Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 19:06:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 43   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 652566 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #750 Dátum: 2019.09.03 kedd, 09:47:21 »

Sziasztok,

Kicsit elektronika meg TDCI is...
A Start/Stop rendszer szerintetek mennyire gyilkolja a kettőstömegűt?

A korábbi mondeom kettőstömegűjének hosszú élettartama (244e km és semmi rezgés, semmi csörgés indítás/leállítás során) titka, hogy leállításkor/indításkor a kuplungot kinyomom, meg igyekszem nem lefulladni vele Smiley A kuplung kinyomást még egy szerelő javasolta.
A Start/Stop rendszer meg pont akkor állítja le a motort, ha megállok és a kuplungot is felengedtem. Indításnál nem probléma, mert úgyis kuplungolással indulok, de a leállítás nem csökkenti az élettartamát?

Köszönöm,
SzemiSun
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #751 Dátum: 2019.09.03 kedd, 09:58:55 »

Sziasztok,

Kicsit elektronika meg TDCI is...
A Start/Stop rendszer szerintetek mennyire gyilkolja a kettőstömegűt?

A korábbi mondeom kettőstömegűjének hosszú élettartama (244e km és semmi rezgés, semmi csörgés indítás/leállítás során) titka, hogy leállításkor/indításkor a kuplungot kinyomom, meg igyekszem nem lefulladni vele Smiley A kuplung kinyomást még egy szerelő javasolta.
A Start/Stop rendszer meg pont akkor állítja le a motort, ha megállok és a kuplungot is felengedtem. Indításnál nem probléma, mert úgyis kuplungolással indulok, de a leállítás nem csökkenti az élettartamát?

Köszönöm,
SzemiSun

Én az esetek 90%-ában kikapcsolom a start-stopot. A maradék 10%-ában elfelejtem.
Mindig kuplunggal indítok, másképp nem is tudok  vigyor3, és azzal is állítom le.

Szerintem a start-stop nem az autó élettartamának növelése érdekében született, hanem hogy egy elméleti számítással kimuztatható legyen, hogy mennyire környezet kímélő. Tehát egy nagy baromság. Szerintem
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #752 Dátum: 2019.09.03 kedd, 10:12:37 »

Én az esetek 90%-ában kikapcsolom a start-stopot. A maradék 10%-ában elfelejtem.
Mindig kuplunggal indítok, másképp nem is tudok  vigyor3, és azzal is állítom le.

Szerintem a start-stop nem az autó élettartamának növelése érdekében született, hanem hogy egy elméleti számítással kimuztatható legyen, hogy mennyire környezet kímélő. Tehát egy nagy baromság. Szerintem


hasonlóan gondolom a "hasznosságát"/haszontalanságát én is
cserébe lehet spéci aksit venni a kocsiba
Naplózva

Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #753 Dátum: 2019.09.03 kedd, 10:44:25 »

hasonlóan gondolom a "hasznosságát"/haszontalanságát én is
cserébe lehet spéci aksit venni a kocsiba
Automatánál meg jo, mert adott esetben D-ben is leállitja a motort, kimélve a lamellákat.
Nekem meg visszacsatolás az akksitol, h kapacitásügyileg rendben vagyunk.

Sztem a,mai akksik joval többet birnak mint a régebbiek. Én nem gondolnám, h idö elött kellene emiatt cserélni.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2019.09.03 kedd, 10:53:01 »

Megnéztem ezt aFord Zap-os online katalógust. Tök fura, de smaxnál évjárat korlátozás nlkül hozza a radart és azt írja ki, hogy az még jó a mustanghoz, viszont mk5-nél nem jelöli a radart a lökös elejében...

Ki ne találjátok, hogy nincs benne az ami benne van. 1945148 a finish kódja.
https://ford.7zap.com/hu/car/180/no/26/1562/15615/93702/#9E731
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #755 Dátum: 2019.09.03 kedd, 11:13:03 »

Automatánál meg jo, mert adott esetben D-ben is leállitja a motort, kimélve a lamellákat.
Nekem meg visszacsatolás az akksitol, h kapacitásügyileg rendben vagyunk.

Sztem a,mai akksik joval többet birnak mint a régebbiek. Én nem gondolnám, h idö elött kellene emiatt cserélni.

Az, hogy adott pillanatban milyen a töltöttsége egy akkunak, az nem jelenti azt, hogy terhelés (pl. egy indítás) alatt is a toppon lenne. És ez mondjuk csak az egyik érték a sokból, amit talán ilyenkor figyel a start-stop.

És a mai akksik egyáltalán nem bírnak többet, viszont sokkal több fogyasztó terheli, ezért hamarabb kipurcannak.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #756 Dátum: 2019.09.03 kedd, 13:10:30 »

Az, hogy adott pillanatban milyen a töltöttsége egy akkunak, az nem jelenti azt, hogy terhelés (pl. egy indítás) alatt is a toppon lenne. És ez mondjuk csak az egyik érték a sokból, amit talán ilyenkor figyel a start-stop.

És a mai akksik egyáltalán nem bírnak többet, viszont sokkal több fogyasztó terheli, ezért hamarabb kipurcannak.
Ok. eljen

En azt mondom, h az idö fogja megadni a választ.
Én használom továbbra is a Start/Stop funkciot, ha nyekk az akksinak hama, megirom, megígérem! Wink
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #757 Dátum: 2019.09.03 kedd, 13:15:45 »

Én az esetek 90%-ában kikapcsolom a start-stopot. A maradék 10%-ában elfelejtem.
Mindig kuplunggal indítok, másképp nem is tudok  vigyor3, és azzal is állítom le.

Szerintem a start-stop nem az autó élettartamának növelése érdekében született, hanem hogy egy elméleti számítással kimuztatható legyen, hogy mennyire környezet kímélő. Tehát egy nagy baromság. Szerintem


Városban, nagy forgalomban ha nem kell klímázni/fűteni, akkor az idő nagy részében lekapcsolja a motort ácsorgás közben a rendszer. Figyeli hogy a megflelő üzemi körülmények adottak-e. És biza 3-4 dl-es fogyasztáscsökkentést is el lehet érni vele. Ez elég sok ha végiggondolod hogy a városokban mennyi autó járatja feleslegesen ácsorgás közben a motorját...
És hidd el, az akkunak meglehet nem tesz jót, de azt is és az egyéb alkatrészeket is szerintem úgy tervezik hogy magasabb az igénybevétel. Off autónál mi használjuk, és szeretem is hogy van benne. Figyelni kell, az automata váltó miatt van egy kis késés, de elég jól lehet szabályozni a fékpedállal hogy mikor indítsa vissza a motort, így nem szoktam ottragadni a lámpánál.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
YaZoli
Vendég
« Új hozzászólás #758 Dátum: 2019.09.03 kedd, 13:37:26 »

Tényleg, hogyan működik egyáltalán a Start/Stop rendszer automata váltóval? Ha D fokozatban megállok,
és lenyomva tartom a féket, akkor nem állítja le a motort?Ha megállok és kiszállok (pl. belépőkártya lehúzás alatt)
akkor N-be kell tenni és kézifék, vagy rögtön P-be és kézifék addig is? Mikor, mennyi idő múlva áll le a motor?
Piros lámpánál állva mindig leáll, vagy csak ha átrakom N-be? Vagy érdemes arra rövid időre D-ben hagyni?

Köszi. (Még sosem volt auto váltós autóm, de még Start/Stop rendszeres sem.)  Wink

Városban, nagy forgalomban ha nem kell klímázni/fűteni, akkor az idő nagy részében lekapcsolja a motort ácsorgás közben a rendszer. Figyeli hogy a megflelő üzemi körülmények adottak-e. És biza 3-4 dl-es fogyasztáscsökkentést is el lehet érni vele. Ez elég sok ha végiggondolod hogy a városokban mennyi autó járatja feleslegesen ácsorgás közben a motorját...
És hidd el, az akkunak meglehet nem tesz jót, de azt is és az egyéb alkatrészeket is szerintem úgy tervezik hogy magasabb az igénybevétel. Off autónál mi használjuk, és szeretem is hogy van benne. Figyelni kell, az automata váltó miatt van egy kis késés, de elég jól lehet szabályozni a fékpedállal hogy mikor indítsa vissza a motort, így nem szoktam ottragadni a lámpánál.
Naplózva
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #759 Dátum: 2019.09.03 kedd, 13:43:36 »

Városban, nagy forgalomban ha nem kell klímázni/fűteni...

én továbbra is féltem a kettőstömegűt. A leállítást nem tudom kivédeni kuplungolással, de ha klímázok, akkor még ez indítást se, mert az bármikor visszakapcsolhatja
Az meg hogy idővel mennyit bír, nem szeretném a saját káromon megtudni Smiley
Naplózva

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #760 Dátum: 2019.09.03 kedd, 13:45:59 »

Városban, nagy forgalomban ha nem kell klímázni/fűteni, akkor az idő nagy részében lekapcsolja a motort ácsorgás közben a rendszer. Figyeli hogy a megflelő üzemi körülmények adottak-e. És biza 3-4 dl-es fogyasztáscsökkentést is el lehet érni vele. Ez elég sok ha végiggondolod hogy a városokban mennyi autó járatja feleslegesen ácsorgás közben a motorját...
És hidd el, az akkunak meglehet nem tesz jót, de azt is és az egyéb alkatrészeket is szerintem úgy tervezik hogy magasabb az igénybevétel. Off autónál mi használjuk, és szeretem is hogy van benne. Figyelni kell, az automata váltó miatt van egy kis késés, de elég jól lehet szabályozni a fékpedállal hogy mikor indítsa vissza a motort, így nem szoktam ottragadni a lámpánál.

Ez megint csak egy oldal....

Azért, hogy neked az átlagfogyasztás 3-4 deci el kevesebb legyen:
- Erősített/módosított indítómotor
- A megnövekedett igénybevézelhez igazított töltő/elektromos rendszer
- Sokkal drágább, szintén a megnövekedett energiaigényhez igazított akku

..... szükséges. Ezek többletköltségek az új autó árában is és majd ha cserélni kell, ki kell fizetni.
A garancia nem mindenre és nem is a "futamidő" végéig él.

Egy hagyományos új generátor, indítómotor is simán van 2-300e, az erősített nyilván nem olcsóbb lesz.
Akku nál ugyanez.

Ezeknek a többletköltségét elég nehéz összerakni a pár deci spórolásból.
Ráadásul ez nem is a user miatt van, hanem a káros anyag kibocsátás miatt, hogy szebb adatokat írhassanak le.
Mert amikor áll a motor, ugye nincs.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2019.09.03 kedd, 13:49:47 »

Ez megint csak egy oldal....

Azért, hogy neked az átlagfogyasztás 3-4 deci el kevesebb legyen:
- Erősített/módosított indítómotor
- A megnövekedett igénybevézelhez igazított töltő/elektromos rendszer
- Sokkal drágább, szintén a megnövekedett energiaigényhez igazított akku

..... szükséges. Ezek többletköltségek az új autó árában is és majd ha cserélni kell, ki kell fizetni.
A garancia nem mindenre és nem is a "futamidő" végéig él.

Egy hagyományos új generátor, indítómotor is simán van 2-300e, az erősített nyilván nem olcsóbb lesz.
Akku nál ugyanez.

Ezeknek a többletköltségét elég nehéz összerakni a pár deci spórolásból.
Ráadásul ez nem is a user miatt van, hanem a káros anyag kibocsátás miatt, hogy szebb adatokat írhassanak le.
Mert amikor áll a motor, ugye nincs.

Szvsz a start/stop egy hamvában született ötlet. Akkor már inkább egy hibrid megoldás, ami elballag 30-40 km-t akkuról. És nem az, hogy fél percenként állítjuk le a motort 10 másodpercre...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #762 Dátum: 2019.09.03 kedd, 16:02:56 »

Szvsz a start/stop egy hamvában született ötlet. Akkor már inkább egy hibrid megoldás, ami elballag 30-40 km-t akkuról. És nem az, hogy fél percenként állítjuk le a motort 10 másodpercre...

A tölthető hibrid csak akkor jó megoldás, ha töltik is. Nem egy elemzés született arról, hogy cégautónak felesleges tölhető hibridet vásárolni, ugyanis a júzerek 90-95 százaléka nem tölti otthon, így a papíron jónak tűnő fogyasztást sose tudják produkálni, ráadásul feleslegesen cipelik az akkupakkot, és így nem feltétlen jobb a fogyasztása mint egy normál benzinesnek. Ráadásul jóval drágább. És ne feledd, jelenleg mind az akkugyártás, mind a használat utáni feldolgozás eléggé szennyező.  szomoru1
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #763 Dátum: 2019.09.03 kedd, 16:06:12 »

Ez megint csak egy oldal....

Azért, hogy neked az átlagfogyasztás 3-4 deci el kevesebb legyen:
- Erősített/módosított indítómotor
- A megnövekedett igénybevézelhez igazított töltő/elektromos rendszer
- Sokkal drágább, szintén a megnövekedett energiaigényhez igazított akku

..... szükséges. Ezek többletköltségek az új autó árában is és majd ha cserélni kell, ki kell fizetni.
A garancia nem mindenre és nem is a "futamidő" végéig él.

Egy hagyományos új generátor, indítómotor is simán van 2-300e, az erősített nyilván nem olcsóbb lesz.
Akku nál ugyanez.

Ezeknek a többletköltségét elég nehéz összerakni a pár deci spórolásból.
Ráadásul ez nem is a user miatt van, hanem a káros anyag kibocsátás miatt, hogy szebb adatokat írhassanak le.
Mert amikor áll a motor, ugye nincs.

Sose állítottam hogy az én két szép szememért csinálták a strat/stop rendszert, meg hogy nekem jó legyen és olcsóbb legyen a közlekedésem a fogyasztáscsökkenés miatt. Azt írtam hogy a városokban ahol nagy a szennyezés (és a felesleges szennyezés is), ezt lehet ezzel a rendszerrel csökkenteni. És ha kevesebben halnak meg a szmogtól, az jó dolog. Szerintem. (Most ne jöjjünk az egyéni korszerűtlen fűtési rendszerek jóval nagyobb szennyezésével,az autókról beszélünk).
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #764 Dátum: 2019.09.03 kedd, 17:41:58 »

Sose állítottam hogy az én két szép szememért csinálták a strat/stop rendszert, meg hogy nekem jó legyen és olcsóbb legyen a közlekedésem a fogyasztáscsökkenés miatt. Azt írtam hogy a városokban ahol nagy a szennyezés (és a felesleges szennyezés is), ezt lehet ezzel a rendszerrel csökkenteni. És ha kevesebben halnak meg a szmogtól, az jó dolog. Szerintem. (Most ne jöjjünk az egyéni korszerűtlen fűtési rendszerek jóval nagyobb szennyezésével,az autókról beszélünk).

Most már mástól beszélsz.
Korában szimplán csak a fogyasztás csökkenés említetted, mint nyilván pozitív hatást.....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2019.09.03 kedd, 17:53:15 »

Tényleg, hogyan működik egyáltalán a Start/Stop rendszer automata váltóval? Ha D fokozatban megállok,
és lenyomva tartom a féket, akkor nem állítja le a motort?Ha megállok és kiszállok (pl. belépőkártya lehúzás alatt)
akkor N-be kell tenni és kézifék, vagy rögtön P-be és kézifék addig is? Mikor, mennyi idő múlva áll le a motor?
Piros lámpánál állva mindig leáll, vagy csak ha átrakom N-be? Vagy érdemes arra rövid időre D-ben hagyni?

Köszi. (Még sosem volt auto váltós autóm, de még Start/Stop rendszeres sem.)  Wink

D fokozatban is leállítja a motort. Miért is ne állítaná le? Pont ez a lényege. Gyakorlatilag azonnal leáll, amint stabilan megállt az autó. Ha bármilyen lassan kúszik, vagy épp csak érintem a fékpedált, akkor nem.
Egyszer nyitottam ki az ajtót így leállított motorral (P-ben) és akkor azonnal beindult a motort. Nem tudom feature, bzg vagy véletlen egybeesés.

Én is kérdeztem, hogy piros lámpánál mi a jobb az N vagy D+fék (ha jár a motor)? Ellentmondásos válaszokat kaptam. Hagyományos automatánál a D jobb, a PS-nél talán az N. Start/stop esetén nincs kérdés, a D fokozat álló motorral a jó. Én már egészen megszoktam. Lámpánál szerintem jó. Akkor nem jó, ha kereszteződésben elsőbbségadás tábla alatt vársz, hogy mehess. Ilyenkor nem jó, ha leáll a motor, főleg ha a forgalom miatt gyorsan kellene indulni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #766 Dátum: 2019.09.04 szerda, 10:20:50 »

Most már mástól beszélsz.
Korában szimplán csak a fogyasztás csökkenés említetted, mint nyilván pozitív hatást.....  wave


Olvasd újra. Negyedik mondat. És nem, nem utólag szerkesztettem bele....  wave
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #767 Dátum: 2019.09.04 szerda, 10:57:59 »

Olvasd újra. Negyedik mondat. És nem, nem utólag szerkesztettem bele....  wave
Nos,

A fogyasztás csökkenés említetted pozitív dolgoként.
Én pedig azt írtam, hogy azt említetted csak pozitív hatásként.

Mi a nem érthető?  Roll Eyes

Tehát, nem volt szó más előnyről.  wave

Én pedig leírtam a hátrányokat, azaz a másik oldalt.
Engem a hátrányok általában jobban érdekelnek, mert azoknak többnyire pénzben kifejezhető lesz a mértéke.
Nekem meg nem mindegy.


« Utoljára szerkesztve: 2019.09.04 szerda, 11:06:21 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2019.09.10 kedd, 08:47:04 »

Sziasztok,

Az miért lehet, hogy pár menüt nem találok, holott biztos hogy a felszereltség része?
pl: Keréknyomás visszajelzés, a menüben csak resetelni lehet. Azt olvastam h utólag a levegőnyomás kiírást berhelni kell, de nekem maga a monitor menü is hiányzik.
Tükrök menüben tükör billentés, ezt is tudja, csak most tolatás során valamelyik tükör gombját kell megnyomni és akkor dönti. Erre is kellene lenni ki/be kapcsolható lehetőségnek

Vagy ezek mind olyanok, amin a forscan segít? Még nem dugtam rá erre a kocsira, régen is néztem a progit, de amit írtak német fórumokon, hogy milyen kódokat kell átírni, hogy valami enable/disable legyen, azt előbb utóbb beteszik a progiba választható opciónak, vagy marad a programozás és a számolgatás a kapcsolgatásukhoz?

Köszönöm a válaszokat előre is.
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #769 Dátum: 2019.09.10 kedd, 10:28:41 »

Sziasztok,

Az miért lehet, hogy pár menüt nem találok, holott biztos hogy a felszereltség része?
pl: Keréknyomás visszajelzés, a menüben csak resetelni lehet. Azt olvastam h utólag a levegőnyomás kiírást berhelni kell, de nekem maga a monitor menü is hiányzik.
Tükrök menüben tükör billentés, ezt is tudja, csak most tolatás során valamelyik tükör gombját kell megnyomni és akkor dönti. Erre is kellene lenni ki/be kapcsolható lehetőségnek

Vagy ezek mind olyanok, amin a forscan segít? Még nem dugtam rá erre a kocsira, régen is néztem a progit, de amit írtak német fórumokon, hogy milyen kódokat kell átírni, hogy valami enable/disable legyen, azt előbb utóbb beteszik a progiba választható opciónak, vagy marad a programozás és a számolgatás a kapcsolgatásukhoz?

Köszönöm a válaszokat előre is.

Keréknyomás, nekem kijelzi, de faternak is. Szóval szerintem ott frissíteni kell valószínű hozzá.

Tükör billentés: csak memóriás ülésnél létező opció. Fel kell programozni a tükröket a leírás szerint és akkor működik. Menüben nem kapcsolható ez!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2019.09.10 kedd, 10:40:54 »

Keréknyomás, nekem kijelzi, de faternak is. Szóval szerintem ott frissíteni kell valószínű hozzá.

Tükör billentés: csak memóriás ülésnél létező opció. Fel kell programozni a tükröket a leírás szerint és akkor működik. Menüben nem kapcsolható ez!


az óracsoport szoftverének frissítésére gondolsz?

tükör billentésre a user manual ír menü opciót, azért kérdeztem h másnak is hiányzik-e, nekem nincs
amúgy ülés memóriás meg gombokkal billenti is, csak nem automatikusan, amit meg a manual alapján menüben kellene lennie rá egy kapcsolónak
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #771 Dátum: 2019.09.10 kedd, 13:33:35 »

az óracsoport szoftverének frissítésére gondolsz?

tükör billentésre a user manual ír menü opciót, azért kérdeztem h másnak is hiányzik-e, nekem nincs
amúgy ülés memóriás meg gombokkal billenti is, csak nem automatikusan, amit meg a manual alapján menüben kellene lennie rá egy kapcsolónak

1. igen
2. Tükör becsukásra van menü opció, azaz, hogy bezáráskor behajtsa-e a tükröket. Vagy mást ír a kezelési? Hányadik oldal? Melyik kiadású kezelési?
3. Miért is kellene a billentéshez menüben opció? Akkor billent és az az oldal, ha benyomod az érintett oldali tükröt és rükibe rakod. Ehhez milyen menü opció kellene? Ha nem jelölöd ki az adott oldali tükröt, akkor nem billent.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Új hozzászólás #772 Dátum: 2019.09.10 kedd, 13:43:45 »

1. igen
2. Tükör becsukásra van menü opció, azaz, hogy bezáráskor behajtsa-e a tükröket. Vagy mást ír a kezelési? Hányadik oldal? Melyik kiadású kezelési?
3. Miért is kellene a billentéshez menüben opció? Akkor billent és az az oldal, ha benyomod az érintett oldali tükröt és rükibe rakod. Ehhez milyen menü opció kellene? Ha nem jelölöd ki az adott oldali tükröt, akkor nem billent.


Csak megerősíteni tudom mind a 3 pontot  eljen wave taps worship
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #773 Dátum: 2019.09.10 kedd, 13:46:42 »

1. igen
2. Tükör becsukásra van menü opció, azaz, hogy bezáráskor behajtsa-e a tükröket. Vagy mást ír a kezelési? Hányadik oldal? Melyik kiadású kezelési?
3. Miért is kellene a billentéshez menüben opció? Akkor billent és az az oldal, ha benyomod az érintett oldali tükröt és rükibe rakod. Ehhez milyen menü opció kellene? Ha nem jelölöd ki az adott oldali tükröt, akkor nem billent.


otthon kikeresem!
Engem nem zavar a mostani működés, sőt...  miért kellene minden esetben billentenie a tükröt, ha R-be rakom, lehet hogy nem is patka mellé akarok parkolni és akkor még zavaró is, ha nagyon lebillenti. Csak a manualban olvastam és nem találtam a menüben. Ennyi a kérdésem oka, nem több.

Az óracsoport szoftverét csak úgy szervizben frissítik vagy ennél összetettebb a dolog?
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #774 Dátum: 2019.09.10 kedd, 14:16:28 »

otthon kikeresem!


Ez nagyon érdekel, mert kíváncsi vagyok, hogy én vagyok a hülye, vagy te?  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #775 Dátum: 2019.09.10 kedd, 16:52:23 »

1. igen
2. Tükör becsukásra van menü opció, azaz, hogy bezáráskor behajtsa-e a tükröket. Vagy mást ír a kezelési? Hányadik oldal? Melyik kiadású kezelési?
3. Miért is kellene a billentéshez menüben opció? Akkor billent és az az oldal, ha benyomod az érintett oldali tükröt és rükibe rakod. Ehhez milyen menü opció kellene? Ha nem jelölöd ki az adott oldali tükröt, akkor nem billent.

Ugyan S-MAX, de ugyenez a helyzet: a lebillenést én sem tudtam aktiválni. Néha jól jönne.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #776 Dátum: 2019.09.10 kedd, 20:06:58 »

Ugyan S-MAX, de ugyenez a helyzet: a lebillenést én sem tudtam aktiválni. Néha jól jönne.

Várj, neked nem megy a lebillentés?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2019.09.10 kedd, 20:45:19 »

Ez nagyon érdekel, mert kíváncsi vagyok, hogy én vagyok a hülye, vagy te?  hehe

Itt is van. 97. oldal!
https://photos.app.goo.gl/Y42oTqzZvNeVXvgg8

amúgy igazam is volt, meg nem is. Ez a 2-es típusú kijelzőhöz van, nekem meg 3-as van
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.10 kedd, 20:48:50 írta szemisun » Naplózva

maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #778 Dátum: 2019.09.10 kedd, 20:58:56 »

Várj, neked nem megy a lebillentés?
Így van. Nem működik.
Persze simán lehet, hogy én vagyok a béna falbav, de nem sikerült. Mondjuk, az tényleg igaz, hogy minden tolatásnál ne mozogjon a tükör. Inkább hagyom, hátha tovább eláll. Wink
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #779 Dátum: 2019.09.11 szerda, 06:10:25 »

Így van. Nem működik.
Persze simán lehet, hogy én vagyok a béna falbav, de nem sikerült. Mondjuk, az tényleg igaz, hogy minden tolatásnál ne mozogjon a tükör. Inkább hagyom, hátha tovább eláll. Wink

Memóriás az ülés?
ÉN is kétszer kezdtem neki, mire sikerült beállítani.
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.11 szerda, 11:43:19 írta Mikorka Kálmán » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #780 Dátum: 2019.09.11 szerda, 20:23:37 »

Memóriás az ülés?
ÉN is kétszer kezdtem neki, mire sikerült beállítani.
Nem memóriás. Sima manuálisan tologatható. Monduk én örülök neki, hátha jó lesz még 10 év múlva is.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #781 Dátum: 2019.09.11 szerda, 20:37:57 »

A memóriás üléssel van együtt a tükörlap lehajtás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2019.09.11 szerda, 22:43:40 »

A memóriás üléssel van együtt a tükörlap lehajtás.


Ez azért van így (MK4-nél is), mert abban a modulban tárolja a tükör normál és lehajtott állapotát, amiben az üléspozíciókat?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #783 Dátum: 2019.09.12 csütörtök, 05:35:17 »

A memóriás üléssel van együtt a tükörlap lehajtás.

Mondjuk így már érthető, csak nekem nem derült ki a kezelési útmutatóból.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #784 Dátum: 2019.09.12 csütörtök, 08:16:12 »

Mondjuk így már érthető, csak nekem nem derült ki a kezelési útmutatóból.

Mondjuk talán felkiáltójellel van beírva ez a kezelésibe...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #785 Dátum: 2019.09.12 csütörtök, 20:37:05 »

Mondjuk talán felkiáltójellel van beírva ez a kezelésibe...
Akkor benéztem. falbav
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2019.09.12 csütörtök, 20:54:26 »

Ugyan S-MAX, de ugyenez a helyzet: a lebillenést én sem tudtam aktiválni. Néha jól jönne.
1. Tedd hátramenetbe a sebváltot.
2. Állitsd olyan dölésszögbe a tükröket- jobb/bal -  ahogy ilyenkor szeretnéd hogy álljon
3. Az ajton lévö memoria kapcsoloval(1 v 2 v 3) memorizáltasd a poziciot, kb 2 sec múlva egyet sipol, h tárolta.

Ez a dölés pozicio csak akkor jön, ha a vezetöajton(könyöklö elején) lévö jobb felsö nyomogombot müködteted mielött hátramenetbe kapcsolsz.(ab ovo, ha nem nyomod/aktiválod akkor nincs is döntögetés)

Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #787 Dátum: 2019.09.12 csütörtök, 20:55:55 »

A memóriás üléssel van együtt a tükörlap lehajtás.

eljen
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #788 Dátum: 2019.09.13 péntek, 09:50:35 »

Nekem vannak elől a hűtő előtt ezek a nyíló-záró lamellék, zsalu. Ami elvileg a bemelegedést segíti.

Ez mikor nyit, mikor zár, alap esetben mindig nyitva van, vagy zárva?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2019.09.13 péntek, 11:02:17 »

Hali!
A minap Bécsben kocsikáztam és kivételesen nem használtam az Android Auto +Google kombót, meglepődve láttam, hogy a gyári navi is pontosan mutatja a torlódásokat(beadott cím nélkül is). Tudja valaki esetleg, hogy ez Tmc alapú, vagy mi a szösz?  Huh?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #790 Dátum: 2019.09.13 péntek, 11:04:07 »

Hali!
A minap Bécsben kocsikáztam és kivételesen nem használtam az Android Auto +Google kombót, meglepődve láttam, hogy a gyári navi is pontosan mutatja a torlódásokat(beadott cím nélkül is). Tudja valaki esetleg, hogy ez Tmc alapú, vagy mi a szösz?  Huh?

Igen. TMC, de nekem itthon nem nagyon megy.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bajkonur
Vendég
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2019.09.13 péntek, 11:36:01 »

Nekem vannak elől a hűtő előtt ezek a nyíló-záró lamellék, zsalu. Ami elvileg a bemelegedést segíti.

Ez mikor nyit, mikor zár, alap esetben mindig nyitva van, vagy zárva?

Amennyire tudom ezeket az aktív lamellákat a túllihegett EU-s károsanyag kibocsátási normáknak köszönhetjük. Amíg nem üzemmeleg a motor, többszörös is lehet a szmötyi szint a kipuf. gázban, ezért az alap, hogy hideg motornál zárva, majd üzemmeleg rendszernél nyitva. Szegény apám, nem is tudta, hogy megelőzte a korát vagy 30 évvel... 120-as Škoda, kartonpapír...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #792 Dátum: 2019.09.13 péntek, 11:42:57 »

Amennyire tudom ezeket az aktív lamellákat a túllihegett EU-s károsanyag kibocsátási normáknak köszönhetjük. Amíg nem üzemmeleg a motor, többszörös is lehet a szmötyi szint a kipuf. gázban, ezért az alap, hogy hideg motornál zárva, majd üzemmeleg rendszernél nyitva. Szegény apám, nem is tudta, hogy megelőzte a korát vagy 30 évvel... 120-as Škoda, kartonpapír...

Te a termosztátról beszélsz.
Ez nem az.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #793 Dátum: 2019.09.13 péntek, 20:28:03 »

1. Tedd hátramenetbe a sebváltot.
2. Állitsd olyan dölésszögbe a tükröket- jobb/bal -  ahogy ilyenkor szeretnéd hogy álljon
3. Az ajton lévö memoria kapcsoloval(1 v 2 v 3) memorizáltasd a poziciot, kb 2 sec múlva egyet sipol, h tárolta.

Ez a dölés pozicio csak akkor jön, ha a vezetöajton(könyöklö elején) lévö jobb felsö nyomogombot müködteted mielött hátramenetbe kapcsolsz.(ab ovo, ha nem nyomod/aktiválod akkor nincs is döntögetés)


Aha, majd ránézek. Bár ha nem memóriás az ülés, akkor úgy néz ki nem kell vele bajlódnom.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #794 Dátum: 2019.09.13 péntek, 21:22:18 »

Te a termosztátról beszélsz.
Ez nem az.

Ez nem. De te meg a semmiről beszélsz. hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #795 Dátum: 2019.09.13 péntek, 21:29:09 »

Ez nem. De te meg a semmiről beszélsz. hehe

így van. Nem mondtam semmit.
Jeleztem, hogy az nem az, ami.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #796 Dátum: 2019.09.13 péntek, 22:53:43 »

így van. Nem mondtam semmit.
Jeleztem, hogy az nem az, ami.

Jelezhetnéd a válaszodat is a kérdésre. nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #797 Dátum: 2019.09.14 szombat, 08:34:21 »

Jelezhetnéd a válaszodat is a kérdésre. nyes

Felhasználói oldalról nem tökmindegy?  vigyor3

Én sem gondolkodom azon, hogy a benzinkúton a kútfej miért olyan alkatrészekből van, amiből.
Csak tankolok vele oszt' jóvan.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2019.09.14 szombat, 14:11:57 »

Keréknyomás, nekem kijelzi, de faternak is. Szóval szerintem ott frissíteni kell valószínű hozzá.

Nem kellett Smiley Forscannel csak be kellett aktiválni. És ha már rákötöttem, kapcsolgattam még ezt/azt Smiley
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #799 Dátum: 2019.09.15 vasárnap, 09:41:42 »

Nem kellett Smiley Forscannel csak be kellett aktiválni. És ha már rákötöttem, kapcsolgattam még ezt/azt Smiley

Na mit?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 43   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.