Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:01:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1828199 alkalommal)
0 Felhasználó és 53 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6300 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:01:39 »

A szívó benzinmotorok.  eljen

A porsche előtt egy olyanom is lesz... hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6301 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:02:33 »

A szívó benzinmotorok.  eljen

Integra? 1.8 talán? 180 ló? Na de a hangja...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6302 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:15:16 »

Vízilabda meccsen vagyok, nincs kedvem most reagálni erre....meg kedvem sincs.
Ha valakinek csak a 150 LE kell, akkor Fiát 1.4 T-Jet.....  A LE megvan, de ami körülötte van....azt hagyjuk. ( bocsi Murmucka  vigyor3 )
Nyilván típuson belül. Smiley

Részemről lezárva, ez a társalgás nem működik.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6303 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:16:37 »

Oké, de akkor vegyük le a turbót is!   eplus2   wave

MK3-asokat hasonlítgattuk. Melyik a turbós benzines?
Az én motorom turbós, a tied meg nem. Itt a történet vége.
Az ilyen szedjük le dologgal nem tudok mit kezdeni. A benzinesből szedjük  ki a gyertyát, és úgy hasonlítsuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6304 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:21:19 »

Kicsit csúsztatás. A dízelre írod, hogy "el lehet pörgetni", a benzinesre meg, hogy "lehet használni normálisan".Smiley A benzinest is "el lehet pörgetni" 6 500-ig, és a benzinesnél 50-től lehet 200-ig autózni. nyes(csak, hogy én is csúsztassak, csak én a benzines javára. vigyor3)

Azt gondolom érted, hogy én mindkettő esetében a "legoptimálisabb" eplus2 nyomatéksávot írtam. nyes

Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6305 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:27:58 »

Nyilván típuson belül. Smiley

Részemről lezárva, ez a társalgás nem működik.

Persze, mert almakörte.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6306 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:41:54 »

MK3-asokat hasonlítgattuk. Melyik a turbós benzines?
Az én motorom turbós, a tied meg nem. Itt a történet vége.
Az ilyen szedjük le dologgal nem tudok mit kezdeni. A benzinesből szedjük  ki a gyertyát, és úgy hasonlítsuk.
A történet vége? El sem érdemes kezdeni, hiszen mindig mondom Alma vs. Körte.
Én azzal nem tudok megkezdeni, hogy szívó hasonlítunk turbóshoz.
A gyertyát vegyük ki hasonlatod nem helyén való. Mert a működését befolyásolja, anélkül nem működik a motor.
Viszont a turbót vegyük le a dízelről, attól az még működőképes marad. Mondjuk olyan is lesz...

A dízelesek kezdik mindig a hasonlítgatást, mert mindig igazolni akarják, hogy mennyivel jobb mindenben!
Engem pont nem érdekel, én másképp látom az autókat, mint a normál userek. Engem szórakoztat, ahogy mindenki kampányol a sajátja mellett! Ez így van jól.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6307 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:47:22 »

A visszaváltós dologhoz: 90-nél a 140 lovas 2,0 TDCi 1700-at forog, nyomatékcsúcson van (320Nm, rövid időre 340Nm), az 1700*320/7100 = 76,6LE vagy 81,5LE. A 145 lovas 2,0 szívóbenzin messze van a nyomatékcsúcstól (185Nm @ 4500), de legyünk jóindulatúak és szavazzuk meg neki ahhoz a 2800-as fordulathoz is: 2800*185/7100 / 73LE. Szóval a kettő közül hangyányival a dízel fog a kettő közül innen jobban megindulni, ha azonos a tömeg, de mivel a dízel nehezebb, gyakorlatilag tökéletesen ugyanaz lesz.

Na itt van a bodri elásva, ezért mondják azt, hogy majd a nyomaték elintézi a dolgokat.
Azt mondani, hogy nem a nyomaték, hanem a lóerő gyorsít - badarság, mivel a fenti arány adja meg a kettő viszonyát.
Szép, amiket kiszámoltál, több helyen rossz adatot vettél, nézzük inkább a tényeket.
(A nyomaték/lóerő görbéről olvasom le az adatokat).
(Emlékeztetőül, d: 1800-4000, b: 2500-5000 fordulatszámokat vettem, mint használható tartomány. Lehet feljebb is pörgetni, de a hétköznapi életben biztos nem fogjuk. )
TDCi, 1800-as fordulat (inkább itt van a nyomaték max, nem 1700-nál), 88 lóerő.
2.0i, 2500-as fordulat, 61 lóerő. A 88 lóerő 3700 körül jön meg.
Vagyis, a benzines jóval szőkebb tartományban használható, mint a dízel.
Nyilván, ez egyrészt a turbónak köszönhető.
Tömeg: d 1505, b 1378 (MK3, 4 ajtós, forrás: katalógus)
A dízel 9,2%-kal nehezebb. Ha a 88-at elosztom 1.092-vel, 80,7 lóerő jön ki.
Tehát nem veszik el különbség, ahogy írod.

De hát ebben nincs semmi meglepő, nézzük a rugalmassági adatokat (MK3, 4 ajtós, 5 sebességes kézi, 50-100)
1.8i 16V (110 LE)              15,0s
1.8i 16V (110 LE)              15,3s
1.8i 16V (125 LE)              14,3s
2.0i 16V Ghia (145 LE)       12,5s
2.5i V6 24V Ghia (170 LE)  10,9s
2.0 TDdI (115 LE)              8,9s
2.0 TDci (130 LE) Ghia        8,7s

Nemhogy a 2.0 nem ellenfél, de a 2,5, sőt, talán az ST sem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6308 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:47:52 »

Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.

5-ben 1500-nál búgás van (nem szépen gyorsít) és 1800 körül kezd el húzni. A benzines meg 2000-től és az egyenletesen.

Nem egyforma motorok....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6309 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:51:35 »

A történet vége? El sem érdemes kezdeni, hiszen mindig mondom Alma vs. Körte.
Én azzal nem tudok megkezdeni, hogy szívó hasonlítunk turbóshoz.

Az egyik autót is lehetett venni, meg a másikat is. Neked ez van, nekem az. Nagyjából egy árban mérték. Miért ne lehetne hasonlítani? Lehet.
Ahogy lehet gázost dízelhez is.

Válasz
A gyertyát vegyük ki hasonlatod nem helyén való. Mert a működését befolyásolja, anélkül nem működik a motor.
Viszont a turbót vegyük le a dízelről, attól az még működőképes marad. Mondjuk olyan is lesz...

Persze, nem helyénvaló, de ha a turbót kiszeded, szűretlen levegőt fog kapni, az sem életszerű.
Ok, hasonlítsd a turbós benzineshez... neked olyan van? Nem? Akkor jó.

Válasz
A dízelesek kezdik mindig a hasonlítgatást, mert mindig igazolni akarják, hogy mennyivel jobb mindenben!
Engem pont nem érdekel, én másképp látom az autókat, mint a normál userek. Engem szórakoztat, ahogy mindenki kampányol a sajátja mellett! Ez így van jól.  wave

Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te.  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6310 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:53:58 »

5-ben 1500-nál búgás van (nem szépen gyorsít) és 1800 körül kezd el húzni. A benzines meg 2000-től és az egyenletesen.

Nem egyforma motorok....


A dízelnél nem írtam az 1500-as fodulatot, mert ott nem megy szépen a motor.
A benzines meg mehet jól 1500-nál, a fifiben pl 2000-nél kérte a felváltást, és nem rángat. Persze nem is húz.
Írod, hogy 2000-től egyenletesen... egész 2500-ig nagyjából semmi sincs. Ott kezd el húzni, ott jön meg a motor ereje.
Már amennyire...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6311 Dátum: 2015.11.21 szombat, 10:54:43 »

Na itt van a bodri elásva, ezért mondják azt, hogy majd a nyomaték elintézi a dolgokat.
Azt mondani, hogy nem a nyomaték, hanem a lóerő gyorsít - badarság, mivel a fenti arány adja meg a kettő viszonyát.
Szép, amiket kiszámoltál, több helyen rossz adatot vettél, nézzük inkább a tényeket.
(A nyomaték/lóerő görbéről olvasom le az adatokat).
(Emlékeztetőül, d: 1800-4000, b: 2500-5000 fordulatszámokat vettem, mint használható tartomány. Lehet feljebb is pörgetni, de a hétköznapi életben biztos nem fogjuk. )
TDCi, 1800-as fordulat (inkább itt van a nyomaték max, nem 1700-nál), 88 lóerő.
2.0i, 2500-as fordulat, 61 lóerő. A 88 lóerő 3700 körül jön meg.
Vagyis, a benzines jóval szőkebb tartományban használható, mint a dízel.
Nyilván, ez egyrészt a turbónak köszönhető.
Tömeg: d 1505, b 1378 (MK3, 4 ajtós, forrás: katalógus)
A dízel 9,2%-kal nehezebb. Ha a 88-at elosztom 1.092-vel, 80,7 lóerő jön ki.
Tehát nem veszik el különbség, ahogy írod.

De hát ebben nincs semmi meglepő, nézzük a rugalmassági adatokat (MK3, 4 ajtós, 5 sebességes kézi, 50-100)
1.8i 16V (110 LE)              15,0s
1.8i 16V (110 LE)              15,3s
1.8i 16V (125 LE)              14,3s
2.0i 16V Ghia (145 LE)       12,5s
2.5i V6 24V Ghia (170 LE)  10,9s
2.0 TDdI (115 LE)              8,9s
2.0 TDci (130 LE) Ghia        8,7s

Nemhogy a 2.0 nem ellenfél, de a 2,5, sőt, talán az ST sem.

Az utolsó mondaton kénytelen vagyok nevetni!  laugh
Bizonyára sokféle azonos tdci lehet, mert az előbb még 1500- nál volt a nyomaték maximum, most meg 1800? A fene ezekbe a motorokba!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6312 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:00:36 »

Erről beszéltem, de hát mindenki cáfol!  taps
Többé kevésbé stimmelenk az adatok. Pl. 143/190 Nm és nem 145/185....

Nem tudom, ezt hogy számoltad ki, de 145/190 a hivatalos.
Tehát nem a 107kW-ból kell visszaszámolni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6313 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:00:49 »

Az egyik autót is lehetett venni, meg a másikat is. Neked ez van, nekem az. Nagyjából egy árban mérték. Miért ne lehetne hasonlítani? Lehet.
Ahogy lehet gázost dízelhez is.

Persze, nem helyénvaló, de ha a turbót kiszeded, szűretlen levegőt fog kapni, az sem életszerű.
Ok, hasonlítsd a turbós benzineshez... neked olyan van? Nem? Akkor jó.

Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te.  Wink

Ajjaj.....van baj. A turbó szűri meg a levegőt a dízel motor előtt?  Shocked
Nem erőlködöm én. Az egy idézet és én csak odatettem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6314 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:02:24 »

Nem tudom, ezt hogy számoltad ki, de 145/190 a hivatalos.
Tehát nem a 107kW-ból kell visszaszámolni.

Vagy nem. Teljesítmény wattban "keletkezik". A motor méretezésnél abban kapjuk meg. Ezt aztán át lehet váltani a hétköznapibb lóerőre.

Ez már a sokadik adat, mindenki válassza ki a neki tetszőt.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 11:05:29 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6315 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:03:48 »

Az utolsó mondaton kénytelen vagyok nevetni!  laugh
Bizonyára sokféle azonos tdci lehet, mert az előbb még 1500- nál volt a nyomaték maximum, most meg 1800? A fene ezekbe a motorokba!  eplus2

Esetleg megmutatnád, hogy én hol írtam a dízel 1500-as nyomatékmaximumot?
Remélem nem írtam ilyet, mert az 1800 a helyes szám.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6316 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:04:29 »

Vagy nem.
Ez már a sokadik adat, mindenki válassza ki a neki tetszőt.

Vagy mégiscsak... a kW-ot csak számolják. A lóerőből.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6317 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:06:40 »

Esetleg megmutatnád, hogy én hol írtam a dízel 1500-as nyomatékmaximumot?
Remélem nem írtam ilyet, mert az 1800 a helyes szám.
#6311
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 11:14:11 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6318 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:07:17 »

Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.
A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.

Itt
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6319 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:08:20 »

Vagy mégiscsak... a kW-ot csak számolják. A lóerőből.

Ja, vissza.

Mutass egy olyan motor méretezési képletet, aminek a végén lóerőben kapod meg a teljesítmény.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.21 szombat, 11:10:18 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6320 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:09:22 »

Ha, vissza.

Mutass egy olyan motor méretezési képletet, aminek a végénblóerőben kapod meg a teljesítmény.

Végbélt akartál írni? Ott kapod meg a teljesítményt? eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6321 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:11:07 »

Végbélt akartál írni? Ott kapod meg a teljesítményt? eplus2
Te már mindenből azt olvasod, amit gondolsz.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6322 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:11:27 »

Itt

Ez a benzinesre vonatkozik... Joe hsz-ére reagáltam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6323 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:11:35 »

Te már mindenből azt olvasod, amit gondolsz.....

Rólad. hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6324 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:15:41 »

#6315

Kicsit csúsztatás. A dízelre írod, hogy "el lehet pörgetni", a benzinesre meg, hogy "lehet használni normálisan".Smiley A benzinest is "el lehet pörgetni" 6 500-ig, és a benzinesnél 50-től lehet 200-ig autózni. nyes(csak, hogy én is csúsztassak, csak én a benzines javára. vigyor3)

Azt gondolom érted, hogy én mindkettő esetében a "legoptimálisabb" eplus2 nyomatéksávot írtam. nyes

Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.

A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.


Azt hittem lejön, hogy a benzinesről volt szó. A dízel nem sűrűn pörög 6000-et... na mind1.
Arra elfeledtél reagálni, hogy:
Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te.  Wink

Esetleg megtennéd?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6325 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:16:45 »

Rólad. hehe

Te rólam gondolkodsz? Ne mááár.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6326 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:19:14 »


Semmi csúsztatás nincs benne. Azokat a tartományokat írtam, ahol használni lehet. Mindkettőnél.
Az 50-200... elméletileg megoldható, de gyakorlatilag nem. Ha 200-nál 6000-et pörögne, akkor 50-nél 1500-at.
De nem ennyit pörög... és rögtön nem jön ki a matek.
És megnézem én, ahogy 5-ben, 1500-ról gyorsítasz 200-ra.

A dízelnél, a lenti fordulatszámnál van a nyomaték maximum... onnan szépen gyorsít.


Azt hittem lejön, hogy a benzinesről volt szó. A dízel nem sűrűn pörög 6000-et... na mind1.
Arra elfeledtél reagálni, hogy:
Nézzük az én aláírásomat. Modell, motortípus, egy jelző (színszerű).
Nézzük a tiéd... ki erőlködik? Te.  Wink

Esetleg megtennéd?
Nem kötelező, de reagáltam. Keresd vissza. Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6327 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:26:30 »

Ajjaj.....van baj. A turbó szűri meg a levegőt a dízel motor előtt?  Shocked

Nem... de ha kiszereled, a szűrő nem látja el a szerepét. Vagyis, az is kell ahhoz, hogy a motor jól működjön.

Válasz
Nem erőlködöm én. Az egy idézet és én csak odatettem.

Nyilván, mert a te véleményed tükrözi.
Nem azt az idézetet raktad ki, hogy sárga bögre, görbe bögre.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6328 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:32:26 »

Nem... de ha kiszereled, a szűrő nem látja el a szerepét. Vagyis, az is kell ahhoz, hogy a motor jól működjön.

Nyilván, mert a te véleményed tükrözi.
Nem azt az idézetet raktad ki, hogy sárga bögre, görbe bögre.

Tényle le kell írnom, hogy a légszűrő csővét bekötjük a szívócsonkra? Nem ezen múlik!
Más véleményét tükrözi, én csak szimpatizálok vele.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6329 Dátum: 2015.11.21 szombat, 11:37:19 »

Tényle le kell írnom, hogy a légszűrő csővét bekötjük a szívócsonkra? Nem ezen múlik!

Szerintem sem... csak arra utaltam, a szereljük le a turbót pont annyira értelmes, mint a szedjük ki a gyertyát.
Mindkét esetben lehetetlenné tettük a gyári üzemet.

Sok dolgon átsiklottál. Most hogy kiderült, hogy mégsem írtam dízeles 1500-as nyomatékmaximumot, legalább írhattad volna, hogy izé. Vagy valami.
Na mind1. Egy csomó más dolgon is átsiklottál. Semmi gond, úgyis mennem kell. Legyen szép, benzines napod.  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6330 Dátum: 2015.11.21 szombat, 12:59:13 »

Szerintem sem... csak arra utaltam, a szereljük le a turbót pont annyira értelmes, mint a szedjük ki a gyertyát.
Mindkét esetben lehetetlenné tettük a gyári üzemet.

Sok dolgon átsiklottál. Most hogy kiderült, hogy mégsem írtam dízeles 1500-as nyomatékmaximumot, legalább írhattad volna, hogy izé. Vagy valami.
Na mind1. Egy csomó más dolgon is átsiklottál. Semmi gond, úgyis mennem kell. Legyen szép, benzines napod.  wow1

Átsiklottam? Szerinted....ha neked így jobb, nekem mindegy.
Szerintem nem derült k i semmi. Hiszen 1500-ról benzines esetében biztosan nem lehetett szó. Az emelt alapjárat...
Azért a vegyük ki a gyertyát és a vegyük le a turbót nem ugyanaz. Egyik esetben el sem indítható a motor ( gyertya nélkü), míg a másik esetben indítható a motor és pont olyan körülményekkel működne, mint a másik motor.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6331 Dátum: 2015.11.21 szombat, 13:10:11 »

Szerintem nem derült k i semmi.

Szerintem meg igen. (Td vs szívó benzines).
A td dinamikusabb, sokkal jobb a rugalmassága, sokkal jobban húz nagyjából bármelyik fordulatnál.
És nem mellékesen kevesebbet fogyaszt.
Cserébe el kell viselni a benzinesek folyamatos kötekedését, önigazolását.  Wink

Ettől függetlenül, én azt mondom, ki-ki válasszon a saját habitusának, elképzelésének megfelelő járművet.

Válasz
Hiszen 1500-ról benzines esetében biztosan nem lehetett szó. Az emelt alapjárat...

Pedig de... az 50-200-ből ez következik. Nem én írtam, hanem Joe.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6332 Dátum: 2015.11.21 szombat, 14:11:11 »

Az s2000 a benzinmotorok csúcsa szerintem!

Kétségtelenül nagyon jó, és hozzá még szénné lehet tuningolni.

Egy barátom Mitsubishi FTO-t vett, abban a 2 literes sorhatos 200 paci feltöltés nélkül.

http://azfto.blog.hu/

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6333 Dátum: 2015.11.21 szombat, 14:56:30 »

Szerintem meg igen. (Td vs szívó benzines).
A td dinamikusabb, sokkal jobb a rugalmassága, sokkal jobban húz nagyjából bármelyik fordulatnál.
És nem mellékesen kevesebbet fogyaszt.
Cserébe el kell viselni a benzinesek folyamatos kötekedését, önigazolását.  Wink

Ettől függetlenül, én azt mondom, ki-ki válasszon a saját habitusának, elképzelésének megfelelő járművet.

Pedig de... az 50-200-ből ez következik. Nem én írtam, hanem Joe.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6334 Dátum: 2015.11.21 szombat, 14:59:11 »



Menny aludni, ha álmos vagy! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6335 Dátum: 2015.11.21 szombat, 15:16:41 »

Menny aludni, ha álmos vagy! Smiley

AndyA

Az ilyen szövegektől hamar az lesz az ember.... mondhatni fárasztó.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6336 Dátum: 2015.11.21 szombat, 16:19:31 »

Az ilyen szövegektől hamar az lesz az ember.... mondhatni fárasztó.

Már csak BT-hez kellene valami hasonló kulcsszó, amitől elmegy aludni... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6337 Dátum: 2015.11.21 szombat, 17:28:21 »

Na itt van a bodri elásva, ezért mondják azt, hogy majd a nyomaték elintézi a dolgokat.
Azt mondani, hogy nem a nyomaték, hanem a lóerő gyorsít - badarság, mivel a fenti arány adja meg a kettő viszonyát.
Hú, ez fura. Picit gondolj ebbe bele: ha 300Nm-ed van 1800-3000 között (tegyük fel, hogy ennyi, turbósoknak lapos szokott lenni a nyomatékgörbe ennyire), akkor hol megy jobban, 1800-on vagy 2500-on? Azonos, kellően alacsony fokozatban, mondjuk 3-ban. 1800-on van 76, 2500-on 126 lovad.

Én MK4-ről beszéltem, ha már adatokról van szó.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6338 Dátum: 2015.11.21 szombat, 17:36:07 »

A benzines meg mehet jól 1500-nál, a fifiben pl 2000-nél kérte a felváltást, és nem rángat. Persze nem is húz.
A "jól megy" nekem eddig azt jelentette, hogy jól gyorsul. Neked ezek szerint nem jelenti azt, de mit jelent?

Egyébként a benzines is "mehet jól" 1500-nál. Csak kell rá egy turbo, ami mostanában a dízeleken mindig van. A bodri ugyanis itt van elásva, nem a gyújtógyertya meglétében. Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6339 Dátum: 2015.11.21 szombat, 19:10:08 »

A "jól megy" nekem eddig azt jelentette, hogy jól gyorsul. Neked ezek szerint nem jelenti azt, de mit jelent?

Egyébként a benzines is "mehet jól" 1500-nál. Csak kell rá egy turbo, ami mostanában a dízeleken mindig van. A bodri ugyanis itt van elásva, nem a gyújtógyertya meglétében. Smiley

Igen, lehet hogy nem a legjobb a szóhasználat.
Szóval nem rángat, de nem is húz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6340 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 10:10:12 »

Miért a hengerűrtartalom számít, miért nem a csúcsteljesítmény? Nem a liter mozgatja az autót, hanem a lóerő. Smiley

Nem mondhatni, hogy elolvastad az előzményeket, az tuti. vigyor3
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #6341 Dátum: 2015.11.28 szombat, 20:11:16 »

Nem mondhatni, hogy elolvastad az előzményeket, az tuti. vigyor3
120 oldalas flametopic-ot végigolvasni? Cheesy

De, ha van valami érv amellett, hogy azonos méretet vegyünk azonos felhasználói élmény (teljesítmény) helyett, arra kíváncsi lennék... ez régen a biztosítás volt, most már az sincs.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6342 Dátum: 2015.12.15 kedd, 13:42:13 »

egy kis vitaindító/folytató
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #6343 Dátum: 2015.12.15 kedd, 14:19:24 »

Ha egy 60l-es tankba 59 vagy 60l-t tankolsz, akkor egy 1000km-es szakasz után, akkor is kijön 1dl "fogyasztásbeli különbség", holott lehet, hogy lekattant a pisztoly 59,2-nél, de te meg telecsurgattad 60-ig. Esetleg picit ferdén állt a kocsi, stb. Ilyen pici eltérések így simán kijöhetnek.
A cikkben van egy 382km-es német szakasz. Ilyen rövid távon egy pluszban rátankolt liter, már 2,5-3dl-el viszi el a számolt átlagfogyi értéket. Nyilván, ha több literes eltérés van a fogyiban, azt kimutatja akár egy mérés is. De ha tényleg ilyen pár decis különbséget akarunk kimutatni, akkor kb. a korábbi AndyA féle mennyiségű mérés kellene. Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.

Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.

Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6344 Dátum: 2015.12.15 kedd, 16:01:11 »

Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.

Van a cikkben egy Suzukis példa, több ezer km-ről szól.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6345 Dátum: 2015.12.15 kedd, 16:07:11 »

Most 2 nap alatt a fogyasztásom csak 3 liter. eplus2 eplus2 eplus2 OFF vége.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6346 Dátum: 2015.12.15 kedd, 16:25:56 »

Ha egy 60l-es tankba 59 vagy 60l-t tankolsz, akkor egy 1000km-es szakasz után, akkor is kijön 1dl "fogyasztásbeli különbség", holott lehet, hogy lekattant a pisztoly 59,2-nél, de te meg telecsurgattad 60-ig. Esetleg picit ferdén állt a kocsi, stb. Ilyen pici eltérések így simán kijöhetnek.
A cikkben van egy 382km-es német szakasz. Ilyen rövid távon egy pluszban rátankolt liter, már 2,5-3dl-el viszi el a számolt átlagfogyi értéket. Nyilván, ha több literes eltérés van a fogyiban, azt kimutatja akár egy mérés is. De ha tényleg ilyen pár decis különbséget akarunk kimutatni, akkor kb. a korábbi AndyA féle mennyiségű mérés kellene. Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.

Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.

Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.

Nekem személyes tapasztalatom, hogy számolással 1 liter minusz a német benzin javára. Magyar benzinnel soha nem sikerült 7 liter alatt tartani az autó fogyasztását (sőt, télen ez felment 8,2-re is), de Németországban tankolt benzinnel 140-150 km/órás átlagsebességgel haladva, telepakolt autóval 6,3 literre jött ki a fogyasztás. (1,8l, 110 LE Mk3). Mindkét üzemanyaggal csak autópályás haladás volt. Ami a német benzin mellett szól az az is volt, hogy kifelé csak 3-an ültünk az autóban, hazafelé meg volt rakva az autó csomaggal is és volt két-három fél órás araszolgatás is baleset illetve útkarbantartás miatt.
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6347 Dátum: 2015.12.15 kedd, 16:51:55 »



Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.

Ha már a fogyasztásról beszélünk. Én míg kifele jártam Shell kártyám volt a Lukovicai gázolajtól jobban füstölt az autó Olasz Francia nem füstöl de drága Spanyol nem füstöl és olcsó Suben  kicsit karcos a mennyiség, vagy több kell belőle. Számít az ország is ha másért nem az ár miatt amit kifizetsz érte. A fogyasztás azért  nagyon függ a jármű méretétől is, személyautónál kis méretű járműnél nagyjából igaz amit írsz. Személyautóval nem sokat voltam kint, de Ponyvás furgonnal  nyerges vontatóval annál többet, ott kicsit más a helyzet. Szelet is esőt is terhelést is emelkedőket is sokkal jobban észreveszik ami természetesen a fogyasztásban jelentkezik. Ami nem 10%.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #6348 Dátum: 2015.12.15 kedd, 20:15:05 »

Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.

Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.

Hali!
Az hogy semmi különbséget nem vettél észre,sztem az nagymértékben attól lehet hogy autópályán használtad.
Sztem városi felhasználásban sok is az érzékelhető különbség. /persze jelzem ez amit leirok,marhára nem jelent semmit,mindössze azt hogy én
ezt éreztem-tapasztaltam/
Annak ellenére hogy a legtöbb mondi gyári beállitással dzsal,de viszont minimális eltérések biztos vannak./plusz : kopás ami minden autónál
más mértékű/.
Nemrég csak shellel jártam..első tankolásnál finomabb hang alapjáraton/és erősebbnek is tűnt lentebb/,közepes fordulat felett csak pörgött nem volt benne erő (úgy ahogy addig).A harmadik tankolásra a finom alapjárati hang is eltűnt,annyira hogy már kezdett rámjönni a para. rinya
A fogyira nem irnék semmit mert sok városi használat mellett,nem mérvadó..de kezdett inkább soknak tűnni.
Most megint omv és ismét minden a régi...

a végével a mit irtál...egyetértek   Wink
(a legtöbb nagyobb táv megtételénél mindenki visszafelé érez kevesebb fogyit nagyobb erőt....persze mert már addigra a kipuffból belülről
enni is lehet olyan tiszta  vigyor3 )
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6349 Dátum: 2015.12.16 szerda, 10:30:57 »

Ha egy 60l-es tankba 59 vagy 60l-t tankolsz, akkor egy 1000km-es szakasz után, akkor is kijön 1dl "fogyasztásbeli különbség", holott lehet, hogy lekattant a pisztoly 59,2-nél, de te meg telecsurgattad 60-ig. Esetleg picit ferdén állt a kocsi, stb. Ilyen pici eltérések így simán kijöhetnek.
A cikkben van egy 382km-es német szakasz. Ilyen rövid távon egy pluszban rátankolt liter, már 2,5-3dl-el viszi el a számolt átlagfogyi értéket. Nyilván, ha több literes eltérés van a fogyiban, azt kimutatja akár egy mérés is. De ha tényleg ilyen pár decis különbséget akarunk kimutatni, akkor kb. a korábbi AndyA féle mennyiségű mérés kellene. Sok azonos irányú, azonos tempójú, azonos hosszú, stb. utakkal. Akkor mondjuk 20 külföldi, és 20 itthoni tankolás átlagát összehasonlítva már lehetne biztosabbat mondani. Arról nem is beszélve, hogy egy eső is kb. 1l-el tolja meg a fogyit azok szerint, akiknek van pillanatnyi fogyasztásmérőjük.

Én egyébként a környező országokban UA és RO-n kívül mindenhol tankoltam (A, D, SK, CZ, PL, SLO, ITA, HRO), több helyen télen és nyáron is, és se fogyasztásban, se dinamikában, se hangban, se semmiben nem vettem észre az ég világon semmi különbséget. Sőt, pl. SLO-ban idén januárban kénytelen voltam prémium üzemanyagot tankolni (a kocsi életében először), és az azzal megtett kb. 700km-es táv átlaga 1,5l-el lett magasabb, mint az előtte, sima üzemanyaggal megtett kb. 1500km átlaga.

Szóval az én tapasztalatom az, hogy a fogyasztást kb. 90%-ban a tempó, a maradék 10%-ban meg a körülmények (vezetési stílus, eső, dugók, stb) befolyásolják. A tankolt üzemanyag, és az ország, ahol tankolsz, az nem.

Nekem az is eszembe jutott, hogy nem feltétlenül minden kúton ugyanolyan mértékű telítettségnél kattan le a pisztoly. Én Budapest és Debrecen között sokszor megyek autópályán, és az egyik debreceni kúton az első kattanásig tankolva rendre több benzint tankolok, mint amennyire számítok. Budapesten két kút van, ahová járok, az egyiknél meg rendre kevesebb benzint tankolok, mint amennyire számítok. Minden más kúton általában a kettő közötti érték jön ki (a számításaimmal nagyjából egyező). Persze nem nagyok az eltérések. Próbaképpen legutóbb azt csináltam, hogy az alacsonyabb tankolási mennyiséget eredményező kúton tankoltam indulás előtt Budapesten, majd Debrecenben megint teletankoltam a magasabb tankolási mennyiséget eredményező kúton. Arra számítottam, hogy a szokásoshoz képest nagyobb lesz az eltérés a várt és a tényleges mennyiség között (a pesti tankolás várakozásaim szerint kevésbé "tele" tankot eredményez, míg a debreceni inkább "tele" tankot): láss csodát, pontosan így történt (a két tankolás alapján számított átlafogyasztás közötti különbség kb. 1 liter volt, pedig a közlekedés nagyjából azonos paraméterek mellett zajlott).
Szóval summa summarum, szerintem az is eredményezhet ilyen 0,5-1 liter / 100km környéki eltéréseket, hogy a pisztoly egy picit más mértékű telítettségnél kattan le.
És tökéletesen egyetértek azzal, hogy legnagyobb mértékben a sebesség fogja befolyásolni a fogyasztást: konstans óra szerinti 140 km/h óra sebesség és pici városozás után nagyjából 10 litert eszik a vasam, egyszer viszont nagyon siettem és (természetesen Németországban  Wink) óra szerinti 170 km/h óra sebességgel haladtam nagyjából végig, nagyjából egyenletesen. 10 liter helyett máris 13,5 literre jött ki az átlagfogyasztás. Bumm.
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.