Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 15:11:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 244023 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #400 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 17:55:04 »

vagy akár a sebesség jeladó.
elég tág fogalom, hogy a váltón van
most  nem tudok fotozni,de mint irtam egy sokeres csati.a tolato szerintem elég lenne a 2 eres.sebesség?? mechanikus a km órám.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #401 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 17:55:37 »

most  nem tudok fotozni,de mint irtam egy sokeres csati.a tolato szerintem elég lenne a 2 eres.sebesség?? mechanikus a km órám.
ja,,és igen a váltón van!
Naplózva
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #402 Dátum: 2013.06.11 kedd, 18:47:49 »

Hi.
Nekem meg olyan gondom van, hogy a tolató lámpám csak akkor világít, ha nyomom a sebváltót hátra fele. Rendesen sebességben van, mert szépen gurul hátra, de ha nem nyomom akkor nem világít. Ez mitől lehet?
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #403 Dátum: 2013.06.11 kedd, 19:45:59 »

Hi.
Nekem meg olyan gondom van, hogy a tolató lámpám csak akkor világít, ha nyomom a sebváltót hátra fele. Rendesen sebességben van, mert szépen gurul hátra, de ha nem nyomom akkor nem világít. Ez mitől lehet?
Váltókarnál az érzékelő pöcök - vagy mi - kopása.
Volt már sokszor szó róla, olvass visszább, én csak emlékezetből tudok nem pontos infóval szolgálni róla, mert még nem volt gondom vele.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #404 Dátum: 2013.06.12 szerda, 14:00:38 »

fiuk. a sima mechanikus váltónak a ghia felszereltségben nincsen pl olajszint jelzője ugye? az aws nem jelzi ha kevés az olaj? és gondolom elektronikusan sem függ egymástol ugy a motor,meg a válto mint az autómatáknál! mert tudom h kevés lehet az olaj a váltomban,mert a szimeringeknél folyik,de eddig nem jutottam el oda! és néha produkál olyat az autó,mintha le akarna tiltani!
mi lehet az autóban ami le tudja tiltani a motor müködését? már bocs h ezt itt kérdezem..
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2013.06.12 szerda, 15:30:20 »

fiuk. a sima mechanikus váltónak a ghia felszereltségben nincsen pl olajszint jelzője ugye? az aws nem jelzi ha kevés az olaj? és gondolom elektronikusan sem függ egymástol ugy a motor,meg a válto mint az autómatáknál! mert tudom h kevés lehet az olaj a váltomban,mert a szimeringeknél folyik,de eddig nem jutottam el oda! és néha produkál olyat az autó,mintha le akarna tiltani!
mi lehet az autóban ami le tudja tiltani a motor müködését? már bocs h ezt itt kérdezem..

Az olajfeltöltő csavar egyben szintellenőrző csavar is. Elől, a váltó hűtő felőli oldalán lesz, bkny. csavar (imbusszal tudod kitekerni). Autó vízszintesbe megáll, csavar kihajt, elkezded feltölteni. Ha túlcsordul az olaj, akkor van tele.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #406 Dátum: 2013.07.24 szerda, 14:25:51 »

Sziasztok,
tegnap vettem észre, ha egyesbe vagy rükvercbe szerettem volna váltani, akkor szinte padlón túl kellett nyomnom a kuplung pedált, és halk koppanó hang után erőltetve vette csak be az egyest/R-et. Menet közben a váltással nincs gondom; vagy csak nem hallom/veszem észre.

Ez a nehéz váltás és padlóig nyomás milyen hiba előjele? Manuális váltóm.

PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #407 Dátum: 2013.07.24 szerda, 15:24:12 »

Sziasztok,
tegnap vettem észre, ha egyesbe vagy rükvercbe szerettem volna váltani, akkor szinte padlón túl kellett nyomnom a kuplung pedált, és halk koppanó hang után erőltetve vette csak be az egyest/R-et. Menet közben a váltással nincs gondom; vagy csak nem hallom/veszem észre.

Ez a nehéz váltás és padlóig nyomás milyen hiba előjele? Manuális váltóm.

PZs

Lehet, hogy levegős a rendszer. Ha rápumpálsz, akkor is ilyen? Ha attól megjavul, nem ártana egy olajcsere+légtelenítés. Nem véletlenül levegősödik fel.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #408 Dátum: 2013.07.24 szerda, 15:37:55 »

Próbáltam úgy, hogy többször benyomom egymás után a kuplung pedált, de a jelenség maradt.

Mitől levegősödhet fel a rendszer? Vmi cső lyukas?
Köszi,
PZs

Lehet, hogy levegős a rendszer. Ha rápumpálsz, akkor is ilyen? Ha attól megjavul, nem ártana egy olajcsere+légtelenítés. Nem véletlenül levegősödik fel.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #409 Dátum: 2013.07.24 szerda, 15:58:28 »

Próbáltam úgy, hogy többször benyomom egymás után a kuplung pedált, de a jelenség maradt.

Mitől levegősödhet fel a rendszer? Vmi cső lyukas?
Köszi,
PZs


Nem, hanem pl azért is mert a külső levegőből a párát összeszedi az olaj, ami ezután ahogy melegszik, elpárolog. Az ugye gáz halmazállapotú, ami összenyomható. Sokan nem csinálják meg a cserét bizonyos időközönként, de a fékolaj nem örök életű. Ha lyukas lenne valamelyik cső, akkor az olajnak ott ki kellene folynia, aminek látható jelei vannak. Olajfoltok, olajfogyás stb.
Naplózva
josag
Vendég
« Új hozzászólás #410 Dátum: 2013.07.28 vasárnap, 10:11:58 »

Üdv!Még 1 hiba alapjáraton elég erős kattógó hang jön a váltó harang felől,benyomott kuplungal semmi,melegen egyre hangosabb?nyelestengely csapágy? kinyomócsapágy?váltó olajcsere?köszi addig is worship
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #411 Dátum: 2013.08.02 péntek, 08:16:29 »

Sajnos nem segített a légtelenítés.
Fékolaj csere 2 éve volt. Érdekes, hogy amikor 40 fokban kint áll tűző napon a kocsi, akkor szinte koppanás nélkül lehet váltani 1-be, igaz a R akkor is koppanósabb.
Megy szervizbe és kinyomozzák, hogy mi lehet a gond.
Köszi,
Zs.
Lehet, hogy levegős a rendszer. Ha rápumpálsz, akkor is ilyen? Ha attól megjavul, nem ártana egy olajcsere+légtelenítés. Nem véletlenül levegősödik fel.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2013.08.02 péntek, 12:23:38 »

Sajnos nem segített a légtelenítés.
Fékolaj csere 2 éve volt. Érdekes, hogy amikor 40 fokban kint áll tűző napon a kocsi, akkor szinte koppanás nélkül lehet váltani 1-be, igaz a R akkor is koppanósabb.
Megy szervizbe és kinyomozzák, hogy mi lehet a gond.
Köszi,
Zs.

Azért az eredményt írd majd le, hátha valakinek előjön ugyanez a probléma.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #413 Dátum: 2013.08.02 péntek, 13:27:52 »

hello. ezen az oldalon van három kép,ami a váltómon van egy kis fekete valami,egy csatlakozoval.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1451.3350

tudja valaki mi ez? a váltó teljesen manuális,bowdenes kupplungal,semmi extra..
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #414 Dátum: 2013.08.02 péntek, 13:45:09 »

hello. ezen az oldalon van három kép,ami a váltómon van egy kis fekete valami,egy csatlakozoval.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1451.3350

tudja valaki mi ez? a váltó teljesen manuális,bowdenes kupplungal,semmi extra..
- nem jó a link
- megnézted milyen színűek a kábelek, ha már kikerestem neked? Mert ha olyanok, akkor abból lehet tovább lépni, hogy mi is az és minek kell az infó belőle.
Vagy sokkal egyszerűbb megkérdezni mindenhol?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #415 Dátum: 2013.08.02 péntek, 13:58:08 »

- nem jó a link
- megnézted milyen színűek a kábelek, ha már kikerestem neked? Mert ha olyanok, akkor abból lehet tovább lépni, hogy mi is az és minek kell az infó belőle.
Vagy sokkal egyszerűbb megkérdezni mindenhol?
felejtsd el...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #416 Dátum: 2013.08.02 péntek, 14:15:06 »

- nem jó a link
- megnézted milyen színűek a kábelek, ha már kikerestem neked? Mert ha olyanok, akkor abból lehet tovább lépni, hogy mi is az és minek kell az infó belőle.
Vagy sokkal egyszerűbb megkérdezni mindenhol?
nezze nekem müködik a link,és azért raktam fel ide,mert most láttam hogy a benzinmotork ban van! gondoltam ide teszem,,a kábeleket még nem tudtam megnézni,mert nem akarok vastagon olajos lenni. ha majd megint szerelek,bontok,akkor megnézem,. zavart2 zavart1
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #417 Dátum: 2013.08.16 péntek, 09:01:43 »

Sziasztok,
a hiba oka a kuplung felső munkahenger volt https://cromax.hu/100000000-kuplung/100340000-kuplung-hidraulika/100340128-kuplung-felso-munkahenger/4738-kuplung-felso-munkahenger-ford-mondeo-1994-19961996-2000. Csere után tökéletesen működik.
Üdv,
Azért az eredményt írd majd le, hátha valakinek előjön ugyanez a probléma.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #418 Dátum: 2013.08.16 péntek, 19:23:41 »


 taps taps taps taps
Naplózva
takidavid
Vendég
« Új hozzászólás #419 Dátum: 2013.09.09 hétfő, 21:36:29 »

Sziasztok!
Ha valakit érdekel van 2.0 benzines manuális váltóm kuplunggal, lendkerékkel, szóval mindennel.
130 ezer kilómétert futott autótóból való!
Sajnálnám kidobni.
Szóval ha valakit érdekel nyugodtan írjon, és megeggyezünk.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #420 Dátum: 2013.09.10 kedd, 09:26:28 »

Sziasztok!
Ha valakit érdekel van 2.0 benzines manuális váltóm kuplunggal, lendkerékkel, szóval mindennel.
130 ezer kilómétert futott autótóból való!
Sajnálnám kidobni.
Szóval ha valakit érdekel nyugodtan írjon, és megeggyezünk.

Ugyanazt javaslom, amit a benzines topikban. Keres-kínál topikban van a helye.
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #421 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 14:11:23 »

Sziasztok!
Van annak valami jelentősége, esetleg valaminek az előjele, ha hátramenetbe rakom a váltót, megemelkedik az alapjáratom?
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 17:36:11 »

Sziasztok!
Van annak valami jelentősége, esetleg valaminek az előjele, ha hátramenetbe rakom a váltót, megemelkedik az alapjáratom?
égebbi autóknál látam olyat,hogy  motortartóbakok ha roszak voltak a motor kissé elmozdu a helyéről mikor indulásnál erőt fejt ki,és az elég ahhoz hogy meghuzza a gzbowdent,vagy gáz rudazatot! nyitott motor tetőnél kukucskálj amig valaki játszik a kuplungal! tedd a kezed a gázbowdenre,hogy mozdul e?! valami ilyesmire tudok gondolni,mivel elektronikázva ilyen téren nincs! hacsak a tolatólámpa kapcsolod nincs rákötve az alapjárati motorra,((vicceltem)) nyes
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #423 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 20:36:26 »

Sziasztok!
Van annak valami jelentősége, esetleg valaminek az előjele, ha hátramenetbe rakom a váltót, megemelkedik az alapjáratom?
nincs semmi baja. így kell működnie
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #424 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 21:08:13 »

 falbav falbav falbav
égebbi autóknál látam olyat,hogy  motortartóbakok ha roszak voltak a motor kissé elmozdu a helyéről mikor indulásnál erőt fejt ki,és az elég ahhoz hogy meghuzza a gzbowdent,vagy gáz rudazatot! nyitott motor tetőnél kukucskálj amig valaki játszik a kuplungal! tedd a kezed a gázbowdenre,hogy mozdul e?! valami ilyesmire tudok gondolni,mivel elektronikázva ilyen téren nincs! hacsak a tolatólámpa kapcsolod nincs rákötve az alapjárati motorra,((vicceltem)) nyes
falbav falbav falbav
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #425 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 21:35:47 »

falbav falbav falbav falbav falbav falbav
mi a baj,nekem volt ilyen kocsim! nem ford volt,de volt ilyen!  nyes nyes nyes nyes nyes
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #426 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 21:38:54 »

mi a baj,nekem volt ilyen kocsim! nem ford volt,de volt ilyen!  nyes nyes nyes nyes nyes
neki meg fordja van.ha válaszolsz, legalább nézz utána hogyan működik, és nem lesz belőle hülyeség. pont amit "viccből" mondtál, az a valóság. a tolatólámpa kapcsoló működtet egy szerkezetet, ezért emeli az alapjáratot. bár nem az alapjárati motort, mert olyan neki nincs
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #427 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 21:43:53 »

neki meg fordja van.ha válaszolsz, legalább nézz utána hogyan működik, és nem lesz belőle hülyeség. pont amit "viccből" mondtál, az a valóság. a tolatólámpa kapcsoló működtet egy szerkezetet, ezért emeli az alapjáratot. bár nem az alapjárati motort, mert olyan neki nincs
nem néztem utána,mert én eddig nem vettem észre a fordulat emelkedést-ergo nem hittem volna hogy emelkedhet! de legyen,,nekem jo ugy is.ne légy már szörszálhasógató....
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #428 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 21:46:08 »

nem néztem utána,mert én eddig nem vettem észre a fordulat emelkedést-ergo nem hittem volna hogy emelkedhet! de legyen,,nekem jo ugy is.ne légy már szörszálhasógató....
te nem is veszed észre, mert majd, ha esne a fordulatod, akkor beleszól az alapjárati motorod.neki meg dízel van, és abban így működik Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2013.09.26 csütörtök, 21:47:53 »

te nem is veszed észre, mert majd, ha esne a fordulatod, akkor beleszól az alapjárati motorod.neki meg dízel van, és abban így működik Wink
jaaa,az lehet. én nem tudtam,és nem értek a dieselhez..nem szóltam. csak ötlet volt....
Naplózva
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2013.09.27 péntek, 19:14:09 »

jaaa,az lehet. én nem tudtam,és nem értek a dieselhez..nem szóltam. csak ötlet volt....
örülök, hogy ilyen jó témát hoztam fel, de a lényeg, hogy nincs gond, csak eddig nem vettem észre, hogy így működik! taps
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #431 Dátum: 2013.11.10 vasárnap, 08:57:55 »

ha javasolhatom, a kinyomót is cseréld. sajna jártunk már így, hogy az addig tökéletesen működő kinyomó, összeszerelés után, légtelenítéskor fhosta el magát. irtó bosszantó tud lenni a dolog, mert veheted le ismét a váltót...



Hát igen, az áprilisi csak mechanika csere után fél év múlva nemrég gallyra ment mechanikusan a hidros kiemelőcsapágy (is), újabb szerelés  falbav

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.10 vasárnap, 09:01:54 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2013.11.10 vasárnap, 19:56:38 »


Hát igen, az áprilisi csak mechanika csere után fél év múlva nemrég gallyra ment mechanikusan a hidros kiemelőcsapágy (is), újabb szerelés  falbav

Feri

Gondolom nem véletlen árulják szettben.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #433 Dátum: 2013.11.10 vasárnap, 20:19:30 »

Gondolom nem véletlen árulják szettben.
igen, és a szett, a tárcsát, és a szerkezetet jelenti általában. így is szokták árulni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #434 Dátum: 2013.11.11 hétfő, 10:56:09 »

igen, és a szett, a tárcsát, és a szerkezetet jelenti általában. így is szokták árulni

Igaz. Viszont ha már lebontottad a váltót akkor saját magadat szívatod, ha nem cserélsz csapágyat is. Mert úgyis kell majd azt is idővel és akkor megint váltóleszedés.

Ami akkor is időpazarlás, ha magadnak csinálod. Akkor meg különösen fájdalmas, ha szerelő csinálja. Lehet, hogy megspórolta az első szereléskor a csapágy árát, viszont így lesz 2. szerelés és a csapágyat is meg kell venni végül.......

Nem lett volna jobb 1 szereléssel letudni az egészet?  integet2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #435 Dátum: 2013.11.11 hétfő, 13:17:35 »

igen, és a szett, a tárcsát, és a szerkezetet jelenti általában. így is szokták árulni

Valahol a szetbben benne van a csapágy is.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2013.11.14 csütörtök, 20:50:19 »

Igaz. Viszont ha már lebontottad a váltót akkor saját magadat szívatod, ha nem cserélsz csapágyat is. Mert úgyis kell majd azt is idővel és akkor megint váltóleszedés.

Ami akkor is időpazarlás, ha magadnak csinálod. Akkor meg különösen fájdalmas, ha szerelő csinálja. Lehet, hogy megspórolta az első szereléskor a csapágy árát, viszont így lesz 2. szerelés és a csapágyat is meg kell venni végül.......

Nem lett volna jobb 1 szereléssel letudni az egészet?  integet2


Szia!
Gondolom nekem szól a kérdés. Igazad van, csak tavasszal sajnos anyagilag nagyon rosszkor robbant le a kuplungom (a nyomólap és a tárcsa is). Új szett más halaszthatatlan kiadástól  vitte volna el a pénzt, a kocsi viszont munkaeszközöm, nem várhattam amíg összejön a pénz. Fórumtárstól nagyon kedvező ajánlattal kaptam nyomólapot, tárcsát (nem hidrosét, kérdéses is volt az eredmény, ott is rizikóztam de  jó lett bele), rá fél év múlva elfáradt a saccra 8 -10 éves kinyomócsapágy -pech, de most már gond nélkül vettünk újat helyette, a szerelés is meg volt már rutinból hamar. A Coltunkban cca. 7 éve szintén csak a kuplung mechanikát cseréltük, lassan megint kezd csúszni, a kiemelőcsapágy viszont még mindig tökéletes. Ott szerencsém volt, itt csak félig Smiley .

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.14 csütörtök, 20:56:44 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #437 Dátum: 2013.11.14 csütörtök, 20:52:46 »

Igaz. Viszont ha már lebontottad a váltót akkor saját magadat szívatod, ha nem cserélsz csapágyat is. Mert úgyis kell majd azt is idővel és akkor megint váltóleszedés.

Ami akkor is időpazarlás, ha magadnak csinálod. Akkor meg különösen fájdalmas, ha szerelő csinálja. Lehet, hogy megspórolta az első szereléskor a csapágy árát, viszont így lesz 2. szerelés és a csapágyat is meg kell venni végül.......

Nem lett volna jobb 1 szereléssel letudni az egészet?  integet2

de jobb lett volna, ha tudja előre. de amíg 40ezer egy kinyomó, addig ez benne van. ha egy évet bír ki, akkor is van egy év halasztás
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szikla
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60



E-mail
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 17:39:54 »

 :worship:Szép estét.

Sikeresen kuplung felől elég csúnya hang jön. Kinyomócsapágyra gyanakszom.

1.8td motor kuplung felújítás, plusz váltócsere mennyíbe kerülhet,  bontott is érdekelne. Wink
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #439 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 18:48:40 »

:worship:Szép estét.

Sikeresen kuplung felől elég csúnya hang jön. Kinyomócsapágyra gyanakszom.

1.8td motor kuplung felújítás, plusz váltócsere mennyíbe kerülhet,  bontott is érdekelne. Wink
Krisz32-nek van kuplungszettje, de kinyomót lehetőleg újat vegyél. ha jól emlékszem talán 50 körülre jön ki a komplett alkatrész szett. Váltócsere miért kell? Ha a váltóval nem kell semmit csinálni, csak egyik le, másik fel, akkor a kuplungozással együtt megcsinálom neked egy szombaton reggeltől estig, ha gondolod meg is várhatod, majd elkólázgatunk közben Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szikla
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60



E-mail
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2014.01.05 vasárnap, 19:05:41 »

Krisz32-nek van kuplungszettje, de kinyomót lehetőleg újat vegyél. ha jól emlékszem talán 50 körülre jön ki a komplett alkatrész szett. Váltócsere miért kell? Ha a váltóval nem kell semmit csinálni, csak egyik le, másik fel, akkor a kuplungozással együtt megcsinálom neked egy szombaton reggeltől estig, ha gondolod meg is várhatod, majd elkólázgatunk közben Wink

 worship Váltó akadózik váltáskor. Nagy a valószínűség váltó reteszelők ki vannak kopva, simán mellé tudok váltani vagy nem veszi be a sebességet csak recseg.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #441 Dátum: 2014.01.25 szombat, 16:26:24 »

Krisz32-nek van kuplungszettje, de kinyomót lehetőleg újat vegyél. ha jól emlékszem talán 50 körülre jön ki a komplett alkatrész szett. Váltócsere miért kell? Ha a váltóval nem kell semmit csinálni, csak egyik le, másik fel, akkor a kuplungozással együtt megcsinálom neked egy szombaton reggeltől estig, ha gondolod meg is várhatod, majd elkólázgatunk közben Wink
a váltó cseréhez ki kell venni a motort? vagy van valami trükkje?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #442 Dátum: 2014.01.25 szombat, 16:28:08 »

a váltó cseréhez ki kell venni a motort? vagy van valami trükkje?
igen ki. ha van kéznél csápos emelő, akkor van más módja is, de egyszerűbb a motort kivenni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2014.01.25 szombat, 17:18:06 »

igen ki. ha van kéznél csápos emelő, akkor van más módja is, de egyszerűbb a motort kivenni
és amikor kiveszed a féltengelyt akkor kifolyik az olaj ugye?, vagy a másik váltómat szarul szedtem szét Tongue
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #444 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:06:08 »

és amikor kiveszed a féltengelyt akkor kifolyik az olaj ugye?, vagy a másik váltómat szarul szedtem szét Tongue
a jobbosnál szét szoktam szedni a toldásnál, a balost meg a belső csuklónál, így nem folyik ki a cucc
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:08:46 »

a jobbosnál szét szoktam szedni a toldásnál, a balost meg a belső csuklónál, így nem folyik ki a cucc
értem. viszont ha kifolyt akkor a maradékot hol kell leengedni, az újat hol kell beletölteni, és főleg honnan tudom mennyi kell bele, vagy meddig van jelenleg?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #446 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:10:11 »

értem. viszont ha kifolyt akkor a maradékot hol kell leengedni, az újat hol kell beletölteni, és főleg honnan tudom mennyi kell bele, vagy meddig van jelenleg?
leengedni a hátulján tudod a difinél egy csavarrak, feltölteni az elején egy ugyanolyan csavarnál. 8-as imbusz feje van
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
keleman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


E-mail
« Új hozzászólás #447 Dátum: 2014.02.19 szerda, 16:18:40 »

Sziasztok!

95-ös Mk1 kombi benzines 1,8-as  autómmal probléma van.
A kuplung felső munkahengernél ahol az a cső csatlakozik bele ami a kinyomócsapágyba megy folyik az olaj!
Nem tudom hogy a csatlakozás rossz vagy a munkahenger adta meg magát. Ha benyomom a kuplungot, hamar elveszti a nyomást.
Tudja valaki hogy van-e ott valami tömítés? Volt valakinek hasonló gondja már?

Kuplung felső munkahengert újat szerzek be, de csőből lehet bontottat használni?

Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

Mondeo Turnier GLX 1,8 i '95
paky
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 272


2.0 TDCI Amb. 2011


« Új hozzászólás #448 Dátum: 2014.06.09 hétfő, 10:43:25 »

Sziasztok!

Most van egy MK1-es 2000 ccm-es benzines mondim (93-as), szeretném lecserélni a váltóját valami más áttételesre, mert szerintem nagyon rövidek a sebesség fokozatok. Van valami ötletetek / tapasztalatotok milyen váltóra lehetne cserélni a mostanit?

üdv,
Karesz
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #449 Dátum: 2014.06.09 hétfő, 21:40:57 »

Sziasztok!

Most van egy MK1-es 2000 ccm-es benzines mondim (93-as), szeretném lecserélni a váltóját valami más áttételesre, mert szerintem nagyon rövidek a sebesség fokozatok. Van valami ötletetek / tapasztalatotok milyen váltóra lehetne cserélni a mostanit?

üdv,
Karesz
Irigyellek, hogy ilyen gondjaid vannak falbav
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.