biztosan nem lehetett szó. Az emelt alapjárat...
Azért a vegyük ki a gyertyát és a vegyük le a turbót nem ugyanaz. Egyik esetben el sem indítható a motor ( gyertya nélkü), míg a másik esetben indítható a motor és pont olyan körülményekkel működne, mint a másik motor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6331 Dátum:
2015.11.21 szombat, 13:10:11 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 12:59:13
Szerintem nem derült k i semmi.
Szerintem meg igen. (Td vs szívó benzines).
A td dinamikusabb, sokkal jobb a rugalmassága, sokkal jobban húz nagyjából bármelyik fordulatnál.
És nem mellékesen kevesebbet fogyaszt.
Cserébe el kell viselni a benzinesek folyamatos kötekedését, önigazolását.
Ettől függetlenül, én azt mondom, ki-ki válasszon a saját habitusának, elképzelésének megfelelő járművet.
Válasz
Hiszen 1500-ról benzines esetében biztosan nem lehetett szó. Az emelt alapjárat...
Pedig de... az 50-200-ből ez következik. Nem én írtam, hanem Joe.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6332 Dátum:
2015.11.21 szombat, 14:11:11 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.21 szombat, 09:27:29
Az s2000 a benzinmotorok csúcsa szerintem!
Kétségtelenül nagyon jó, és hozzá még szénné lehet tuningolni.
Egy barátom Mitsubishi FTO-t vett, abban a 2 literes sorhatos 200 paci feltöltés nélkül.
http://azfto.blog.hu/
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6333 Dátum:
2015.11.21 szombat, 14:56:30 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 13:10:11
Szerintem meg igen. (Td vs szívó benzines).
A td dinamikusabb, sokkal jobb a rugalmassága, sokkal jobban húz nagyjából bármelyik fordulatnál.
És nem mellékesen kevesebbet fogyaszt.
Cserébe el kell viselni a benzinesek folyamatos kötekedését, önigazolását.
Ettől függetlenül, én azt mondom, ki-ki válasszon a saját habitusának, elképzelésének megfelelő járművet.
Pedig de... az 50-200-ből ez következik. Nem én írtam, hanem Joe.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6334 Dátum:
2015.11.21 szombat, 14:59:11 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 14:56:30
Menny aludni, ha álmos vagy!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6335 Dátum:
2015.11.21 szombat, 15:16:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.21 szombat, 14:59:11
Menny aludni, ha álmos vagy!
AndyA
Az ilyen szövegektől hamar az lesz az ember.... mondhatni fárasztó.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6336 Dátum:
2015.11.21 szombat, 16:19:31 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.21 szombat, 15:16:41
Az ilyen szövegektől hamar az lesz az ember.... mondhatni fárasztó.
Már csak BT-hez kellene valami hasonló kulcsszó, amitől elmegy aludni...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6337 Dátum:
2015.11.21 szombat, 17:28:21 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:47:22
Na itt van a bodri elásva, ezért mondják azt, hogy majd a nyomaték elintézi a dolgokat.
Azt mondani, hogy nem a nyomaték, hanem a lóerő gyorsít - badarság, mivel a fenti arány adja meg a kettő viszonyát.
Hú, ez fura. Picit gondolj ebbe bele: ha 300Nm-ed van 1800-3000 között (tegyük fel, hogy ennyi, turbósoknak lapos szokott lenni a nyomatékgörbe ennyire), akkor hol megy jobban, 1800-on vagy 2500-on? Azonos, kellően alacsony fokozatban, mondjuk 3-ban. 1800-on van 76, 2500-on 126 lovad.
Én MK4-ről beszéltem, ha már adatokról van szó.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6338 Dátum:
2015.11.21 szombat, 17:36:07 »
Idézetet írta: Angel - 2015.11.21 szombat, 10:53:58
A benzines meg mehet jól 1500-nál, a fifiben pl 2000-nél kérte a felváltást, és nem rángat. Persze nem is húz.
A "jól megy" nekem eddig azt jelentette, hogy jól gyorsul. Neked ezek szerint nem jelenti azt, de mit jelent?
Egyébként a benzines is "mehet jól" 1500-nál. Csak kell rá egy turbo, ami mostanában a dízeleken mindig van. A bodri ugyanis itt van elásva, nem a gyújtógyertya meglétében.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6339 Dátum:
2015.11.21 szombat, 19:10:08 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.21 szombat, 17:36:07
A "jól megy" nekem eddig azt jelentette, hogy jól gyorsul. Neked ezek szerint nem jelenti azt, de mit jelent?
Egyébként a benzines is "mehet jól" 1500-nál. Csak kell rá egy turbo, ami mostanában a dízeleken mindig van. A bodri ugyanis itt van elásva, nem a gyújtógyertya meglétében.
Igen, lehet hogy nem a legjobb a szóhasználat.
Szóval nem rángat, de nem is húz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6340 Dátum:
2015.11.23 hétfő, 10:10:12 »
Idézetet írta: Carmaged - 2015.11.20 péntek, 21:41:50
Miért a hengerűrtartalom számít, miért nem a csúcsteljesítmény? Nem a liter mozgatja az autót, hanem a lóerő.
Nem mondhatni, hogy elolvastad az előzményeket, az tuti.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6341 Dátum:
2015.11.28 szombat, 20:11:16 »
Idézetet írta: Joe - 2015.11.23 hétfő, 10:10:12
Nem mondhatni, hogy elolvastad az előzményeket, az tuti.
120 oldalas flametopic-ot végigolvasni?
De, ha van valami érv amellett, hogy azonos méretet vegyünk azonos felhasználói élmény (teljesítmény) helyett, arra kíváncsi lennék... ez régen a biztosítás volt, most már az sincs.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6342 Dátum:
2015.12.15 kedd, 13:42:13 »
egy kis vitaindító/folytató
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6343 Dátum:
2015.12.15 kedd, 14:19:24 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.12.15 kedd, 13:42:13
egy kis vitaindító/folytató
Ha egy 60l-es tankba 59 vagy 60l-t tankolsz, akkor egy 1000km-es szakasz után, akkor is kijön 1dl "fogyasztásbeli különbség", holott lehet, hogy lekattant a pisztoly 59,2-nél, de te meg telecsurgattad 60-ig. Esetleg picit ferdén állt a kocsi, stb. Ilyen pici eltérések így simán kijöhetnek.
A cikkben van egy 382km-es német szakasz. Ilyen rövid távon egy pluszban rátankolt liter, már 2,5-3dl-el viszi el a számolt átlagfogyi értéket. Nyilván, ha több literes eltérés van a fogyiban, azt kimutatja akár egy mérés is. De ha tényleg ilyen pár decis különbséget akarunk kimutatni, akkor kb. a korábbi AndyA féle mennyiségű mérés kellene. Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.
Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.
Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6344 Dátum:
2015.12.15 kedd, 16:01:11 »
Idézetet írta: Domi - 2015.12.15 kedd, 14:19:24
Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.
Van a cikkben egy Suzukis példa, több ezer km-ről szól.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6345 Dátum:
2015.12.15 kedd, 16:07:11 »
Most 2 nap alatt a fogyasztásom csak 3 liter.
OFF vége.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Lacika71
Vendég
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6346 Dátum:
2015.12.15 kedd, 16:25:56 »
Idézetet írta: Domi - 2015.12.15 kedd, 14:19:24
Ha egy 60l-es tankba 59 vagy 60l-t tankolsz, akkor egy 1000km-es szakasz után, akkor is kijön 1dl "fogyasztásbeli különbség", holott lehet, hogy lekattant a pisztoly 59,2-nél, de te meg telecsurgattad 60-ig. Esetleg picit ferdén állt a kocsi, stb. Ilyen pici eltérések így simán kijöhetnek.
A cikkben van egy 382km-es német szakasz. Ilyen rövid távon egy pluszban rátankolt liter, már 2,5-3dl-el viszi el a számolt átlagfogyi értéket. Nyilván, ha több literes eltérés van a fogyiban, azt kimutatja akár egy mérés is. De ha tényleg ilyen pár decis különbséget akarunk kimutatni, akkor kb. a korábbi AndyA féle mennyiségű mérés kellene. Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.
Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.
Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.
Nekem személyes tapasztalatom, hogy számolással 1 liter minusz a német benzin javára. Magyar benzinnel soha nem sikerült 7 liter alatt tartani az autó fogyasztását (sőt, télen ez felment 8,2-re is), de Németországban tankolt benzinnel 140-150 km/órás átlagsebességgel haladva, telepakolt autóval 6,3 literre jött ki a fogyasztás. (1,8l, 110 LE Mk3). Mindkét üzemanyaggal csak autópályás haladás volt. Ami a német benzin mellett szól az az is volt, hogy kifelé csak 3-an ültünk az autóban, hazafelé meg volt rakva az autó csomaggal is és volt két-három fél órás araszolgatás is baleset illetve útkarbantartás miatt.
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6347 Dátum:
2015.12.15 kedd, 16:51:55 »
Idézetet írta: Domi - 2015.12.15 kedd, 14:19:24
Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.
Ha már a fogyasztásról beszélünk. Én míg kifele jártam Shell kártyám volt a Lukovicai gázolajtól jobban füstölt az autó Olasz Francia nem füstöl de drága Spanyol nem füstöl és olcsó Suben kicsit karcos a mennyiség, vagy több kell belőle. Számít az ország is ha másért nem az ár miatt amit kifizetsz érte. A fogyasztás azért nagyon függ a jármű méretétől is, személyautónál kis méretű járműnél nagyjából igaz amit írsz. Személyautóval nem sokat voltam kint, de Ponyvás furgonnal nyerges vontatóval annál többet, ott kicsit más a helyzet. Szelet is esőt is terhelést is emelkedőket is sokkal jobban észreveszik ami természetesen a fogyasztásban jelentkezik. Ami nem 10%.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6348 Dátum:
2015.12.15 kedd, 20:15:05 »
Idézetet írta: Domi - 2015.12.15 kedd, 14:19:24
Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.
Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.
Hali!
Az hogy semmi különbséget nem vettél észre,sztem az nagymértékben attól lehet hogy autópályán használtad.
Sztem városi felhasználásban sok is az érzékelhető különbség. /persze jelzem ez amit leirok,marhára nem jelent semmit,mindössze azt hogy én
ezt éreztem-tapasztaltam/
Annak ellenére hogy a legtöbb mondi gyári beállitással dzsal,de viszont minimális eltérések biztos vannak./plusz : kopás ami minden autónál
más mértékű/.
Nemrég csak shellel jártam..első tankolásnál finomabb hang alapjáraton/és erősebbnek is tűnt lentebb/,közepes fordulat felett csak pörgött nem volt benne erő (úgy ahogy addig).A harmadik tankolásra a finom alapjárati hang is eltűnt,annyira hogy már kezdett rámjönni a para.
A fogyira nem irnék semmit mert sok városi használat mellett,nem mérvadó..de kezdett inkább soknak tűnni.
Most megint omv és ismét minden a régi...
a végével a mit irtál...egyetértek
(a legtöbb nagyobb táv megtételénél mindenki visszafelé érez kevesebb fogyit nagyobb erőt....persze mert már addigra a kipuffból belülről
enni is lehet olyan tiszta
)
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Fogyasztás
«
Új hozzászólás #6349 Dátum:
2015.12.16 szerda, 10:30:57 »
Idézetet írta: Domi - 2015.12.15 kedd, 14:19:24
Ha egy 60l-es tankba 59 vagy 60l-t tankolsz, akkor egy 1000km-es szakasz után, akkor is kijön 1dl "fogyasztásbeli különbség", holott lehet, hogy lekattant a pisztoly 59,2-nél, de te meg telecsurgattad 60-ig. Esetleg picit ferdén állt a kocsi, stb. Ilyen pici eltérések így simán kijöhetnek.
A cikkben van egy 382km-es német szakasz. Ilyen rövid távon egy pluszban rátankolt liter, már 2,5-3dl-el viszi el a számolt átlagfogyi értéket. Nyilván, ha több literes eltérés van a fogyiban, azt kimutatja akár egy mérés is. De ha tényleg ilyen pár decis különbséget akarunk kimutatni, akkor kb. a korábbi AndyA féle mennyiségű mérés kellene. Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.
Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.
Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.
Nekem az is eszembe jutott, hogy nem feltétlenül minden kúton ugyanolyan mértékű telítettségnél kattan le a pisztoly. Én Budapest és Debrecen között sokszor megyek autópályán, és az egyik debreceni kúton az első kattanásig tankolva rendre több benzint tankolok, mint amennyire számítok. Budapesten két kút van, ahová járok, az egyiknél meg rendre kevesebb benzint tankolok, mint amennyire számítok. Minden más kúton általában a kettő közötti érték jön ki (a számításaimmal nagyjából egyező). Persze nem nagyok az eltérések. Próbaképpen legutóbb azt csináltam, hogy az alacsonyabb tankolási mennyiséget eredményező kúton tankoltam indulás előtt Budapesten, majd Debrecenben megint teletankoltam a magasabb tankolási mennyiséget eredményező kúton. Arra számítottam, hogy a szokásoshoz képest nagyobb lesz az eltérés a várt és a tényleges mennyiség között (a pesti tankolás várakozásaim szerint kevésbé "tele" tankot eredményez, míg a debreceni inkább "tele" tankot): láss csodát, pontosan így történt (a két tankolás alapján számított átlafogyasztás közötti különbség kb. 1 liter volt, pedig a közlekedés nagyjából azonos paraméterek mellett zajlott).
Szóval summa summarum, szerintem az is eredményezhet ilyen 0,5-1 liter / 100km környéki eltéréseket, hogy a pisztoly egy picit más mértékű telítettségnél kattan le.
És tökéletesen egyetértek azzal, hogy legnagyobb mértékben a sebesség fogja befolyásolni a fogyasztást: konstans óra szerinti 140 km/h óra sebesség és pici városozás után nagyjából 10 litert eszik a vasam, egyszer viszont nagyon siettem és (természetesen Németországban
) óra szerinti 170 km/h óra sebességgel haladtam nagyjából végig, nagyjából egyenletesen. 10 liter helyett máris 13,5 literre jött ki az átlagfogyasztás. Bumm.
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
Oldalak:
1
...
120
121
122
123
124
125
126
[
127
]
128
129
130
131
132
133
134
...
138
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ