Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.12 szombat, 13:13:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
 51 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 21:55:57 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta Gegsite
eredetileg sem volt ott kapcsoló a kuplung pedálnál?
Szerintem kellett volna lennie...

Jó lenne egy fórumtárs aki megnézné hogy ilyen mondeoban van e ott gyárilag pedálnál kapcsoló, mert nekem most tuti nincs.
Elméletileg elég kéne legyen ami a munkahengeren van de hát ki tudja.
Csak van valaki akinek ilyen mk4 benyás (1,8 2.0) tempomatos mondeoja van.

 52 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 20:48:19 
Indította - Utolsó üzenet: írta uzoli70
szerintem nem.kalibrált a szonda ellenállása. de miért?
A bemelegedés és a visszahűlés miatt ami elég durva szerintem.20 éves a kocsi és tavaly őszig nem volt ilyen gondom.Akkor volt utoljára szerelőnél de utána már a telefont sem vette fel.Ezért kérdeztem.Most melegben ok minden de lassan majd jön a hideg.Múlt télen ha 0 fok körül volt nem érte el az üzemi hőfokot fűtés nélkül,sima főúton.Ha be értem városba vissza is ment 60 fokra.ami szóba jöhetett megnézték.termosztátok,jeladó,hűtővizet lecserélték,óracsoportot cseréltek csak próbára de semmi.
Tudom ez már sokszor volt téma de nem értem mi lehet a gond.

 53 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 20:18:02 
Indította - Utolsó üzenet: írta alf®
Sziasztok
Lenne egy "hülye"kérdésem.Van az óracsoportba a motorhőmérséklet jelző,és be lehet állítani,hogy a kilóméterszámláló helyén is mutassa.Az lenne a kérdés,hogy aki jól ért hozzá és van jó diag gépe,az el tudja úgy állítani,hogy rossz értéket mutasson??
szerintem nem.kalibrált a szonda ellenállása. de miért?

 54 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 19:18:21 
Indította - Utolsó üzenet: írta uzoli70
Sziasztok
Lenne egy "hülye"kérdésem.Van az óracsoportba a motorhőmérséklet jelző,és be lehet állítani,hogy a kilóméterszámláló helyén is mutassa.Az lenne a kérdés,hogy aki jól ért hozzá és van jó diag gépe,az el tudja úgy állítani,hogy rossz értéket mutasson??

 55 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 16:16:42 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta alf®
Sziasztok!

Segítséget, ötleteket kérnék a következő hibajelenségre. Az autó 2011-es TXBA motoros Mondeo. Magasabb külső hőmérsékletnél (27C fok felett) jelentkezik hogy az autó vészüzembe áll, elveszi a turbónyomást. Hibakód nincs. Alföldön élek, keveset pályázok így valamennyire együtt tudok élni a hibával, de most külföldre készülünk és a hegyes-dombos pályáktól rettegek előre egy "szívódízellel". A tippeket előre is köszi.
"hibakód nincs"
Mivel olvastátok ki?
Az autó már mindent eltárol,ami a vészüzemmel kapcsolatos...
Én ezt a vonalat eröltetném a tippek helyett. A külső hőmérséklettel lehet össze sem függ.Hacsak nem a motor túlmelegszik.Aminek ugye van hibakódja...

 56 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 15:21:52 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta MrBieM
Sziasztok!

Segítséget, ötleteket kérnék a következő hibajelenségre. Az autó 2011-es TXBA motoros Mondeo. Magasabb külső hőmérsékletnél (27C fok felett) jelentkezik hogy az autó vészüzembe áll, elveszi a turbónyomást. Hibakód nincs. Alföldön élek, keveset pályázok így valamennyire együtt tudok élni a hibával, de most külföldre készülünk és a hegyes-dombos pályáktól rettegek előre egy "szívódízellel". A tippeket előre is köszi.

 57 
 Dátum: 2025.06.11 szerda, 11:45:41 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta keczka
Szia!
Injektor haldoklás tud ilyen tünetet produkálni. Erős gyorsításkor túl sok a résolaj, és nem megfelelő így a nyomás, aztán bedob vészüzembe.
Köszönöm a választ. Ez logikusnak tűnik, tekintettel az intenzitás növekedésére, Ahogy egyre jobban meghal, egyre több a tünet. Ki lehet azt mérni valahogy?

 58 
 Dátum: 2025.06.10 kedd, 12:03:38 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta xrobe
Sziasztok.

2012-es Ford Mondeo az alany, 5 éve van nálam. Eddig csak méltatni tudtam, szidni ezután sem fogom de kicsit morcos lett a viszonyunk. Három-négy hónapja kezdte villogtatni erős kigyorsításnál az ESP lámpát, valamint kiirta "Engine malfunction", motorlámpa nem volt. Nem volt gyakori, de aztán az lett, egyre több alkalommal csinálta, kezdett tiltani is, meg jött hozza néha a motorlámpa. Megyjegyezném, hogy erőteljesebb kigyorsításnál egy elég intenzív remegés is társult, de ez már rágen így volt. Mára eléggé nagy türelemmel használható csak az autő, minden erőteljesebb gyorsítás, emelkedő kifog rajta és átkapcsolja vászüzemmódba. Aztán néha egy leállítás eltüntet mindent, néha rúg egyet rajta és elalszik az ESP és helyere áll. Persze a következő pár gyorsítás újra "meghozza gyümölcsét" és letilt. Óvatosan lehet autózni vele és néha szükséges is (tegnapelőtt mentem vele 720, tegnap 670 km-t) de nagyon kényelmetlen.
Műszerfalról C41568 és C41668 hibakód olvasható. Kiolvastattam szerelővel is, a pontos számát a hibakódnak nem tudom, de ilyet fordított, hogy "üzemanyag nyomás veszteség".
Megjegyezném, hogy kollégám egy Galaxy-val, amiben ugyanilyen TDCi van két éve küszködik ugyanezzel a problémával. Volt már n+1 műhelyben (köztük Ford szervíz, tuningos cég) de sehol nem kapott választ, hogy mit kell cserélni vagy felujítani és rendben lesz az autó. Én még Ford szervízt nem látogattam meg, de ezek után nem is nagyon értelmét.

Bármilyen tipp jól jönne. Káruj.


Szia!
Injektor haldoklás tud ilyen tünetet produkálni. Erős gyorsításkor túl sok a résolaj, és nem megfelelő így a nyomás, aztán bedob vészüzembe.

 59 
 Dátum: 2025.06.10 kedd, 10:53:43 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta edk
a szűrő teteje préselt.nem elvágni kell derékban a szűrőt, hanem a préselést "elköszörülni",aztán ügyesen szétnyitni.Így nem jut be a fémpor a két lemez közt.Műanyagpohár,alul mágnes kivülről. apró összeállt fémszemcsék rossz Ómen a pohár alján.

Köszönöm a tippet  worship

 60 
 Dátum: 2025.06.09 hétfő, 16:54:59 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta alf®
Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg?
1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés".
2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.

Köszönöm.
a szűrő teteje préselt.nem elvágni kell derékban a szűrőt, hanem a préselést "elköszörülni",aztán ügyesen szétnyitni.Így nem jut be a fémpor a két lemez közt.Műanyagpohár,alul mágnes kivülről. apró összeállt fémszemcsék rossz Ómen a pohár alján.

Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
Az oldal 0.014 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.