Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.12 szombat, 11:08:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
 61 
 Dátum: 2025.06.08 vasárnap, 07:54:58 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta edk
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól.
...

Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg?
1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés".
2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.

Köszönöm.

 62 
 Dátum: 2025.06.06 péntek, 12:00:39 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta keczka
Sziasztok.

2012-es Ford Mondeo az alany, 5 éve van nálam. Eddig csak méltatni tudtam, szidni ezután sem fogom de kicsit morcos lett a viszonyunk. Három-négy hónapja kezdte villogtatni erős kigyorsításnál az ESP lámpát, valamint kiirta "Engine malfunction", motorlámpa nem volt. Nem volt gyakori, de aztán az lett, egyre több alkalommal csinálta, kezdett tiltani is, meg jött hozza néha a motorlámpa. Megyjegyezném, hogy erőteljesebb kigyorsításnál egy elég intenzív remegés is társult, de ez már rágen így volt. Mára eléggé nagy türelemmel használható csak az autő, minden erőteljesebb gyorsítás, emelkedő kifog rajta és átkapcsolja vászüzemmódba. Aztán néha egy leállítás eltüntet mindent, néha rúg egyet rajta és elalszik az ESP és helyere áll. Persze a következő pár gyorsítás újra "meghozza gyümölcsét" és letilt. Óvatosan lehet autózni vele és néha szükséges is (tegnapelőtt mentem vele 720, tegnap 670 km-t) de nagyon kényelmetlen.
Műszerfalról C41568 és C41668 hibakód olvasható. Kiolvastattam szerelővel is, a pontos számát a hibakódnak nem tudom, de ilyet fordított, hogy "üzemanyag nyomás veszteség".
Megjegyezném, hogy kollégám egy Galaxy-val, amiben ugyanilyen TDCi van két éve küszködik ugyanezzel a problémával. Volt már n+1 műhelyben (köztük Ford szervíz, tuningos cég) de sehol nem kapott választ, hogy mit kell cserélni vagy felujítani és rendben lesz az autó. Én még Ford szervízt nem látogattam meg, de ezek után nem is nagyon értelmét.

Bármilyen tipp jól jönne. Káruj.

 63 
 Dátum: 2025.06.05 csütörtök, 15:29:51 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta edk
Mondom, ugyanolyanra. Amilyen volt, olyan is marad a felújítás után is, úgyhogy ezzel nem kell törődni.

Amit használtan veszel, annak sosem tudhatod az előéletét, és azt sem, hogy nem fogja 1000 km múlva az is feladni.

Amit te újíttatsz fel, arról biztosan tudhatod, hogy abban a pillanatban "új" volt, és hogy utána ki és milyen autóban használta (te, a sajátodban), és hogy nagy valószínűséggel 1-2-300 ezer km-t hiba nélkül el fog menni.

Drágább? Igen. Biztosabb tipp? Igen. Na, pont emiatt drágább. :-)

AndyA
Köszönöm worship

 64 
 Dátum: 2025.06.05 csütörtök, 08:22:50 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta AndyA
Mármint felújítás után 504Z "lesz" belőle?

Kérdés: ha nézek másodkézből felújított porlasztókat (4db-ot), mennyire lehetek biztos abban, hogy ténylegesen felújítottak és emellett ha pl. 1 évvel korábban újították fel mindet, nem voltak egy magasnyomású problémás autóban használva és tekertek le vele 50e kilométert?
Sejtésem szerint adnak mellé egy papírt a felújításról kódokkal, felújítás dátumával, én pedig reméljem a legjobbakat?

Mondom, ugyanolyanra. Amilyen volt, olyan is marad a felújítás után is, úgyhogy ezzel nem kell törődni.

Amit használtan veszel, annak sosem tudhatod az előéletét, és azt sem, hogy nem fogja 1000 km múlva az is feladni.

Amit te újíttatsz fel, arról biztosan tudhatod, hogy abban a pillanatban "új" volt, és hogy utána ki és milyen autóban használta (te, a sajátodban), és hogy nagy valószínűséggel 1-2-300 ezer km-t hiba nélkül el fog menni.

Drágább? Igen. Biztosabb tipp? Igen. Na, pont emiatt drágább. :-)

AndyA

 65 
 Dátum: 2025.06.04 szerda, 22:29:52 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta sinci
Köszönöm a tippet worship

 66 
 Dátum: 2025.06.04 szerda, 18:09:45 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta edk
Felújításnál mindegy, ugyanolyanra újítják fel. :-)

AndyA

Mármint felújítás után 504Z "lesz" belőle?

Kérdés: ha nézek másodkézből felújított porlasztókat (4db-ot), mennyire lehetek biztos abban, hogy ténylegesen felújítottak és emellett ha pl. 1 évvel korábban újították fel mindet, nem voltak egy magasnyomású problémás autóban használva és tekertek le vele 50e kilométert?
Sejtésem szerint adnak mellé egy papírt a felújításról kódokkal, felújítás dátumával, én pedig reméljem a legjobbakat?

 67 
 Dátum: 2025.06.04 szerda, 14:34:40 
Indította bari012 - Utolsó üzenet: írta bari012
4 darab Eibach nyomtávszélesítő eladó.

Egy pár EIBACH Pro-Spacer S90-4-15-005:
https://eibach.com/product/S90-4-15-005
- Szélesség: 15 mm (30 mm szélesítés)
- Lyukosztás: 5x108
- Agyátmérő: 63,3 mm
- Csavar: M12x1,5

Egy pár EIBACH Pro-Spacer S90-4-20-008-B
https://eibach.com/product/S90-4-20-008-B
- Szélesség: 20 mm (40 mm szélesítés)
- Lyukosztás: 5x108
- Agyátmérő: 63,3 mm
- Csavar: M12x1,5

Ár: 2 pár 50.000 Ft

Amennyiben érdekel, várom üzeneted privátban, vagy a bari012 kukac gmail pont com címre.




 68 
 Dátum: 2025.06.04 szerda, 14:26:08 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta Trekxc
Hogyan kell bandázsolni?
Venni kell egy jó minőségű pl tesa textil erősítésű szalagot, ki kell venni a csövet és átlapolva végig körbe tekerni. Ami fontos, hogy a csatlakozásoknál, a turbó cső végeinél ne legyen túl szoros, mert nem fogod tudni visszahúzni a csövet a csonkokra a kisebb belső átmérő miatt  Wink

 69 
 Dátum: 2025.06.03 kedd, 19:55:35 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta sinci
A hosszabb érzékenyebb tudtommal. Nekem is gyári van fent, de én bandázsoltam a hosszabbat amikor megvettem a kocsit 107 ezernél és most 239 ekm van benne és még működik  worship.

Hogyan kell bandázsolni?

 70 
 Dátum: 2025.06.02 hétfő, 16:29:49 
Indította Scratch - Utolsó üzenet: írta alf®
Köszönöm a választ  worship

Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű:
https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8

A ForScan szerint az AC31 pedig a váltó felöli, a képen jobbszélen lévő:
https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7

Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik  falbav.

Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
jah.a hengerszámozás sorban van,az injektor számozás pedig gyujtási sorrenben.

Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
Az oldal 0.015 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.