Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:21:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Hybrid motorok  (Megtekintve 154258 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #300 Dátum: 2020.09.15 kedd, 13:09:15 »

Tudtommal a ford egy az egyben átvette a toyota rendszerét, ott pediglen sem vezérlés sem kettőstömegű nincs, helyette van egy tönkretehetetlen CVT váltó.
? Miért ne lenne vezérlés? A kopó-fogyók ugyanúgy megvannak a hibridekben is:
-vezérlés
-váltóolaj (!)
-motorhűtő folyadék
-akkuhűtő folyadék
-fékfolyadék
-fék: igen, a használatlanság miatt a hátsók beragadnak, kvázi megszűnik a fékhatás extrém esetben
-a Priusban a 12 voltos akku tripla árú a normálhoz képest
-klímahűtés (más a gáz a nem hibridekhez képest, drágább)

Meg van inverter, ez-az. Az, hogy ezt véletlen a Toyota csiszolta ki és ezért megbízhatóbb, puszta szerencse. Maga a konstrukció egyáltalán nem egyszerűbb, mint egy sima turbós autó; másképp bonyolult.

Mondom ezt úgy, hogy a következő várhatóan nekem is hibrid lesz, de ezeket is tudni kell.
Naplózva
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2020.09.15 kedd, 14:21:04 »

? Miért ne lenne vezérlés? A kopó-fogyók ugyanúgy megvannak a hibridekben is:
-vezérlés
-váltóolaj (!)
-motorhűtő folyadék
-akkuhűtő folyadék
-fékfolyadék
-fék: igen, a használatlanság miatt a hátsók beragadnak, kvázi megszűnik a fékhatás extrém esetben
-a Priusban a 12 voltos akku tripla árú a normálhoz képest
-klímahűtés (más a gáz a nem hibridekhez képest, drágább)

Meg van inverter, ez-az. Az, hogy ezt véletlen a Toyota csiszolta ki és ezért megbízhatóbb, puszta szerencse. Maga a konstrukció egyáltalán nem egyszerűbb, mint egy sima turbós autó; másképp bonyolult.

Mondom ezt úgy, hogy a következő várhatóan nekem is hibrid lesz, de ezeket is tudni kell.

Ha szerencséje volt, ha nem, hybridet csakis Toyotát vennék (egyelőre). A priusban nem kell vezérlést cserélni és a 12 voltos akku sem kerül feltétlenül tripla annyiba, a többi az korrekt. Viszont mégiscsak a prius az egyik legbízhatóbb autó.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #302 Dátum: 2020.09.15 kedd, 15:20:51 »

Ha szerencséje volt, ha nem, hybridet csakis Toyotát vennék (egyelőre). A priusban nem kell vezérlést cserélni és a 12 voltos akku sem kerül feltétlenül tripla annyiba, a többi az korrekt. Viszont mégiscsak a prius az egyik legbízhatóbb autó.
Csak, ha megnyúlik a lánc, 3x annyiért, mint a szíjat... Wink
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #303 Dátum: 2020.09.15 kedd, 15:30:39 »

? Miért ne lenne vezérlés? A kopó-fogyók ugyanúgy megvannak a hibridekben is:
-vezérlés
-váltóolaj (!)
-motorhűtő folyadék
-akkuhűtő folyadék
-fékfolyadék
-fék: igen, a használatlanság miatt a hátsók beragadnak, kvázi megszűnik a fékhatás extrém esetben
-a Priusban a 12 voltos akku tripla árú a normálhoz képest
-klímahűtés (más a gáz a nem hibridekhez képest, drágább)

Meg van inverter, ez-az. Az, hogy ezt véletlen a Toyota csiszolta ki és ezért megbízhatóbb, puszta szerencse. Maga a konstrukció egyáltalán nem egyszerűbb, mint egy sima turbós autó; másképp bonyolult.






Mondom ezt úgy, hogy a következő várhatóan nekem is hibrid lesz, de ezeket is tudni kell.
Azért ez nem teljen igaz,olajat,szűrőt,hűtővíz,klímagáz...stb..minden autóba kell cserélni ez nem hybrid specifikus.
Nincs szíj,kuplung,turbó,klímakomp.,...stb.A fék nem ragad be mert minimálisan van használva fékezéskor,nincs olyan,hogy megszűnik a fékhatás, még az elektromos autókban sem pedig ott tényleg alig van használva.
A priusba 17500ft a 12voltos akku 3-4 évente kell cserélni.A toyota inverter akkor romlik el amikor a bontóba a prés alárakják az autót.
A toyota hybrid konstrukció egy kiforrott dolog,a turbós benzines motorok még nem.
« Utoljára szerkesztve: 2020.09.15 kedd, 15:32:39 írta ywerd » Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #304 Dátum: 2020.09.15 kedd, 15:36:54 »

Ha szerencséje volt, ha nem, hybridet csakis Toyotát vennék (egyelőre). A priusban nem kell vezérlést cserélni és a 12 voltos akku sem kerül feltétlenül tripla annyiba, a többi az korrekt. Viszont mégiscsak a prius az egyik legbízhatóbb autó.
A mondeo annyival jobb a priusnál,hogy mikor elindulsz akkor nincs olyan érzésed mintha 4esbe lenne a váltó,meg nagyobb a hatótáv + kevesebbet fogyaszt.
Elektromosan 120km/h sebességgel is tudsz menni,a toyotáknál meg 60km felett bekapcsol a motor.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2020.09.15 kedd, 16:05:41 »

A mondeo annyival jobb a priusnál,hogy mikor elindulsz akkor nincs olyan érzésed mintha 4esbe lenne a váltó,meg nagyobb a hatótáv + kevesebbet fogyaszt.
Elektromosan 120km/h sebességgel is tudsz menni,a toyotáknál meg 60km felett bekapcsol a motor.

A páromnak priust vettünk, imádjuk mind a ketten, de hosszabb távra nem terveznék vele. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a hybrid mondeo kevesebbet fogyaszt egy priusnál.
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #306 Dátum: 2020.09.15 kedd, 16:20:53 »

A páromnak priust vettünk, imádjuk mind a ketten, de hosszabb távra nem terveznék vele. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a hybrid mondeo kevesebbet fogyaszt egy priusnál.
A nagyobb akku miatt+légellenállás is jobb,mk2 is hasonló adatokat tapasztalt az saját mondeojával.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2020.09.15 kedd, 19:00:52 »

Baromság,ez kb annyira életképes mint a hidrogén hajtás,ettől bmw i3 rex is jobb.Csak a szervizek járnának jól ezzel a megoldással.

Azért a baromság túlzás, az amúgy is elvesző fékerőt, miért ne hasznosítaná?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #308 Dátum: 2020.09.15 kedd, 19:16:01 »

Még egy érdekesség, lekértem az mHEV akku árát egy független alkatrész kereskedőtől, itt kaptam a 540e Ft-ot, mára megérkezett a Ford árajánlata is, ez 140e Ft.  wow1
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #309 Dátum: 2020.09.15 kedd, 20:11:00 »

Azért a baromság túlzás, az amúgy is elvesző fékerőt, miért ne hasznosítaná?
Pedig az, mert nem sok energiát nyersz vele,viszont a megoldás bonyolult és drága.Ennyi erővel egy szolártetőt is lehetne  rárakni,hogy amíg parkolsz akkor is töltsön. smile
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
varcsa77
Vendég
« Új hozzászólás #310 Dátum: 2020.09.15 kedd, 20:11:12 »

Még egy érdekesség, lekértem az mHEV akku árát egy független alkatrész kereskedőtől, itt kaptam a 540e Ft-ot, mára megérkezett a Ford árajánlata is, ez 140e Ft.  wow1

Itt valami félreértés lehet:) Jóformán egy SS aksi kerül ennyibe Fordéknál... gun

Pedig az, mert nem sok energiát nyersz vele,viszont a megoldás bonyolult és drága.Ennyi erővel egy szolártetőt is lehetne  rárakni,hogy amíg parkolsz akkor is töltsön. smile


Mekkora okosság  nyes nyes
« Utoljára szerkesztve: 2020.09.15 kedd, 20:13:20 írta varcsa77 » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #311 Dátum: 2020.09.16 szerda, 08:53:25 »

A páromnak priust vettünk, imádjuk mind a ketten, de hosszabb távra nem terveznék vele. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a hybrid mondeo kevesebbet fogyaszt egy priusnál.
Mondeo MK5 hibrid
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=10&vehicletype=1&powerunit=2

vs.

Prius MK3
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2015&powerunit=2

Prius MK4
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2016&powerunit=2

A fizikát nehéz átverni, a Mondeo nehezebb fél tonnával és a légellenállása is nagyobb.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #312 Dátum: 2020.09.16 szerda, 08:54:56 »

Még egy érdekesség, lekértem az mHEV akku árát egy független alkatrész kereskedőtől, itt kaptam a 540e Ft-ot, mára megérkezett a Ford árajánlata is, ez 140e Ft.  wow1
Várj, ez a 12 voltos vagy a nagyfeszültségű akku? Simán lehet, hogy a Fordé a 12 voltosra vonatkozik. Wink
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2020.09.16 szerda, 09:24:46 »

Várj, ez a 12 voltos vagy a nagyfeszültségű akku? Simán lehet, hogy a Fordé a 12 voltosra vonatkozik. Wink

48V-os.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #314 Dátum: 2020.09.16 szerda, 10:15:20 »

48V-os.
Ejha... ez meglepő.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2020.09.16 szerda, 13:18:33 »

Ejha... ez meglepő.

Még meglepőbb, ahogy folyamatosan csöpögnek a kis információk, időközben kiderült, hogy 3 akku van a mHEV-ben:

- indító akku 12V (start-stop) ~60e Ft
- 48V akku ~140e Ft
- főakku ~540e Ft

Jópofa volt a Ford-tól, hogy csak a 48V-os akku árát osztották meg.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2020.09.16 szerda, 13:28:38 »

Még meglepőbb, ahogy folyamatosan csöpögnek a kis információk, időközben kiderült, hogy 3 akku van a mHEV-ben:

- indító akku 12V (start-stop) ~60e Ft
- 48V akku ~140e Ft
- főakku ~540e Ft

Jópofa volt a Ford-tól, hogy csak a 48V-os akku árát osztották meg.
fogyasztói társadalom vigyor3 olcsóbb semmi se lesz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #317 Dátum: 2020.09.16 szerda, 14:29:35 »

Még meglepőbb, ahogy folyamatosan csöpögnek a kis információk, időközben kiderült, hogy 3 akku van a mHEV-ben:

- indító akku 12V (start-stop) ~60e Ft
- 48V akku ~140e Ft
- főakku ~540e Ft

Jópofa volt a Ford-tól, hogy csak a 48V-os akku árát osztották meg.
Túl szép volt az a 140.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2020.09.16 szerda, 14:36:31 »

Túl szép volt az a 140.

Igen, nekem is gyanús volt a nagy ár különbség, ideje volt túrni a robbantott rajzokba. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2020.09.16 szerda, 19:18:50 »

Az én autóm nem volt 22mill,mk2 kolléga hozta használtan.Az új autó ár sem stimmel mert te a 700le teslát nézed a trend kivitelű mondeohoz.
Az alap 0km-es model 3 31600$ ami kb 9,5 mill.ft ,egy vignale mondeo 15,9 mill.ft szóval már behozta. smile


https://villanyautok.com/autok/tesla/model-3/long-range-awd

A Vignale újonnan 15. Most te összehasonlítasz egy új autót egy használttal. Ez most komoly?
Egy használt Vignale 3 évesen 5,9 M-tól. egy használt Tesla Model 3 Long range pedig 15 M-tól. Lásd felső link. Lehet, hogy te Krisztől vetted annyiért, de nem mindenki tőle veszi. Ő tényleg olcsóbban adja, mint máshol.
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #320 Dátum: 2020.09.16 szerda, 20:16:47 »

https://villanyautok.com/autok/tesla/model-3/long-range-awd

A Vignale újonnan 15. Most te összehasonlítasz egy új autót egy használttal. Ez most komoly?
Egy használt Vignale 3 évesen 5,9 M-tól. egy használt Tesla Model 3 Long range pedig 15 M-tól. Lásd felső link. Lehet, hogy te Krisztől vetted annyiért, de nem mindenki tőle veszi. Ő tényleg olcsóbban adja, mint máshol.
A vignale 15,9mill. az új tesla kezdő ára 10mill alatt(de ezt még csak usábol lehet hozni),Európában range plus 39500euró(14 millft),long range 48200euro(16.8 mill) ezek az új árak ezeket hasonlítottam össze.Mindegyik tesla ugyanazt tudja csak hatótáv különbség van köztük, meg sima vagy dual motor.Az extrákat nézve nincs eltérés, mind fullos, a plusz fizetős dolgok olyan extrák amik a füstös autókban nincs pl hatótáv növelés,még jobb önvezetés....stb.
Szóval ha egy teslát hasonlítunk egy mondeohoz akkor nem trendhez kell viszonyítani az árat, hanem egy felszereltségben hasonlóhoz.
A belinkelt autók használtak(mondeo),új teslát itthon szalonból vagy kereskedésből nemtudsz venni mert nincs képviselet(még)a belinkelt új autókat másodkézből veszed(elbukva olyan dolgokat mint pl az S,X modelnél unlimited free suc...stb).Aki itthon vesz új teslát a kamu szalonból az bolond vagy pénznyomdája van.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2020.09.30 szerda, 07:11:47 »

Sziasztok!
Egy hybrid Mondeo 20/40/60.000 km-es szervizbe kb menyibe kerül?
Szakszervíz, garancia megtartásához.
Köszi, Ferkó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #322 Dátum: 2020.09.30 szerda, 09:20:41 »

Sziasztok!
Egy hybrid Mondeo 20/40/60.000 km-es szervizbe kb menyibe kerül?
Szakszervíz, garancia megtartásához.
Köszi, Ferkó
Szia,

Ezt legjobban ők tudják megmondani, írj nekik. Wink
Naplózva
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #323 Dátum: 2020.09.30 szerda, 22:10:32 »

Sziasztok!
Egy hybrid Mondeo 20/40/60.000 km-es szervizbe kb menyibe kerül?
Szakszervíz, garancia megtartásához.
Köszi, Ferkó
Üdv!

A céges mondeot a petrányihoz vittük 70-80eft/20ekm körül volt a "szakszervíz".
De ha beszélsz Vik-el akkor szerintem megoldja olcsóbban.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2020.10.01 csütörtök, 05:22:18 »

Üdv!

A céges mondeot a petrányihoz vittük 70-80eft/20ekm körül volt a "szakszervíz".
De ha beszélsz Vik-el akkor szerintem megoldja olcsóbban.
Szia!
Köszönöm.
A gari miatt gondolnám a szakszervíz.
Voltam Krisztiánnál megnéztem a Vignale kombit, ezért kérdeztem.
Üdv, Ferko
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 14:57:21 »

Sziasztok!

Sziszu márkatárson kívül (bocsánat ha rosszul írtam a nevét) akad közülünk valaki, aki Hybrid Mondeót használ már hosszabb ideje? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, főleg megbízhatóság terén. A motor ugye saját Ford, erre is kíváncsi vagyok, hogy a befecskendezés az pld. nagynyomású vagy ez is Atkinson ciklusú, de saját fejlesztésű motor?


Azért a mobile.de-n van hybrid tuornier Mondeo 17.500 Eur felett, 2019-es autók. Egész baráti áron megvan magyar papírral...

Üdv Nektek ismét!

Dani
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #326 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 15:15:17 »

Sziasztok!

Sziszu márkatárson kívül (bocsánat ha rosszul írtam a nevét) akad közülünk valaki, aki Hybrid Mondeót használ már hosszabb ideje? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, főleg megbízhatóság terén. A motor ugye saját Ford, erre is kíváncsi vagyok, hogy a befecskendezés az pld. nagynyomású vagy ez is Atkinson ciklusú, de saját fejlesztésű motor?


Azért a mobile.de-n van hybrid tuornier Mondeo 17.500 Eur felett, 2019-es autók. Egész baráti áron megvan magyar papírral...

Üdv Nektek ismét!

Dani
Tapasztalatom nincs,de mikor úgy rémlik ugyan az az Atkinson van benne,mint a toyotában.Komplett vette meg a licenc-et a ford.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 16:12:57 »

Sziasztok!

Sziszu márkatárson kívül (bocsánat ha rosszul írtam a nevét) akad közülünk valaki, aki Hybrid Mondeót használ már hosszabb ideje? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, főleg megbízhatóság terén. A motor ugye saját Ford, erre is kíváncsi vagyok, hogy a befecskendezés az pld. nagynyomású vagy ez is Atkinson ciklusú, de saját fejlesztésű motor?


Azért a mobile.de-n van hybrid tuornier Mondeo 17.500 Eur felett, 2019-es autók. Egész baráti áron megvan magyar papírral...

Üdv Nektek ismét!

Dani

Ebben nagyobb kétezres motor van, atkinson. Azt hiszem a Ford saját fejlesztése.

https://www.youtube.com/watch?v=tULKd2szOAE&t=14s

Érdemes megnézni a videót illetve a hozzá tartozó cikket a totálcar-on
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #328 Dátum: 2020.11.23 hétfő, 18:59:57 »

Ebben nagyobb kétezres motor van, atkinson. Azt hiszem a Ford saját fejlesztése.

https://www.youtube.com/watch?v=tULKd2szOAE&t=14s

Érdemes megnézni a videót illetve a hozzá tartozó cikket a totálcar-on
igazad van,rosszul emlékeztem.

"Jó érzékkel megvásárolt néhány szabadalmat a Ford a Toyotától, kiegészítette sajátjaival és ízlése szerint csinált egy új erőátvitelt. "
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2021.01.05 kedd, 12:29:00 »

Az MK5-ös 2016-2018-ig évjáratú autókat nézegetem. 6 éve MK4 5 ötajtós 2.0TDCI autót használok évi 9eKm futásteljesítménnyel. A feleségemnek most cseréltük le egy 2016-os MK5-re az MK4-ét.
Nekem is megtetszett az MK5. A használtautó hírdetéseket követve azt tapasztalom, hogy a Hibrid autókat főleg Vignale kivitelűeket arányaiban olcsóbban ajánlják eladásra. Már 6 milla alatt is akadnak 2017-esek. A hibridek szinte kivétel nélkül külföldi déli országból érkezhettek, mivel nincs szélvédőfűtés és hátsó ülésfűtés, de hűtött első ülések igen. 
Mi lehet az oka? Ezek a hibridek jól megtört autókat és jól visszatekert km órájúak lehetnek?
Ami nem szimpatikus a hibridben, hogy ezek 5 ajtósban nem léteznek csak 4 ajtósban. És még kisebb is a csomagtartója a + akksi miatt.
Rövid távra, városban használva milyen fogyasztást lehet elérni a 2 literes benzin motorral? Dizellel nyáron vegyes használatban nálam 5,8-6.1l/100km a fogyasztás.
Az akksi meghibásodása mennyire gyakori? Az akksi horror áron van fél milla, ha jól írtátok. Hány kwh-s a beépített akksi?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2021.01.05 kedd, 13:06:02 »

Az akksi meghibásodása mennyire gyakori? Az akksi horror áron van fél milla, ha jól írtátok. Hány kwh-s a beépített akksi?

Ez az a pont amiről senkinek nincs megbízható infója. 2,2M Ft + munkadíj az akku ára, és sajnos letilt az autó, ha akku hibát érzékel, nem hivatalos megoldás sincs a felélesztésére.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2021.01.05 kedd, 14:08:14 »

Ez az a pont amiről senkinek nincs megbízható infója. 2,2M Ft + munkadíj az akku ára, és sajnos letilt az autó, ha akku hibát érzékel, nem hivatalos megoldás sincs a felélesztésére.

Köszi az infót. Részemről, akkor eldőlt: NO hibrid, maradok a dízelnél.
Kigoogliztam, hogy az új Mondeo Hibridben 1,4 Kwh akksi van, ami milliókat ér.
Vicc. Az AGM-es most vett 50eFt-os indítóakksi 12Vx80Ah > 0,96KWh kapacitású. Techológiailag ekkora különbség lenne, hát ez izgalmas...  
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.05 kedd, 14:17:34 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2021.01.05 kedd, 17:41:11 »

Köszi az infót. Részemről, akkor eldőlt: NO hibrid, maradok a dízelnél.
Kigoogliztam, hogy az új Mondeo Hibridben 1,4 Kwh akksi van, ami milliókat ér.
Vicc. Az AGM-es most vett 50eFt-os indítóakksi 12Vx80Ah > 0,96KWh kapacitású. Techológiailag ekkora különbség lenne, hát ez izgalmas...  

Igen, én is ezért mondtam le róla. Mondeóban nem, de más Ford-ban opció lehet az mHEV, itt "csak" 300e Ft a 48V-os akku.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #333 Dátum: 2021.01.05 kedd, 19:25:07 »

Az MK5-ös 2016-2018-ig évjáratú autókat nézegetem. 6 éve MK4 5 ötajtós 2.0TDCI autót használok évi 9eKm futásteljesítménnyel. A feleségemnek most cseréltük le egy 2016-os MK5-re az MK4-ét.
Nekem is megtetszett az MK5. A használtautó hírdetéseket követve azt tapasztalom, hogy a Hibrid autókat főleg Vignale kivitelűeket arányaiban olcsóbban ajánlják eladásra. Már 6 milla alatt is akadnak 2017-esek. A hibridek szinte kivétel nélkül külföldi déli országból érkezhettek, mivel nincs szélvédőfűtés és hátsó ülésfűtés, de hűtött első ülések igen.  
Mi lehet az oka? Ezek a hibridek jól megtört autókat és jól visszatekert km órájúak lehetnek?
Ami nem szimpatikus a hibridben, hogy ezek 5 ajtósban nem léteznek csak 4 ajtósban. És még kisebb is a csomagtartója a + akksi miatt.
Rövid távra, városban használva milyen fogyasztást lehet elérni a 2 literes benzin motorral? Dizellel nyáron vegyes használatban nálam 5,8-6.1l/100km a fogyasztás.
Az akksi meghibásodása mennyire gyakori? Az akksi horror áron van fél milla, ha jól írtátok. Hány kwh-s a beépített akksi?
Szia!

Mielőtt még lemondanál a hybridről,a fogyasztás városban 3,5-4L,országút 5-6L szerviz 20ekm-ként 30-40eft, meghibásodás 0.1%. A céges autónk hybrid mondeo volt több mint 100ekm mentem vele soha semmi hiba nem volt vele.
Hívd fel mk2 kollégát ő eléggé ott van a hybrid, elektromos témában.Ha autót akarsz venni tőle vegyél,garantált a minőség.Ha tdci mondeot akarsz azt is tud vagy bármilyen más autót.
Kintről azért jön ennyi fullos mondeo mert ott annyira nem volt kelendő a fapados verzió.
Székesfehérváron sok a törött,vízkáros,óra tekert autó.
Az akku meghibásodás egy kacsa,nincs nem létezik.Akku hibás mondeo olyan mint a fideszes szavazó,mindenki hallott róla de nem találkozott vele senki.
Az akkuk garisak,javíthatóak, sőt most már bővíthetőek,hogy nagyobb hatótáv legyen.
Én nem erőltetném a helyedben a lovaskocsit(dízel autó) most amikor már a T-modell(hybrid,elektromos autó) terjed.
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.05 kedd, 19:38:40 írta ywerd » Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2021.01.06 szerda, 11:32:57 »

Szia!

Mielőtt még lemondanál a hybridről,a fogyasztás városban 3,5-4L,országút 5-6L szerviz 20ekm-ként 30-40eft, meghibásodás 0.1%. A céges autónk hybrid mondeo volt több mint 100ekm mentem vele soha semmi hiba nem volt vele.
Hívd fel mk2 kollégát ő eléggé ott van a hybrid, elektromos témában.Ha autót akarsz venni tőle vegyél,garantált a minőség.Ha tdci mondeot akarsz azt is tud vagy bármilyen más autót.
Kintről azért jön ennyi fullos mondeo mert ott annyira nem volt kelendő a fapados verzió.
Székesfehérváron sok a törött,vízkáros,óra tekert autó.
Az akku meghibásodás egy kacsa,nincs nem létezik.Akku hibás mondeo olyan mint a fideszes szavazó,mindenki hallott róla de nem találkozott vele senki.
Az akkuk garisak,javíthatóak, sőt most már bővíthetőek,hogy nagyobb hatótáv legyen.
Én nem erőltetném a helyedben a lovaskocsit(dízel autó) most amikor már a T-modell(hybrid,elektromos autó) terjed.


Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért. 
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #335 Dátum: 2021.01.06 szerda, 14:53:25 »

Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért. 
1,4kWh-val 21 mérföld? Az nem valami plug-in lesz? Te nem azokat nézegeted, ahogy én értem.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #336 Dátum: 2021.01.06 szerda, 17:18:22 »

Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért. 
1,2 V Liion battery???
A Liion nak 3,7 V a névleges cella feszültsége, a NiCd/NiMh nek 1,2 V.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #337 Dátum: 2021.01.06 szerda, 20:30:45 »

Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért. 
A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak. wave
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 08:35:00 »

1,4kWh-val 21 mérföld? Az nem valami plug-in lesz? Te nem azokat nézegeted, ahogy én értem.

https://www.youtube.com/watch?v=kmDpNr1PdMk&t=2073s
Én erről a videóról beszélek.

Igazad van a hatótávolság plug-ins hybridre igaz, ezt a problémát egy hozzászóló írta ehhez a videóhoz, de az akksi amit szerel az 1.4kWh.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 09:08:04 »

A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak. wave


Köszönöm hozzászólásaitokat!

Vagy én találok vagy nincs európai, azaz Mondeo Hybrid használt autó teszt a neten. Ezért szorultam rá a Fusion Hybridről szóló infókat begyűjteni.
Ha veszek autót, akkor az egy használt 70-80ekm-es max 4. éves Mondeo. Minimum 6 évre veszem, évi 9ekm-rel.
MK3 2.0TDCi Ghia 6 évet, MK4 2.0TDCi Titanium amit most használok már most lesz, hogy 7 éve nálam van, nyáron 10 éves lesz. Egyik autóval sem volt nagyobb gondom. Nem véletlenül ragaszkodom a Mondihoz.
A feleségemet is MK4-re beszéltem rá (4 évet használta), amit októberben lecseréltünk egy ellenálhatatlan jó ajánlatú MK5-re. Ezek is 2.0TDCi motorokkal vannak szerelve.
A 10 éves Mondeóm (125ekm van benne) utódját keresem vagy Hybrid vagy 2.0TDCi motorú Mondeo személyében. Az autó a kertben éjszakázik, ami egy akkumulátornak nem egy ideális körülmény. És ami durva, hogy a gyerek iskolába vitele 1,3km + nekem munkahely 2km és haza 2km naponta. Ez a Hybridnek jobb körülmény.
Nyaraláskor egy tankkal (70 liter) megjártuk Horvátországot 1.250km-t tettünk meg és nyáron klímával.
Ami érdekes tapasztalat számomra, hogy a Mondeók fogyasztása és így a környezetszennyezése egyre nagyobb lett, annak ellenére, hogy a katalógusokban egyre kisebb értékek szerepelnek. MK3>MK4>MK5, amelynek oka ezek szerint az lehet, hogy a mérési körülmények egyre jobban eltérnek a valós használattól.

Visszatérve a témára. Az utód autótól azt várnám el, hogy a fogyasztás ne növekedjen 6 év használat után se. Nagyfeszültségű Hybrid akku degradálódása ne legyen jelentős. Ne úgy járjak, hogy idővel a Hybrid akksi rásegítése 6 év múlva eltünik és egy 2 literes benzines autóm legyen 9-10 literes fogyasztással, majd ezt követően az akku hiba miatt egy több milliós költséget kell állnom, hogy az autó üzemképes legyen.
Eddig nálam a 2.0TDCi motoros Mondeók jelesre vizsgáztak, ezért ez a ragaszkodás a dízelhez.     
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #340 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 10:24:17 »

Köszönöm hozzászólásaitokat!

Vagy én találok vagy nincs európai, azaz Mondeo Hybrid használt autó teszt a neten. Ezért szorultam rá a Fusion Hybridről szóló infókat begyűjteni.
Ha veszek autót, akkor az egy használt 70-80ekm-es max 4. éves Mondeo. Minimum 6 évre veszem, évi 9ekm-rel.
MK3 2.0TDCi Ghia 6 évet, MK4 2.0TDCi Titanium amit most használok már most lesz, hogy 7 éve nálam van, nyáron 10 éves lesz. Egyik autóval sem volt nagyobb gondom. Nem véletlenül ragaszkodom a Mondihoz.
A feleségemet is MK4-re beszéltem rá (4 évet használta), amit októberben lecseréltünk egy ellenálhatatlan jó ajánlatú MK5-re. Ezek is 2.0TDCi motorokkal vannak szerelve.
A 10 éves Mondeóm (125ekm van benne) utódját keresem vagy Hybrid vagy 2.0TDCi motorú Mondeo személyében. Az autó a kertben éjszakázik, ami egy akkumulátornak nem egy ideális körülmény. És ami durva, hogy a gyerek iskolába vitele 1,3km + nekem munkahely 2km és haza 2km naponta. Ez a Hybridnek jobb körülmény.
Nyaraláskor egy tankkal (70 liter) megjártuk Horvátországot 1.250km-t tettünk meg és nyáron klímával.
Ami érdekes tapasztalat számomra, hogy a Mondeók fogyasztása és így a környezetszennyezése egyre nagyobb lett, annak ellenére, hogy a katalógusokban egyre kisebb értékek szerepelnek. MK3>MK4>MK5, amelynek oka ezek szerint az lehet, hogy a mérési körülmények egyre jobban eltérnek a valós használattól.

Visszatérve a témára. Az utód autótól azt várnám el, hogy a fogyasztás ne növekedjen 6 év használat után se. Nagyfeszültségű Hybrid akku degradálódása ne legyen jelentős. Ne úgy járjak, hogy idővel a Hybrid akksi rásegítése 6 év múlva eltünik és egy 2 literes benzines autóm legyen 9-10 literes fogyasztással, majd ezt követően az akku hiba miatt egy több milliós költséget kell állnom, hogy az autó üzemképes legyen.
Eddig nálam a 2.0TDCi motoros Mondeók jelesre vizsgáztak, ezért ez a ragaszkodás a dízelhez.     

Ha jól értelmezem akkor te napi kb 5km mész? Erre a dízel a legrosszabb választás, ezt még itt a dízel hívők is megmondják.A céges hybrid mondeonkban eladáskor több 100ekm volt és 10% alatt volt az akku degradálás.Ha az autót kint tartod a kertben mi baja lesz az akkunak?Csak azért kérdezem mert a nekem is a kertben áll a teslám és nem tapasztalok semmi negatívumot.
Szerintem de ez az én véleményem neked egy elektromos autó lenne az ideális a napi 5km -es körökre és ha nyaralni mentek arra ott a mk5 tdci,nincs szerviz,nincs adó,ingyen tankolsz,ingyen parkolsz,mindegy,hogy kint hideg vagy meleg van a motornak nem árt...stb.
Amit írtál a tdci fogyasztásról az azért van mert az autógyártók kamuznak, ráadásul a dízel autók ahogy megy bele a km úgy lesznek egyre rosszabb hatásfokúak.A hybrid akku rásegítés nem "tűnik el" ha rossz az aksi akkor azt jelzi és egy lendkerék árából javítják ha már nem garis.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2021.01.07 csütörtök, 12:42:31 »

Köszönöm hozzászólásaitokat!

Vagy én találok vagy nincs európai, azaz Mondeo Hybrid használt autó teszt a neten. Ezért szorultam rá a Fusion Hybridről szóló infókat begyűjteni.
Ha veszek autót, akkor az egy használt 70-80ekm-es max 4. éves Mondeo. Minimum 6 évre veszem, évi 9ekm-rel.
MK3 2.0TDCi Ghia 6 évet, MK4 2.0TDCi Titanium amit most használok már most lesz, hogy 7 éve nálam van, nyáron 10 éves lesz. Egyik autóval sem volt nagyobb gondom. Nem véletlenül ragaszkodom a Mondihoz.
A feleségemet is MK4-re beszéltem rá (4 évet használta), amit októberben lecseréltünk egy ellenálhatatlan jó ajánlatú MK5-re. Ezek is 2.0TDCi motorokkal vannak szerelve.
A 10 éves Mondeóm (125ekm van benne) utódját keresem vagy Hybrid vagy 2.0TDCi motorú Mondeo személyében. Az autó a kertben éjszakázik, ami egy akkumulátornak nem egy ideális körülmény. És ami durva, hogy a gyerek iskolába vitele 1,3km + nekem munkahely 2km és haza 2km naponta. Ez a Hybridnek jobb körülmény.
Nyaraláskor egy tankkal (70 liter) megjártuk Horvátországot 1.250km-t tettünk meg és nyáron klímával.
Ami érdekes tapasztalat számomra, hogy a Mondeók fogyasztása és így a környezetszennyezése egyre nagyobb lett, annak ellenére, hogy a katalógusokban egyre kisebb értékek szerepelnek. MK3>MK4>MK5, amelynek oka ezek szerint az lehet, hogy a mérési körülmények egyre jobban eltérnek a valós használattól.

Visszatérve a témára. Az utód autótól azt várnám el, hogy a fogyasztás ne növekedjen 6 év használat után se. Nagyfeszültségű Hybrid akku degradálódása ne legyen jelentős. Ne úgy járjak, hogy idővel a Hybrid akksi rásegítése 6 év múlva eltünik és egy 2 literes benzines autóm legyen 9-10 literes fogyasztással, majd ezt követően az akku hiba miatt egy több milliós költséget kell állnom, hogy az autó üzemképes legyen.
Eddig nálam a 2.0TDCi motoros Mondeók jelesre vizsgáztak, ezért ez a ragaszkodás a dízelhez.     

Erre a kevés napi km-re miért nem veszel egy Focus Electric-et? 100km körül tud, 3-3,5M Ft, akkora mint a normál Focus (kivéve a csomagtartó). Mellé meg megtartod a TDCI-t a nyaralásokra.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Italy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #342 Dátum: 2021.01.10 vasárnap, 11:40:35 »

A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak. wave

Szia! Én is most nézegetek hybrid Vignale mondikat és Franciából behozottat is néztem. Hogy tudnak üzemképessé tenni egy Szajnából kihúzott autót,mi árulkodik erről ,megéri a javítás nekik? Ezt egy leőélet lekérdezés kimutatja (pl AutodDNA)?
Most egy szintén Franciából való Toyota Auris kombi dízelem van amit 2évesen vettem,szerencsére nem volt semmi baj vele.Jók  és megbízhatóak a Toyoták,de az MK4-es 2.0 benzines mondimat jobban szerettem.
Naplózva

2.0 duratec Ghia Executive MK4 2008
Mk5 hybrid Vignale sedan 2018
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #343 Dátum: 2021.01.10 vasárnap, 15:09:40 »

Erre a kevés napi km-re miért nem veszel egy Focus Electric-et? 100km körül tud, 3-3,5M Ft, akkora mint a normál Focus (kivéve a csomagtartó). Mellé meg megtartod a TDCI-t a nyaralásokra.
A focus electrik egy kvóta  autó,túlárazott és semmire nem jó.Egy c-zero többet megy olcsóbb és  fillér hozzá az alkatrész.Egy 24kw-os leaf is többet ér és ugyanannyiba kerül.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #344 Dátum: 2021.01.10 vasárnap, 15:21:18 »

Szia! Én is most nézegetek hybrid Vignale mondikat és Franciából behozottat is néztem. Hogy tudnak üzemképessé tenni egy Szajnából kihúzott autót,mi árulkodik erről ,megéri a javítás nekik? Ezt egy leőélet lekérdezés kimutatja (pl AutodDNA)?
Most egy szintén Franciából való Toyota Auris kombi dízelem van amit 2évesen vettem,szerencsére nem volt semmi baj vele.Jók  és megbízhatóak a Toyoták,de az MK4-es 2.0 benzines mondimat jobban szerettem.
A Szajnából való kihúzás egy hasonlat volt arra ,hogy franciába sok a vízkáros autó.A legtöbb vízkár abból adódik,hogy a küszöbnél befolyik a víz és áll a kocsi szőnyegén, ezek az autók fillérbe kerülnek kint.A nepper megveszi kiszárítja, az órát vissza tekeri,hogy a km is kevés legyen és ezt dobja piacra.Idővel az elektromos rendszer megadja magát és amikor az ember vissza megy reklamálni akkor a cég megszűnt vagy azt mondják,hogy az autó csak bizományba volt nála menj reklamálj a franciáknál.Az autoDNA meg a többi hansonló cég forintot nem ér erről van fent videója a becsületneppernek.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2021.01.10 vasárnap, 18:11:21 »

A focus electrik egy kvóta  autó,túlárazott és semmire nem jó.Egy c-zero többet megy olcsóbb és  fillér hozzá az alkatrész.Egy 24kw-os leaf is többet ér és ugyanannyiba kerül.

De azok nem Ford-ok! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 10:11:54 »

Gyári garancia:

Hybrid modellek esetén:
-1 év/20 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 5 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik

Mennyibe kerülnek a szervizek? 1 év/2 év....
Évente max. 10ekm megyek.

TDCi modellek esetén:
-2 év/30 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 3 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #347 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 11:16:33 »

Gyári garancia:

Hybrid modellek esetén:
-1 év/20 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 5 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik

Mennyibe kerülnek a szervizek? 1 év/2 év....
Évente max. 10ekm megyek.

TDCi modellek esetén:
-2 év/30 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 3 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik
Ezt a márkaszerviz vagy hivatalos partner szerviz megadja. Nem kötelező a márkaszerviz, csak a digitális szervizkönyvbe be kell írniuk.
Naplózva
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 14:51:57 »

Ezt a márkaszerviz vagy hivatalos partner szerviz megadja. Nem kötelező a márkaszerviz, csak a digitális szervizkönyvbe be kell írniuk.
Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #349 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 15:38:11 »

Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
gyakorlatban sehogy.Lassan 2éve levelezek a Ford Hungáriával,hogy nem vitték fel a visszahívási akciókat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.