Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2021.01.27 szerda, 16:51:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Hybrid motorok  (Megtekintve 47183 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23974


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 15:51:29 »

Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
digitális szervízkönyv sem a garancia feltétele.
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



E-mail
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2021.01.24 vasárnap, 09:13:35 »

Köszi az infót. Részemről, akkor eldőlt: NO hibrid, maradok a dízelnél.
Kigoogliztam, hogy az új Mondeo Hibridben 1,4 Kwh akksi van, ami milliókat ér.
Vicc. Az AGM-es most vett 50eFt-os indítóakksi 12Vx80Ah > 0,96KWh kapacitású. Techológiailag ekkora különbség lenne, hát ez izgalmas...  

Szia, nem szóltam még a hibrid mondeo témához, viszont 14 hónapja (26 ekm) vezetem a sajátomat. Egyelőre nem tudom , mi ez az akku-para. Mindenki azzal kalkulál, hogy ki fog fingani hamar. Honnan ez a vélekedés? Lehet agyalni az AGM és lipo hasonlóságán/különbözőségén/árfekvésén. De technológiailag mindenképpen van különbség. A hibrid 1.4kWh, 208V, hetven valahány cella van benne. Max 35kW a max (megengedett) terhelése (így jön össze a matek a benzin 103 kW és a rendszerteljesítmény - 138kW - között). Kell-e félni a kipurcanástól? Nem tudom. De én szubjektíven jobban féltem az mk3 Tdci2.2 dízel kipurcanásától. Bízom a battery management működésében.

Ami a fogyasztását illeti, sokfélét hallottam én is. Szerintem ez abból is adódik, hogy valaki hibridesen vezeti-e az autóját, vagy, ahogy a tdci-n megszokta. 24 ezerrel ezelőtt lenulláztam a számlálót, 4.8/100km. Azt talán mindenki tudja, hogy ez a full hibrid inkább városban teljesít jól, de a 2.8 az marhaság. Egy kellemes kanyar Veresegyházon, Fóton vissza Bp-re közepes forgalomban tényleg kijön 3.9-ből. De nem ez  jellemző. Kell lassítani, gyorsítani, ez nincs ingyen. De a 4.2-4.4-es kijelzés elég gyakori. Hogy miért 4.8 mégis a nagy átlagom? Mert többet megyek városon kívül, ahol inkább 5 literrel kell számolni.
Igen, ez egy francia származásó sedan, a biztosítós szerint eredeti rétegvastagsággal. Még nem volt 2 éves akkor. Ennél többet nem tudok a műszaki állapotáról (még az első szervízen a Fordban mondták, nagyon rendben van az autó). A 60 ezres szerviz 81 eFt Fordban, csomagár. Itt gyertyacsere is volt, kicsit drágább. Nekem az a hitem, hogy a 20 ekm sok egy olajcserére. Mindig beiktatok közé egyet.

ywerd véleményét osztom én is - már nem vennék dízelt. Nagy élmény volt 12 évig a 400Nm, de mára más a hangsúly. Tényleg sokkal kulturáltabb, finom szerkezet. Vignale meg még kényelmes is. Feltűnt, hogy kevésbé szedi fel a piszkot (pl. falcokban), csendes belül (aktív zajszűrő), a bolygóműves "váltó" meg nagyon klassz. Az a priusos "bégetés" (így szokták mondani), szerintem nem jellemző. Persze, ha lepadlózom, forog maxon, de inkább hasonlít egy lepadlózott benzines hangjára. De hibridnél ez ritkán kell.

Összességében, eddig nagyon elégedett vagyok, nagyon jól használható. Aki mindig pályázik, az ne ilyet vegyen!
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 705


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #352 Dátum: Tegnap - 14:03:18 »

Szia, nem szóltam még a hibrid mondeo témához, viszont 14 hónapja (26 ekm) vezetem a sajátomat. Egyelőre nem tudom , mi ez az akku-para. Mindenki azzal kalkulál, hogy ki fog fingani hamar. Honnan ez a vélekedés? Lehet agyalni az AGM és lipo hasonlóságán/különbözőségén/árfekvésén. De technológiailag mindenképpen van különbség. A hibrid 1.4kWh, 208V, hetven valahány cella van benne. Max 35kW a max (megengedett) terhelése (így jön össze a matek a benzin 103 kW és a rendszerteljesítmény - 138kW - között). Kell-e félni a kipurcanástól? Nem tudom. De én szubjektíven jobban féltem az mk3 Tdci2.2 dízel kipurcanásától. Bízom a battery management működésében.

Ami a fogyasztását illeti, sokfélét hallottam én is. Szerintem ez abból is adódik, hogy valaki hibridesen vezeti-e az autóját, vagy, ahogy a tdci-n megszokta. 24 ezerrel ezelőtt lenulláztam a számlálót, 4.8/100km. Azt talán mindenki tudja, hogy ez a full hibrid inkább városban teljesít jól, de a 2.8 az marhaság. Egy kellemes kanyar Veresegyházon, Fóton vissza Bp-re közepes forgalomban tényleg kijön 3.9-ből. De nem ez  jellemző. Kell lassítani, gyorsítani, ez nincs ingyen. De a 4.2-4.4-es kijelzés elég gyakori. Hogy miért 4.8 mégis a nagy átlagom? Mert többet megyek városon kívül, ahol inkább 5 literrel kell számolni.
Igen, ez egy francia származásó sedan, a biztosítós szerint eredeti rétegvastagsággal. Még nem volt 2 éves akkor. Ennél többet nem tudok a műszaki állapotáról (még az első szervízen a Fordban mondták, nagyon rendben van az autó). A 60 ezres szerviz 81 eFt Fordban, csomagár. Itt gyertyacsere is volt, kicsit drágább. Nekem az a hitem, hogy a 20 ekm sok egy olajcserére. Mindig beiktatok közé egyet.

ywerd véleményét osztom én is - már nem vennék dízelt. Nagy élmény volt 12 évig a 400Nm, de mára más a hangsúly. Tényleg sokkal kulturáltabb, finom szerkezet. Vignale meg még kényelmes is. Feltűnt, hogy kevésbé szedi fel a piszkot (pl. falcokban), csendes belül (aktív zajszűrő), a bolygóműves "váltó" meg nagyon klassz. Az a priusos "bégetés" (így szokták mondani), szerintem nem jellemző. Persze, ha lepadlózom, forog maxon, de inkább hasonlít egy lepadlózott benzines hangjára. De hibridnél ez ritkán kell.

Összességében, eddig nagyon elégedett vagyok, nagyon jól használható. Aki mindig pályázik, az ne ilyet vegyen!

Na végre egy Hybrid Vignale Mondeo használó tapasztalata. Wink Köszönöm az infókat.
Hosszabb autópálya használatkor (130km/h) mennyi fogyasztást mértél? A kilométerfutást hogyan tudtad leellenőrizni, ha jól számolom 34ekm-rel vetted a járgányt?

Az akkupara azért van, mert nagyon drága, most kérdeztem 2,4millió HUF a teljes akku szett anyagára: https://ford.7zap.com/en/car/180/1.4897,2.18742,6.43307,10.31868/0/2779/20934/94566/
Ha invertert is kell cserélni az 960eFt.

Ha használtan 2-3 évesen veszek egy autót én általában 6-7 évet szoktam használni, évi 10ekm futásteljesítmény mellett. Ha nálam romlik el az akku (kicsi az esélye) a javítást én fizetem, de eladáskor 10 évesen valószínű - tekintve arra hogy a drága akksi elromolhat - jóval alacsonyabb áron tudom továbbadni.
Szívem szerint TDCI Titaniumot-t vennék 3 éveset 60-70ekm-rel, de a Hybrid Vignale Mondeók ára kb 1millió forinttal alacsonyabbak (6mFt alatt vannak) prémium felszereltség mellett, még a km óra szerint kevesebbet is futottak.
Az igaz, hogy a TDCI magyarországi, Hybrid Vignale-k meg francia, olasz stb. külföldiek. Nem tudom, hogyan éri meg az előző tulajnak, hogy a 14-15milliós autót 3 év múlva 6millió-ért adja el kereskedőn keresztül?
Ha nem összetört és javított autók, akkor erősen óratekert autókról van szó?
Ha valós kilóméteresek és nem összetörtek, akkor ilyen nagy a Hybrid Mondeók értékvesztése?
« Utoljára szerkesztve: Tegnap - 14:07:54 írta Tibor69 » Naplózva

Feleségem: Mondeo MK5 Titanium AWD 2016 2.0TDCi Individual, 5 ajtós, Ruby Red, fix panorámatető, Dynamic LED
Én: Mondeo MK4 FL 2011 2.0TDCi 140>163LE 6 sebesség, 5 ajtós Titanium+Xenon+keyless, Lunar Sky, 5,8l/100km,gyári helyre kínai 8 szenz parkradar,Android4.4.4 HU+Tolatóka
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5



E-mail
« Új hozzászólás #353 Dátum: Tegnap - 18:16:36 »

Na végre egy Hybrid Vignale Mondeo használó tapasztalata. Wink Köszönöm az infókat.
Hosszabb autópálya használatkor (130km/h) mennyi fogyasztást mértél? A kilométerfutást hogyan tudtad leellenőrizni, ha jól számolom 34ekm-rel vetted a járgányt?

Az akkupara azért van, mert nagyon drága, most kérdeztem 2,4millió HUF a teljes akku szett anyagára: https://ford.7zap.com/en/car/180/1.4897,2.18742,6.43307,10.31868/0/2779/20934/94566/
Ha invertert is kell cserélni az 960eFt.

Ha használtan 2-3 évesen veszek egy autót én általában 6-7 évet szoktam használni, évi 10ekm futásteljesítmény mellett. Ha nálam romlik el az akku (kicsi az esélye) a javítást én fizetem, de eladáskor 10 évesen valószínű - tekintve arra hogy a drága akksi elromolhat - jóval alacsonyabb áron tudom továbbadni.
Szívem szerint TDCI Titaniumot-t vennék 3 éveset 60-70ekm-rel, de a Hybrid Vignale Mondeók ára kb 1millió forinttal alacsonyabbak (6mFt alatt vannak) prémium felszereltség mellett, még a km óra szerint kevesebbet is futottak.
Az igaz, hogy a TDCI magyarországi, Hybrid Vignale-k meg francia, olasz stb. külföldiek. Nem tudom, hogyan éri meg az előző tulajnak, hogy a 14-15milliós autót 3 év múlva 6millió-ért adja el kereskedőn keresztül?
Ha nem összetört és javított autók, akkor erősen óratekert autókról van szó?
Ha valós kilóméteresek és nem összetörtek, akkor ilyen nagy a Hybrid Mondeók értékvesztése?

Igen, ezek örök dilemmák. Ezekkel kapcsolatban kifejtett véleményem a saját tulajdonom Cheesy
Hogy hány éves egy autó, azt elég jól meg lehet állapítani. Francia flotta autót vettem (nem szándékosan), ezért úgy vélem, ott kötött km-ek vannak, 2 év alatt nem vszínű, hogy 58500 helyett pl. 158 ezer van benne. Ez mind vélekedés. Relatíve új autóról van szó, a beltér állapota megfelelt a korának, nagyon szép. Kivéve a kormánybőrt, amit te is tudsz, mi az oka. Szóval, el akartam hinni, hogy rendben van.
Azóta is követem a Vignale HEV kínálatot, általában 80-90 db van hirdetve. 95%-uk az 5-7 mFt tartományban külföldi. Szerintem azok is flottások lehetnek. Engem is meglep a nagy értékvesztés, de ez kedvező. Keveset néztem meg (2019-ben még csak 5-6-ot hirdettek egyszerre), de volt lepukkant is, látszott belül.
Nekem még volt rajta 3 hónap alap gari.

A drága javítások lehetőségét dízel esetében sem tudtam volna kizárni, így, ebből a szempontból mindegy. Ha rövid utakra használnád, akkor jobb választás, mint a dízel. A motor bemelegítéséről nem te gondoskodsz, hanem a vezérlő (nem engedi, hogy hidegen letipord a benzint). Ha rögtön meleget szeretnél bent, azt ki kell fizetni, járatni fogja a motort. Több a fogyi, mint hűtésnél.
Pályázni keveset szoktam. A 130-140-es tempónál kellemes motorhang mellett olyan 6+ liter lehet, max 6.5. Nehéz megmondani, mert ha lejössz a pályáról, azonnal kevesebbet fogyaszt, és az átlagot hamar le tudod vinni. Ezért mondtam korábban, hogy csak pályázósok ilyet ne vegyenek. Bár, a 6.5 se lenne extrém.

Ha vásárolsz, akkor úgyis az állapotát nézed. Mivel fiatal autók, a beltérből sok infó lejön. A kormányt pedig Maglódon gyönyörűen áthúzzák valódi bőrrel.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 705


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #354 Dátum: Ma - 14:45:57 »

Igen, ezek örök dilemmák. Ezekkel kapcsolatban kifejtett véleményem a saját tulajdonom Cheesy
Hogy hány éves egy autó, azt elég jól meg lehet állapítani. Francia flotta autót vettem (nem szándékosan), ezért úgy vélem, ott kötött km-ek vannak, 2 év alatt nem vszínű, hogy 58500 helyett pl. 158 ezer van benne. Ez mind vélekedés. Relatíve új autóról van szó, a beltér állapota megfelelt a korának, nagyon szép. Kivéve a kormánybőrt, amit te is tudsz, mi az oka. Szóval, el akartam hinni, hogy rendben van.
Azóta is követem a Vignale HEV kínálatot, általában 80-90 db van hirdetve. 95%-uk az 5-7 mFt tartományban külföldi. Szerintem azok is flottások lehetnek. Engem is meglep a nagy értékvesztés, de ez kedvező. Keveset néztem meg (2019-ben még csak 5-6-ot hirdettek egyszerre), de volt lepukkant is, látszott belül.
Nekem még volt rajta 3 hónap alap gari.

A drága javítások lehetőségét dízel esetében sem tudtam volna kizárni, így, ebből a szempontból mindegy. Ha rövid utakra használnád, akkor jobb választás, mint a dízel. A motor bemelegítéséről nem te gondoskodsz, hanem a vezérlő (nem engedi, hogy hidegen letipord a benzint). Ha rögtön meleget szeretnél bent, azt ki kell fizetni, járatni fogja a motort. Több a fogyi, mint hűtésnél.
Pályázni keveset szoktam. A 130-140-es tempónál kellemes motorhang mellett olyan 6+ liter lehet, max 6.5. Nehéz megmondani, mert ha lejössz a pályáról, azonnal kevesebbet fogyaszt, és az átlagot hamar le tudod vinni. Ezért mondtam korábban, hogy csak pályázósok ilyet ne vegyenek. Bár, a 6.5 se lenne extrém.

Ha vásárolsz, akkor úgyis az állapotát nézed. Mivel fiatal autók, a beltérből sok infó lejön. A kormányt pedig Maglódon gyönyörűen áthúzzák valódi bőrrel.

A hybrid autónál pld. nálad mekkora teljesítmény (103kW (Otto) + 35kW (Villany)) alapján számolják a vagyonszerzéi illetéket illetve a gépjárműadót?
Naplózva

Feleségem: Mondeo MK5 Titanium AWD 2016 2.0TDCi Individual, 5 ajtós, Ruby Red, fix panorámatető, Dynamic LED
Én: Mondeo MK4 FL 2011 2.0TDCi 140>163LE 6 sebesség, 5 ajtós Titanium+Xenon+keyless, Lunar Sky, 5,8l/100km,gyári helyre kínai 8 szenz parkradar,Android4.4.4 HU+Tolatóka
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



« Új hozzászólás #355 Dátum: Ma - 14:59:46 »

A hybrid autónál pld. nálad mekkora teljesítmény (103kW (Otto) + 35kW (Villany)) alapján számolják a vagyonszerzéi illetéket illetve a gépjárműadót?

ez fontos tétel egy sok milliós autónál?  Roll Eyes
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46775



« Új hozzászólás #356 Dátum: Ma - 15:52:51 »

ez fontos tétel egy sok milliós autónál?  Roll Eyes
mert az nem költség? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Carmaged
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 563


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #357 Dátum: Ma - 16:10:03 »

Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
Nem értem. Partnerszervizbe kell vinni. Meg kell kérdezni, hogy be tudják-e írni.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.