Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:20:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 29   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Gyorsulás  (Megtekintve 488192 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2008.09.26 péntek, 23:48:04 »

A Koris elég jó volt. Legyorsult az szinte mindenkit.

Ha nem én vezettem, a beSTiával kb pariban voltak...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 20:43:10 »

Joe, nem akarok offolni a találkozó topicban. Ha jól látom, a tiéd gyorsulása 105s, míg a tddi 10,8s.
Ilyen kis különbségnél már szinte csak a sofőrön múlik, melyik győz, sőt, igazából a dízelre tippelnék, mert mi nem 0-100-as gyorsulást mérünk, hanem 400m-ert, és a dizil az elején jobban megindul. Szóval úgy lehet, hogy az elején rádver egy autót, és azt végig meg is tartja, esetleg nagyobb sebességnél jön elő a több ló, ahol már neked több esélyed van. Eszerint trudi simán győzhetne, ha ő indul jobban.
Szval szerintem - ha ez a gyorsulási adat jó - akkor te kb az 1,8i-vel vagy egy kategóriában, esetleg attól egy kicsit jobb, de a 2.0i-nek már nem vagy ellenfél. Mindezt azért, mert a te kasztnid nagyobb, nagy a homloka, és gondolom a tömeg is nagyobb (megnéztem, 1,7-1,9t).
Viszont, egy 50-nes repülőrajtnál már más lenne a helyzet, ott a több ló győzne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 21:03:50 »

Joe, nem akarok offolni a találkozó topicban. Ha jól látom, a tiéd gyorsulása 105s, míg a tddi 10,8s.
Ilyen kis különbségnél már szinte csak a sofőrön múlik, melyik győz, sőt, igazából a dízelre tippelnék, mert mi nem 0-100-as gyorsulást mérünk, hanem 400m-ert, és a dizil az elején jobban megindul. Szóval úgy lehet, hogy az elején rádver egy autót, és azt végig meg is tartja, esetleg nagyobb sebességnél jön elő a több ló, ahol már neked több esélyed van. Eszerint trudi simán győzhetne, ha ő indul jobban.
Szval szerintem - ha ez a gyorsulási adat jó - akkor te kb az 1,8i-vel vagy egy kategóriában, esetleg attól egy kicsit jobb, de a 2.0i-nek már nem vagy ellenfél. Mindezt azért, mert a te kasztnid nagyobb, nagy a homloka, és gondolom a tömeg is nagyobb (megnéztem, 1,7-1,9t).
Viszont, egy 50-nes repülőrajtnál már más lenne a helyzet, ott a több ló győzne.

Na ezt sem kellett volna:
Turborudi autója megfogta kb 2 éve Tommymondeo autóját, azaz Ővé jelenleg a klub leggyorsabb 2,0(!!!)-ja, ami MKI, de ennek ugye nincs jelentősége. És én Őt is megfogtam Levissel együtt, nem is kicsit! Levis autója szintén kimagasló, és ha jól tudom, akkor a TDDI-t is ott hagyta, pedig csak 1,8-as MKI-ből.

Lóerő/súly arány: MKI Mondeo durván 1250kg, 2,0 136LE. Az enyém 1750kg, és 174LE. Ha kiszámolod, akkor a Mondeo súlyához képest 124LE-nek elégnek kéne lennie ahhoz, hogy otthagyon, de nem tudott...
NM: 175 vs. 235, na ezt is nézve még nagyobb tömeget is meg tudna fogni. Sztem nagyon jól megy a gyári adatokhoz képest. Én is megdöbbentem, hogy (kifejezetten) xar gyújtáscuccokkal tudtam tartani Hovonoval az iramot befelé, aki Maffy ST200-ával volt. Ő is csodálkozott, igaz elmondása alapján csak 80% körül nyomta a gázt tövig. Na az enyém még ennyit sem produkál most...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:24:22 »

A nagy gyorsulásokra sajnos nem tudtam ott maradni!  falbav De Silverrel sikerült mennem 3 futamot!   wave
Gyorsulásban nagyon profi volt, látszott, hogy nem először ment. Egyes-kettes fokozatokban mindig elment, nekem csak 3.-ban sikerült megfognom erőből, itt jött ki az erő különbség, itt már nem számított az ügyesség. Azt tudtam, hogy jól sikerült a chippelésem, de azt nem, hogy erősebb lett-e, mint a 130 lovas tdci.
(Erősebb  vigyor)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:35:40 »

Na ezt sem kellett volna:
Turborudi autója megfogta kb 2 éve Tommymondeo autóját, azaz Ővé jelenleg a klub leggyorsabb 2,0(!!!)-ja, ami MKI, de ennek ugye nincs jelentősége. És én Őt is megfogtam Levissel együtt, nem is kicsit! Levis autója szintén kimagasló, és ha jól tudom, akkor a TDDI-t is ott hagyta, pedig csak 1,8-as MKI-ből.

Lóerő/súly arány: MKI Mondeo durván 1250kg, 2,0 136LE. Az enyém 1750kg, és 174LE. Ha kiszámolod, akkor a Mondeo súlyához képest 124LE-nek elégnek kéne lennie ahhoz, hogy otthagyon, de nem tudott...
NM: 175 vs. 235, na ezt is nézve még nagyobb tömeget is meg tudna fogni. Sztem nagyon jól megy a gyári adatokhoz képest. Én is megdöbbentem, hogy (kifejezetten) xar gyújtáscuccokkal tudtam tartani Hovonoval az iramot befelé, aki Maffy ST200-ával volt. Ő is csodálkozott, igaz elmondása alapján csak 80% körül nyomta a gázt tövig. Na az enyém még ennyit sem produkál most...

Az első bekezdés: ha ezek nem egyszerre voltak, akkor nem sokat ér az összehasonlítás. Hogy a Tommymondeót megfogja egy 1,8i... azt azért megnézném. A sima tddi (chip nélkül) és az 1,8i vannak kb egy szinten. Aztán azt írod, hogy Turborudié a leggyorsabb 2.0-ás. Vigyázat, itt már bejöttek a dízelek is. Ha bevonjuk őket, engem se feledj, amikor arról van szó, melyik a leggyorsab 2,0-ás  eplus2.

A lóreő/súly aránynak semmi jelentősége nincs - itt. A két autó teljesen más alakú, sőt, a motorok is egészen mások. A V6 az elvileg jobb, viszont a tiéd, ha jól tudom, hengerenként csak 2 szelepes, egészen más a karakterisztikája. Nem annyira pörgős, és így tovább.
Ez a kb 80%-ig nyomta a gázt... ez sem szolgáltat információt. Nem is lineáris, és ő is csak rávágta.
Aztán ha belegondolsz, az ST valami 7,9 alatt van 100-on, ahhoz annak nagyon rosszul kellett (volna) mennie, hogy tudd vele a lépést tartani.
Aztán, ha te csak 2 másodperccel nyomtad meg előbb a gázt, már azzal volt egy jókora előnyöd, amivel elég nehéz mit kezdeni.
Na mind1, nem akarok én licitálni, van, ahogy van. Ha nagyon fontos, akkor majd egyszer oda kell állni a csíkra, és kipróbálni.
De úgy, hogy ott vagy egymás mellett az összes kérdéses autó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:39:29 »

A nagy gyorsulásokra sajnos nem tudtam ott maradni!  falbav De Silverrel sikerült mennem 3 futamot!   wave
Gyorsulásban nagyon profi volt, látszott, hogy nem először ment. Egyes-kettes fokozatokban mindig elment, nekem csak 3.-ban sikerült megfognom erőből, itt jött ki az erő különbség, itt már nem számított az ügyesség. Azt tudtam, hogy jól sikerült a chippelésem, de azt nem, hogy erősebb lett-e, mint a 130 lovas tdci.
(Erősebb  vigyor)

Szerintem később már nem volt nagy gyorsulás.
Igen, amikor a Silvernél ültem, a tiéd nyert, amikor meg nálad, a Silver. Amikor meg egyik helyen sem, akkor te nyertél.
A Silver jól gyorsul. És szerintem is többet tud, mint a 130-as, szerintem kb 140 (nyilván nem vagyok fékpad).
És talán jobb is ez így, mert ha nagyon felúzza az ember, az beleszól az élettartamba is.
Biztos, hogy jól sikerült a chip, ez el kell ismerni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:41:30 »

Angel!
A tavaszin gyorsulunk? Talán addig javítani tudok a reakció időmön.  eplus2

Gyorsulhatunk, de sok jelentősége nincs. Az fog nyerni, akinek egy kicsit jobban sikerül a rajt, vagy kedvezőbb a széljárás.
És a difi nem lesz nagy, fél-egy autó. Az meg majdnem semmi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:45:44 »

Az első bekezdés: ha ezek nem egyszerre voltak, akkor nem sokat ér az összehasonlítás. Hogy a Tommymondeót megfogja egy 1,8i... azt azért megnézném. A sima tddi (chip nélkül) és az 1,8i vannak kb egy szinten. Aztán azt írod, hogy Turborudié a leggyorsabb 2.0-ás. Vigyázat, itt már bejöttek a dízelek is. Ha bevonjuk őket, engem se feledj, amikor arról van szó, melyik a leggyorsab 2,0-ás  eplus2.

A lóreő/súly aránynak semmi jelentősége nincs - itt. A két autó teljesen más alakú, sőt, a motorok is egészen mások. A V6 az elvileg jobb, viszont a tiéd, ha jól tudom, hengerenként csak 2 szelepes, egészen más a karakterisztikája. Nem annyira pörgős, és így tovább.
Ez a kb 80%-ig nyomta a gázt... ez sem szolgáltat információt. Nem is lineáris, és ő is csak rávágta.
Aztán ha belegondolsz, az ST valami 7,9 alatt van 100-on, ahhoz annak nagyon rosszul kellett (volna) mennie, hogy tudd vele a lépést tartani.
Aztán, ha te csak 2 másodperccel nyomtad meg előbb a gázt, már azzal volt egy jókora előnyöd, amivel elég nehéz mit kezdeni.
Na mind1, nem akarok én licitálni, van, ahogy van. Ha nagyon fontos, akkor majd egyszer oda kell állni a csíkra, és kipróbálni.
De úgy, hogy ott vagy egymás mellett az összes kérdéses autó.

Könyörgöm olvasd már el, amit írtam, és értelmezd(kinek milyen autója van), mint 4. általánosban!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
És a dízelekről Te beszéltél.....
És az alak sem nekem kedvezne.....
És ott álltunk egymás mellett!!!!!! Megtörtént!!!!!!!!!!!! (Turborudival és Levissel, nem is egyszer!)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.28 vasárnap, 22:47:20 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:49:00 »

Könyörgöm olvasd már el, amit írtam, és értelmezd(kinek milyen autója van), mint 4. általánosban!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
És a dízelekről Te beszéltél.....
És az alak sem nekem kedvezne.....
És ott álltunk egymás mellett!!!!!! Megtörtént!!!!!!!!!!!! (Turborudival és Levissel, nem is egyszer!)

A turborudinak nem tddi-je van?

Meg ez: Legyorsultam Levist, meg lehet Joe-t is, de ebben nem vagyok biztos.

(Szerintem ne vessük be a személyeskedést, mert én inkább kiszállok)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.28 vasárnap, 22:51:00 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 22:57:12 »


Biztos, hogy jól sikerült a chip, ez el kell ismerni.
Kösz, hogy részben meggyőzött, hogy a chippelés jó is lehet. A foswágen pl. kiadja ugyanazt a motort üza. rendszerrel, turbóval 115, 130 és volt 160 lovas pumpendüzenturbórudi verziójuk is. Csak a szoftverjük volt más! Árban a nagyobb teljesítményért min. 500eFt-nál is többet elkérnek.
A tuningos nekem nem tuningot, hanem teljesítmény optimalizálást mondott.
Lehet, hogy tényleg nincs meg a 155le és 355Nm, Stealt 2,2 tdci-jét próbálva éreztem a különbséget. Az övé tényleg nagyon jól megy  wow1 és erősebb!  Nem tudom viszont, hogy miben erősebb, lehet, hogy a 400Nm miatt éreztem erősebbnek.
Legközelebb Veszprémben van teljesítmény mérő pad, ha lesz fölösleges 10e Ft-om akkor beméretem egy független helyen is. ( de szerintem mindig lesz jobb helye, pl. a köv. talira)  Wink
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:06:47 »

A turborudinak nem tddi-je van?

Meg ez: Legyorsultam Levist, meg lehet Joe-t is, de ebben nem vagyok biztos.

(Szerintem ne vessük be a személyeskedést, mert én inkább kiszállok)

De lehet, hogy TDDI, de úgy tudom, hogy MKI-ben nem gyártottak olyat! Olvasd, ezt írtam, hogy "ami MKI, de ennek ugye nincs jelentősége"...

"de ebben nem vagyok biztos", én végig az első lökhárítóját láttam, aztán kicsit elmentem Tőle...

Illetve sehol sem írtam, hogy az 1,8 lenyomta volna a Tommymondeot.

Nekem nem Mondeom van! Ezért ez a téma nem is igen tartozik erre a fórumra. Én tisztában vagyok vele, hogy egy bódém van, aminek rengeteg hátránya van egy átlagos személyautóval szemben. Ezért volt megdöbbentő a szombati nap. De Te ki akartál oktatni...(különben miért írtál volna ide, és ebben a témában, amikor meg sem lettél szólítva)
Ui: közel sem akarok személyeskedni! Jó éjt!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:09:20 »

Kösz, hogy részben meggyőzött, hogy a chippelés jó is lehet. A foswágen pl. kiadja ugyanazt a motort üza. rendszerrel, turbóval 115, 130 és volt 160 lovas pumpendüzenturbórudi verziójuk is. Csak a szoftverjük volt más! Árban a nagyobb teljesítményért min. 500eFt-nál is többet elkérnek.
A tuningos nekem nem tuningot, hanem teljesítmény optimalizálást mondott.
Lehet, hogy tényleg nincs meg a 155le és 355Nm, Stealt 2,2 tdci-jét próbálva éreztem a különbséget. Az övé tényleg nagyon jól megy  wow1 és erősebb!  Nem tudom viszont, hogy miben erősebb, lehet, hogy a 400Nm miatt éreztem erősebbnek.
Legközelebb Veszprémben van teljesítmény mérő pad, ha lesz fölösleges 10e Ft-om akkor beméretem egy független helyen is. ( de szerintem mindig lesz jobb helye, pl. a köv. talira)  Wink

115, 130 és 150. Szerintem nem volt 160-as.
És nem ugyanaz, mert a turbó a gyengébben fix geomteriás (legalábbis a tdci-ben).
A tdci-nél (2.0) is van: 90, 115 és 130 lovas.
A tuning az finomhangolást jelent, ami az optimalizálásnak a szinonímája.
A chip hozza a teljesítménynövekedést, AZ nem is volt kérdés. Én nem ez ellen, hanem a szerintem fennálló veszélyek miatt nem vagyok oda a chipelésért. De hát nekem ez a véleményem, és akkor mi van.
Csak ezért még véletlenül se méresd be. Ezért kár pénzt kidobni. Inkább elhisszük, legyen annyi, amennyit mondtál, a pénzt meg költsd okosabb dolgokra.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:16:35 »

De lehet, hogy TDDI, de úgy tudom, hogy MKI-ben nem gyártottak olyat! Olvasd, ezt írtam, hogy "ami MKI, de ennek ugye nincs jelentősége"...
Ezt félreértettem, gondolom azért, mert tuodm, hogy a tomymondeo is győzött jó néhányszor gyosulásban, én kb 4 alkalomra emlékszem, ezért gondoltam, hogy arról beszélsz.  Tehát itt lenne jó, hogy az összes felsorolt autó egymás mellett áll, és usgyi. És az is baj, hogy ő így, te meg úgy láttad.
Válasz
"de ebben nem vagyok biztos", én végig az első lökhárítóját láttam, aztán kicsit elmentem Tőle...
Illetve sehol sem írtam, hogy az 1,8 lenyomta volna a Tommymondeot.

Nekem nem Mondeom van! Ezért ez a téma nem is igen tartozik erre a fórumra. Én tisztában vagyok vele, hogy egy bódém van, aminek rengeteg hátránya van egy átlagos személyautóval szemben. Ezért volt megdöbbentő a szombati nap. De Te ki akartál oktatni...(különben miért írtál volna ide, és ebben a témában, amikor meg sem lettél szólítva)
Ui: közel sem akarok személyeskedni! Jó éjt!
[/quote]

A fórum sajátossága, hogy akinek valami hozzászólni valója van, belekapcsolódhat a beszélgetésbe. Nem akarlak kioktatni, csak nem értettem egyet a következtetéseiddel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:17:42 »

115, 130 és 150. Szerintem nem volt 160-as.
És nem ugyanaz, mert a turbó a gyengébben fix geomteriás (legalábbis a tdci-ben).
A tdci-nél (2.0) is van: 90, 115 és 130 lovas.
A tuning az finomhangolást jelent, ami az optimalizálásnak a szinonímája.
A chip hozza a teljesítménynövekedést, AZ nem is volt kérdés. Én nem ez ellen, hanem a szerintem fennálló veszélyek miatt nem vagyok oda a chipelésért. De hát nekem ez a véleményem, és akkor mi van.
Csak ezért még véletlenül se méresd be. Ezért kár pénzt kidobni. Inkább elhisszük, legyen annyi, amennyit mondtál, a pénzt meg költsd okosabb dolgokra.
Seat leon cupra volt az a foswágen, az igaz!  wave
A gyorsulásnál a köv. talin kiváncsi lennék, hogy a 2,2 tdci mennyit tudna rám verni. ( ha sikerül neki), és nem ST220 tdci-jére gondoltam, de a tavaszi talira szerintem megoldja a problémáját és vele lesz az ERŐ!   wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:20:15 »

Seat leon cupra volt az a foswágen, az igaz!  wave
A gyorsulásnál a köv. talin kiváncsi lennék, hogy a 2,2 tdci mennyit tudna rám verni. ( ha sikerül neki), és nem ST220 tdci-jére gondoltam, de a tavaszi talira szerintem megoldja a problémáját és vele lesz az ERŐ!   wave

Mégiscsak kell gyorsulnunk.  eplus2
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:29:32 »

Mégiscsak kell gyorsulnunk.  eplus2
Csak nem meg van már a kiszemelt új autód?  wow1 2,2 tdci?  eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2008.09.28 vasárnap, 23:47:56 »

Csak nem meg van már a kiszemelt új autód?  wow1 2,2 tdci?  eplus2


Nem, a mostanival (2.0). Szóval arra gondoltam, ha mondjuk én nyernék, és nem a lenn vázolt fél autóval, hanem mondjuk többel, akkor kevésbé lenne aktuális a felvetésed, a 2,2-esekkel szemben.

Mint mondtam, megvárom a biturbót a 2,2-ből.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.28 vasárnap, 23:53:21 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 00:18:54 »

Joe, nem akarok offolni a találkozó topicban. Ha jól látom, a tiéd gyorsulása 105s, míg a tddi 10,8s.
Ilyen kis különbségnél már szinte csak a sofőrön múlik, melyik győz, sőt, igazából a dízelre tippelnék, mert mi nem 0-100-as gyorsulást mérünk, hanem 400m-ert, és a dizil az elején jobban megindul. Szóval úgy lehet, hogy az elején rádver egy autót, és azt végig meg is tartja, esetleg nagyobb sebességnél jön elő a több ló, ahol már neked több esélyed van. Eszerint trudi simán győzhetne, ha ő indul jobban.
Szval szerintem - ha ez a gyorsulási adat jó - akkor te kb az 1,8i-vel vagy egy kategóriában, esetleg attól egy kicsit jobb, de a 2.0i-nek már nem vagy ellenfél. Mindezt azért, mert a te kasztnid nagyobb, nagy a homloka, és gondolom a tömeg is nagyobb (megnéztem, 1,7-1,9t).
Viszont, egy 50-nes repülőrajtnál már más lenne a helyzet, ott a több ló győzne.

Nem biztos az a 1 autó indulásnál, a dízel 4000-nél elvátod, a benzinest 6000-7000-ig pörgeted, és itt sokat nyersz!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 00:24:16 »

Az első bekezdés: ha ezek nem egyszerre voltak, akkor nem sokat ér az összehasonlítás. Hogy a Tommymondeót megfogja egy 1,8i... azt azért megnézném. A sima tddi (chip nélkül) és az 1,8i vannak kb egy szinten. Aztán azt írod, hogy Turborudié a leggyorsabb 2.0-ás. Vigyázat, itt már bejöttek a dízelek is. Ha bevonjuk őket, engem se feledj, amikor arról van szó, melyik a leggyorsab 2,0-ás  eplus2.

Én megint nem értek egyet ezzel, a sima TDDi-ket mind legyorsultam a 2.0-val, még a 155LE-ős chip-es TDDi-re is 1,5 autót tettem rá. Az indulás necces, a dízel 4000-nél meghal, és itt maradnak le végleg.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 00:50:46 »

Nem biztos az a 1 autó indulásnál, a dízel 4000-nél elvátod, a benzinest 6000-7000-ig pörgeted, és itt sokat nyersz!

A hasznos tartomány mindkettőnél kb ugyanaz. Az idulás azért neccesebb a benzinesnél, mert annál vagy végig pörgő kerekekkel indulsz, vagy betorpan, leesik a fordulat. A váltás, ha elég gyors, amennyit azon veszítesz, visszanyered ott, ha jobb karakteriszikájú tartományban mész. Amúgy a gyorsulásra épített autó inkább rövid fokozatúak, mint hosszúak.
155 lovas tddi... na mind1, ezt a dízel-dolgot nem gondolom, hanem megtapasztaltam. Anno még az ST-vel is összeugrottam, és az első 100 méteren szépen mögöttem volt. Ott meg persze nagyon elhagyott.
De ha gondolod, a következő talin melléd is odaállok...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 06:38:32 »

A hasznos tartomány mindkettőnél kb ugyanaz. Az idulás azért neccesebb a benzinesnél, mert annál vagy végig pörgő kerekekkel indulsz, vagy betorpan, leesik a fordulat. A váltás, ha elég gyors, amennyit azon veszítesz, visszanyered ott, ha jobb karakteriszikájú tartományban mész. Amúgy a gyorsulásra épített autó inkább rövid fokozatúak, mint hosszúak.
155 lovas tddi... na mind1, ezt a dízel-dolgot nem gondolom, hanem megtapasztaltam. Anno még az ST-vel is összeugrottam, és az első 100 méteren szépen mögöttem volt. Ott meg persze nagyon elhagyott.
De ha gondolod, a következő talin melléd is odaállok...

Ezek kipróbált dolgok. Smiley
TDCi-vel viszont esélyem sincs. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 08:02:35 »

Én megint nem értek egyet ezzel, a sima TDDi-ket mind legyorsultam a 2.0-val, még a 155LE-ős chip-es TDDi-re is 1,5 autót tettem rá. Az indulás necces, a dízel 4000-nél meghal, és itt maradnak le végleg.
Ugye nem az enyémre gondolsz?  wave Mert benzines ellen még nem próbáltam. Bocsi ez így nem teljesen igaz. Lámpáknál nem volt esélyük.  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.29 hétfő, 08:06:51 írta Zsiri » Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 08:06:37 »

Ugye nem az enyémre gondolsz?  wave


Nem nem! Most csak Stealt méréseivel gyorsultam. Smiley
A tavaszin volt egy másik chip-es TDDi, azt sikerült lehagyni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 08:07:59 »

Nem nem! Most csak Stealt méréseivel gyorsultam. Smiley
A tavaszin volt egy másik chip-es TDDi, azt sikerült lehagyni.
Ha nem gyorsulunk, legfeljebb átülsz hozzám és mutatok egy-két érdekes dolgt.  eplus2
Naplózva
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 08:27:09 »

Nem nem! Most csak Stealt méréseivel gyorsultam. Smiley
A tavaszin volt egy másik chip-es TDDi, azt sikerült lehagyni.
Mi is gyorsultunk tavasszal.
Üdv:)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 09:01:34 »

Ha nem gyorsulunk, legfeljebb átülsz hozzám és mutatok egy-két érdekes dolgt.  eplus2

Tavasszal mindenképp megyünk egy kört! Wink
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 09:02:06 »

Mi is gyorsultunk tavasszal.
Üdv:)

Igen, akkor Te nyertél. Smiley A kombi nehezebb. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
MondESU
Vendég
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 09:36:54 »

Igen, akkor Te nyertél. Smiley A kombi nehezebb. Smiley
Neeem. 1:1. És ha azt veszem, hogy Nálad a csomitartó még tele is volt szerszámokkal...
Akkor lehet mind kétszer második vagyok.
Üdv:)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 10:01:35 »

Neeem. 1:1. És ha azt veszem, hogy Nálad a csomitartó még tele is volt szerszámokkal...
Akkor lehet mind kétszer második vagyok.
Üdv:)

Tavasszal ismétlés! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 10:06:35 »

Nem nem! Most csak Stealt méréseivel gyorsultam. Smiley
A tavaszin volt egy másik chip-es TDDi, azt sikerült lehagyni.

Nem akarom Zsirit védeni, de megy az ő tddi-je kb annyira, mint egy tdci. Szerintem a 2.0i-vel nem feltétlenül lehet lehagyni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 10:08:08 »

Ezek kipróbált dolgok. Smiley
TDCi-vel viszont esélyem sincs. Smiley

A tdci és a 2.0i 0-100-ra teljesen egyformák. 400 méteren is elég hasonlóak. Igazából talán sofőrfüggő, melyik fog nyerni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 11:33:43 »

Nem akarom Zsirit védeni, de megy az ő tddi-je kb annyira, mint egy tdci. Szerintem a 2.0i-vel nem feltétlenül lehet lehagyni.

Tavasszal meglátjuk! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 11:47:18 »

Seat leon cupra volt az a foswágen, az igaz!  wave
A gyorsulásnál a köv. talin kiváncsi lennék, hogy a 2,2 tdci mennyit tudna rám verni. ( ha sikerül neki), és nem ST220 tdci-jére gondoltam, de a tavaszi talira szerintem megoldja a problémáját és vele lesz az ERŐ!   wave

Miért nem szóltál nekem, futhattunk volna 1 kört!  smile
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 11:58:22 »

Miért nem szóltál nekem, futhattunk volna 1 kört!  smile

Igazából veled is gyorsultam volna, csak azért hagytam ki, mert nem voltam teljesen biztos, hogy én győzök.  nyes
Csak sejtettem... nyes Persze könnyű a chipes 2.2-vel vagánykodni!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 14:55:20 »

Miért nem szóltál nekem, futhattunk volna 1 kört!  smile
Chipes 2.2 tdci? Hát azzal nem kekeckedem, mert max. a hátsó lökőst figyelhettem volna rajta, hogyan távolodik.  wow1
Amúgy milyen lett?
Én azt próbáltam magyarázni Angelnek, hogy olyan lett chippelés után, mint amikor a fojtást kiveszik a gépből. Könnyebben, dinamikusabban felpörög, az ereje 3000 fordulat felett egészen 4500-4700-ig növekszik.
A tavaszi talin keressük egymást.  wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 16:04:21 »

Chipes 2.2 tdci? Hát azzal nem kekeckedem, mert max. a hátsó lökőst figyelhettem volna rajta, hogyan távolodik.  wow1
Amúgy milyen lett?
Én azt próbáltam magyarázni Angelnek, hogy olyan lett chippelés után, mint amikor a fojtást kiveszik a gépből. Könnyebben, dinamikusabban felpörög, az ereje 3000 fordulat felett egészen 4500-4700-ig növekszik.
A tavaszi talin keressük egymást.  wave

Telerakjuk a Zsoel verdáját téglával, oszt' majd nem lesz olyan nagy legény...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 16:39:24 »

Telerakjuk a Zsoel verdáját téglával, oszt' majd nem lesz olyan nagy legény...
eljen hehe
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 17:16:52 »

na már egy mezei gyárban gyártott sima 2,2TDCi már nem is elég neki  szomoru1  pedig már én is kiváncsi vagyok  smile pedig nálam még egy tuning cég szakija se dugta rá a csatlakozóját, mindenfajta izéket művelve szegény motorral.    Grin
Hát szerintem a tied sem egy mezei 2,2tdci, legalábbis amilyen sportosan hajtod, nincs ellustulva, mint a mezeiek.  eplus2
Nekem az is elegendő, ha nem versz rám egy autónál többet.  Wink
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2008.09.29 hétfő, 17:21:53 »

na már egy mezei gyárban gyártott sima 2,2TDCi már nem is elég neki  szomoru1  pedig már én is kiváncsi vagyok  smile pedig nálam még egy tuning cég szakija se dugta rá a csatlakozóját, mindenfajta izéket művelve szegény motorral.    Grin
Rákészülök a tavaszi talira ezzel:

Naplózva
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 08:50:37 »

Hello!
mérgemben,és bánatomban felindulva irok most!
reggel jövök hazafelé,és lámpánál beálltam egy d4d Toyota mellé,kinti sávról meg mellém állt egy Passat tdi.
Elég nagy lendülettel érkezett,gondoltam itt az idő egy jó összehasonlításra,..mivel ő akkor érkezett/hungária 3sáv/
mellém amikor már váltott a lámpa el is urult lendületből.Na mondom a kövire pirosra érkezünk,így is lett.Gondoltam átnézek,intek hogy mehetünk...erre fapofával csak előrenéz!
Vált alámpa,én már készen voltam hogy odalépek..erre csak lassan indul.Kettes lassan,én is/hisz hova nyomjam/
erre elváltom a 3.at..erre beletapos a bunkó!
Elment 2kocsira az maradt is végig,mert ugye már nem hagytam magam./az idegesített fel,tudta hogy nyomni akarja,de nem indult volna az elejétől kezdve!!   :levele:és ugye a nyomaték..50.ről..nekem karcsú.

Amiért irok elsősorban?:mindenki legalább egy hétig verje oda az összes Passatost,főleg ha lakkfekete....
köszi!
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 08:58:30 »

Amiért irok elsősorban?:mindenki legalább egy hétig verje oda az összes Passatost,főleg ha lakkfekete....
köszi!

A Stealt nem feltétlenül csak a lakkfeketékre fog szorítkozni.  wow1
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 09:15:54 »

A Stealt nem feltétlenül csak a lakkfeketékre fog szorítkozni.  wow1
eplus2
 eljen :eljen:nem baj..hulljon aférgese...és még + is köszönöm neki. Wink
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 09:47:20 »

én nem értem hogy miért fikázzátok a passatokat.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 10:09:49 »

én nem értem hogy miért fikázzátok a passatokat.
a sofőrt fikázza, nem a passatot ...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 12:22:29 »

én nem értem hogy miért fikázzátok a passatokat.

Na, nekem volt pár negatív élményem a passatos vezetőkkel... az egyik esetben olyan helyen előzött, ami bazinagy marhaság, és a végén fel kellett tartania a teljes sort.
A másik eset... na ott egy előzős dolog volt. Ilyen kinek a farka a nagyobb... csak azért is visszaelőzött. Hagytam, hogy menjen.
Én nem leszek országúti harcos, engem nem lehet provokálni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
NitroTom
Vendég
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 12:24:05 »

Na, nekem volt pár negatív élményem a passatos vezetőkkel... az egyik esetben olyan helyen előzött, ami bazinagy marhaság, és a végén fel kellett tartania a teljes sort.
A másik eset... na ott egy előzős dolog volt. Ilyen kinek a farka a nagyobb... csak azért is visszaelőzött. Hagytam, hogy menjen.
Én nem leszek országúti harcos, engem nem lehet provokálni.
szerintem ez ugyanugy jellemző mondjuk a suzukisokra vagy az opel asztrásokra is.
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 14:27:34 »

szerintem ez ugyanugy jellemző mondjuk a suzukisokra vagy az opel asztrásokra is.

És ahogy olvassuk, néhány mondeósra is... szomoru1 Én nem szeretek ilyen versenyzős élményeket olvasni. Ez még autópályán is veszélyes, de a városban... Persze ez csak az én véleményem. wave
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 15:26:35 »

És ahogy olvassuk, néhány mondeósra is... szomoru1 Én nem szeretek ilyen versenyzős élményeket olvasni. Ez még autópályán is veszélyes, de a városban... Persze ez csak az én véleményem. wave

sajnos így igaz... a mostani nagytalira menet, már közel Kunmadarashoz, utolérte a Pestről érkező sort pár Mondi... az első elhúzott mellettünk... neki még tiszta volt az út... a második vagy harmadik, egy ezüst kombi csak azért fért be elénk simán a sorba, mert Norbi látta, hogy jönnek szemből és nem fogja tudni befejeni az előzést... sz@r kezdete lett volna a talinak ha frontálisan ütközik vagy minket tol le az árokba...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 18:56:10 »

És ahogy olvassuk, néhány mondeósra is... szomoru1 Én nem szeretek ilyen versenyzős élményeket olvasni. Ez még autópályán is veszélyes, de a városban... Persze ez csak az én véleményem. wave
reggel az üres hungárián...delejelőtti szakasz Wink
persze akkoris 50 az 50.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2008.10.23 csütörtök, 21:01:51 »

sajnos így igaz... a mostani nagytalira menet, már közel Kunmadarashoz, utolérte a Pestről érkező sort pár Mondi... az első elhúzott mellettünk... neki még tiszta volt az út... a második vagy harmadik, egy ezüst kombi csak azért fért be elénk simán a sorba, mert Norbi látta, hogy jönnek szemből és nem fogja tudni befejeni az előzést... sz@r kezdete lett volna a talinak ha frontálisan ütközik vagy minket tol le az árokba...

az ezüst gyakorlatilag már a 4. volt, és jelentős fáziskéséssel indult. 3an (1nem mondi, és 2 mondi) már a sor előtt voltunk amikor nekilátott előzni ... azt én már nem vállaltam volna be.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 29   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.