Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól. ...
Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg? 1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés". 2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.
2012-es Ford Mondeo az alany, 5 éve van nálam. Eddig csak méltatni tudtam, szidni ezután sem fogom de kicsit morcos lett a viszonyunk. Három-négy hónapja kezdte villogtatni erős kigyorsításnál az ESP lámpát, valamint kiirta "Engine malfunction", motorlámpa nem volt. Nem volt gyakori, de aztán az lett, egyre több alkalommal csinálta, kezdett tiltani is, meg jött hozza néha a motorlámpa. Megyjegyezném, hogy erőteljesebb kigyorsításnál egy elég intenzív remegés is társult, de ez már rágen így volt. Mára eléggé nagy türelemmel használható csak az autő, minden erőteljesebb gyorsítás, emelkedő kifog rajta és átkapcsolja vászüzemmódba. Aztán néha egy leállítás eltüntet mindent, néha rúg egyet rajta és elalszik az ESP és helyere áll. Persze a következő pár gyorsítás újra "meghozza gyümölcsét" és letilt. Óvatosan lehet autózni vele és néha szükséges is (tegnapelőtt mentem vele 720, tegnap 670 km-t) de nagyon kényelmetlen. Műszerfalról C41568 és C41668 hibakód olvasható. Kiolvastattam szerelővel is, a pontos számát a hibakódnak nem tudom, de ilyet fordított, hogy "üzemanyag nyomás veszteség". Megjegyezném, hogy kollégám egy Galaxy-val, amiben ugyanilyen TDCi van két éve küszködik ugyanezzel a problémával. Volt már n+1 műhelyben (köztük Ford szervíz, tuningos cég) de sehol nem kapott választ, hogy mit kell cserélni vagy felujítani és rendben lesz az autó. Én még Ford szervízt nem látogattam meg, de ezek után nem is nagyon értelmét.
Mondom, ugyanolyanra. Amilyen volt, olyan is marad a felújítás után is, úgyhogy ezzel nem kell törődni.
Amit használtan veszel, annak sosem tudhatod az előéletét, és azt sem, hogy nem fogja 1000 km múlva az is feladni.
Amit te újíttatsz fel, arról biztosan tudhatod, hogy abban a pillanatban "új" volt, és hogy utána ki és milyen autóban használta (te, a sajátodban), és hogy nagy valószínűséggel 1-2-300 ezer km-t hiba nélkül el fog menni.
Drágább? Igen. Biztosabb tipp? Igen. Na, pont emiatt drágább. :-)
Kérdés: ha nézek másodkézből felújított porlasztókat (4db-ot), mennyire lehetek biztos abban, hogy ténylegesen felújítottak és emellett ha pl. 1 évvel korábban újították fel mindet, nem voltak egy magasnyomású problémás autóban használva és tekertek le vele 50e kilométert? Sejtésem szerint adnak mellé egy papírt a felújításról kódokkal, felújítás dátumával, én pedig reméljem a legjobbakat?
Mondom, ugyanolyanra. Amilyen volt, olyan is marad a felújítás után is, úgyhogy ezzel nem kell törődni.
Amit használtan veszel, annak sosem tudhatod az előéletét, és azt sem, hogy nem fogja 1000 km múlva az is feladni.
Amit te újíttatsz fel, arról biztosan tudhatod, hogy abban a pillanatban "új" volt, és hogy utána ki és milyen autóban használta (te, a sajátodban), és hogy nagy valószínűséggel 1-2-300 ezer km-t hiba nélkül el fog menni.
Drágább? Igen. Biztosabb tipp? Igen. Na, pont emiatt drágább. :-)
Felújításnál mindegy, ugyanolyanra újítják fel. :-)
AndyA
Mármint felújítás után 504Z "lesz" belőle?
Kérdés: ha nézek másodkézből felújított porlasztókat (4db-ot), mennyire lehetek biztos abban, hogy ténylegesen felújítottak és emellett ha pl. 1 évvel korábban újították fel mindet, nem voltak egy magasnyomású problémás autóban használva és tekertek le vele 50e kilométert? Sejtésem szerint adnak mellé egy papírt a felújításról kódokkal, felújítás dátumával, én pedig reméljem a legjobbakat?
Egy pár EIBACH Pro-Spacer S90-4-15-005: https://eibach.com/product/S90-4-15-005 - Szélesség: 15 mm (30 mm szélesítés) - Lyukosztás: 5x108 - Agyátmérő: 63,3 mm - Csavar: M12x1,5
Egy pár EIBACH Pro-Spacer S90-4-20-008-B https://eibach.com/product/S90-4-20-008-B - Szélesség: 20 mm (40 mm szélesítés) - Lyukosztás: 5x108 - Agyátmérő: 63,3 mm - Csavar: M12x1,5
Ár: 2 pár 50.000 Ft
Amennyiben érdekel, várom üzeneted privátban, vagy a bari012 kukac gmail pont com címre.
Venni kell egy jó minőségű pl tesa textil erősítésű szalagot, ki kell venni a csövet és átlapolva végig körbe tekerni. Ami fontos, hogy a csatlakozásoknál, a turbó cső végeinél ne legyen túl szoros, mert nem fogod tudni visszahúzni a csövet a csonkokra a kisebb belső átmérő miatt
A hosszabb érzékenyebb tudtommal. Nekem is gyári van fent, de én bandázsoltam a hosszabbat amikor megvettem a kocsit 107 ezernél és most 239 ekm van benne és még működik .
Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű: https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8
Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik .
Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
jah.a hengerszámozás sorban van,az injektor számozás pedig gyujtási sorrenben.
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
További információ