Sziasztok, én is klíma problémával küzdök A belső vezérlő panelen bekapcsolom a klímát, de nem indul el a venti, sem a kompresszor. Relé, biztosíték ellenőrizve. Ha a relét kiveszem, és rövidre kötöm, akkor elindul minden, ömlik a hideg, de akkor megállás nélkül megy a hűtés. Valószínű a belső panelből nem jut el a jel a reléig, hogy kapcsolja be a rendszert. A kijelzőn megjelenik az on/off felirat, de semmi más. Ma szerelő próbálgatta, mindent kimért, stb, de nem tudott rájönni a hibára. Néha bekapcsolt, de 10 sec után le is állt. Hibakódot elvileg nem talált, de nem Forscann-el olvasta, csak valami általános autószerelő programmal. 2010 MK4 2.0 TDI a vas. Nem az érintőkijelzős belső vezérlős, hanem amiben Blaupunkt FX fejegység van. Van valami tippetek, merre induljak el? Köszi!
Szia! Lehet, hogy kezd elhalálozni nálad is a motorhűtő ventilátor elektronikája. Amikor éppen jó és a forog a ventilátor akkor megy a klíma. Amikor nem jó akkor letiltja a klímát is. Amúgy melyik számú relé a klímáé? Engem az érdekelne.
Sziasztok, én is klíma problémával küzdök A belső vezérlő panelen bekapcsolom a klímát, de nem indul el a venti, sem a kompresszor. Relé, biztosíték ellenőrizve. Ha a relét kiveszem, és rövidre kötöm, akkor elindul minden, ömlik a hideg, de akkor megállás nélkül megy a hűtés. Valószínű a belső panelből nem jut el a jel a reléig, hogy kapcsolja be a rendszert. A kijelzőn megjelenik az on/off felirat, de semmi más. Ma szerelő próbálgatta, mindent kimért, stb, de nem tudott rájönni a hibára. Néha bekapcsolt, de 10 sec után le is állt. Hibakódot elvileg nem talált, de nem Forscann-el olvasta, csak valami általános autószerelő programmal. 2010 MK4 2.0 TDI a vas. Nem az érintőkijelzős belső vezérlős, hanem amiben Blaupunkt FX fejegység van. Van valami tippetek, merre induljak el? Köszi!
Sziasztok! Olyan hülye kérdésem lenne, hogy mennyire macerás utólag faceliftessé alakítani egy gyárilag nem facelift 2002 Mk3 2.0 benzin kombit? Gondolok itt lényegében a külsőségekre, belül műszerfal stb.. Azért érdekes, mert találtam egy nagyon szép fl előttit ami patika állapotban van, de csak akkor venném meg ha át lehet alakítani fl-re mert nekem úgy tetszenek leginkább, de mondhatnám úgy is, hogy csak. Emlékszem amég Mondeoztam akkor olvastam ilyet, hogy a kábelcsoport kompletten megvan mindenhez, csak nincs kivezetve ha nincs benne az extra, pl ülésfűtés stb, de úgy emlékszem ez a fl utániaknál van. Köszi a segítséget!
Ha elég eltökélt vagy, meg tudod csinálni. :-)
Elöl a lökös, hűtőmaszk és a gépháztető is más, mind cserés. A lökössel együtt persze a ködlámpák is.
A műszerfal környékén a vezetékeléssel lehetnek gondok, pár dolgot biztosan át kell kötni a rádió és a klíma vezérlés környékén. (Utóbbit átkötés nélkül összedugni sem szabad, mert azonnal tönkremegy, annyira!)
Maga a műszerfal, azután lefelé a váltóig, és még azon túl a "kardánbox" is végig cserés, mert más a pre-FL és az FL-ben.
...és még ami nem jut az eszembe így kapásból. :-)
Sziasztok! Olyan hülye kérdésem lenne, hogy mennyire macerás utólag faceliftessé alakítani egy gyárilag nem facelift 2002 Mk3 2.0 benzin kombit? Gondolok itt lényegében a külsőségekre, belül műszerfal stb.. Azért érdekes, mert találtam egy nagyon szép fl előttit ami patika állapotban van, de csak akkor venném meg ha át lehet alakítani fl-re mert nekem úgy tetszenek leginkább, de mondhatnám úgy is, hogy csak. Emlékszem amég Mondeoztam akkor olvastam ilyet, hogy a kábelcsoport kompletten megvan mindenhez, csak nincs kivezetve ha nincs benne az extra, pl ülésfűtés stb, de úgy emlékszem ez a fl utániaknál van. Köszi a segítséget!
Sziasztok! Olyan hülye kérdésem lenne, hogy mennyire macerás utólag faceliftessé alakítani egy gyárilag nem facelift 2002 Mk3 2.0 benzin kombit? Gondolok itt lényegében a külsőségekre, belül műszerfal stb.. Azért érdekes, mert találtam egy nagyon szép fl előttit ami patika állapotban van, de csak akkor venném meg ha át lehet alakítani fl-re mert nekem úgy tetszenek leginkább, de mondhatnám úgy is, hogy csak. Emlékszem amég Mondeoztam akkor olvastam ilyet, hogy a kábelcsoport kompletten megvan mindenhez, csak nincs kivezetve ha nincs benne az extra, pl ülésfűtés stb, de úgy emlékszem ez a fl utániaknál van. Köszi a segítséget!
Diag-ban jártas márkatársak tanácsát kérném. Adott egy EB 2.0 még gyári állapotban amely néhány hónapja a bolondját járatja velem. Gyorsításkor (jellemzően pályára felhajtva igazán zavaró) dadogva gyorsul, ki-kihagy. Volt már ilyen, akkor új szett gyertya és mind a 4 trafó cseréje volt a megoldás. Most is úgy tűnt egy óráig, hogy segít a csere, majd szépen lassan elkezdte a kihagyásokat. Azóta a helyzet csak romlik, sokszor tempomaton is érezni a kihagyást. Ha rendesen odalépek neki felgyorsul, akár 200 felé is, 120kmph felett már nincs érezhető kimaradás. Azért nehéz megoldást találni, mert csak a vezető űlésben érzed, anyósűlésről nem feltűnő. Sőt van olyan, hogy elmegyek vele 30-60km-t minden hiba nélkül, utána megint elkezdi. Mivel ez a probléma már egy ideje fennáll, amit ki tudok zárni: időjárás, abroncsok, üzemanyag típus/töltő, semmi DTC hiba a memóriában. Elkezdem ránézni menet közben a szenzorokra. Amit egyszerűen belőttem, az a Torque Pro, de minden amit néztem (laikusként) rendben lévőnek tűnik (üzemanyag nyomás, légmennyiség, hőmérsékletek), ott annyi látszik, hogy a fordulatszám kicsit beesik amikor kimaradás van (0,2-0,5sec). Van még Forscan-ra is lehetőség, az kábelről megy notebookra. De ott még nem tudom mit nézzek. Ha van valakinek ötlete, merre menjek tovább, szívesen venném. Sok minden volt cserélve az autóban, minden gyárira, gyári szervizzel. Már arra is gyanakszom hogy nem működik megfelelően valamelyik üzemanyag szenzor és valójában nincs meg a várt nyomás...
Szia! Nekem egyszer túltöltötték a klímám (830g-ot raktak bele, 520g helyett), akkor a kompresszor elég durva rántással indult, mondjuk biztosítékot nem égetett el. A hűtőventi meg elhasználódik egy idő után, először hol megy - hol nem, aztán teljesen elromlik, elkopik benne a bronzkefe. Nekem még sikerült akkor elkapnom, amikor az elektronika még jó volt, és csak a ventilátor motort cseréltem egy gyári bontottra. Nyilván az is lutri, de nekem a céges mk4-be utángyártott hűtőventi került, elektronikával együtt, az bűn hangos volt mindig, nem akartam úgy járni a sajáttal is. Ha a szíjcsere óta van gebasz, akkor én azt gondolnám át, hogy az akkor cserélt klímakuplunggal minden ok-e. Illetve 2 éve cseréltél hűtőventit elektronikával, tegnap meg az elektronikát ismét?
Szia! Nem tudom, hogy egy tekercsnél milyen probléma lehet. Ugye vagy szakadás vagy rövidzár - ez utóbbi esetben gondolom egyből kiégeti a biztit, nem órák után. Itt viszont nem ez történik. Igen, két éve a komplett ventilátor egységet cseréltem (új, utángyártott). Akkor is az elektronika fáradhatott el, de mivel a motor is elég csapágyas volt már ezért cseréltem az egészet. Most a motor jó, ha ráadom egyenesen a 12V-ot akkor szépen forog. Még olvastam a neten, hogy az elektronikára menő lila színű vezeték szokott elfáradni. Azt én kibontottam az alsó csomópontig és teljesen jónak tűnik. Valamint amikor beraktam az új elektronikát egyből szépen működött a ventilátor. Valami rejtély lehet. :-) Nem tudom lehetne-e mérni valamit, mert a könyvem ami van (Haynes) abban elég kevéske elektromos info van.
Még egy probléma előfordul, most már gyakorlatilag az összes indításkor. A Convers+ kijelzőn csak a Trip computer és a Settings menüpontok jelennek meg. Aztán kb. 5-10 perc múlva magához tér és megjelenik a többi is valamint ekkor feléled az Android fejegység is. Ha a fejegységet leválasztom akkor is megmarad a hiba.
Sziasztok! Az alábbi problémával hívlak benneteket közös gondolkozásra: (az alany 2009 2.0TDCI, 367e km)
A klímakompresszor biztosítékot kb. egy óra használat után kiégeti.
Előzmények: Tavaly ősszel elkezdett rángatni a szerpentinszíj. Kicseréltem a feszítő-futó görgőket, a klímakuplungot és a generátort. Ezzel a rángatás megszűnt (egyébként a generátor szabadonfutó okozta). Ekkor kezdett szórakozni a klíma, de jöttek a hidegek nem foglalkoztam vele. Időközben azért megfigyeltem, hogy a motorhűtő ventilátor nem forog (ez befolyásolhatja a klíma működését is)
Tegnap kicseréltem a ventilátor elektronikát, új biztosítékot tettem a klímakompresszor áramkörébe – és láss csodát forgott a ventilátor és dőlt a hideg. Az öröm ma délig tartott. Akkor leellenőriztem az alábbiakat: a ventilátor forog, a klíma bizti kiégett. Tettem új biztit, majdnem hazáig ki is bírta.
Itthon nézegettem. Megint nem forog a ventilátor, bizti kiégve.
Még korábbi előzmény: kb. két éve így május környékén mikor éreztem, hogy nem hűt, elmentem egy klímáshoz. Belenézett a motortérbe és mondta, hogy nem forog a motorhűtő ventilátor. Azt csináltassam meg és ha továbbra sem hűt akkor menjek vissza hozzá. Ekkor leellenőriztem a ventilátort és elég csapágyasnak tűnt, úgyhogy vettem egy komplett utángyártott egységet (keret, ventilátor, elektronika). Beszereltem, működött. Ennek ellenére elmentem a klímáshoz, hogy nézze meg a gáz állapotát. Ő lefejtette az egészet és feltöltötte gázzal, olajjal. Ezzel működött tavaly őszig a szíjcseréig.
Mi okozhatja a túláram felvételt ami kiveri a biztit? A kompresszor nem szorul, kézzel könnyen eltudom tekerni a tengelyt ha nincs rajta a kuplung egység.
Mitől mehet tönkre a ventilátor egységen levő elektronika? (Az erre vezető lila kábelt átnéztem nem szakadt)
Köszönöm ha veszitek a fáradtságot.
Szia! Nekem egyszer túltöltötték a klímám (830g-ot raktak bele, 520g helyett), akkor a kompresszor elég durva rántással indult, mondjuk biztosítékot nem égetett el. A hűtőventi meg elhasználódik egy idő után, először hol megy - hol nem, aztán teljesen elromlik, elkopik benne a bronzkefe. Nekem még sikerült akkor elkapnom, amikor az elektronika még jó volt, és csak a ventilátor motort cseréltem egy gyári bontottra. Nyilván az is lutri, de nekem a céges mk4-be utángyártott hűtőventi került, elektronikával együtt, az bűn hangos volt mindig, nem akartam úgy járni a sajáttal is. Ha a szíjcsere óta van gebasz, akkor én azt gondolnám át, hogy az akkor cserélt klímakuplunggal minden ok-e. Illetve 2 éve cseréltél hűtőventit elektronikával, tegnap meg az elektronikát ismét?
Sziasztok! Az alábbi problémával hívlak benneteket közös gondolkozásra: (az alany 2009 2.0TDCI, 367e km)
A klímakompresszor biztosítékot kb. egy óra használat után kiégeti.
Előzmények: Tavaly ősszel elkezdett rángatni a szerpentinszíj. Kicseréltem a feszítő-futó görgőket, a klímakuplungot és a generátort. Ezzel a rángatás megszűnt (egyébként a generátor szabadonfutó okozta). Ekkor kezdett szórakozni a klíma, de jöttek a hidegek nem foglalkoztam vele. Időközben azért megfigyeltem, hogy a motorhűtő ventilátor nem forog (ez befolyásolhatja a klíma működését is)
Tegnap kicseréltem a ventilátor elektronikát, új biztosítékot tettem a klímakompresszor áramkörébe – és láss csodát forgott a ventilátor és dőlt a hideg. Az öröm ma délig tartott. Akkor leellenőriztem az alábbiakat: a ventilátor forog, a klíma bizti kiégett. Tettem új biztit, majdnem hazáig ki is bírta.
Itthon nézegettem. Megint nem forog a ventilátor, bizti kiégve.
Még korábbi előzmény: kb. két éve így május környékén mikor éreztem, hogy nem hűt, elmentem egy klímáshoz. Belenézett a motortérbe és mondta, hogy nem forog a motorhűtő ventilátor. Azt csináltassam meg és ha továbbra sem hűt akkor menjek vissza hozzá. Ekkor leellenőriztem a ventilátort és elég csapágyasnak tűnt, úgyhogy vettem egy komplett utángyártott egységet (keret, ventilátor, elektronika). Beszereltem, működött. Ennek ellenére elmentem a klímáshoz, hogy nézze meg a gáz állapotát. Ő lefejtette az egészet és feltöltötte gázzal, olajjal. Ezzel működött tavaly őszig a szíjcseréig.
Mi okozhatja a túláram felvételt ami kiveri a biztit? A kompresszor nem szorul, kézzel könnyen eltudom tekerni a tengelyt ha nincs rajta a kuplung egység.
Mitől mehet tönkre a ventilátor egységen levő elektronika? (Az erre vezető lila kábelt átnéztem nem szakadt)
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
További információ