Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.12 szombat, 11:15:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
 41 
 Dátum: 2025.06.14 szombat, 15:50:53 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta Runo
Egyedülálló, de azért barátnő van! Neki meg van egy 12 éves gyerkőce!
És ha már megvettem az autót, ki is próbáltuk!  Wink

alf®! Köszi, majd ránézek!

No, hát most már megvan 1 ideje az autó, és igazából szinte csak jót tudok róla írni!
A hátsó ülés nem tudom neked hogy lehetett kényelmetlen, talán a nagykabát miatt, szerintem fergetegesen kényelmes!
2014-es 6-os Mazda hátsó ülés után a gyerek is imádja ezt a kagylóülést!
Szolnok - Bécs - Szolnok után sem volt panasza!
Nekem sokkal jobban bejön az egész, mint a 3-as Mondeóm. Kényelmesebb, jobban megy (erősebb motor).
Egyedül ami nem tetszik, hogy az alacsonyabbsága miatt sokkal jobban bántja a szememet a sok idióta be nem állított lámpája, de ezen kívül semmi rosszat nem tudok róla mondani!

 42 
 Dátum: 2025.06.13 péntek, 20:28:36 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta MrBieM
ott valami turbócső rendszeri hiba lesz.Próbálj élő adatot olvasni terhelésen a PCM-ben a MAP-on. Kigyorsításkor 2,5barnak megkell lennie.
Amikor elveszti a teljesítményt az autó, szintén ellenőrizd. Illetve akkor hibakódolvasás.Bár ha van,azt tárolja,de van amit töröl is, ha nem áll fenn a kövi gyujtáskor a hiba.Ezért mindenképpen akkor amikor csökken a teljesítmény,akkor olvasd ki.
A vészüzemnél villog a csekkendzsin vagy a villáskulcs....üza rendszeri hiba,turbó köri hiba,rossz jelértékek(pl hőfok,stb)ezek a jellemzőek.

Köszönöm hogy foglalkozol az ügyemmel. Azért vagyok tanácstalan, illetve a túlmelegedés felé hajlok mert az autó 7. éve van nálam, ezalatt kitapasztaltam hogy 25 fok alatt bátran használhatom akár "160-nal" is nem jön soha elő. Viszont melegben - amikor a klíma is aktívabb akkor előjön. A check engine nem csinál semmit csak engine malfunction. Ha leállítom kb. 2 percre akkor eltűnik és néhány kilométert normálisan megy. Egy ismerősöm a kecskeméti Fordnál dolgozik azt mondta: "Hozd be teli tankkal és majd hajtjuk a pályán". Ehhez nem volt kedvem ezért keresek sorstársakat.

 43 
 Dátum: 2025.06.13 péntek, 17:08:55 
Indította - Utolsó üzenet: írta uzoli70
A visszahűl azt jelenti, hogy ténylegesen lekonyul a mutató, vagy azt, hogy a műszerfal teszt üzemmódjában mutatott érték alacsonyabb, mint amit szeretnél látni?

AndyA
Ha nagy sokára beáll függőbe a mutató amihez kell kb 25 km és beérek a városba 50 tempónál simán vissza megy 60 fokig.Műszerfal tesztnél a 92 fokos termosztát max 84 mutat.városba szépen vissza megy 60 fokig kb.A 2.2 kocsiba 90 termosztát van és az 90 mutat műszerfal teszten.azzal semmi gond,csak a 2.0 kocsival.

 44 
 Dátum: 2025.06.13 péntek, 09:04:28 
Indította - Utolsó üzenet: írta AndyA
Igen,tudom hol van.Már cseréltem.A fő termosztát jó,kifőztem és 92 fokos tettem bele még télen.Az olajkörit átalakítottam ahogy leírtad.Sajna még így is visszahül.

A visszahűl azt jelenti, hogy ténylegesen lekonyul a mutató, vagy azt, hogy a műszerfal teszt üzemmódjában mutatott érték alacsonyabb, mint amit szeretnél látni?

AndyA

 45 
 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 18:59:23 
Indította - Utolsó üzenet: írta uzoli70
Tudod, hogy hol van az a hőmérő? Nem sok köze van a tényleges motorhőmérséklethez.

Ha a mutatós részen beáll függőlegesre a mutató és ott marad, akkor jó vagy.

Ha ott is leesik, akkor vagy a nagy termosztát döglött el és túl korán nyit, vagy az olajhűtőnél lévő termosztát döglött meg, ami konstrukciós hibás, és a cseréje vagy segít, vagy nem. FAQ-ban van cikk, hogyan gyógyítható tartósabban.

Az én megoldásom egy VW automata váltó csőtermosztátjának beépítése volt az onnan elvezető csőbe. Működik.


AndyA

Igen,tudom hol van.Már cseréltem.A fő termosztát jó,kifőztem és 92 fokos tettem bele még télen.Az olajkörit átalakítottam ahogy leírtad.Sajna még így is visszahül.

 46 
 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 16:59:03 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta alf®
ForScan-nal tudom kiolvasni. Nem tudom meddig tárolja - check engine nem szokott világítani - Szombaton volt legutóbb a jelenség tegnap este nem talált hibát. Egy fotó az eredményekről: https://ibb.co/x8d7RrLY
Én is valamiféle túlmelegedésre gondolok de az előhívható hőmérő sosem mutat kb. középállásnál többet.
ott valami turbócső rendszeri hiba lesz.Próbálj élő adatot olvasni terhelésen a PCM-ben a MAP-on. Kigyorsításkor 2,5barnak megkell lennie.
Amikor elveszti a teljesítményt az autó, szintén ellenőrizd. Illetve akkor hibakódolvasás.Bár ha van,azt tárolja,de van amit töröl is, ha nem áll fenn a kövi gyujtáskor a hiba.Ezért mindenképpen akkor amikor csökken a teljesítmény,akkor olvasd ki.
A vészüzemnél villog a csekkendzsin vagy a villáskulcs....üza rendszeri hiba,turbó köri hiba,rossz jelértékek(pl hőfok,stb)ezek a jellemzőek.

 47 
 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 16:50:43 
Indította - Utolsó üzenet: írta alf®
Tudod, hogy hol van az a hőmérő? Nem sok köze van a tényleges motorhőmérséklethez.

Ha a mutatós részen beáll függőlegesre a mutató és ott marad, akkor jó vagy.

Ha ott is leesik, akkor vagy a nagy termosztát döglött el és túl korán nyit, vagy az olajhűtőnél lévő termosztát döglött meg, ami konstrukciós hibás, és a cseréje vagy segít, vagy nem. FAQ-ban van cikk, hogyan gyógyítható tartósabban.

Az én megoldásom egy VW automata váltó csőtermosztátjának beépítése volt az onnan elvezető csőbe. Működik.

AndyA

így van.a hengerfejre van szerelve az aluminiumba.

 48 
 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 14:50:56 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta MrBieM
"hibakód nincs"
Mivel olvastátok ki?
Az autó már mindent eltárol,ami a vészüzemmel kapcsolatos...
Én ezt a vonalat eröltetném a tippek helyett. A külső hőmérséklettel lehet össze sem függ.Hacsak nem a motor túlmelegszik.Aminek ugye van hibakódja...

ForScan-nal tudom kiolvasni. Nem tudom meddig tárolja - check engine nem szokott világítani - Szombaton volt legutóbb a jelenség tegnap este nem talált hibát. Egy fotó az eredményekről: https://ibb.co/x8d7RrLY
Én is valamiféle túlmelegedésre gondolok de az előhívható hőmérő sosem mutat kb. középállásnál többet.

 49 
 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 14:22:06 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta AndyA
Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg?
1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés".
2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.

Köszönöm.

Többféle szűrő van. Olyan is létezik, aminek kicsavarható dugó van az alján.

Csöveket nem tudod összelegózni, mert három van belőlük, nem kettőt kell "rövidre zárni" a szűrő helyén.

Addig ne szedd ki, amíg nincs meg az új, ennyi.

A szűrő tetejénél oldalcsípőfogóval is el tudod hegedülni a préselést, azután egy üres fehér tejfölöspohárba öntöd, ami kijön belőle. Ha az alján lévő hordalék a kívül húzogatott mágnes után szalad, akkor az nem jó.

AndyA

 50 
 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 14:18:30 
Indította - Utolsó üzenet: írta AndyA
Sziasztok
Lenne egy "hülye"kérdésem.Van az óracsoportba a motorhőmérséklet jelző,és be lehet állítani,hogy a kilóméterszámláló helyén is mutassa.Az lenne a kérdés,hogy aki jól ért hozzá és van jó diag gépe,az el tudja úgy állítani,hogy rossz értéket mutasson??

Tudod, hogy hol van az a hőmérő? Nem sok köze van a tényleges motorhőmérséklethez.

Ha a mutatós részen beáll függőlegesre a mutató és ott marad, akkor jó vagy.

Ha ott is leesik, akkor vagy a nagy termosztát döglött el és túl korán nyit, vagy az olajhűtőnél lévő termosztát döglött meg, ami konstrukciós hibás, és a cseréje vagy segít, vagy nem. FAQ-ban van cikk, hogyan gyógyítható tartósabban.

Az én megoldásom egy VW automata váltó csőtermosztátjának beépítése volt az onnan elvezető csőbe. Működik.

AndyA

Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
Az oldal 0.016 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.