Sziasztok! Talán tudtok segíteni ? A középső konzol alsó része felől ütemes kattogást hallok, amíg van (termelt) levegő. A belső keringetés rugós lamellájára tippeltek.
Elég nagyot kottyan az autóm jobb féltengelye a tripod részénél ami a "csészében" van a köztes támasztócsapágynál...Néha már remeg is tőle az autó, ezért arra gondoltam valamikor nekiállok kicserélem. (Ha elveszem a gázt egyből eltűnik a remegés) Mondeo Kombi 2003-as évjárat 6 sebességes manuál váltós 2.0 tdci 131 lóerős kivitel. Amit találtam hozzá az GSP és Febi féltengely ha jól emlékszem. Netes katalógusban ezt a gyári cikkszámot hozza rá: 1447471 Meg tudná nekem valaki nézni hogy 100% ez-e a belevaló? Ti milyen márkát tennétek, vagy tettetek már bele? Egyébként a külső csukló jó állapotúnak tűnik, nem tudom érdemes-e vele szórakozni hogy a belső csésze részét cserélem ki a tripod résszel, esetleg csak magát a tripod fejet, vagy fölösleges kínlódás? Nem tudom ezeknél maga a csésze része is ki tud-e kopni vagy csak a 3 csapágy ami benne forog. Láttam hogy lehet ezeket is kapni, ha minden igaz. Ezen a gyári cikkszámon találtam Febest gyártótól felújító készletet: 1447554 Az alvázszámom: WF0WXXGBBW3L76188 Köszi előre is!
Amennyire emlékszem, nagyot nem tudsz tévedni, mert kétféle féltengely van, ami a kézi, és ami az automata váltóhoz való. De a bolt, amelyik eladja, meg kell tudja mondani alvázszám szerint, hogy jó-e bele.
Viszont ha a féltengely belső, háromágú csillag formájú része kotyog a harangban, akkor nem biztos, hogy csak azt elég cserélni. Lehet, hogy a köztes tengelyt is kell, ami a váltótól jön, amin a harang van.
Másik tipp: nézzétek meg előbb ennek a köztes tengelynek a támasztócsapágyát a féltengely felőli végénél. Ha az odavan, az is tud érdekes vibrációkat okozni.
Persze nem várom meg , külföldi oldalon is megtaláltam a 160e km csereperiódust! Igen , az olajszivattyú szíj is benne van meg a 2 ékszíj is. Ha ennyi akkor ennyi, csak elsőre sokkoló volt, mert nem volt tapasztalatom ezzel.
Sajnos nincs olyan, hogy ingyen vacsora.
És ha valami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az többnyire nem is az. :-)
Hogy miért kell szíjtárcsa is, azt kérdezd meg attól, aki a cserére az ajánlatot adta, biztosan van oka. Mondjuk van benne egy szimmering, ami 170 ezer km óta kopik, úgyhogy azért nem teljesen indokolatlan a dolog.
Az olaj szabadáras, annyiért adják, amennyiért nem szégyellik.
Az egyéb alkatrészekre a szerviz ráteszi a kötelező fix árrését, a szabadúszó meg tud játszani vele.
Az meg csak a fordos barátomtól javaslat, hogy a vezérműszíj mögötti olajszivattyú hajtószíjat is cseréltesd ki. Erre nincs gyári előírás, de tapasztalati alapon az azonos motorral szerelt Transitoknál náluk a szervizben már kérdés nélkül beleveszik egy ilyenbe. Az sem bírja jobban a gázolajat, mint a vezérműszíj, és nem is fürdőzik kevesebbet sem benne.
AndyA
Köszönöm a választ!
Persze nem várom meg , külföldi oldalon is megtaláltam a 160e km csereperiódust! Igen , az olajszivattyú szíj is benne van meg a 2 ékszíj is. Ha ennyi akkor ennyi, csak elsőre sokkoló volt, mert nem volt tapasztalatom ezzel.
Vezérlés csere előtt (167.000km) állok és szeretném kikérni a véleményetek, hogy a kapott ajánlatom mennyire reális. Az autó Ford Mondeo MKV, 2019, 2.0 diesel 150Le, EcoBlue olajban futó vezérléssel. Kaptam 2 ajánlatot - Ford szervíz 579.000ft, márkafüggetlen szervíz 355.000ft. Alapvetően is horribilis összegek, legalábbis a korábbi MK4-emhez képest (jó, az száraz vezérlésű), de a 2 ajánlat közt az a küldönbség, hogy a márkaszervíz a szíjtárcsát is cserélni akarja (77.000ft!) és a motorolajat valamint a vezérlés burkolatot is jóval drágábban adja.
Kérdés: - tényleg kell cserélni a szíjtárcsát is? - akár az olcsóbb is reális?
Illetve jól látom, hogy a FordApp 240.000km írt a vezérléscserére? Nekem 160.000km mondtak az olajban futóra, 200.000km a szárazra...
Szép napot nektek!
A 240 ezret bátorság megvárni vele.
Hogy miért kell szíjtárcsa is, azt kérdezd meg attól, aki a cserére az ajánlatot adta, biztosan van oka. Mondjuk van benne egy szimmering, ami 170 ezer km óta kopik, úgyhogy azért nem teljesen indokolatlan a dolog.
Az olaj szabadáras, annyiért adják, amennyiért nem szégyellik.
Az egyéb alkatrészekre a szerviz ráteszi a kötelező fix árrését, a szabadúszó meg tud játszani vele.
Az meg csak a fordos barátomtól javaslat, hogy a vezérműszíj mögötti olajszivattyú hajtószíjat is cseréltesd ki. Erre nincs gyári előírás, de tapasztalati alapon az azonos motorral szerelt Transitoknál náluk a szervizben már kérdés nélkül beleveszik egy ilyenbe. Az sem bírja jobban a gázolajat, mint a vezérműszíj, és nem is fürdőzik kevesebbet sem benne.
Vezérlés csere előtt (167.000km) állok és szeretném kikérni a véleményetek, hogy a kapott ajánlatom mennyire reális. Az autó Ford Mondeo MKV, 2019, 2.0 diesel 150Le, EcoBlue olajban futó vezérléssel. Kaptam 2 ajánlatot - Ford szervíz 579.000ft, márkafüggetlen szervíz 355.000ft. Alapvetően is horribilis összegek, legalábbis a korábbi MK4-emhez képest (jó, az száraz vezérlésű), de a 2 ajánlat közt az a küldönbség, hogy a márkaszervíz a szíjtárcsát is cserélni akarja (77.000ft!) és a motorolajat valamint a vezérlés burkolatot is jóval drágábban adja.
Kérdés: - tényleg kell cserélni a szíjtárcsát is? - akár az olcsóbb is reális?
Illetve jól látom, hogy a FordApp 240.000km írt a vezérléscserére? Nekem 160.000km mondtak az olajban futóra, 200.000km a szárazra...
Szép napot nektek!
Ez ennyi, és ne várj 240e-ig. Ha a márkafüggetlen megbízható, akkor vidd oda. Szíjtárcsát nem értem miért kellene cserélni, de biztos van oka.
Vezérlés csere előtt (167.000km) állok és szeretném kikérni a véleményetek, hogy a kapott ajánlatom mennyire reális. Az autó Ford Mondeo MKV, 2019, 2.0 diesel 150Le, EcoBlue olajban futó vezérléssel. Kaptam 2 ajánlatot - Ford szervíz 579.000ft, márkafüggetlen szervíz 355.000ft. Alapvetően is horribilis összegek, legalábbis a korábbi MK4-emhez képest (jó, az száraz vezérlésű), de a 2 ajánlat közt az a küldönbség, hogy a márkaszervíz a szíjtárcsát is cserélni akarja (77.000ft!) és a motorolajat valamint a vezérlés burkolatot is jóval drágábban adja.
Kérdés: - tényleg kell cserélni a szíjtárcsát is? - akár az olcsóbb is reális?
Illetve jól látom, hogy a FordApp 240.000km írt a vezérléscserére? Nekem 160.000km mondtak az olajban futóra, 200.000km a szárazra...
Második fékpedál kapcsoló biztos,hogy nincs.Csatlakozó sincs kiépítve,és ha jól emlékszem a kuplung kapcsoló sem 4 vezetékes.Az óracsoporton se látni a helyét és a bizti sincs bent :/ De forscanben sem látom ,hogy hol lehetne kikapcsolni,egyébként P0571 HIBAKÓD
a fékpedál kapcsolóról leesett a csati vagy odacsípték a vezetékelést.Nem törölhető,csak ha megszűnt a hiba.
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
További információ