Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 21:04:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 244724 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2013.04.02 kedd, 17:55:16 »

félre értetek! én egyszer sem vártam h ti találjátok ki mi baja az ÉN kocsimnak! én azt remélem valaki már járt igy,és tudja hova kell nyulni! és ezt esetleg megossza velem.-és akko én is tudom már mit kell tenni! én nem akadékoskodom,csak probálok a lehető leg precizbben minden infót megadni ahhoz,h segiteni tudjatok! az autószerelés nem áll távol tölem,igaz se garázsom se aknám,se szerszámaim,de igyekszem megoldani amit lehet! ti nem ismertek engem,és hidjétek el,jó fej srác vok,és tele humorral! sosem keménykednék veletek,és nem vagyok bunkó tipus. szivesen veszem a segitséget,a jótanácsot-és én sem vagyok hive a mindent kicserélgetősdinek! aki akar a facebookon megnézhet,Nagy Géza szigethalom,Baumax. szóval nem kell attól tartani,h idióta okostóni vagyok,nekem gépolaj folyik a vérem helyén,és értem a dolgokat! max Új a dolog,és nincs pénzem rongálni,feleslegesen költeni,szerelni! ja,valószinü h a héten derül ki h mütik e a vállam,ha igen azt gondolom nem kell ecsetelni h semmit nem fogok tudni cinálni-ezért probáltam volna hajtani a dolgokat..köszönöm a megértést...

Te értesz félre. Én csak arra utaltam, hogy több szem többet lát. Ha megtaláljátok a problémát, akkor lehet, hogy van esély a megoldásra is.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2013.04.02 kedd, 22:23:27 »

félre értetek! én egyszer sem vártam h ti találjátok ki mi baja az ÉN kocsimnak! én azt remélem valaki már járt igy,és tudja hova kell nyulni! és ezt esetleg megossza velem.-és akko én is tudom már mit kell tenni! én nem akadékoskodom...

...ja,valószinü h a héten derül ki h mütik e a vállam,ha igen azt gondolom nem kell ecsetelni h semmit nem fogok tudni cinálni-ezért probáltam volna hajtani a dolgokat..köszönöm a megértést...
Semmi gond, csak akkor van bajunk, ha még mindig azt a dolgot firtatod, amire márkaptál3 tippet, de még egyiket sem próbáltad ki.

Megértjük, és szorítunk, hogy minden rendben legyen a válladdal, és a műtét után Pars Krisztiánt megszégyenítő dobásaid legyenek Smiley.

Ja, a váltótartó bak az ez, így kell kinéznie. Ha a gumi kissé el van deformálódva, akkor baj lehet vele. Nem kell járatni a motort, elég egy pajszer, amivel meg tudod lökdösni/feszegetni a motort-váltót - szerintem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2013.04.03 szerda, 07:12:47 »

Semmi gond, csak akkor van bajunk, ha még mindig azt a dolgot firtatod, amire márkaptál3 tippet, de még egyiket sem próbáltad ki.

Megértjük, és szorítunk, hogy minden rendben legyen a válladdal, és a műtét után Pars Krisztiánt megszégyenítő dobásaid legyenek Smiley.

Ja, a váltótartó bak az ez, így kell kinéznie. Ha a gumi kissé el van deformálódva, akkor baj lehet vele. Nem kell járatni a motort, elég egy pajszer, amivel meg tudod lökdösni/feszegetni a motort-váltót - szerintem.
ok,köszi
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2013.04.03 szerda, 07:23:45 »

ok,köszi
és ha ez szét menet-rángathat indulásnál? én is eltudom képzelni h ugrálni kezd,ha van mozgása.de olyankor lehet h csak feszülne-nem
Naplózva
josag
Vendég
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 16:02:42 »

Üdv mindenkinek!Szert tettem egy mondeo 1.8 td kombira.olyan problémám van hogy alapjáraton kattogó hangot ad ki a váltóm de elég rendesen,ha pedig kinyomom a kuplungot akkor megszűnik teljesen,mi lehet a baj?a másik,tesómnak is mondeo-ja van ugyanez típus évjárat stb.neki turbo felirat van a szelepfedélen nekem endura-de mi a különbség?az én autóm állt kb 2 évet most lett rendberakva de kicsit lomha vezérlés helyen nem füstöl nemtudom mi lehet a baj..előre is köszönöm!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 16:56:48 »

Semmi gond, csak akkor van bajunk, ha még mindig azt a dolgot firtatod, amire márkaptál3 tippet, de még egyiket sem próbáltad ki.

Megértjük, és szorítunk, hogy minden rendben legyen a válladdal, és a műtét után Pars Krisztiánt megszégyenítő dobásaid legyenek Smiley.

Ja, a váltótartó bak az ez, így kell kinéznie. Ha a gumi kissé el van deformálódva, akkor baj lehet vele. Nem kell járatni a motort, elég egy pajszer, amivel meg tudod lökdösni/feszegetni a motort-váltót - szerintem.
elnézést. és létezhet az ha deformáltaz a bak,csak csúsztatásnál rángatja a kocsot,mintha tojás lenne a tárcsa,,nem is tudom...de nagyon gáz. ha röktön ráengedem,akkor jo,semmi baj-de ha csúsztatom,rángat!ugrál,,nem is tudom....undi..már utálok indulni vele!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 18:00:21 »

elnézést. és létezhet az ha deformáltaz a bak,csak csúsztatásnál rángatja a kocsot,mintha tojás lenne a tárcsa,,nem is tudom...de nagyon gáz. ha röktön ráengedem,akkor jo,semmi baj-de ha csúsztatom,rángat!ugrál,,nem is tudom....undi..már utálok indulni vele!

Megint egy hülye kérdés: Megnézted? Cheesy
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
josag
Vendég
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 18:37:23 »

Üdv mindenkinek!Szert tettem egy mondeo 1.8 td kombira.olyan problémám van hogy alapjáraton kattogó hangot ad ki a váltóm de elég rendesen,ha pedig kinyomom a kuplungot akkor megszűnik teljesen,mi lehet a baj?a másik,tesómnak is mondeo-ja van ugyanez típus évjárat stb.neki turbo felirat van a szelepfedélen nekem endura-de mi a különbség?az én autóm állt kb 2 évet most lett rendberakva de kicsit lomha vezérlés helyen nem füstöl nemtudom mi lehet a baj..előre is köszönöm!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #308 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 19:47:50 »

Megint egy hülye kérdés: Megnézted? Cheesy
meg. itt a kép-most töltöm fel! de nem tudom h jo e,és h ez a baja. a billentyűzetem rossz....
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 19:57:11 »

meg. itt a kép-most töltöm fel! de nem tudom h jo e,és h ez a baja. a billentyűzetem rossz....
itt a kép- kiváncsi vagyok,mit mondasz..

http://kepfeltoltes.hu/view/130404/CameraZOOM-20130404170144809_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130404/CameraZOOM-20130404170157529_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #310 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 20:26:36 »

Üdv mindenkinek!Szert tettem egy mondeo 1.8 td kombira.olyan problémám van hogy alapjáraton kattogó hangot ad ki a váltóm de elég rendesen,ha pedig kinyomom a kuplungot akkor megszűnik teljesen,mi lehet a baj?

Szia!

2008-ban vetem a 2000cc-es benzines 95-évi mondim, és kezdettől ez a jelenség: alapjáratban kattogó hang, hol halkabban, hol hangosabban. Benyomott kuplungpedállal elhallgat. Ráadásul fél-1 évenként meg-megesett, általában hosszabb kb. fél órás alapjárat után, vagy hosszú úton kuplungolás nélkül, hogy váratlanul nem emelt ki teljesen a kuplung. Ilyenkor sebességbe téve és önindítóval elindulva (valahogy haza kell jutni) általában pár ilyen ügyeskedés után hónapokra megjavult. Többször kértem tanácsot itt a fórumon is, de tutit senki sem tudott. Legutóbb múlt héten bolondult meg a kuplungom, mikor kb. fél órát járt a gép alapjáratban, hogy leolvadjon az üvegekről a ráfagyott jeges hó. Utána már nem tudtam sebességbe tenni, nem emelt ki teljesen a kuplung. Sajnos ezúttal végleg elromlott - nem emel ki teljesen. Ma bekandikáltam a hidraulikus kiemelőcsapágy feletti kis gumival takart ablakon és a következő látvány fogadott: A nyomólap 1 lamellája hiányzik és a lamellák között 1 rúgó vége fityeg ki és a nyomokból látszik, hogy jó ideje. Hihetetlen, de szinte biztos, hogy ilyen állapotú kuplunggal  jártam 5 éve és tettem meg több mint 50 000 km-t. Most hétvégén nekiállok kiszerelni, lehet, hogy vevő is lennék 1 tárcsára és nyomólapra, ha tudtok ajánlani!! wave wave



« Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 21:06:19 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #311 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 20:52:47 »

itt a kép- kiváncsi vagyok,mit mondasz..



kukába való
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 20:55:11 »

Előző hozzászólásomhoz tartozik, de inkább külön:

A napokban szeretném kiszerelni a hibás kuplungtárcsámat és nyomólapot. A hidraulikus kiemelőcsapágy eddig jónak tűnik, bízom benne, hogy nem kell kiszerelni. Udvaron felbakolva lesz a műtét, az sem baj ha napokig  tart. A motort nem szeretném megbolygatni-kiemelni, csak a váltó felőli oldalt. Kérlek adjatok tanácsot, vagy leírás elérhetőségét, hogy milyen sorrendben végezzem. Előre is köszönöm   wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.04 csütörtök, 21:02:55 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 20:58:26 »

kukába való
szerinted az a baj? ezt nem lehet tesztelni?  valahogy?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #314 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 21:08:23 »

szerinted az a baj? ezt nem lehet tesztelni?  valahogy?
láttam repedést rajta,de vajon ez miadt rángat ha csúsztatom a kuplungot?
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #315 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 21:16:10 »

láttam repedést rajta,de vajon ez miadt rángat ha csúsztatom a kuplungot?
előre hátra billeg a motor.Nyisd fel a motorháztetőt és támaszd ki, ülj be, indulj el előre.Nézz át a motor ház tető alatt és meglátod , hogy mit csinál a motor.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 21:24:20 »

előre hátra billeg a motor.Nyisd fel a motorháztetőt és támaszd ki, ülj be, indulj el előre.Nézz át a motor ház tető alatt és meglátod , hogy mit csinál a motor.
kösz
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 23:21:04 »

szerinted az a baj? ezt nem lehet tesztelni?  valahogy?
Pajszerral mozgat.
Pajszer beékel úgy, hogy tudjad vele lökdösni/mozgatni a motort, és figyeld,mennyire mozog a bak gumi része.
Egyébként az én bakom nem volt ennyire ***, de már cseréltem, és észrevehető volt a változás.
Ja, érdemes lenne az elsőt is megnézni, ha már ez ennyire sz... tré.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2013.04.04 csütörtök, 23:23:47 »

2008-ban vetem a 2000cc-es benzines 95-évi mondim, és kezdettől ez a jelenség: alapjáratban kattogó hang, hol halkabban, hol hangosabban. Benyomott kuplungpedállal elhallgat.
 ...
 jártam 5 éve és tettem meg több mint 50 000 km-t. Most hétvégén nekiállok kiszerelni, lehet, hogy vevő is lennék 1 tárcsára és nyomólapra, ha tudtok ajánlani!! wave wave
Sad
Viszont, ha gondolod, a donorból még megvan a szerkezet és a tárcsa, meg tudod nézni, mennyire jó neked. Nem tudom, hogy mennyit bírna ki, milyen a szerkezet elhasználtsága, stb.
Viszont nem hidrokuplungos volt a donor, azt nem tudom, van-e különbség ebben a kettő fajta között.
Viszont, ha sokat szeretnéd még használni, én inkább új szettet ajánlanék, igaz, az biztos nem 3 Ft.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2013.04.05 péntek, 00:54:19 »

Előző hozzászólásomhoz tartozik, de inkább külön:

A napokban szeretném kiszerelni a hibás kuplungtárcsámat és nyomólapot. A hidraulikus kiemelőcsapágy eddig jónak tűnik, bízom benne, hogy nem kell kiszerelni. Udvaron felbakolva lesz a műtét, az sem baj ha napokig  tart. A motort nem szeretném megbolygatni-kiemelni, csak a váltó felőli oldalt. Kérlek adjatok tanácsot, vagy leírás elérhetőségét, hogy milyen sorrendben végezzem. Előre is köszönöm   wave
ha javasolhatom, a kinyomót is cseréld. sajna jártunk már így, hogy az addig tökéletesen működő kinyomó, összeszerelés után, légtelenítéskor fhosta el magát. irtó bosszantó tud lenni a dolog, mert veheted le ismét a váltót...
ha a váltót alulról akarod kifűzni, akkor a következő a menet.
a féltengely anyáit meglazítod, kocsit megemeled, alábakolod az alvázat. kerekeket leveszed, kipufogót közép részig leszereled. a kormány oszlop alján, az utastérben a csonkot lekötöd. trapéz gömbfejeket, kormánygömbfejeket, stabszárakat lekötöd. motort alábakolod, ha lehet, akkor egy megbízható emelővel.a váltó tartó bakokat(alsók) leveszed, a bölcső csavarjait meglazítod és a hátsó 2 csavart ki kell annyira csavarni, hogy a kormányművet tudd levenni a bölcsőről(2db 18-as kulcsnyílású csavar fogja) felkötöd a rugóhoz a két gömbfejnél fogva.a hűtőt a felső függesztő furatokkal rögzíted a homlokfalon, féltengelyeket kihúzkodod a csonkállványokból, leengeded a bölcsőt. ki kell ügyeskedni a bölcsőt a kocsi alól. a két felső bak megtartja a motort és váltót arra az időre, míg kirángatod a bölcsőt. lebontod a légszűrőt, akksi tálcát. ezek után lekötöd a dolgokat a váltóról és a váltó felső bakját. leengeded a motor alatti emelőt és szét csavarozod. asszem ennyi. ha nem, akkor a többiek kiegészítik.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #320 Dátum: 2013.04.05 péntek, 01:34:34 »


Elsőre én is azt mondanám, mint Kincso kollega, de várjuk meg míg kijózanosom, ugyanis ma (tegnap) volt a szülinapom, és csak fél szemmel látok egyelőre.
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2013.04.05 péntek, 01:46:45 »

láttam repedést rajta,de vajon ez miadt rángat ha csúsztatom a kuplungot?
ezt elmondás után elég nehéz eldönteni. ezért soroljuk a javaslatokat. de ha a hátsó ilyen ramaty, valószínű az első is gatya lehet. ettől már billenhet akkorát, ami okozhat rázkódást/rángatást. az is lehet, hogy ezek tetejébe meg van égetve a kuplung. meg az is lehet, hogy kuka a kuplung. de a bakok cseréje sokkal kisebb lóvé, mint a kuplungozás. nem kidobott pénz, mert ez egyébként is kuka, tünetektől függetlenül.
itt jegyzem meg, hogy pesten van pár cég, akik végeznek szilent felújítást. 3500ft/db.
ezért érdemes a kisebb költségű és egyébként is fhos alkatrészek cseréjével. ezt azért kell ésszel csinálni, mert ha sok esetben nem egyszerre cserél az ember alkatrészeket, hanem egyenként, akkor a rossz összetevők tönkreteszik az újat is. ilyen esetben ez kidobott idő, energia és pénz. ilyen pl. a futómű.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2013.04.05 péntek, 08:28:59 »

láttam repedést rajta,de vajon ez miadt rángat ha csúsztatom a kuplungot?
Szia! Ha hidraulikus a kuplungod, Neked is van felűl a kis gumival takart ablak. Lessél be, hátha Te is meglepődsz, úgy mint én. Gondolom, láttad a (rém) képeimet. Ha előbb meglesem, már rég kicseréltem volna benne a cuccot amikor ráérek, meg lóvé is van, nem most amikor elég rosszkor jött a csere.

Nekem is ugyanúgy repedt az az 1 gumibak, de nekem nem rángatott a kuplung és nem billeg nagyon a motor.  Persze ha bovdenes a kuplung -gondolom- sokkal érzékenyebb a motor billegésére. Viszont előbb-utóbb úgyis ki kell cserélned azt a bakot, ennél már csak  még rosszabb lesz.  Akkor legalább biztos választ is kapsz  a problémád e részére.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 08:34:43 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #323 Dátum: 2013.04.05 péntek, 09:52:04 »

Sad
Viszont, ha gondolod, a donorból még megvan a szerkezet és a tárcsa, meg tudod nézni, mennyire jó neked. Nem tudom, hogy mennyit bírna ki, milyen a szerkezet elhasználtsága, stb.
Viszont nem hidrokuplungos volt a donor, azt nem tudom, van-e különbség ebben a kettő fajta között.
Viszont, ha sokat szeretnéd még használni, én inkább új szettet ajánlanék, igaz, az biztos nem 3 Ft.
nekem mechanikus-bowdenes a kuplungom.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #324 Dátum: 2013.04.05 péntek, 10:06:43 »

Szia! Ha hidraulikus a kuplungod, Neked is van felűl a kis gumival takart ablak. Lessél be, hátha Te is meglepődsz, úgy mint én. Gondolom, láttad a (rém) képeimet. Ha előbb meglesem, már rég kicseréltem volna benne a cuccot amikor ráérek, meg lóvé is van, nem most amikor elég rosszkor jött a csere.

Nekem is ugyanúgy repedt az az 1 gumibak, de nekem nem rángatott a kuplung és nem billeg nagyon a motor.  Persze ha bovdenes a kuplung -gondolom- sokkal érzékenyebb a motor billegésére. Viszont előbb-utóbb úgyis ki kell cserélned azt a bakot, ennél már csak  még rosszabb lesz.  Akkor legalább biztos választ is kapsz  a problémád e részére.

Feri
még nem néztem h van e ablak,de majd ha ott atrtok-be lesek. ami a motor billegést illeti,biztosan billeg,mert az egész váltókaron érzem valahogy a mozgást.viszont a pedált nem huzogatja-nem rángatja!maga az egész kocsi rázkodik,rángatózik,remeg mikor csúsztava indulok..ha egyből fel engedem,-ráengedem akkor nem.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2013.04.05 péntek, 10:13:27 »

még nem néztem h van e ablak,de majd ha ott atrtok-be lesek. ami a motor billegést illeti,biztosan billeg,mert az egész váltókaron érzem valahogy a mozgást.viszont a pedált nem huzogatja-nem rángatja!maga az egész kocsi rázkodik,rángatózik,remeg mikor csúsztava indulok..ha egyből fel engedem,-ráengedem akkor nem.
egy kérdés. ez az autó nem szabadonfutós? nem kéne h az lesgyen? mert ha leveszem a lábam a gázró,pl kisebb sebességnél,állatira fo a motorfék! nem tudom h ez természetes e??
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2013.04.05 péntek, 10:42:20 »

Sad
Viszont, ha gondolod, a donorból még megvan a szerkezet és a tárcsa, meg tudod nézni, mennyire jó neked. Nem tudom, hogy mennyit bírna ki, milyen a szerkezet elhasználtsága, stb.
Viszont nem hidrokuplungos volt a donor, azt nem tudom, van-e különbség ebben a kettő fajta között.
Viszont, ha sokat szeretnéd még használni, én inkább új szettet ajánlanék, igaz, az biztos nem 3 Ft.

Szia Gabi!

Remélem legkésőbb szombatra sikerül kiszerelnem a rosszat és akkor össze tudjuk hasonlítani a Tiéddel. Ha passzol, köszönettel élnék a lehetőséggel Mikor leszel kint mifelénk?
Legyél szives küldd el e-mailban, vagy privátban a telefonszámod, mert telefoncserénél lehet, hogy elkallódott.
Üdv:  Feri
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 10:47:48 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2013.04.06 szombat, 08:43:28 »

... ha a váltót alulról akarod kifűzni, akkor a következő a menet.
a féltengely anyáit meglazítod, kocsit megemeled, alábakolod az alvázat. kerekeket leveszed, kipufogót közép részig leszereled. a kormány oszlop alján, az utastérben a csonkot lekötöd. trapéz gömbfejeket, kormánygömbfejeket, stabszárakat lekötöd. motort alábakolod, ha lehet, akkor egy megbízható emelővel.a váltó tartó bakokat(alsók) leveszed, a bölcső csavarjait meglazítod és a hátsó 2 csavart ki kell annyira csavarni, hogy a kormányművet tudd levenni a bölcsőről(2db 18-as kulcsnyílású csavar fogja) felkötöd a rugóhoz a két gömbfejnél fogva.a hűtőt a felső függesztő furatokkal rögzíted a homlokfalon, féltengelyeket kihúzkodod a csonkállványokból, leengeded a bölcsőt. ki kell ügyeskedni a bölcsőt a kocsi alól. a két felső bak megtartja a motort és váltót arra az időre, míg kirángatod a bölcsőt. lebontod a légszűrőt, akksi tálcát. ezek után lekötöd a dolgokat a váltóról és a váltó felső bakját. leengeded a motor alatti emelőt és szét csavarozod. asszem ennyi. ha nem, akkor a többiek kiegészítik.

Köszönöm a leírást (a privátot is!!), ha ehhez tudtok valami kiegészítést, plusz javaslatot, tapasztalatot még hozzá tenni, legyetek szives wave wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.06 szombat, 08:51:16 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2013.04.06 szombat, 12:05:34 »

Köszönöm a leírást (a privátot is!!), ha ehhez tudtok valami kiegészítést, plusz javaslatot, tapasztalatot még hozzá tenni, legyetek szives wave wave
Etzold könyv, hacsak nem Astor onnan vette a leírást.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2013.04.06 szombat, 13:24:00 »

Etzold könyv...

Szerintem az Etzoldban leírtak egy része kihagyható, mivel én csak annyira széthúzni szeretném a motor-váltót, hogy a kuplungtárcsát+nyomólapot kicseréljem. Astor útmutatója is nagyon jó -köszönet érte- de hátha még egyszerűbben is lehet?

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #330 Dátum: 2013.04.06 szombat, 13:31:34 »

Szerintem az Etzoldban leírtak egy része kihagyható, mivel én csak annyira széthúzni szeretném a motor-váltót, hogy a kuplungtárcsát+nyomólapot kicseréljem. Astor útmutatója is nagyon jó -köszönet érte- de hátha még egyszerűbben is lehet?

Feri
a helyén nem tudod széthúzni szinte semennyire, mert nincs hely hozzá. Valóban Etzold is így írja ahogy Astor. Van egyszerűbb módja is, váltót-motort egyben kiveszed felfelé. nem kell utána újra futóművet állítani(ellenőrizni)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2013.04.06 szombat, 20:24:27 »

Sziasztok
Ma féket cseréltem, de a baloldalon ez a kép fogadot

Felső csavarnál 5mm hézag található fémlap és a váltó között ami a jobb oldali csavarnál már 0mm itt egy kevés fém a váltóból is hiányzik.
Holnap csinálok még képeket.
Szerintetek mitől lehet ez?
Érdemes kicserélni?
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2013.04.06 szombat, 22:42:43 »

Etzold könyv, hacsak nem Astor onnan vette a leírást.
astor a saját tapasztalatából vette hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2013.04.06 szombat, 22:45:52 »

a helyén nem tudod széthúzni szinte semennyire, mert nincs hely hozzá. Valóban Etzold is így írja ahogy Astor. Van egyszerűbb módja is, váltót-motort egyben kiveszed felfelé. nem kell utána újra futóművet állítani(ellenőrizni)
ez így van, de azért írtam ezt a verziót, mert azt mondta, nem akarja a motort is kivenni. bár tény, hogy az a módszer csak akkor egyszerűbb, ha van egy állvány csörlővel, vagy zsiráf.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 11:58:07 »

Sziasztok
Ma féket cseréltem, de a baloldalon ez a kép fogadot

Felső csavarnál 5mm hézag található fémlap és a váltó között ami a jobb oldali csavarnál már 0mm itt egy kevés fém a váltóból is hiányzik.
Holnap csinálok még képeket.
Szerintetek mitől lehet ez?
Érdemes kicserélni?

Sziasztok
Raktam fel még képeket
Segítsetek abban, hogy érdemes-e kicserélni vagy nem.
olaj nem folyik.
Ja és mitől lett ilyen.




Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2013.04.12 péntek, 19:57:57 »

hello. tudja e valai,hogy a 93 as benzines,2000ccm is,5ajtós,ghia mondeoba,hol lehetne kuplungszettet venni,valami akciosan-halétezik ilyen.. a cromaxnál ha igaz 43000 ért van,de nem biztos h jót néztem..köszi
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #336 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:09:53 »

hello. tudja e valai,hogy a 93 as benzines,2000ccm is,5ajtós,ghia mondeoba,hol lehetne kuplungszettet venni,valami akciosan-halétezik ilyen.. a cromaxnál ha igaz 43000 ért van,de nem biztos h jót néztem..köszi
nézz körül a keres-kínálba, hátha találsz olcsón jó bontottat. iszonyat árai vannak az újaknak
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:13:19 »

hello. tudja e valai,hogy a 93 as benzines,2000ccm is,5ajtós,ghia mondeoba,hol lehetne kuplungszettet venni,valami akciosan-halétezik ilyen.. a cromaxnál ha igaz 43000 ért van,de nem biztos h jót néztem..köszi

Érdeklődj itt a fórumon a nagyauto topikban. Vagy esetleg itt. http://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_i_gbp_1993_02_1996_08__1306/eroatviteli_alkatreszek_1__kuplung_alkatreszek__kuplungkeszlet_1__mind?gyakori=I
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:13:27 »

nézz körül a keres-kínálba, hátha találsz olcsón jó bontottat. iszonyat árai vannak az újaknak
méztem,de a munkadij 30 000 től indul! és nem szeretném elkövetni azt a hibát h valami ocskavasat  rakok bele! még nem tudom mi lesz! azt nem tudjátok h a hátsó bakban van az a lyukacsos gumiszilent,azt lehet külön cserélni? vagy mindenestől,házzal együtt!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #339 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:14:27 »

méztem,de a munkadij 30 000 től indul! és nem szeretném elkövetni azt a hibát h valami ocskavasat  rakok bele! még nem tudom mi lesz! azt nem tudjátok h a hátsó bakban van az a lyukacsos gumiszilent,azt lehet külön cserélni? vagy mindenestől,házzal együtt!
mindenestöl kell
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #340 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:15:38 »

méztem,de a munkadij 30 000 től indul! és nem szeretném elkövetni azt a hibát h valami ocskavasat  rakok bele! még nem tudom mi lesz! azt nem tudjátok h a hátsó bakban van az a lyukacsos gumiszilent,azt lehet külön cserélni? vagy mindenestől,házzal együtt!
azt meg tudud nézni, hogy néz ki. ha szarrá van kopva azt látod
azért a 30 az nem kevés zseton egy ilyen melóért
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:20:10 »

nagyon jo árakat látok,de nem értem. valahányszor rákattintok egy termékre mindig más árat dob fel,aztán mikor h melyik autóhoz jo-akkor is...
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:23:37 »

nagyon jo árakat látok,de nem értem. valahányszor rákattintok egy termékre mindig más árat dob fel,aztán mikor h melyik autóhoz jo-akkor is...

Amikor arra rákattintasz, akkor a legalsó helyettesítő termék alatt vannak a típusok. Görgess legfelülre és ugyanazt az árat látod, mint a kattintás előtt.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:24:55 »

azt meg tudud nézni, hogy néz ki. ha szarrá van kopva azt látod
azért a 30 az nem kevés zseton egy ilyen melóért
kikpova nem látni,de elvan repedve egymás mellett két helyen is,mondjuk szerintem attol még tart az! a kuplungom azviszont horror. de legfőképp h folyik az olaj a féltengelyek nél ahol kijön a váltóbol,és a szijtárcsánál a főtengelkyél.. gondolom nyelestengelynél is folyik... akkor viszon a kuplungom is olajos lehet... indulásnál állandoan rángatva indul,és most vagy attól h csuszik,vagy a kinyomoszerkezet vacak... ma láttam mikor a szerelö beállt a kocival,és a kereket nézve borzalmas volt. a kerék ugy forgott mintha abs es lennen,darabonként,,akadozva....
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #344 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:31:16 »

kikpova nem látni,de elvan repedve egymás mellett két helyen is,mondjuk szerintem attol még tart az! a kuplungom azviszont horror. de legfőképp h folyik az olaj a féltengelyek nél ahol kijön a váltóbol,és a szijtárcsánál a főtengelkyél.. gondolom nyelestengelynél is folyik... akkor viszon a kuplungom is olajos lehet... indulásnál állandoan rángatva indul,és most vagy attól h csuszik,vagy a kinyomoszerkezet vacak... ma láttam mikor a szerelö beállt a kocival,és a kereket nézve borzalmas volt. a kerék ugy forgott mintha abs es lennen,darabonként,,akadozva....
arra gondoltam, ha veszel egy bontottat, azon látod, hogy nem kopott-e.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2013.04.12 péntek, 20:39:12 »

arra gondoltam, ha veszel egy bontottat, azon látod, hogy nem kopott-e.
kerestem,de még eddig hiába wow1
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #346 Dátum: 2013.04.13 szombat, 11:10:11 »

 eplus2 eplus2 eplus2 wave
kerestem,de még eddig hiába wow1
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:55:26 »

 integet2
eplus2 eplus2 eplus2 wave
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2013.04.13 szombat, 12:56:04 »

arra gondoltam, ha veszel egy bontottat, azon látod, hogy nem kopott-e.
te be tennél egy bontottat? létezik abból jo állapotu?!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #349 Dátum: 2013.04.13 szombat, 13:55:06 »

te be tennél egy bontottat? létezik abból jo állapotu?!
nekem pl az mk2-ben egy szinte új bontott mk1 kuplung van....


 fejvakaras

....lehet, hogy betennék  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.13 szombat, 13:59:49 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.