Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:31:58
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo V.
>
Hybrid motorok
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
[
7
]
8
9
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Hybrid motorok (Megtekintve 154154 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #300 Dátum:
2020.09.15 kedd, 13:09:15 »
Idézetet írta: varcsa77 - 2020.09.15 kedd, 10:26:16
Tudtommal a ford egy az egyben átvette a toyota rendszerét, ott pediglen sem vezérlés sem kettőstömegű nincs, helyette van egy tönkretehetetlen CVT váltó.
? Miért ne lenne vezérlés? A kopó-fogyók ugyanúgy megvannak a hibridekben is:
-vezérlés
-váltóolaj (!)
-motorhűtő folyadék
-akkuhűtő folyadék
-fékfolyadék
-fék: igen, a használatlanság miatt a hátsók beragadnak, kvázi megszűnik a fékhatás extrém esetben
-a Priusban a 12 voltos akku tripla árú a normálhoz képest
-klímahűtés (más a gáz a nem hibridekhez képest, drágább)
Meg van inverter, ez-az. Az, hogy ezt véletlen a Toyota csiszolta ki és ezért megbízhatóbb, puszta szerencse. Maga a konstrukció egyáltalán nem egyszerűbb, mint egy sima turbós autó; másképp bonyolult.
Mondom ezt úgy, hogy a következő várhatóan nekem is hibrid lesz, de ezeket is tudni kell.
Naplózva
varcsa77
Vendég
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #301 Dátum:
2020.09.15 kedd, 14:21:04 »
Idézetet írta: Carmaged - 2020.09.15 kedd, 13:09:15
? Miért ne lenne vezérlés? A kopó-fogyók ugyanúgy megvannak a hibridekben is:
-vezérlés
-váltóolaj (!)
-motorhűtő folyadék
-akkuhűtő folyadék
-fékfolyadék
-fék: igen, a használatlanság miatt a hátsók beragadnak, kvázi megszűnik a fékhatás extrém esetben
-a Priusban a 12 voltos akku tripla árú a normálhoz képest
-klímahűtés (más a gáz a nem hibridekhez képest, drágább)
Meg van inverter, ez-az. Az, hogy ezt véletlen a Toyota csiszolta ki és ezért megbízhatóbb, puszta szerencse. Maga a konstrukció egyáltalán nem egyszerűbb, mint egy sima turbós autó; másképp bonyolult.
Mondom ezt úgy, hogy a következő várhatóan nekem is hibrid lesz, de ezeket is tudni kell.
Ha szerencséje volt, ha nem, hybridet csakis Toyotát vennék (egyelőre). A priusban nem kell vezérlést cserélni és a 12 voltos akku sem kerül feltétlenül tripla annyiba, a többi az korrekt. Viszont mégiscsak a prius az egyik legbízhatóbb autó.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #302 Dátum:
2020.09.15 kedd, 15:20:51 »
Idézetet írta: varcsa77 - 2020.09.15 kedd, 14:21:04
Ha szerencséje volt, ha nem, hybridet csakis Toyotát vennék (egyelőre). A priusban nem kell vezérlést cserélni és a 12 voltos akku sem kerül feltétlenül tripla annyiba, a többi az korrekt. Viszont mégiscsak a prius az egyik legbízhatóbb autó.
Csak, ha megnyúlik a lánc, 3x annyiért, mint a szíjat...
Naplózva
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #303 Dátum:
2020.09.15 kedd, 15:30:39 »
Idézetet írta: Carmaged - 2020.09.15 kedd, 13:09:15
? Miért ne lenne vezérlés? A kopó-fogyók ugyanúgy megvannak a hibridekben is:
-vezérlés
-váltóolaj (!)
-motorhűtő folyadék
-akkuhűtő folyadék
-fékfolyadék
-fék: igen, a használatlanság miatt a hátsók beragadnak, kvázi megszűnik a fékhatás extrém esetben
-a Priusban a 12 voltos akku tripla árú a normálhoz képest
-klímahűtés (más a gáz a nem hibridekhez képest, drágább)
Meg van inverter, ez-az. Az, hogy ezt véletlen a Toyota csiszolta ki és ezért megbízhatóbb, puszta szerencse. Maga a konstrukció egyáltalán nem egyszerűbb, mint egy sima turbós autó; másképp bonyolult.
Mondom ezt úgy, hogy a következő várhatóan nekem is hibrid lesz, de ezeket is tudni kell.
Azért ez nem teljen igaz,olajat,szűrőt,hűtővíz,klímagáz...stb..minden autóba kell cserélni ez nem hybrid specifikus.
Nincs szíj,kuplung,turbó,klímakomp.,...stb.A fék nem ragad be mert minimálisan van használva fékezéskor,nincs olyan,hogy megszűnik a fékhatás, még az elektromos autókban sem pedig ott tényleg alig van használva.
A priusba 17500ft a 12voltos akku 3-4 évente kell cserélni.A toyota inverter akkor romlik el amikor a bontóba a prés alárakják az autót.
A toyota hybrid konstrukció egy kiforrott dolog,a turbós benzines motorok még nem.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.09.15 kedd, 15:32:39 írta ywerd
»
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #304 Dátum:
2020.09.15 kedd, 15:36:54 »
Idézetet írta: varcsa77 - 2020.09.15 kedd, 14:21:04
Ha szerencséje volt, ha nem, hybridet csakis Toyotát vennék (egyelőre). A priusban nem kell vezérlést cserélni és a 12 voltos akku sem kerül feltétlenül tripla annyiba, a többi az korrekt. Viszont mégiscsak a prius az egyik legbízhatóbb autó.
A mondeo annyival jobb a priusnál,hogy mikor elindulsz akkor nincs olyan érzésed mintha 4esbe lenne a váltó,meg nagyobb a hatótáv + kevesebbet fogyaszt.
Elektromosan 120km/h sebességgel is tudsz menni,a toyotáknál meg 60km felett bekapcsol a motor.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
varcsa77
Vendég
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #305 Dátum:
2020.09.15 kedd, 16:05:41 »
Idézetet írta: ywerd - 2020.09.15 kedd, 15:36:54
A mondeo annyival jobb a priusnál,hogy mikor elindulsz akkor nincs olyan érzésed mintha 4esbe lenne a váltó,meg nagyobb a hatótáv + kevesebbet fogyaszt.
Elektromosan 120km/h sebességgel is tudsz menni,a toyotáknál meg 60km felett bekapcsol a motor.
A páromnak priust vettünk, imádjuk mind a ketten, de hosszabb távra nem terveznék vele. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a hybrid mondeo kevesebbet fogyaszt egy priusnál.
Naplózva
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #306 Dátum:
2020.09.15 kedd, 16:20:53 »
Idézetet írta: varcsa77 - 2020.09.15 kedd, 16:05:41
A páromnak priust vettünk, imádjuk mind a ketten, de hosszabb távra nem terveznék vele. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a hybrid mondeo kevesebbet fogyaszt egy priusnál.
A nagyobb akku miatt+légellenállás is jobb,mk2 is hasonló adatokat tapasztalt az saját mondeojával.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #307 Dátum:
2020.09.15 kedd, 19:00:52 »
Idézetet írta: ywerd - 2020.09.15 kedd, 12:37:33
Baromság,ez kb annyira életképes mint a hidrogén hajtás,ettől bmw i3 rex is jobb.Csak a szervizek járnának jól ezzel a megoldással.
Azért a baromság túlzás, az amúgy is elvesző fékerőt, miért ne hasznosítaná?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #308 Dátum:
2020.09.15 kedd, 19:16:01 »
Még egy érdekesség, lekértem az mHEV akku árát egy független alkatrész kereskedőtől, itt kaptam a 540e Ft-ot, mára megérkezett a Ford árajánlata is, ez 140e Ft.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #309 Dátum:
2020.09.15 kedd, 20:11:00 »
Idézetet írta: Scratch - 2020.09.15 kedd, 19:00:52
Azért a baromság túlzás, az amúgy is elvesző fékerőt, miért ne hasznosítaná?
Pedig az, mert nem sok energiát nyersz vele,viszont a megoldás bonyolult és drága.Ennyi erővel egy szolártetőt is lehetne rárakni,hogy amíg parkolsz akkor is töltsön.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
varcsa77
Vendég
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #310 Dátum:
2020.09.15 kedd, 20:11:12 »
Idézetet írta: Scratch - 2020.09.15 kedd, 19:16:01
Még egy érdekesség, lekértem az mHEV akku árát egy független alkatrész kereskedőtől, itt kaptam a 540e Ft-ot, mára megérkezett a Ford árajánlata is, ez 140e Ft.
Itt valami félreértés lehet:) Jóformán egy SS aksi kerül ennyibe Fordéknál...
Idézetet írta: ywerd - 2020.09.15 kedd, 20:11:00
Pedig az, mert nem sok energiát nyersz vele,viszont a megoldás bonyolult és drága.Ennyi erővel egy szolártetőt is lehetne rárakni,hogy amíg parkolsz akkor is töltsön.
Mekkora okosság
«
Utoljára szerkesztve: 2020.09.15 kedd, 20:13:20 írta varcsa77
»
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #311 Dátum:
2020.09.16 szerda, 08:53:25 »
Idézetet írta: varcsa77 - 2020.09.15 kedd, 16:05:41
A páromnak priust vettünk, imádjuk mind a ketten, de hosszabb távra nem terveznék vele. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a hybrid mondeo kevesebbet fogyaszt egy priusnál.
Mondeo MK5 hibrid
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=10&vehicletype=1&powerunit=2
vs.
Prius MK3
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2015&powerunit=2
Prius MK4
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2016&powerunit=2
A fizikát nehéz átverni, a Mondeo nehezebb fél tonnával és a légellenállása is nagyobb.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #312 Dátum:
2020.09.16 szerda, 08:54:56 »
Idézetet írta: Scratch - 2020.09.15 kedd, 19:16:01
Még egy érdekesség, lekértem az mHEV akku árát egy független alkatrész kereskedőtől, itt kaptam a 540e Ft-ot, mára megérkezett a Ford árajánlata is, ez 140e Ft.
Várj, ez a 12 voltos vagy a nagyfeszültségű akku? Simán lehet, hogy a Fordé a 12 voltosra vonatkozik.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #313 Dátum:
2020.09.16 szerda, 09:24:46 »
Idézetet írta: Carmaged - 2020.09.16 szerda, 08:54:56
Várj, ez a 12 voltos vagy a nagyfeszültségű akku? Simán lehet, hogy a Fordé a 12 voltosra vonatkozik.
48V-os.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #314 Dátum:
2020.09.16 szerda, 10:15:20 »
Idézetet írta: Scratch - 2020.09.16 szerda, 09:24:46
48V-os.
Ejha... ez meglepő.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #315 Dátum:
2020.09.16 szerda, 13:18:33 »
Idézetet írta: Carmaged - 2020.09.16 szerda, 10:15:20
Ejha... ez meglepő.
Még meglepőbb, ahogy folyamatosan csöpögnek a kis információk, időközben kiderült, hogy 3 akku van a mHEV-ben:
- indító akku 12V (start-stop) ~60e Ft
- 48V akku ~140e Ft
- főakku ~540e Ft
Jópofa volt a Ford-tól, hogy csak a 48V-os akku árát osztották meg.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #316 Dátum:
2020.09.16 szerda, 13:28:38 »
Idézetet írta: Scratch - 2020.09.16 szerda, 13:18:33
Még meglepőbb, ahogy folyamatosan csöpögnek a kis információk, időközben kiderült, hogy 3 akku van a mHEV-ben:
- indító akku 12V (start-stop) ~60e Ft
- 48V akku ~140e Ft
- főakku ~540e Ft
Jópofa volt a Ford-tól, hogy csak a 48V-os akku árát osztották meg.
fogyasztói társadalom
olcsóbb semmi se lesz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #317 Dátum:
2020.09.16 szerda, 14:29:35 »
Idézetet írta: Scratch - 2020.09.16 szerda, 13:18:33
Még meglepőbb, ahogy folyamatosan csöpögnek a kis információk, időközben kiderült, hogy 3 akku van a mHEV-ben:
- indító akku 12V (start-stop) ~60e Ft
- 48V akku ~140e Ft
- főakku ~540e Ft
Jópofa volt a Ford-tól, hogy csak a 48V-os akku árát osztották meg.
Túl szép volt az a 140.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #318 Dátum:
2020.09.16 szerda, 14:36:31 »
Idézetet írta: Carmaged - 2020.09.16 szerda, 14:29:35
Túl szép volt az a 140.
Igen, nekem is gyanús volt a nagy ár különbség, ideje volt túrni a robbantott rajzokba.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Lacika71
Vendég
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #319 Dátum:
2020.09.16 szerda, 19:18:50 »
Idézetet írta: ywerd - 2020.09.15 kedd, 22:17:28
Az én autóm nem volt 22mill,mk2 kolléga hozta használtan.Az új autó ár sem stimmel mert te a 700le teslát nézed a trend kivitelű mondeohoz.
Az alap 0km-es model 3 31600$ ami kb 9,5 mill.ft ,egy vignale mondeo 15,9 mill.ft szóval már behozta.
https://villanyautok.com/autok/tesla/model-3/long-range-awd
A Vignale újonnan 15. Most te összehasonlítasz egy új autót egy használttal. Ez most komoly?
Egy használt Vignale 3 évesen 5,9 M-tól.
egy használt Tesla Model 3 Long range pedig 15 M-tól. Lásd felső link. Lehet, hogy te Krisztől vetted annyiért, de nem mindenki tőle veszi. Ő tényleg olcsóbban adja, mint máshol.
Naplózva
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #320 Dátum:
2020.09.16 szerda, 20:16:47 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2020.09.16 szerda, 19:18:50
https://villanyautok.com/autok/tesla/model-3/long-range-awd
A Vignale újonnan 15. Most te összehasonlítasz egy új autót egy használttal. Ez most komoly?
Egy használt Vignale 3 évesen 5,9 M-tól.
egy használt Tesla Model 3 Long range pedig 15 M-tól. Lásd felső link. Lehet, hogy te Krisztől vetted annyiért, de nem mindenki tőle veszi. Ő tényleg olcsóbban adja, mint máshol.
A vignale 15,9mill. az új tesla kezdő ára 10mill alatt(de ezt még csak usábol lehet hozni),Európában range plus 39500euró(14 millft),long range 48200euro(16.8 mill) ezek az új árak ezeket hasonlítottam össze.Mindegyik tesla ugyanazt tudja csak hatótáv különbség van köztük, meg sima vagy dual motor.Az extrákat nézve nincs eltérés, mind fullos, a plusz fizetős dolgok olyan extrák amik a füstös autókban nincs pl hatótáv növelés,még jobb önvezetés....stb.
Szóval ha egy teslát hasonlítunk egy mondeohoz akkor nem trendhez kell viszonyítani az árat, hanem egy felszereltségben hasonlóhoz.
A belinkelt autók használtak(mondeo),új teslát itthon szalonból vagy kereskedésből nemtudsz venni mert nincs képviselet(még)a belinkelt új autókat másodkézből veszed(elbukva olyan dolgokat mint pl az S,X modelnél unlimited free suc...stb).Aki itthon vesz új teslát a kamu szalonból az bolond vagy pénznyomdája van.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #321 Dátum:
2020.09.30 szerda, 07:11:47 »
Sziasztok!
Egy hybrid Mondeo 20/40/60.000 km-es szervizbe kb menyibe kerül?
Szakszervíz, garancia megtartásához.
Köszi, Ferkó
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #322 Dátum:
2020.09.30 szerda, 09:20:41 »
Idézetet írta: Ferqo - 2020.09.30 szerda, 07:11:47
Sziasztok!
Egy hybrid Mondeo 20/40/60.000 km-es szervizbe kb menyibe kerül?
Szakszervíz, garancia megtartásához.
Köszi, Ferkó
Szia,
Ezt legjobban ők tudják megmondani, írj nekik.
Naplózva
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #323 Dátum:
2020.09.30 szerda, 22:10:32 »
Idézetet írta: Ferqo - 2020.09.30 szerda, 07:11:47
Sziasztok!
Egy hybrid Mondeo 20/40/60.000 km-es szervizbe kb menyibe kerül?
Szakszervíz, garancia megtartásához.
Köszi, Ferkó
Üdv!
A céges mondeot a petrányihoz vittük 70-80eft/20ekm körül volt a "szakszervíz".
De ha beszélsz Vik-el akkor szerintem megoldja olcsóbban.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #324 Dátum:
2020.10.01 csütörtök, 05:22:18 »
Idézetet írta: ywerd - 2020.09.30 szerda, 22:10:32
Üdv!
A céges mondeot a petrányihoz vittük 70-80eft/20ekm körül volt a "szakszervíz".
De ha beszélsz Vik-el akkor szerintem megoldja olcsóbban.
Szia!
Köszönöm.
A gari miatt gondolnám a szakszervíz.
Voltam Krisztiánnál megnéztem a Vignale kombit, ezért kérdeztem.
Üdv, Ferko
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #325 Dátum:
2020.11.23 hétfő, 14:57:21 »
Sziasztok!
Sziszu márkatárson kívül (bocsánat ha rosszul írtam a nevét) akad közülünk valaki, aki Hybrid Mondeót használ már hosszabb ideje? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, főleg megbízhatóság terén. A motor ugye saját Ford, erre is kíváncsi vagyok, hogy a befecskendezés az pld. nagynyomású vagy ez is Atkinson ciklusú, de saját fejlesztésű motor?
Azért a mobile.de-n van hybrid tuornier Mondeo 17.500 Eur felett, 2019-es autók. Egész baráti áron megvan magyar papírral...
Üdv Nektek ismét!
Dani
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #326 Dátum:
2020.11.23 hétfő, 15:15:17 »
Idézetet írta: danidoki - 2020.11.23 hétfő, 14:57:21
Sziasztok!
Sziszu márkatárson kívül (bocsánat ha rosszul írtam a nevét) akad közülünk valaki, aki Hybrid Mondeót használ már hosszabb ideje? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, főleg megbízhatóság terén. A motor ugye saját Ford, erre is kíváncsi vagyok, hogy a befecskendezés az pld. nagynyomású vagy ez is Atkinson ciklusú, de saját fejlesztésű motor?
Azért a mobile.de-n van hybrid tuornier Mondeo 17.500 Eur felett, 2019-es autók. Egész baráti áron megvan magyar papírral...
Üdv Nektek ismét!
Dani
Tapasztalatom nincs,de mikor úgy rémlik ugyan az az Atkinson van benne,mint a toyotában.Komplett vette meg a licenc-et a ford.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sarkan
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 134
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #327 Dátum:
2020.11.23 hétfő, 16:12:57 »
Idézetet írta: danidoki - 2020.11.23 hétfő, 14:57:21
Sziasztok!
Sziszu márkatárson kívül (bocsánat ha rosszul írtam a nevét) akad közülünk valaki, aki Hybrid Mondeót használ már hosszabb ideje? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, főleg megbízhatóság terén. A motor ugye saját Ford, erre is kíváncsi vagyok, hogy a befecskendezés az pld. nagynyomású vagy ez is Atkinson ciklusú, de saját fejlesztésű motor?
Azért a mobile.de-n van hybrid tuornier Mondeo 17.500 Eur felett, 2019-es autók. Egész baráti áron megvan magyar papírral...
Üdv Nektek ismét!
Dani
Ebben nagyobb kétezres motor van, atkinson. Azt hiszem a Ford saját fejlesztése.
https://www.youtube.com/watch?v=tULKd2szOAE&t=14s
Érdemes megnézni a videót illetve a hozzá tartozó cikket a totálcar-on
Naplózva
ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009
Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #328 Dátum:
2020.11.23 hétfő, 18:59:57 »
Idézetet írta: sarkan - 2020.11.23 hétfő, 16:12:57
Ebben nagyobb kétezres motor van, atkinson. Azt hiszem a Ford saját fejlesztése.
https://www.youtube.com/watch?v=tULKd2szOAE&t=14s
Érdemes megnézni a videót illetve a hozzá tartozó cikket a totálcar-on
igazad van,rosszul emlékeztem.
"Jó érzékkel megvásárolt néhány szabadalmat a Ford a Toyotától, kiegészítette sajátjaival és ízlése szerint csinált egy új erőátvitelt. "
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #329 Dátum:
2021.01.05 kedd, 12:29:00 »
Az MK5-ös 2016-2018-ig évjáratú autókat nézegetem. 6 éve MK4 5 ötajtós 2.0TDCI autót használok évi 9eKm futásteljesítménnyel. A feleségemnek most cseréltük le egy 2016-os MK5-re az MK4-ét.
Nekem is megtetszett az MK5. A használtautó hírdetéseket követve azt tapasztalom, hogy a Hibrid autókat főleg Vignale kivitelűeket arányaiban olcsóbban ajánlják eladásra. Már 6 milla alatt is akadnak 2017-esek. A hibridek szinte kivétel nélkül külföldi déli országból érkezhettek, mivel nincs szélvédőfűtés és hátsó ülésfűtés, de hűtött első ülések igen.
Mi lehet az oka? Ezek a hibridek jól megtört autókat és jól visszatekert km órájúak lehetnek?
Ami nem szimpatikus a hibridben, hogy ezek 5 ajtósban nem léteznek csak 4 ajtósban. És még kisebb is a csomagtartója a + akksi miatt.
Rövid távra, városban használva milyen fogyasztást lehet elérni a 2 literes benzin motorral? Dizellel nyáron vegyes használatban nálam 5,8-6.1l/100km a fogyasztás.
Az akksi meghibásodása mennyire gyakori? Az akksi horror áron van fél milla, ha jól írtátok. Hány kwh-s a beépített akksi?
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #330 Dátum:
2021.01.05 kedd, 13:06:02 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.05 kedd, 12:29:00
Az akksi meghibásodása mennyire gyakori? Az akksi horror áron van fél milla, ha jól írtátok. Hány kwh-s a beépített akksi?
Ez az a pont amiről senkinek nincs megbízható infója. 2,2M Ft + munkadíj az akku ára, és sajnos letilt az autó, ha akku hibát érzékel, nem hivatalos megoldás sincs a felélesztésére.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #331 Dátum:
2021.01.05 kedd, 14:08:14 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.01.05 kedd, 13:06:02
Ez az a pont amiről senkinek nincs megbízható infója. 2,2M Ft + munkadíj az akku ára, és sajnos letilt az autó, ha akku hibát érzékel, nem hivatalos megoldás sincs a felélesztésére.
Köszi az infót. Részemről, akkor eldőlt: NO hibrid, maradok a dízelnél.
Kigoogliztam, hogy az új Mondeo Hibridben 1,4 Kwh akksi van, ami milliókat ér.
Vicc. Az AGM-es most vett 50eFt-os indítóakksi 12Vx80Ah > 0,96KWh kapacitású. Techológiailag ekkora különbség lenne, hát ez izgalmas...
«
Utoljára szerkesztve: 2021.01.05 kedd, 14:17:34 írta Tibor69
»
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #332 Dátum:
2021.01.05 kedd, 17:41:11 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.05 kedd, 14:08:14
Köszi az infót. Részemről, akkor eldőlt: NO hibrid, maradok a dízelnél.
Kigoogliztam, hogy az új Mondeo Hibridben 1,4 Kwh akksi van, ami milliókat ér.
Vicc. Az AGM-es most vett 50eFt-os indítóakksi 12Vx80Ah > 0,96KWh kapacitású. Techológiailag ekkora különbség lenne, hát ez izgalmas...
Igen, én is ezért mondtam le róla. Mondeóban nem, de más Ford-ban opció lehet az mHEV, itt "csak" 300e Ft a 48V-os akku.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #333 Dátum:
2021.01.05 kedd, 19:25:07 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.05 kedd, 12:29:00
Az MK5-ös 2016-2018-ig évjáratú autókat nézegetem. 6 éve MK4 5 ötajtós 2.0TDCI autót használok évi 9eKm futásteljesítménnyel. A feleségemnek most cseréltük le egy 2016-os MK5-re az MK4-ét.
Nekem is megtetszett az MK5. A használtautó hírdetéseket követve azt tapasztalom, hogy a Hibrid autókat főleg Vignale kivitelűeket arányaiban olcsóbban ajánlják eladásra. Már 6 milla alatt is akadnak 2017-esek. A hibridek szinte kivétel nélkül külföldi déli országból érkezhettek, mivel nincs szélvédőfűtés és hátsó ülésfűtés, de hűtött első ülések igen.
Mi lehet az oka? Ezek a hibridek jól megtört autókat és jól visszatekert km órájúak lehetnek?
Ami nem szimpatikus a hibridben, hogy ezek 5 ajtósban nem léteznek csak 4 ajtósban. És még kisebb is a csomagtartója a + akksi miatt.
Rövid távra, városban használva milyen fogyasztást lehet elérni a 2 literes benzin motorral? Dizellel nyáron vegyes használatban nálam 5,8-6.1l/100km a fogyasztás.
Az akksi meghibásodása mennyire gyakori? Az akksi horror áron van fél milla, ha jól írtátok. Hány kwh-s a beépített akksi?
Szia!
Mielőtt még lemondanál a hybridről,a fogyasztás városban 3,5-4L,országút 5-6L szerviz 20ekm-ként 30-40eft, meghibásodás 0.1%. A céges autónk hybrid mondeo volt több mint 100ekm mentem vele soha semmi hiba nem volt vele.
Hívd fel mk2 kollégát ő eléggé ott van a hybrid, elektromos témában.Ha autót akarsz venni tőle vegyél,garantált a minőség.Ha tdci mondeot akarsz azt is tud vagy bármilyen más autót.
Kintről azért jön ennyi fullos mondeo mert ott annyira nem volt kelendő a fapados verzió.
Székesfehérváron sok a törött,vízkáros,óra tekert autó.
Az akku meghibásodás egy kacsa,nincs nem létezik.Akku hibás mondeo olyan mint a fideszes szavazó,mindenki hallott róla de nem találkozott vele senki.
Az akkuk garisak,javíthatóak, sőt most már bővíthetőek,hogy nagyobb hatótáv legyen.
Én nem erőltetném a helyedben a lovaskocsit(dízel autó) most amikor már a T-modell(hybrid,elektromos autó) terjed.
«
Utoljára szerkesztve: 2021.01.05 kedd, 19:38:40 írta ywerd
»
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #334 Dátum:
2021.01.06 szerda, 11:32:57 »
Idézetet írta: ywerd - 2021.01.05 kedd, 19:25:07
Szia!
Mielőtt még lemondanál a hybridről,a fogyasztás városban 3,5-4L,országút 5-6L szerviz 20ekm-ként 30-40eft, meghibásodás 0.1%. A céges autónk hybrid mondeo volt több mint 100ekm mentem vele soha semmi hiba nem volt vele.
Hívd fel mk2 kollégát ő eléggé ott van a hybrid, elektromos témában.Ha autót akarsz venni tőle vegyél,garantált a minőség.Ha tdci mondeot akarsz azt is tud vagy bármilyen más autót.
Kintről azért jön ennyi fullos mondeo mert ott annyira nem volt kelendő a fapados verzió.
Székesfehérváron sok a törött,vízkáros,óra tekert autó.
Az akku meghibásodás egy kacsa,nincs nem létezik.Akku hibás mondeo olyan mint a fideszes szavazó,mindenki hallott róla de nem találkozott vele senki.
Az akkuk garisak,javíthatóak, sőt most már bővíthetőek,hogy nagyobb hatótáv legyen.
Én nem erőltetném a helyedben a lovaskocsit(dízel autó) most amikor már a T-modell(hybrid,elektromos autó) terjed.
Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #335 Dátum:
2021.01.06 szerda, 14:53:25 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.06 szerda, 11:32:57
Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért.
1,4kWh-val 21 mérföld? Az nem valami plug-in lesz? Te nem azokat nézegeted, ahogy én értem.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #336 Dátum:
2021.01.06 szerda, 17:18:22 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.06 szerda, 11:32:57
Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért.
1,2 V Liion battery???
A Liion nak 3,7 V a névleges cella feszültsége, a NiCd/NiMh nek 1,2 V.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #337 Dátum:
2021.01.06 szerda, 20:30:45 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.06 szerda, 11:32:57
Köszi az infókat.
Googliztam egy kicsit, Ford Fusion Hybrid Akkupakk (1,4 kWh @ 327vdc, 78 cells, 280db 1,2V LiIon battery) működés, szétszedés stb.
A youtube-os videokhoz vannak hozzászólások. Itt azért lehet találni akkumulátor problémával küszködő tulajokat. Pld. egyik tulaj 4 éves Fusion hatótávja 21miles-ről lecsökkent 13 mile-re, tetetett bele új akkupakkot az újjal csak 16miles tud az autó, a kérdése miért.
A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #338 Dátum:
2021.01.07 csütörtök, 08:35:00 »
Idézetet írta: Carmaged - 2021.01.06 szerda, 14:53:25
1,4kWh-val 21 mérföld? Az nem valami plug-in lesz? Te nem azokat nézegeted, ahogy én értem.
https://www.youtube.com/watch?v=kmDpNr1PdMk&t=2073s
Én erről a videóról beszélek.
Igazad van a hatótávolság plug-ins hybridre igaz, ezt a problémát egy hozzászóló írta ehhez a videóhoz, de az akksi amit szerel az 1.4kWh.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #339 Dátum:
2021.01.07 csütörtök, 09:08:04 »
Idézetet írta: ywerd - 2021.01.06 szerda, 20:30:45
A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak.
Köszönöm hozzászólásaitokat!
Vagy én találok vagy nincs európai, azaz Mondeo Hybrid használt autó teszt a neten. Ezért szorultam rá a Fusion Hybridről szóló infókat begyűjteni.
Ha veszek autót, akkor az egy használt 70-80ekm-es max 4. éves Mondeo. Minimum 6 évre veszem, évi 9ekm-rel.
MK3 2.0TDCi Ghia 6 évet, MK4 2.0TDCi Titanium amit most használok már most lesz, hogy 7 éve nálam van, nyáron 10 éves lesz. Egyik autóval sem volt nagyobb gondom. Nem véletlenül ragaszkodom a Mondihoz.
A feleségemet is MK4-re beszéltem rá (4 évet használta), amit októberben lecseréltünk egy ellenálhatatlan jó ajánlatú MK5-re. Ezek is 2.0TDCi motorokkal vannak szerelve.
A 10 éves Mondeóm (125ekm van benne) utódját keresem vagy Hybrid vagy 2.0TDCi motorú Mondeo személyében. Az autó a kertben éjszakázik, ami egy akkumulátornak nem egy ideális körülmény. És ami durva, hogy a gyerek iskolába vitele 1,3km + nekem munkahely 2km és haza 2km naponta. Ez a Hybridnek jobb körülmény.
Nyaraláskor egy tankkal (70 liter) megjártuk Horvátországot 1.250km-t tettünk meg és nyáron klímával.
Ami érdekes tapasztalat számomra, hogy a Mondeók fogyasztása és így a környezetszennyezése egyre nagyobb lett, annak ellenére, hogy a katalógusokban egyre kisebb értékek szerepelnek. MK3>MK4>MK5, amelynek oka ezek szerint az lehet, hogy a mérési körülmények egyre jobban eltérnek a valós használattól.
Visszatérve a témára. Az utód autótól azt várnám el, hogy a fogyasztás ne növekedjen 6 év használat után se. Nagyfeszültségű Hybrid akku degradálódása ne legyen jelentős. Ne úgy járjak, hogy idővel a Hybrid akksi rásegítése 6 év múlva eltünik és egy 2 literes benzines autóm legyen 9-10 literes fogyasztással, majd ezt követően az akku hiba miatt egy több milliós költséget kell állnom, hogy az autó üzemképes legyen.
Eddig nálam a 2.0TDCi motoros Mondeók jelesre vizsgáztak, ezért ez a ragaszkodás a dízelhez.
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #340 Dátum:
2021.01.07 csütörtök, 10:24:17 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.07 csütörtök, 09:08:04
Köszönöm hozzászólásaitokat!
Vagy én találok vagy nincs európai, azaz Mondeo Hybrid használt autó teszt a neten. Ezért szorultam rá a Fusion Hybridről szóló infókat begyűjteni.
Ha veszek autót, akkor az egy használt 70-80ekm-es max 4. éves Mondeo. Minimum 6 évre veszem, évi 9ekm-rel.
MK3 2.0TDCi Ghia 6 évet, MK4 2.0TDCi Titanium amit most használok már most lesz, hogy 7 éve nálam van, nyáron 10 éves lesz. Egyik autóval sem volt nagyobb gondom. Nem véletlenül ragaszkodom a Mondihoz.
A feleségemet is MK4-re beszéltem rá (4 évet használta), amit októberben lecseréltünk egy ellenálhatatlan jó ajánlatú MK5-re. Ezek is 2.0TDCi motorokkal vannak szerelve.
A 10 éves Mondeóm (125ekm van benne) utódját keresem vagy Hybrid vagy 2.0TDCi motorú Mondeo személyében. Az autó a kertben éjszakázik, ami egy akkumulátornak nem egy ideális körülmény. És ami durva, hogy a gyerek iskolába vitele 1,3km + nekem munkahely 2km és haza 2km naponta. Ez a Hybridnek jobb körülmény.
Nyaraláskor egy tankkal (70 liter) megjártuk Horvátországot 1.250km-t tettünk meg és nyáron klímával.
Ami érdekes tapasztalat számomra, hogy a Mondeók fogyasztása és így a környezetszennyezése egyre nagyobb lett, annak ellenére, hogy a katalógusokban egyre kisebb értékek szerepelnek. MK3>MK4>MK5, amelynek oka ezek szerint az lehet, hogy a mérési körülmények egyre jobban eltérnek a valós használattól.
Visszatérve a témára. Az utód autótól azt várnám el, hogy a fogyasztás ne növekedjen 6 év használat után se. Nagyfeszültségű Hybrid akku degradálódása ne legyen jelentős. Ne úgy járjak, hogy idővel a Hybrid akksi rásegítése 6 év múlva eltünik és egy 2 literes benzines autóm legyen 9-10 literes fogyasztással, majd ezt követően az akku hiba miatt egy több milliós költséget kell állnom, hogy az autó üzemképes legyen.
Eddig nálam a 2.0TDCi motoros Mondeók jelesre vizsgáztak, ezért ez a ragaszkodás a dízelhez.
Ha jól értelmezem akkor te napi kb 5km mész? Erre a dízel a legrosszabb választás, ezt még itt a dízel hívők is megmondják.A céges hybrid mondeonkban eladáskor több 100ekm volt és 10% alatt volt az akku degradálás.Ha az autót kint tartod a kertben mi baja lesz az akkunak?Csak azért kérdezem mert a nekem is a kertben áll a teslám és nem tapasztalok semmi negatívumot.
Szerintem de ez az én véleményem neked egy elektromos autó lenne az ideális a napi 5km -es körökre és ha nyaralni mentek arra ott a mk5 tdci,nincs szerviz,nincs adó,ingyen tankolsz,ingyen parkolsz,mindegy,hogy kint hideg vagy meleg van a motornak nem árt...stb.
Amit írtál a tdci fogyasztásról az azért van mert az autógyártók kamuznak, ráadásul a dízel autók ahogy megy bele a km úgy lesznek egyre rosszabb hatásfokúak.A hybrid akku rásegítés nem "tűnik el" ha rossz az aksi akkor azt jelzi és egy lendkerék árából javítják ha már nem garis.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #341 Dátum:
2021.01.07 csütörtök, 12:42:31 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.07 csütörtök, 09:08:04
Köszönöm hozzászólásaitokat!
Vagy én találok vagy nincs európai, azaz Mondeo Hybrid használt autó teszt a neten. Ezért szorultam rá a Fusion Hybridről szóló infókat begyűjteni.
Ha veszek autót, akkor az egy használt 70-80ekm-es max 4. éves Mondeo. Minimum 6 évre veszem, évi 9ekm-rel.
MK3 2.0TDCi Ghia 6 évet, MK4 2.0TDCi Titanium amit most használok már most lesz, hogy 7 éve nálam van, nyáron 10 éves lesz. Egyik autóval sem volt nagyobb gondom. Nem véletlenül ragaszkodom a Mondihoz.
A feleségemet is MK4-re beszéltem rá (4 évet használta), amit októberben lecseréltünk egy ellenálhatatlan jó ajánlatú MK5-re. Ezek is 2.0TDCi motorokkal vannak szerelve.
A 10 éves Mondeóm (125ekm van benne) utódját keresem vagy Hybrid vagy 2.0TDCi motorú Mondeo személyében. Az autó a kertben éjszakázik, ami egy akkumulátornak nem egy ideális körülmény. És ami durva, hogy a gyerek iskolába vitele 1,3km + nekem munkahely 2km és haza 2km naponta. Ez a Hybridnek jobb körülmény.
Nyaraláskor egy tankkal (70 liter) megjártuk Horvátországot 1.250km-t tettünk meg és nyáron klímával.
Ami érdekes tapasztalat számomra, hogy a Mondeók fogyasztása és így a környezetszennyezése egyre nagyobb lett, annak ellenére, hogy a katalógusokban egyre kisebb értékek szerepelnek. MK3>MK4>MK5, amelynek oka ezek szerint az lehet, hogy a mérési körülmények egyre jobban eltérnek a valós használattól.
Visszatérve a témára. Az utód autótól azt várnám el, hogy a fogyasztás ne növekedjen 6 év használat után se. Nagyfeszültségű Hybrid akku degradálódása ne legyen jelentős. Ne úgy járjak, hogy idővel a Hybrid akksi rásegítése 6 év múlva eltünik és egy 2 literes benzines autóm legyen 9-10 literes fogyasztással, majd ezt követően az akku hiba miatt egy több milliós költséget kell állnom, hogy az autó üzemképes legyen.
Eddig nálam a 2.0TDCi motoros Mondeók jelesre vizsgáztak, ezért ez a ragaszkodás a dízelhez.
Erre a kevés napi km-re miért nem veszel egy Focus Electric-et? 100km körül tud, 3-3,5M Ft, akkora mint a normál Focus (kivéve a csomagtartó). Mellé meg megtartod a TDCI-t a nyaralásokra.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Italy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #342 Dátum:
2021.01.10 vasárnap, 11:40:35 »
Idézetet írta: ywerd - 2021.01.06 szerda, 20:30:45
A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak.
Szia! Én is most nézegetek hybrid Vignale mondikat és Franciából behozottat is néztem. Hogy tudnak üzemképessé tenni egy Szajnából kihúzott autót,mi árulkodik erről ,megéri a javítás nekik? Ezt egy leőélet lekérdezés kimutatja (pl AutodDNA)?
Most egy szintén Franciából való Toyota Auris kombi dízelem van amit 2évesen vettem,szerencsére nem volt semmi baj vele.Jók és megbízhatóak a Toyoták,de az MK4-es 2.0 benzines mondimat jobban szerettem.
Naplózva
2.0 duratec Ghia Executive MK4 2008
Mk5 hybrid Vignale sedan 2018
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #343 Dátum:
2021.01.10 vasárnap, 15:09:40 »
Idézetet írta: Scratch - 2021.01.07 csütörtök, 12:42:31
Erre a kevés napi km-re miért nem veszel egy Focus Electric-et? 100km körül tud, 3-3,5M Ft, akkora mint a normál Focus (kivéve a csomagtartó). Mellé meg megtartod a TDCI-t a nyaralásokra.
A focus electrik egy kvóta autó,túlárazott és semmire nem jó.Egy c-zero többet megy olcsóbb és fillér hozzá az alkatrész.Egy 24kw-os leaf is többet ér és ugyanannyiba kerül.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
ywerd
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #344 Dátum:
2021.01.10 vasárnap, 15:21:18 »
Idézetet írta: Italy - 2021.01.10 vasárnap, 11:40:35
Szia! Én is most nézegetek hybrid Vignale mondikat és Franciából behozottat is néztem. Hogy tudnak üzemképessé tenni egy Szajnából kihúzott autót,mi árulkodik erről ,megéri a javítás nekik? Ezt egy leőélet lekérdezés kimutatja (pl AutodDNA)?
Most egy szintén Franciából való Toyota Auris kombi dízelem van amit 2évesen vettem,szerencsére nem volt semmi baj vele.Jók és megbízhatóak a Toyoták,de az MK4-es 2.0 benzines mondimat jobban szerettem.
A Szajnából való kihúzás egy hasonlat volt arra ,hogy franciába sok a vízkáros autó.A legtöbb vízkár abból adódik,hogy a küszöbnél befolyik a víz és áll a kocsi szőnyegén, ezek az autók fillérbe kerülnek kint.A nepper megveszi kiszárítja, az órát vissza tekeri,hogy a km is kevés legyen és ezt dobja piacra.Idővel az elektromos rendszer megadja magát és amikor az ember vissza megy reklamálni akkor a cég megszűnt vagy azt mondják,hogy az autó csak bizományba volt nála menj reklamálj a franciáknál.Az autoDNA meg a többi hansonló cég forintot nem ér erről van fent videója a becsületneppernek.
Naplózva
Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3
Most:Tesla model Y long range
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #345 Dátum:
2021.01.10 vasárnap, 18:11:21 »
Idézetet írta: ywerd - 2021.01.10 vasárnap, 15:09:40
A focus electrik egy kvóta autó,túlárazott és semmire nem jó.Egy c-zero többet megy olcsóbb és fillér hozzá az alkatrész.Egy 24kw-os leaf is többet ér és ugyanannyiba kerül.
De azok nem Ford-ok!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #346 Dátum:
2021.01.21 csütörtök, 10:11:54 »
Gyári garancia:
Hybrid modellek esetén:
-1 év/20 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 5 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik
Mennyibe kerülnek a szervizek? 1 év/2 év....
Évente max. 10ekm megyek.
TDCi modellek esetén:
-2 év/30 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 3 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #347 Dátum:
2021.01.21 csütörtök, 11:16:33 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.21 csütörtök, 10:11:54
Gyári garancia:
Hybrid modellek esetén:
-1 év/20 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 5 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik
Mennyibe kerülnek a szervizek? 1 év/2 év....
Évente max. 10ekm megyek.
TDCi modellek esetén:
-2 év/30 000km szervizintervallum
-Lefedettség: 5 évig vagy 3 szerviz erejéig, amelyik hamarabb bekövetkezik
Ezt a márkaszerviz vagy hivatalos partner szerviz megadja. Nem kötelező a márkaszerviz, csak a digitális szervizkönyvbe be kell írniuk.
Naplózva
Tibor69
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 785
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #348 Dátum:
2021.01.21 csütörtök, 14:51:57 »
Idézetet írta: Carmaged - 2021.01.21 csütörtök, 11:16:33
Ezt a márkaszerviz vagy hivatalos partner szerviz megadja. Nem kötelező a márkaszerviz, csak a digitális szervizkönyvbe be kell írniuk.
Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
Naplózva
Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Hybrid motorok
«
Új hozzászólás #349 Dátum:
2021.01.21 csütörtök, 15:38:11 »
Idézetet írta: Tibor69 - 2021.01.21 csütörtök, 14:51:57
Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
gyakorlatban sehogy.Lassan 2éve levelezek a Ford Hungáriával,hogy nem vitték fel a visszahívási akciókat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
[
7
]
8
9
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ