Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:38:46
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Diagnosztika
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
95
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Diagnosztika (Megtekintve 1789591 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #400 Dátum:
2006.04.09 vasárnap, 19:12:00 »
Sziasztok. Voltam MA diagnosztikán. Lengés csillapítókat néztek és fékpad. 120.000 km van az autómban, 2,5 éves.
Fékek: első tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,16 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=2,54 Jobb=2,68.
Hátsó tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,71 Jobb=1,81.
Kézifék Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,33 Jobb=1,52.
Mérés alapján nem szorul a jobb hátsó kerekem. ( Én panaszkodom folyamatosan arról, hogy sivít a jobb hátsóm).
Lengéscsillapítók:
Első tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 485 kg csillapítottság: 63%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 453 kg csillapítottság: 65%.
Hátsó tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 320 kg csillapítottság: 61%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 299 kg csillapítottság: 46%. ??
A kerékterhelés azért tér el, mert egy szerelő benne ült a bal oldalon. Viszont a hátsó tengely csillapításánál nagy a különbség, vagy ez még elfogadható? Ja és zsír új csillapítóknál 100% körüli értéket kellene kapni?
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #401 Dátum:
2006.04.09 vasárnap, 19:15:00 »
Kombi, Tdci az autó, a gömbcsuklókat is átnézték azok OK!
Szinpatikusak voltak a szerelő srácok. Ez egy nyílt nap keretében történt a salgótarjáni Romhányi Ford-nál. Ja, javasoltak egy futómű állítást, mert a gumik valahogy úgy voltak kopva, hogy a hátsóknak a belső része, az elsőknek meg a külső része volt kopottabb, de majd csak gumizás után állíttatom be.
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #402 Dátum:
2006.04.09 vasárnap, 19:31:00 »
Idézetet írta: tamas_old - 2006.04.09 vasárnap, 19:12:00
Sziasztok. Voltam MA diagnosztikán. Lengés csillapítókat néztek és fékpad. 120.000 km van az autómban, 2,5 éves.
Fékek: első tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,16 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=2,54 Jobb=2,68.
Hátsó tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,71 Jobb=1,81.
Kézifék Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,33 Jobb=1,52.
Mérés alapján nem szorul a jobb hátsó kerekem. ( Én panaszkodom folyamatosan arról, hogy sivít a jobb hátsóm).
Lengéscsillapítók:
Első tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 485 kg csillapítottság: 63%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 453 kg csillapítottság: 65%.
Hátsó tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 320 kg csillapítottság: 61%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 299 kg csillapítottság: 46%. ??
A kerékterhelés azért tér el, mert egy szerelő benne ült a bal oldalon. Viszont a hátsó tengely csillapításánál nagy a különbség, vagy ez még elfogadható? Ja és zsír új csillapítóknál 100% körüli értéket kellene kapni?
A sivításhoz.
Azt hiszem akkor mi beszélgettünk a legutóbbi talin. (Ezüst 116 pacis kombi ugye??) Hasonló sivítás volt nekünk is a III-as kombin. Most cserélték a féktárscákat + betéteket. A sivítás megszünt, és ahogy elnézem a betéteket, szóval.. A hátsó bal oldal betétei olyan 80%osak míg a jobb hátsók csontra elkoptak!!! A felületük teljesen felüvegesedett.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #403 Dátum:
2006.04.09 vasárnap, 20:16:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.04.09 vasárnap, 19:31:00
A sivításhoz.
Azt hiszem akkor mi beszélgettünk a legutóbbi talin. (Ezüst 116 pacis kombi ugye??) Hasonló sivítás volt nekünk is a III-as kombin. Most cserélték a féktárscákat + betéteket. A sivítás megszünt, és ahogy elnézem a betéteket, szóval.. A hátsó bal oldal betétei olyan 80%osak míg a jobb hátsók csontra elkoptak!!! A felületük teljesen felüvegesedett.
igen, mi kitárgyaltuk ezt a témát személyesen is. Nekem egyenlőre egyformák a betétek, és üvegesedés nyomai sincsennek, és amint látod az értékekből nem is fékeződik a tárcsa sima gurulásnál. Egyébként a felnid nagyon jól mutat, de még feltéve, gumizva nem láttam, csak a bőr garnitúrám.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #404 Dátum:
2006.04.09 vasárnap, 21:16:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.04.09 vasárnap, 19:31:00
A sivításhoz.
Azt hiszem akkor mi beszélgettünk a legutóbbi talin. (Ezüst 116 pacis kombi ugye??) Hasonló sivítás volt nekünk is a III-as kombin. Most cserélték a féktárscákat + betéteket. A sivítás megszünt, és ahogy elnézem a betéteket, szóval.. A hátsó bal oldal betétei olyan 80%osak míg a jobb hátsók csontra elkoptak!!! A felületük teljesen felüvegesedett.
Nincs 116-os, csak 115-ös...
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #405 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 08:16:00 »
Idézetet írta: tamas_old - 2006.04.09 vasárnap, 19:12:00
Sziasztok. Voltam MA diagnosztikán. Lengés csillapítókat néztek és fékpad. 120.000 km van az autómban, 2,5 éves.
Fékek: első tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,16 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=2,54 Jobb=2,68.
Hátsó tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,71 Jobb=1,81.
Kézifék Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,33 Jobb=1,52.
Mérés alapján nem szorul a jobb hátsó kerekem. ( Én panaszkodom folyamatosan arról, hogy sivít a jobb hátsóm).
Lengéscsillapítók:
Első tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 485 kg csillapítottság: 63%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 453 kg csillapítottság: 65%.
Hátsó tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 320 kg csillapítottság: 61%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 299 kg csillapítottság: 46%. ??
A kerékterhelés azért tér el, mert egy szerelő benne ült a bal oldalon. Viszont a hátsó tengely csillapításánál nagy a különbség, vagy ez még elfogadható? Ja és zsír új csillapítóknál 100% körüli értéket kellene kapni?
Lengescsillapito: a jobb hatso szerintem tuti rossz. Cserelni parban illik.
Uj gatlok 100%: berendezestol fugg. Van ahol pl 70-75%-rol indul a zsir uj is, ezert kerdezd meg a szerviztol.
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #406 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 10:18:00 »
Idézetet írta: tamas_old - 2006.04.09 vasárnap, 20:16:00
igen, mi kitárgyaltuk ezt a témát személyesen is. Nekem egyenlőre egyformák a betétek, és üvegesedés nyomai sincsennek, és amint látod az értékekből nem is fékeződik a tárcsa sima gurulásnál. Egyébként a felnid nagyon jól mutat, de még feltéve, gumizva nem láttam, csak a bőr garnitúrám.
Felni? Ne is mond. Rossz illesztőgyűrűt adtak hozzá, és így nem merem feltenni. Most intézem a cserét. Csak hát Ők Tatabányán vannak, Én meg Kismaroson. Cirka 220km oda-vissza. A gumikat már feltették rá, nagyon pöpec.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #407 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 11:44:00 »
Idézetet írta: tamas_old - 2006.04.09 vasárnap, 19:12:00
Sziasztok. Voltam MA diagnosztikán. Lengés csillapítókat néztek és fékpad. 120.000 km van az autómban, 2,5 éves.
Fékek: első tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,16 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=2,54 Jobb=2,68.
Hátsó tengely:Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,71 Jobb=1,81.
Kézifék Gördülési ellenállás: Bal=0,12 Jobb= 0,14, Max fékerő: Bal=1,33 Jobb=1,52.
Mérés alapján nem szorul a jobb hátsó kerekem. ( Én panaszkodom folyamatosan arról, hogy sivít a jobb hátsóm).
Lengéscsillapítók:
Első tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 485 kg csillapítottság: 63%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 453 kg csillapítottság: 65%.
Hátsó tengely:Bal oldal. Kerékterhelés: 320 kg csillapítottság: 61%. Jobb oldal. Kerékterhelés: 299 kg csillapítottság: 46%. ??
A kerékterhelés azért tér el, mert egy szerelő benne ült a bal oldalon. Viszont a hátsó tengely csillapításánál nagy a különbség, vagy ez még elfogadható? Ja és zsír új csillapítóknál 100% körüli értéket kellene kapni?
Micsoda csoda adatsor
mit kóstál és mennyi idő egy ilyen, ha nem nyílt napUn teszik
??
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #408 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 13:40:00 »
A levegöszürö nem rég volt cserélve. A zöldkártyán is alacsony volt a CO. A baj csak az, hogy a katalizátor mindig szétesik.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #409 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 14:43:00 »
Idézetet írta: Archee_old - 2006.04.10 hétfő, 13:40:00
A levegöszürö nem rég volt cserélve. A zöldkártyán is alacsony volt a CO. A baj csak az, hogy a katalizátor mindig szétesik.
Milyen-mikori a gép? Mit is jelent a szétesik? Mekkora a fogyi? Kat nélkül próbáltad (ne menj úgy messzire)? "Gyárira" cserélted anno (a bosal uni valahol 16K)?
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #410 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 19:45:00 »
Idézetet írta: Archee_old - 2006.04.10 hétfő, 13:40:00
A levegöszürö nem rég volt cserélve. A zöldkártyán is alacsony volt a CO. A baj csak az, hogy a katalizátor mindig szétesik.
Milyen a mondid? A katalizátor legtöbb esetben a gyújtáshibától törik össze, de lehet, hogy dől bele a benya és szétég.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #411 Dátum:
2006.04.10 hétfő, 20:38:00 »
Idézetet írta: lukit_old - 2006.04.10 hétfő, 08:16:00
Lengescsillapito: a jobb hatso szerintem tuti rossz. Cserelni parban illik.
Uj gatlok 100%: berendezestol fugg. Van ahol pl 70-75%-rol indul a zsir uj is, ezert kerdezd meg a szerviztol.
Utána érdeklődtem a szervízben, és megerősítették, hogy ezzel a mérővel (ENERGOTEST EUSAMA) a zsír új lengéscsillapítók olyan 75%-an teljesítenek. A Jobb hátsó viszont tényleg aggasztó. Mindjárt kérek is egy árajánlatot a Nagyautótól. Vagy valamelyik klubtárs ebben is tud segíteni???
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #412 Dátum:
2006.04.27 csütörtök, 14:38:00 »
Idézetet írta: Archee_old - 2006.04.10 hétfő, 13:40:00
A levegöszürö nem rég volt cserélve. A zöldkártyán is alacsony volt a CO. A baj csak az, hogy a katalizátor mindig szétesik.
szeretem a fordokat.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #413 Dátum:
2006.07.11 kedd, 00:28:00 »
Hello! Tud valaki segíteni? Szeretném összekötni a verdát egy pc-vel az odb csatin keresztül. Csinált már ilyent valaki? Hibakód olvasást, törlést, diag progik futtatását szeretném megoldani valahogy. 2003-as faceliftes tdci.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #414 Dátum:
2006.07.11 kedd, 10:22:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.11 kedd, 00:28:00
Hello! Tud valaki segíteni? Szeretném összekötni a verdát egy pc-vel az odb csatin keresztül. Csinált már ilyent valaki? Hibakód olvasást, törlést, diag progik futtatását szeretném megoldani valahogy. 2003-as faceliftes tdci.
Sztem egy pár évet ugorj vissza, mert MKII-nél csináltak ilyet, és akkor ment a diskurzus is itt!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #415 Dátum:
2006.07.11 kedd, 12:45:00 »
Köszi, ma délelőtt végigolvastam a topikot és küldtem is egy mailt az illetékesnek.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #416 Dátum:
2006.07.11 kedd, 12:47:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.11 kedd, 00:28:00
Hello! Tud valaki segíteni? Szeretném összekötni a verdát egy pc-vel az odb csatin keresztül. Csinált már ilyent valaki? Hibakód olvasást, törlést, diag progik futtatását szeretném megoldani valahogy. 2003-as faceliftes tdci.
Igen. Az egyik a Petya, a másik az englishman. Az utóbbi összekötötte, és átlagfogyit, meg ilyesmit lehetett nézegetni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #417 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 15:06:00 »
Hát a felhívásomra senki sem aktivizálta magát. Lehet, azért mert az OBD-t odb-nem írtam?
Na mindegy. Most végzek tudományos kísérleteket, majd elmesélem, mire jutok.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #418 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 15:34:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.20 csütörtök, 15:06:00
Hát a felhívásomra senki sem aktivizálta magát. Lehet, azért mert az OBD-t odb-nem írtam?
Na mindegy. Most végzek tudományos kísérleteket, majd elmesélem, mire jutok.
Engem érdekel az eredmény, csak épp többféle dolgot csinálok, így érdemben nincs időm ezzel (sem) foglalkozni...
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #419 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 15:40:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.20 csütörtök, 15:06:00
Hát a felhívásomra senki sem aktivizálta magát. Lehet, azért mert az OBD-t odb-nem írtam?
Na mindegy. Most végzek tudományos kísérleteket, majd elmesélem, mire jutok.
Szia TZS!
Engem is nagyon érdekelne (illetve inkább a férjemet) a PC vel való összekötés., milyen stádiumba jársz? Programod van hozzá? Esetleg valami csatlakozó rajz?? Szóval ha jutottál valamire mindenképp értesíts engem is légyszi.
Köszi Timy
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #420 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 16:59:00 »
Idézetet írta: Timy_old - 2006.07.20 csütörtök, 15:40:00
Szia TZS!
Engem is nagyon érdekelne (illetve inkább a férjemet) a PC vel való összekötés., milyen stádiumba jársz? Programod van hozzá? Esetleg valami csatlakozó rajz?? Szóval ha jutottál valamire mindenképp értesíts engem is légyszi.
Köszi Timy
Hát a dolog kicsit bonyolultabb, mint azt gondoltam. Mivel, a Fordok alapvetően két féle protokolt használnak KWP2000 és PWM és nem tudni, melyiket, mert váltogatják, állítólag. Most éppen egy univerzális interface-el kísérletezek. Alapvetően hibakód olvasást, törlést és online motoradatokat szeretnék megjeleníteni, de lehetőség van az összes szenzor tesztjére, a motor vezérlő programjának átírására (na az dúrva, nem ajánlom senkinek), illetve amolyan virtuális teljesítmény mérésre is. A km óra árírása az egy teljesen más megoldást igényel, azzal most nem foglalkozok. Rengeteg program létezik, most azokkal kísérletezek, hogy melyik gomb micsoda.
A csatlakozó kiosztással nem mész sokra, mert kell egy interface is, ami a megfelelő protokollal illeszti a pc-t. De kapni már olyan kábelt ami interface-es. Csak nem óccsó...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #421 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 17:48:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.20 csütörtök, 16:59:00
Hát a dolog kicsit bonyolultabb, mint azt gondoltam. Mivel, a Fordok alapvetően két féle protokolt használnak KWP2000 és PWM és nem tudni, melyiket, mert váltogatják, állítólag. Most éppen egy univerzális interface-el kísérletezek. Alapvetően hibakód olvasást, törlést és online motoradatokat szeretnék megjeleníteni, de lehetőség van az összes szenzor tesztjére, a motor vezérlő programjának átírására (na az dúrva, nem ajánlom senkinek), illetve amolyan virtuális teljesítmény mérésre is. A km óra árírása az egy teljesen más megoldást igényel, azzal most nem foglalkozok. Rengeteg program létezik, most azokkal kísérletezek, hogy melyik gomb micsoda.
A csatlakozó kiosztással nem mész sokra, mert kell egy interface is, ami a megfelelő protokollal illeszti a pc-t. De kapni már olyan kábelt ami interface-es. Csak nem óccsó...
TZS,
Lacibá gyártott ilyen kábeleket, és Peppin tárolta egy ideig, de nem nagyon fogyott. Azt hiszem MK1/MK2 való volt.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #422 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 17:55:00 »
Igen, olvastam itt a topicban. Írtam is nekik e-mailt, de nem válaszoltak. Az ő interface verziójuk, ahogy kivettem a szavaikból, az MK2-es volt szerintem és csak hibakód olvasós.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #423 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 17:56:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.20 csütörtök, 16:59:00
Hát a dolog kicsit bonyolultabb, mint azt gondoltam. Mivel, a Fordok alapvetően két féle protokolt használnak KWP2000 és PWM és nem tudni, melyiket, mert váltogatják, állítólag. Most éppen egy univerzális interface-el kísérletezek. Alapvetően hibakód olvasást, törlést és online motoradatokat szeretnék megjeleníteni, de lehetőség van az összes szenzor tesztjére, a motor vezérlő programjának átírására (na az dúrva, nem ajánlom senkinek), illetve amolyan virtuális teljesítmény mérésre is. A km óra árírása az egy teljesen más megoldást igényel, azzal most nem foglalkozok. Rengeteg program létezik, most azokkal kísérletezek, hogy melyik gomb micsoda.
A csatlakozó kiosztással nem mész sokra, mert kell egy interface is, ami a megfelelő protokollal illeszti a pc-t. De kapni már olyan kábelt ami interface-es. Csak nem óccsó...
Nekem van működő interface, ami tud 3 protokolt, MKII és MKIII-vel (és sok másik autóval) kipróbálva. Azon kívül lehet monitorozni a CAN busz forgalmát.
Saját fejlesztés ELM IC-re alapozva, a CAN monitor pedig teljesen saját fejlesztés.
Sz.G.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #424 Dátum:
2006.07.20 csütörtök, 19:35:00 »
Idézetet írta: Sz.G_old - 2006.07.20 csütörtök, 17:56:00
Nekem van működő interface, ami tud 3 protokolt, MKII és MKIII-vel (és sok másik autóval) kipróbálva. Azon kívül lehet monitorozni a CAN busz forgalmát.
Saját fejlesztés ELM IC-re alapozva, a CAN monitor pedig teljesen saját fejlesztés.
Sz.G.
Kezd érdekessé válni a dolog
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #425 Dátum:
2006.07.21 péntek, 12:24:00 »
Idézetet írta: Sz.G_old - 2006.07.20 csütörtök, 17:56:00
Nekem van működő interface, ami tud 3 protokolt, MKII és MKIII-vel (és sok másik autóval) kipróbálva. Azon kívül lehet monitorozni a CAN busz forgalmát.
Saját fejlesztés ELM IC-re alapozva, a CAN monitor pedig teljesen saját fejlesztés.
Sz.G.
Na tessék, és ezt csak most mondod! Akkor megoldhatnád a dilemmámat! Milyen protokolt is használ az MKIII? Az én obd csaktlakozómból nem derült ki, mert több drót van bekötve, mint a szabványban.
Az egyik haverom is fejleszt egy progit amivel CarPc-n keresztül lekérdezhető minden menet közben.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #426 Dátum:
2006.07.22 szombat, 15:15:00 »
Az én autóm (2003.07 1.8 benzin) PWM protokolt használ. Programot nem érdemes írni, a net tele van vele.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #427 Dátum:
2006.07.23 vasárnap, 00:37:00 »
Idézetet írta: Sz.G._old - 2006.07.22 szombat, 15:15:00
Az én autóm (2003.07 1.8 benzin) PWM protokolt használ. Programot nem érdemes írni, a net tele van vele.
Ok, köszi!
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #428 Dátum:
2006.07.24 hétfő, 19:54:00 »
Tisztelt Fordos társak!!
Igaz nekem Escortom van, de nagyon-nagyon rég keresek már megoldást az EECIV kiolvasására.
Programozó vagyok és ha ezzel a kis cuccal lehet EEcIV -et is kezelni, nagyon szívesen segítek. Bár nekem csak az AT parancsos fekszik. Én mindenképpen vennék egyet!!!
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #429 Dátum:
2006.07.24 hétfő, 19:59:00 »
A villogtatás már sikerült, bár spéci a csatlakozó (16 pin) de mégis még csak OBDI-es. Ki kellett szednem a motorvezérlőt és ott a lábakat kellett összekötni. De rakoncátlankodik a gép és naplózni szeretném a szenzor adatokat.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #430 Dátum:
2006.07.25 kedd, 16:52:00 »
Idézetet írta: Angelus_old - 2006.07.24 hétfő, 19:59:00
A villogtatás már sikerült, bár spéci a csatlakozó (16 pin) de mégis még csak OBDI-es. Ki kellett szednem a motorvezérlőt és ott a lábakat kellett összekötni. De rakoncátlankodik a gép és naplózni szeretném a szenzor adatokat.
Nekem ahhoz nincs technológiám, de nézd meg ezt az üzenetet: #424
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #431 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 02:00:00 »
Naszóval, egy univerzális interface-el sikerült megoldanom a obd-II és a laptop összkapcsolását. Mivel a Ford által használt protokolt csak ez tudta. Persze jó a többi vashoz is, mert támogatja a létező összes protokolt:
ISO9141-2
KWP2000 slow init
KWP2000 fast init
PWM
VPWM
CAN 11bit/250kB
CAN 11bit/500kB
CAN 29bit/250kB
CAN 29bit/500kB
K/L Transitmodus
KK/L Transitmodus
Szoftver ügyileg pedig a Proscan, a Digimoto, a ScanMaster és az OBDmastert ajánlom a kísérletezni vágyóknak. Ja és, hogy mit tud? Hibakód olvasás, törlés. Szenzor adatok, real time adatok, drag strip (gyorsulás 400 méteren), virtuális nyomaték és teljesítmény mérés, data logger funkció.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #432 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 10:32:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.27 csütörtök, 02:00:00
Naszóval, egy univerzális interface-el sikerült megoldanom a obd-II és a laptop összkapcsolását. Mivel a Ford által használt protokolt csak ez tudta. Persze jó a többi vashoz is, mert támogatja a létező összes protokolt:
ISO9141-2
KWP2000 slow init
KWP2000 fast init
PWM
VPWM
CAN 11bit/250kB
CAN 11bit/500kB
CAN 29bit/250kB
CAN 29bit/500kB
K/L Transitmodus
KK/L Transitmodus
Szoftver ügyileg pedig a Proscan, a Digimoto, a ScanMaster és az OBDmastert ajánlom a kísérletezni vágyóknak. Ja és, hogy mit tud? Hibakód olvasás, törlés. Szenzor adatok, real time adatok, drag strip (gyorsulás 400 méteren), virtuális nyomaték és teljesítmény mérés, data logger funkció.
mostakkor műxik, tesztelted? Mennyiért vállalsz klub- és naccsaládos kedvezményre egy olvasást?
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #433 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 10:33:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.27 csütörtök, 02:00:00
Naszóval, egy univerzális interface-el sikerült megoldanom a obd-II és a laptop összkapcsolását. Mivel a Ford által használt protokolt csak ez tudta. Persze jó a többi vashoz is, mert támogatja a létező összes protokolt:
ISO9141-2
KWP2000 slow init
KWP2000 fast init
PWM
VPWM
CAN 11bit/250kB
CAN 11bit/500kB
CAN 29bit/250kB
CAN 29bit/500kB
K/L Transitmodus
KK/L Transitmodus
Szoftver ügyileg pedig a Proscan, a Digimoto, a ScanMaster és az OBDmastert ajánlom a kísérletezni vágyóknak. Ja és, hogy mit tud? Hibakód olvasás, törlés. Szenzor adatok, real time adatok, drag strip (gyorsulás 400 méteren), virtuális nyomaték és teljesítmény mérés, data logger funkció.
Szia!
ez
az univerzális interface? Én most gondolkodtam a vételén... Vagy ha nem ezt, akkor melyiket használtad?
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #434 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 10:54:00 »
Idézetet írta: Totya_old - 2006.07.27 csütörtök, 10:33:00
Szia!
ez
az univerzális interface? Én most gondolkodtam a vételén... Vagy ha nem ezt, akkor melyiket használtad?
Dobjuk össze többen akár, így szinte ingyen lenne, vagy vegyünk 2-3-at (1. NyMo., 2. KMo., 3. Bp.)
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #435 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 11:02:00 »
Sziasztok!
2002 IV. havi 2.0 TDCI Mondeoban a központi computerből ki lehet-e olvasni a ténylegesen megtett km-ert? Tárol ilyen adatot? Más márkánál pl. Opel van ilyen lehetőség.
Előre is köszi a válaszokat!
üDV:abasc_v6
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #436 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 11:16:00 »
Én is szívesen beszálok. Heves megye vs. Budapest.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #437 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 12:23:00 »
Idézetet írta: napu - 2006.07.27 csütörtök, 10:54:00
Dobjuk össze többen akár, így szinte ingyen lenne, vagy vegyünk 2-3-at (1. NyMo., 2. KMo., 3. Bp.)
Ezt mondom... Ez eddig 3 jelentkező máris
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #438 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 17:44:00 »
Elég érdekes a téma. Azt tudja már valaki, hogy a ford mit engedélyezett még a ODB2 számára?
Egyébként ezen kütyü segítségével lehetne egyéb dolgokat is programozni. pl. motorral kapcsolatos jellemzők, beállítások esetlegesen ha beszerezhető, akkor újabb motor és egyéb vezérlő szoftver feltelepítése?
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #439 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 17:57:00 »
Idézetet írta: Koniman - 2006.07.27 csütörtök, 17:44:00
Elég érdekes a téma. Azt tudja már valaki, hogy a ford mit engedélyezett még a ODB2 számára?
Egyébként ezen kütyü segítségével lehetne egyéb dolgokat is programozni. pl. motorral kapcsolatos jellemzők, beállítások esetlegesen ha beszerezhető, akkor újabb motor és egyéb vezérlő szoftver feltelepítése?
Hívjál fel !
06-20-515-0419
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #440 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 18:06:00 »
Mielőtt bótoltok bármit vételezzetek próbáljatok ki egy példányt. Sok olyan cucc van ami meg sem szólítja a fordokat
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #441 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 18:16:00 »
Idézetet írta: Zombi_old - 2006.07.27 csütörtök, 17:57:00
Hívjál fel !
06-20-515-0419
Most nem tudok telefonálni, mert a telcsim az irodában maradt. Milyen ügyben?
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #442 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 18:16:00 »
Idézetet írta: Totya_old - 2006.07.27 csütörtök, 10:33:00
Szia!
ez
az univerzális interface? Én most gondolkodtam a vételén... Vagy ha nem ezt, akkor melyiket használtad?
Igen ilyen az interface! Jó ötlet, hogy összeálltok, igazából a szoftver és a laptop a nagyobb beruházás. A netről csak demo verziókat lehet leszedni, de lehet találni régebbi használható verziókat is. A laptop meg egyeseknek munkaeszköz. Én pécsi vagyok, ha valakinek kell kiolvasás, törlés írjon.
A km óra állítás az más tészta, de ha egyszer módosították azt már nem lehet kideríteni, mennyi volt az eredeti érték. Fel kell hívni a szervizeket és le kell csekkolni a szervizkönyvet is.
Ja és még valami, csak csínyán bánni az ilyen kütyükkel, mert nagy problémákat lehet okozni vele. Pl. a kisérletezés alatt nekem kikapcsolt az esp és volt, hogy a motor vészüzemmódra váltott, alig ment, villogott az izzítás jelző meg ilyenek.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #443 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 19:20:00 »
hi urak,
hogyan tudok kivillogtatni EEC IV-et aminek nincsen diagnosztikai csatija hanem olyan csatija van mint az MK2-eseknek a kormány alatt(OBD-2)..?
MK1 2.0 96' évj.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #444 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 20:48:00 »
Idézetet írta: szabyk_old - 2006.07.27 csütörtök, 19:20:00
hi urak,
hogyan tudok kivillogtatni EEC IV-et aminek nincsen diagnosztikai csatija hanem olyan csatija van mint az MK2-eseknek a kormány alatt(OBD-2)..?
MK1 2.0 96' évj.
A 96-os évjárat az szerintem obd-I. Angelus villogtatott ilyet asszem, itt írja: #432
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #445 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 20:52:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.07.27 csütörtök, 20:48:00
A 96-os évjárat az szerintem obd-I. Angelus villogtatott ilyet asszem, itt írja: #432
az OBD1
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #446 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 20:53:00 »
Idézetet írta: Koniman - 2006.07.27 csütörtök, 17:44:00
Elég érdekes a téma. Azt tudja már valaki, hogy a ford mit engedélyezett még a ODB2 számára?
Egyébként ezen kütyü segítségével lehetne egyéb dolgokat is programozni. pl. motorral kapcsolatos jellemzők, beállítások esetlegesen ha beszerezhető, akkor újabb motor és egyéb vezérlő szoftver feltelepítése?
Hát nekem nem jönnek a km/h jelek és pl. az üza. nyomás se. Viszont egy rakás más igen. Most túrom át a szoftwer gyűjteményemet (2dvd) ez ügyben. Elvileg a motorvezérlő programot is lehetne menteni, felülírni. Az már biztos, hogy ez az interface-el nem lehet a km állást átírni
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #447 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 20:54:00 »
Idézetet írta: szabyk_old - 2006.07.27 csütörtök, 20:52:00
az OBD1
Abban nem tudok segíteni én az obd-I vel foglakozom.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #448 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 20:55:00 »
izé obd-II vel...meleg van.
Naplózva
Vendég
Re: Diagnosztika
«
Új hozzászólás #449 Dátum:
2006.07.27 csütörtök, 21:44:00 »
Idézetet írta: szabyk_old - 2006.07.27 csütörtök, 19:20:00
hi urak,
hogyan tudok kivillogtatni EEC IV-et aminek nincsen diagnosztikai csatija hanem olyan csatija van mint az MK2-eseknek a kormány alatt(OBD-2)..?
MK1 2.0 96' évj.
ECU hack! vezesd ki a 17es és a 48as érintkezőket és villogtasd ki
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
95
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ