Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 18:07:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Hybrid motorok  (Megtekintve 130683 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #250 Dátum: 2019.09.24 kedd, 13:39:04 »

Nyilván a villanymotor aránytalanul sokat segít az indulásnál. De van benne egy 150 ló körüli benzinmotor meg néha némi delej. Itt ( https://www.youtube.com/watch?v=pu5xOMylKiA ) pl. kb 6 sec alatt van meg a 80-120. Szerintem 110-ről is vállalhatóan megindul: https://www.youtube.com/watch?v=pub1ngHCe7g . Nyilván ezt nem adja elő 10x egymás után, mert lemerül. Kérdés, hogy milyen gyakran van szükség ilyen gyakorlatokra. Érdemes összenézni a saját autó gyorsulásával (biztos van fenn a YouTube-on vagy lehet videot csinálni, mérni stb.). Az "emlékszem, hogy az enyém jobban megy" csak bizonyos változatok esetén ér. Smiley
Ki kellene egyszer probálni...

Annyit még(visszatérve a Japcsikhoz) amibe ültem 415e km(!)volt benne 6 év alatt, de a taxis elmondása alapján az E hajtáslánchoz nem lett hozzányúlva szervizileg...
Azaz gyári akksi, energiatárolo/elnyelö még mindig.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #251 Dátum: 2019.09.24 kedd, 17:25:36 »

Autópályán 140-nél tempomattal pont a benzinmotor erőlködik. Tehát városba talán jó az elképzelés, oda meg felesleges 2.0...

Nekem ez zsákutca...
Megegyeztünk. Wink Főleg, hogy kevés országban legális a 140+ autópályán.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #252 Dátum: 2019.09.24 kedd, 18:54:17 »

Autópályán 140-nél tempomattal pont a benzinmotor erőlködik. Tehát városba talán jó az elképzelés, oda meg felesleges 2.0...

Nekem ez zsákutca...

Nem erőlködik egy benzin motor 140-nél. Kb. ott van nyomatékcsúcson.
Gondolom téged még mindig az tévedszt meg, hogy a benzin motor fordulatszáma magasabb. Ez nem erőlködés jelent, ilyen.

A Mennydörgés sem erőlködik....140-nél még 2-ben van. Igazából sosem erőlködik, pedig csak 1.0, turbó nélkül.... hehe
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.25 szerda, 06:59:04 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #253 Dátum: 2019.09.24 kedd, 19:48:19 »

Autópályán 140-nél tempomattal pont a benzinmotor erőlködik. Tehát városba talán jó az elképzelés, oda meg felesleges 2.0...

Nekem ez zsákutca...

Az én utolsó benzines mondeom nemigen erölködött 140-nél 4,5,demég 6.sebességben sem...
A yamahám sem erölködik, tutira.
 integet2
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #254 Dátum: 2019.09.24 kedd, 23:42:26 »

Szia Szuszu!

Nekem egy 2.4 Camry hybridem van. Egyszer összefuthatnánk, kíváncsi lennék, hogy az 2.0 Atkinson mit tud elektromos hajtással egy ekkora kasztniban.

Fura amiket itt írtok. Korábban többször is írtam a tapasztalataimról (most már közel 3 éve hajtok hibrid Mondeot), ha visszalapozol, megtalálod. integet2

A gyorsulásról annyit, hogy városban sztem bármelyik Mondeoval felveszi a versenyt, de sokkal jobb élményt ad a hibridsége, szemben egy dízellel. (Tudom, miről beszélek, előtte 3 dízel Mondeom volt. Soha többet dízelt!) Lehet Prius-szal hasonlítani, de nem ugyanaz, szóval nem fair.

0-100 gyorsulásban pedig katalógus szerint is minimális a különsbég van a dízellel szemben...

A csomagtartó tekintetében tényleg kell kompromisszumot kötni, de nekem ez nem fájt.
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.25 szerda, 00:19:23 írta danidoki » Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #255 Dátum: 2019.09.25 szerda, 00:18:34 »

No üdv Mindenkinek!

Rég voltam itt Smiley

Egy ideje hybridezek, egészen pontosan 2018. májusa óta, egy XV40-es Toyota Camrym. Olvastam pár hozzászólást, s leginkább az jön le a bírtakból, hogy a diesellel hasonlítjátok össze, továbbá hogy a hybrid igazán a városban éri meg, nomeg, hogy  nincs gyorsulás.

Egy hybridet összességében kell nézni, ha spórolásról van szó, ha fenntartásról, s a kompromisszumokról. A fogyasztás csak egy dolog.

Szervizköltsége nagyon alacsony, a saját autómról annyit elmondhatok, hogy 210e km-nél még a gyári fékbetétek és tárcsák voltak az autón, azóta elől cseréltem betéteket, mert azok már el voltak kopva. Tárcsákban bőven van még km, talán a bal hátsó gyengélkedik (volt két rohadt nagy fékezésem). Az autó 10 éves korában MINDEN  alkatrésze eredeti volt, az első gátlókat (mindenestül) cseréltem most (kb 100-120e forint volt) továbbá 11 évesen (szerintem) a második indító akksiját, valamint egy horvátországi jó kis kátyú miatt a bal hátsó kerékagyat (30e Ft).

No, akkor egészében nézve:

- fogyasztás: téli/nyári átlag összevetve, spritmonitoron vezetve: 6,9 liter. (nyáron a klíma bőven megy), továbbá a gyerkőcöt reggel viszem oviba, majd vissza, nagyon rövid út, s fura, de ez nyomja meg a fogyasztást(reggel hideg a motor járatja még), továbbá a pálya 130-140km-es autózás.
- olajcsere az összes szűrőkkel anyagköltség: 12-15e forint, gázolajszűrő ugye nincsen. Olajat és 8-10e km között cserélem.

Ha egy diesellel hasonlítjuk össze, azért az alábbiakat számításba kell venni, a fogyasztáson túl:
 
- nem kell kuplungot cserélni, nincs baj a váltóval, s mivel e-cvt, olajat kb. 90e km-ként kell benne cserélni, alapáron kapsz egy automata váltót (ami 200e, 300e, 400e km után is ugyanúgy "vált"),
- generátorra, önindítóra, EGR-re nem kell figyelni,
- nincs vezérműszíj csere, mivel láncos,
- részecskeszűrő nem tömődik el, annak a szondájához vezető kis csövet nem kell cserélni,
- izzítógyertya nincs, cserélni sem kell, így nincs az a kockázat, hogy beletörik a gyertya (mint nálam),
- turbó hiányában azzal sem kell foglalkozni (Bár ezzel Mk4 esetében tudom, h nincs baj),
- nincsenek regenerálások, ami ha túl gyakori, vagy nem fut le, akkor ugye baj van,
- koromból kevesebb kerül azért a levegőbe,
- a Camryk nagyon halkak (mondeonak mondjuk az a kategóriatársa), városban hangtalanul tudsz sokat surranni.
- Interurban nagyon durva, akár 3-4 literes fogyasztások. Ami áramot összegyűjtesz települések között fékezéssel vagy gázelvétellel, azt lakott területen fel tudod használni, így ott nem is füstölsz, zajongsz sokat.


A diesel előnye kétségtelenül az autópálya tempó, a nyomaték, továbbá mivel nem hybridek, nagyobb a csomagtér. Nekem 130-nál a Camry 6,8-7 liter között fogyaszt.
A Priusok, főleg a P2-esek amikben még csak 1.5 motor volt (...- 2010) nem voltak gyorsulási bajnokok. Az eggyel fiatalabb Prius ( 2010-....), a hármas, az sem az, de nem is erről szól el, igen, autópályán egy érdi emelkedőn nem indul meg úgy és ahogy szokták mondani, fel is bőg a motor. Az én Camrymben azért van tartalék, padlógázánál sincs az az annyira bégető hang.

A felbőbés miatt tűnik egyébként úgy, hogy "nem megy", mert nagy a motorzaj, s ezzel nem arányos a gyorsulás, ez sejnos cvt sajátosság.

A hybridek hátránya volt sokáig a csomagtér, azonban a maiak szerintem már bőven versenyképesek. Ráadásul ugye mk5-ből már van kombi, míg a Toyota ezt csak a Corollánál tudja csak adni, (de már Aurisból (nem szép) is volt hybrid kombi) és ugye ott a Prius+, amiben rohadt nagy csomagtér van, s akár hétszemélyes is lehet.

A hybrid nagy előnye továbbá az értékállóság. A Camryt annyiért el tudnám adni, mint egy éve vettem. Kollégám 3 éve vett egy Prius+t, 4.2-ért, ma is ennyire lenne rá vevője.

Nem akarom szétoffolni a topicot, csak a hybrid tapasztalatait akartam leírni, mégha nem is Ford (de a Mondeo kicsit Toyota is) Smiley . A MondeoMk5 nem tudom ,h melyik generációs hybrid hajtást kapta, kíváncsi is lennék rá.

Van továbbá egy tévhit, miszerint akkor van szopóka, ha az akksit (nem az indítót, hanem a nagy akksit, a hybrid rendszer akksiját) kell cserélni.  A megoldás: lehet ezeket külön cellánként cserélni, ami feladja, azt szokták csak cseérlni,(egy cella kb. 10e forint) bár itt megoszlik az álláspont, hogy együtt vagy külön kell-e ezeket cserélni.



« Utoljára szerkesztve: 2019.09.25 szerda, 00:20:56 írta danidoki » Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #256 Dátum: 2019.09.25 szerda, 07:13:28 »

No üdv Mindenkinek!

Rég voltam itt Smiley

Egy ideje hybridezek, egészen pontosan 2018. májusa óta, egy XV40-es Toyota Camrym. Olvastam pár hozzászólást, s leginkább az jön le a bírtakból, hogy a diesellel hasonlítjátok össze, továbbá hogy a hybrid igazán a városban éri meg, nomeg, hogy  nincs gyorsulás.

Egy hybridet összességében kell nézni, ha spórolásról van szó, ha fenntartásról, s a kompromisszumokról. A fogyasztás csak egy dolog.

Szervizköltsége nagyon alacsony, a saját autómról annyit elmondhatok, hogy 210e km-nél még a gyári fékbetétek és tárcsák voltak az autón, azóta elől cseréltem betéteket, mert azok már el voltak kopva. Tárcsákban bőven van még km, talán a bal hátsó gyengélkedik (volt két rohadt nagy fékezésem). Az autó 10 éves korában MINDEN  alkatrésze eredeti volt, az első gátlókat (mindenestül) cseréltem most (kb 100-120e forint volt) továbbá 11 évesen (szerintem) a második indító akksiját, valamint egy horvátországi jó kis kátyú miatt a bal hátsó kerékagyat (30e Ft).

No, akkor egészében nézve:

- fogyasztás: téli/nyári átlag összevetve, spritmonitoron vezetve: 6,9 liter. (nyáron a klíma bőven megy), továbbá a gyerkőcöt reggel viszem oviba, majd vissza, nagyon rövid út, s fura, de ez nyomja meg a fogyasztást(reggel hideg a motor járatja még), továbbá a pálya 130-140km-es autózás.
- olajcsere az összes szűrőkkel anyagköltség: 12-15e forint, gázolajszűrő ugye nincsen. Olajat és 8-10e km között cserélem.

Ha egy diesellel hasonlítjuk össze, azért az alábbiakat számításba kell venni, a fogyasztáson túl:
 
- nem kell kuplungot cserélni, nincs baj a váltóval, s mivel e-cvt, olajat kb. 90e km-ként kell benne cserélni, alapáron kapsz egy automata váltót (ami 200e, 300e, 400e km után is ugyanúgy "vált"),
- generátorra, önindítóra, EGR-re nem kell figyelni,
- nincs vezérműszíj csere, mivel láncos,
- részecskeszűrő nem tömődik el, annak a szondájához vezető kis csövet nem kell cserélni,
- izzítógyertya nincs, cserélni sem kell, így nincs az a kockázat, hogy beletörik a gyertya (mint nálam),
- turbó hiányában azzal sem kell foglalkozni (Bár ezzel Mk4 esetében tudom, h nincs baj),
- nincsenek regenerálások, ami ha túl gyakori, vagy nem fut le, akkor ugye baj van,
- koromból kevesebb kerül azért a levegőbe,
- a Camryk nagyon halkak (mondeonak mondjuk az a kategóriatársa), városban hangtalanul tudsz sokat surranni.
- Interurban nagyon durva, akár 3-4 literes fogyasztások. Ami áramot összegyűjtesz települések között fékezéssel vagy gázelvétellel, azt lakott területen fel tudod használni, így ott nem is füstölsz, zajongsz sokat.


A diesel előnye kétségtelenül az autópálya tempó, a nyomaték, továbbá mivel nem hybridek, nagyobb a csomagtér. Nekem 130-nál a Camry 6,8-7 liter között fogyaszt.
A Priusok, főleg a P2-esek amikben még csak 1.5 motor volt (...- 2010) nem voltak gyorsulási bajnokok. Az eggyel fiatalabb Prius ( 2010-....), a hármas, az sem az, de nem is erről szól el, igen, autópályán egy érdi emelkedőn nem indul meg úgy és ahogy szokták mondani, fel is bőg a motor. Az én Camrymben azért van tartalék, padlógázánál sincs az az annyira bégető hang.

A felbőbés miatt tűnik egyébként úgy, hogy "nem megy", mert nagy a motorzaj, s ezzel nem arányos a gyorsulás, ez sejnos cvt sajátosság.

A hybridek hátránya volt sokáig a csomagtér, azonban a maiak szerintem már bőven versenyképesek. Ráadásul ugye mk5-ből már van kombi, míg a Toyota ezt csak a Corollánál tudja csak adni, (de már Aurisból (nem szép) is volt hybrid kombi) és ugye ott a Prius+, amiben rohadt nagy csomagtér van, s akár hétszemélyes is lehet.

A hybrid nagy előnye továbbá az értékállóság. A Camryt annyiért el tudnám adni, mint egy éve vettem. Kollégám 3 éve vett egy Prius+t, 4.2-ért, ma is ennyire lenne rá vevője.

Nem akarom szétoffolni a topicot, csak a hybrid tapasztalatait akartam leírni, mégha nem is Ford (de a Mondeo kicsit Toyota is) Smiley . A MondeoMk5 nem tudom ,h melyik generációs hybrid hajtást kapta, kíváncsi is lennék rá.

Van továbbá egy tévhit, miszerint akkor van szopóka, ha az akksit (nem az indítót, hanem a nagy akksit, a hybrid rendszer akksiját) kell cserélni.  A megoldás: lehet ezeket külön cellánként cserélni, ami feladja, azt szokták csak cseérlni,(egy cella kb. 10e forint) bár itt megoszlik az álláspont, hogy együtt vagy külön kell-e ezeket cserélni.




Szia Dani.
Gratu az "új" verdához.Rég jártál erre. wave
A ford csak pakkban cserél akkut, nincs lehetőség cellánként.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #257 Dátum: 2019.09.25 szerda, 08:04:10 »

Szia Dani.
Gratu az "új" verdához.Rég jártál erre. wave
A ford csak pakkban cserél akkut, nincs lehetőség cellánként.

A Magyar kisipar hamarosan megoldja!
 eplus2
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #258 Dátum: 2019.09.25 szerda, 08:17:58 »

No üdv Mindenkinek!

Rég voltam itt Smiley

Egy ideje hybridezek, egészen pontosan 2018. májusa óta, egy XV40-es Toyota Camrym. Olvastam pár hozzászólást, s leginkább az jön le a bírtakból, hogy a diesellel hasonlítjátok össze, továbbá hogy a hybrid igazán a városban éri meg, nomeg, hogy  nincs gyorsulás.

Egy hybridet összességében kell nézni, ha spórolásról van szó, ha fenntartásról, s a kompromisszumokról. A fogyasztás csak egy dolog.

Szervizköltsége nagyon alacsony, a saját autómról annyit elmondhatok, hogy 210e km-nél még a gyári fékbetétek és tárcsák voltak az autón, azóta elől cseréltem betéteket, mert azok már el voltak kopva. Tárcsákban bőven van még km, talán a bal hátsó gyengélkedik (volt két rohadt nagy fékezésem). Az autó 10 éves korában MINDEN  alkatrésze eredeti volt, az első gátlókat (mindenestül) cseréltem most (kb 100-120e forint volt) továbbá 11 évesen (szerintem) a második indító akksiját, valamint egy horvátországi jó kis kátyú miatt a bal hátsó kerékagyat (30e Ft).

No, akkor egészében nézve:

- fogyasztás: téli/nyári átlag összevetve, spritmonitoron vezetve: 6,9 liter. (nyáron a klíma bőven megy), továbbá a gyerkőcöt reggel viszem oviba, majd vissza, nagyon rövid út, s fura, de ez nyomja meg a fogyasztást(reggel hideg a motor járatja még), továbbá a pálya 130-140km-es autózás.
- olajcsere az összes szűrőkkel anyagköltség: 12-15e forint, gázolajszűrő ugye nincsen. Olajat és 8-10e km között cserélem.

Ha egy diesellel hasonlítjuk össze, azért az alábbiakat számításba kell venni, a fogyasztáson túl:
 
- nem kell kuplungot cserélni, nincs baj a váltóval, s mivel e-cvt, olajat kb. 90e km-ként kell benne cserélni, alapáron kapsz egy automata váltót (ami 200e, 300e, 400e km után is ugyanúgy "vált"),
- generátorra, önindítóra, EGR-re nem kell figyelni,
- nincs vezérműszíj csere, mivel láncos,
- részecskeszűrő nem tömődik el, annak a szondájához vezető kis csövet nem kell cserélni,
- izzítógyertya nincs, cserélni sem kell, így nincs az a kockázat, hogy beletörik a gyertya (mint nálam),
- turbó hiányában azzal sem kell foglalkozni (Bár ezzel Mk4 esetében tudom, h nincs baj),
- nincsenek regenerálások, ami ha túl gyakori, vagy nem fut le, akkor ugye baj van,
- koromból kevesebb kerül azért a levegőbe,
- a Camryk nagyon halkak (mondeonak mondjuk az a kategóriatársa), városban hangtalanul tudsz sokat surranni.
- Interurban nagyon durva, akár 3-4 literes fogyasztások. Ami áramot összegyűjtesz települések között fékezéssel vagy gázelvétellel, azt lakott területen fel tudod használni, így ott nem is füstölsz, zajongsz sokat.


A diesel előnye kétségtelenül az autópálya tempó, a nyomaték, továbbá mivel nem hybridek, nagyobb a csomagtér. Nekem 130-nál a Camry 6,8-7 liter között fogyaszt.
A Priusok, főleg a P2-esek amikben még csak 1.5 motor volt (...- 2010) nem voltak gyorsulási bajnokok. Az eggyel fiatalabb Prius ( 2010-....), a hármas, az sem az, de nem is erről szól el, igen, autópályán egy érdi emelkedőn nem indul meg úgy és ahogy szokták mondani, fel is bőg a motor. Az én Camrymben azért van tartalék, padlógázánál sincs az az annyira bégető hang.

A felbőbés miatt tűnik egyébként úgy, hogy "nem megy", mert nagy a motorzaj, s ezzel nem arányos a gyorsulás, ez sejnos cvt sajátosság.

A hybridek hátránya volt sokáig a csomagtér, azonban a maiak szerintem már bőven versenyképesek. Ráadásul ugye mk5-ből már van kombi, míg a Toyota ezt csak a Corollánál tudja csak adni, (de már Aurisból (nem szép) is volt hybrid kombi) és ugye ott a Prius+, amiben rohadt nagy csomagtér van, s akár hétszemélyes is lehet.

A hybrid nagy előnye továbbá az értékállóság. A Camryt annyiért el tudnám adni, mint egy éve vettem. Kollégám 3 éve vett egy Prius+t, 4.2-ért, ma is ennyire lenne rá vevője.

Nem akarom szétoffolni a topicot, csak a hybrid tapasztalatait akartam leírni, mégha nem is Ford (de a Mondeo kicsit Toyota is) Smiley . A MondeoMk5 nem tudom ,h melyik generációs hybrid hajtást kapta, kíváncsi is lennék rá.

Van továbbá egy tévhit, miszerint akkor van szopóka, ha az akksit (nem az indítót, hanem a nagy akksit, a hybrid rendszer akksiját) kell cserélni.  A megoldás: lehet ezeket külön cellánként cserélni, ami feladja, azt szokták csak cseérlni,(egy cella kb. 10e forint) bár itt megoszlik az álláspont, hogy együtt vagy külön kell-e ezeket cserélni.




Szépen összeszedett gondolatok, ezzel nem lehet nem egyetérteni... eljen

Köszi a részletesebb tapasztalatot, igazábol - ahogy korábban irtam - egy Prius volt utasként az elsö találkozásom Hybrid el, az is ca 30 perc erejéig, attol tényleg nem dobtam hátast.

Fogyasztas mint érték csak egy szegmens a sok pénztárca nyitogato kiadások közül, (ezért sem támogatom a benzin vs dizel összevetéseket ebben)ha gazdaságos auto fentartást számolgatunk, az össz ráforditást tekintve végére valoban kijöhet simán h a Hybrid viszi a pálmát.

A Camry pedig lassan belép a premium szintre, a fejlesztések, gyártás technologia okán(Toyota fan kollégám házon belüli konkurrenciat emleget a Lexus-al).

De ez itt már off.





« Utoljára szerkesztve: 2019.09.25 szerda, 08:20:27 írta Vectron » Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #259 Dátum: 2019.09.25 szerda, 11:02:03 »


Van továbbá egy tévhit, miszerint akkor van szopóka, ha az akksit (nem az indítót, hanem a nagy akksit, a hybrid rendszer akksiját) kell cserélni.  A megoldás: lehet ezeket külön cellánként cserélni, ami feladja, azt szokták csak cseérlni,(egy cella kb. 10e forint) bár itt megoszlik az álláspont, hogy együtt vagy külön kell-e ezeket cserélni.


Ebben biztos vagy? Én csak komplett akkura (2,2M Ft) kaptam árat, külön cella nem vásárolható. A Toyota féle NiMh cserélhető cellánként, a Mondeo Li-ion, állítólag nem.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #260 Dátum: 2019.09.25 szerda, 11:52:57 »

Ebben biztos vagy? Én csak komplett akkura (2,2M Ft) kaptam árat, külön cella nem vásárolható. A Toyota féle NiMh cserélhető cellánként, a Mondeo Li-ion, állítólag nem.
De gondolom ha már ennyibe kerül, nem kell 2-évente cserélni! Smiley
Sztem hamarabb elfogy az auto addigra. Vagy megtudjuk x idö múlva.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #261 Dátum: 2019.09.25 szerda, 11:55:51 »

Magyar kisipar cseréli cellánkánt az akksipakkot.  nyes Márkaszerviz a Toyotánál is komplett cserét csinál. Nem tudom, de gondolom, a Mondeoban is Ni-Mh akksi van, s lehet, hogy ugyanazokból a cellákból áll, mint a Priusoknak. A Li-ionos akksi más. A gond sokszor ott van, hogy az akkumulátor hűtését ellátó ventillátor telemegy porral, szösszel, nem hűt megfelelően, ezért főleg a középen lévő  cellák túlhevülnek. Aurisban pld. kifejezetten rossz helyen van a hűtést ellátó rendszer bemeneti nyílása (lábnál). Camrynél hátul a kalaptartóban, Prius esetében a hátsó ülőlap oldalán. Mondeóban hol van?

Igazából az érdekelne, hogy akinek hybrid  Mondeója van már huzamosabb ideje, az milyen hibákkal találkozott, s nem feltétlenül a hybrid hajtásra gondolok, bármi más (elektronika, futómű, stb.)

Üdv,
Dani



A Magyar kisipar hamarosan megoldja!
 eplus2
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #262 Dátum: 2019.09.25 szerda, 11:57:59 »

Ha Li-ion, akkor más a felállás. Toyotánál is (Prius+, Plugin) is vannak Li-ion akksik, de ott még meghibásodásról nem hallottam. Mondeo esetében miért kértél árajánlatot?


Ebben biztos vagy? Én csak komplett akkura (2,2M Ft) kaptam árat, külön cella nem vásárolható. A Toyota féle NiMh cserélhető cellánként, a Mondeo Li-ion, állítólag nem.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #263 Dátum: 2019.09.25 szerda, 12:00:24 »

Szia Alf,

rég, bizony:) Köszi. Gondoltam felpörgetem a Hybrid fórumot.

Te is hallottál már akku cseréről Mondeo esetében? Nekem a Camrynek még az eredeti cellái vannak, ahogy feleségem Priusában is. Mondeo esetében is 10-15 évig bírnia kellene, főleg, ha Li-ion!



Szia Dani.
Gratu az "új" verdához.Rég jártál erre. wave
A ford csak pakkban cserél akkut, nincs lehetőség cellánként.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #264 Dátum: 2019.09.25 szerda, 12:06:00 »

De gondolom ha már ennyibe kerül, nem kell 2-évente cserélni! Smiley
Sztem hamarabb elfogy az auto addigra. Vagy megtudjuk x idö múlva.


Na ez az a kérdés, amiről még senkinek nincs információja. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #265 Dátum: 2019.09.25 szerda, 12:09:04 »

Ha Li-ion, akkor más a felállás. Toyotánál is (Prius+, Plugin) is vannak Li-ion akksik, de ott még meghibásodásról nem hallottam. Mondeo esetében miért kértél árajánlatot?



Mert találtam egy nagyon tetsző hibrid Mondeót, szerettem volna megvenni, de itt kb. el is ment a kedvem az egésztől. Ezután futottam még egy kört, hogy szoftveresen letiltható, vagy kijátszható-e az akkus üzemmód, ha tönkremegy az akku, onnantól csak benzinesként is lehessen használni, de ez jelenleg lehetetlen. Így nem lettem hibrid tulaj. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #266 Dátum: 2019.09.25 szerda, 12:16:39 »

Ha a hybrid rendszerrel gond van, akkor azt le is állítja. Kiírja, hogy "check hybrid system" és onnantól kezdve csak a benzinmotort használja, toyota hybrideknél ez így van. Gondolom Mondeonál is.
Ugye ezek a motorok - ha a Toyota hybrid rendszere van a Mondeoban - atkinson ciklusú motorok, amelyek alacsony fordulaton gyengék. ( Lexusoknál vannak nem atkinsonos rendszerű autók )Ezért segít ott be a villanymotor. Ha nincs villany, attól még megy az autó, de a teljesítmény nagyon érezhetően lemegy. Toyota a hybrid rendszerre ha jó tudom, 10 éves garanciát vállal, ha bevizsgáltatják és rendben van az akksi. Mondeonál nem tudom, van-e ilyen. Ha az inverter elpukkan, azt a Toyota legtöbb esetben méltányossából cseréli. Nagyon ritka, de Prius3-aknál van. Plugineknél és Li-ionosoknál ilyenről sem hallottam.


Mert találtam egy nagyon tetsző hibrid Mondeót, szerettem volna megvenni, de itt kb. el is ment a kedvem az egésztől. Ezután futottam még egy kört, hogy szoftveresen letiltható, vagy kijátszható-e az akkus üzemmód, ha tönkremegy az akku, onnantól csak benzinesként is lehessen használni, de ez jelenleg lehetetlen. Így nem lettem hibrid tulaj. Smiley
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #267 Dátum: 2019.09.25 szerda, 14:14:38 »

Mert találtam egy nagyon tetsző hibrid Mondeót, szerettem volna megvenni, de itt kb. el is ment a kedvem az egésztől. Ezután futottam még egy kört, hogy szoftveresen letiltható, vagy kijátszható-e az akkus üzemmód, ha tönkremegy az akku, onnantól csak benzinesként is lehessen használni, de ez jelenleg lehetetlen. Így nem lettem hibrid tulaj. Smiley
Garancialis dolgoknak kérdezz utána!
Mire, mennyi idö, milyen feltételek mellett?
Vagy valakinek van tuti infoja?!

(MKIII téma, nekem is 2.0 benyás volt - abbol az idöböl mi jol ismerjük egymást- amikor vettem, kaptam a kereszteket hogy mik fognak elöjönni, es inkább dizelt kellett volna vennem. Kopp kopp, 13 éves az auto, 2 akksi+olajcserén voltunk szervizben)
Gondolom, a Hybrid téma pont ilyen. Az idö fogja megmondani a frankot.
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #268 Dátum: 2019.09.25 szerda, 20:38:06 »

Szia Alf,

rég, bizony:) Köszi. Gondoltam felpörgetem a Hybrid fórumot.

Te is hallottál már akku cseréről Mondeo esetében? Nekem a Camrynek még az eredeti cellái vannak, ahogy feleségem Priusában is. Mondeo esetében is 10-15 évig bírnia kellene, főleg, ha Li-ion!



Szia Dani.
Te még hiszel a mesékben? 10-15év? Az inkább 3-5...,de ha nem hal le,a 6ik évben már csak 80% alatt tudja majd a gyári teljesítményt
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #269 Dátum: 2019.09.26 csütörtök, 17:52:33 »

Szia Dani.
Te még hiszel a mesékben? 10-15év? Az inkább 3-5...,de ha nem hal le,a 6ik évben már csak 80% alatt tudja majd a gyári teljesítményt
A 80%-ot miben veszi észre a user? Normálisan sem engedi teljesen lemerülni és szerintem ritkán is tölti fel teljesen. Nő a fogyasztás? Mennyivel? Ezek érzések vagy tények?

Több kérdésem nincs. Smiley Van már 15 év hibrid tapasztalat, hátha tud itt is valaki valamit.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #270 Dátum: 2019.09.26 csütörtök, 20:23:36 »

A 80%-ot miben veszi észre a user? Normálisan sem engedi teljesen lemerülni és szerintem ritkán is tölti fel teljesen. Nő a fogyasztás? Mennyivel? Ezek érzések vagy tények?

Több kérdésem nincs. Smiley Van már 15 év hibrid tapasztalat, hátha tud itt is valaki valamit.
Tőlem kérded? Te vagy a tapasztalt,nem?
A 15év tapasztalat az első generációs NIMh hibrid akkukban gyakorlatilag semmit nem jelent a LI-ion akkumlátorok élettartamát érintően.
Kösz, nincs több kérdésem. Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #271 Dátum: 2019.09.27 péntek, 10:15:07 »

Ha a hybrid rendszerrel gond van, akkor azt le is állítja. Kiírja, hogy "check hybrid system" és onnantól kezdve csak a benzinmotort használja, toyota hybrideknél ez így van. Gondolom Mondeonál is.
Ugye ezek a motorok - ha a Toyota hybrid rendszere van a Mondeoban - atkinson ciklusú motorok, amelyek alacsony fordulaton gyengék. ( Lexusoknál vannak nem atkinsonos rendszerű autók )Ezért segít ott be a villanymotor. Ha nincs villany, attól még megy az autó, de a teljesítmény nagyon érezhetően lemegy. Toyota a hybrid rendszerre ha jó tudom, 10 éves garanciát vállal, ha bevizsgáltatják és rendben van az akksi. Mondeonál nem tudom, van-e ilyen. Ha az inverter elpukkan, azt a Toyota legtöbb esetben méltányossából cseréli. Nagyon ritka, de Prius3-aknál van. Plugineknél és Li-ionosoknál ilyenről sem hallottam.



Megy az autó, de csak vészüzemben, ha a check jelzés megjelenik.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #272 Dátum: 2019.09.27 péntek, 10:22:11 »

Garancialis dolgoknak kérdezz utána!
Mire, mennyi idö, milyen feltételek mellett?
Vagy valakinek van tuti infoja?!

(MKIII téma, nekem is 2.0 benyás volt - abbol az idöböl mi jol ismerjük egymást- amikor vettem, kaptam a kereszteket hogy mik fognak elöjönni, es inkább dizelt kellett volna vennem. Kopp kopp, 13 éves az auto, 2 akksi+olajcserén voltunk szervizben)
Gondolom, a Hybrid téma pont ilyen. Az idö fogja megmondani a frankot.

Azért a garancia kérdés se egyszerű a Ford-nál. Smiley

Igen, én is hasonlóképpen vagyok a jelenlegi MK3 2.0-val, ilyen jó autóm még soha nem volt, több mint 12 éve van nálam, és csak filléres kopó alkatrészeket cseréltem. Ilyen utódot keresek, egy jó alternatíva volt a hibrid az atkinson motorral, de az akku az amiről még senkinek nincs infója, azon kívül, hogy baromi drága. Én azt is mérlegeltem a döntésnél, ha most esetleg hibirdet veszek 5-6, vagy még több évesen lehetetlen lesz eladnom, vagy nagyon nyomott áron az akku kora miatt. Utána elkezdtem kicsit tovább számolgatni, amivel kevesebbet fogyaszt, azt kb. soha nem termeli meg, annyival drágább. Sad
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #273 Dátum: 2019.09.27 péntek, 10:25:18 »

Szia Dani.
Te még hiszel a mesékben? 10-15év? Az inkább 3-5...,de ha nem hal le,a 6ik évben már csak 80% alatt tudja majd a gyári teljesítményt

Meg szerintem az a másik fő gond, hogy 4km-t megy benzinnel, majd 4km-t akkuról, ennyi idő alatt tölt fel, ez a ciklus váltakozik, így pedig baromira gyorsan ki fogja nyírni a saját akkuját, egy tisztán elektromossal szemben, amit pár naponta, vagy hetente töltesz.
Itt a töltési ciklusok száma nagyon befolyásolja az élettartamot.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #274 Dátum: 2019.10.01 kedd, 22:29:58 »

Szia Alf,

ezek a számok szerintem a tisztán elektromos autókra igazak. Pld.: Leaf. A hybridnél azt lehet észrevenni, hogy nem használja annyit az akksit, amikor meg már nagy a baj, dobja a Chekck HS feliratot.


Szia Dani.
Te még hiszel a mesékben? 10-15év? Az inkább 3-5...,de ha nem hal le,a 6ik évben már csak 80% alatt tudja majd a gyári teljesítményt
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #275 Dátum: 2019.10.01 kedd, 22:30:47 »

Camry egyébként 11 éves (kimondani is durva...). A 32-ből 1 modul "gyengébb", de még nem indokolt a cseréje.

Szia Dani.
Te még hiszel a mesékben? 10-15év? Az inkább 3-5...,de ha nem hal le,a 6ik évben már csak 80% alatt tudja majd a gyári teljesítményt
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #276 Dátum: 2019.10.01 kedd, 22:39:41 »

Ha 10-15 évről beszélünk, sajnos Fordról nincs tapasztalatom Hybrid terén.

Feleségemnek van egy Priusa, 2005-ös, a gyári Ni-Mh akkumlátora van. A Camrym 2008-as, s ha minden igaz, annak is a gyári akksija van. Most volt egy rémtörténet a FB csoportban, hogy talán egy 300e vagy 400e km-es Camryben kellett cserélni a cellák jelentős részét.

10 éves korig egyébként a Priusok esetében nincs gond az akksival, mert a Toyota ad rá Hybrid garanciát, annyi, hogy 5 év után évente 7.5e forintért be kell vizsgáltatni a rendszert. Úgy tudom, hogy az itthon kapható Toyotáknál a Li-Ion akksi 2012óta van, de én még nem hallottam Li-ion akksival futó Prius+-okról hibát...



 A Toyotának van egy ún. Hybrid garanciája, ami azt jelenti,
Meg szerintem az a másik fő gond, hogy 4km-t megy benzinnel, majd 4km-t akkuról, ennyi idő alatt tölt fel, ez a ciklus váltakozik, így pedig baromira gyorsan ki fogja nyírni a saját akkuját, egy tisztán elektromossal szemben, amit pár naponta, vagy hetente töltesz.
Itt a töltési ciklusok száma nagyon befolyásolja az élettartamot.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #277 Dátum: 2019.11.05 kedd, 07:09:37 »

https://totalcar.hu/tesztek/2019/11/04/ford_mondeo_hybrid_kombi/
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #278 Dátum: 2019.11.05 kedd, 07:59:44 »

Na,csak nem hybrid lesz az utód?  vigyor3

Érdekes a cikk,kevés valóság alappal.Mondhatni erősen részrehajlóra sikeredett.
Az ár 12,5-től igen magas,és több kompromisszumot kötve sem veri a dízelt-talán semmiben.Talán városi közlekedésben.
Csak nehogy úgy járjon, mint a Kia a zászlóshajójával.Érdektelenség miatt leveszik a termékpalettáról... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #279 Dátum: 2019.11.05 kedd, 12:43:36 »

Na,csak nem hybrid lesz az utód?  vigyor3

Érdekes a cikk,kevés valóság alappal.Mondhatni erősen részrehajlóra sikeredett.
Az ár 12,5-től igen magas,és több kompromisszumot kötve sem veri a dízelt-talán semmiben.Talán városi közlekedésben.
Csak nehogy úgy járjon, mint a Kia a zászlóshajójával.Érdektelenség miatt leveszik a termékpalettáról... Roll Eyes
Jelen állapot szerint még sok víz lefolyik a Dunán, míg utód lesz. Mikor majd eljön az új ideje, megnézem mit kínál majd a piac és mik változtak nálam (mondjuk évi futásteljesítmény...)
Amúgy a többi megállapítással 1et értek.  integet2   
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #280 Dátum: 2019.11.06 szerda, 22:49:07 »

bár nem Mondeo, de Ford!
https://insideevs.com/news/380564/ford-mustang-lithium-electric-sema/
Naplózva

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #281 Dátum: 2019.11.06 szerda, 23:24:29 »


Erre van egy olyan topik, hogy Autó, de nem Mondeo.
A listában az előtted lévő topik, ahol már ott van ez a link. Write only mode?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vectron
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 547



E-mail
« Új hozzászólás #282 Dátum: 2019.11.07 csütörtök, 07:13:23 »

Ez nekem is terszik. Smiley
Naplózva

Ex : MKIII 2.0i
Mondeo MKV, ST Line,  5 ajtó, Metallicious
2.0 TDCi,  Powershift 210 LE, 450Nm
Jelenleg : Ford Mustang Fastback 2020, Lucid Red V8 5.0.
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #283 Dátum: 2019.11.10 vasárnap, 22:41:09 »

Végignyálaztam ezt a 6 oldalt és sokmindent megtudtam, de okosabb mégsem lettem. Már ami a hybridet illeti. Én 4 éve hajtok egy 2literes dizelt (2011 mk4), ez idő alatt több mint 200e km-t pakoltam bele, nagyrészt városi tögyörgés (taxi), igaz agglomerációban lakom. A kötelező dolgokon kívül egy turbócsövet kellett cserélnem és most van még vele valami kipufogó gond. De ezenkivül semmi. Az átlagfogyasztásom 6.2. Pedig télen fűtök, nyáron hűtök. Nagyon le sem szoktam állítani. Sok kollégámnak van prius vagy prius+. Istenítik, mert költségmentes, de könyörgöm, hogy néz már ki? Jövőre kocsit kell cserélnem, de nagyon nincs ötletem. Dieselt nem merek venni, mert ki tudja mit találnak ki szép nagy fővárosunk új vezetői. Félek egy kicsit ettől a powershi(f)ttől is, mert az én ismeretségi körömből sokan panaszkodtak rá. Pedig olyan szép hibrid sedánok vannak a hahun.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_vignale_automata_hybrid-14989323
Amúgy is ez lenne a lélektani határ árban.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #284 Dátum: 2019.11.11 hétfő, 15:17:32 »

Végignyálaztam ezt a 6 oldalt és sokmindent megtudtam, de okosabb mégsem lettem. Már ami a hybridet illeti. Én 4 éve hajtok egy 2literes dizelt (2011 mk4), ez idő alatt több mint 200e km-t pakoltam bele, nagyrészt városi tögyörgés (taxi), igaz agglomerációban lakom. A kötelező dolgokon kívül egy turbócsövet kellett cserélnem és most van még vele valami kipufogó gond. De ezenkivül semmi. Az átlagfogyasztásom 6.2. Pedig télen fűtök, nyáron hűtök. Nagyon le sem szoktam állítani. Sok kollégámnak van prius vagy prius+. Istenítik, mert költségmentes, de könyörgöm, hogy néz már ki? Jövőre kocsit kell cserélnem, de nagyon nincs ötletem. Dieselt nem merek venni, mert ki tudja mit találnak ki szép nagy fővárosunk új vezetői. Félek egy kicsit ettől a powershi(f)ttől is, mert az én ismeretségi körömből sokan panaszkodtak rá. Pedig olyan szép hibrid sedánok vannak a hahun.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_vignale_automata_hybrid-14989323
Amúgy is ez lenne a lélektani határ árban.

A hibrydben nem a powersnitt van, ne félj tőle... Toyotától vették a rendszert, picit hozzányúltak, de a váltó részéhez nem.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #285 Dátum: 2019.12.03 kedd, 13:19:40 »

Camry egyébként 11 éves (kimondani is durva...). A 32-ből 1 modul "gyengébb", de még nem indokolt a cseréje.

Nekem is volt egy 2009-es Camry-m, szerettem, sosem volt vele gond, nekem kerek 6 liter volt a 45ekm-es átlag. Most visszatértünk a hibridekhez, és lett egy 2015-ös Lexus CT200h, a Mondeo meg marad családi autónak, ha megy mindenki. A Lexus elmegy 4.5-4-.7 literrel Pesten és környékén, a Mondeo meg erős és nagy, pont kiegészítik egymást Smiley
Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #286 Dátum: 2019.12.09 hétfő, 23:20:27 »

Csak sajnos nem a legfrissebb rendszert... Pld. a Mondeo V első szériás hybridjei (ami csak négyajtós változatban van) a Prius P2 (2003-2009) hajtásrendszerét kapta...



 
A hibrydben nem a powersnitt van, ne félj tőle... Toyotától vették a rendszert, picit hozzányúltak, de a váltó részéhez nem.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #287 Dátum: 2020.02.15 szombat, 13:56:03 »

Csak sajnos nem a legfrissebb rendszert... Pld. a Mondeo V első szériás hybridjei (ami csak négyajtós változatban van) a Prius P2 (2003-2009) hajtásrendszerét kapta...

Köszi. Neked is hybrid van, vagy csak jól informált vagy? Kinek van itt hybrid szuszu-n kivül (neki már irtam privátot.)
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_hev_vignale_automata_vajbor_led_lampa_teto-15323187 - ezt néztem hirtelen felindulásból de fontos lenne a számomra, hogy olyan megbízható és költségmentes legyen mint egy prius. Nálam van létjogosultsága a hybridnek mivel taxizom, és ez a legjobb alternativa.
Naplózva
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #288 Dátum: 2020.09.15 kedd, 10:26:16 »

A hibrideknél van, ez csak plusz amivel számolni kell hosszútávon.

Tudtommal a ford egy az egyben átvette a toyota rendszerét, ott pediglen sem vezérlés sem kettőstömegű nincs, helyette van egy tönkretehetetlen CVT váltó.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #289 Dátum: 2020.09.15 kedd, 10:43:10 »

Tudtommal a ford egy az egyben átvette a toyota rendszerét, ott pediglen sem vezérlés sem kettőstömegű nincs, helyette van egy tönkretehetetlen CVT váltó.

Igen, Toyota van benne én is úgy tudom, viszont a Prius NiMh akkus, a Mondeo Li-ion. Az új Prius passz, lehet az is Lítium már.

Viszont a lágy hibrideknél ugyan úgy van manuális váltó, kuplung, lendkerék, stb.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #290 Dátum: 2020.09.15 kedd, 10:54:41 »

Igen, Toyota van benne én is úgy tudom, viszont a Prius NiMh akkus, a Mondeo Li-ion. Az új Prius passz, lehet az is Lítium már.

Viszont a lágy hibrideknél ugyan úgy van manuális váltó, kuplung, lendkerék, stb.

Nem tudom mi az a lágy hybrid, de ha van akkor az tényleg nem alternatíva. Ahogy fejlődik a technika sztem itt is megoldhatóvá válik egy egyszerűbb csere vagy felujítás. Bár ahogy most nézem az árak alakulását... cirka 1.5 milla különbség van a dizel javára egy 4 éves 150ezer km-t futott példánynál, az pedig túl sok.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #291 Dátum: 2020.09.15 kedd, 11:14:24 »

Nem tudom mi az a lágy hybrid, de ha van akkor az tényleg nem alternatíva. Ahogy fejlődik a technika sztem itt is megoldhatóvá válik egy egyszerűbb csere vagy felujítás. Bár ahogy most nézem az árak alakulását... cirka 1.5 milla különbség van a dizel javára egy 4 éves 150ezer km-t futott példánynál, az pedig túl sok.

Nem lenne rossz az a lágy dolog:

https://youtu.be/qEP5fWBci-A

Én még a normál akku árának 10x-ét is kifizetném érte, de 540e Ft-ot már biztos nem.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #292 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:32:01 »

Végigolvasva a sok marhaságot(balesetes topic) leírom a saját tapasztalatot.
A céges autóba én kb.130e km raktam bele,voltam pályán, külföldön,városban.
A gyári 2.8L fogyasztás kamu,csak városba rövidtávon működik és max 40km/h a max seb.
A valós fogyasztás 3,5l-3,7l város,4,5l-4,8l pálya,ha nem rendeltetésszerűen használod az autót pályán(értsd 140km/h vagy több és satu fékek) akkor 6,0l-6,5l a fogyi.A kombi plusz 1l.
Nincs kettőstömegü lendkerék,meg egyéb baromság,2.0 szívó benzin+toyota hajtáslánc.Gyakorlatilag toyota priust veszel ford motorral+kasznival.
A hybrid hajtás akkor is megy ha 100km/h sebességgel mész szóval nem csak az indulásnál működik.

A spórolás nem csak a kevesebb fogyasztásból adódik hanem a szervizből is.A dízel és az ecoboost mondeokban sokkal több mindent kell cserélni az évek alatt mint a hybridben (fék,szíjak,turbo...stb.) ezeket is hozzá kell számolni.
Az "eddig mentem 20ekm és még csak olajat cseréltem a dízelbe" az nem mérvadó,100e km után jelentősen megnőnek a nem hibridautók költségei.Aki nem megy csak évi 5e-10ekm-t annak felesleges hybridet venni.

Az ampera az nem hybrid autó,az egy elektromos autó benzines rásegítéssel.Az sem rossz de az egy más kategória ,és már nem is gyártják csak full elektromosba(de lehet,hogy már azt sem).
Ha valakit jobban érdekel a hybrid valóság akkor szerintem mk2 kolléga tud neki ebben segíteni mert ő  neki nagyobb tapasztalata van ebben.   
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #293 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:37:33 »

Nem lenne rossz az a lágy dolog:

https://youtu.be/qEP5fWBci-A

Én még a normál akku árának 10x-ét is kifizetném érte, de 540e Ft-ot már biztos nem.

Baromság,ez kb annyira életképes mint a hidrogén hajtás,ettől bmw i3 rex is jobb.Csak a szervizek járnának jól ezzel a megoldással.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #294 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:38:56 »

Végigolvasva a sok marhaságot(balesetes topic) leírom a saját tapasztalatot.
A céges autóba én kb.130e km raktam bele,voltam pályán, külföldön,városban.
A gyári 2.8L fogyasztás kamu,csak városba rövidtávon működik és max 40km/h a max seb.
A valós fogyasztás 3,5l-3,7l város,4,5l-4,8l pálya,ha nem rendeltetésszerűen használod az autót pályán(értsd 140km/h vagy több és satu fékek) akkor 6,0l-6,5l a fogyi.A kombi plusz 1l.
Nincs kettőstömegü lendkerék,meg egyéb baromság,2.0 szívó benzin+toyota hajtáslánc.Gyakorlatilag toyota priust veszel ford motorral+kasznival.
A hybrid hajtás akkor is megy ha 100km/h sebességgel mész szóval nem csak az indulásnál működik.

A spórolás nem csak a kevesebb fogyasztásból adódik hanem a szervizből is.A dízel és az ecoboost mondeokban sokkal több mindent kell cserélni az évek alatt mint a hybridben (fék,szíjak,turbo...stb.) ezeket is hozzá kell számolni.
Az "eddig mentem 20ekm és még csak olajat cseréltem a dízelbe" az nem mérvadó,100e km után jelentősen megnőnek a nem hibridautók költségei.Aki nem megy csak évi 5e-10ekm-t annak felesleges hybridet venni.

Az ampera az nem hybrid autó,az egy elektromos autó benzines rásegítéssel.Az sem rossz de az egy más kategória ,és már nem is gyártják csak full elektromosba(de lehet,hogy már azt sem).
Ha valakit jobban érdekel a hybrid valóság akkor szerintem mk2 kolléga tud neki ebben segíteni mert ő  neki nagyobb tapasztalata van ebben.   

 wow1 Sok baromság? Én ugyanezt írtam  eplus2 eplus2
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #295 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:43:47 »

wow1 Sok baromság? Én ugyanezt írtam  eplus2 eplus2
Nem neked írtam,hanem arra,hogy sokat fogyaszt,kéziváltó...stb.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #296 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:48:46 »

Nem tudom mi az a lágy hybrid, de ha van akkor az tényleg nem alternatíva. Ahogy fejlődik a technika sztem itt is megoldhatóvá válik egy egyszerűbb csere vagy felujítás. Bár ahogy most nézem az árak alakulását... cirka 1.5 milla különbség van a dizel javára egy 4 éves 150ezer km-t futott példánynál, az pedig túl sok.
A mild hibridben egy nagyobb indítómotor segít be kis fordulaton a motornak, ennyi. Olcsó, mert meglévő kéziváltós konstrukcióhoz illesztik, minimálakkuval.

A Mondeo nem lágy/mild hibrid, hanem rendes (CVT-vel).
Naplózva
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #297 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:51:48 »

A mild hibridben egy nagyobb indítómotor segít be kis fordulaton a motornak, ennyi. Olcsó, mert meglévő kéziváltós konstrukcióhoz illesztik, minimálakkuval.

A Mondeo nem lágy/mild hibrid, hanem rendes (CVT-vel).

Ennek akkor nem sok értelme van, inkább csak valami nesze semmi fogd meg jól dolog, plusz hibalehetőségekkel.
Az biztos, hogy nagyon ki kell matekozni mennyire éri meg, mert sok idő vagy km amig a vételárból származó 1.5-2 milla visszajön.
« Utoljára szerkesztve: 2020.09.15 kedd, 12:53:24 írta varcsa77 » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #298 Dátum: 2020.09.15 kedd, 12:55:54 »

Ennek akkor nem sok értelme van, inkább csak valami nesze semmi fogd meg jól dolog, plusz hibalehetőségekkel.
Az biztos, hogy nagyon ki kell matekozni mennyire éri meg, mert sok idő vagy km amig a vételárból származó 1.5-2 milla visszajön.
Mintha most valami keveredne.
A mild hibrid most jelent meg a Focusban, meg kb. a fél autóiparban.
A Mondeoban rendes hibrid van (Toyota-féle).
Naplózva
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #299 Dátum: 2020.09.15 kedd, 13:05:43 »

Mintha most valami keveredne.
A mild hibrid most jelent meg a Focusban, meg kb. a fél autóiparban.
A Mondeoban rendes hibrid van (Toyota-féle).

Értem én, csak beszélni (írni) nem tudok  eplus2 eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.