Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 23:50:51
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
16
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 291905 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #50 Dátum:
2017.04.05 szerda, 18:16:46 »
Idézetet írta: TamTam - 2017.04.04 kedd, 23:37:14
Megint csak ledöbbenek
, hogy egyesek okosabbnak tartják magukat, mint egy komplett gyári fejlesztőcsapat.
Gondolod, hogy ennyire hülye a Fordnál mindenki, hogy ilyen dolgokra nem gondolnak? Tapasztalatból beszélek: látom, hogy milyen sok esetben nem állítja le a motort a vezérlés, pedig vmiért megállok.
sorozatban találkozok olyannal, autókban, hogy 5ft plusz költségből meg lehetett volna csinálni problémamentesre, de nem inkább spóroljunk, és szopassunk...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #51 Dátum:
2017.04.05 szerda, 18:20:13 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.04 kedd, 07:53:06
Azért a start-stop rendszereknek vannak feltételei. Sok mindent figyelembe vesz, mielőtt "beavatkozik". Az sem kizárt, hogy figyeli a hőmérsékleteket és nem állítja le ha magas. De a user ugye bármikor le tudja állítani! Autópálya, pihenő....
Nem kell hamarabb alkatrészt cserélni, mert egy ilyen rendszernél "izmosabb" a generátor, akku, önindító ellenben jóval drágább is!
Csakis a káros anyag kibocsájtás a fő csapásvonal, amiért és amivel lehet kampányolni mellette.
vannak, amik szenzorok jelein alapulnak és tudod te is, hogy azoknak van bőven hibahatára és tönkremenni is szeretnek.
mk5 féle start-stopal szerencsére még nem volt dolgom, de más márkánál már láttam olyat, hogy kergetőztünk egy kicsit, lámpánál meg mellettem leállt. sosekopelből volt már ilyenből 3-4
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.05 szerda, 18:31:45 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
haniboy
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 468
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #52 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 21:03:57 »
Idézetet írta: TamTam - 2017.04.04 kedd, 23:37:14
Megint csak ledöbbenek
, hogy egyesek okosabbnak tartják magukat, mint egy komplett gyári fejlesztőcsapat.
Hát igen, vannak fura emberek
Nekem még egyszer sem állt le forszírozottabb menet után. Se autópályán, sem a városban. Viszont elképesztően sok széndioxidkibocsátás kerülhető el vele. És ha ennyit megtehetek azért, hogy tisztább legyen a levegő, akkor miért ne? Gyors, kényelmes, és abszolut nem zavaró.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #53 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:00:11 »
Idézetet írta: haniboy - 2017.04.06 csütörtök, 21:03:57
Hát igen, vannak fura emberek
Nekem még egyszer sem állt le forszírozottabb menet után. Se autópályán, sem a városban. Viszont elképesztően sok széndioxidkibocsátás kerülhető el vele. És ha ennyit megtehetek azért, hogy tisztább legyen a levegő, akkor miért ne? Gyors, kényelmes, és abszolut nem zavaró.
Ez igaz. (nekem is van
) Amit Tipcsi hiányol az az, hogy nem tudjuk, milyen motor-feltételek mellett állítja le az autót.
Sőt azt sem tudjuk, hogy egy napos városi csigabigázás esetén, mikor 80x indítja újra 1 órán belül a kocsit az automatika, az milyen mennyire károsítja mondjuk az aksi-önindító stb... alkatrészket. Az előnyeit ismerjük egy ilyen rendszernek, de a hátrányairól senki nem beszél...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #54 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:03:48 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.04.06 csütörtök, 22:00:11
Ez igaz. (nekem is van
) Amit Tipcsi hiányol az az, hogy nem tudjuk, milyen motor-feltételek mellett állítja le az autót.
Sőt azt sem tudjuk, hogy egy napos városi csigabigázás esetén, mikor 80x indítja újra 1 órán belül a kocsit az automatika, az milyen mennyire károsítja mondjuk az aksi-önindító stb... alkatrészket. Az előnyeit ismerjük egy ilyen rendszernek, de a hátrányairól senki nem beszél...
Az az előnye, hogy még lehet kapni dízlit. Egy ilyen hókusz-pókusszal bekamuzzák, hogy ez kéremszépen környezetbarát.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #55 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:06:52 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.06 csütörtök, 22:03:48
Az az előnye, hogy még lehet kapni dízlit. Egy ilyen hókusz-pókusszal bekamuzzák, hogy ez kéremszépen környezetbarát.
Apa kocsijában is van?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #56 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:08:03 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.04.06 csütörtök, 22:06:52
Apa kocsijában is van?
Már lassan két éve nem kapni autót enélkül.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #57 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:14:34 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.04.06 csütörtök, 22:00:11
Ez igaz. (nekem is van
) Amit Tipcsi hiányol az az, hogy nem tudjuk, milyen motor-feltételek mellett állítja le az autót.
Sőt azt sem tudjuk, hogy egy napos városi csigabigázás esetén, mikor 80x indítja újra 1 órán belül a kocsit az automatika, az milyen mennyire károsítja mondjuk az aksi-önindító stb... alkatrészket. Az előnyeit ismerjük egy ilyen rendszernek, de a hátrányairól senki nem beszél...
Én nem hiányolom. Egy részét tudom, hogy mikor nem.
80x nem fogja újraindítani neked 1 órán belül, ezt fogadd el. Általánosságban az akku 80%-os töltöttsége alatt nem állítja le. Ha túl meleg a motor nem állítja le, ha nem üzem meleg nem állítja le...stb...stb.
Nem károsítja az önindítót, akku-t, generátort jobban..........mert ahogy korábban is írtam, ezek az alkatrészek már a nagyobb terhelésnek megfelelően lettek tervezve. Máskor told arrébb az üres üvegeket és akkor látod mit írtam. Vagy csak szimplán olvasd el!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #58 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:15:34 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.06 csütörtök, 22:08:03
Már lassan két éve nem kapni autót enélkül.
Több, mint 2 éve.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #59 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:28:14 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.06 csütörtök, 22:14:34
Én nem hiányolom. Egy részét tudom, hogy mikor nem.
80x nem fogja újraindítani neked 1 órán belül, ezt fogadd el. Általánosságban az akku 80%-os töltöttsége alatt nem állítja le. Ha túl meleg a motor nem állítja le, ha nem üzem meleg nem állítja le...stb...stb.
Nem károsítja az önindítót, akku-t, generátort jobban..........mert ahogy korábban is írtam, ezek az alkatrészek már a nagyobb terhelésnek megfelelően lettek tervezve. Máskor told arrébb az üres üvegeket és akkor látod mit írtam. Vagy csak szimplán olvasd el!
Köszönöm Mester a felvilágosítást! És kérem Doktor úr, hogy a jövőben is ossza meg velem és a többi tudatlan társammal együtt a frankót!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #60 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:30:20 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.06 csütörtök, 22:14:34
Én nem hiányolom. Egy részét tudom, hogy mikor nem.
80x nem fogja újraindítani neked 1 órán belül, ezt fogadd el. Általánosságban az akku 80%-os töltöttsége alatt nem állítja le. Ha túl meleg a motor nem állítja le, ha nem üzem meleg nem állítja le...stb...stb.
Nem károsítja az önindítót, akku-t, generátort jobban..........mert ahogy korábban is írtam, ezek az alkatrészek már a nagyobb terhelésnek megfelelően lettek tervezve. Máskor told arrébb az üres üvegeket és akkor látod mit írtam. Vagy csak szimplán olvasd el!
És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #61 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:34:09 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.06 csütörtök, 22:30:20
És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Hogyhogymit? A páciens sem kérdez vissza, mikor az orvos latinul elmondja, hogy tartós tejet már ne vegyen!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #62 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:35:47 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.04.06 csütörtök, 22:34:09
Hogyhogymit? A páciens sem kérdez vissza, mikor az orvos latinul elmondja, hogy tartós tejet már ne vegyen!
Én visszakérdezek.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #63 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 22:43:33 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.06 csütörtök, 22:30:20
És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Még egyet mondok, ha több érdekel járj utána....
Ha a klíma igény megkívánja, szintén nem áll le.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #64 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 23:14:02 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.04.06 csütörtök, 22:34:09
Hogyhogymit? A páciens sem kérdez vissza, mikor az orvos latinul elmondja, hogy tartós tejet már ne vegyen!
A BT még be is pereli
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
TamTam
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 185
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #65 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 23:27:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.05 szerda, 18:16:46
sorozatban találkozok olyannal, autókban, hogy 5ft plusz költségből meg lehetett volna csinálni problémamentesre, de nem inkább spóroljunk, és szopassunk...
Ez így van. Csak most ugye nem arról beszélünk, hogy mit hagytak ki... A hozzászólásod kicsit olyan, mint a vicc: (A) Bocsánat, hányas villamos megy a Kálvin térre? (B) Két óra lesz tíz perc múlva.
Naplózva
Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 185
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #66 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 23:29:51 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.04.05 szerda, 17:44:21
Hát jó Neked, hogy Te még nem találkoztál hülyeséggel!
Dehogynem. Azért írtam, amit írtam, amire aztán te reagáltál.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 csütörtök, 23:56:05 írta TamTam
»
Naplózva
Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 185
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #67 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 23:54:46 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.06 csütörtök, 22:30:20
És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Egy gyártó sem fogja a vásárlónak részletesen leírni, mi, hogyan és miért működik úgy az autóban ahogy. Egyrészt üzleti titok, más részt a vásárlók 99,99%-át nem érdekli. Amikor valaki megvesz egy terméket, akkor nem csak fizet érte, hanem bízik abban, hogy a megvásárolt termék e megadott fogyasztói specifikáció szerint működik. Ha nem bízik, akkor nem veszi meg, ugyebár. Ha meg bízik, akkor úgyis kap 2-5-7 év garanciát, ami alatt a nagyobb bakik úgy is kijönnek. Vagy lásd a VW botrányt, ott is kártérít/visszavesz a VW, mint a huzat.
Ha te abba 0,01%-ban vagy, akit érdekel, akkor peched van, mert hacsak nem dolgozol abban a csapatban, akik az adott funkciót fejleszti, soha nem fogod az összes részletet megismerni. Esetleg egy autós újságíró egy gyári bemutatón megkérdezheti a fejlesztőt, aki majd fog neki pár felületes infót adni.
Röviden: "A start-stop rendszer működését felfüggeszti a vezérlés, amennyiben a motor nem érte el üzemi hőmérsékletét, illetve amennyiben a működő fedélzeti fogyasztók (audiorendszer, klímaberendezés, ülésfűtés, stb.) áramfelvétele miatt az akkumulátor töltöttségi szintje egy előre meghatározott érték alá süllyed." (Vezess.hu)
Hosszabban - ha nem is Modeo-s, egy BMW-es részletes ismertető:
A BMW Start–Stop funkció
Naplózva
Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia TDCi 2.0 (130LE)
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #68 Dátum:
2017.04.07 péntek, 00:42:52 »
Hát igen, ez a világ pont a bizalom, megbízhatóság, tisztesség, környezetmegóvása irányba megy! Vagy lehet, hogy mégsem? Csak ezt adják be nekünk. Van aki elhiszi.
(Tisztelet a józan kivételnek, ..., van az is! )
Ennyi pénzből, amit beleöltek a robbanó motorokba, már jóval korábban ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást! Érdekek, ááá azok nincsenek.
Idézetet írta: TamTam - 2017.04.06 csütörtök, 23:54:46
Egy gyártó sem fogja a vásárlónak részletesen leírni, mi, hogyan és miért működik úgy az autóban ahogy. Egyrészt üzleti titok, más részt a vásárlók 99,99%-át nem érdekli. Amikor valaki megvesz egy t....
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #69 Dátum:
2017.04.07 péntek, 06:56:57 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.04.07 péntek, 00:42:52
Hát igen, ez a világ pont a bizalom, megbízhatóság, tisztesség, környezetmegóvása irányba megy! Vagy lehet, hogy mégsem? Csak ezt adják be nekünk. Van aki elhiszi.
(Tisztelet a józan kivételnek, ..., van az is! )
Ennyi pénzből, amit beleöltek a robbanó motorokba, már jóval korábban ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást! Érdekek, ááá azok nincsenek.
Ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást?
Előbb volt elektromos autó, mint belsőégésű!
"Who killed the electric car..."
Naplózva
Imádom a dízeleket!
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #70 Dátum:
2017.04.07 péntek, 12:02:09 »
Elektromos autó volt. Elektromos autózás arányaiban most sincs. És akkor ebbe vegyünk bele minden jót, rosszat, szükségest.
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.07 péntek, 06:56:57
Ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást? nyes
Előbb volt elektromos autó, mint belsőégésű!
....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.07 péntek, 12:07:42 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #71 Dátum:
2017.04.07 péntek, 12:12:59 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.04.07 péntek, 12:02:09
Elektromos autó volt. Elektromos autózás arányaiban most sincs. És akkor ebbe vegyünk bele minden jót, rosszat, szükségest.
Látod, ez nem ment át!
"Elektromos autózás arányaiban most sincs"
Nem figyeltél eléggé. Akkor volt már elektromos autó és az volt az autózás is, mivel még nem volt belsőégésű motor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #72 Dátum:
2017.04.07 péntek, 12:42:27 »
Figyeltem! Értelek én. Ne kötekedj!
Akkor ember mennyiség - v. autó, most meg robbanó motoros - v. arány, de az ember menyiség arány is megállja.
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.07 péntek, 12:12:59
Látod, ez nem ment át!
"Elektromos autózás arányaiban most sincs"
Nem figyeltél eléggé. Akkor volt már elektromos autó és az volt az autózás is, mivel még nem volt belsőégésű motor.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #73 Dátum:
2017.04.07 péntek, 12:49:49 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.04.07 péntek, 12:42:27
Figyeltem! Értelek én. Ne kötekedj!
Akkor ember mennyiség - v. autó, most meg robbanó motoros - v. arány, de az ember menyiség arány is megállja.
Hát a robbanó motoros autó kell a francnak!
Én maradok a belsőégésűnél.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #74 Dátum:
2017.04.07 péntek, 12:53:38 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.07 péntek, 12:49:49
Hát a robbanó motoros autó kell a francnak!
Én maradok a belsőégésűnél.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #75 Dátum:
2017.04.08 szombat, 19:56:54 »
Ez mekkora xopás, hogy a 2.0 tdci-be 6.1 liter olaj kell?
Ráadásul itt már nem titkolja a Ford, hogy a gyári olaj castrol. Gyakorlatilag Castrolos tasakban jön, amire rárakták a Ford logót.
Na meg az az olajleeresztő csavar, vagy stift, vagy franc tudja mi...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #76 Dátum:
2017.04.08 szombat, 20:21:55 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.08 szombat, 19:56:54
Ez mekkora xopás, hogy a 2.0 tdci-be 6.1 liter olaj kell?
Ráadásul itt már nem titkolja a Ford, hogy a gyári olaj castrol. Gyakorlatilag Castrolos tasakban jön, amire rárakták a Ford logót.
Na meg az az olajleeresztő csavar, vagy stift, vagy franc tudja mi...
Miért sz.pás?
6 liter bele, oszt' jóvan!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #77 Dátum:
2017.04.08 szombat, 20:37:42 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.08 szombat, 20:21:55
Miért sz.pás?
6 liter bele, oszt' jóvan!
Majd mikor leszeded az első ilyenen az olajszűrőt és nincs célszerszámod, utána jelentkezz.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #78 Dátum:
2017.04.08 szombat, 20:41:57 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.08 szombat, 20:37:42
Majd mikor leszeded az első ilyenen az olajszűrőt és nincs célszerszámod, utána jelentkezz.
Oké.
Viszont akkor nem jelentkezem, ha megcsináltam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #79 Dátum:
2017.04.08 szombat, 21:00:25 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.08 szombat, 20:41:57
Oké.
Viszont akkor nem jelentkezem, ha megcsináltam.
Ok, de addig ne ereszd le a fáradt olajat, míg nem bizonyosodtál meg róla, higy le tudod szerni
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #80 Dátum:
2017.04.08 szombat, 21:20:53 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.08 szombat, 21:00:25
Ok, de addig ne ereszd le a fáradt olajat, míg nem bizonyosodtál meg róla, higy le tudod szerni
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #81 Dátum:
2017.04.08 szombat, 21:48:52 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.08 szombat, 21:00:25
Ok, de addig ne ereszd le a fáradt olajat, míg nem bizonyosodtál meg róla, higy le tudod szerni
van erről valami fotó?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #82 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 10:19:27 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.08 szombat, 21:48:52
van erről valami fotó?
https://www.youtube.com/watch?v=aq4cI-RjaWU
Nem látok semmi komoly célszerszámot. (lehet a S-Maxnál más a szűrő) Az mondjuk elég durva, hogy a (műanyag)leeresztő csavar egy sasszeggel van biztosítva.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #83 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 10:37:56 »
Idézetet írta: Zoleex - 2017.04.09 vasárnap, 10:19:27
https://www.youtube.com/watch?v=aq4cI-RjaWU
Nem látok semmi komoly célszerszámot. (lehet a S-Maxnál más a szűrő) Az mondjuk elég durva, hogy a (műanyag)leeresztő csavar egy sasszeggel van biztosítva.
Itt egy kicsit több a hely. Smaxnál is itt van, viszont oda csak egy a szűrőre ráhúzható célszerszámmal lehet lecsavarni. Oda szerintem nem férne be ezzel a szerszámmal.
Igen az olajleeresztő egy fél fordulatos valami, kézzel lehet ki és betekerni is. Ha kiveszed dől belőle az olaj.
Ja és a pollenszűrő sokkal jobb helyre került. Ki kell szedni a kesztyűtartót.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #84 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 11:07:03 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.09 vasárnap, 10:37:56
Itt egy kicsit több a hely. Smaxnál is itt van, viszont oda csak egy a szűrőre ráhúzható célszerszámmal lehet lecsavarni. Oda szerintem nem férne be ezzel a szerszámmal.
Igen az olajleeresztő egy fél fordulatos valami, kézzel lehet ki és betekerni is. Ha kiveszed dől belőle az olaj.
Ja és a pollenszűrő sokkal jobb helyre került. Ki kell szedni a kesztyűtartót.
Sok autónál -ha nem betétes a szűrő- csak az olajszűrő fémházára ráilleszkedő adapterrel csavarom le a szűrőt, nincs ebbe semmi extra. Van ilyen adapter készlet, már vagy 10+ éve....
A kesztyűtartó kiszerelése pollenszűrő cserénél, szintén régóta létező dolog. BMW, Audi, franciák....stb.
Ezek a dolgok csak neked voltak furcsák!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #85 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 11:30:46 »
Idézetet írta: Zoleex - 2017.04.09 vasárnap, 10:19:27
https://www.youtube.com/watch?v=aq4cI-RjaWU
Nem látok semmi komoly célszerszámot. (lehet a S-Maxnál más a szűrő) Az mondjuk elég durva, hogy a (műanyag)leeresztő csavar egy sasszeggel van biztosítva.
tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #86 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 11:32:45 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 11:07:03
Sok autónál -ha nem betétes a szűrő- csak az olajszűrő fémházára ráilleszkedő adapterrel csavarom le a szűrőt, nincs ebbe semmi extra. Van ilyen adapter készlet, már vagy 10+ éve....
A kesztyűtartó kiszerelése pollenszűrő cserénél, szintén régóta létező dolog. BMW, Audi, franciák....stb.
Ezek a dolgok csak neked voltak furcsák!
így van.rönyók is szeretik használni a szűrőkiszedő fejet.nekem is van 8éve.csak azzal szedhető ki.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #87 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 11:49:07 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.09 vasárnap, 11:30:46
tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik.
Ja.
Még pár év és már a blokk is műanyag lesz.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #88 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:01:21 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.09 vasárnap, 11:30:46
tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik.
Nem törik ketté, rugalmasabb, mint a fém. Elég magasan van ahhoz, hogy ha rászaladsz valamire leérjen. Előbb ül fel a bölcsőn. Ha pont közében egy betonkockát kapsz el, akkor meg mindegy milyen karterod van....
A gyakorlat azt mutatja, hogy az alu olajteknő a legsérülékenyebb. Az nem rugalmas, ellenben azonnal hajszálrepedés lesz rajta.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #89 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:09:21 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.09 vasárnap, 11:30:46
tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik.
Elég masszív egyébként. Tele van merevítésekkel.
Vsizont az alsó burkolatot tarzja 4 csavar és 4 patent. A patent elvileg egy leszedést felrakást kinír, viszont állítólag a második alkalommal már törik.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #90 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:11:42 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 12:01:21
Nem törik ketté, rugalmasabb, mint a fém. Elég magasan van ahhoz, hogy ha rászaladsz valamire leérjen. Előbb ül fel a bölcsőn. Ha pont közében egy betonkockát kapsz el, akkor meg mindegy milyen karterod van....
A gyakorlat azt mutatja, hogy az alu olajteknő a legsérülékenyebb. Az nem rugalmas, ellenben azonnal hajszálrepedés lesz rajta.
nem mondod.olajteknőt és szelepfedelet is gyártunk 40%-os hosszú üvegszáltartalommal.Sokkal rosszabb a töréstesztje,mint a lemezből préseltnek.Másak az elvárások.Úgy értem,az deforálódik,míg a műanyag törik,mégha nagyobb erő kell is hozzá. A lemez gyártása költségesebb,mert hatalmas gépek kellenek hozzá,míg a fröccsöntött termék tömeggyártásban sokkal olcsóbb.
Amúgy az mk3-4 mondeóknak lemez az olajteknője.Mexikóba gyártjuk a legtöbbet a GM-nek.
Törésteszteken a vizsgálati metódus része nem a deformációra vonatkozik,hanem hány darabra törik el,és hogy hol.
Megfelelően védeni kell azt a felütődéstől különben nem jobb mint a lemez.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #91 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:12:14 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.09 vasárnap, 12:09:21
Elég masszív egyébként. Tele van merevítésekkel.
Vsizont az alsó burkolatot tarzja 4 csavar és 4 patent. A patent elvileg egy leszedést felrakást kinír, viszont állítólag a második alkalommal már törik.
persze.nem véletlenül.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #92 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:15:51 »
És az egy éves kipuff...
http://www.kephost.com/image/w4Y4
http://www.kephost.com/image/w4YW
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #93 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:18:25 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.09 vasárnap, 12:11:42
nem mondod.olajteknőt és szelepfedelet is gyártunk 40%-os hosszú üvegszáltartalommal.Sokkal rosszabb a töréstesztje,mint a lemezből préseltnek.Másak az elvárások.Úgy értem,az deforálódik,míg a műanyag törik,mégha nagyobb erő kell is hozzá. A lemez gyártása költségesebb,mert hatalmas gépek kellenek hozzá,míg a fröccsöntött termék tömeggyártásban sokkal olcsóbb.
Amúgy az mk3-4 mondeóknak lemez az olajteknője.Mexikóba gyártjuk a legtöbbet a GM-nek.
Törésteszteken a vizsgálati metódus része nem a deformációra vonatkozik,hanem hány darabra törik el,és hogy hol.
Megfelelően védeni kell azt a felütődéstől különben nem jobb mint a lemez.
Másról beszélsz.
A lemez olajteknő a legtutibb te is azt mondod és én sem mondtam mást!
Azt mondtam, hogy a legsz.rabb az alu öntvény és bizony az mk3 benzinmotorjai alu karterosak.
MK4 meg ugye PSA motor, ami lemez....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #94 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:19:28 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.09 vasárnap, 12:15:51
És az egy éves kipuff...
http://www.kephost.com/image/w4Y4
http://www.kephost.com/image/w4YW
Ezen nem csodálkozz.....
13 éves kipuff:
http://kephost.com/image/w4YU
http://kephost.com/image/w4Yx
http://kephost.com/image/w4YX
Ami most egy éves, hát az nem ilyen lesz 13 évesen!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 12:25:29 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #95 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:21:07 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 12:19:28
Ezen nem csodálkozz.....
De miért ne?
11e km van az autóban. Én lementem vele kétszer Balcsira, fater egyszer Balcsira, meg 3 szor Pécsre, meg pár városi használat, garázsban tartjuk általában... szóval nekem ez nem elfogadható.
Szerinetm tovább is viszem a dolgot.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #96 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:22:22 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 12:18:25
Másról beszélsz.
A lemez olajteknő a legtutibb te is azt mondod és én sem mondtam mást!
Azt mondtam, hogy a legsz.rabb az alu öntvény és bizony az mk3 benzinmotorjai alu karterosak.
MK4 meg ugye PSA motor, ami lemez....
így van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #97 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:27:17 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.09 vasárnap, 12:21:07
De miért ne?
11e km van az autóban. Én lementem vele kétszer Balcsira, fater egyszer Balcsira, meg 3 szor Pécsre, meg pár városi használat, garázsban tartjuk általában... szóval nekem ez nem elfogadható.
Szerinetm tovább is viszem a dolgot.
Vidd, de ez olyan alkatrész, amire nincs felületinemrozsdásodási garancia....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #98 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:29:30 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 12:27:17
Vidd, de ez olyan alkatrész, amire nincs felületinemrozsdásodási garancia....
Ez 2 év múlba lerohad az autóról...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #99 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 12:31:29 »
Idézetet írta: Monster Pimpili - 2017.04.09 vasárnap, 12:29:30
Ez 2 év múlba lerohad az autóról...
Nem.
3 évesen majd minden autó kipufogója hasonlóan néz ki. Szomorú ez, nagyon. Ne nagyon igénybe vett alkatrész egyébként.
Az audik, bmw-k kipufogói szebbek talán még "óvodás" korban, de ott ugye vastagon kell fizetni ezért.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 12:34:46 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
[
2
]
3
4
5
6
7
8
9
...
16
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ