Kerestem most backup kocsit, plusz olyat, amivel tudnak a Lányaim gyakorolni vezetni (kéziváltóst kerestem így alapvetően). Megnéztem jó pár nem Fordot is, de erre a célra a 1,5-2(-3)M árkategóriában eléggé problémás, de legfőképpen ismeretlen múltú minden. Főleg a prémiumok. Állnak szépen sorban, s arra várnak, hogy (jó esetben) a következő tulaj a vételár 2-3 szorosát egy pár éves terv keretében ráköltse. (sok esetben úgy, hogy akkor sem lesz az autó jó, lsd pl TFSi motorok...) Ott engedtem el a dolgokat, amikor a közvetlen befecskendezéses motorok dióhéjas tisztításról már úgy írtak, mint ha már nem is a szent grál lenne, hanem mint vmi rendszeres-kötelező, mindenki által tudott és elfogadott dolog. Néztem még Mondeóból MK4.5 1.6EcoBoost-ot meg MK5 1.5EB-ot, de nem dúlt a láv' egyiknél sem. A fókák meg ok, hogy jók és golyóállóak ebben a kategóriában, de kb Mondeo árban vannak, ha néha nem drágább a jóval kevésbé felszereltebb, csak azért mert egyhatszívóbenzin-kéziváltóval.... Aztán eszembe jutott, hogy... Ami MK4 Mondeót vettem még anno nullkilóméteresen 2008-ban, azt ugye eladtam 2015-ben 223E km-rel. Akkor kb patika állapotban adtam át a tulajnak. Innen jött az ötlet, hogy utána járok. Néztem a JSZP-n, ott ok volt vele minden. Aztán felhívtam a srácot, hogy ami Mondeot eladtam neki, az ugyan merre van. Mondta, hogy nála van még, 305E km van benne, s próbálta már eladni kétszer (2 és 1 éve), de egy hívása sem volt rá. Most meg vszínű nincs fent a hirdetés, mert lejárhatott. Ez volt 1 hete. Most pedig itt áll az autó, szépen lemosva a garázsban.
Sziasztok. Pár év kilengés után szeretnék visszatérni Ford vonalra. Galaxy a fő kiszemelt 2010-14 közötti évjáratban. Csak diesel abból viszont kb mindegy hogy 1.6, 2.0, 2.2. Valamint ott van ugye az s-max. Szintén ezekkel a paraméterekkel. Az éves futás nagyjából 5-10k km. Szóval nem lesz széthajtva. Arról kérlek ne akarjatok meggyőzni hogy erre nem való a diesel. Tudom. Viszont a benzinest meg nem szeretem és kész. Vannak racionális és érzelmi döntések ez apec pont érzelmi döntés. Az autó mint olyan nekem leginkább közlekedő edény. Nem vágyom benne vezetési élményre. Kényelemre illetve csönde vágyom illetve ritkán kihasznált de akkor szükséges nagy csomagtartóra. Ebben a kettő megegyezik nagyjából ahogy látom itt a csöndesség amiben vacilálok. A mondeot imádtam a komfortja miatt. Most kipróbáltam egy 2011-es fókát az visszalépés volt komfortban kényelemben a 2001-ea mk3 mondeóhoz számomra. Szóval leginkább azt a jelleget keresném csak modernebb kivitelben. Illetve családbarát kivitelben. 2 gyerek van de bárhova indulunk kb a képek is le vannak akasztva a falról szóval ezért go dolkodom ebben a két modellben. Komfortban melyik hozhat többet?
Sziasztok. Pár év kilengés után szeretnék visszatérni Ford vonalra. Galaxy a fő kiszemelt 2010-14 közötti évjáratban. Csak diesel abból viszont kb mindegy hogy 1.6, 2.0, 2.2. Valamint ott van ugye az s-max. Szintén ezekkel a paraméterekkel. Az éves futás nagyjából 5-10k km. Szóval nem lesz széthajtva. Arról kérlek ne akarjatok meggyőzni hogy erre nem való a diesel. Tudom. Viszont a benzinest meg nem szeretem és kész. Vannak racionális és érzelmi döntések ez apec pont érzelmi döntés. Az autó mint olyan nekem leginkább közlekedő edény. Nem vágyom benne vezetési élményre. Kényelemre illetve csönde vágyom illetve ritkán kihasznált de akkor szükséges nagy csomagtartóra. Ebben a kettő megegyezik nagyjából ahogy látom itt a csöndesség amiben vacilálok. A mondeot imádtam a komfortja miatt. Most kipróbáltam egy 2011-es fókát az visszalépés volt komfortban kényelemben a 2001-ea mk3 mondeóhoz számomra. Szóval leginkább azt a jelleget keresném csak modernebb kivitelben. Illetve családbarát kivitelben. 2 gyerek van de bárhova indulunk kb a képek is le vannak akasztva a falról szóval ezért go dolkodom ebben a két modellben. Komfortban melyik hozhat többet?
2007-es MK4 1.8 TDCI-ről van szó. Ami történt: Kulcs nélkül egyszer csak gyújtást adott magára az autó, amit nem lehetett levenni. A kulcsot betéve nem történt semmi, indítani sem lehetett, minden lámpa világított rajta, mint mikor én adom rá a gyújtást. Akksit levettük visszaraktuk többször, ugyan az, akksi visszakötése után rögtön gyújtás van. Kormány konzoltz lebontottuk, gyújtáskapcsolóról kábelt lehúztuk, meg minden egyebet is: ugyan az. Majd egyszer csak megjavult, minden helyre állt. Le lehetett venni a gyújtást, be lehetett indítani az autót. Töbszöri próba után is OK. Majd az egyik indítás után nem állt le a motor kulcs kivételével sem. Már azon voltam, hogy lefullasztom, de gondolt egyet és leállt. Majd elkezdett olyat csinálni, mintha elvenném, ráadnám a gyújtást, de igen gyorsan. Aztán megint meggyógyult.
A gyújtás tényleges ráadása gondolom nem a gyújtáskapcsolóban történik, hanem valahol máshol, a kulcs elfordításával valószínű csak a jelet küldöm valahová, hogy megtörténjen a gyújtás, meg az indítás. Jól gondolom?
Amennyire emlékszem, nagyot nem tudsz tévedni, mert kétféle féltengely van, ami a kézi, és ami az automata váltóhoz való. De a bolt, amelyik eladja, meg kell tudja mondani alvázszám szerint, hogy jó-e bele.
Viszont ha a féltengely belső, háromágú csillag formájú része kotyog a harangban, akkor nem biztos, hogy csak azt elég cserélni. Lehet, hogy a köztes tengelyt is kell, ami a váltótól jön, amin a harang van.
Másik tipp: nézzétek meg előbb ennek a köztes tengelynek a támasztócsapágyát a féltengely felőli végénél. Ha az odavan, az is tud érdekes vibrációkat okozni.
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
További információ