Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 06:06:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 100514 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 10:11:58 »

Automata váltó
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Kalmani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #1 Dátum: 2016.02.06 szombat, 10:23:21 »

Nem pörög ez a topik, ezért megosztom a tapasztalataimat.
Kicsit félve vásároltam powershift-es autót, aggódva a magas javítási, karbantartási költségek miatt. Vásárlás elötti átvizsgáláskor megnyugtatott a márkaszervizes szerelő, hogy nincs probléma ezekkel a váltókkal. Mivel az autó árába belealkudtam egy váltóolaj cserét is, ezért -remélem- 60 000 km-re le van a gond a váltó karbantartásról.
Egy hetes használat után rá kellett jönnöm, hogy nekem soha többet nem kell hagyományos váltóval szerelt autó.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.23 kedd, 20:38:11 írta Kalmani » Naplózva

Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium-S
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2016.02.11 csütörtök, 21:45:04 »

Max. egyetértek.
Nekem 7 évig volt a "régi" A6-os automata. Azzal is nagyon megvoltam elégedve. Most "majdnem" 1 hónapja van egy Powershites, a 180 LE-s diesellel. Megy, mint a golyó, a váltó meg mint az álom. Nekem is akkor lesz ebben az életben manuális váltóm, ha nem engedhetem meg magamnak az automatát.  nyes
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2016.06.16 csütörtök, 21:11:33 »

Nem pörög ez a topik, ezért megosztom a tapasztalataimat.
Kicsit félve vásároltam powershift-es autót, aggódva a magas javítási, karbantartási költségek miatt. Vásárlás elötti átvizsgáláskor megnyugtatott a márkaszervizes szerelő, hogy nincs probléma ezekkel a váltókkal. Mivel az autó árába belealkudtam egy váltóolaj cserét is, ezért -remélem- 60 000 km-re le van a gond a váltó karbantartásról.
Egy hetes használat után rá kellett jönnöm, hogy nekem soha többet nem kell hagyományos váltóval szerelt autó.
Csatlakozom ehhez a véleményhez. Én is a szeretek váltani nem kell automata csoporthoz tartoztam. Tavaly áprilisig Cheesy
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2016.11.05 szombat, 12:13:31 »

Hát ez a visszagurulás amit írsz, nekem új. Mert emelkedőtől függetlenül nekem még egy centit sem mozdult el hátrafelé.
Naplózva
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2016.11.05 szombat, 16:45:22 »

Hát ez a visszagurulás amit írsz, nekem új. Mert emelkedőtől függetlenül nekem még egy centit sem mozdult el hátrafelé.

Neked is a Powershiftes automata van? Ha igen, akkor meg kell nézetnem a szervizzel.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2016.11.05 szombat, 18:09:54 »

Neked is a Powershiftes automata van? Ha igen, akkor meg kell nézetnem a szervizzel.

Igen, az van. De egyrészt van benne a visszagurulás gátló, másrészt meg amikor a féket felengedem, a váltó azonnal megfogja. Lehet, hogy frissíteni kell a váltódat. Gondolom van ilyen
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7 Dátum: 2016.11.05 szombat, 18:23:47 »

Igen, az van. De egyrészt van benne a visszagurulás gátló, másrészt meg amikor a féket felengedem, a váltó azonnal megfogja. Lehet, hogy frissíteni kell a váltódat. Gondolom van ilyen

Ja, egy manuálisra... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2016.11.05 szombat, 23:14:02 »

Igen, az van. De egyrészt van benne a visszagurulás gátló, másrészt meg amikor a féket felengedem, a váltó azonnal megfogja. Lehet, hogy frissíteni kell a váltódat. Gondolom van ilyen
Frissíteni? Mármint a SW-t?
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 11:17:54 »

Frissíteni? Mármint a SW-t?

Igen. Minden szarra van frissítés, csak a szervizek nem akarják feltenni, mert minek. Minek-minek? Miért csinálja a Ford, ha felesleges? A sok, sok esetben szakmunkásképzőt sem végzett szaki, meg ontja a hülyeséget magából.

Pld. ti tudtátok, hogy a pollenszűrőt úgy kell kicserélni, hogy egy csavarhúzóval össze kell ba...ni a levegőkifúvó műanyag panelt? Mert én már tudom.
Naplózva
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 11:25:51 »

Igen. Minden szarra van frissítés, csak a szervizek nem akarják feltenni, mert minek. Minek-minek? Miért csinálja a Ford, ha felesleges? A sok, sok esetben szakmunkásképzőt sem végzett szaki, meg ontja a hülyeséget magából.

Pld. ti tudtátok, hogy a pollenszűrőt úgy kell kicserélni, hogy egy csavarhúzóval össze kell ba...ni a levegőkifúvó műanyag panelt? Mert én már tudom.

OK, akkor rákérdezek. Mert a 15 cm gurulás az épp elég egy koccanáshoz lejtős úton parkolásnál.  worship
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 19:20:21 »

OK, akkor rákérdezek. Mert a 15 cm gurulás az épp elég egy koccanáshoz lejtős úton parkolásnál.  worship

Mindenképp, mert nekem meg sem mozdul hátrafelé, és teljesen mindegy mekkora az emelkedő.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 19:21:09 »

Igen. Minden szarra van frissítés, csak a szervizek nem akarják feltenni, mert minek. Minek-minek? Miért csinálja a Ford, ha felesleges? A sok, sok esetben szakmunkásképzőt sem végzett szaki, meg ontja a hülyeséget magából.

Pld. ti tudtátok, hogy a pollenszűrőt úgy kell kicserélni, hogy egy csavarhúzóval össze kell ba...ni a levegőkifúvó műanyag panelt? Mert én már tudom.
ezt én se tudtam, de jó hogy mondod, felírom nyes vigyor3

és amúgy csodálkoznak ezek után, hogy nem hordják márkaszervízbe az emberek az autót
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 19:21:52 »

Mindenképp, mert nekem meg sem mozdul hátrafelé, és teljesen mindegy mekkora az emelkedő.
azt a funkciót elvileg az elektromos kézifék miatt tudja, nem? mk5-ben volt még hagyományos kézifék?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 22:59:33 »

azt a funkciót elvileg az elektromos kézifék miatt tudja, nem? mk5-ben volt még hagyományos kézifék?

Nem, az MK4-ben manuális kézifék volt. De semmi köze a kézifékhez. Az automata váltónál, ha se fék, se gáz, akkor sem gurulhat a beállított állással ellenkező irányba. Tehát, ha D-ben van, akkor hátra, R-nél meg előre.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 11:54:12 »

azt a funkciót elvileg az elektromos kézifék miatt tudja, nem? mk5-ben volt még hagyományos kézifék?
Hát ezt nem tudom.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #16 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:14:21 »

azt a funkciót elvileg az elektromos kézifék miatt tudja, nem? mk5-ben volt még hagyományos kézifék?

Egyébként nem.

De amivel te kevered, az a HLA (Hill Launch Assist), azaz a visszagurulás-gátló... Ami nincs összefüggésben a kézifék elektromosságával.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2016.11.11 péntek, 00:17:36 »

Egyébként nem.

De amivel te kevered, az a HLA (Hill Launch Assist), azaz a visszagurulás-gátló... Ami nincs összefüggésben a kézifék elektromosságával.

A HLA csak manuális váltónál rendelhető - ha nem tévedek nagyot. Mert az automata maga tudja.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 16:11:02 »

Ma voltam Ford szervízben, megkérdeztem, a Powershift automata váltókban 60e megtett km után olajcsere, és 80-90e a fájdalomdíj.
Valakinek esetleg más info?
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 18:08:55 »

Ma voltam Ford szervízben, megkérdeztem, a Powershift automata váltókban 60e megtett km után olajcsere, és 80-90e a fájdalomdíj.
Valakinek esetleg más info?


Hát kb a fele az Ivanicsnál.
Naplózva
Kalmani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #20 Dátum: 2017.02.27 hétfő, 19:29:11 »

Ma voltam Ford szervízben, megkérdeztem, a Powershift automata váltókban 60e megtett km után olajcsere, és 80-90e a fájdalomdíj.
Valakinek esetleg más info?

Szerintem is sok. Gyári olajjal, szűrővel 45 000 forintból megvan.
Naplózva

Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium-S
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2017.03.31 péntek, 21:31:38 »

Akinek Powershift-je van: tapasztaltatok bármilyen visszagurulást? mert nekem van kb. 5-10 cm a meredek, ill. az irány függvényében.  szomoru1 Az MKIV-esen (A6 váltó) nem volt gykorlatilag semmi...
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2017.04.01 szombat, 19:45:03 »

Akinek Powershift-je van: tapasztaltatok bármilyen visszagurulást? mert nekem van kb. 5-10 cm a meredek, ill. az irány függvényében.  szomoru1 Az MKIV-esen (A6 váltó) nem volt gykorlatilag semmi...

Nekem az van, de egy milimétert sem gurul vissza. De szerintem az a visszagurulásgátló miatt van.
Naplózva
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2017.04.01 szombat, 22:19:21 »

Nekem az van, de egy milimétert sem gurul vissza. De szerintem az a visszagurulásgátló miatt van.

Kösz. Ez érdekes. Az MKIV / A6 esetében nem volt HLA, mégse gurult vissza... Majd megkérdezem a kereskedőt.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2017.09.24 vasárnap, 00:05:42 »

Akinek Powershift-je van: tapasztaltatok bármilyen visszagurulást? mert nekem van kb. 5-10 cm a meredek, ill. az irány függvényében.  szomoru1 Az MKIV-esen (A6 váltó) nem volt gykorlatilag semmi...

Szia,

Nekem 1mm sem gurul vissza. (A6)
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
totga@
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2017.10.10 kedd, 20:17:53 »

Sziasztok!


Gondoltam megkérdezem a véleményeteket, tapasztalataitokat:

eddig kézi váltós autóim voltak, úgy 1,5 hónapja ültem be az új autónkba PowerShift váltóval.  Motorféket szeretem használni, eddig a Mondeoban is próbálkoztam, a váltófülek használatával. Legújabb "fejlesztésem", h ha lassítani akarok motorfékkel, akkor simán átteszem S-be a váltót, aztán mielőtt megállok a lámpánál/sor végén akkor vissza Dbe és mehet a start/stop.
A kérdésem ami felmerült, h ez a sok ide-oda kapcsolgatás nem teszi-e idő előtt tönkre a szerkezetet, vagy ez erre van kitalálva és használjam egészséggel?
Vélemények? Smiley
Naplózva

MK5 2017 5dr Titanium 2.0 TDCi biturbo DC6
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2017.10.10 kedd, 22:16:08 »

Sziasztok!


Gondoltam megkérdezem a véleményeteket, tapasztalataitokat:

eddig kézi váltós autóim voltak, úgy 1,5 hónapja ültem be az új autónkba PowerShift váltóval.  Motorféket szeretem használni, eddig a Mondeoban is próbálkoztam, a váltófülek használatával. Legújabb "fejlesztésem", h ha lassítani akarok motorfékkel, akkor simán átteszem S-be a váltót, aztán mielőtt megállok a lámpánál/sor végén akkor vissza Dbe és mehet a start/stop.
A kérdésem ami felmerült, h ez a sok ide-oda kapcsolgatás nem teszi-e idő előtt tönkre a szerkezetet, vagy ez erre van kitalálva és használjam egészséggel?
Vélemények? Smiley

Énszerintem az automata arról szól, hogy beteszed D-be, aztán váltogasson oda ahova ő akar. Hisz erre találták ki.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndrewJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2017.10.11 szerda, 00:20:02 »

Sziasztok!


Gondoltam megkérdezem a véleményeteket, tapasztalataitokat:

eddig kézi váltós autóim voltak, úgy 1,5 hónapja ültem be az új autónkba PowerShift váltóval.  Motorféket szeretem használni, eddig a Mondeoban is próbálkoztam, a váltófülek használatával. Legújabb "fejlesztésem", h ha lassítani akarok motorfékkel, akkor simán átteszem S-be a váltót, aztán mielőtt megállok a lámpánál/sor végén akkor vissza Dbe és mehet a start/stop.
A kérdésem ami felmerült, h ez a sok ide-oda kapcsolgatás nem teszi-e idő előtt tönkre a szerkezetet, vagy ez erre van kitalálva és használjam egészséggel?
Vélemények? Smiley


Szia! A motorfék funkció létezik. Nem tudom milyen az autód pontosan. De ha motorfékezni akarsz azaz az automatikát felülbírálni akkor használd a manuális módot. Ha van a kormányodon váltófül akkor azzal szépen pakolgathatod vissza gáz nélkül és akkor motorfékez. Hülyebiztos a rendszer, túl magas fordulatszámnál nem vált vissza manual módban sem. Ha nincs váltófül a kormányodon akkor a váltókarral tudod ugyanezt megcsinálni.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi (225 Superchips) Titanium (Mk5) 2017

Korábban: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk5) 2015
                Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium (Mk4) 2011
                Ford Mondeo 2.0i             Ghia  (Mk2) 1999
                Ford Mondeo 1.8i             GLX   (Mk1) 1993
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2018.04.07 szombat, 08:21:47 »

Lama kérdés:
Automata váltó, sztetek van kettös tömegü lendkerék a Mondeokban?
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2018.04.07 szombat, 18:00:24 »

Lama kérdés:
Automata váltó, sztetek van kettös tömegü lendkerék a Mondeokban?
duplakuplungosokban van
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2018.04.07 szombat, 21:27:13 »

duplakuplungosokban van
Powershift nél is?
Hmmm.
Tanok szerint az Automata váltó esetében felesleges. Van erröl vhol vidijo feltöltve, rémlik.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31 Dátum: 2018.04.07 szombat, 21:34:42 »

Powershift nél is?
Hmmm.
Tanok szerint az Automata váltó esetében felesleges. Van erröl vhol vidijo feltöltve, rémlik.

pedig de.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2018.04.07 szombat, 21:45:10 »

pedig de.
Klikk:
https://youtu.be/1V-PFqP7zq8

Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33 Dátum: 2018.04.07 szombat, 21:48:53 »

 nemtudom ez hogy jön ide?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2018.04.07 szombat, 21:58:40 »

mit nézzek rajta? kb 2 videójába néztem bele, mind2 bezártam a fele előtt mert tele volt hülyeséggel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35 Dátum: 2018.04.07 szombat, 22:11:33 »

http://members.upc.hu/simontamas0229/lndk.png[/img]]
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2018.04.08 vasárnap, 19:23:56 »

Thnx  eljen
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.08 vasárnap, 19:37:24 írta alf® » Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2018.04.10 kedd, 07:14:37 »


A fordé nedves kuplungos. Vagy az mindegy?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
totga@
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2018.07.14 szombat, 20:19:49 »

Sziasztok!


Régóta merengek, gondoltam felteszem itt a kérdésem.

Nevezetesen tavaly augusztus óta lépdelek a 2.0 TDCi biturbo változatával, powershift váltóval. Ez az első automata váltós autónk, így új nekem ez a dolog, de nagyon bejön ezidáig. Viszont a vezetési stílusomat dinamikus-spórolósként jellemezném (néha a rendőrök inkább a dinamikusságot díjazzák sajnos), és kéziváltós időből hoztam a motorfék/visszaváltogatás kombót. Itt is ezt alkalmazom, hol a kormányfülekkel D-ben, hol S-ben szintén a kormányról egész 2. fokozatig. Ezzel szerintetek ártok/nem ártok, kinek mi a véleménye, tapasztalata? Ki mint (vet úgy arat) közlekedik a DC6 váltóval?
Okoz-e mindez a használat plusz ktg-et az időszakos vagy akár (szélsőséges esetben az ilyen fajta használat miatt) időközi szervízeknél?

Köszi és üdv nektek! worship

Gábor
Naplózva

MK5 2017 5dr Titanium 2.0 TDCi biturbo DC6
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #39 Dátum: 2018.07.15 vasárnap, 12:46:57 »

Sziasztok!


Régóta merengek, gondoltam felteszem itt a kérdésem.

Nevezetesen tavaly augusztus óta lépdelek a 2.0 TDCi biturbo változatával, powershift váltóval. Ez az első automata váltós autónk, így új nekem ez a dolog, de nagyon bejön ezidáig. Viszont a vezetési stílusomat dinamikus-spórolósként jellemezném (néha a rendőrök inkább a dinamikusságot díjazzák sajnos), és kéziváltós időből hoztam a motorfék/visszaváltogatás kombót. Itt is ezt alkalmazom, hol a kormányfülekkel D-ben, hol S-ben szintén a kormányról egész 2. fokozatig. Ezzel szerintetek ártok/nem ártok, kinek mi a véleménye, tapasztalata? Ki mint (vet úgy arat) közlekedik a DC6 váltóval?
Okoz-e mindez a használat plusz ktg-et az időszakos vagy akár (szélsőséges esetben az ilyen fajta használat miatt) időközi szervízeknél?

Köszi és üdv nektek! worship

Gábor
Olyan gyönyörűen észrevétlenül visszakapcsolgat a megfelelő fokozatig, ahogy kell....ez is az egyik lényege az automatának, hogy ilyen dolgokra nem is kell figyelni, csinálja magától és jól!
Szerintem a kézzel belepiszkálással inkább rontasz a helyzeten.
Inkább csak előzések előtt, ha azonnal ki kell lőni, akkor szoktam még a gyorsítás előtt vissza dobok kormányról amennyit kell (vagy behúzom sportba)és akkor még azt a minimális visszakapcsolási időt is megspórolhatja az ember.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2018.07.15 vasárnap, 20:07:02 »

Sziasztok!


Régóta merengek, gondoltam felteszem itt a kérdésem.

Nevezetesen tavaly augusztus óta lépdelek a 2.0 TDCi biturbo változatával, powershift váltóval. Ez az első automata váltós autónk, így új nekem ez a dolog, de nagyon bejön ezidáig. Viszont a vezetési stílusomat dinamikus-spórolósként jellemezném (néha a rendőrök inkább a dinamikusságot díjazzák sajnos), és kéziváltós időből hoztam a motorfék/visszaváltogatás kombót. Itt is ezt alkalmazom, hol a kormányfülekkel D-ben, hol S-ben szintén a kormányról egész 2. fokozatig. Ezzel szerintetek ártok/nem ártok, kinek mi a véleménye, tapasztalata? Ki mint (vet úgy arat) közlekedik a DC6 váltóval?
Okoz-e mindez a használat plusz ktg-et az időszakos vagy akár (szélsőséges esetben az ilyen fajta használat miatt) időközi szervízeknél?

Köszi és üdv nektek! worship

Gábor

Automata váltó. Hagyd, had tegye a dolgát.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2018.07.17 kedd, 19:35:20 »

Sziasztok!


Régóta merengek, gondoltam felteszem itt a kérdésem.

Nevezetesen tavaly augusztus óta lépdelek a 2.0 TDCi biturbo változatával, powershift váltóval. Ez az első automata váltós autónk, így új nekem ez a dolog, de nagyon bejön ezidáig. Viszont a vezetési stílusomat dinamikus-spórolósként jellemezném (néha a rendőrök inkább a dinamikusságot díjazzák sajnos), és kéziváltós időből hoztam a motorfék/visszaváltogatás kombót. Itt is ezt alkalmazom, hol a kormányfülekkel D-ben, hol S-ben szintén a kormányról egész 2. fokozatig. Ezzel szerintetek ártok/nem ártok, kinek mi a véleménye, tapasztalata? Ki mint (vet úgy arat) közlekedik a DC6 váltóval?
Okoz-e mindez a használat plusz ktg-et az időszakos vagy akár (szélsőséges esetben az ilyen fajta használat miatt) időközi szervízeknél?

Köszi és üdv nektek! worship

Gábor
Nem tudod kinyirni, nem hagyja magát agyonütni. Ha visszapöckölöd, es a rpm 4300-at eleri, feldob egy fokozatot azt jo szél.
Ugyanaz a moci van az enyémben is, Gyakorlatilag mindegy ha a pincéböl gyorsitasz is, mert az also fordulat tartományban is van rásegités. Probáltam felpörgetve megkezdeni a gyorsitást, meg 1300 rpm röl is. Erzetre ugyanaz. Válto ilyenkor visszadob egyet hogy biztos legyen a téma.
Amit feljegyeztem, hogy bizonyos kutaknál taknyolva mintha lustulna, ha a bejáratott helyeken tankolok akkor dinamikusabbnak hat a motor de ez mar off.

Amire figyelj oda, hogy 60e km ként olajcsere a váltonak, nem occo igaz, de ez a lelke.
Meg ne égesd el a lamellákat, pl gyakori állohelyböl gyorsulási versenyek felejtösek, és ne nyomd egyszerre a gázt meg a féket. Ezzel lehet tönkretenni ezt egyedül.
Ezeket nem szokták megfogadni, utána meg püföli a billentyüzetet a népitélet oldalon felplrögve hogy ilyen meg olyan fosch ez a válto.
Pedig csak pici odafigyelést kér.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2018.07.19 csütörtök, 13:07:57 »

Nem tudod kinyirni, nem hagyja magát agyonütni. Ha visszapöckölöd, es a rpm 4300-at eleri, feldob egy fokozatot azt jo szél.
Ugyanaz a moci van az enyémben is, Gyakorlatilag mindegy ha a pincéböl gyorsitasz is, mert az also fordulat tartományban is van rásegités. Probáltam felpörgetve megkezdeni a gyorsitást, meg 1300 rpm röl is. Erzetre ugyanaz. Válto ilyenkor visszadob egyet hogy biztos legyen a téma.
Amit feljegyeztem, hogy bizonyos kutaknál taknyolva mintha lustulna, ha a bejáratott helyeken tankolok akkor dinamikusabbnak hat a motor de ez mar off.

Amire figyelj oda, hogy 60e km ként olajcsere a váltonak, nem occo igaz, de ez a lelke.
Meg ne égesd el a lamellákat, pl gyakori állohelyböl gyorsulási versenyek felejtösek, és ne nyomd egyszerre a gázt meg a féket. Ezzel lehet tönkretenni ezt egyedül.
Ezeket nem szokták megfogadni, utána meg püföli a billentyüzetet a népitélet oldalon felplrögve hogy ilyen meg olyan fosch ez a válto.
Pedig csak pici odafigyelést kér.
Meg a lényeg, hogy irányt váltani(D->R->D) csak a kocsi állo helyzetében!
Evidens gondolom.

Tegnap beszélgettem a mellettem lakoval,(negykarikas fejlesztési csoportnál dolgozik) mondja h odiéknál lesz sw modositás a DSG váltok sorra sülnek be a Q5, Q7, -es autokban mert elfelejtették sw-esen beleirni hogy figyelje a kocsi állo helyzetét az elöre-hátra váltások közt.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2018.07.26 csütörtök, 11:59:27 »

Akinek benzines automatája van, mikor kéne olajat cserélni? (gondolom a gyártó szerint soha Wink )
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2018.07.26 csütörtök, 14:56:10 »

Akinek benzines automatája van, mikor kéne olajat cserélni? (gondolom a gyártó szerint soha Wink )
mindegy milyen váltó nagyjából a 60ekm-t szokta mindenki javasolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 20:16:39 »

mindegy milyen váltó nagyjából a 60ekm-t szokta mindenki javasolni

OK, köszi akkor nincs rá külön norma...
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 21:23:52 »

OK, köszi akkor nincs rá külön norma...
eleve tudni kéne, hogy a tied ps, vagy az amcsi piac miatt normál, stb... így minden adat nélkül ennyit tudok rá mondani
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
maximi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


« Új hozzászólás #47 Dátum: 2018.08.07 kedd, 21:07:13 »

mindegy milyen váltó nagyjából a 60ekm-t szokta mindenki javasolni
A Durashift-ben nincs 60ezres csere. Sőt egyáltalán nincs csereperiódusa.
Naplózva

2018 S-Max 2.0 EcoBoost Titanium
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2018.08.08 szerda, 00:10:17 »

A Durashift-ben nincs 60ezres csere. Sőt egyáltalán nincs csereperiódusa.

Gyár által megadott lehet, hogy nincs. De ettől még érdemes abban is cserélni/frissíteni az olajat.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2018.08.08 szerda, 10:47:00 »

A Durashift-ben nincs 60ezres csere. Sőt egyáltalán nincs csereperiódusa.
használd egészséggel ugyan azzal az olajjal akkor vigyor3 nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1] 2 3 4 5   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.