Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:04:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 16   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 292362 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2017.04.05 szerda, 18:16:46 »

Megint csak ledöbbenek  falbav, hogy egyesek okosabbnak tartják magukat, mint egy komplett gyári fejlesztőcsapat.  gun Gondolod, hogy ennyire hülye a Fordnál mindenki, hogy ilyen dolgokra nem gondolnak? Tapasztalatból beszélek: látom, hogy milyen sok esetben nem állítja le a motort a vezérlés, pedig vmiért megállok.
sorozatban találkozok olyannal, autókban, hogy 5ft plusz költségből meg lehetett volna csinálni problémamentesre, de nem inkább spóroljunk, és szopassunk...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2017.04.05 szerda, 18:20:13 »


Azért a start-stop rendszereknek vannak feltételei. Sok mindent figyelembe vesz, mielőtt "beavatkozik". Az sem kizárt, hogy figyeli a hőmérsékleteket és nem állítja le ha magas. De a user ugye bármikor le tudja állítani! Autópálya, pihenő....

Nem kell hamarabb alkatrészt cserélni, mert egy ilyen rendszernél "izmosabb" a generátor, akku, önindító ellenben jóval drágább is!  vigyor3

Csakis a káros anyag kibocsájtás a fő csapásvonal, amiért és amivel lehet kampányolni mellette.
vannak, amik szenzorok jelein alapulnak és tudod te is, hogy azoknak van bőven hibahatára és tönkremenni is szeretnek.

mk5 féle start-stopal szerencsére még nem volt dolgom, de más márkánál már láttam olyat, hogy kergetőztünk egy kicsit, lámpánál meg mellettem leállt. sosekopelből volt már ilyenből 3-4
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.05 szerda, 18:31:45 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 21:03:57 »

Megint csak ledöbbenek  falbav, hogy egyesek okosabbnak tartják magukat, mint egy komplett gyári fejlesztőcsapat.  gun
Hát igen, vannak fura emberek Cheesy
Nekem még egyszer sem állt le forszírozottabb menet után. Se autópályán, sem a városban. Viszont elképesztően sok széndioxidkibocsátás kerülhető el vele. És ha ennyit megtehetek azért, hogy tisztább legyen a levegő, akkor miért ne? Gyors, kényelmes, és abszolut nem zavaró.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:00:11 »

Hát igen, vannak fura emberek Cheesy
Nekem még egyszer sem állt le forszírozottabb menet után. Se autópályán, sem a városban. Viszont elképesztően sok széndioxidkibocsátás kerülhető el vele. És ha ennyit megtehetek azért, hogy tisztább legyen a levegő, akkor miért ne? Gyors, kényelmes, és abszolut nem zavaró.
Ez igaz. (nekem is van  Cheesy) Amit Tipcsi hiányol az az, hogy nem tudjuk, milyen motor-feltételek mellett állítja le az autót.
Sőt azt sem tudjuk, hogy egy napos városi csigabigázás esetén, mikor 80x indítja újra 1 órán belül a kocsit az automatika, az milyen mennyire károsítja mondjuk az aksi-önindító stb... alkatrészket. Az előnyeit ismerjük egy ilyen rendszernek, de a hátrányairól senki nem beszél...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #54 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:03:48 »

Ez igaz. (nekem is van  Cheesy) Amit Tipcsi hiányol az az, hogy nem tudjuk, milyen motor-feltételek mellett állítja le az autót.
Sőt azt sem tudjuk, hogy egy napos városi csigabigázás esetén, mikor 80x indítja újra 1 órán belül a kocsit az automatika, az milyen mennyire károsítja mondjuk az aksi-önindító stb... alkatrészket. Az előnyeit ismerjük egy ilyen rendszernek, de a hátrányairól senki nem beszél...

Az az előnye, hogy még lehet kapni dízlit. Egy ilyen hókusz-pókusszal bekamuzzák, hogy ez kéremszépen környezetbarát.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:06:52 »

Az az előnye, hogy még lehet kapni dízlit. Egy ilyen hókusz-pókusszal bekamuzzák, hogy ez kéremszépen környezetbarát.
Apa kocsijában is van?  hehe
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #56 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:08:03 »

Apa kocsijában is van?  hehe


Már lassan két éve nem kapni autót enélkül.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #57 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:14:34 »

Ez igaz. (nekem is van  Cheesy) Amit Tipcsi hiányol az az, hogy nem tudjuk, milyen motor-feltételek mellett állítja le az autót.
Sőt azt sem tudjuk, hogy egy napos városi csigabigázás esetén, mikor 80x indítja újra 1 órán belül a kocsit az automatika, az milyen mennyire károsítja mondjuk az aksi-önindító stb... alkatrészket. Az előnyeit ismerjük egy ilyen rendszernek, de a hátrányairól senki nem beszél...

Én nem hiányolom. Egy részét tudom, hogy mikor nem.
80x nem fogja újraindítani neked 1 órán belül, ezt fogadd el. Általánosságban az akku 80%-os töltöttsége alatt nem állítja le. Ha túl meleg a motor nem állítja le, ha nem üzem meleg nem állítja le...stb...stb.
Nem károsítja az önindítót, akku-t, generátort jobban..........mert ahogy korábban is írtam, ezek az alkatrészek már a nagyobb terhelésnek megfelelően lettek tervezve. Máskor told arrébb az üres üvegeket és akkor látod mit írtam. Vagy csak szimplán olvasd el!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #58 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:15:34 »

Már lassan két éve nem kapni autót enélkül.

Több, mint 2 éve.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:28:14 »

Én nem hiányolom. Egy részét tudom, hogy mikor nem.
80x nem fogja újraindítani neked 1 órán belül, ezt fogadd el. Általánosságban az akku 80%-os töltöttsége alatt nem állítja le. Ha túl meleg a motor nem állítja le, ha nem üzem meleg nem állítja le...stb...stb.
Nem károsítja az önindítót, akku-t, generátort jobban..........mert ahogy korábban is írtam, ezek az alkatrészek már a nagyobb terhelésnek megfelelően lettek tervezve. Máskor told arrébb az üres üvegeket és akkor látod mit írtam. Vagy csak szimplán olvasd el!  eplus2
Köszönöm Mester a felvilágosítást! És kérem Doktor úr, hogy a jövőben is ossza meg velem és a többi tudatlan társammal együtt a frankót!  Grin  worship
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #60 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:30:20 »

Én nem hiányolom. Egy részét tudom, hogy mikor nem.
80x nem fogja újraindítani neked 1 órán belül, ezt fogadd el. Általánosságban az akku 80%-os töltöttsége alatt nem állítja le. Ha túl meleg a motor nem állítja le, ha nem üzem meleg nem állítja le...stb...stb.
Nem károsítja az önindítót, akku-t, generátort jobban..........mert ahogy korábban is írtam, ezek az alkatrészek már a nagyobb terhelésnek megfelelően lettek tervezve. Máskor told arrébb az üres üvegeket és akkor látod mit írtam. Vagy csak szimplán olvasd el!  eplus2

És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:34:09 »

És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Hogyhogymit? A páciens sem kérdez vissza, mikor az orvos latinul elmondja, hogy tartós tejet már ne vegyen!
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #62 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:35:47 »

Hogyhogymit? A páciens sem kérdez vissza, mikor az orvos latinul elmondja, hogy tartós tejet már ne vegyen!

Én visszakérdezek. hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #63 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 22:43:33 »

És mikor nem? Stb stb az mit takar?
Még egyet mondok, ha több érdekel járj utána....
Ha a klíma igény megkívánja, szintén nem áll le.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 23:14:02 »

Hogyhogymit? A páciens sem kérdez vissza, mikor az orvos latinul elmondja, hogy tartós tejet már ne vegyen!

A BT még be is pereli  eplus2 nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 23:27:33 »

sorozatban találkozok olyannal, autókban, hogy 5ft plusz költségből meg lehetett volna csinálni problémamentesre, de nem inkább spóroljunk, és szopassunk...

Ez így van. Csak most ugye nem arról beszélünk, hogy mit hagytak ki...  A hozzászólásod kicsit olyan, mint a vicc: (A) Bocsánat, hányas villamos megy a Kálvin térre? (B) Két óra lesz tíz perc múlva.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 23:29:51 »

Hát jó Neked, hogy Te még nem találkoztál hülyeséggel!  nyes
 beka3

Dehogynem. Azért írtam, amit írtam, amire aztán te reagáltál.  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 csütörtök, 23:56:05 írta TamTam » Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 23:54:46 »

És mikor nem? Stb stb az mit takar?

Egy gyártó sem fogja a vásárlónak részletesen leírni, mi, hogyan és miért működik úgy az autóban ahogy. Egyrészt üzleti titok, más részt a vásárlók 99,99%-át nem érdekli. Amikor valaki megvesz egy terméket, akkor nem csak fizet érte, hanem bízik abban, hogy a megvásárolt termék e megadott fogyasztói specifikáció szerint működik. Ha nem bízik, akkor nem veszi meg, ugyebár. Ha meg bízik, akkor úgyis kap 2-5-7 év garanciát, ami alatt a nagyobb bakik úgy is kijönnek. Vagy lásd a VW botrányt, ott is kártérít/visszavesz a VW, mint a huzat.

Ha te abba 0,01%-ban vagy, akit érdekel, akkor peched van, mert hacsak nem dolgozol abban a csapatban, akik az adott funkciót fejleszti, soha nem fogod az összes részletet megismerni. Esetleg egy autós újságíró egy gyári bemutatón megkérdezheti a fejlesztőt, aki majd fog neki pár felületes infót adni.

Röviden:  "A start-stop rendszer működését felfüggeszti a vezérlés, amennyiben a motor nem érte el üzemi hőmérsékletét, illetve amennyiben a működő fedélzeti fogyasztók (audiorendszer, klímaberendezés, ülésfűtés, stb.) áramfelvétele miatt az akkumulátor töltöttségi szintje egy előre meghatározott érték alá süllyed." (Vezess.hu)

Hosszabban - ha nem is Modeo-s, egy BMW-es részletes ismertető: A BMW Start–Stop funkció
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #68 Dátum: 2017.04.07 péntek, 00:42:52 »

Hát igen, ez a világ pont a bizalom, megbízhatóság, tisztesség, környezetmegóvása irányba megy! Vagy lehet, hogy mégsem? Csak ezt adják be nekünk. Van aki elhiszi.
(Tisztelet a józan kivételnek, ..., van az is! )
Ennyi pénzből, amit beleöltek a robbanó motorokba, már jóval korábban ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást! Érdekek, ááá azok nincsenek.
 beka3

Egy gyártó sem fogja a vásárlónak részletesen leírni, mi, hogyan és miért működik úgy az autóban ahogy. Egyrészt üzleti titok, más részt a vásárlók 99,99%-át nem érdekli. Amikor valaki megvesz egy t....

Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #69 Dátum: 2017.04.07 péntek, 06:56:57 »

Hát igen, ez a világ pont a bizalom, megbízhatóság, tisztesség, környezetmegóvása irányba megy! Vagy lehet, hogy mégsem? Csak ezt adják be nekünk. Van aki elhiszi.
(Tisztelet a józan kivételnek, ..., van az is! )
Ennyi pénzből, amit beleöltek a robbanó motorokba, már jóval korábban ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást! Érdekek, ááá azok nincsenek.
 beka3

Ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást?  nyes
Előbb volt elektromos autó, mint belsőégésű!

"Who killed the electric car..."   wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #70 Dátum: 2017.04.07 péntek, 12:02:09 »

Elektromos autó volt. Elektromos autózás arányaiban most sincs.  És akkor ebbe vegyünk bele minden jót, rosszat, szükségest. rinya
 beka3
Ki lehetett volna fejleszteni az elektromos autózást?  nyes
Előbb volt elektromos autó, mint belsőégésű!
....
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.07 péntek, 12:07:42 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #71 Dátum: 2017.04.07 péntek, 12:12:59 »

Elektromos autó volt. Elektromos autózás arányaiban most sincs.  És akkor ebbe vegyünk bele minden jót, rosszat, szükségest. rinya
 beka3

Látod, ez nem ment át!

"Elektromos autózás arányaiban most sincs"

Nem figyeltél eléggé. Akkor volt már elektromos autó és az volt az autózás is, mivel még nem volt belsőégésű motor.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #72 Dátum: 2017.04.07 péntek, 12:42:27 »

Figyeltem! Értelek én. Ne kötekedj!  Wink Akkor ember mennyiség - v. autó, most meg robbanó motoros - v. arány, de az ember menyiség arány is megállja​.
 beka3
Látod, ez nem ment át!

"Elektromos autózás arányaiban most sincs"

Nem figyeltél eléggé. Akkor volt már elektromos autó és az volt az autózás is, mivel még nem volt belsőégésű motor.  wave
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #73 Dátum: 2017.04.07 péntek, 12:49:49 »

Figyeltem! Értelek én. Ne kötekedj!  Wink Akkor ember mennyiség - v. autó, most meg robbanó motoros - v. arány, de az ember menyiség arány is megállja​.
 beka3

Hát a robbanó motoros autó kell a francnak!   nyes
Én maradok a belsőégésűnél.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #74 Dátum: 2017.04.07 péntek, 12:53:38 »

 falbav  eljen  nyes
 pias
 beka3
Hát a robbanó motoros autó kell a francnak!   nyes
Én maradok a belsőégésűnél.  Cool
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #75 Dátum: 2017.04.08 szombat, 19:56:54 »

Ez mekkora xopás, hogy a 2.0 tdci-be 6.1 liter olaj kell?

 rinya

Ráadásul itt már nem titkolja a Ford, hogy a gyári olaj castrol. Gyakorlatilag Castrolos tasakban jön, amire rárakták a Ford logót.

Na meg az az olajleeresztő csavar, vagy stift, vagy franc tudja mi...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #76 Dátum: 2017.04.08 szombat, 20:21:55 »

Ez mekkora xopás, hogy a 2.0 tdci-be 6.1 liter olaj kell?

 rinya

Ráadásul itt már nem titkolja a Ford, hogy a gyári olaj castrol. Gyakorlatilag Castrolos tasakban jön, amire rárakták a Ford logót.

Na meg az az olajleeresztő csavar, vagy stift, vagy franc tudja mi...

Miért sz.pás?
6 liter bele, oszt' jóvan!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #77 Dátum: 2017.04.08 szombat, 20:37:42 »

Miért sz.pás?
6 liter bele, oszt' jóvan!

Majd mikor leszeded az első ilyenen az olajszűrőt és nincs célszerszámod, utána jelentkezz. hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #78 Dátum: 2017.04.08 szombat, 20:41:57 »

Majd mikor leszeded az első ilyenen az olajszűrőt és nincs célszerszámod, utána jelentkezz. hehe

Oké.
Viszont akkor nem jelentkezem, ha megcsináltam.  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #79 Dátum: 2017.04.08 szombat, 21:00:25 »

Oké.
Viszont akkor nem jelentkezem, ha megcsináltam.  hehe

Ok, de addig ne ereszd le a fáradt olajat, míg nem bizonyosodtál meg róla, higy le tudod szerni
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #80 Dátum: 2017.04.08 szombat, 21:20:53 »

Ok, de addig ne ereszd le a fáradt olajat, míg nem bizonyosodtál meg róla, higy le tudod szerni
Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2017.04.08 szombat, 21:48:52 »

Ok, de addig ne ereszd le a fáradt olajat, míg nem bizonyosodtál meg róla, higy le tudod szerni
van erről valami fotó? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 10:19:27 »

van erről valami fotó? vigyor3


https://www.youtube.com/watch?v=aq4cI-RjaWU

Nem látok semmi komoly célszerszámot. (lehet a S-Maxnál más a szűrő)  Az mondjuk elég durva, hogy a (műanyag)leeresztő csavar egy sasszeggel van biztosítva.  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #83 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 10:37:56 »



https://www.youtube.com/watch?v=aq4cI-RjaWU

Nem látok semmi komoly célszerszámot. (lehet a S-Maxnál más a szűrő)  Az mondjuk elég durva, hogy a (műanyag)leeresztő csavar egy sasszeggel van biztosítva.  vigyor3

Itt egy kicsit több a hely. Smaxnál is itt van, viszont oda csak egy a szűrőre ráhúzható célszerszámmal lehet lecsavarni. Oda szerintem nem férne be ezzel a szerszámmal.

Igen az olajleeresztő egy fél fordulatos valami, kézzel lehet ki és betekerni is. Ha kiveszed dől belőle az olaj.

Ja és a pollenszűrő sokkal jobb helyre került. Ki kell szedni a kesztyűtartót. nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #84 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 11:07:03 »

Itt egy kicsit több a hely. Smaxnál is itt van, viszont oda csak egy a szűrőre ráhúzható célszerszámmal lehet lecsavarni. Oda szerintem nem férne be ezzel a szerszámmal.

Igen az olajleeresztő egy fél fordulatos valami, kézzel lehet ki és betekerni is. Ha kiveszed dől belőle az olaj.

Ja és a pollenszűrő sokkal jobb helyre került. Ki kell szedni a kesztyűtartót. nyes

Sok autónál -ha nem betétes a szűrő- csak az olajszűrő fémházára ráilleszkedő adapterrel csavarom le a szűrőt, nincs ebbe semmi extra. Van ilyen adapter készlet, már vagy 10+ éve....
A kesztyűtartó kiszerelése pollenszűrő cserénél, szintén régóta létező dolog. BMW, Audi, franciák....stb.

Ezek a dolgok csak neked voltak furcsák!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #85 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 11:30:46 »



https://www.youtube.com/watch?v=aq4cI-RjaWU

Nem látok semmi komoly célszerszámot. (lehet a S-Maxnál más a szűrő)  Az mondjuk elég durva, hogy a (műanyag)leeresztő csavar egy sasszeggel van biztosítva.  vigyor3
tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #86 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 11:32:45 »

Sok autónál -ha nem betétes a szűrő- csak az olajszűrő fémházára ráilleszkedő adapterrel csavarom le a szűrőt, nincs ebbe semmi extra. Van ilyen adapter készlet, már vagy 10+ éve....
A kesztyűtartó kiszerelése pollenszűrő cserénél, szintén régóta létező dolog. BMW, Audi, franciák....stb.

Ezek a dolgok csak neked voltak furcsák!  wave
így van.rönyók is szeretik használni a szűrőkiszedő fejet.nekem is van 8éve.csak azzal szedhető ki.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 11:49:07 »

tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik. nyes


Ja.  nyes
Még pár év és már a blokk is műanyag lesz.  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #88 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:01:21 »

tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik. nyes

Nem törik ketté, rugalmasabb, mint a fém. Elég magasan van ahhoz, hogy ha rászaladsz valamire leérjen. Előbb ül fel a bölcsőn. Ha pont közében egy betonkockát kapsz el, akkor meg mindegy milyen karterod van....  vigyor3
A gyakorlat azt mutatja, hogy az alu olajteknő a legsérülékenyebb. Az nem rugalmas, ellenben azonnal hajszálrepedés lesz rajta.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #89 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:09:21 »

tök jó a műanyag olajteknő.A lemez míg behorpad egy alsó koccnál,ez kapásból 2é törik. nyes

Elég masszív egyébként. Tele van merevítésekkel.

Vsizont az alsó burkolatot tarzja 4 csavar és 4 patent. A patent elvileg egy leszedést felrakást kinír, viszont állítólag a második alkalommal már törik.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #90 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:11:42 »

Nem törik ketté, rugalmasabb, mint a fém. Elég magasan van ahhoz, hogy ha rászaladsz valamire leérjen. Előbb ül fel a bölcsőn. Ha pont közében egy betonkockát kapsz el, akkor meg mindegy milyen karterod van....  vigyor3
A gyakorlat azt mutatja, hogy az alu olajteknő a legsérülékenyebb. Az nem rugalmas, ellenben azonnal hajszálrepedés lesz rajta.

nem mondod.olajteknőt és szelepfedelet is gyártunk 40%-os hosszú üvegszáltartalommal.Sokkal rosszabb a töréstesztje,mint a lemezből préseltnek.Másak az elvárások.Úgy értem,az deforálódik,míg a műanyag törik,mégha nagyobb erő kell is hozzá. A lemez gyártása költségesebb,mert hatalmas gépek kellenek hozzá,míg a fröccsöntött termék tömeggyártásban sokkal olcsóbb.
Amúgy az mk3-4 mondeóknak lemez az olajteknője.Mexikóba gyártjuk a legtöbbet a GM-nek.
Törésteszteken a vizsgálati metódus része nem a deformációra vonatkozik,hanem hány darabra törik el,és hogy hol.
Megfelelően védeni kell azt a felütődéstől különben nem jobb mint a lemez.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #91 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:12:14 »

Elég masszív egyébként. Tele van merevítésekkel.

Vsizont az alsó burkolatot tarzja 4 csavar és 4 patent. A patent elvileg egy leszedést felrakást kinír, viszont állítólag a második alkalommal már törik.

persze.nem véletlenül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #92 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:15:51 »

És az egy éves kipuff...

  szomoru1 rinya

http://www.kephost.com/image/w4Y4
http://www.kephost.com/image/w4YW
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #93 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:18:25 »

nem mondod.olajteknőt és szelepfedelet is gyártunk 40%-os hosszú üvegszáltartalommal.Sokkal rosszabb a töréstesztje,mint a lemezből préseltnek.Másak az elvárások.Úgy értem,az deforálódik,míg a műanyag törik,mégha nagyobb erő kell is hozzá. A lemez gyártása költségesebb,mert hatalmas gépek kellenek hozzá,míg a fröccsöntött termék tömeggyártásban sokkal olcsóbb.
Amúgy az mk3-4 mondeóknak lemez az olajteknője.Mexikóba gyártjuk a legtöbbet a GM-nek.
Törésteszteken a vizsgálati metódus része nem a deformációra vonatkozik,hanem hány darabra törik el,és hogy hol.
Megfelelően védeni kell azt a felütődéstől különben nem jobb mint a lemez.

Másról beszélsz.
A lemez olajteknő a legtutibb te is azt mondod és én sem mondtam mást!
Azt mondtam, hogy a legsz.rabb az alu öntvény és bizony az mk3 benzinmotorjai alu karterosak.
MK4 meg ugye PSA motor, ami lemez....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #94 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:19:28 »


Ezen nem csodálkozz.....  Undecided



13 éves kipuff:

http://kephost.com/image/w4YU
http://kephost.com/image/w4Yx
http://kephost.com/image/w4YX

Ami most egy éves, hát az nem ilyen lesz 13 évesen!

 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 12:25:29 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #95 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:21:07 »

Ezen nem csodálkozz.....  Undecided

De miért ne?

11e km van az autóban. Én lementem vele kétszer Balcsira, fater egyszer Balcsira, meg 3 szor Pécsre, meg pár városi használat, garázsban tartjuk általában... szóval nekem ez nem elfogadható.

Szerinetm tovább is viszem a dolgot.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #96 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:22:22 »

Másról beszélsz.
A lemez olajteknő a legtutibb te is azt mondod és én sem mondtam mást!
Azt mondtam, hogy a legsz.rabb az alu öntvény és bizony az mk3 benzinmotorjai alu karterosak.
MK4 meg ugye PSA motor, ami lemez....

így van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #97 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:27:17 »

De miért ne?

11e km van az autóban. Én lementem vele kétszer Balcsira, fater egyszer Balcsira, meg 3 szor Pécsre, meg pár városi használat, garázsban tartjuk általában... szóval nekem ez nem elfogadható.

Szerinetm tovább is viszem a dolgot.

Vidd, de ez olyan alkatrész, amire nincs felületinemrozsdásodási garancia....  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #98 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:29:30 »

Vidd, de ez olyan alkatrész, amire nincs felületinemrozsdásodási garancia....  Undecided

Ez 2 év múlba lerohad az autóról... falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #99 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 12:31:29 »

Ez 2 év múlba lerohad az autóról... falbav

Nem.
3 évesen majd minden autó kipufogója hasonlóan néz ki. Szomorú ez, nagyon. Ne nagyon igénybe vett alkatrész egyébként.
Az audik, bmw-k kipufogói szebbek talán még "óvodás" korban, de ott ugye vastagon kell fizetni ezért.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 12:34:46 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 16   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.