Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 16:54:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Hybrid motorok  (Megtekintve 128695 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2021.01.21 csütörtök, 15:51:29 »

Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
digitális szervízkönyv sem a garancia feltétele.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2021.01.24 vasárnap, 09:13:35 »

Köszi az infót. Részemről, akkor eldőlt: NO hibrid, maradok a dízelnél.
Kigoogliztam, hogy az új Mondeo Hibridben 1,4 Kwh akksi van, ami milliókat ér.
Vicc. Az AGM-es most vett 50eFt-os indítóakksi 12Vx80Ah > 0,96KWh kapacitású. Techológiailag ekkora különbség lenne, hát ez izgalmas...  

Szia, nem szóltam még a hibrid mondeo témához, viszont 14 hónapja (26 ekm) vezetem a sajátomat. Egyelőre nem tudom , mi ez az akku-para. Mindenki azzal kalkulál, hogy ki fog fingani hamar. Honnan ez a vélekedés? Lehet agyalni az AGM és lipo hasonlóságán/különbözőségén/árfekvésén. De technológiailag mindenképpen van különbség. A hibrid 1.4kWh, 208V, hetven valahány cella van benne. Max 35kW a max (megengedett) terhelése (így jön össze a matek a benzin 103 kW és a rendszerteljesítmény - 138kW - között). Kell-e félni a kipurcanástól? Nem tudom. De én szubjektíven jobban féltem az mk3 Tdci2.2 dízel kipurcanásától. Bízom a battery management működésében.

Ami a fogyasztását illeti, sokfélét hallottam én is. Szerintem ez abból is adódik, hogy valaki hibridesen vezeti-e az autóját, vagy, ahogy a tdci-n megszokta. 24 ezerrel ezelőtt lenulláztam a számlálót, 4.8/100km. Azt talán mindenki tudja, hogy ez a full hibrid inkább városban teljesít jól, de a 2.8 az marhaság. Egy kellemes kanyar Veresegyházon, Fóton vissza Bp-re közepes forgalomban tényleg kijön 3.9-ből. De nem ez  jellemző. Kell lassítani, gyorsítani, ez nincs ingyen. De a 4.2-4.4-es kijelzés elég gyakori. Hogy miért 4.8 mégis a nagy átlagom? Mert többet megyek városon kívül, ahol inkább 5 literrel kell számolni.
Igen, ez egy francia származásó sedan, a biztosítós szerint eredeti rétegvastagsággal. Még nem volt 2 éves akkor. Ennél többet nem tudok a műszaki állapotáról (még az első szervízen a Fordban mondták, nagyon rendben van az autó). A 60 ezres szerviz 81 eFt Fordban, csomagár. Itt gyertyacsere is volt, kicsit drágább. Nekem az a hitem, hogy a 20 ekm sok egy olajcserére. Mindig beiktatok közé egyet.

ywerd véleményét osztom én is - már nem vennék dízelt. Nagy élmény volt 12 évig a 400Nm, de mára más a hangsúly. Tényleg sokkal kulturáltabb, finom szerkezet. Vignale meg még kényelmes is. Feltűnt, hogy kevésbé szedi fel a piszkot (pl. falcokban), csendes belül (aktív zajszűrő), a bolygóműves "váltó" meg nagyon klassz. Az a priusos "bégetés" (így szokták mondani), szerintem nem jellemző. Persze, ha lepadlózom, forog maxon, de inkább hasonlít egy lepadlózott benzines hangjára. De hibridnél ez ritkán kell.

Összességében, eddig nagyon elégedett vagyok, nagyon jól használható. Aki mindig pályázik, az ne ilyet vegyen!
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #352 Dátum: 2021.01.26 kedd, 14:03:18 »

Szia, nem szóltam még a hibrid mondeo témához, viszont 14 hónapja (26 ekm) vezetem a sajátomat. Egyelőre nem tudom , mi ez az akku-para. Mindenki azzal kalkulál, hogy ki fog fingani hamar. Honnan ez a vélekedés? Lehet agyalni az AGM és lipo hasonlóságán/különbözőségén/árfekvésén. De technológiailag mindenképpen van különbség. A hibrid 1.4kWh, 208V, hetven valahány cella van benne. Max 35kW a max (megengedett) terhelése (így jön össze a matek a benzin 103 kW és a rendszerteljesítmény - 138kW - között). Kell-e félni a kipurcanástól? Nem tudom. De én szubjektíven jobban féltem az mk3 Tdci2.2 dízel kipurcanásától. Bízom a battery management működésében.

Ami a fogyasztását illeti, sokfélét hallottam én is. Szerintem ez abból is adódik, hogy valaki hibridesen vezeti-e az autóját, vagy, ahogy a tdci-n megszokta. 24 ezerrel ezelőtt lenulláztam a számlálót, 4.8/100km. Azt talán mindenki tudja, hogy ez a full hibrid inkább városban teljesít jól, de a 2.8 az marhaság. Egy kellemes kanyar Veresegyházon, Fóton vissza Bp-re közepes forgalomban tényleg kijön 3.9-ből. De nem ez  jellemző. Kell lassítani, gyorsítani, ez nincs ingyen. De a 4.2-4.4-es kijelzés elég gyakori. Hogy miért 4.8 mégis a nagy átlagom? Mert többet megyek városon kívül, ahol inkább 5 literrel kell számolni.
Igen, ez egy francia származásó sedan, a biztosítós szerint eredeti rétegvastagsággal. Még nem volt 2 éves akkor. Ennél többet nem tudok a műszaki állapotáról (még az első szervízen a Fordban mondták, nagyon rendben van az autó). A 60 ezres szerviz 81 eFt Fordban, csomagár. Itt gyertyacsere is volt, kicsit drágább. Nekem az a hitem, hogy a 20 ekm sok egy olajcserére. Mindig beiktatok közé egyet.

ywerd véleményét osztom én is - már nem vennék dízelt. Nagy élmény volt 12 évig a 400Nm, de mára más a hangsúly. Tényleg sokkal kulturáltabb, finom szerkezet. Vignale meg még kényelmes is. Feltűnt, hogy kevésbé szedi fel a piszkot (pl. falcokban), csendes belül (aktív zajszűrő), a bolygóműves "váltó" meg nagyon klassz. Az a priusos "bégetés" (így szokták mondani), szerintem nem jellemző. Persze, ha lepadlózom, forog maxon, de inkább hasonlít egy lepadlózott benzines hangjára. De hibridnél ez ritkán kell.

Összességében, eddig nagyon elégedett vagyok, nagyon jól használható. Aki mindig pályázik, az ne ilyet vegyen!

Na végre egy Hybrid Vignale Mondeo használó tapasztalata. Wink Köszönöm az infókat.
Hosszabb autópálya használatkor (130km/h) mennyi fogyasztást mértél? A kilométerfutást hogyan tudtad leellenőrizni, ha jól számolom 34ekm-rel vetted a járgányt?

Az akkupara azért van, mert nagyon drága, most kérdeztem 2,4millió HUF a teljes akku szett anyagára: https://ford.7zap.com/en/car/180/1.4897,2.18742,6.43307,10.31868/0/2779/20934/94566/
Ha invertert is kell cserélni az 960eFt.

Ha használtan 2-3 évesen veszek egy autót én általában 6-7 évet szoktam használni, évi 10ekm futásteljesítmény mellett. Ha nálam romlik el az akku (kicsi az esélye) a javítást én fizetem, de eladáskor 10 évesen valószínű - tekintve arra hogy a drága akksi elromolhat - jóval alacsonyabb áron tudom továbbadni.
Szívem szerint TDCI Titaniumot-t vennék 3 éveset 60-70ekm-rel, de a Hybrid Vignale Mondeók ára kb 1millió forinttal alacsonyabbak (6mFt alatt vannak) prémium felszereltség mellett, még a km óra szerint kevesebbet is futottak.
Az igaz, hogy a TDCI magyarországi, Hybrid Vignale-k meg francia, olasz stb. külföldiek. Nem tudom, hogyan éri meg az előző tulajnak, hogy a 14-15milliós autót 3 év múlva 6millió-ért adja el kereskedőn keresztül?
Ha nem összetört és javított autók, akkor erősen óratekert autókról van szó?
Ha valós kilóméteresek és nem összetörtek, akkor ilyen nagy a Hybrid Mondeók értékvesztése?
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.26 kedd, 14:07:54 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2021.01.26 kedd, 18:16:36 »

Na végre egy Hybrid Vignale Mondeo használó tapasztalata. Wink Köszönöm az infókat.
Hosszabb autópálya használatkor (130km/h) mennyi fogyasztást mértél? A kilométerfutást hogyan tudtad leellenőrizni, ha jól számolom 34ekm-rel vetted a járgányt?

Az akkupara azért van, mert nagyon drága, most kérdeztem 2,4millió HUF a teljes akku szett anyagára: https://ford.7zap.com/en/car/180/1.4897,2.18742,6.43307,10.31868/0/2779/20934/94566/
Ha invertert is kell cserélni az 960eFt.

Ha használtan 2-3 évesen veszek egy autót én általában 6-7 évet szoktam használni, évi 10ekm futásteljesítmény mellett. Ha nálam romlik el az akku (kicsi az esélye) a javítást én fizetem, de eladáskor 10 évesen valószínű - tekintve arra hogy a drága akksi elromolhat - jóval alacsonyabb áron tudom továbbadni.
Szívem szerint TDCI Titaniumot-t vennék 3 éveset 60-70ekm-rel, de a Hybrid Vignale Mondeók ára kb 1millió forinttal alacsonyabbak (6mFt alatt vannak) prémium felszereltség mellett, még a km óra szerint kevesebbet is futottak.
Az igaz, hogy a TDCI magyarországi, Hybrid Vignale-k meg francia, olasz stb. külföldiek. Nem tudom, hogyan éri meg az előző tulajnak, hogy a 14-15milliós autót 3 év múlva 6millió-ért adja el kereskedőn keresztül?
Ha nem összetört és javított autók, akkor erősen óratekert autókról van szó?
Ha valós kilóméteresek és nem összetörtek, akkor ilyen nagy a Hybrid Mondeók értékvesztése?

Igen, ezek örök dilemmák. Ezekkel kapcsolatban kifejtett véleményem a saját tulajdonom Cheesy
Hogy hány éves egy autó, azt elég jól meg lehet állapítani. Francia flotta autót vettem (nem szándékosan), ezért úgy vélem, ott kötött km-ek vannak, 2 év alatt nem vszínű, hogy 58500 helyett pl. 158 ezer van benne. Ez mind vélekedés. Relatíve új autóról van szó, a beltér állapota megfelelt a korának, nagyon szép. Kivéve a kormánybőrt, amit te is tudsz, mi az oka. Szóval, el akartam hinni, hogy rendben van.
Azóta is követem a Vignale HEV kínálatot, általában 80-90 db van hirdetve. 95%-uk az 5-7 mFt tartományban külföldi. Szerintem azok is flottások lehetnek. Engem is meglep a nagy értékvesztés, de ez kedvező. Keveset néztem meg (2019-ben még csak 5-6-ot hirdettek egyszerre), de volt lepukkant is, látszott belül.
Nekem még volt rajta 3 hónap alap gari.

A drága javítások lehetőségét dízel esetében sem tudtam volna kizárni, így, ebből a szempontból mindegy. Ha rövid utakra használnád, akkor jobb választás, mint a dízel. A motor bemelegítéséről nem te gondoskodsz, hanem a vezérlő (nem engedi, hogy hidegen letipord a benzint). Ha rögtön meleget szeretnél bent, azt ki kell fizetni, járatni fogja a motort. Több a fogyi, mint hűtésnél.
Pályázni keveset szoktam. A 130-140-es tempónál kellemes motorhang mellett olyan 6+ liter lehet, max 6.5. Nehéz megmondani, mert ha lejössz a pályáról, azonnal kevesebbet fogyaszt, és az átlagot hamar le tudod vinni. Ezért mondtam korábban, hogy csak pályázósok ilyet ne vegyenek. Bár, a 6.5 se lenne extrém.

Ha vásárolsz, akkor úgyis az állapotát nézed. Mivel fiatal autók, a beltérből sok infó lejön. A kormányt pedig Maglódon gyönyörűen áthúzzák valódi bőrrel.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #354 Dátum: 2021.01.27 szerda, 14:45:57 »

Igen, ezek örök dilemmák. Ezekkel kapcsolatban kifejtett véleményem a saját tulajdonom Cheesy
Hogy hány éves egy autó, azt elég jól meg lehet állapítani. Francia flotta autót vettem (nem szándékosan), ezért úgy vélem, ott kötött km-ek vannak, 2 év alatt nem vszínű, hogy 58500 helyett pl. 158 ezer van benne. Ez mind vélekedés. Relatíve új autóról van szó, a beltér állapota megfelelt a korának, nagyon szép. Kivéve a kormánybőrt, amit te is tudsz, mi az oka. Szóval, el akartam hinni, hogy rendben van.
Azóta is követem a Vignale HEV kínálatot, általában 80-90 db van hirdetve. 95%-uk az 5-7 mFt tartományban külföldi. Szerintem azok is flottások lehetnek. Engem is meglep a nagy értékvesztés, de ez kedvező. Keveset néztem meg (2019-ben még csak 5-6-ot hirdettek egyszerre), de volt lepukkant is, látszott belül.
Nekem még volt rajta 3 hónap alap gari.

A drága javítások lehetőségét dízel esetében sem tudtam volna kizárni, így, ebből a szempontból mindegy. Ha rövid utakra használnád, akkor jobb választás, mint a dízel. A motor bemelegítéséről nem te gondoskodsz, hanem a vezérlő (nem engedi, hogy hidegen letipord a benzint). Ha rögtön meleget szeretnél bent, azt ki kell fizetni, járatni fogja a motort. Több a fogyi, mint hűtésnél.
Pályázni keveset szoktam. A 130-140-es tempónál kellemes motorhang mellett olyan 6+ liter lehet, max 6.5. Nehéz megmondani, mert ha lejössz a pályáról, azonnal kevesebbet fogyaszt, és az átlagot hamar le tudod vinni. Ezért mondtam korábban, hogy csak pályázósok ilyet ne vegyenek. Bár, a 6.5 se lenne extrém.

Ha vásárolsz, akkor úgyis az állapotát nézed. Mivel fiatal autók, a beltérből sok infó lejön. A kormányt pedig Maglódon gyönyörűen áthúzzák valódi bőrrel.

A hybrid autónál pld. nálad mekkora teljesítmény (103kW (Otto) + 35kW (Villany)) alapján számolják a vagyonszerzéi illetéket illetve a gépjárműadót?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #355 Dátum: 2021.01.27 szerda, 14:59:46 »

A hybrid autónál pld. nálad mekkora teljesítmény (103kW (Otto) + 35kW (Villany)) alapján számolják a vagyonszerzéi illetéket illetve a gépjárműadót?

ez fontos tétel egy sok milliós autónál?  Roll Eyes
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #356 Dátum: 2021.01.27 szerda, 15:52:51 »

ez fontos tétel egy sok milliós autónál?  Roll Eyes
mert az nem költség? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #357 Dátum: 2021.01.27 szerda, 16:10:03 »

Bármelyik szervizbe szervizeltethető? Akkor hogyan kerül be a szervízakció a digitális szervizkönyvbe?
Nem értem. Partnerszervizbe kell vinni. Meg kell kérdezni, hogy be tudják-e írni.
Naplózva
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #358 Dátum: 2021.01.27 szerda, 21:17:43 »

A hybrid autónál pld. nálad mekkora teljesítmény (103kW (Otto) + 35kW (Villany)) alapján számolják a vagyonszerzéi illetéket illetve a gépjárműadót?


Mindenütt a 103kW számított.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #359 Dátum: 2021.01.27 szerda, 21:53:43 »

Nem értem. Partnerszervizbe kell vinni. Meg kell kérdezni, hogy be tudják-e írni.
ja.Nekem azt mondták betudják írni,még sincs 1,5éve beírva a rendszerbe.Ez csak azért szép,mert a következő akcióról addig nem küld a rendszer értesítést,amíg az aktuális nincs elvégezve.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 09:03:10 »

Mindenütt a 103kW számított.

Akkor ad némi kedvezményt a kormány. Wink
2018-as Hybrid Mondi vásárlása esetén 103kW-ra (nem 138kW) számolva vagyonszerzési illeték 26.250 HUF minusz, gépjárműadóban évi 12.075 HUF minusz az első években.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #361 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 09:18:46 »

ja.Nekem azt mondták betudják írni,még sincs 1,5éve beírva a rendszerbe.Ez csak azért szép,mert a következő akcióról addig nem küld a rendszer értesítést,amíg az aktuális nincs elvégezve.
Nekem beírták, kaptam nyomtatott változatot. Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #362 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 09:22:23 »

Nekem beírták, kaptam nyomtatott változatot. Wink
1-1  vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szuszu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141


E-mail
« Új hozzászólás #363 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 11:20:41 »

Én már 4 éve gyűröm a Hybrid Vignale-t, és egyáltalán nem sírom vissza a dízelt. Smiley (Pedig előtte 3 dízel Mondeom volt, szóval van tapasztalatom vele jó és rossz is...) Én újonnan vettem a cégbe, szóval a 14-15 milliós árat felejtsd el, a kedvezményeket és az ÁFA-visszaigénylést követően cca. 10 MFt-ból állt meg a vételár. Innen már reális a 3-4 éves ilyen autók 6 M körüli használt ára. Persze itt is igaz a tétel, hogy nem km-t, hanem állapotot vásárolsz.

A fogyasztása pályán 130 km/h mellett 7,5 l, vagyis a dízelhez képest +1 liter. De alapvetően ez az autó nem pályázásra való, hanem városi, városközeli közlekedésre. Az én átlagom budapesti és környéki közlekedés mellett 5,5 liter az eddig megtett 80 ezer km alatt.

Meghibásodás kérdéskörben nem is értem, hogy miért gondolja bárki megbízhatóbbnak a mai dízeleket egy Toyota-féle hibrid hajtáslánctól? Sokkal egyszerűbb műszakilag a hibrid.

Ha ma újra dönthetnék, 20 ezer alatti éves futásmennyiség mellett, ma is a hibridet választanám. Smiley

Na végre egy Hybrid Vignale Mondeo használó tapasztalata. Wink Köszönöm az infókat.
Hosszabb autópálya használatkor (130km/h) mennyi fogyasztást mértél? A kilométerfutást hogyan tudtad leellenőrizni, ha jól számolom 34ekm-rel vetted a járgányt?

Az akkupara azért van, mert nagyon drága, most kérdeztem 2,4millió HUF a teljes akku szett anyagára: https://ford.7zap.com/en/car/180/1.4897,2.18742,6.43307,10.31868/0/2779/20934/94566/
Ha invertert is kell cserélni az 960eFt.

Ha használtan 2-3 évesen veszek egy autót én általában 6-7 évet szoktam használni, évi 10ekm futásteljesítmény mellett. Ha nálam romlik el az akku (kicsi az esélye) a javítást én fizetem, de eladáskor 10 évesen valószínű - tekintve arra hogy a drága akksi elromolhat - jóval alacsonyabb áron tudom továbbadni.
Szívem szerint TDCI Titaniumot-t vennék 3 éveset 60-70ekm-rel, de a Hybrid Vignale Mondeók ára kb 1millió forinttal alacsonyabbak (6mFt alatt vannak) prémium felszereltség mellett, még a km óra szerint kevesebbet is futottak.
Az igaz, hogy a TDCI magyarországi, Hybrid Vignale-k meg francia, olasz stb. külföldiek. Nem tudom, hogyan éri meg az előző tulajnak, hogy a 14-15milliós autót 3 év múlva 6millió-ért adja el kereskedőn keresztül?
Ha nem összetört és javított autók, akkor erősen óratekert autókról van szó?
Ha valós kilóméteresek és nem összetörtek, akkor ilyen nagy a Hybrid Mondeók értékvesztése?
Naplózva

MK4 2.0 TDCi FL Tit-X
MK5 Hibrid Vignale
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #364 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 13:05:23 »

Kinéztem egy hasznát Hybridet. Az Alba Autópark (Székesfehérvár) kereskedésben.
Székesfehérvári kereskedéseknek, ha jól emlékszem régen nem igazán jó volt a hírük. Van valakinek tapasztalata erről a kereskedésről?

Lenne olyan kedves valaki, hogy megküldené ehhez az alvázszámhoz tartozó felszereltséglistát: WF0DXXWPCHJT60647.
Köszi!

Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #365 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 13:10:10 »

1-1  vigyor3
Csak így tudsz meggyőződni. Bemondásra eljöttél?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #366 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 15:18:51 »

Csak így tudsz meggyőződni. Bemondásra eljöttél?
dehogy.levelezek a Ford Hungáriaval azóta is. De miután 2x felhívták őket és az sem számított elegendőnek,így nem sok esély van a megoldásra. Frenchies rendszert üzemeltet a Ford,kvázi független vállalkozókkal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 16:13:23 »

Lehet, hogy hülye kérdés: Hybrid autóknál start/stop rendszer létezik?
Egyébként a Hybrid autónál benzines üzemben ha megáll a lámpánál az autó akkor mi történik?  
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 16:36:08 »

Lehet, hogy hülye kérdés: Hybrid autóknál start/stop rendszer létezik?
Egyébként a Hybrid autónál benzines üzemben ha megáll a lámpánál az autó akkor mi történik?  

Nincs kimondottan start-stop rendszer. Az autó teljesen magától "menedzseli" a rendszert. Menetközben is leállítja a benzin motort, ha elég töltés van az akksiban és meleg a motor egyenletes tempónál. Ha megállsz akkor sem feltétlenül áll le a motor, minden az akksi töltöttségétől, a bekapcsolt fogyasztóktól ( légkondi, világítás, ülésfűtés) függ.
Télen ezért nagyobb a fogyasztás kicsivel, mert figyel arra, hogy ne hüljön le teljesen a motor, ezért gyakrabban indítja és tovább járatja még akkor is ha teljesen fel van töltve az akksi.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #369 Dátum: 2021.01.28 csütörtök, 21:45:42 »

Lehet, hogy hülye kérdés: Hybrid autóknál start/stop rendszer létezik?
Egyébként a Hybrid autónál benzines üzemben ha megáll a lámpánál az autó akkor mi történik?  

Start/stop van folyamatosan. Ha pl. emelkedőn mész fel benzinnel, és utána jössz le, kicsit elveszed a gázt (nem felengeded a pedált, csak visszább veszed), hogy ne gyorsulj, máris megáll. Ha indítasz, és nem kell hűteni/fűteni, akkor be sem indul.
Mutatja, ha akarod, hogy az aktuális körülmények között meddig nyomhatod a pedált, hogy még villannyal menj, és fordítva, mennyire veheted el a gázt, hogy ne álljon le. Van játéktered, hogy hogyan akarod használni. Ha nagyon értesz hozzá, akkor spórolhatsz is, de pont el is ronthatod. Vagy, egyáltalán nem foglalkozol ilyesmivel, és csak mész. Ő úgyis megoldja. Én arra szoktam ügyelni, hogy a benzin indítások lehetőleg ne túl gyakran (pl. 2 mp-enként) történjen. Ha már beindult, akkor járjon is egy kicsit.
Kb. így néz ki a start/stop.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #370 Dátum: 2021.01.29 péntek, 09:38:28 »

dehogy.levelezek a Ford Hungáriaval azóta is. De miután 2x felhívták őket és az sem számított elegendőnek,így nem sok esély van a megoldásra. Frenchies rendszert üzemeltet a Ford,kvázi független vállalkozókkal.

Te most "márkaszervízről" beszélsz, mint pl. a Petrányi vagy partnerről, mint pl. az Ess?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #371 Dátum: 2021.01.29 péntek, 10:25:43 »

Te most "márkaszervízről" beszélsz, mint pl. a Petrányi vagy partnerről, mint pl. az Ess?
Partnerről.Benne van a Ford hivatalos szervíz partneri listájában,Ez a Miklós Autószervíz Kft.
Bejelentkeztem a Ford rendszerében,odamentem a szervzbe, megcsinálták a visszahívásos melót, kivolt nyomtatva a ford bulletin,majd a végén azt mondták, hogy a Petrányi rendszerében viszik fel az elvégzett akciót.Ennyi.És itt tartunk másfél éve.A kéntelentési visszahvást a ford hungária ügyintézője mondta,mert  a rendszer addig nem értesít,amíg az előző nincs visszaigazolva a rendszerben elvégzettnek.A kéntelenítő sw frissítésre márkaszervízbe mentem,azt be is jegyezték 2hétenbelül.
Ezt a másikat is csak azért választottam, mert a fordpass feldobta partnerként,és 1percre van a melóból.A márkaszervzben meg elmegy egy fél nap.10re mentem időre és fél egykor kaptam meg a kulcsot egy 10perces sw frissítési mókából.Ezözben kizabáltam a fizetős kv automatát,ahová még simán belefért az is,hogy szóltak a kvsoknak,jöttek feltöltötték,és elmentek.Míg én az autómra vártam....szóval csöbörből vödörbe.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #372 Dátum: 2021.02.05 péntek, 12:31:23 »

Hybrid üzemmódban a szélvédőfűtés üzemel? Azt tudom, hogy a fűtés csak bentzinmotoros üzemmódban üzemel. A klíma meg hybrid üzemmódban.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #373 Dátum: 2021.02.05 péntek, 14:13:48 »

Hybrid üzemmódban a szélvédőfűtés üzemel? Azt tudom, hogy a fűtés csak bentzinmotoros üzemmódban üzemel. A klíma meg hybrid üzemmódban.

Nem értem, mit értesz hibrid üzemmód alatt. De hűtés/fűtés mindig működik. Alapvetően ezek akkor is tudnak menni, ha áll a benzin, ha a feltételek adottak. Ha hideg a benzinmotor, fűtés bekapcsolásakor be fog indulni. Jégolvasztáskor szintén. Klimatizáláskor dettó. A hűtés kezdetben emlékeim szerint 1.5kW-ot kér, idővel visszamegy. Akkor már benzin nélkül is hűt. Fűtés meleg motornál már nem igényli, hogy járjon. Ha lehűl a motor, akkor be fog indulni. A szélvédőfűtés mindig nagy áramot kér, így mindig elindul a benzin.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #374 Dátum: 2021.02.05 péntek, 16:16:03 »

Nem értem, mit értesz hibrid üzemmód alatt. De hűtés/fűtés mindig működik. Alapvetően ezek akkor is tudnak menni, ha áll a benzin, ha a feltételek adottak. Ha hideg a benzinmotor, fűtés bekapcsolásakor be fog indulni. Jégolvasztáskor szintén. Klimatizáláskor dettó. A hűtés kezdetben emlékeim szerint 1.5kW-ot kér, idővel visszamegy. Akkor már benzin nélkül is hűt. Fűtés meleg motornál már nem igényli, hogy járjon. Ha lehűl a motor, akkor be fog indulni. A szélvédőfűtés mindig nagy áramot kér, így mindig elindul a benzin.

Igen, rosszul írtam Hybrid helyett villany üzemmód a helyes.
Ez volt a kérdésemre a válasz: A szélvédőfűtés mindig nagy áramot kér, így mindig elindul a benzin.

Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.05 péntek, 16:17:51 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #375 Dátum: 2021.02.05 péntek, 19:18:33 »

Igen, rosszul írtam Hybrid helyett villany üzemmód a helyes.
Ez volt a kérdésemre a válasz: A szélvédőfűtés mindig nagy áramot kér, így mindig elindul a benzin.

Köszi!

De ha belegondolsz, ott a fagyos reggel. Szélvédő lefagyva. Akkor a kocsi is hideg. Fűtéshez és olvasztáshoz is kell a motor.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #376 Dátum: 2021.02.08 hétfő, 10:13:24 »

De ha belegondolsz, ott a fagyos reggel. Szélvédő lefagyva. Akkor a kocsi is hideg. Fűtéshez és olvasztáshoz is kell a motor.

Én reggel csak 1,4km az iskola (lámpával max. 6 perc), onnan iroda 1,8km (4 perc) utat teszem meg heti 2x a többi reggel gyalogolunk. Ennyi idő alatt úgyse melegedik be a motor, ezért nem szoktan a fűtést bekapcsolni. Az autó az udvarban éjszakázik a szélvédőre téli szélvédőtakarót szoktam rakni, ha azt eltávolítom, akkor szokott párásodni, ekkor tesz jó szolgálatot a szélvédőfűtés.

Téli évszakra csak a gumit cseréled le vagy a teljes kereket. A guminyomásszenzor miatt kérdezem. Ha jó az internetről levadászott infó
https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-guminyomas-erzekelo-tpms-2318453-tk-t964-c2813,2940,23345,23348
, akkor Ford Mondeo esetében 2017.10.02-tól guminyomás érzékelő, TPMS ez a típus kell F2GT-1A180-DD. Valóban ez a típus a jó?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #377 Dátum: 2021.02.08 hétfő, 13:19:24 »

Én reggel csak 1,4km az iskola (lámpával max. 6 perc), onnan iroda 1,8km (4 perc) utat teszem meg heti 2x a többi reggel gyalogolunk. Ennyi idő alatt úgyse melegedik be a motor, ezért nem szoktan a fűtést bekapcsolni. Az autó az udvarban éjszakázik a szélvédőre téli szélvédőtakarót szoktam rakni, ha azt eltávolítom, akkor szokott párásodni, ekkor tesz jó szolgálatot a szélvédőfűtés.

Téli évszakra csak a gumit cseréled le vagy a teljes kereket. A guminyomásszenzor miatt kérdezem. Ha jó az internetről levadászott infó
https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-guminyomas-erzekelo-tpms-2318453-tk-t964-c2813,2940,23345,23348
, akkor Ford Mondeo esetében 2017.10.02-tól guminyomás érzékelő, TPMS ez a típus kell F2GT-1A180-DD. Valóban ez a típus a jó?

Nos, ezek nem nagy utak, valóban. A párásodást több módszerrel, hatékonyan elintézi. De könnyen is keletkezik Smiley

Régen volt másik felnim a dízellel, de számolgattam, kb ugyanúgy jön ki, ha szezonra átszerelik a gumit, és nem nekem kell cipelni. Így a szenzorral sincs semmi gond.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #378 Dátum: 2021.02.09 kedd, 15:51:00 »

Nos, ezek nem nagy utak, valóban. A párásodást több módszerrel, hatékonyan elintézi. De könnyen is keletkezik Smiley

Régen volt másik felnim a dízellel, de számolgattam, kb ugyanúgy jön ki, ha szezonra átszerelik a gumit, és nem nekem kell cipelni. Így a szenzorral sincs semmi gond.

A Vignale-dba a kilépőfény (pocsolyalámpa) halogén vagy LED. 2016-os Titániumban halogén volt. 
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #379 Dátum: 2021.02.10 szerda, 19:07:41 »

A Vignale-dba a kilépőfény (pocsolyalámpa) halogén vagy LED. 2016-os Titániumban halogén volt. 

Biztos, hogy nem halogén, hanem egy hagyományos izzó. A rendszámvilágítás is.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 782


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #380 Dátum: 2021.02.19 péntek, 21:30:21 »

Szia!

Mielőtt még lemondanál a hybridről,a fogyasztás városban 3,5-4L,országút 5-6L szerviz 20ekm-ként 30-40eft, meghibásodás 0.1%. A céges autónk hybrid mondeo volt több mint 100ekm mentem vele soha semmi hiba nem volt vele.
Hívd fel mk2 kollégát ő eléggé ott van a hybrid, elektromos témában.Ha autót akarsz venni tőle vegyél,garantált a minőség.Ha tdci mondeot akarsz azt is tud vagy bármilyen más autót.
Kintről azért jön ennyi fullos mondeo mert ott annyira nem volt kelendő a fapados verzió.
Székesfehérváron sok a törött,vízkáros,óra tekert autó.
Az akku meghibásodás egy kacsa,nincs nem létezik.Akku hibás mondeo olyan mint a fideszes szavazó,mindenki hallott róla de nem találkozott vele senki.
Az akkuk garisak,javíthatóak, sőt most már bővíthetőek,hogy nagyobb hatótáv legyen.
Én nem erőltetném a helyedben a lovaskocsit(dízel autó) most amikor már a T-modell(hybrid,elektromos autó) terjed.


Aki mk2 Krisztiántól vett már autót meg tudná osztani tapasztalatát - főleg a pénzügyi dolgok érdekelnének -privátban?
Köszi.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
BB
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #381 Dátum: 2021.03.16 kedd, 10:11:37 »

A fusion usa autó,plugin hybrid ,más rendszer azok a töltés miatt mennek szét.Az összes plugin ilyen 4év kuka akku.A mondeot nem te töltöd így elcseszni sem tudod.Hidd el nincs akku hiba az európai mondeokba,csak akkor mennek tönkre ha vizet kapnak,pl franciából hozott kocsik amiket a Szajnából húznak ki és itt a nepperek nagy haszonnal eladnak. wave

Ezt a plugin 4év kuka akkut honnan merítetted? Mi a különbség a plugin és a tisztán elektromos töltés között? Vagy akkor az összes konnektoros autó akku kuka 4 év után, mert a töltés szétviszi? Nem hinném. Ez érdekelne engem, mert plugin-es autó vételén gondolkodok, ezen belül kb 5 éves fusion-t nézegetek mert ez tetszik és árban megfizethető. Mire figyeljek oda szerinted?
Naplózva
BB
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #382 Dátum: 2021.03.16 kedd, 11:19:13 »

1 hónapja használom céges autóként,tavasszal autót akarok cserélni és hybrid mondeon gondolkozok vagy elektromos off autón.
A fogyasztás a hideg(megy a fűtés) miatt városban 4.4L,elektromosan simán megy 120km/h de ez jelentősen csökkenti a hatótávot.Sokkal jobb mint egy prius vagy auris.Jobban gyorsul és sokkal többet megy el elektromosan mint a toyota.
A szervíz költség szűrő,olaj...a fék ritkán van használva így az ezzel kapcsolatos szervizek elmaradnak.A toyotátol átvett és a ford által feljavított(erősebb motor,nagyobb aksi) technika teszi a dolgát.
Hátrányok:A 4ajtós hybrid mondeo nem való nagy családoknak akik a lakókocsikhoz vannak szokva,a csomagtérből elvesz az aksi de azért nem vészes.Az érintő képernyő kezelése ritka sz@r de ez van a többi 5-ös mondeoba is.
Az europai változat nem kap zöld rendszámot és nem tölthető otthon.Az usa változatot nem szeretik a szervizek.
 eljen
Szia, segíts nekem. Napelemem van túltermeléssel, autó töltésre szeretném használni, ezért plugin autókat nézegetek, a 2016-os Fusion tetszik is, árban is megfizethető, és fontos a kinézet+legyen méretes kényelmes. 90%-ban városon belül megyek napi 15 km-t, de nyaralni is el kell menni, ezért tisztán elektromosat nem merek venni a hatótáv miatt. Most egy MK4 2.0 TDCI mondeóm van, nagyon szeretjük. Viszont nem akarok 2 autót fenntartani egyszerre. Te mit ajánlanál ebben a helyzetben? Az hogy a hybrid mondi nem való nagy családoknak, ezt hogy kell érteni? A csomagtartó miatt? Vagy a hátsó ajtó kisebb? Mire kell figyelni szerinted vásárláskor? Az akkuk állapotát hogy lehet lecsekkolni? Az akkuk mennyire lehetnek problémásak 5 év/100e km után? Lehet-e őket később javítani? Mennyire költséges ez? Előre is köszi a választ.

Naplózva
BB
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #383 Dátum: 2021.03.16 kedd, 11:28:29 »

mk2 Krisztiánt hogyan lehet elérni? (Autóvásárlás ügyben.)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #384 Dátum: 2021.03.16 kedd, 11:42:45 »

mk2 Krisztiánt hogyan lehet elérni? (Autóvásárlás ügyben.)
http://mondeo.hu/index.php?topic=26313.msg1127333#msg1127333
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ywerd
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



« Új hozzászólás #385 Dátum: 2021.03.16 kedd, 14:24:47 »

mk2 Krisztiánt hogyan lehet elérni? (Autóvásárlás ügyben.)
Szia!

Küldtem p.ü.
Naplózva

Ex:mk3 mondeo 2.0 benzin,yaris hybrid,c-zero,tesla model 3

Most:Tesla model Y long range
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #386 Dátum: 2021.04.02 péntek, 00:24:11 »

Szia!

Küldtem p.ü.

Üdv!
Én is kaphatnék egy elérhetőséget? Szintén autóvásárlás...
Előre is köszi!  worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #387 Dátum: 2021.09.23 csütörtök, 19:34:04 »

Sziasztok!

Használt Hybrid motoros Mondeo vásárláson töröm a fejem, de hallok ilyet is , meg olyat is róla.
Ezért lenne egy olyan kérdésem, hogy Debrecenben, vagy valahol itt kelet Magyarországon lenne-e valaki , aki rendelkezik egy ilyen darabbal és volna olyan kedves és szívesen megmutatná milyen is az életben?

Nagyon sokat segítene vele!

Előre is köszönöm szépen!  worship
Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #388 Dátum: 2021.09.24 péntek, 08:47:03 »

Sziasztok!

Használt Hybrid motoros Mondeo vásárláson töröm a fejem, de hallok ilyet is , meg olyat is róla.
Ezért lenne egy olyan kérdésem, hogy Debrecenben, vagy valahol itt kelet Magyarországon lenne-e valaki , aki rendelkezik egy ilyen darabbal és volna olyan kedves és szívesen megmutatná milyen is az életben?

Nagyon sokat segítene vele!

Előre is köszönöm szépen!  worship

Szia,

egy időben én is nézegettem, de letettem róla, mert nagyon horror áron van az akku hozzá. 2-3 éve volt 2,2M Ft, most kb. pont abban a korban vannak, hogy szerintem kell vele számolni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #389 Dátum: 2021.09.24 péntek, 15:12:13 »

Szia,

egy időben én is nézegettem, de letettem róla, mert nagyon horror áron van az akku hozzá. 2-3 éve volt 2,2M Ft, most kb. pont abban a korban vannak, hogy szerintem kell vele számolni.

Milyen korban? 3-4 éves autót ne temessünk már!

Aki hajlandó hibridesen vezetni, annak nagyon jó vétel. Csak autópályán közlekedők ne vegyék meg. Olcsóbb, mint egy 3x annyit futott dízel. Én ajánlom, 40ekm használat után is.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #390 Dátum: 2021.09.24 péntek, 16:37:47 »

Milyen korban? 3-4 éves autót ne temessünk már!

Aki hajlandó hibridesen vezetni, annak nagyon jó vétel. Csak autópályán közlekedők ne vegyék meg. Olcsóbb, mint egy 3x annyit futott dízel. Én ajánlom, 40ekm használat után is.

Nem írta mikorit szeretne venni, az első generáció már 6-7 éves!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #391 Dátum: 2021.09.24 péntek, 21:37:14 »

Nem írta mikorit szeretne venni, az első generáció már 6-7 éves!

Valóban nem írtam. 2018 -as évjáratúak a kiszemeltek.
90%-ban városban való közlekedésre lenne, évi 10e km futás mellett.
Valahol olvastam, hogy amennyiben az akkumulátorok tönkre mennek, akkor képes utána szimplán benzin motor folyamatos használatával is mindennaposan működni.
Ennek lehet valóság tartalma ?
Egyébként hány évre taksálható az akksik cseréje ?

Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #392 Dátum: 2021.09.24 péntek, 22:07:46 »

Valóban nem írtam. 2018 -as évjáratúak a kiszemeltek.
90%-ban városban való közlekedésre lenne, évi 10e km futás mellett.
Valahol olvastam, hogy amennyiben az akkumulátorok tönkre mennek, akkor képes utána szimplán benzin motor folyamatos használatával is mindennaposan működni.
Ennek lehet valóság tartalma ?
Egyébként hány évre taksálható az akksik cseréje ?



Az előnye valóban városi és városok közti közlekedésben mutatkozik meg. Ha a fogyasztás számít, akkor 4.7-5.1 város és azon kívül. Nekem is 2018/2. Évi 20 ezret ment eddig.
Ha az akkumulátor halna el, akkor a fogyasztás emelkedne, mert annál többet megy benzinnel. Ha a Priust vesszük alapul, akkor nagyon hosszú ídőre számíthatunk. Nem meríti le a LiPot még a kijelzés szerint sem. Kb. 25% maradványnál már pici gázra indul a motor. De mit mutat a kijelző?? Ezt csak a tervező tudhatja. Egyáltalán nem aggódom az akku élettartama miatt. Az elmúlt közel két év alatt semmi degradációt nem érzek. Látszik, hogy a battery management ügyel az állapotára, mert nem minden üzemi körülmények között enged ugyanannyit kivenni az akksiból. Plusz, erősen limitálva van a belőle kivehető max teljesítmény is. 80 LE körül van a villanymotor, de max 35kW-ot enged kivenni. Így jön ki a 138kW rendszerteljesítmény.

Az elmúlt 38 ekm átlaga 4.7/100. Egy tank 1000 km.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2021.09.25 szombat, 11:35:25 »

Az előnye valóban városi és városok közti közlekedésben mutatkozik meg. Ha a fogyasztás számít, akkor 4.7-5.1 város és azon kívül. Nekem is 2018/2. Évi 20 ezret ment eddig.
Ha az akkumulátor halna el, akkor a fogyasztás emelkedne, mert annál többet megy benzinnel. Ha a Priust vesszük alapul, akkor nagyon hosszú ídőre számíthatunk. Nem meríti le a LiPot még a kijelzés szerint sem. Kb. 25% maradványnál már pici gázra indul a motor. De mit mutat a kijelző?? Ezt csak a tervező tudhatja. Egyáltalán nem aggódom az akku élettartama miatt. Az elmúlt közel két év alatt semmi degradációt nem érzek. Látszik, hogy a battery management ügyel az állapotára, mert nem minden üzemi körülmények között enged ugyanannyit kivenni az akksiból. Plusz, erősen limitálva van a belőle kivehető max teljesítmény is. 80 LE körül van a villanymotor, de max 35kW-ot enged kivenni. Így jön ki a 138kW rendszerteljesítmény.

Az elmúlt 38 ekm átlaga 4.7/100. Egy tank 1000 km.

Köszi az infókat!

A Tiéd magyarországi első forgalomba helyezésű ?
Mert amiket most látok a hahu-n, azok mind külfölról (német, olasz, francia) behozottak (már ahol láthatóak a szerviz füzetek).
Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #394 Dátum: 2021.09.25 szombat, 12:01:15 »

Köszi az infókat!

A Tiéd magyarországi első forgalomba helyezésű ?
Mert amiket most látok a hahu-n, azok mind külfölról (német, olasz, francia) behozottak (már ahol láthatóak a szerviz füzetek).


Nem magyar. Francia üzembehelyezésű. Hazait Vignale-ban nem nagyon lehet találni, de nekem nem is volt szempont. Tudod, állpotot kell venni, nem... Smiley
Megjegyzem, nagyon érdemes a Vignale-ra hajtani, mert a Titanium az fapad hozzáképest. A hazai Titanium és a külföldi Vignale kb. egy árban van.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #395 Dátum: 2021.09.25 szombat, 16:13:31 »

Valóban nem írtam. 2018 -as évjáratúak a kiszemeltek.
90%-ban városban való közlekedésre lenne, évi 10e km futás mellett.
Valahol olvastam, hogy amennyiben az akkumulátorok tönkre mennek, akkor képes utána szimplán benzin motor folyamatos használatával is mindennaposan működni.
Ennek lehet valóság tartalma ?
Egyébként hány évre taksálható az akksik cseréje ?



Nekem az a infóm, ha az akkut tönkrement, akkor letilt, nem használható sima benzinesként.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #396 Dátum: 2021.09.25 szombat, 17:30:58 »

Nekem az a infóm, ha az akkut tönkrement, akkor letilt, nem használható sima benzinesként.

Ezt szinte biztosra veszem. Legalább azért, mert a 12V-os rendszert is onnan tölti, ilyen generátor nincs benne. Klíma se menne, fűtés. Szóval, lipo nélkül ez nem működik. Meg be se lehetne indítani, mert starter külön nincs benne.
Nem is akarok hallani róla, hogy kipurcan a lipo! Smiley
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #397 Dátum: 2021.09.25 szombat, 19:43:29 »

Ezt szinte biztosra veszem. Legalább azért, mert a 12V-os rendszert is onnan tölti, ilyen generátor nincs benne. Klíma se menne, fűtés. Szóval, lipo nélkül ez nem működik. Meg be se lehetne indítani, mert starter külön nincs benne.
Nem is akarok hallani róla, hogy kipurcan a lipo! Smiley

Értem, végülis igen, logikus, hogy onnantól nem megy tovább.
De azért szerintem több dologban is lehet bízni:
1. A Prius-okból és más régebb óta az utakon lévő autókból kiindulva (még ha nem is Li-Polymer akksik) elég sokáig bírják.
2. Mire eljutunk arra a pontra, lehet, hogy már úgy fog állni az akkumulátor gyártás technológiája, hogy a lipo akksi jóval olcsóbb lesz.
3. - (ami hathat a 2. pontra is) - Addigra elég sok bontott mk5 hybrid Mondeó lesz, amikból az akkumulátorokat kiárulják, tehát megnő a kínálat, a bontott cucc alapból olcsóbb lesz és ez húzhatja lefelé az új árát is.
4. Ha az első 3 pont nem jön össze, akkor még mindig bízhatunk abban, hogy jó sok pénzünk lesz és addigra veszünk egy újabb autót magunknak.  Grin

Néztem sok tesztet, két dolog ami nem tetszik benne: az hogy 4ajtós és a csomagtartója így szarul pakolható, valamint a hangja, az kissé elszomorító, de amúgy szemre nagyon tetszetős smitten

Ja igen, persze hogy. Csak Vignale a kiszemelt!  circling
Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
Miki4
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #398 Dátum: 2021.09.25 szombat, 20:38:26 »

Értem, végülis igen, logikus, hogy onnantól nem megy tovább.
De azért szerintem több dologban is lehet bízni:
1. A Prius-okból és más régebb óta az utakon lévő autókból kiindulva (még ha nem is Li-Polymer akksik) elég sokáig bírják.
2. Mire eljutunk arra a pontra, lehet, hogy már úgy fog állni az akkumulátor gyártás technológiája, hogy a lipo akksi jóval olcsóbb lesz.
3. - (ami hathat a 2. pontra is) - Addigra elég sok bontott mk5 hybrid Mondeó lesz, amikból az akkumulátorokat kiárulják, tehát megnő a kínálat, a bontott cucc alapból olcsóbb lesz és ez húzhatja lefelé az új árát is.
4. Ha az első 3 pont nem jön össze, akkor még mindig bízhatunk abban, hogy jó sok pénzünk lesz és addigra veszünk egy újabb autót magunknak.  Grin

Néztem sok tesztet, két dolog ami nem tetszik benne: az hogy 4ajtós és a csomagtartója így szarul pakolható, valamint a hangja, az kissé elszomorító, de amúgy szemre nagyon tetszetős smitten

Ja igen, persze hogy. Csak Vignale a kiszemelt!  circling

Régi priusok nem liposok még.
A hangjával nincs sok baj. Egyrész, nem hallod, mert dupla hangszigetelés van, másrészt aktív zajcsökkentő van beépítve. Harmadszor, padlón is csak egy pörgő benzin hangja van, nem abnormális. Időnként lepadlózom, engem nem irritál pont emiatt. De nem sportautó.
Naplózva

Mondeo Vignale Hybrid
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #399 Dátum: 2021.09.25 szombat, 20:54:38 »

Régi priusok nem liposok még.
A hangjával nincs sok baj. Egyrész, nem hallod, mert dupla hangszigetelés van, másrészt aktív zajcsökkentő van beépítve. Harmadszor, padlón is csak egy pörgő benzin hangja van, nem abnormális. Időnként lepadlózom, engem nem irritál pont emiatt. De nem sportautó.

Nem is az zavar, hogy én hallom, hanem az hogy más hallja...  Grin
Szokatlan lesz, az tuti.

Jó lenne kipróbálni valahol, de ahogy látom errefelé nem nagyon van senkinek sem itt a fórumról, aki szívesen megmutatná, sajna.
Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.