Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:05:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Balesetek Mondeóval
Oldalak:
1
...
4
5
6
7
8
9
10
[
11
]
12
13
14
15
16
17
18
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Balesetek Mondeóval (Megtekintve 651297 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #500 Dátum:
2013.08.19 hétfő, 08:24:16 »
Idézetet írta: joxer - 2013.08.18 vasárnap, 22:56:15
Ha lehet én elmegyek a feleségemmel vásárolni, mert az csak egy dolog, hogy ha egyedül megy akkor ő egész nap bevásárlókocsit tologat, de képes két lökhárító árát is elkölteni. Na ezért írtam, hogy a nő vezet az egy lökhárítóba kerül, ha meg bevásárlókocsit vezet az meg két lökhárítóba is tud kerülni.
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #501 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 20:56:24 »
Lánycsók utáni (Pécs felé) emelkedő, belső sávban tötymörgő osztrák rendszámos (mint később megtudtam horvát) autó..
Többszöri fény-, és hangjelzés hatására se megy le a kapaszkodósávba. (Idióta.)
Ok, lemegyek én... Megelőzöm, sűrűn mutogatok.
Jönnék vissza, azt viszont később veszem észre, hogy elkezdte nyomni neki. (Tipikus idióta.)
Visszahúzom a kormányt, de már azt látom, hogy lebeg utánam a lökhárítóm.
Neki semmi baja nem lett, de mivel olyan nyelven karattyolt, amit nem értettem, nem tudtam még csak elküldeni rendesen az édes jó anyukájába se.
Nézem a kocsiját, nézem az enyémet.. Röhögök. A két madár néz bután.
A hátsó lökösöm úgyis csereérett volt, szóval annyira nem viselte meg az idegrendszerem a dolog.
Kérdezem, mennyi lesz kb. a láthatatlan sérülés javítása (ez is egy 5 perc ektiviti..). Hundred ojró. MEGAZANYÁD!
Mondom (ektivitizem, meg angolul pofázok, de hiába..), hogy idióta vagy, de látszik, hogy engem tart felelősnek. Mondom ok, mindjárt jön a policáj.
Jött is, jófej rendőrsrác, mondom, mi a szitu.
Tapasztaltabbak kapásból (de a többiek is belegondolva) már mondják magukban: Te voltál a baleset okozója.
Természetesen én voltam a baleset okozója.
Mondom a rendőrnek: Az nem számít, hogy nem követte a jobbratartás szabályát? Az nem.
Ja, meg még azt is mondta, hogy Ő is járt ugyanígy Horvátországban... Meg így látszott az együttérzés, de mondta, hogy most a tötymörgéssel nem nagyon tud mit kezdeni...
(Eredmény: kaptam egy 10 000 Ft-os helyszíni büntit, és végre kicserélem a hátsó lökösömet... ja, megfizettem a tanulópénzt a jobbról előzésért. Rendőr szerint 300-400 forinttal lesz több a biztosításom egy évig. )
Még egy kérdés, amit így kigondoltam:
Ha én megyek 50-nel a belső sávban, és "elhúz" mellettem mondjuk egy hatmillás audi 60-nal a külsőben, és kapásból jönne vissza, mert előtte megy valaki (mondjuk egy MTZ), viszont én odalépek a gáznak, és 90-nel nekimegyek, akkor az audis a hibás? Igen, tudom a választ.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.01 vasárnap, 20:59:47 írta speedtoto
»
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Makker
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #502 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 21:19:47 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 20:56:24
Lánycsók utáni (Pécs felé) emelkedő, belső sávban tötymörgő osztrák rendszámos (mint később megtudtam horvát) autó..
Többszöri fény-, és hangjelzés hatására se megy le a kapaszkodósávba. (Idióta.)
Ok, lemegyek én... Megelőzöm, sűrűn mutogatok.
Jönnék vissza, azt viszont később veszem észre, hogy elkezdte nyomni neki. (Tipikus idióta.)
Visszahúzom a kormányt, de már azt látom, hogy lebeg utánam a lökhárítóm.
Neki semmi baja nem lett, de mivel olyan nyelven karattyolt, amit nem értettem, nem tudtam még csak elküldeni rendesen az édes jó anyukájába se.
Nézem a kocsiját, nézem az enyémet.. Röhögök. A két madár néz bután.
A hátsó lökösöm úgyis csereérett volt, szóval annyira nem viselte meg az idegrendszerem a dolog.
Kérdezem, mennyi lesz kb. a láthatatlan sérülés javítása (ez is egy 5 perc ektiviti..). Hundred ojró. MEGAZANYÁD!
Mondom (ektivitizem, meg angolul pofázok, de hiába..), hogy idióta vagy, de látszik, hogy engem tart felelősnek. Mondom ok, mindjárt jön a policáj.
Jött is, jófej rendőrsrác, mondom, mi a szitu.
Tapasztaltabbak kapásból (de a többiek is belegondolva) már mondják magukban: Te voltál a baleset okozója.
Természetesen én voltam a baleset okozója.
Mondom a rendőrnek: Az nem számít, hogy nem követte a jobbratartás szabályát? Az nem.
Ja, meg még azt is mondta, hogy Ő is járt ugyanígy Horvátországban... Meg így látszott az együttérzés, de mondta, hogy most a tötymörgéssel nem nagyon tud mit kezdeni...
(Eredmény: kaptam egy 10 000 Ft-os helyszíni büntit, és végre kicserélem a hátsó lökösömet... ja, megfizettem a tanulópénzt a jobbról előzésért. Rendőr szerint 300-400 forinttal lesz több a biztosításom egy évig. )
Még egy kérdés, amit így kigondoltam:
Ha én megyek 50-nel a belső sávban, és "elhúz" mellettem mondjuk egy hatmillás audi 60-nal a külsőben, és kapásból jönne vissza, mert előtte megy valaki (mondjuk egy MTZ), viszont én odalépek a gáznak, és 90-nel nekimegyek, akkor az audis a hibás? Igen, tudom a választ.
Erre csak azt tudom mondani hogy jó nagy hülyeség volt.. Ezért kell mindig belenézni a tükörbe, hiába gondolod azt ha eddig nem ment akkor most sem fog. Hiába volt csere érett a lökhárítód, most a nyakadba varrtak 10k + megdobták a biztosításodat is, nagy csomó idődet elpazaroltad, ezek után már tényleg cserélheted a lököst, és végül nem mutattál meg neki semmit.. Se azt hogy neked van igazad, se azt hogy a te autód bizony gyorsabb az övénél.
Egyszerűbb lett volna rávillantani egyet.. és ha nem megy, csak jobbról (szabálytalanul) előzni.
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #503 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 21:20:16 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 20:56:24
Lánycsók utáni (Pécs felé) emelkedő, belső sávban tötymörgő osztrák rendszámos (mint később megtudtam horvát) autó..
Többszöri fény-, és hangjelzés hatására se megy le a kapaszkodósávba. (Idióta.)
Ok, lemegyek én... Megelőzöm, sűrűn mutogatok.
Jönnék vissza, azt viszont később veszem észre, hogy elkezdte nyomni neki. (Tipikus idióta.)
Visszahúzom a kormányt, de már azt látom, hogy lebeg utánam a lökhárítóm.
Neki semmi baja nem lett, de mivel olyan nyelven karattyolt, amit nem értettem, nem tudtam még csak elküldeni rendesen az édes jó anyukájába se.
Nézem a kocsiját, nézem az enyémet.. Röhögök. A két madár néz bután.
A hátsó lökösöm úgyis csereérett volt, szóval annyira nem viselte meg az idegrendszerem a dolog.
Kérdezem, mennyi lesz kb. a láthatatlan sérülés javítása (ez is egy 5 perc ektiviti..). Hundred ojró. MEGAZANYÁD!
Mondom (ektivitizem, meg angolul pofázok, de hiába..), hogy idióta vagy, de látszik, hogy engem tart felelősnek. Mondom ok, mindjárt jön a policáj.
Jött is, jófej rendőrsrác, mondom, mi a szitu.
Tapasztaltabbak kapásból (de a többiek is belegondolva) már mondják magukban: Te voltál a baleset okozója.
Természetesen én voltam a baleset okozója.
Mondom a rendőrnek: Az nem számít, hogy nem követte a jobbratartás szabályát? Az nem.
Ja, meg még azt is mondta, hogy Ő is járt ugyanígy Horvátországban... Meg így látszott az együttérzés, de mondta, hogy most a tötymörgéssel nem nagyon tud mit kezdeni...
(Eredmény: kaptam egy 10 000 Ft-os helyszíni büntit, és végre kicserélem a hátsó lökösömet... ja, megfizettem a tanulópénzt a jobbról előzésért. Rendőr szerint 300-400 forinttal lesz több a biztosításom egy évig. )
Még egy kérdés, amit így kigondoltam:
Ha én megyek 50-nel a belső sávban, és "elhúz" mellettem mondjuk egy hatmillás audi 60-nal a külsőben, és kapásból jönne vissza, mert előtte megy valaki (mondjuk egy MTZ), viszont én odalépek a gáznak, és 90-nel nekimegyek, akkor az audis a hibás? Igen, tudom a választ.
Őszinte részvétem!
Sajnos elég sok ilyen balfax van az utakon, de azért a tükröt használni kell!
Úgy tudom, ilyenkor a biztosításod visszaugrik kettő fokozatot. Öt százalékot jelent egy fokozat, szóval innen kiszámítható, hogy valószínűleg mennyi fog lenni majd a következő biztosításod. Plusz azért majd az új biztosításnál is lesz majd egy árnövelő tényező, mivel balesetet okoztál. Ne vedd készpénznek amit írtam a biztosításról, mert lehet hogy én tudom rosszul, de Benedek ennek a témakörnek a nagy tudora.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #504 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 21:47:51 »
Idézetet írta: Makker - 2013.09.01 vasárnap, 21:19:47
Erre csak azt tudom mondani hogy jó nagy hülyeség volt.. Ezért kell mindig belenézni a tükörbe, hiába gondolod azt ha eddig nem ment akkor most sem fog. Hiába volt csere érett a lökhárítód, most a nyakadba varrtak 10k + megdobták a biztosításodat is, nagy csomó idődet elpazaroltad, ezek után már tényleg cserélheted a lököst, és végül nem mutattál meg neki semmit.. Se azt hogy neked van igazad, se azt hogy a te autód bizony gyorsabb az övénél.
Egyszerűbb lett volna rávillantani egyet.. és ha nem megy, csak jobbról (szabálytalanul) előzni.
Tisztában vagyok vele, hogy hülyeség volt. A bizti emelése, ha tényleg csak annyi, amennyit a rendőrsrác mondott nem vészes, a 10k az jogos, a "hülyeség ára". A tükörbe belenéztem, mindig belenézek, nem csak borotválkozásra használom.
Inkább az volt a hülyeség, hogy megelőlegeztem a "akkor tötymörögj tovább seggej"-t, és kapásból elkezdtem húzni kifelé. Ő elkezdett húzni befelé, nem is tudom, miért.
Mindegy, lehettem volna szemét, kibabrálhattam volna vele.. Talán megtanulja, hogy ne menjen a belső sávban lassan.. (meg egyébként sehogy, ha mögötte jön valaki, és szabad a kapaszkodó...). Nem, nem tanulja meg. mert osztrák rendszámos horvát szerintem elég sokat autózik, és még így is megcsinál ilyeneket, fene tudja, miért...
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
vzoli
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #505 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:16:28 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 21:47:51
Tisztában vagyok vele, hogy hülyeség volt. A bizti emelése, ha tényleg csak annyi, amennyit a rendőrsrác mondott nem vészes, a 10k az jogos, a "hülyeség ára". A tükörbe belenéztem, mindig belenézek, nem csak borotválkozásra használom.
Inkább az volt a hülyeség, hogy megelőlegeztem a "akkor tötymörögj tovább seggej"-t, és kapásból elkezdtem húzni kifelé. Ő elkezdett húzni befelé, nem is tudom, miért.
Mindegy, lehettem volna szemét, kibabrálhattam volna vele.. Talán megtanulja, hogy ne menjen a belső sávban lassan.. (meg egyébként sehogy, ha mögötte jön valaki, és szabad a kapaszkodó...). Nem, nem tanulja meg. mert osztrák rendszámos horvát szerintem elég sokat autózik, és még így is megcsinál ilyeneket, fene tudja, miért...
Mondjuk nekem a biztosításom majdnem a duplája lett a b10 ből b8 ra miatt.... ilyenkor vesznek a balasetmentességért járó extra bónuszok is.....
Jótanács, ha jobb lenne, ha rosszabb a biztosítóváltás, az évfordulókor válts. Engem úgy szopatott meg az egon, hogy az utolsó utáni pillanatig nem küldött a módosított díjról tájékoztatót. Amikor küldte, akkor már nem tudtam váltani, pedig ha váltok, még b8 cal is lehetett volna annyi a díjam mint előtte.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #506 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:32:59 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 21:47:51
Tisztában vagyok vele, hogy hülyeség volt. A bizti emelése, ha tényleg csak annyi, amennyit a rendőrsrác mondott nem vészes, a 10k az jogos, a "hülyeség ára". A tükörbe belenéztem, mindig belenézek, nem csak borotválkozásra használom.
Inkább az volt a hülyeség, hogy megelőlegeztem a "akkor tötymörögj tovább seggej"-t, és kapásból elkezdtem húzni kifelé. Ő elkezdett húzni befelé, nem is tudom, miért.
Mindegy, lehettem volna szemét, kibabrálhattam volna vele.. Talán megtanulja, hogy ne menjen a belső sávban lassan.. (meg egyébként sehogy, ha mögötte jön valaki, és szabad a kapaszkodó...). Nem, nem tanulja meg. mert osztrák rendszámos horvát szerintem elég sokat autózik, és még így is megcsinál ilyeneket, fene tudja, miért...
Mondjuk, ha az autód hátulja a sérült, a hülyének meg az eleje, akkor első pillantásra ő a hunyó - mert a hátul jövőnek kell alkalmazkodni. A ráfutásos karambolokért mindig a hátulsó autó a felelős, mert nem tartott féktávot!
Ha tehát nincs a sávváltásos, jobbról előzéses játékod benne, akkor jól jöttél volna ki mindenből! Az nem járja, hogy ő okozta az egészet a helytelen stílusával, és tiéd minden balhé.
Amúgy meg.....nem volt szemtanú, ha jól értem, a bunkó külföldi meg egyedül lett volna a véleményével - ha letagadod a sávváltást, akkor 1:1.
Ő is szabálytalan volt az úton, és akkor (no) te is legyél a mesével. Minden abból indult ki, hogy nem jól ment a belső sávban! A történteket rajtatokon kívül senki sem tudta.
A "látlelet" melletted szólt....
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
joxer
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #507 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:37:14 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 22:32:59
Mondjuk, ha az autód hátulja a sérült, a hülyének meg az eleje, akkor első pillantásra ő a hunyó - mert a hátul jövőnek kell alkalmazkodni. A ráfutásos karambolokért mindig a hátulsó autó a felelős, mert nem tartott féktávot!
Ha tehát nincs a sávváltásos, jobbról előzéses játékod benne, akkor jól jöttél volna ki mindenből! Az nem járja, hogy ő okozta az egészet a helytelen stílusával, és tiéd minden balhé.
Amúgy meg.....nem volt szemtanú, ha jól értem, a bunkó külföldi meg egyedül lett volna a véleményével - ha letagadod a sávváltást, akkor 1:1.
Ő is szabálytalan volt az úton, és akkor (no) te is legyél a mesével. Minden abból indult ki, hogy nem jól ment a belső sávban! A történteket rajtatokon kívül senki sem tudta.
A "látlelet" melletted szólt....
Ez nem ráfutásos találkozás volt, hanem inkább szabálytalan sávváltás. (Sajnos)
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #508 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:38:10 »
Az a tapasztalatom, ha az ember kifog egy hülyét, maga előtt, akkor próbáljon meg tőle látótávolságon kívül maradni. Különben idegesít, és arra ösztökél, provokálva a közlekedési morálunkat - hogy szabaduljunk meg tőle. Tehát minél előbb előzzük (győzzük) le. Ebből van a legtöbb baleset - idegesen, erőltetni valamit - egy idióta hülyével a közelben, aki NEM fog közreműködni egy baleset elkerüléséhez! Nem partner! Már abban sem, hogy szépen egymás után autózzatok. Mit is várhatnánk tőle krízis helyzetben, ha a saját szabálytalanságával sincs tisztában??
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
joxer
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #509 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:43:54 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 22:38:10
Az a tapasztalatom, ha az ember kifog egy hülyét, maga előtt, akkor próbáljon meg tőle látótávolságon kívül maradni. Különben idegesít, és arra ösztökél, provokálva a közlekedési morálunkat - hogy szabaduljunk meg tőle. Tehát minél előbb előzzük (győzzük) le. Ebből van a legtöbb baleset - idegesen, erőltetni valamit - egy idióta hülyével a közelben, aki NEM fog közreműködni egy baleset elkerüléséhez! Nem partner! Már abban sem, hogy szépen egymás után autózzatok. Mit is várhatnánk tőle krízis helyzetben, ha a saját szabálytalanságával sincs tisztában??
Bizony, de sok ilyen gyökér van.
Egy cimborám mesélte, hogy kétszer két sávos úton, ahol 110-el lehet menni egy nemnormális 80-al ment a belső sávban. A cimborám utolérte és mindent elkövetett: dudált, villogott, integetett, de semmi eredmény. Kilométerek után a cimborám megelőzte ezt az idiótát jobbról, benézett az autóba és az autóban ülő sofőr semmiről sem tudomást véve beszélgetett és nevetgélt a többiekkel, de rá sem nézett az ideges haveromra. Az ilyen embernek a látótávolsága nem terjed az autójánál tovább.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #510 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:50:06 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 22:32:59
Mondjuk, ha az autód hátulja a sérült, a hülyének meg az eleje, akkor első pillantásra ő a hunyó - mert a hátul jövőnek kell alkalmazkodni. A ráfutásos karambolokért mindig a hátulsó autó a felelős, mert nem tartott féktávot!
Ha tehát nincs a sávváltásos, jobbról előzéses játékod benne, akkor jól jöttél volna ki mindenből! Az nem járja, hogy ő okozta az egészet a helytelen stílusával, és tiéd minden balhé.
Amúgy meg.....nem volt szemtanú, ha jól értem, a bunkó külföldi meg egyedül lett volna a véleményével - ha letagadod a sávváltást, akkor 1:1.
Ő is szabálytalan volt az úton, és akkor (no) te is legyél a mesével. Minden abból indult ki, hogy nem jól ment a belső sávban! A történteket rajtatokon kívül senki sem tudta.
A "látlelet" melletted szólt....
Igen, erre értettem, hogy kibabrálhattam volna vele.
Senki nem értette, mit karattyol, mivel azt mondtam be, hogy osztrák rendszámos (egyébként németül karattyolt, értettem is, de nem túl bő szókinccsel bírt..), de gyakorlatilag horvátok voltak, a zsaru is németül próbálkozott...
A rendőrsrác mellettem volt, mondta, hogy Ő is járt így, de az idegeimen "felülkerekedve" értem, hogy én voltam a hibás, így nem akartam ezzel vacakolni. Sok ilyen eset van, amikor "Te vagy a hibás", pl. az indokolatlan satufék az előttedlévőtől... Megtehettem volna ezerszer, hogy egy láthatóan bunkó közlekedővel kifizettetem az autóm hátulját, de nem olyan a mentalitásom.
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
vzoli
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #511 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:52:47 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 22:32:59
Mondjuk, ha az autód hátulja a sérült, a hülyének meg az eleje, akkor első pillantásra ő a hunyó - mert a hátul jövőnek kell alkalmazkodni. A ráfutásos karambolokért mindig a hátulsó autó a felelős, mert nem tartott féktávot!
Ha tehát nincs a sávváltásos, jobbról előzéses játékod benne, akkor jól jöttél volna ki mindenből! Az nem járja, hogy ő okozta az egészet a helytelen stílusával, és tiéd minden balhé.
Amúgy meg.....nem volt szemtanú, ha jól értem, a bunkó külföldi meg egyedül lett volna a véleményével - ha letagadod a sávváltást, akkor 1:1.
Ő is szabálytalan volt az úton, és akkor (no) te is legyél a mesével. Minden abból indult ki, hogy nem jól ment a belső sávban! A történteket rajtatokon kívül senki sem tudta.
A "látlelet" melletted szólt....
az igen, de ha tényleg jobbrol ment el, annyit nem ér....
Amúgy meg jó tudni, hogy a "kapaszkodósávot" nem kell figyelembe venni a párhuzamos közlekedésnél, tehát nem kötelező lehúzódni.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #512 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 22:53:52 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 22:38:10
Az a tapasztalatom, ha az ember kifog egy hülyét, maga előtt, akkor próbáljon meg tőle látótávolságon kívül maradni. Különben idegesít, és arra ösztökél, provokálva a közlekedési morálunkat - hogy szabaduljunk meg tőle. Tehát minél előbb előzzük (győzzük) le. Ebből van a legtöbb baleset - idegesen, erőltetni valamit - egy idióta hülyével a közelben, aki NEM fog közreműködni egy baleset elkerüléséhez! Nem partner! Már abban sem, hogy szépen egymás után autózzatok. Mit is várhatnánk tőle krízis helyzetben, ha a saját szabálytalanságával sincs tisztában??
Faterom azt mondta mindig, hogy ha hülye után, román kamion után, vagy több hosszújármű után mész szhar úton, állj meg, szívj el 1-2 cigit, igyál valahol egy kávét, addig eltűnnek..
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #513 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:01:55 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.09.01 vasárnap, 22:52:47
az igen, de ha tényleg jobbrol ment el, annyit nem ér....
Amúgy meg jó tudni, hogy a "kapaszkodósávot" nem kell figyelembe venni a párhuzamos közlekedésnél, tehát nem kötelező lehúzódni.
Igen, erre gondoltam én is... Azt mondta a zsarusrác, hogy ilyen típusú tötymörgés ellen nem lehet tenni semmit. Egyszerűen nincs rá szabály.
Mondom: Magyarország-jobbratartás? Azt mondta nevetve: nem.
Pedig kresz-en szerintem még ma is ezt tanítják először..
Elmondása szerint lenne lehetőség fellebbvitelre, de nem érdemes a magas költségek, a ráfordított idő és az előrelátható (99,9%) veszett fejsze nyele miatt... Mondtam, akkor intézzük, ahogy leggyorsabb..
Mondjuk, miután nevetve beszéltünk 5 percet, majd kezetfogott velem, egy fokkal jobban éreztem magam, a horvátok meg talán rosszabbul...
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #514 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:12:35 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 22:53:52
Faterom azt mondta mindig, hogy ha hülye után, román kamion után, vagy több hosszújármű után mész szhar úton, állj meg, szívj el 1-2 cigit, igyál valahol egy kávét, addig eltűnnek..
Ez nagyon okos tanács. Ilyeneket gyűjtök
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #515 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:20:44 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.01 vasárnap, 22:43:54
Bizony, de sok ilyen gyökér van.
Egy cimborám mesélte, hogy kétszer két sávos úton, ahol 110-el lehet menni egy nemnormális 80-al ment a belső sávban. A cimborám utolérte és mindent elkövetett: dudált, villogott, integetett, de semmi eredmény. Kilométerek után a cimborám megelőzte ezt az idiótát jobbról, benézett az autóba és az autóban ülő sofőr semmiről sem tudomást véve beszélgetett és nevetgélt a többiekkel, de rá sem nézett az ideges haveromra. Az ilyen embernek a látótávolsága nem terjed az autójánál tovább.
Grrr......
ezeket tudnám kilőni. Egy ilyen idióta a saját világában él, nem néz tükörbe, nem figyeli a többi autót. Nem is akar alkalmazkodni, hanem csak sodródik előre, amíg van üzemanyaga.
Márpedig ha nem alkalmazkodik, gyorsan baleset részesévé sőt inkább okozójává válik.
A kedvencem a sínautós, aki 65 km/órával megy, tartósan. Mindegy neki, hogy lakott terület, vagy nem! Ahol egyenes van rágyorsít, ahol kanyargós, ott meg lelassít. Nagy nehezen megelőzöm lakott területen kívül, mert ott feltartana. Aztán beérünk egy faluba, én lelassítok 50-re, ez meg utolér, és vigyorogva előz 65-el. És a falu vége után kezdjük elölről.
Közben ő végig szabálytalan, az erdőben lassan megy, a házak között meg gyorsan, végig lehetne büntetni egész útján. Meg még idegesítő is, retkes rozsdabilivel megy, csavarok hullanak ki belőle, félszemű a lámpája, a féklámpa is, cserébe a működőképes oldalon dupla fénnyel ég!!! Kidobálja a csikket az ablakon. Hátha kigyullad az erdő.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.01 vasárnap, 23:23:29 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
joxer
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #516 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:24:34 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 23:20:44
Grrr......
ezeket tudnám kilőni. Egy ilyen idióta a saját világában él, nem néz tükörbe, nem figyeli a többi autót. Nem is akar alkalmazkodni, hanem csak sodródik előre, amíg van üzemanyaga.
Márpedig ha nem alkalmazkodik, gyorsan baleset részesévé sőt inkább okozójává válik.
A kedvencem a sínautós, aki 65 km/órával megy, tartósan. Mindegy neki, hogy lakott terület, vagy nem! Ahol egyenes van rágyorsít, ahol kanyargós, ott meg lelassít. Nagy nehezen megelőzöm lakott területen kívül, mert ott feltartana. Aztán beérünk egy faluba, én lelassítok 50-re, ez meg utolér, és vigyorogva előz 65-el. És a falu vége után kezdjük elölről.
Közben ő végig szabálytalan, az erdőben lassan megy, a házak között meg gyorsan, végig lehetne büntetni egész útján. Meg még idegesítő is, retkes rozsdabilivel megy, csavarok hullanak ki belőle, félszemű a lámpája, a féklámpa is, cserébe a működőképes oldalon dupla fénnyel ég!!!
Na még az a sofőr az idegtépő, aki ritmustalanul vezet. Lakott területen kívül megyünk hetvennel, próbálom megelőzni, akkor felgyorsít 110-re, aztán meg vissza 70-re. És ez megy végestelen végig. Indokolatlanul lassan megy, aztán meg hirtelen gyorsan megy ott, ahol nem is volna szabad.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #517 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:32:29 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.01 vasárnap, 23:24:34
Na még az a sofőr az idegtépő, aki ritmustalanul vezet. Lakott területen kívül megyünk hetvennel, próbálom megelőzni, akkor felgyorsít 110-re, aztán meg vissza 70-re. És ez megy végestelen végig. Indokolatlanul lassan megy, aztán meg hirtelen gyorsan megy ott, ahol nem is volna szabad.
Nekem még mindig az a kedvencem, amit az előbb írt a kollega, a "mindenhol 70-nel"... Nah, ezeket kellene sorra büntetni.
Én mióta a Mondi megvan, őszintén szólva nem tartom be a 90-et (inkább 95-100), meg az 50-et se (55-60), mert hülyeségnek tartom a legtöbb szakaszon. Ez van. Anno az oktatóm is úgy tanított, hogy mindig 5-tel többel menjek.
De az ilyen típus még ezekkel a kihágásokkal se előzhető biztonságosan, és nem tűnik el mögöttem, mert ahogy az előbb írta a kollega, a következő faluban megint a seggemben van.
Jah, még valami: Asszem pont egy lánycsóki előzésemnél jegyeztem meg barátnőmnek:
-Komolyan mondom, számolni fogom, hány suzukist előzök meg ezen a rohadt 60 kilométeren vasárnaponként. Ez már nem tendencia, hanem rendszer. Ők mindig 20-szal lassabban mennek, mint amennyivel szabad.
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
joxer
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #518 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:37:20 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 23:32:29
Nekem még mindig az a kedvencem, amit az előbb írt a kollega, a "mindenhol 70-nel"... Nah, ezeket kellene sorra büntetni.
Én mióta a Mondi megvan, őszintén szólva nem tartom be a 90-et (inkább 95-100), meg az 50-et se (55-60), mert hülyeségnek tartom a legtöbb szakaszon. Ez van. Anno az oktatóm is úgy tanított, hogy mindig 5-tel többel menjek.
De az ilyen típus még ezekkel a kihágásokkal se előzhető biztonságosan, és nem tűnik el mögöttem, mert ahogy az előbb írta a kollega, a következő faluban megint a seggemben van.
Jah, még valami: Asszem pont egy lánycsóki előzésemnél jegyeztem meg barátnőmnek:
-Komolyan mondom, számolni fogom, hány suzukist előzök meg ezen a rohadt 60 kilométeren vasárnaponként. Ez már nem tendencia, hanem rendszer. Ők mindig 20-szal lassabban mennek, mint amennyivel szabad.
Az a baj, hogy ha 20-szal lassabban megy, mint a megengedett, akkor ugyanolyan veszélyforrássá válik, mintha 20-szal többel menne. már halottam ilyen versenyzőtől, hogy már neki időszámítás kezdete óta megvan a jogosítványa, és hogy ő még nem szenvedett balesetet soha. Hát ez azért lehet, mert nem néz bele a tükörbe, mikor autók csúsznak egymásba a tötymörgő autós mögött!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #519 Dátum:
2013.09.01 vasárnap, 23:44:17 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.01 vasárnap, 23:37:20
Az a baj, hogy ha 20-szal lassabban megy, mint a megengedett, akkor ugyanolyan veszélyforrássá válik, mintha 20-szal többel menne. már halottam ilyen versenyzőtől, hogy már neki időszámítás kezdete óta megvan a jogosítványa, és hogy ő még nem szenvedett balesetet soha. Hát ez azért lehet, mert nem néz bele a tükörbe, mikor autók csúsznak egymásba a tötymörgő autós mögött!
Pontosan.
Én mindig előzékeny vagyok (értsd NE úgy, hogy előzgetek
), átengedem a gyalogost, megállok, ha látom, hogy bajban van valaki, elengedem az erősebbet, felveszem a stoppost, kiengedem a kereszteződésben akit ki lehet, magam elé engedem a buszt, próbálok korrekt lenni minden helyzetben.
De vannak olyan típusok, amikkel nem tudok mit kezdeni.
(Múltkor egy idős bácsi Ladájával majdnem megismertettem a Mondi elejét. Előzés után értem be szegényt, szemből jöttek, ő pedig 40-nel (!!!) ment a 90 helyett. Mentem utána egy darabig, lehetett 70 éves, mellette a mami. Ha bennük, vagy az autójukban kárt teszek, az egy örök rémálom marad...)
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #520 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 06:54:33 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 23:44:17
Pontosan.
Én mindig előzékeny vagyok (értsd NE úgy, hogy előzgetek
), átengedem a gyalogost, megállok, ha látom, hogy bajban van valaki, elengedem az erősebbet, felveszem a stoppost, kiengedem a kereszteződésben akit ki lehet, magam elé engedem a buszt, próbálok korrekt lenni minden helyzetben.
De vannak olyan típusok, amikkel nem tudok mit kezdeni.
(Múltkor egy idős bácsi Ladájával majdnem megismertettem a Mondi elejét. Előzés után értem be szegényt, szemből jöttek, ő pedig 40-nel (!!!) ment a 90 helyett. Mentem utána egy darabig, lehetett 70 éves, mellette a mami. Ha bennük, vagy az autójukban kárt teszek, az egy örök rémálom marad...)
...tegyük hozzá,hogy szabályosan közlekedett,csak lassan.a mai felgyorsult világban ez nem az ő hibája.1970 ben még nem kellett sietni sehová....
jobbról előzni meg max a városban a kétsávos úton,ahol szabad is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #521 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 06:55:13 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 22:53:52
Faterom azt mondta mindig, hogy ha hülye után, román kamion után, vagy több hosszújármű után mész szhar úton, állj meg, szívj el 1-2 cigit, igyál valahol egy kávét, addig eltűnnek..
ez jó!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #522 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 06:57:58 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.01 vasárnap, 23:37:20
Az a baj, hogy ha 20-szal lassabban megy, mint a megengedett, akkor ugyanolyan veszélyforrássá válik, mintha 20-szal többel menne. már halottam ilyen versenyzőtől, hogy már neki időszámítás kezdete óta megvan a jogosítványa, és hogy ő még nem szenvedett balesetet soha. Hát ez azért lehet, mert nem néz bele a tükörbe, mikor autók csúsznak egymásba a tötymörgő autós mögött!
amíg szabályosan közlekedik,addig mindig a hátsó gyorsabb a hibás.
ne gyártsunk ideológiát a saját hibánk szépítésére.Én is hajtok szabálytalanul-sajnos.és ez nem jó,de nem is állítom az ellenkezőjét.egy gonosz renitens vagyok.a beismerés a nehéz!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
joxer
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #523 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 07:11:37 »
Idézetet írta: alf - 2013.09.02 hétfő, 06:57:58
amíg szabályosan közlekedik,addig mindig a hátsó gyorsabb a hibás.
ne gyártsunk ideológiát a saját hibánk szépítésére.Én is hajtok szabálytalanul-sajnos.és ez nem jó,de nem is állítom az ellenkezőjét.egy gonosz renitens vagyok.a beismerés a nehéz!
Sajnos ez nem ideológiagyártás, hanem tény. Forgalmi vizsgán is bukóok, ha valaki nem veszi fel a forgalom ritmusát. Persze nem kell gyorsan hajtani és száguldozni, és figyelni kell az előttünk levőre, de azért ilyen mértékű lassú haladásra nem számít az ember.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #524 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 07:53:28 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.02 hétfő, 07:11:37
Sajnos ez nem ideológiagyártás, hanem tény. Forgalmi vizsgán is bukóok, ha valaki nem veszi fel a forgalom ritmusát. Persze nem kell gyorsan hajtani és száguldozni, és figyelni kell az előttünk levőre, de azért ilyen mértékű lassú haladásra nem számít az ember.
de igen,és számítani kell rá!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacika71
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #525 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 09:01:33 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.01 vasárnap, 21:47:51
Tisztában vagyok vele, hogy hülyeség volt. A bizti emelése, ha tényleg csak annyi, amennyit a rendőrsrác mondott nem vészes, a 10k az jogos, a "hülyeség ára". A tükörbe belenéztem, mindig belenézek, nem csak borotválkozásra használom.
Inkább az volt a hülyeség, hogy megelőlegeztem a "akkor tötymörögj tovább seggej"-t, és kapásból elkezdtem húzni kifelé. Ő elkezdett húzni befelé, nem is tudom, miért.
Mindegy, lehettem volna szemét, kibabrálhattam volna vele.. Talán megtanulja, hogy ne menjen a belső sávban lassan.. (meg egyébként sehogy, ha mögötte jön valaki, és szabad a kapaszkodó...). Nem, nem tanulja meg. mert osztrák rendszámos horvát szerintem elég sokat autózik, és még így is megcsinál ilyeneket, fene tudja, miért...
A KRESZ úgy írja, hogy a kapaszkodó sávot nem kell figyelembe venni a párhuzamos közlekedés szempontjából (hülyeség, de ez van). Annyi a megkötöttség, hogy lakott területen kívül akkor KELL igénybevenni, ha 70-nél lassabban mész. Ugyanez lakott területen belül 40 km/h.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.02 hétfő, 09:10:00 írta Lacika71
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #526 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 09:12:58 »
Idézetet írta: joxer - 2013.09.01 vasárnap, 21:20:16
Őszinte részvétem!
Sajnos elég sok ilyen balfax van az utakon, de azért a tükröt használni kell!
Úgy tudom, ilyenkor a biztosításod visszaugrik kettő fokozatot. Öt százalékot jelent egy fokozat, szóval innen kiszámítható, hogy valószínűleg mennyi fog lenni majd a következő biztosításod. Plusz azért majd az új biztosításnál is lesz majd egy árnövelő tényező, mivel balesetet okoztál. Ne vedd készpénznek amit írtam a biztosításról, mert lehet hogy én tudom rosszul, de Benedek ennek a témakörnek a nagy tudora.
Engem Győrnél előzött meg jobbról egy ős-Suzukival egy szőke nő. Kamion előzött (szabálytalanul, mert már negyed 8 volt, de az most mindegy), leléptem a gázról, gurulok be a 4-5 autónyi sor mögé, erre az utolsó pillanatban ki mögülem és be elém. Nem érdekelt annyira, hogy a gázra lépjek és beragasszam a másik kamion mögé, de azért rávillantottam, hogy ezt most akkor hogyan is?! Erre elkedett "oktatni", a szokásos fékezgetés, majd beállt a kamion mellé kilincs a kilincsnek 80-nal, hogy az egész sor ott állt mögötte percekig. És persze most én leszek vagy egy hétig a beszédtéma a barátnőkkel, a "hülye pöcsorrú osztrák".
Bizony mondom néktek, nagy az isten állatkertje, és alacsony a kerítés!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #527 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 09:14:00 »
Idézetet írta: ezsolt - 2013.09.01 vasárnap, 22:32:59
Mondjuk, ha az autód hátulja a sérült, a hülyének meg az eleje, akkor első pillantásra ő a hunyó - mert a hátul jövőnek kell alkalmazkodni. A ráfutásos karambolokért mindig a hátulsó autó a felelős, mert nem tartott féktávot!
Ha tehát nincs a sávváltásos, jobbról előzéses játékod benne, akkor jól jöttél volna ki mindenből! Az nem járja, hogy ő okozta az egészet a helytelen stílusával, és tiéd minden balhé.
Amúgy meg.....nem volt szemtanú, ha jól értem, a bunkó külföldi meg egyedül lett volna a véleményével - ha letagadod a sávváltást, akkor 1:1.
Ő is szabálytalan volt az úton, és akkor (no) te is legyél a mesével. Minden abból indult ki, hogy nem jól ment a belső sávban! A történteket rajtatokon kívül senki sem tudta.
A "látlelet" melletted szólt....
Magyarországon, ha csak bármi módon elkerülhető, a rendőrség soha nem hoz határozatot megosztott felelősségről. Ez a gyakorlat már vagy 10-15 éve.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #528 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 09:31:34 »
Ilyen "le nem húzódok" esetben én a következőket alkalmazom, általában bejön:
Mivel az egyértelmű, hogy vmi baja van, amiért nem akar elengedni, így nem is idegesítem magam. Kivárok, míg egy agresszív autós nem jön villogva, dudálva. Na ez majd elintézi! Mikor ennek lehúzódik, vissza 4 és már mentem is...
Bizony, bizony, kell egy életkor és levezett sok 100ekm, hogy nyugodt tudjon maradni az ember ennyi birka esetén (is).
10 éve én sem voltam ilyen...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #529 Dátum:
2013.09.02 hétfő, 16:38:53 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2013.09.02 hétfő, 09:31:34
Ilyen "le nem húzódok" esetben én a következőket alkalmazom, általában bejön:
Mivel az egyértelmű, hogy vmi baja van, amiért nem akar elengedni, így nem is idegesítem magam. Kivárok, míg egy agresszív autós nem jön villogva, dudálva. Na ez majd elintézi! Mikor ennek lehúzódik, vissza 4 és már mentem is...
Bizony, bizony, kell egy életkor és levezett sok 100ekm, hogy nyugodt tudjon maradni az ember ennyi birka esetén (is).
10 éve én sem voltam ilyen...
No, ez jó! Tetszik!
De ez csak forgalmas úton alkalmazható.
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Victore
Vendég
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #530 Dátum:
2013.09.03 kedd, 16:28:56 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.02 hétfő, 16:38:53
No, ez jó! Tetszik!
De ez csak forgalmas úton alkalmazható.
Igen, viszont forgalommentes úton saját erőből is megy
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #531 Dátum:
2013.09.03 kedd, 16:43:50 »
Idézetet írta: alf - 2013.09.02 hétfő, 06:54:33
...tegyük hozzá,hogy szabályosan közlekedett,csak lassan.a mai felgyorsult világban ez nem az ő hibája.1970 ben még nem kellett sietni sehová....
jobbról előzni meg max a városban a kétsávos úton,ahol szabad is!
kétsávos úton, még nem gyorshajtasz, és úgy előzöd meg a külsőben, az nem szabálytalan, csak betartod a jobbra tartást
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.03 kedd, 17:25:10 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #532 Dátum:
2013.09.03 kedd, 16:54:58 »
Az nem előzés, hanem egymás melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedésben.
Előzni a párhuzamos közlekedésben sem szabad jobbról.
- Ez annyit jelent, hogy mögötte mész a középső sávban, majd ki jobbra és vissza elé a középsőben. Az előzés ez, ezt tilos ugyanúgy.
Ha középsőből ki jobbra és el mellette és maradsz a szélsőben, az nem előzés. Elhaladás mellette.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #533 Dátum:
2013.09.03 kedd, 17:25:23 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.03 kedd, 16:54:58
Az nem előzés, hanem egymás melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedésben.
Előzni a párhuzamos közlekedésben sem szabad jobbról.
- Ez annyit jelent, hogy mögötte mész a középső sávban, majd ki jobbra és vissza elé a középsőben. Az előzés ez, ezt tilos ugyanúgy.
Ha középsőből ki jobbra és el mellette és maradsz a szélsőben, az nem előzés. Elhaladás mellette.
igen, erre gondoltam
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #534 Dátum:
2013.09.03 kedd, 17:49:53 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.03 kedd, 16:54:58
Az nem előzés, hanem egymás melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedésben.
Előzni a párhuzamos közlekedésben sem szabad jobbról.
- Ez annyit jelent, hogy mögötte mész a középső sávban, majd ki jobbra és vissza elé a középsőben. Az előzés ez, ezt tilos ugyanúgy.
Ha középsőből ki jobbra és el mellette és maradsz a szélsőben, az nem előzés. Elhaladás mellette.
Én is próbálok így gondolkodni, amikor M7-esen Bp felé megyek. Én megyek külsőben, közben meg haladok el a sok láma mellett, aki a középsőben bóklászik.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #535 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:19:22 »
Idézetet írta: RemovedUser - 2013.09.03 kedd, 18:15:00
Csak én szoktam ilyen esetben azt gondolni, hogy az előttem (a megengedettnél) jelentősen (!!) lassabban haladó sofőr:
1, keresi épp és nem találja pl a telefonját ... ezért, hogy lásson, fixen rákapcsolom neki a refit
2, elaludt, mely komoly veszélyhelyzet ... ezért folyamatos (akár percekig) dudálással próbálom felébreszteni (nehogy balesetet okozzon) ... esetleg ritmusra eldudálom neki a Knight Rider zenéjét ébresztőnek
3, esetleg műszaki hibás a kocsija ... ezért vészvillogóval (helyette is) + refivel, dudával, ködlámpával próbálom a többi közlekedő figyelmét is felhívni a veszélyforrásra
??
És nem vagyok agresszív.
Mindezt széles mosollyal az orcámon teszem
Ha lenne vonatkürtöm, még azt is rányomnám
(Nem értem a tötymörgők mentalitását. Volt már, hogy én sem mentem le egyből, mert gondoltam, az előttem lévőt még kielőzöm, és levillogtak.. De én el is szégyelltem magam, mert igaza volt... Ez a típus meg megcsinálja a tötymörgését napi hússzor minden lelki probléma nélkül...)
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
mobster
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 633
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #536 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:20:18 »
Idézetet írta: RemovedUser - 2013.09.03 kedd, 18:15:00
Csak én szoktam ilyen esetben azt gondolni, hogy az előttem (a megengedettnél) jelentősen (!!) lassabban haladó sofőr:
1, keresi épp és nem találja pl a telefonját ... ezért, hogy lásson, fixen rákapcsolom neki a refit
2, elaludt, mely komoly veszélyhelyzet ... ezért folyamatos (akár percekig) dudálással próbálom felébreszteni (nehogy balesetet okozzon) ... esetleg ritmusra eldudálom neki a Knight Rider zenéjét ébresztőnek
3, esetleg műszaki hibás a kocsija ... ezért vészvillogóval (helyette is) + refivel, dudával, ködlámpával próbálom a többi közlekedő figyelmét is felhívni a veszélyforrásra
??
És nem vagyok agresszív.
Mindezt széles mosollyal az orcámon teszem
Ha lenne vonatkürtöm, még azt is rányomnám
Nagggyon jóó!!
Naplózva
2005 MK3 4 door/2.0 TD
Ci
/ghia/ford p-box/163Le 380nm/tempomat/6 gang/esp/egr off/black eye/ túl a 260 ezren
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #537 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:25:29 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.03 kedd, 18:19:22
(Nem értem a tötymörgők mentalitását. Volt már, hogy én sem mentem le egyből, mert gondoltam, az előttem lévőt még kielőzöm, és levillogtak.. De én el is szégyelltem magam, mert igaza volt... Ez a típus meg megcsinálja a tötymörgését napi hússzor minden lelki probléma nélkül...)
Igaza volt a levillogónak?
Ejha.... hol van ilyen a KRESZ-ben? Aki nyomul, villog, rámegy.....az zavar, de legtöbbször veszélyeztet! Magát is másokat is.
Mo-n az emberek a rossz időbeosztásukat a közlekedésben próbálják korrigálni azzal, hogy sietnek! Ezzel és az ilyenkor halmozódó figyelmetlenséggel sorozatos veszélyhelyzeteket teremtenek. Szerintem nem éri meg..... Viszont ha bajt csinálnak, rendszerint másokkal szúr ki....másoknak rendezi át az életét.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #538 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:28:45 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.03 kedd, 18:25:29
Igaza volt a levillogónak?
Ejha.... hol van ilyen a KRESZ-ben? Aki nyomul, villog, rámegy.....az zavar, de legtöbbször veszélyeztet! Magát is másokat is.
Mo-n az emberek a rossz időbeosztásukat a közlekedésben próbálják korrigálni azzal, hogy sietnek! Ezzel és az ilyenkor halmozódó figyelmetlenséggel sorozatos veszélyhelyzeteket teremtenek. Szerintem nem éri meg..... Viszont ha bajt csinálnak, rendszerint másokkal szúr ki....másoknak rendezi át az életét.
Persze, kresz szerint nincs igaza, mert lehet, hogy épp csak siet. De ez mindennapos, én általában elengedem a gyorsabban haladót, sőt, ha bunkó, akkor is segítem, hogy ne pont miattam csattanjon fának a hülyeségéből adódóan. Meg ne az én életemet rendezze át...
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #539 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:29:57 »
Idézetet írta: RemovedUser - 2013.09.03 kedd, 18:15:00
...
Ha lenne vonatkürtöm, még azt is rányomnám
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/kurt_duda/vonatkurt_1776654179.html
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #540 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:35:02 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.03 kedd, 18:28:45
Persze, kresz szerint nincs igaza, mert lehet, hogy épp csak siet. De ez mindennapos, én általában elengedem a gyorsabban haladót, sőt, ha bunkó, akkor is segítem, hogy ne pont miattam csattanjon fának a hülyeségéből adódóan. Meg ne az én életemet rendezze át...
Én is ezt teszem.
Sőt, nagyon előzékenyen közlekedem. Defenzív vezetés meg ugye a közúti motorozás alapja és autóval is célszerű.
A tolakodó, index nélkül vagy a satuzásra kényszerítő bunkókat nagyon nem szeretem. Ha normálisan jelzi, hogy mit akar...szinte biztos, hogy beengedem.
De erőszakkal nyomulókat utálom!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #541 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:35:57 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.03 kedd, 18:29:57
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/kurt_duda/vonatkurt_1776654179.html
Már csak 5-10 Bar kell......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #542 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:42:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.03 kedd, 18:35:57
Már csak 5-10 Bar kell......
http://www.argep.hu/trend/12VK/12v-kompresszor.html
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #543 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:45:27 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.03 kedd, 18:42:34
http://www.argep.hu/trend/12VK/12v-kompresszor.html
Ez sosem szólaltatná meg.
Lehet a nyomás meglenne (bár ebben sem vagyok biztos), de levegő mennyiség nem. A kürthöz pedig kell bőven....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #544 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:46:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.03 kedd, 18:45:27
Ez sosem szólaltatná meg.
Lehet a nyomás meglenne (bár ebben sem vagyok biztos), de levegő mennyiség nem. A kürthöz pedig kell bőven....
Pár literes légtartály hátra, indítás után feltermelni, és készenlétben a hangfegyver.
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #545 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:55:51 »
Idézetet írta: RemovedUser - 2013.09.03 kedd, 18:42:40
Már nem azért, de a KRESZ szerint fel KELL venni a közlekedés ütemét. Régen talán benne is volt (de legalábbis így tanították), hogy megengedett +-10%-os határon belül KELL menni, ha nincs olyan tényező amely miatt lassabban (köd, hó, ...) ... ha pedig pl műszaki ok (fáradtság ?) miatt lassabban, akkor vészvillogóval !
A lassan hajtás legalább olyan veszélyes, de legalábbis sokkal több vészhelyzetet teremt. Pl tök üres főúton 70-el mész (kmhóra szerint, azaz valójában hatvanpár) ... ezzel mindenkit aki utolér (autó, kamion, busz, neadjisten IFA ...) előzésre kényszerítesz (és bár a te sávod üres, a szembe sáv NEM AZ ! ).
Tehát éppen hogy a lassan közlekedő veszélyezteti a normál, megengedett sebességgel haladókat. Aki meg 50-nél szédül, az menjen földúton !
Olyan gyerekes kifogásokat, hogy minek megelőzni azért a pár percért ... gondolom nem vezettél még 1000 km-eket egyhuzamban ?
Próbáltál volna meg Nyíregyházáról mondjuk Budapestre úgy menni, hogy előtted végig ott a fix 70-es ostoba.
Régen egy darab 4 sávos rész nem volt. Na azért most sincs 10-20 km-erenként ...
Aki nem bírja a szabályos tempót ... az meg járjon vonattal.
Indokolatlanul nem szabad feltartani a forgalmat. Bárki talál megfelelő indokot. (így érzem biztonságosnak...rossz az út..stb. kész is)
Vészvillogó? Az az elakadásjelző rendes nevén, amivel TILOS közlekedni! Menet közben nem használhatod. Mindenki szabálytalan, aki így megy vagy vontat...stb.
Ez túlzás, hogy "előzésre kényszerítek" valakit, aki utolér. Nem kényszerít senki, semmire, senkit.
A lassú közlekedés önmagában nem hordoz veszélyhelyzetet. Azok teremtik, akik csak azért is és mindenáron kikövetelik maguknak a gyorsabb haladást!
Az előzés aez egyik legveszélyesebb manőver a közlekedésben. Valóban kár felesleges kockázatot vállalni és talán veszélyhelyzeteket okozni...valóban pár percért.
Nem utolsó sorban sokan az üzemanyag miatt is lassabban mennek pl. 10 km/h-val. Ez valóban csak pár perc, de üzemanyag megtakarítás.
Én próbálom mindig megérteni mindkét oldalt, de a veszélyesebb oldal a rohanók, sietők...cikázók. Akár elfogadjuk, akár nem.
Mindenkinek joga van közlekedni. (jó, sokaknak nem kellene inkább
)
Mivel nekem címezted..... de, vezettem már sokszor, sokat....sokszor egy huzamban is. Nem vállalok felesleges kockázatot.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #546 Dátum:
2013.09.03 kedd, 18:56:33 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.03 kedd, 18:46:39
Pár literes légtartály hátra, indítás után feltermelni, és készenlétben a hangfegyver.
Én olyan elektromos berregőre vágynék, mint ami a rendőrautókon is van!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
speedtoto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 569
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #547 Dátum:
2013.09.03 kedd, 19:05:38 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.03 kedd, 18:56:33
Én olyan elektromos berregőre vágynék, mint ami a rendőrautókon is van!
Ami azt mondja, hogy GRRB, és megbobban a szíved?!
Naplózva
Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V && Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #548 Dátum:
2013.09.03 kedd, 19:11:46 »
Idézetet írta: speedtoto - 2013.09.03 kedd, 19:05:38
Ami azt mondja, hogy GRRB, és megbobban a szíved?!
Egy olyan nagy kerek duda szerű cucc. Az az!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Balesetek Mondeóval
«
Új hozzászólás #549 Dátum:
2013.09.03 kedd, 19:22:54 »
Idézetet írta: RemovedUser - 2013.09.03 kedd, 19:10:42
Az út nem rossz. Frissen felújított. Eső sehol. Nappal. Nap nem szembe. Köd se. Akit ilyen körülmények között 75 alatt mérnék be nyílt főúton, na azt legalább úgy megbüntetném, mint aki 120-al száguldozik.
Ahogy mondod, a legveszélyesebb manőver az előzés. Akkor az, aki lassan haladásával KIKÉNYSZERÍTI a többi autósnál, hogy előzzön, akkor nem éppen ő a legveszélyesebb az utakon ??
És igen, kikényszeríti. Azért épült az a főút, hogy 90 kmh-s sebességgel tudjanak rajta az autók haladni. Az autópálya pedig azért, hogy 130-al. Nem azért, hogy 70-el somfordálj rajta.
Persze mindenki már előző nap este elindulhatna munkába, hogy reggel 8-ra odaérjen, mert most épp 5 autós úgy találta, hogy ők szédülnek, ezért mindkét sávon lefogják az autópályát 10 kmh-val haladva ... mert megtehetik, miért ne.
Ez lenne véleményed szerint a megfelelő eljárás ?
Na és mi van, ha úgy döntenek, hogy inkább 5 kmh-val haladnak és fogják le a forgalmat ? Akkor mikor is indulsz el munkába ?
Próbálom eme erősen túlzó, de reálisan sík példával megmutatni, hogy a lassan hajtás bnkóság, és csak a szintjétől függ, hogy kisbnkó, vagy nagybnkó-e az illető.
Aki a megengedett sebességgel halad, na az pedig nem "rohan" meg "cikázik", hanem ... SZABÁLYOS.
Nem kényszerít senki, semmire. A kényszerítés az amikor akaratod ellenére olyat teszel, amit egyébként nem tennél és nincs más lehetőséged csak megtenni azt.
Az úton a legfeljebb sebesség van meghatározva. Nem az, hogy mindenkinek CSAK annyival szabad mennie. Tudom, nehéz elfogadni, de így van.
Autópályán van minimum sebesség is meghatározva. Máshol nincs.
Ez az előző este és az 5 km/h...... te is tudod, hogy erősen túlzó és rossz példa.
Nem azt mondtam, hogy véleményem szerint ez és ez a helyes....! Rosszul értelmezted amit írtam.
Ismétlem, a megengedett legnagyobb sebesség nem azt jelenti, hogy mindig és minden körülmény között annyival kell menni.
Ha nem lehet, mert időjárási és/vagy közlekedési vagy forgalmi viszonyok nem teszik lehetővé, hogy biztonságosan ezzel a sebességgel haladjunk....de mi mégis erőszakosan ezzel a sebességgel akarunk haladni ezért előzünk, cikázunk..stb. Még ha nem is lépjük túl a max. megengedett sebességet, akkor bizony nem közlekedünk szabályosan. Nem a sebesség miatt.
Ezek objektív dolgok és szabályokra alapulnak, nem a VÉLEMÉNYEM SZERINT HELYES...ahogy te ragasztod rám.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
4
5
6
7
8
9
10
[
11
]
12
13
14
15
16
17
18
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ